۱۳۹۲ بهمن ۱۶, چهارشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


اعلام نامزدهای ششمین جشنواره وب ایران و جشنواره موبایل ایران‎

Posted: 05 Feb 2014 04:21 PM PST

ششمین جشنواره وب ایران٬ با اعلام کاندید های برتر در هر گروه به روز های پایانی خود نزدیک می شود.

قرار است اختتامیه ششمین جشنواره وب ایران در کنار جشنواره موبایل ایران در روز های ۳۰ بهمن و ۱ اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار شود.

شایان شلیله دبیرعلمی جشنواره وب ایران، در پایان جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره وب ایران که با حضور نمايندگان مركز توسعه تجارت الكترونيك و مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجتال دوشنبه ۱۴ بهمن ماه برگزار شد، گفت:" از میان 1045 سایت شرکت کننده در جشنواره وب ایران٬ پس از داوری آنلاین سایت ها در 45 گروه ،مجموعا 582 وب سایت به مرحله نهایی راه یافتند. در این جلسه با بررسی دقیق سایت های شرکت کننده که بیش از پنج ساعت به طول انجامید در نهایت سایت های برتر در شاخه های" اطلاع رسانی و محتوایی"٬" صنایع مرتبط "و" کسب و کار اینترنتی" معرفی شدند."

محسن ملایری دبیراجرایی جشنواره وب ایران در خصوص شاخه استارتاپ ها به خبرنگار ما گقت٬" با توجه به اهمیت این گروه و موافقت تمام اعضای شورای سیاست گذاری و با توجه به حضور بسیاری از کسب و کارهای نوپا در این شاخه بررسی این گروه نیازمند زمان بیشتری است کاندید های این شاخه به زودی اعلام می شوند.

میلاد احرام پوش دبیر علمی جشنواره موبایل ایران نیز در پایان جلسه با اشاره به شرکت بیش از 1300 اپلیکیشن فارسی در جشنواره موبایل ایران به خبرنگار ما گفت "سرانجام بعد از ۴ ماه رقابت و داوری جشنواره نرم افزارهای موبایل ایران و شرکت اپلیکیشن فارسی موبایل در سه پلتفرم اندروید، آی او اس و ویندوزفون، نامزدهای نهایی این جشنواره، انتخاب شدند" وی افزود "ملاک‌های داوری در این جشنواره کاربردپذیری، تجربه کاربری، خلاقیت، محتوا، برنامه نویسی و ایده تجاری بوده است و بر این اساس نامزدهای نهایی در ۱۳ گروه نرم افزارهای موبایل انتخاب شدند."

همچنین از ویژگی های ششمین جشنواره وب ایران، می توان به برگزاری کنفرانس وب و موبایل ایران، که با حضور بسیاری از چهره های برتر کسب و کار های اینترنتی ایران در کنار چهره ها و کارآفرینان برتر ایرانی از سراسر دنیا برگزار می شود، اشاره کرد.

این کنفرانس طی 2 روز در حول محورهای مختلف از جمله، اکوسیستم نرم افزارهای موبایل، درآمد زایی از طریق اپلیکیشن ها، تجارت الکترونیک و اکوسیستم کارآفرینی، در روزهای30 بهمن و 1 اسفندماه 1392، از ساعت 9 الی 16 در تهران برگزار می‌شود.

از میان افرادی که در این کنفرانس 2 روزه سخنرانی می‌کنند می‌توان به چهره‌هایی همچون، هروه کویلیز، سفیر Webby Awards در خاور میانه ، امیر اسماعیل بزرگ زاده، مدیر عامل شرکت کنوی، دانیال بارتل، کارآفرین، مدرس تفکر طراحی ، فرانک اسکویی، معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیک ، دن توما، مدیر نوآوری دویچ تلکام ، سهراب جهانبانی، مدیر اجرایی MarkaVIP و فرشاد نوشادی، نایب رئیس استراتژی و تکنولوژی بانک سامان اشاره کرد.

در کنار سخنرانان برجسته داخلی و خارجی، میزگرد های تخصصی نیز تشکیل می‌شوند تا مباحث روز در حوزه کسب و کار های اینترنتی به بحث و گفتگو کشیده شود.

این میزگردها با حضور برخی از کار آفرینان موفق و برتر ایران از جمله امیر وهوشی (مدیر عامل شرکت رهنما)، جواد شکوری (بنیانگذار کلوب)، ناصر سعادت (بنیانگذار فروشگاه چاره)، حسام آرماندهی (بنیانگذار کافه بازار)، شایان شلیله (بنیانگذار جشنواره وب ایران)، حمید محمدی (بنیان گذار دیجی کالا)، مهران بهنام (بنیانگذار فینال)، محسن ملایری (نایب رییس کانون کار آفرینی ایران)، احسان گلابگیر (بنیانگذار البسکو.کام)، برزو بستایی (ازبنیانگذارن ورتکس)، سعید رحمانی (مدیر عامل صندوق سرآوا)، سلمان جریری (بنیانگذار دوبی بیت) اشاره کرد.

برای مشاهده لیست کاندید های جشنواره وب به وب‌سایت جشنواره وب ایران و برای مشاهده کاندید های جشنواره موبایل به وب‌سایت جشنواره موبایل مراجعه کنید.

فیس‌بوک ده ساله شد؛ آیا دوره‌ بزرگترین شبکه اجتماعی به سر رسیده؟

Posted: 05 Feb 2014 03:10 PM PST

جین ویکفیلد - هنوز شمع های کیک تولد ده سالگی فیسبوک خاموش نشده برخی پیش بینی می کنند که آیا فیسبوک به یازده سالگی خواهد رسید؟

اگر مجموعه ای از مطالعات و اظهارنظرهایی را که اخیرا منتشر شده اند مبنا قرار دهیم دوران فیسبوک واقعا به سر آمده است. برخی از این پژوهش ها مدعی اند که فیسبوک خون کاربران این شبکه اجتماعی را در شیشه کرده، برای نوجوانان بسیار خسته کننده و کسالت بار است و حتی یکی از این پژوهش ها آن را با بیماری های مسری مقایسه می کند.

یک چنین پژوهش ها و اظهارنظرهایی معمولا همراه با عکس هایی از مارک زوکربرگ چاپ می شوند که چهره موسس و مدیر این موسسه را غمگین و نگران نشان می دهند. مطبوعات و رسانه ها در سراسر جهان به شکل گسترده ای گزارش این پژوهش را منتشر کرده و درمقابل موسسه فیسبوک نیز با همان شدت چنین ارزیابی هایی را رد و تکذیب می کند.

چندی پیش که پژوهشگران دانشگاه پرینستون در آمریکا با استفاده از داده های وب سایت جستجوگر گوگل پیش بینی کردند فیسبوک طی سه سال آینده ۸۰ درصد از مشترکان خود را از دست خواهد داد، این شبکه اجتماعی با تمام قدرت به آن پاسخ داد.

کارشناسان موسسه فیسبوک با استفاده از همان داده ها و روش های تحلیلی، پژوهشی را منتشر کردند که ادعا می کرد دانشگاه پرینستون تا سال ۲۰۲۱ تمام دانشجویان خود را از دست خواهد داد و در سال ۲۰۶۰ هوای موجود در جو کره زمین تمام خواهد شد.

پژوهشگران فیسبوک در نتیجه گیری این گزارش گفتند: "با انتشار داده های آماری به این شیوه طنز آمیز قصد داشتیم یادآوری کنیم که تمام پژوهش های آماری یکسان انجام نشده و برخی از آمار و روش های تحلیلی می تواند به نتایج جنون آمیزی برسد."

نیت الیوت یکی از پژوهشگران موسسه مطالعاتی فورستر معتقد است که پژوهش دانشگاه پرینستون در مورد آینده فیسبوک در نتیجه گیری آماری خود به خطا رفته است.

وی می افزاید: "یکی از نقاط قوت مهم فیسبوک افزودن امکانات و ابزارهای جدید به این شبکه اجتماعی است. این باعث می شود که به طور مستمر کاربران و مشترکان جدیدی را به خود جذب کرده و مشترکان موجود نیز همواره مجذوب آن بمانند."

نیت الیوت در وبلاگ خود به این موضوع نیز اشاره می کند که طبق آمارهای موسسه مصرف کنندگان آمریکا در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ حدود ۹۰ درصد از افراد بین سن ۱۸ تا ۲۴ سال در این کشور از فیسبوک استفاده می کنند. وی می افزاید: "فیسبوک بیش از هر شبکه اجتماعی دیگر و احتمالا بیش از هر رسانه دیگری در سطح جهان کاربران و مشترکان جوان را به خود جذب می کند."

لایه‌های جمعیتی مسنتر

اما به نظر می رسد که برای فیسبوک نقد و یا رد کردن برخی دیگر از پژوهش ها دشوارتر است.

یک موسسه مطالعات رسانه های دیجیتال به نام "آی استراتژی لبز" با استفاده از آمارهای مربوط به تبلیغات تجاری خود شبکه فیسبوک به این نتیجه رسیده که طی سه سال گذشته ۳ میلیون نفر از مشترکان نوجوان این شبکه اجتماعی را ترک کرده اند.

طبق مطالعاتی که قبل از آن نیز توسط مرکز مطالعات اینترنتی موسسه نظرسنجی "پئو" انجام شده بود بسیاری از نوجوانان نمی خواهند با شبکه اجتماعی ای مشترک شوند که والدین آنها نیز از آن استفاده می کنند. فاصله گرفتن و حتی مخالفت نوجوانان با عادات و سلیقه های والدین امری تقریبا عادی است.

رفتار و کارهای والدین روی شبکه فیسبوک برای فرزندان نوجوان آنها می تواند به اصطلاح خجالت آور باشد. گاهی اوقات والدین عکس هایی از فرزندان خود را منتشر می کنند، و یا پیام هایی برای آنها می نویسند که از نگاه نوجوانان بی سلیقگی و حتی خجالت آور است. از نگاه کاربران نوجوان و جوان، نسل قدیمی و والدین حتی الفبای امروزی برای برقرار کردن ارتباط روی شبکه های اجتماعی را بلد نیستند.

اما در همین گزارش آماری با وجودیکه به کاهش ۲۵ درصدی تعداد کاربران نوجوان فیسبوک در آمریکا اشاره می شود، تاکید شده است که تعداد مشترکان این شبکه اجتماعی در سنین بالای ۵۵ سال حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.

بنابراین آیا می توان گفت که همزمان با بالغ شدن فیسبوک کاربران آن نیز پیرتر شده اند؟

ادن زولر یکی از تحلیلگران موسسه مستقل پژوهش های ارتباطی و دیجیتال به نام "اووم " می گوید: "ترکیب سنی مشترکان فیسبوک تغییر کرده و از نقطه نظر درآمد آگهی های تجاری چنین تغییری برای فیسبوک مثبت است. مشترکان مسن تر به نسبت نوجوانان و جوانان قدرت خرید بیشتری دارند."

اما وی خاطرنشان می کند که فیسبوک نباید مشترکان جوان خود را نادیده بگیرد چون همین نوجوانان و جوانان در آینده به مشتری هایی بدل می شوند که قدرت خرید خواهند داشت. ادن زولر می افزاید: "فیسبوک با خلق و عرضه ابزارها و امکانات جدیدی مثل تماشا ویدئو، بازی و ابزارهای تجاری برای تلفن های موبایل باید مشترکان کم سن و سال خود را حفظ کند."

بعید به نظر می رسد که پیش بینی و حدس و گمان ها در مورد آینده فیسبوک در حال حاضر مارک زاکر برگ و سایر مدیران این موسسه را نگران کرده باشد. دستیابی به یک رکورد جدید در تعداد کاربران و مشترکان هفته پیش بهترین هدیه تولد ده سالگی برای موسس و مدیر عامل فیسبوک بود.

شبکه اجتماعی ای که وی در خوابگاه دانشگاه هاروارد راه اندازی کرد و لایه جمعیتی مخاطب آن در آغاز دانشجویان و نوجوانان بود امروز یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون مشترک فعال دارد.

درآمد موسسه تجاری فیسبوک طی سال ۲۰۱۳ با افزایش ۵۵ درصدی به مرز ۸ میلیارد دلار رسیده و میزان سود سالانه آن در همین مدت هفت برابر شده و بالغ بر ۲ میلیارد و دویست میلیون دلار است.

نکته جالب این است که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۳ کاهش تعداد مشترکان نوجوان روی فعالیت اقتصادی فیسبوک تاثیری نداشت. در حالیکه در دوره مشابه سال گذشته مدیران فیسبوک معترف بودند که به خاطر از دست دادن بخشی از مشترکان جوان درآمد این موسسه کاهش یافته است.

در آن زمان تلاش فیسبوک برای خریدن یک شبکه اجتماعی دیگر به نام "اسنپ چت" عقیم ماند ولی در گام بعدی فیسبوک روی نقاط قوت خود یعنی آگهی های تجاری برای تلفن های موبایل تمرکز کرد.

درآمد این طرح طی سال گذشته بیش از ۲ میلیارد دلار یعنی معادل نیمی از کل سود فیسبوک بود و این موسسه وعده داده است که در آینده استفاده از این آگهی ها را مفیدتر کند. هدف از تکمیل طرح این است که هر مشترکی فقط آگهی های تجاری را دریافت کند که با نیازها وسلایق وی منطبق هستند.

ادن زولر از موسسه پژوهشی " اووم " می گوید: "یکی از انتقادهای جدی از فیسبوک همیشه این بوده که حجم بسیار زیادی از اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری و انبار می کند. ولی با دقت به ابزارهایی که این موسسه در اختیار کاربران قرار می دهد می توان گفت که فیسبوک نتوانسته از این همه اطلاعات به بهترین نحو برای ارائه خدمت به مشترکان استفاده کند."

به اعتقاد ادن زولر اگر فیسبوک قصد دارد آگهی های تجاری برای تلفن های موبایل را گسترش دهد باید این سرویس را به شکل بهتری ارائه دهد. وی می افزاید: " اگر این آگهی های تجاری به خوبی طراحی و عرضه نشوند می توانند مزاحمت زیادی فراهم کرده و مشترکان را به شدت ناراضی کنند."

کنجکاوی آدمیان

از میان تمام بررسی های آماری و نظرسنجی ها در مورد آینده شبکه اجتماعی فیسبوک در کمال تعجب به دلایل روی آوری مردم به یک چنین روش های ارتباطی کمتر توجه شده است.

اییان مکنزی مدیر رسانه ای فیسبوک و سردبیر سابق بخش فن آوری بی بی سی، در این مورد به طور خلاصه می گوید: "امروز مثل بسیاری از روزهای دیگر مردم عکس ها و اخبار تولد فرزندشان و یا مراسم عروسی، آشنایی با فردی جدید و یا ختم رابطه با زوج خود، خبر فوت و یا مراسم تدفین عزیزان، شناساندن بهتر خود با گفتن جملاتی نابخردانه و یا عباراتی پرمعنا، تشریح مشکلات روزانه زندگی و یا نا امیدی مطلق، دریافت کمک و همدردی دوستان، جستجو برای شغل جدید، فراگیری نکاتی که می تواند زندگی آنها را متحول سازد و برای پیدا کردن ترانه مورد علاقه خود به فیس بوک مراجعه کرده اند."

شاید مهمترین عامل جذابیت چنین رسانه ای تحریک و ارضای یکی از غریزه های اساسی آدمیان یعنی حس کنجکاوی است.

چه خوشمان بیاید و چه بدمان بیاید فیسبوک به روایت دیجیتال داستان زندگی مردم بدل شده و برای بسیاری یک وسیله ضروری در بازخوانی این روایت است.

دانلود فیلم سینمایی در یک ثانیه: اینترنت G5 برای موبایل

Posted: 05 Feb 2014 03:10 PM PST

کره جنوبی خدمات اینترنتی را برای تلفن های همراه ارائه کرده است که کاربر می تواند با آن یک فیلم سینمایی کامل را در کمتر از یک ثانیه دانلود کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که بخش عمده ای از جهان در حال استفاده از خدمات نسل چهارم موبایل بهبود یافته است، کشور کره جنوبی که از نظر فناوری بسیار پیشرفته است از نسل جدیدی از خدمات را با 900 میلیون پوند هزینه عرضه کرده است.

وزارت علوم کره جنوبی اعلام کرد، قصد دارد تا این فناوری را که حدود یک هزار برابر سریع تر از G4 است طی شش سال آینده اجرایی کند.

خدمات G5 به کاربران امکان می دهد یک فایل فیلمی 800 مگابایتی را در یک ثانیه دانلود کنند این در حالی است که دانلود همین فایل با اینترنت 4G حدود 40 ثانیه طول می کشد؛ چنین سرعتی می تواند به شرکت های کره ای در برنده شدن قراردادهای خارجی کمک کند.

یک سخنگوی وزارت علوم کره اعلام کرد در دهه 1990 با عرضه خدمات 2G، در دهه 2000 با خدمات 3G و 4G در حدود 2010 به رشد ملی کشور کمک کردیم. اکنون زمان آن رسید که یک اقدام پیش دستانه برای عرضه خدمات 5G صورت دهیم.

وی افزود: کشورهای اروپایی چین و آمریکا تلاش های جدی را برای عرضه فناوری5G انجام می دهد و معتقدیم در این بازار طی چند سال آینده بازار رقابتی شدیدی ایجاد خواهد شد.

بر اساس این نقشه راه، خدمات 5G آزمایشی در سال 2017 و یک خدمات کاملا تجاری در دسامبر 2020 عرضه خواهد شد.

در ارائه این خدمات اولویت با ویژگی های اصلی این شبکه جدید از جمله Ultra-HD، انتقال هولوگرام و همچنین خدمات پیشرفته شبکه های اجتماعی خواهد بود.

بر اساس تخمین های وزارت علوم کره، صنایع مرتبط می توانند با فروش خدمات و تجهیزات زیرساختی5G از سال 2020 تا 2026 ، حدود 331 تریلیون وون کره جنوبی درآمد کسب کنند.

کره قصد دارد 20 درصد از بازار تجهیزات زیرساخت مخابرات جهان را تا سال 2020 از آن خود کند.

مقامات می گویند این خدمات جدید می تواند به این معنی باشد که مسافران قطارهای سریع السیر که با بیش از 500 کیلومتر را در یک ساعت طی می کنند می توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. این درحالی است که در حال حاضر مسافران قطارهای فوق سریع 300 کیلومتر در ساعت، از این خدمات اینترنت برخوردارند.

شرکت سامسونگ الکترونیک ماه مه سال گذشته اعلام کرد فناوری 5G را با موفقیت آزمایش و انتقال داده بیش از یک گیگابایت در ثانیه را در مسافت دو کیلومتر مدیریت کرده است.

۴۰ درصد والدین استفاده از اینترنت را از فرزندانشان می آموزند

Posted: 05 Feb 2014 03:10 PM PST

بررسی محققان نشان می دهد که بین 30 تا 40 درصد از والدین نحوه استفاده از كامپیوتر و اینترنت را از فرزندان خود می­ آموزند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاله­ ای كه اخیرا در نشریه ژورنال ارتباطات منتشر شده نشان می­ دهد كه بین 30 تا 40 درصد از والدین نحوه استفاده از كامپیوتر و اینترنت را از فرزندان خود می­ آموزند.

ترزا كورئا از دانشگاه دیه­گو پورتالز در سانتیاگو، شیلی، با 14 مجموعه مركب از فرزندان و والدین مصاحبه­ هایی عمقی انجام داد و از 242 مجموعه مركب از والدین و فرزندان­شان نظرسنجی كرد.

وی دریافت كه در بیش از 40 درصد از موارد، كودكان در تمام انواع مطالعات فناوری (اعم از كامپیوتر، موبایل، اینترنت، شبكه­ های اجتماعی) بر والدین خود تاثیر می­ گذارند؛ در این تحقیق، نمره بچه­ ها در مقایسه با والدین­شان بالاتر بود و این امر حاكی از آن است كه والدین لزوما از این تاثیرگذاری مطلع نیستند. همچنین والدین با فناوری­ها از طریق خودآموزی آشنا می­ شوند.

این فرایند تاثیر فرزندان بر والدین بیش­تر در مورد مادران و در خانواده­ هایی با سطح اجتماعی پایین­ تر صادق است. شبیه به همین اتفاق در خانواده­ های مهاجر كم­ درآمد نیز رخ می­ دهد و فرزندان به منزله پیوند زبانی و فرهنگی میان خانواده و محیط جدید عمل می­ كنند.

رسانه­ های دیجیتالی برای خانواده­ هایی با سطح اقتصادی و اجتماعی پایین­ تر در حكم محیطی تازه­ اند و فرزندان خانواده­ های فقیرتر با احتمال بیش­تری در معرض دریافت اطلاعات فناوری­های نو از مدارس و دوستان­ هستند و به نوبه خود به والدین­شان آموزش می­ دهند.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، مطالعات گذشته به بررسی ارتباط تاثیر اعضای جوان­تر خانواده­ ها بر اعضای مسن­ تر در زمینه علوم كامپیوتر و اینترنت پرداخته­ اند که در این تحقیقات، برخلاف تحقیق اخیر، از روش­های كیفی استفاده شده و میزان رخداد این فرایند و عوامل دخیل در آن مورد بررسی قرار نگرفته است.

به گفته كورئا، این واقعیت كه انتقال فناوری از سطوح پایین خانواده به سطوح بالاتر بیش­تر در مورد مادران و در خانواده­ های به لحاظ اجتماعی و اقتصادی پایین­ تر رخ می­ دهد دلالت­ های ضمنی مهمی دارد. زنان و فقرا معمولا در گزینش و كاربرد فناوری­ ها عقب­ تر از سایرین­ هستند. در بسیاری از موارد این افراد راهی برای آشنایی و استفاده از فناوری­های جدید ندارند، و از آن مهم­تر، احتمال وجود دانش، مهارت، توانایی درك و برخورد مثبت با رسانه دیجیتالی در آنان كم­تر است.

این نتایج حاكی است كه مدارس مناطق كم­ درآمد باید به طور ویژه مورد توجه دولت­ها و برنامه­ های زیربنایی برای ترویج رسانه­ های دیجیتالی قرار گیرند.

پیتزای داغ برای فضانوردان: چاپ پیتزا با چاپگرهای سه بعدی

Posted: 05 Feb 2014 03:10 PM PST

یک مبتکر، چاپگر سه بعدی ساخته است که می تواند غذا و پیتزا برای فضانوردانی که مدت طولانی در ماموریت به سر می برند، بسازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "آنجان کانتراکتور" مهندسی هندی الاصل شرکت تحقیقات مواد و سیستم ها که در تکزاس مستقر است ، سال گذشته برای ساخت یک نمونه اولیه چاپگر سه بعدی پژوهانه 125 هزار دلاری را از ناسا دریافت کرد.

این چاپگر سه بعدی می تواند مواد مغذی و خوشمزه ای را برای فضانوردان در فضا فراهم کرده و آنها را از مصرف مواد غذایی کنسروی و منجمد بسته بندی شده کنونی رهایی دهد.

هدف این مبتکر چاپ پیتزا با چاپگر سه بعدی بود و به نظر می رسد دراین امر موفق شده است.

این چاپگر می تواند لایه های نشاسته، پروتئین ، چربی و بافت و ساختار را روی هم قرار دهد، عطر و طعم به آن افشانه کرده و در پایان به این غذا ریز مغذی ها را بیافزاید.

پس از آنکه چاپگر پیتزای مورد نظر را چاپ کرد، 70 ثانیه طول می کشد یک پیتزا آماده خوردن شود.

مسئول راه اندازی رادیو میزان منصوب شد

Posted: 05 Feb 2014 03:10 PM PST

معاون صدای صدا و سیما در حکمی میثم فکری را به عنوان مسئول راه اندازی رادیو میزان منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین صوفی معاون صدای صدا و سیما در حکمی میثم فکری را به عنوان "مسئول راه اندازی رادیو میزان" منصوب کرد.
گفتنی است رادیو میزان با همکاری قوه قضائیه قرار است در خصوص مسائل حقوقی و قضایی نقش فرهنگی و رسانه ای در زمینه آموزش برای مردم را داشته باشد.

میثم فکری پیش از این سردبیر برخی برنامه های رادیو جوان بوده است.

تشخیص واقعی بودن هفت احساس با نرم افزار

Posted: 05 Feb 2014 03:10 PM PST

پژوهشگران نرم افزاری عرضه کرده اند که احساس واقعی فرد را در چهره او می خواند و بین لبخند واقعی و دروغین تمایز قایل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نرم افزار که 'Facet'نام دارد قادر به تحلیل احساسات لذت، ناراحتی، شگفتی، خشم، ترس، بی اعتمادی، اهانت و یا ترکیبی از این 7 حس در چهره فرد است.

این نرم افزار با استفاده از یک دوربین دیجیتالی ساده می تواند چهره را بدون نقاب های ظاهرسازانه نشان دهد.

"مارتین بارتلت" مجری این تحقیقات در شرکت Emotient در کالیفرنیا می گوید این نرم افزار با ایجاد ارتباط دوباره بین نقاط از دست رفته در چهره کار می کند.

تمام چیزی که این نرم افزار به آن نیاز دارد یک عکس یا تصویر ویدیویی با رزلوشن دستکم 40 در 40 پیکسل است.

این نرم افزار می تواند نوسانات و قدرت احساسات در طول زمان یا حتی اندک احساساتی که از چهره فرد می گذرد پیش از آنکه بتواند احساسات خود را کنترل کند، متوجه شود.

این نرم افزار می تواند آن دسته از نشانه های ظریف موجود در چهره را که ممکن است انسان متوجه آن نشود مانند لبخندی که به چشم نمی آید، دریابد.

بارتلت که استاد دانشگاه کالیفرنیا در سن دیه گو است، می گوید: این نرم افزار می تواند به یاری کودکان مبتلا به اوتیسم نیز بیاید تا احساسات دیگران را از طریق بیان چهره تشخیص داده و همچنین قادر به بیان احساسات خود باشند.

این شرکت اکنون در حال کار بر روی قابلیت های این نرم افزار به منظور شناسایی و درمان افسردگی است.

مزارع کشت کلیک در بنگلادش: ماجرای لایک‌‌فروشی در فیس‌بوک

Posted: 05 Feb 2014 03:10 PM PST

یک شرکت اینترنتی کوچک در بنگلادش می‌تواند یک‌شبه صد هزار دوست فیس بوکی به صفحه شما در اینترنت بیافزاید؛ تجارتی واقعی با دوستان قلابی.

به گزارش ایسنا، خبرنگار شبکه یک تلویزیون آلمان در جنوب آسیا با بنیانگذار و سه کارمند جوان یک شرکت کوچک در بنگلادش مصاحبه کرده که عبارت "پسندیدم" فیس بوک را سرمایه کار کرده‌اند و به قول خودشان کسب‌وکاری خیلی غیر قانونی به راه انداخته‌اند.

پایه‌گذار شرکت می‌گوید: ما سروری داریم که یک نرم‌افزار روی آن نصب شده است. با این نرم‌افزار 150 هزار پروفایل فیس بوک درست کردیم. ما می‌توانیم یک صفحه اینترنتی را یک‌شبه 10 هزار بار لایک کنیم.

یکی از دست‌اندرکاران شرکت می‌گوید: ما اینجا در محله خودمان شبکه منسجمی داریم. ما به برادران جوان خود می‌گوییم: برای ما پروفایل بسازید، آنها هم می‌سازند.

به گفته پردازندگان این ایده، بسیاری در اینترنت به دنبال شرکت‌هایی می‌گردند که خدماتی از این دست ارائه می‌کنند: ما اینجا در بنگلادش خدمات را به قیمت خیلی خوبی ارائه می‌کنیم و به همین دلیل شرکت‌ها به سراغ ما می‌آیند.

به‌عنوان مثال بر روی پایگاه اینترنتی "freelancer.com" یک آگهی وجود دارد با این مضمون: 500 هزار دوست فیس بوکی واقعی از آلمان مورد نیاز است؛ دوستانی که نه پاک شوند و نه به سرعت جایگزین شوند. 99 درصد دوستان باید واقعی باشند. 14 شرکت رقیب به این آگهی پاسخ داده‌اند؛ 12 شرکت از بنگلادش، یکی از هند و یکی از پاکستان.

شرکت یادشده، به گفته بنیانگذارش، شبکه عظیمی از کاربران اینترنتی برای خود دست‌وپا کرده است. به گفته او، 50 هزار کاربر جوان بنگلادشی وجود دارند که می‌توانند صفحه مشتریان را لایک بزنند. این شرکت همچنین نرم‌افزار کوچکی طراحی کرده که با آن می‌توان در آن واحد چندین صفحه را لایک کرد. با این حساب شرکت می‌تواند همزمان به تعداد زیادی مشتری خدمات ارائه کند.

بسیاری از مشتریان جدید را مشتریان قدیم معرفی می‌کنند. بیشتر مشتریان هم از قرار معلوم از آلمان هستند؛ از جمله خانه‌های مد.

به گزارش دویچه وله، "مزارع کلیک" نامی است که در جنوب آسیا به شرکت‌های ارائه‌کننده دوست‌های قلابی داده شده است. این شرکت‌های کوچک به جنگ غول‌های اینترنتی آمریکا رفته‌اند. فیس بوک به‌طور دائم اکانت‌های قلابی را پاک می‌کند. "مزارع" هم هر روز ایده تازه‌ای را به کار می‌گیرند تا پروفایل‌ها تا حد امکان واقعی به نظر برسند.

سه کارمند شرکت بنگلادشی برای هر هزار لایک 50 دلار دریافت می‌کنند. آنها عموما در سه شیفت و به صورت 24 ساعته کار می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر