۱۳۹۲ اسفند ۲, جمعه

Re: Fwd: Fw: Fwd: {تفريح و سرگرمي}, [21768] احکام نجاسات طبق فتاوی دو تن از نشانه های خدا یعنی بهجت و مکارم شیرازی

با سلام خدمت همه دوستان عزیز
من معمولا فقط خواننده مباحث و ایمیل ها هستم ، ولی این چند روزه که بحث پیش امده رو دنبال میکنم ، احساس کردم خوبه که نظرم رو مطرح کنم :
1- به نظر من موضوع اصلی خوب یا بد بودن دین نیست ، دین یک امر شخصی و قلبی هست ولی در جامعه امروز ما به نحوی استفاده میشه که تبدیل به ابزاری برای قضاوت و دخالت و .... شده 
برای همین موضوع است که دین باید از سیاست جدا باشه 
2- من راجع به دین های دیگه آکاهی دقیق ندارم ولی در خصوص دین اسلام فکر میکنم باید خیلی از موارد ان بازنگری و به روز بشه 
قبول دارم که خیلی از احکام فلسفه ای پشت صدورشون بوده و امروز کشف شده ولی در مقابل اون درصد زیادی از احکام هستن که باید بازنگری و به روز رسانی بشن 
یک مثال خیلی خیلی ساده و بدون ربط به فتاوی مطرح شده : به نظر من اینکه نرسیدن اب به پوست و ناخن مانع وضو میشه در ان زمان و شرایط در راستای پاکیزگی و ارتقا بهداشت بوده ولی جرا امروزه نباید بشه با لاک ناخن وضو گرفت ؟
3-دینی که امروز در جامعه ما مطرح و عرضه میشه ، چیزی یه که با شناسنامه به ما رسیده و متاسفانه اکثر جوانان و حتی مردم دیگه اعتقاد و اعتماد قلبی به اون ندارن 
عشق به اسلام و علاقه قلبی که در چهره و ظاهر یک دختر مسلمان و محجبه در ترکیه دیده میشه کجا و ظاهر نامتعارف و نازیبای دختران امروز ما که همه اسما مسلمان هستند کجا ؟
4- تاجی که امروز از سر ما برداشته میشه جنسا باید با 2500 سال قبل متفاوت باشه و هست 
تا قبل از قرن اخیر ، جنگ و سپاه و زور ازمایی بود که حد و مرز ها رو مشخص میکرد و متاسفانه ایران بزرگ ما رو به اینجا رسوند ولی امروزه نابودی کشور به روش های دیگه انجام میشه . ما الان چه داشته ای داریم که باید بهش ببالیم ؟ ذخایر نفت و گازی که بی مهابا برداشت میشه ؟ پتروشیمی که این ذخایر رو به روش غلط تبدیل به بنزین میکنه و وارد ریه های بچه هامون میشه ؟ فرش مون همون فرش مشهور ایرانه تو دنیا ؟؟؟خاویار و پسته و زعفرون مون چی ؟؟؟از کجای خاک غنی و با ارزشمون استفاده میکنیم ؟؟ کدوم یک از ما حتی ایده ذهنی از مبالغ میلیاردی اختلاس ها داریم ؟
پس خودمون رو گول نزنیم داشته با ارزشی نداریم که بهش ببالیم و بدونیم با گول زدن خودمون به جایی نمیرسیم 
باید کاری کرد باید قدمی برداشت گرچه من هم نمی دونم به چه صورت 
5- دنیا به سمت جهانی شدن پیش میره و ما هم گریزی از ان نداریم 
هرچقدر هم همه رو دشمن بدونیم و خودمون رو تافته جدا بافته ، ولی این مسیری یه که مجبوریم طی کنی 
چقدر خوبه دیدمون رو عوض کنیم و از 
بنی آدم اعضای یک پیکرند    که در آفرینش ز یک گوهرند 
شروع کنیم و به 
چشم ها را باید شست   جور دیگر باید دید 
برسیم 


از همه دوستان که قلم نامسلط من رو تحمل کردند سپاسگذارم 

Sent from Samsung Mobile5- تاجی

"rira.2012" <rira.2012@gmail.com> wrote:
دوست عزیز شماتا وقتی که مخالف دین هستید
از طرف من هیچ حرفی رو قبول نمیکنید
اینطوری که شما فکر مکیند باید ما روزی
چندبار خداوند رو پیش خودمون حاضر کنیم وبهش بگیم
جنبه رحمانی و رحمیتت کدومه؟غضب و رحمتت چیه؟
اصلا تو جنبه داری یا ما بی جنبه هستیم
یا خودت با ما حرف بزن و روشنمون کن
یا ما کلا هیچی رو قبول نداریم
من که اصلا منکر تفکر و تعقل بشر نیستم
و خیلی هم اعتماد دارم که هوش ایرانی اگر ازش درست
استفاده کنه حتی از هوش چینی و ژاپنی بیشتره
شما معتقدید که باید جامعه ای شبیه ترکیه داشته باشیم
هرکی دلش خواست دین دار باشه ولی دولت نه
باید یک دولت  لامذهب حاکم باشه
چون دین باعث رکود و فرسایش عقل و تفکر بشری شده
من هنوز بر موضع خودم باقی هستم
شما باید ثابت کنید که یا کلا خدا رو هم منکر هستید
یا باید ثابت کنید که خداوند کار بیهوده انجام نداده
و نخواهد داد
ما 2500سال حکومتی داشتیم طبق رای شما
ولی میشه چند پیشرفت شایان توجه اون زمانها رو برشمرید
که الان ازش نامحروم هستیم
ما سالهای سال نوکر آمریکا بوده ایم
میشه بگید کدوم تاج رو برسر ما گذاشته که الان برداشته شده..شما میدونید
که ایران  روزی یک امپراطوری بزگ بوده وبیشتر این کشورهای همسایه جزئی از
ایران بودن.میشه بفرمایید چرا این امپراطوری بزرگ اینقدر کوچک شده؟
میشه بفرمایید چه نیرویی استقلال و آزادی رو به کشور ما برگردوند؟میشه یه
نگاهی به کشور افغانستان بندازید و بگید که اگر دقت کنیم الان دقیقا در
چه دوره ای از تاریخ گذشته ما زندگی میکنند..خیلی که گذشت کنیم و خوش
خیال باشیم در دوره مشروطه ما
چرا به داشته های خود نمیبالیم و مدام چشم به دست دیگران داریم؟چرا روزی
که عمربن خطاب ایران را تسخیر کرد مردم
بدون مقاومت تسلیم و مسلمان شدند؟
درحالی که خودشون دارای بزرگترین تمدن بشری بودند

مثل شما علاوه بر اون کشتی و اون کسی که میخواست
کشتی رو سوراخ کنه مثل کسی است
که میخوادبا دهانش خورشید رو خاموش کنه
شما خیلی هم که موفق بشید میتونید در دل دیگران نسبت به احکام دین شبهه ایجاد کنید
خورشید رو که نمیتونید خاموش کنید
که خداوند جبار فرمود

ما یفتح الله للناس من رحمه فلا ممسک لهاوما یمسک فلا مرسل
له من بعده وهوالعزیز الحکیم
دری که او از رحمت برروی مردم بگشاید هیچکس نتواند بست وآن دری که او
ببندد هیچکس جزاو نتواند گشود
واوست خدای بی همتای باحکمت و اقتدار
فاطر آیه2

شما دریک قضیه منطقی   به وسیله استقرا به نتیجه رسیده اید
مقدمه اول شما اینه که  چین و ژاپن که مثلا کافر هستند به پیشرفت رسیده اند
مقدمه دوم شما
ما که مسلمان هستیم به پیشرفت نرسیده ایم
پس نتیجه میگیریم که دین نه تنها باعث پیشرفت نیست
که مانع پیشرفت است
پس ما هم باید کافر باشیم تا به پیشرفت برسیم
شما از احکام جزئی ب حکم کلی رسیده اید و این غلط است
واستقرا یعنی اینکه عقل پاره ای از جزئیات را برسی کند
و به حکم کلی برسد
شما نمیتونید عامل عقب ماندگی کشورهای اسلامی رو دین بدونید
یه ذره در مورد مردمان همون کشورها
تحقیق کنیم میبینم که خیلی از ما متعهدتر و سخت کوش ترند
وبه جای اینکه مدام مثل ما بنشینند و تقصیر رو بگردن  دین و هوای آلوده
تهران و دولت آخوندها و رابطه قطع شده آمریکا بیندازند از توان و نیروی
فکرشون استفاده میکنند
تا ما رو به بازار مصرف ناچیز ترین کالاهاشون تبدیل کنند
خواهش میکنم یک بعدی فکر نکنید دوست گرامی
حتی در ایجاد آب هم چند عنصر و معلول دخالت دارند
چه رسد به عدم پیشرفت کشورهای اسلامی
اگر این اقایون که شما سنگ اونها رو به سینه میزنید
با ما دوست بودند و در فکر تعامل و پیشرفت ما
چرا اینقدر از پیشرفتهای نظامی و هسته ای ما دچار دلهره و ترس شده اند و
مدام تهدید میکنند
چرا حاضر بودند در دوران قاجار اوتومبیل و راننده رو با هم وارد کشور ما
کنند ولی حاضر نبودند ما خودمون اوتومبیل و راننده داشته باشیم
چرا شمال در دست روسیه و جنوب در دست انگلیس بود
و مثل سگ بر سر پاره کردن مردار کشور ما با هم دعوا میکردند
کلا دیگه حنای اینا واسه ما رنگی نداره
تا وقتی مدام چشم به دوردستها بدوزیم از هرچیزی هم
که درنزدیکی خود داریم محروم خواهیم بود

--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد روي خط پايين كليك كنند تا آنها هم عضو گروه شوند و براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
---
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
از این گروه در http://groups.google.com/group/taf_sar دیدن کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر