۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۵, شنبه

[iran7031:200]

کار ما آگاه کردن شماست، شما  خود باید بدانید‌ که چه می‌خواهید .ما مسئول نوشته ديگران نيستيم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برای با ما بودن و با ما شدن

Tel : 001 ( 818 ) 714 0 717

Sms : 001 ( 818 ) 714 0 718

E-Mail: iran7031@googlemail.com

http://iran7031.blogspot.com/

http://www.youtube.com/iran7032

مدیر مسیول : بابک خرمدین

هر گاه  دوست  نداشتید که این پیام نامه را دریافت کنید  به ما ایمیل بزنید تا نام شما را از لیست مشترکین پیام نامه  خارج کنیم.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دادستان تهران اعتراض موسوی به احکام اعدام‌ را جرم خواند
donbaleh.com
دادستان تهران ضمن حمایت از اعدام‌های اخیر، اعتراض میرحسین موسوی به احکام دادگاه و زیر سوال بردن دستگاه قضایی را جرم خواند. وی همزمانی اجرای احکام اعدام با سالگرد انتخابات، به منظور ایجاد وحشت در میان مردم را تکذیب کرد. دادستان تهران بطور مستقیم از وجود پرونده‌ای علیه میرحسین موسوی سخن راند و در خطاب به وی گفت: «بهتر بود که به پرونده خود این اتهام را اضافه نمی‌کردید.» وی بیانیه اخیر موسوی را حمایت از «مجرمین و گروهک‌های ضدانقلاب» خواند و تکرار کرد ، که «مدعی‌العموم به طور حتم در وقت مناسب اقدام خواهد کرد.» دادستانی تهران با این سخنان از وجود پرونده‌ای علیه موسوی پرده برداشت. موسوی در بیانه‌ی خود دستگاه قضایی را متهم به لغزش از اصول بی‌طرفی کرده و آشکارا احکام دادگاه‌های اسلامی را جانبدارنه دانسته بود. موسوی می‌نویسد: «وقتی قوه قضاییه از طرفداری مظلومان به سمت طرفداری از صاحبان قدرت و مکنت بلغزد، مشکل است که بتوان جلوی داوری مردم را در مورد ظالمانه بودن احکام قضایی گرفت.»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ






ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شش اعدام دیگر در راهست
در حالیکه واکنش ها به اعدام های سیاسی هفته گذشته همچنان ادامه دارد، دادستان تهران از قطعی شدن حکم اعدام 6 تن از بازداشت شدگان وقایع بعد از انتخابات خبر داده است.

دادستان تهران در حالی از قطعی شدن حکم اعدام محسن و احمد دانش پور مقدم که روز عاشورا به اتفاق سه تن دیگر از اعضای خانواده و بستگان خود بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند خبر داده است که حکم دادگاه تجدید نظر به این دو نفر و خانواده های آنها ابلاغ نشده و آنها از قطعی شدن احکام اعدام خود بی خبر هستند.

به گفته میثم دانش پور مقدم، پدر و برادرش اجازه داشتن وکیل نداشتند و حکم دادگاه تجدید نظر دو هفته پیش، بر اساس گفته مسئولان، به وکلای تسخیری آنها ابلاغ شده بود. وکلایی که در روز دادگاه با موکلان خود روبرو شده بودند و پس از آن هم هیچ گونه ارتباطی با موکلان و خانواده های آنها نداشته اند؛ تمام تلاش خانواده برای ارتباط با این وکلا و آگاهی از حکم دادگاه تجدید نظر هم بی فایده بوده است.

میثم دانش پور به "روز" گفته است که دکتر شریف، وکالت مادر و دو تن از بستگان او را بر عهده گرفته اما وقتی برای اعلام وکالت پدر و برادرش  به دادگاه مراجعه کرده وکالت او را نپذیرفته و گفته اند حکم دادگاه تجدید نظر صادر شده و نیازی به وکیل نیست.

حکم اعدام مطهره بهرامي حقيقي، ريحانه حاج ابراهيم دباغ و هادي قائمي نیز که به اتفاق محسن و احمد دانش پور مقدم به اعدام محکوم شده بودند از سوی دادگاه تجدید نظر نقض شده و به حبس تغییر یافته است. در برابر حکم اعدام عبدالرضا قنبری، معلم و جعفر کاظمی، محمد علی حاج آقایی و محمد علی صارمی، دیگر بازداشت شدگان وقایع بعد از انتخابات قطعی شده است.

ارسلان ابدي و محمد امین وليان اما از اتهام محاربه تبرئه و حکم اعدام آنها نقض شده است. ولیان از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجديد نظر استان تهران، به سه سال و نيم حبس تعريزي و پرداخت سه ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شده است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اعدامها؛ بیانیه بخش بین المللی اتحادیه معلمین آلمان
بیانیه بخش بین المللی اتحادیه معلمین آلمان در باره اعدام فرزاد کمانگر

ایران: فرزاد کمانگر اعدام شد.

١٤ مای ٢٠١٠

در صبحگاه روز نهم مای ، فرزاد کمانگر، معلم و عضو اتحادیه بهمراه چهار زندانی سیاسی دیگر اعدام شدند. اولریش تونه، دبیرکل اتحادیه معلمین آلمان این قتل را محکوم می کند.

اتحادیه ها و سازمان های حقوق بشرسراسر جهان با تنفر ، خشم و نگرانی نسبت به خبر اعدام فرزاد کمانگر معلم عکس العمل نشان دادند.

کمانگر، معلم و عضو اتحادیه ،اهل کردستان ایران بهمراه ٤ زندانی سیاسی دیگر علی حیدریان ، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان اعدام شد زیرا آنان مخالف رژیم حاکم بر ایران بودند. این اعدام ها به طور مخفیانه در زندان اوین تهران در صبحگاه روز ٩ مای ٢٠١٠ انجام گرفت. کمانگر ، معلم ٣٥ ساله، عضو اتحادیه معلمین به اتهام " اخلال در امنیت ملی " و " محاربه" در ایران زندانی بود. در فوریه ٢٠٠٨ کمانگر در یک دادگاه ناعادلانه و در چند دقیقه به مرگ محکوم شد. او در زندان تحت شکنجه و فشار روانی قرار داشت.

اولریش تونه، دبیرکل اتحادیه معلمین آلمان که در گذشته بارها از دولت ایران و سفارتخانه اش در برلن ، خواستارلغو حکم اعدام فرزاد کمانگر ورعایت حقوق انسانی اش شده بود، این اعدام را شدیدا محکوم می کند :" رژیم ایران برنامه ریزی شده حقوق بشر و حق اتحادیه ای را نقض می کند و از از قتل دولتی نیز نمی هراسد. اعدام فرزاد کمانگر یک اقدام زشت است."

فرد ون لویون، دبیر کل فدراسیون جهانی معلمین (بین الملل آموزش) در مورد سرنوشت سایر زندانیان عضو اتحادیه های ایران ابراز نگرانی کرد. این فدراسیون از مقامات ایران خواستار توقف فوری اعدامها ، برسمیت شناختن اتحادیه های مستفل و رعایت پایه ای ترین حقوق انسانی از جمله حق حیات و آزادی بیان شد.

فدراسیون جهانی معلمین همه را در سراسر جهان فرامی خواند تا به دولت ایران و سفارتخانه ها یش به خاطر کشتن کمانگر اعتراض کنند و همچنین خواستار آزادی رسول بلاغی ، هاشم خواستار، بهمن گودرززاده و عبدالرضا قنبری شوند.

(اتحادیه معلمین آلمان خواسته است که نامه های اعتراضی به زبان انگلیس یا آلمانی به آدرس

رئیس جمهور، حامنه ای و سفیر ایران در برلن ارسال شود.)

منبع خبر

15 مای 2010

ترجمه : میلا مسافر

http://www.gew.de/Iran_Farzad_Kamangar

_hingerichtet.html
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مادر مادر فرزاد کمانگر


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خودداری از تحویل اجساد اعدامیان/ آمادگی برای تحصن
تداوم خودداری از تحویل اجساد اعدامیان نوزده اردی بهشت/ آمادگی خانواده ها برای تحصن

خبرگزاری هرانا - پس از اعدام مخفیانه ی 5 زندانی سیاسی در سحرگاه نوزده اردی بهشت، دستگاه قضایی-امنیتی هم چنان از تحویل پیکرهای ایشان خوداری می کند.

صبح روز جاری مورخ بّیست و پنج اردی بهشت ماه، خانواده های اعدام شدگان اخیر برای تحویل پیکر عزیزانشان طبق روال روزهای گذشته به تهران آمده و به زندان اوین مراجعه کردند.

خانواده ی فرهاد وکیلی در گفتگویی با گزارشگر هرانا در این باره گفتند: صبح امروز از سنندج به تهران آمده اما دستگاه قضایی-امنیتی بار دیگر از تحویل پیکر آقای وکیلی خودداری کرده و مدعی شده که وی را دفن کرده اند.

این در حالیست که دادستانی هم چنان نسبت به تحویل اجساد، به خانواده ها قول مساعد می دهد.

هم چنین عبدالله حیدریان، برادر علی حیدریان، زندانی سیاسی کرد اعدام شده در نوزده اردی بهشت، ضمن سردرگمی از رفتار مسئولان، در جواب سوال گزارشگر هرانا نسبت به تحویل پیکر برادرش، ابزار امیدواری کرد علی رغم دریافت پاسخ های متناقض، با توجه به وعده های مسئولین نسبت به تحویل پیکر برادرش اقدام شود.

خانواده های زندانیان سیاسی جان باخته خصوصا خواهران و مادران داغدار آنان اعلام کردند در صورت تداوم خودداری دستگاه قضایی - امنیتی از تحویل پیکر عزیزانشان، آن ها در مقابل استانداری کردستان در شهر سنندج دست به تحصن خواهند زد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ترور , شکنجه , اعدام
این است دین اسلام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جزئیات اجرای حکم اعدام پنج زندانی سیاسی
دقایقی پیش از اجرای حکم ‬در حالیکه دو دوربین فیلمبرداری از جزییات اجرای حکم تصویربرداری می کردند، تعدادی از زندانیان خواستار باز کردن دستبند یا پابند خود و اجازه انداختن طناب به گردن خود به عنوان آخرین خواسته شدند که با توهین مسولان حاضر اقدام به شعار دادن و پاسخگویی نموده و هم چنین به سرود خوانی جمعی پرداختند‫.‬ ‫(‬با توجه به عدم اطلاع شهود از زبان کردی، تاکنون تنها مشخص شده است، یکی از سرودهای سرداده شده سرودی است کردی به نام ای رفیق یا احتمالا ای رقیب‫)‬

‬‎مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران: حسب وظیفه و رسالت خود در حوزه ی اطلاع رسانی نقض حقوق بشر و حسب خواست تعدادی از خانواده های جان باختگان، تحقیقات میدانی خود را که از مجموع زندانیان و شاهدان در خصوص چگونگی اجرای حکم اعدام ۵ زندانی سیاسی و به قصد ارسال به سازمان های مدافع حقوق بشر جمع آوری شده است منتشر می کند. امید است این گزارش که فارغ از محدودیتهای بسیار امنیتی و ارتباطی سعی شده فارغ از مسایل عقیدتی کمترین رویدادها نیز در آن حذف نشود؛ به تنویر افکار عمومی کمک نماید‫.‬

در اولین قدم از اجرای این احکام، زندانی سیاسی، مهدی اسلامیان در ساعت ۱۰ صبح روز ۱۸ اردی بهشت ماه تحت عنوان نقض حکم و لزوم حضور در بخش اجرای احکام زندان رجایی شهر کرج از بند ۱ محل استقرار خود خارج و سپس به یگان حفاظت انتقال آماده برای اعزام ایشان به زندان اوین، تحویل داده شد‫.‬

نامبرده حوالی ظهر بدون طی قرنطینه، در حالی که برای چندمین بار درخواست تلفن به خانواده خود را داشت، مستقیما به یکی از سلول های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد‫.‬

ساعت شش و نیم عصر همان تاریخ ابتدا علی حیدریان از هواخوری سالن ۶ و سپس فرزاد کمانگر تحت عنوان احضار به بند ۲۰۹ در حالی که تلفن های زندان اوین از ساعت چهار عصر قطع شده بود از کتابخانه اندرزگاه ۷ این زندان به بند ۲۴۰ منتقل شدند.

فرهاد وکیلی نیز از بند ۳۵۰ زندان اوین تحت عنوان احضار به بند امنیتی ۲۰۹ در عصر همان روز خارج و به سلول های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد‫.‬

هم چنین شیرین علم هولی، دیگر زندانی سیاسی این زندان نیز غروب همان روز از بند ۳ نسوان تحت عنوان سوال و نقص پرونده و نهایتاْ احضار به بند ۲۰۹  خارج و به بند ۲۴۰ این زندان منتقل شد‫.‬

به گواه شاهدان پس از جمع شدن زندانیان سیاسی مذکور در بند ۲۴۰ و در زمانی که تقریباْ محرز شده بود که اجرای حکم اعدام این زندانیان مدنظر است، از حدود ساعت یازده شب در موارد متعددی صدای بلند آواز خواندن ۵ زندانی مورد اشاره به گوش سایر زندانیان این بند می رسید‫.‬

شاهدان عنوان می نمایند تا ساعت ۴ صبح حداقل دو بار افرادی با هویت های نامعلوم در معیت نماینده دادستان به سلول های زندانیان سیاسی مراجعه کردند که در مواردی دوربین فیلمبرداری همراه آن ها مشاهده شده است اما از شرح ماوقع و دیالوگ های صورت گرفته کماکان اطلاعی در دست نیست‫.‬

حدود ساعت چهار صبح روز ۱۹ اردی بهشت ماه، حداقل ۲۵ تا ۳۰ مامور با فرماندهی فردی به نام "کورگل" ‫برای انتقال زندانیان به پای چوبه های دار در بند ۲۴۰ این زندان حاضر شدند.‬

در این هنگام فرزاد کمانگر به عنوان یکی از ۵ زندانی سیاسی در آستانه ی اعدام، که تعدادی شکلات به همراه خود داشت، به سربازان حاضر شکلات تعارف می کند که با برخورد توهین آمیز فردی به نام "انارکی" از مسولان تیم حاضر روبه رو می شود و سرانجام پس از بحث و جدل با دخالت تعداد دیگری از مسولان حاضر اجازه توزیع شکلات ها را بین چهار زندانی سیاسی دیگر می یابد.‬

سرانجام زندانیان پس از دستبند و پابند شدن به سمت محوطه اصلی زندان اوین مابین درهای اول و دوم منتقل می شوند. این در حالی بود که فرهاد وکیلی و فرزاد کمانگر هر دو از مشکل جسمی حاصله از شکنجه های سابق در زمان راه رفتن در رنج بودند.‬

در محدوده محوطه اصلی جنب پارکینگ موتوری این زندان، محل اعدام پیش تر آماده شده بود؛ و زندانیان بدون مقدمه بر روی نیمکت های حاضر برده شدند.‬‫

دقایقی پیش از اجرای حکم ‬در حالیکه دو دوربین فیلمبرداری از جزییات اجرای حکم تصویربرداری می کردند، تعدادی از زندانیان خواستار باز کردن دستبند یا پابند خود و اجازه انداختن طناب به گردن خود به عنوان آخرین خواسته شدند که با توهین مسولان حاضر اقدام به شعار دادن و پاسخگویی نموده و هم چنین به سرود خوانی جمعی پرداختند‫.‬ ‫(‬با توجه به عدم اطلاع شهود از زبان کردی، تاکنون تنها مشخص شده است، یکی از سرودهای سرداده شده سرودی است کردی به نام ای رفیق یا احتمالا ای رقیب‫)‬

در حالیکه زندانیان حاضر به سکوت نبودند، قبل از ساعت ۵ صبح روز ۱۹ ازدی بهشت ماه ۱۳۸۹ حکم اعدام ۵ زندانی سیاسی بدون طی کمترین روال قانونی و انسانی در محوطه زندان اوین به اجرا در آمد‫.‬

پس از اجرای حکم و پایین آوردن پیکرها و معاینه پزشکی توسط فردی به نام "شاه ویسی"، اجساد به محل نامعلومی منتقل شده‫ و تاکنون نیز دستگاه قضایی-امنیتی از تحویل دادن پیکرها به خانواده ها بر خلاف حداقل موازین حقوقی و انسانی خودداری نموده است.‬
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برادر علي حيدريان در گفتگو با راديو ندا : ما را مثل توپ فوتبال به همديگر پاس ميدهند!
برادر علي حيدريان در گفتگو با راديو ندا با اشاره به اينكه هنوز پيكر ها را تحويل نگرفته اند گفت : "[مقامات رژيم] ما را مثل توپ فوتبال به همديگر پاس ميدهند!" او در رابطه با اعتصاب عمومي  در كردستان  در روز پنجشنبه هم گفت : " من تشكر ميكنم از ملت كرد كه اينگونه فداكارانه پشت ما را گرفتند و در غم ما شريك بودند" و در عين حال افزود :" من وافعاً نميدانم با چه زباني از همه ملت ايران، از همه و همه كه اينطوري با ما همدردي كردند تشكر كنم."
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
با اعتراض به تایید اعدامها ثابت کنیم که پس از سی سال عادت نکرده ایم به شنیدن خبر مرگ خواهر و برادر خویش
باز هم خبر از تایید حکم اعدام سه عزیز است. سه پدر، پسر، همسر، برادر ... من تحمل تکرار دهه ی شصت را ندارم. باید کاری کرد. پیش از فرو ریختن پرها باید پرواز کرد. باید به اوج رسانید خشمی که وجودمان را گرفته. هنوز از اعدامهای ۱۹ اردی بهشت در جهنم عذاب هستیم، که مبادا کوتاهی از ما بود، آنگاه که به دار آویختند آرش و محمدرضا را . هنوز تن فرزاد و شیرینمان روی تختهای سردخانه گرم است.

باید کاری کرد. ثابت کنیم که پس از سی سال عادت نکرده ایم به جنایت و خونریزی، به شنیدن خبر مرگ خواهر و برادر خویش. که حلقه ی طناب دار بر گلوی فرهاد قلب ما را نیز فشرد، که شکست کمر ما را شکستن گردن مهدی. که ما به نظاره نخواهیم ایستاد بیش از این به زمین کشیدن ستاره های وطن را ...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دیدگاه خوانندگان در رابطه با این شماره خبرنامه را می توانید در آدرس زیر بخوانید و یا دیدگاههای خود را با دیگران به اشتراک گذارید.
http://www.facebook.com/group.php?gid=342751176306
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پایان شب سیه سپید است
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

--
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "iran7031" group.
To post to this group, send email to iran7031@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
iran7031+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/iran7031?hl=en?hl=en

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر