۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۶, جمعه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


اولین سردبیران زن دو روزنامه پرتیراژ دنیا کنار رفتند

Posted: 16 May 2014 12:15 PM PDT

در اتفاقی غیرمنتظره، روزنامه نیویورک‌تایمز اعلام کرده جیل آبرامسون، اولین سردبیر ارشد زن روزنامه از این سمت کنار می‌رود.

به گزارش بی.بی.سی، آرتور سالزبرگر، رئیس موسسه نیویورک‌تایمز دلیل خاصی برای این موضوع اعلام نکرده اما گفته "در اتاق خبر مشکلاتی با مدیریت" وجود داشته است.

خانم آبرامسون سال ۲۰۱۱ به عنوان سردبیر نیویورک تایمز معرفی شد.

قرار است دین باکت جایگزین خانم آبرامسون شود. آقای باکت که قبلا سردبیر روزنامه لس‌آنجلس تایمز بوده، اولین آمریکایی آفریقایی‌تبار است که سردبیر این روزنامه می‌شود.

خانم آبرامسون در اطلاعیه‌ای گفته "من عاشق کارم در نیویورک تایمز بودم و با بهترین روزنامه‌نگارانی همکار بودم که شجاعانه خبرنگاری می‌کردند."

بر اساس بعضی گزارش‌ها اختلاف خانم آبرامسون و مدیریت روزنامه هنگامی بالاگرفت که او متوجه شد درآمدش از سایر مردانی که پیش از او سردبیر روزنامه بوده‌اند، کمتر است.

یکی از سخنگویان روزنامه نیویورک‌تایمز این گزارش‌ها را تکذیب کرده است.

بعد از این تغییرات، سهام شرکت نیویورک‌تایمز چهار و نیم درصد سقوط کرد و به کمی بیش از ۱۵ دلار رسید.

نیویورک تایمز اخیرا اعلام کرد که برای اولین‌بار در سال‌های اخیر انتشارات و آگهی‌های این موسسه رشد داشته و در آمد آن به یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسیده است.

استعفای سردبیر لوموند

همزمان با این برکناری در نیویورک، اولین سردبیر ارشد زن روزنامه لوموند فرانسه هم استعفا کرده است.

ناتالی نوگرد که در میان اعتراض و نگرانی کارمندان لوموند از تغییرات پیش‌رو استعفا کرده، می‌گوید به عنوان رئیس روزنامه با او تحقیرآمیز برخورد می‌شده است.

جمعه گذشته، دو معاون خانم نوگرد هم به دنبال بحث و جدل درباره تغییرات پیش رو، استعفا کردند.

با ورود رسانه‌های آنلاین به بازار تبلیغات و آگهی‌های بازرگانی، مطبوعات فرانسه هم مانند سایر نقاط جهان به دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند در این بازار دوام آورند.

خانم نوگرد در نامه استعفایش نوشته دیگر اختیار آن را نداشت که کارش را با "خاطر آسوده و آرامش" لازم انجام دهد.

خانم نوگرد مارس سال گذشته سردبیر و رئیس روزنامه لوموند شده بود.

فیلمی در مورد افشاگری اسنودن به تهیه‌کنندگی سازندگان جیمز باند

Posted: 16 May 2014 12:15 PM PDT

تهیه‌کنندگان مجموعه فیلم‌های جیمز باند قصد دارند بر اساس افشاگری‌های ادوارد اسنودن فیلمی بسازند. مبنای این فیلم، کتاب تازه‌ انتشاریافته‌ گلن گرینوالد، خبرنگار روزنامه بریتانیایی «گاردین»، است.

به گزارش رادیو زمانه، پس از آنکه سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت (۱۳ مه) گلن گرینوالد، روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی، کتابی منتشر کرد با عنوان «نه جایی برای پنهانکاری»، مایکل جی ویلسن و باربارا بروکلی، مدیران شرکت ای او ان (EON) که فیلم‌های جیمز باند را تهیه می‌کنند، اعلام کردند که حقوق این اثر را خریده‌اند و اکنون قصد دارند به‌جای فیلم تازه‌ای از جیمز باند، افشاگری اسنودن درباره فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا را روی پرده بیاورند.

تهیه‌کنندگان فیلم‌های جیمز باند که با شرکت «سونی پیکچرز» همکاری می‌کنند، از افشاگری اسنودن به عنوان «یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی عصر» یاد کرده‌اند.

هنوز معلوم نیست چه بازیگرانی در این فیلم بازی می‌کنند، کارگردانی آن را چه کسی به عهده دارد و چه زمانی قرار است اکران شود.

ادوارد اسنودن یک متخصص ۳۰ ساله امور رایانه‌ای است که پیش از این برای آژانس امنیت ملی آمریکا کار می‌کرد و به‌طور غیرقانونی اسنادی را که نمایانگر دامنه فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی بود منتشر کرد و اکنون در تبعید، در روسیه به‌سر می‌برد. او با کمک گلن گرینوالد، خبرنگار گاردین از فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا پرده برداشت.

روزنامه گاردین و «واشنگتن‌پست» به خاطر انتشار این گزارش‌ها جایزه پولیتزر در سال ۲۰۱۴ را به دست آوردند.

باربارا بروکلی، یکی از تهیه‌کنندگان فیلم‌های جیمز باند عضو هیأت داوران جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۱۴ بود. ادوارد اسنودن هم هنوز در روسیه به سر می‌برد و در این مدت موفق شده از آن کشور پناهندگی سیاسی بگیرد.

داگ بلگرید، رئیس کمپانی کلمبیا پیکچرز، از زیرمجموعه‌های سونی درباره افشاگری اسنودن گفته است: «افشاگری جنجال‌برانگیز او باعث شد که به اهمیت دولت‌ها‌ در حفاظت از حریم خصوصی و منافع شهروندان پی ببریم و متوجه بشویم که وظیفه دولت‌ها در وهله اول این است که تعادلی بین امنیت ملی و صیانت از حریم خصوصی شهروندان به وجود بیاورند.»

این نخستین بار نیست که سونی موضوعات سیاسی و روزآمد را روی پرده سینماهای جهان می‌آورد. پیش از این فیلم «سی دقیقه پس از نیمه‌شب» ساخته کاترین بیگلو به تهیه‌کنندگی سونی درباره به قتل رساندن اسامه بن‌لادن، رهبر شبکه «القاعده» در ابیت‌آباد پاکستان به نمایش درآمده بود. همچنین فیلم «شبکه اجتماعی» به کارگردانی دیوید فینچر درباره زندگی مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک، هم از محصولات سونی است.

«نه جایی برای پنهانکاری»، نوشته گلن گرینوالد در این مدت کوتاه که از انتشارش می‌گذرد، بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای داشته است.

گرینوالد در این کتاب در حدفاصل بین یک «تریلر سیاسی» مهیج و کتابی علمی درباره تحلیل داده‌های اینترنتی، تصویری از چگونگی همکاری‌اش با ادوارد اسنودن به دست می‌دهد.

دستگیری مردی در ژاپن که با چاپگر سه‌بعدی اسلحه ساخت

Posted: 16 May 2014 12:15 PM PDT

ایتنا - پلیس با انجام بررسی‌های خود موفق شد پنج اسلحه پلاستیکی از خانه این جوان پیدا کند که البته دو دستگاه از این اسلحه‌ها بسیار مهلک و کشنده بوده‌اند.

به گزارش ایتنا از رایورز، تحقیقات پلیس در مورد این پرونده پس از آن شروع شد که "یوشیتومو ایمورا"(Yoshitomo Imura) تصاویر ویدیویی خود را به صورت آنلاین منتشر کرد و در آن نشان داد که موفق به تولید اسلحه شده است.

ایمورا توضیح داد که به کمک چاپگر سه‌بعدی و در خانه خود اقدام به تولید اسلحه کرده است و البته نمی‌دانسته که این کار یک اقدام غیرقانونی محسوب می‌شود.

خبرگزاری رسمی ژاپن در این خصوص توضیح داد که پلیس با انجام بررسی‌های خود موفق شد پنج اسلحه پلاستیکی از خانه این جوان پیدا کند که البته دو دستگاه از این اسلحه‌ها بسیار مهلک و کشنده بوده‌اند.


گفته می‌شود که در رایانه شخصی ایمورا نیز اطلاعات فراوانی مربوط به نحوه طراحی اسلحه‌های شخصی وجود دارد و پلیس بر این باور است که او احتمالا طراحی اصلی برای ساخت این اسلحه‌ها با چاپگر سه‌بعدی را از اینترنت دریافت کرده است.

اداره مرکزی پلیس ژاپن اعلام کرد این نخستین باری است که یک نفر در این کشور اقدام به تولید اسلحه با چاپگر سه‌بعدی می‌کند و هنوز قانون مشخصی در این زمینه وضع نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر