۱۳۹۲ بهمن ۳۰, چهارشنبه

Re: Fw: Fwd: {تفريح و سرگرمي}, [21740] احکام نجاسات طبق فتاوی دو تن از نشانه های خدا یعنی بهجت و مکارم شیرازی

درود بر خواهر خوش فکر و آزاده.
اما اینها استفتا نیستند بلکه فتوا هستند و آقا میتوانسته سر فرصت فکر
کرده مطالب را سبک و سنگین کرده عواقب و نتایجش را بسنجد و بعد بعنوان
فتوا وارد کتابش نماید.
جناب رضایی گفتند که اختلاف نظر بین علما نشانه پویا بودن شیعه است البته
من هم قبول دارم ولی متأسفانه ظاهرا اینگونه نیست.
یعنی اگر به فتاوی علمای سابق مراجعه شود احتمالا تفاوت چندانی بین فتاوی
مشاهده نخواهید کرد.
اگر کسی لطف کرده و همین قضیه کافر و نجس بودن را نظر علمای سابق و لاحق
را مقایسه کرده ارائه دهد بینهایت سپاسگزار خواهم بود.
اگر پویایی در کار بود امروز عالمی چون آقای مکارم نمیبایست همان الفاظ و
اصطلاحات سابق را بکار برد و با بیش از 5 میلیارد انسان اینگونه برخورد
نماید.
واقعا اگر بخواهیم با یک چینی یا هندی یا ژاپنی از خوب بودن اسلام حرف
بزنیم که مثلا برای همه انسانها ارزش قائل است و به حقوق همه انسانها
احترام میگذارد ولی آقا یا خانم هندی چینی ژاپنی از دی دین ما تو نجس
هستی در رده خوک و سگ و مدفوع و ادرار هستی.
واقعا چنین شخصی چه احساسی نسبت به اسلام و مسلمانان پیدا خواهد کرد؟
آیا نمیپرسد این دین رحمتی که میگویند این است؟
به هر حال هرچقدر از بزرگواری علی بگوییم و اینکه ایشان هتک حرمت یک زن
یهودی را برنتافته و.... ولی سر انجام باید به او توضیح المسائل را ارائه
کنیم و بگوییم که اگر میخواهی مسلمان باشی و احکام دین ما را بیاموزی
باید این کتاب را بخوانی و به مفاد آن عمل کنی.
یعنی باز میرسیم که چکیده اسلام و احکام خدا و... در همین کتابهای توضیح
المسائل است.
اما در خصوص نظر خواهر طوسی که بنوعی دفاع کردند و گفتند که در رساله
آمده که اگر در سرزمین اسلامی ندانی که کسی مسلمان است یا غیر مسلمان است
نیاز بتحقیق نیست و طرف پاک است یا در سرزمین غیر اسلامی اگر مشخص نباشد
که کی مسلمان و کی غیر مسلمان است طرف نجس و کافر نیست.
خب چگونه میتوان شک کرد که بیش از 1 میلیارد مردم چین مسلمان نیستند یا
شک کرد که باز نزدیک یک میلیارد مردم هند مسلمان نیستند یا مردم ژاپن کره
جنوبی و شمالی و.... مسلمان نیستندیا چطور میتوان شک کرد که مردم جلفای
اصفهان مسیحی نیستند.
نه, اینها باز توجیه کردن است. ما باید شهامت داشته باشیم و اینگونه
کلمات و واژگان را از کتابهایمان حذف کنیم. پویا بودن فقه شیعه ایجاب
میکند که علمای این زمان بفهمند و درک کنند که دیگر زمان بکار بردن چنین
ادبیاتی در مورد بیش از 5میلیارد انسان گذشته است.
از طرفی مگر میشود باور کرد که این همه انسان کافر ونجس و در نتیجه عاصی
و گناهکار و طاغی و باغی در جهان باشند و خالق همه آنها خدای رحمان ما
مسلمانان باشد او رزاقشان باشد. به آنها انواع نعمات و برکات را بدهد حتی
آنها را بر مسلمانان برتری و تفوق دهد چینیهای کافر نجس برای مسلمانان
حتی چادر نماز و صلوات شمار و رکعت شمار و سنگ قبر و.... درست کنند؟!
هرچند که دیوار توجیه بلند است و خواهند گفت که مثلا خدا به کفار امکانات
و نعمت میدهد تا دهانشان را ببندد و کمتر صدایش کنند و برعکس مسلمانان را
در فقر و بدبختی نگه میدارد تا مرتب صدایش کنند و خدا خدا کنند چون عاشق
شنیدن صدای مؤمنان است.
لطفا نگویید که این سخنان را مردم عامی و بی سواد میگویند, مرتب این
سخنان را از عالمان دین و روحانیون بزرگ و طراز اول شنیده ایم.

On 2/20/14, طیبه طوسی <tandtooca@gmail.com> wrote:
> با سلام : توقع داشتم زودتر از این وارد بحث می شدید.
> اگر بخواهیم تناقض معنایی جملات را بررسی کنیم شاید حق با شما باشد. ولی گاهی
> از مراجع سوالات عجیب و غریبی می شود: که اصلا جواب منطقی برایش قابل تصور
> نیست. آنها هم می گردند جوابی برایش پیدا کنند که به این تناقضات می افتند.
> مثل نجس بودن ناخن و موی کافر . مو و ناخن جزو موارد کثیف است چه مسلمان باشد
> چه کافر باشد. و باید آن را از محیط زندگی دور کرد. چرا این موضوع مسئله شده
> من هم نمی دانم . در همین مسئله نوشته است که اجزای بدن کافر هم نجس است. اگر
> این را قبول کنیم. پس چرا کشور بطور رسمی از کشور های اروپایی خون وارد می کند
> و به افراد مسلمان تزریق می کند؟ مانند خونها یی که در سالهای دهه 60 از
> فرانسه وارد کشور شده بود. آن خون ها به ویروس های خطرناک مبتلا بود وبرای آن
> پرونده قضایی هم تشکیل شد. روی این موضوع می گویم بعضی از مسئله ها بی ربط و
> غیر قابل بحث است. بنظرم اینجور مسائل باید از رساله ها حذف شود. اگر حذف شوند
> آن موقع تناقض منطقی کمتر می شود.
>
>
>
>
> 2014-02-19 22:26 GMT+03:30 ahmad ghorbani <ghorbani1340@yahoo.com>:
>
>> سلام : به همگی
>> خانم طوسی نظرات شما را قبول دارم. پیامبر اکرم (ص) فردی بسیار نرم خود و
>> دوست داشتنی بوده است. این برخورد خوب را با مشرکان و بی دینان هم داشته
>> است.
>> ولی خدا وکیلی شما اعضای گروه این آقای موحد زاده را تنها گیر انداخته اید.
>> حالا یک سوال دارم اگر شما یا یکی از هم رشته ای شما که ریاضی خوانده باشد و
>> به ایشان بگویند. هر تناقض منطقی که در احکام رساله پیدا کردید به شما یک
>> ریال
>> پاداش می دهیم.
>> اگر شما ها میلیونر نشوید. می روید مدرک خود را آتش می زنید.
>> خیلی دور نمی رویم. همین چند مسئله ای که در پایین نوشته شده است. چند تا
>> تناقض منطقی بین آنها وجود دارد؟
>> همین احکام 117 که شما آنرا قبول کرده اید با احکام 115 و 116 د ر تناقض
>> آشکار است.
>>
>>
>>
>> ---------- Forwarded message ----------
>> From: *طیبه طوسی* <tandtooca@gmail.com>
>> Date: 2014-02-19 9:04 GMT+03:30
>> Subject: Re: {تفريح و سرگرمي}, [21713] احکام نجاسات طبق فتاوی دو تن از
>> نشانه های خدا یعنی بهجت و مکارم شیرازی
>> To: taf_sar <taf_sar@googlegroups.com>
>>
>>
>>
>> سلام:خانم يا آقايي كه نمي توانم اسمت را خوب بخوانم. : نظر شما بسيار جالب
>> است. بايد به آن عمل كرد ولي بايد ما بتوانيم فرصت صحبت كردن به ديگران هم
>> بدهيم تا آنها هم خوب صحبت كردن را ياد بگيرند.
>>
>> اين گروه را راه انداخيتم تا بتوانيم رشد كنيم چون من از خودم شروع كنم .
>> من يك افراد عامي بوده و هستيم. ولي با همين نوشته تواسنته ام نوشتنم را
>> بهتر
>> كنم. توانسته امي صحبت كردن ياد بگيرم . چون مي خواهم رشد كنم. مي خواهم
>> پيشرفت كنم.
>> .
>> وقتي انسانها رشد نكرده باشند. براي اولين بار كه به آنها گفته شود : شما
>> آزاد هستيد و مي توانيد هر كاري انجام دهيد.فكر كنيد اولين كارش چيست؟
>> اول مي رود يك پاره آجر بر مي دارد يك شيشه اي را مي شكند. اگر ميكرفون يك
>> جايي را بدستش بدهيم شروع مي كند فحش مي دهد و توهين مي كند. اين خاصيت ما
>> انسانها است.
>> اگر بگويم من اينطور نبوده ام دروغ مي گوييم. ولي وقتي انسان يك مقدار
>> رشد
>> كرد مي فهمد كه نه تنها آو آزاد است كه ديگران هم آزاد هستند. در ضمن با
>> يكسري
>> آدم طرف است. آدمها هم يك سري عقايد دارند. تعلق خاطر دارند. گذشته اي دارند
>> ،
>> آينده اي براي خود دارند. اگر بخواهي پيشرفت كني بايد بتواني خوب صحبت كني
>> تا
>> به هدفت بررسي و الا اگر پاره آجر برداري و فحش بدهي ، شايد اولين نفر كاري
>> با
>> شما نداشته باشد ولي نفر دومي و سومي قطعا سر و دست براي شما نمي گذارند.
>> با
>> اين كار نه تنها پيشرفت نمي كنيم كه پس رفت هم مي كنيم. اگر خوب حرف بزنيم
>> .
>> ديگران ما را الگو قرار مي دهند و از ما پيروي مي كنند . با خوب كار كردن و
>> خوب حرف زدن مي توان اطراف را ساخت. بعد مي توانيم انتظار داشته باشيم
>> جامعه اش پيشرفت كند. و الا بايد هميشه در چنبره عقب افتادگي بمانيم .
>>
>> هدف ما از راه اندازي گروه اين است كه سعي كنيم با هم در يك محيط كوچك صحبت
>> كنيم. تا بتوانيم صحبت كردن و استدلال را ياد بگيريم. تا بتوانيم يك مشاور
>> خوب
>> باشيم. حالا كه آزاد هستم بايد بدانم
>> ديگران هم آزاد هستند
>>
>> از اين به بعد وقتي بخواهم حرف بزنم نظرات خودم را مي گويم بدونه اينكه به
>> كسي توهين كنم ، بدونه اينكه به كسي فحش و ناسزا بگويم حرف مي زنيم.
>> .
>> و اما برداشتي كه من از نجس بودن كافر دارم اين است كه طبق آيه قران نجس
>> بودن
>> كافران مربوط به عدم ورود آنها به شهر مكه است. در ضمن اين مسأله كه در
>> زير
>> نوشته شده است را بعنوان شعار اصلي سر لوحه زندگي ام قرار مي دهم. در اين
>> مسئله كه آقاي موحد زاده نوشته است. اين است كه اصلا لازم نيست در مورد
>> افكار
>> ديگران چه در جامعه مسلمانان و غير مسلمانات تفتيش كرد. با اين اصل همه پاك
>> هستند.
>>
>> مسأله 117ـ كسى كه در جامعه اسلامى زندگى مى كند و از اعتقادات او خبر
>> نداريم، پاك است و جستجو و تفتيش لازم نيست و نيز در جوامع غير اسلامى
>> چنانچه افرادى باشند كه معلوم نباشد مسلمان هستند يا كافر، پاكند.
>>
>>
>>
>> 2014-02-19 0:02 GMT+03:30 foad .by <foadby@gmail.com>:
>>
>> با عرض سلام خدمت دوستان عزیز
>>
>> فکر میکنم کاملا روشن منظورم رو بیان کردم اما ظاهرا نیاز به یادآوری برخی
>> نکات است
>> .
>> اولا عبادت بزرگترین عمل دینیست و پاک بودن شرط اول عبادت و چطور اصل به این
>> بزرگی از دید شما جزو جزییات است جای تعجب دارد .
>>
>> دوما جدا از ادبیات کنایی بخش تحلیلی نوشتارتون ، به چالش کشیدن مساله بزرگی
>> اینچنین ، مصداق تمسخر است
>>
>> توجه کنید که شما در مورد مسایل سیاسی و علمی و مسایلی از این دست نقدی
>> ننوشته اید بلکه در حال به چالش کشیدن بخشی از اعتقادات و مقدسات دیگران
>> هستید
>> .
>>
>> لطفا تحلیل های اینچنینی تون رو در ذهن خودتون نگهدارید و از تحلیل های نا
>> بجا بپرهیزید و اگر واقعا براتون کنح مطلب مهم است درعوض بیان آن در فضای
>> اجتماعی ، با یک عالم اهل فن مشورت کنید و بخواهید که براتون مساله رو
>> بشکافه
>> .
>>
>> فکر میکنم از ابتدایی ترین اصول روابط اجتماعی ، احترام به عقاید و مقدسات
>> دیگران میباشد .
>>
>>
>> 2014-02-18 11:00 GMT+03:30 Hossin Movahedzadeh
>> <h.movahedzadeh@gmail.com>:
>>
>> دوست عزیز مسئله ای که من در آن وارد شدم اتفاقا بخشی از کلیات مذهب نیست
>> بلکه برعکس کاملا از جزئیات آن است. ولی متوجه نشدم که من در کجا مقدسات
>> را به سخره گرفته ام.
>> آنچه آوردم دقیقا از روی رساله های عملی این دو تن از نشانه های خدا بود.
>>
>> On 2/18/14, foad .by <foadby@gmail.com> wrote:
>> > با سلام خدمت شما
>> > مساله ای که در آن وارد شدید بخشی از کلیات مذهب میباشد .
>> > لطفا تحلیل شخصیتون رو در ذهنتون نگاهدارید چون مسایل مذهبی برای مذهبیون
>> تقدس
>> > دارد و به سادگی نمیشود آنها رو زیر سوال برد .
>> > لطفا مقدسات دیگران رو به سخره نگیرید .
>> >
>> >
>> > 2014-02-17 22:25 GMT+03:30 Hossin Movahedzadeh
>> > <h.movahedzadeh@gmail.com
>> >:
>> >
>> >> اول فتاوی نشانه خدا بهجت:
>> >> نجاسات ده چيز است :
>> >> 1 : بول
>> >> 2 : غائط (مدفوع )
>> >> 3 : منى
>> >> 4 : مردار
>> >> 5 : خون
>> >> 6 : سگ
>> >> 7 : خوك
>> >> 8 : كافر
>> >> 9 : شراب
>> >> 10 : فقاع
>> >>
>> >> مساءله 17 :
>> >> كسى كه منكر خداست يا براى خدا شريك قائل است يا پيامبرى حضرت خاتم
>> >> الانبياء صلّى اللّه عليه و آله را قبول ندارد و نيز كسى كه ايمان به خدا
>> >> و پيامبرصلّى اللّه عليه و آله نداشته باشد، كافر و نجس مى باشد و نيز
>> >> كسى كه يكى از ضروريات دين اسلام ، مثل نماز يا روزه را انكار كند با علم
>> >> به اين كه ضرورى دين است ، نجس مى باشد.
>> >>
>> >> حال فتوای نشانه خدا مکارم شیرازی:
>> >>
>> >>
>> >> چيزهاى نجس
>> >>
>> >> مسأله 88
>> >> نجاسات بنابر احتياط واجب يازده چيز است:
>> >> 1ـ بول
>> >> 2ـ مدفوع
>> >> 3ـ منى
>> >> 4ـ مردار
>> >> 5ـ خون
>> >> 6ـ سگ
>> >> 7ـ خوك
>> >> 8ـ كافر
>> >> 9ـ مايعات مست كننده
>> >> 10ـ آبجو
>> >> 11ـ عرق حيوان نجاستخوار
>> >>
>> >> 8ـ كافر و كسانى كه در حكم كافرند
>> >>
>> >> مسأله 113ـ كافر يعنى كسى كه خدا، يا پيامبر اسلام(صلى الله عليه وآله)
>> >> را قبول ندارد، يا براى خدا شريكى قرار مى دهد بنابر احتياط نجس است،
>> >> هرچند به يكى از اديان آسمانى، مانند آيين يهود و نصارى ايمان داشته
>> >> باشد.
>> >>
>> >> مسأله 114ـ كسانى كه به خدا و پيامبر اسلام(صلى الله عليه وآله) ايمان
>> >> دارند، ولى وسوسه هايى براى آنها پيدا مى شود و به مطالعه و تحقيق مى
>> >> پردازند پاكند و اين وسوسه ها ضررى ندارد.
>> >>
>> >> مسأله 115ـ كسى كه ضرورى دين اسلام يعنى چيزى را كه همه مسلمانان مى
>> >> دانند (مانند معاد روز قيامت و واجب بودن نماز و روزه و امثال آن) را
>> >> منكر شود، چنانچه ضرورى بودن آن را بداند، كافر است و اگر در ضرورى بودن
>> >> آن شك دارد كافر نيست، ولى احتياط مستحبّ آن است كه از او اجتناب شود.
>> >>
>> >> مسأله 116ـ آنچه در بالا درباره نجس بودن كافر گفته شد، تمام اجزاى بدن
>> >> او حتّى مو و ناخن را شامل مى شود.
>> >>
>> >> مسأله 117ـ كسى كه در جامعه اسلامى زندگى مى كند و از اعتقادات او خبر
>> >> نداريم، پاك است و جستجو و تفتيش لازم نيست و نيز در جوامع غير اسلامى
>> >> چنانچه افرادى باشند كه معلوم نباشد مسلمان هستند يا كافر، پاكند.
>> >>
>> >> مسأله 118ـ بچّه هاى كفّار به حكم آنها هستند و بچّه هاى مسلمانان حتّى
>> >> بچّه اى كه فقط پدرش مسلمان است پاك است، امّا اگر فقط مادرش مسلمان باشد
>> >> احتياط، اجتناب است.
>> >>
>> >> مسأله 119ـ هرگاه كسى ـ پناه بر خدا ـ به خدا، يا پيامبر(صلى الله عليه
>> >> وآله) يا يكى از ائمّه معصومين(عليهم السلام) يا فاطمه زهرا(عليهم
>> >> السلام) دشنام و ناسزا گويد يا عداوت داشته باشد، كافراست.
>> >>
>> >> مسأله 120ـ كسانى كه در حق على(عليه السلام) و ساير امامان(عليهم السلام)
>> >> غلوّ كنند; يعنى، آن بزرگواران را خدا بدانند يا صفات مخصوص خدايى براى
>> >> آنها قائل باشند، كافرند.
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >> [37]
>> >>
>> >> مسأله 121ـ كسانى كه عقيده به وحدت وجود دارند يعنى مى گويند در عالم
>> >> هستى يك وجود بيش نيست و آن خداست و همه موجودات عين خدا هستند و كسانى
>> >> كه معتقدند خدا در انسان، يا موجود ديگرى حلول كرده و با آن يكى شده، يا
>> >> خدا را جسم بدانند احتياط واجب، اجتناب از آنهاست.
>> >>
>> >> مسأله 122ـ تمام فرقه هاى اسلامى پاكند، مگر آنها كه با ائمه
>> >> معصومين(عليهم السلام)عداوت و دشمنى دارند و خوارج و غُلات، يعنى
>> >> غلوكنندگان در حق ائمّه(عليهم السلام).
>> >>
>> >> بله همان طور که توجه کردید این مسائل مربوط به علمایی در چند صد سال پیش
>> >> نیست بلکه مربوط به علمای امروز و قرن 20 و 21 میباشد.
>> >> ببینید که چه آسان بین انسانها خطکشی میکنند و چه آسان انسانها را نجس و
>> >> کافر مینامند!!.
>> >> این مشتی نمونه ی خروار است و به بسیاری از منابع و کتب آقایان علما این
>> >> جانب دسترسی ندارم ولی مکرر اسناد آنها از طریق رسانه های مختلف به معرض
>> >> نمایش گذاشته میشود.
>> >> شخصا از یکی از شبکه های تلویزیونی سخنان آخوندی بنام دانشمند را شنیدم
>> >> که اهل سنت را حرامزاده میدانست چون معتقد بود که عمر حرامزاده بوده و
>> >> لذا پیروان و دوستدارانش هم همین گونه هستند.
>> >> به هر حال آنچه که باعث تأسف است که اندیشمندان دینی ما به سختی و قطره
>> >> چکانی حاضر به پذیرش واقعیات هستند.
>> >> اگر بخاطر داشته باشید تا همین چند سال پیش دیه زن نصف مرد بود که زنان
>> >> با این حکم تبعیض آمیز به مخالفت برخاستند و نتیجه این شد که برای اینکه
>> >> مثلا دیه زن و مرد یکی شود بجای اینکه بگویند زن و مرد فرقی ندارند و دیه
>> >> آنها یکی است آمدند و اعضای بدن را جداگانه قیمت گذاری کردند مثلا دست
>> >> اینقدر میلیون تومان پا آنقدر و... و این ظاهرا باعث شده که وقتی اعضای
>> >> بدن را جدا جدا حساب کنند دیه زن و مرد یکی میشود؟ ولی هیچ عالم شیر پاک
>> >> خورده ای حاضر نشد که بگوید بابا این مسخره بازیها را ول کنید و زن و مرد
>> >> هردو انسان هستند و فرقی میانشان نیست.
>> >> یا مثلا برای تعیین بیمه شخص ثالث میبینید که هر سال چه مسخره بازیها
>> >> درمیآورند و باید بروند و شتر را قیمت گذاری کنند و حکم کنند که دیه یک
>> >> انسان که برابر 100 شتر میشود, چقدر درمیآید.
>> >> یکی نیست بگوید که آقاجان دیگر دوران شتر و اسب و الاغ بسر آمده والله
>> >> اگر ملاک قیمت گذاری را چیزی غیر از شتر قرار دهید نه زمین به آسمان
>> >> میرسد و نه آسمان به زمین نترسید خدا عصبانی نمیشود ملاک آن زمان شتر بود
>> >> چون شتر ارزش زیادی داشت ولی امروز نباید سبب شود که ما همچنان شتر را
>> >> ملاک حساب و کتاب خود قرار دهیم.
>> >> حتما در جریان آن حکم کذایی هم هستید که میشود با فرزند خوانده ازدواج
>> >> کرد که متأسفانه موجب شرمساری و سر افکندگیست.
>> >> شرمنده
>> >> پیروز باشید
>> >>
>> >> --
>> >> اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
>> >> و به آنها بفرماييد روي خط پايين كليك كنند تا آنها هم عضو گروه شوند و
>> براي
>> >> آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
>> >> http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
>> >> ---
>> >> ‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups
>> >> "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
>> >> ‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به
>> >> taf_sar
>> >> و
>> >> unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
>> >> از این گروه در http://groups.google.com/group/taf_sar دیدن کنید.
>> >> برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن
>> >> کنید.
>> >>
>> >
>> > --
>> > اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
>> > و به آنها بفرماييد روي خط پايين كليك كنند تا آنها هم عضو گروه شوند و
>> > براي
>> > آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
>> > http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
>> > ---
>> > ‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups
>> "تفريح
>> > و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
>> > ‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به
>> > taf_sar
>> و
>> > unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
>> > از این گروه در http://groups.google.com/group/taf_sar دیدن کنید.
>> > برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن
>> کنید.
>> >
>>
>> --
>> اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
>> و به آنها بفرماييد روي خط پايين كليك كنند تا آنها هم عضو گروه شوند و براي
>> آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
>> http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
>> ---
>> ‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups
>> "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
>> ‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar
>> و
>> unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
>> از این گروه در http://groups.google.com/group/taf_sar دیدن کنید.
>> برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن
>> کنید.
>>
>>
>> --
>> اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
>> و به آنها بفرماييد روي خط پايين كليك كنند تا آنها هم عضو گروه شوند و براي
>> آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
>> http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
>> ---
>> ‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups
>> "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
>> ‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar
>> و
>> unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
>> از این گروه در http://groups.google.com/group/taf_sar دیدن کنید.
>> برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن
>> کنید.
>>
>>
>>
>>
>> --
>> Taybeh Toosi
>> --
>> اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
>> و به آنها بفرماييد روي خط پايين كليك كنند تا آنها هم عضو گروه شوند و براي
>> آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
>> http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
>> ---
>> ‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups
>> "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
>> ‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar
>> و
>> unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
>> از این گروه در http://groups.google.com/group/taf_sar دیدن کنید.
>> برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن
>> کنید.
>>
>>
>>
>> --
>> Taybeh Toosi
>>
>>
>> --
>> اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
>> و به آنها بفرماييد روي خط پايين كليك كنند تا آنها هم عضو گروه شوند و براي
>> آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
>> http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
>> ---
>> ‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups
>> "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
>> ‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar
>> و
>> unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
>> از این گروه در http://groups.google.com/group/taf_sar دیدن کنید.
>> برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن
>> کنید.
>>
>
>
>
> --
> Taybeh Toosi
>
> --
> اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
> و به آنها بفرماييد روي خط پايين كليك كنند تا آنها هم عضو گروه شوند و براي
> آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
> http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
> ---
> ‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح
> و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
> ‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar و
> unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
> از این گروه در http://groups.google.com/group/taf_sar دیدن کنید.
> برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.
>

--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد روي خط پايين كليك كنند تا آنها هم عضو گروه شوند و براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
---
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
از این گروه در http://groups.google.com/group/taf_sar دیدن کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر