۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۱, سه‌شنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: May 12 2010 : بالاترین



چرا اعدام؟!(زهرا رهنورد)

Posted: 11 May 2010 06:33 AM PDT

زهرا رهنورد اعدامهای تحریک آمیز و خشونت بار این ایام توسط حاکمیت، بويژه اعدام پنج جوان که در روز یکشنبه 19 اردیبهشت به بهانه حضور در گروهکها اعدام شده اند، سؤالهای متنوعی را به ذهن هر انسان آزاده و تحلیلگری متبادر می کند. مثلاً: - اصلاً چرا اعدام؟ چرا بدترین مجازات در حق انسانها و ملت اعمال شده است؟ - آیا روند دادرسی انجام شده؟ آیا اقرار گرفتن زیر شکنجه هیچگونه وجاهت قانونی دارد؟ - آیا این اعمال و محکومیتها و اعدامها، اقدامی مستقلانه از سوی قوه قضائیه بوده است یا با فشار نهادهای امنیتی انجام شده؟ - آیا این اعدامهای شتابزده برای زهر چشم گرفتن از مردم در سالگرد بیست و دوم خرداد بوده است؟ - درحالی که جنبش سبز با همه تنوع و تکثر، خواهان استقرار حاکمیت مرکزی، وحدت ملی تمام قومیتهای ارضی ایران با حفظ حقوق اقلیتها ست، چرا حاکمیت فعلی با سرکوب اقلیتها و جوانان کرد و اعدامها در جهت تحریک این قوم اصیل عمل می کند؟ و سؤال پررنگ این است که آیا این اقدامات در جهت وحدت ملی است و یا تجزیه ملی و سایر پیامدهای سوء آن؟ - آیا اعدام زنان و خشونت در حق لطیف ترین بندگان خدا، موجب سرافرازی حاکمیت است یا نشان ضعف و ذلت آن؟ و این درحالی است که به فرموده پیامبر، زن به ریحانه تشبیه می شود: «إنَّ النّساء ریحانة» - آیا با این همه ادعای اسلام مداری رژیم، این اقدامات خشن، بازجوییها، زندانهای طویل المدت، و نهایتاً اعدامها، زنان را به اسلام علاقه مند کرده یا موجب بدبینی زنان و جوانان به اسلام شده است به نحوی که حتی عبادات بنیادی مثل نماز و روزه را هم برای آنها زیر سؤال برده است؟ اینگونه زن کشی ها، به این معنا ست که بالاخره حاکمیت به مطالبه رفع تبعیض تن داده (!) اما این بار از طریق ظلم بالسویّه! با اعمال زندان، شکنجه، بازجویی، احضار و اعدام، بطور مساوی برای زنان و مردان! و همزمان خودداری از هرگونه اقدام رفع تبعیض در قوانین قیم مآبانه در ارگانهای ذیربط و دادگاهها و نهایتاً، من زهرا رهنورد بعنوان عضو کوچکی از ملت، در اینجا به تمام مادران داغدار و زنانی که فرزندان و شوهرانشان اعدام شده اند یا در کف خیابانها به دست مزدوران کشته شده اند پیام می فرستم: ای زنان دلیر و شجاع، در این غم و اندوه عظیم، در کنار شما هستم و بدانید که این خونها به بار می نشیند و پاداش هزینه سنگین داغ جوانان صبح آزادی و دموکراسی خواهد بود اما دریغ و افسوس از این همه ظلم حاکمیت بر ملت؛ ملتی که هیچ کس را ندارد جز خداوند عالم.
با ۲۶۰ امتیاز و ۵۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

فیلمی از فرزاد کمانگر، در میان شــــاگردانش

Posted: 11 May 2010 10:34 AM PDT

فرزاد کمانگر، زندانی سیاسی و معلم اعدام شده در میان شاگردانش در یکی از روستاهای کامیاران
با ۱۸۱ امتیاز و ۳۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

آقاي نيك اهنك كوثر، بعد از بيانيه موسوي يك عذرخواهي به ايشان و هوادارانش بدهكاريد!

Posted: 11 May 2010 04:49 AM PDT

ديروز آقاي نيك اهنگ كوثر كه اين روزها مثل ضرب المثل :«به شترمرغ گفتن تخم بگذار گفت: شترم گفتند: بار وردار گفت مرغم» در هر زمينه اي بيانيه سياسي مي دهد و قتي ميگوييم شما هم تشريف بيار داخل مي گويد: من فعال سياسي نيستم ؛كارتوني كشيد و با الهام از سه ميمون معروف، سه شخصيت سياسي مورد احترام جنبش سبز را به جاي انها نشاند كه در قبال اعدام ها يكي كر و ديگري كور و ديگري لال است و تو بوق كرد كه چرا موسوي بيانيه نمي دهد، امروز كه اقاي موسوي -مرد سبزي كه با وجود فشارها صحنه را ترك نكرده و پاي حرفش ايستاده و با برچسب محارب تاوان مي دهد- بيانيه اش را داد هرچند كه اگر نمي داد هم بيانيه هاي قبلي اش گويا بود جا دارد از آقاي نيك آهنگ كه در كانادا نشسته ودر هر فرصتي تيغ حملاتش را متوجه جنبس سبز و رهبرانش ميكند و در بي بي سي مصاحبه مي كندو روزنامه نگار ان سياسي را «بولتن نويس سياسي» مي نامد، بايد پرسيد وقت آن نرسيده يك عذرخواهي خشك و خالي بكننداز آقاي موسوي و تاوان دهنده هاي اين جنبش مظلوم و سبز؟
با ۱۷۹ امتیاز و ۱۴۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

هاشمی رفسنجانی در دیدار با جوانان سبز: زندانی شدن افراد دلسوز و منتقد منجر به بیداری و آگاهی مردم می شود

Posted: 11 May 2010 11:05 AM PDT

جرس: آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از جوانان فعال در تشکل های سیاسی اصلاح طلب همراه با روزنامه نگاران تحول خواه با تجلیل از صبر و پایداری جوانان دربند، آینده کشور را روشن توصیف کرد و خاطرنشان کرد که این زندان رفتنها منجر به آگاهی و بیداری بیشترمردم می شود. بنا به گزارشهای رسیده به جرس، در این دیدار که جمعی از آزادشدگان حوادث پس از انتخابات هم حضور داشتند، در ابتدا جوانان سبز حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و نگرانی خود را از وضع موجود بیان داشتند. این در حالی است که هاشمی رفسنجانی در لا به لای سخنان ناطقان جویای حال آزاد شدگان بوده و از شرایط زندان، مدت بازداشت و اتفاقات پیش آمده پرس و جو می کرد و جوانان بزنم را با اشاره به آیات و احادیث به استقامت و مدارا فرا می خواند و تاکید می کرد که سرانجام هر سختی، پیروزی و آسانی است. وی هنگامی که سخنان خود را آغاز کرد بخش قابل توجهی از بحثش را به زندانیان سیاسی اختصاص داد و از فعالان سیاسی خواست به دستگیری ها و زندان رفتن از بعد منفی نگاه نکنند چرا که به گفته وی زندانی شدن افرادی که نیت مصلحانه دارند درمجموع سازنده بوده و ثمراتی هم به دنبال دارد. بر اساس این گزارش، آیت الله هاشمی رفسنجانی برای این گفته خود دلیلی نیز آورد و گفت: وقتی چهره های دلسوزی به خاطر نقد و انتقاد زندانی می شوند، جمع زیادی از اطرافیان وی شامل دوستان، آشنایان، همسایگان و نزدیکانش را به فکر فرو می برد و آنها را نسبت به وضع موجود آگاه می کند که این آگاهی در مجموع سازنده است.
با ۱۷۱ امتیاز و ۲۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

زهرا رهنورد :چرا اعدام؟!

Posted: 11 May 2010 07:11 AM PDT

اعدامهای تحریک آمیز و خشونت بار این ایام توسط حاکمیت، بويژه اعدام پنج جوان که در روز یکشنبه 19 اردیبهشت به بهانه حضور در گروهکها اعدام شده اند، سؤالهای متنوعی را به ذهن هر انسان آزاده و تحلیلگری متبادر می کند. مثلاً: - اصلاً چرا اعدام؟ چرا بدترین مجازات در حق انسانها و ملت اعمال شده است؟ - آیا روند دادرسی انجام شده؟ آیا اقرار گرفتن زیر شکنجه هیچگونه وجاهت قانونی دارد؟ - آیا این اعمال و محکومیتها و اعدامها، اقدامی مستقلانه از سوی قوه قضائیه بوده است یا با فشار نهادهای امنیتی انجام شده؟ - آیا این اعدامهای شتابزده برای زهر چشم گرفتن از مردم در سالگرد بیست و دوم خرداد بوده است؟ - درحالی که جنبش سبز با همه تنوع و تکثر، خواهان استقرار حاکمیت مرکزی، وحدت ملی تمام قومیتهای ارضی ایران با حفظ حقوق اقلیتها ست، چرا حاکمیت فعلی با سرکوب اقلیتها و جوانان کرد و اعدامها در جهت تحریک این قوم اصیل عمل می کند؟ و سؤال پررنگ این است که آیا این اقدامات در جهت وحدت ملی است و یا تجزیه ملی و سایر پیامدهای سوء آن؟ - آیا اعدام زنان و خشونت در حق لطیف ترین بندگان خدا، موجب سرافرازی حاکمیت است یا نشان ضعف و ذلت آن؟ و این درحالی است که به فرموده پیامبر، زن به ریحانه تشبیه می شود: «إنَّ النّساء ریحانة» - آیا با این همه ادعای اسلام مداری رژیم، این اقدامات خشن، بازجوییها، زندانهای طویل المدت، و نهایتاً اعدامها، زنان را به اسلام علاقه مند کرده یا موجب بدبینی زنان و جوانان به اسلام شده است به نحوی که حتی عبادات بنیادی مثل نماز و روزه را هم برای آنها زیر سؤال برده است؟ اینگونه زن کشی ها، به این معنا ست که بالاخره حاکمیت به مطالبه رفع تبعیض تن داده (!) اما این بار از طریق ظلم بالسویّه! با اعمال زندان، شکنجه، بازجویی، احضار و اعدام، بطور مساوی برای زنان و مردان! و همزمان خودداری از هرگونه اقدام رفع تبعیض در قوانین قیم مآبانه در ارگانهای ذیربط و دادگاهها و نهایتاً، من زهرا رهنورد بعنوان عضو کوچکی از ملت، در اینجا به تمام مادران داغدار و زنانی که فرزندان و شوهرانشان اعدام شده اند یا در کف خیابانها به دست مزدوران کشته شده اند پیام می فرستم: ای زنان دلیر و شجاع، در این غم و اندوه عظیم، در کنار شما هستم و بدانید که این خونها به بار می نشیند و پاداش هزینه سنگین داغ جوانان صبح آزادی و دموکراسی خواهد بود اما دریغ و افسوس از این همه ظلم حاکمیت بر ملت؛ ملتی که هیچ کس را ندارد جز خداوند عالم.
با ۱۶۰ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

خاتمي: رهبري بايد منتخب مردم باشد/ قدرت مطلق بدون نظارت فساد آور است

Posted: 11 May 2010 02:32 AM PDT

خاتمي در ديدار برخي از اعضاي شوراهاي شهر و روستا: « اینکه مردم محور کار باشند، مردم ارباب خودشان باشند و درباره خود تصمیم بگیرند و آزادی‌های لازم را داشته باشند را کاملا می‌توان از متن دین و رویکرد بزرگان دینی ما استنباط کرد.» رئیس جمهور سابق کشورمان یادآور شد:« در قانون اساسی ما لوازم استقرار جامعه مدنی آمده است و به همین دلیل همه امور به انتخابات واگذار شده و همه آنهایی که نوعی اختیارات و قدرت پیدا می‌کنند شرطش آن است که از مردم این نمایندگی را گرفته باشند، از رهبری گرفته تا ارکان دیگر نظام و این مساله مهمی است.» به گزارش روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی؛وی تاکید کرد:« از بهترین کارها برای اینکه جامعه، جامعه‌ای زنده و مورد احترام باشد و برای خودش تصمیم بگیرد، اجرای اصل شوراهاست که هم مساله حاکمیت مردم بر سرنوشت خود را تا دورافتاده‌ترین نقاط کشور بسط می‌دهد و هم سبب می‌شود جلوی تمرکز مطلق مدیریت در جامعه بگیرد.» وی با بیان اینکه «بسط مدیریت و جلوگیری از تمرکز آن در جامعه بسته به این است که دیدگاه اصولی درباره جایگاه ؛ پایگاه و منشا قدرت چیست؟»، اظهار داشت:« آیا قدرت امری است که بدون رضایت مردم از بالا به پایین تحمیل می‌شود و جامعه مجبور به اطاعت مطلق از آن است یا اینکه ریشه و منشا قدرت درخود جامعه است و آن کسی که اختیارات، مدیریت و اقتداری می‌یابد آن منشا قدرت را نمایندگی می‌کند؟» رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد:« سئوال مهم این است که آیا قدرت متمرکز است وهیچ نسبتی جز اطاعت مطلق از سوی مردم و هیچ مسئولیتی از سوی قدرت متمرکز وجود ندارد؟ یا اینکه قدرت امری است که میان جامعه منتشر است، یعنی صاحب قدرت یکایک افرادی هستند که در جامعه زندگی می‌کنند، منتهی برای اداره جامعه حتما نوعی محوریت و مرکزیتی لازم است والا هرج و مرج خواهد شد.البته این امر منافاتی بااین ندارد که از نظر اسلامی هم حاکمان باید دارای شرائط وی‍ژه‌ای باشند.» رئیس بنیاد باران یادآور شد:« این قدرت منتشر، کسانی را بر می‌گزیند تا بر جامعه مدیریت کنند و طبعا اختیاراتی پیدا می‌کنند که لوازمی دارد، اولا واقعا باید اراده افراد تعیین کننده باشد که چه کسی در راس قدرت باشد و دوم اینکه قدرت متمرکز حتما باید تحت نظارت قدرت منتشر باشد تا از قدرت سوءاستفاده نشود.» خاتمی با اشاره به اینکه «قدرت فسادآور است»، گفت:« البته برای ما مسلمانان و کسانی که به ارزش‌های الهی معتقد هستیم یک عامل درونی وجود دارد که قدرت به سوی فساد نرود و آن تقواست و ترس از خدا و عدالت؛ اما این کافی نیست.» وی تصریح کرد:« اگر قدرت مطلق باشد و هیچ نظارتی بر آن نباشد و پاسخگویی وجود نداشته باشد امکان تصمیم‌گیری صاحبان قدرت تحت تاثیر هوی و هوس یا دست کم اشتباه هست، چون ما در زمان معصوم به سر نمی‌بریم و از حضور معصوم محرومیم، اگر بازخواستی نباشد ممکن است دست کم خطا و اشتباه صورت بگیرد و پافشاری بر روی آنها ممکن است زیان‌هایی برای جامعه داشته باشد.» رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها تاکید کرد:« بنابراین علاوه بر تقوا و عدالت و ترس از خدا، ساز و کار نظارت بر قدرت و پاسخگویی حاکمان در برابر مردم از عوامل مهمی است که جلوی فساد ؛ انحراف واشتباه را می گیرد یا اگر اشتباه رخ داد قابل جبران خواهد بود.»...
با ۱۵۲ امتیاز و ۱۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

زهرا رهنورد: آیا این اعدامهای شتابزده برای زهر چشم گرفتن از مردم در سالگرد ۲۲خرداد بوده است؟

Posted: 11 May 2010 07:30 AM PDT

اعدامهای تحریک آمیز و خشونت بار این ایام توسط حاکمیت، بويژه اعدام پنج جوان که در روز یکشنبه 19 اردیبهشت به بهانه حضور در گروهکها اعدام شده اند، سؤالهای متنوعی را به ذهن هر انسان آزاده و تحلیلگری متبادر می کند. مثلاً: - اصلاً چرا اعدام؟ چرا بدترین مجازات در حق انسانها و ملت اعمال شده است؟ - آیا روند دادرسی انجام شده؟ آیا اقرار گرفتن زیر شکنجه هیچگونه وجاهت قانونی دارد؟ - آیا این اعمال و محکومیتها و اعدامها، اقدامی مستقلانه از سوی قوه قضائیه بوده است یا با فشار نهادهای امنیتی انجام شده؟ - آیا این اعدامهای شتابزده برای زهر چشم گرفتن از مردم در سالگرد بیست و دوم خرداد بوده است؟ - درحالی که جنبش سبز با همه تنوع و تکثر، خواهان استقرار حاکمیت مرکزی، وحدت ملی تمام قومیتهای ارضی ایران با حفظ حقوق اقلیتها است، چرا حاکمیت فعلی با سرکوب اقلیتها و جوانان کرد و اعدامها در جهت تحریک این قوم اصیل عمل می کند؟ و سؤال پررنگ این است که آیا این اقدامات در جهت وحدت ملی است و یا تجزیه ملی و سایر پیامدهای سوء آن؟ - آیا اعدام زنان و خشونت در حق لطیف ترین بندگان خدا، موجب سرافرازی حاکمیت است یا نشان ضعف و ذلت آن؟ و این درحالی است که بفرموده پیامبر، زن به ریحان تشبیه می شود: «إنَّ النّساء ریحانة» - آیا با این همه ادعای اسلام مداری رژیم، این اقدامات خشن، بازجوییها، زندانهای طویل المدت، و نهایتاً اعدامها، زنان را به اسلام علاقه مند کرده یا موجب بدبینی زنان و جوانان به اسلام شده است به نحوی که حتی عبادات بنیادی مثل نماز و روزه را هم برای آنها زیر سؤال برده است؟ اینگونه زن کشی ها، به این معنا است که بالاخره حاکمیت به مطالبه رفع تبعیض تن داده (!) اما اینبار از طریق ظلم بالسویّه! با اعمال زندان، شکنجه، بازجویی، احضار و اعدام، بطور مساوی برای زنان و مردان! و همزمان خودداری از هرگونه اقدام رفع تبعیض در قوانین قیم مآبانه در ارگانهای ذیربط و دادگاهها و نهایتاً، من زهرا رهنورد بعنوان عضو کوچکی از ملت، در اینجا به تمام مادران داغدار و زنانی که فرزندان و شوهرانشان اعدام شده اند یا در کف خیابانها به دست مزدوران کشته شده اند پیام می فرستم: ای زنان دلیر و شجاع، در این غم و اندوه عظیم، در کنار شما هستم و بدانید که این خونها به بار می نشیند و پاداش هزینه سنگین داغ جوانان صبح آزادی و دموکراسی خواهد بود اما دریغ و افسوس از این همه ظلم حاکمیت بر ملت؛ ملتی که هیچ کس را ندارد جز خداوند عالم.
با ۱۵۰ امتیاز و ۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

هاشمی: مطمئن باشید کسانی که در زندان یک سیلی می‌زنند، به اندازه ۱۰ سیلی باید جوابگو باشند

Posted: 11 May 2010 11:29 AM PDT

اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید زندانی شدن افراد «دلسوز و منتقد»، منجر به بیداری مردم می‌شود و «سکوت» جامعه و مردم در خصوص مسائل سیاسی غیرقابل قبول است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزوده بازداشت‌ها، عده قابل‌توجهی را در هدف «ثابت قدم‌تر» کرده و «شک نباید کرد که این زندان رفتن‌ها در مجموع سازنده است.» هاشمی رفسنجانی خطاب به جوانان حاضر در این دیدار گفته است: «جای دلسردی نیست، وقتی کسی وارد فعالیت سیاسی می‌شود، نباید فکر کند معادلات آن‌قدر ساده است که با چند راهپیمایی همه چیز حل می‌شود.»
با ۱۴۰ امتیاز و ۱۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

همسر فرهاد وکیلی به دژخیم صلواتی: کودکانم را به اینجا آورده ام تا قاتل پدرشان را بشناسند

Posted: 11 May 2010 04:55 AM PDT

به گزارش رسیده شهید فرهاد وکیلی نیز که صبح روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ، در زندان اوین اعدام شد ، بارها توسط بازجوهایش تحت فشار قرار گرفته بود که برای رهایی از اعدام ، نامه عفو به خامنه ای بنویسد . اما او از نوشتن این نامه خودداری کرد .این مبارز دلیر و پاکباخته به همسرش و دوستانش گفته بود ترجیح می دهد اعدام شود اما هرگز چنین نامه ای ننویسد. همسر فرهاد وکیلی برای پیگیری پرونده او بارها به تهران رفته بود و با قاضی صلواتی که در دادگاه بدوی حکم اعدام را صادر کرد، دیدار داشت . او در یکی از این دیدارها فرزندانش را نیز با خود برده بود . قاضی صلواتی به تندی با انها رفتار کرده بود و گفت چرا این بچه ها را با خود از کردستان به تهران آورده اید . همسرش نیز جواب داد :" آنها را آورده ام تا قاتل پدرشان را بشناسند . همین
با ۱۲۵ امتیاز و ۱۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

با چند راهپیمایی همه چیز حل نمی شود،جای دلسردی نیست / هاشمی در دیدار جوانان اصلاح طلب

Posted: 11 May 2010 11:34 AM PDT

۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ // تحول سبز : آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از جوانان فعال در تشکل های سیاسی اصلاح طلب همراه با روزنامه نگاران تحول خواه با تجلیل از صبر و پایداری جوانان دربند، آینده کشور را روشن توصیف کرد و خاطرنشان کرد که این زندان رفتنها منجر به آگاهی و بیداری بیشترمردم می شود.// در این دیدار که جمعی از آزادشدگان حوادث پس از انتخابات هم حضور داشتند، در ابتدا جوانان سبز حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و نگرانی خود را از وضع موجود بیان داشتند. این در حالی است که هاشمی رفسنجانی در لا به لای سخنان ناطقان جویای حال آزاد شدگان بوده و از شرایط زندان، مدت بازداشت و اتفاقات پیش آمده پرس و جو می کرد و جوانان را با اشاره به آیات و احادیث به استقامت و مدارا فرا می خواند و تاکید می کرد که سرانجام هر سختی، پیروزی و آسانی است.// وی بخش قابل توجهی از بحثش را به زندانیان سیاسی اختصاص داد و از فعالان سیاسی خواست به دستگیری ها و زندان رفتن از بعد منفی نگاه نکنند چرا که به گفته وی زندانی شدن افرادی که نیت مصلحانه دارند درمجموع سازنده بوده و ثمراتی هم به دنبال دارد.آیت الله هاشمی رفسنجانی برای این گفته خود دلیلی نیز آورد و گفت: وقتی چهره های دلسوزی به خاطر نقد و انتقاد زندانی می شوند، جمع زیادی از اطرافیان وی شامل دوستان، آشنایان، همسایگان و نزدیکانش را به فکر فرو می برد و آنها را نسبت به وضع موجود آگاه می کند که این آگاهی در مجموع سازنده است.// وی با تاکید بر لزوم طرح بحث های انتقادی در جامعه گفت: گرچه ممکن است بازداشت ها باعث شود برخی ها کنار بکشند اما عده قابل توجهی از جامعه را در هدف خود ثابت قدم تر کرده و شک نباید کرد که این زندان رفتن ها در مجموع سازنده است.. . . .
با ۱۱۶ امتیاز و ۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

پیام زهرا رهنورد در باره اعدام فعالان کرد: در این اندوه عظیم همراه شما هستم

Posted: 11 May 2010 08:41 AM PDT

زهرا رهنورد طی یادداشتی ضمن ابراز همدردی با خانواده اعدام شدگان کرد با آنها ابراز همدردی عمیق کرد. وی با محکومیت اقدام حکومت در اعدام 5 جوان دلیر ایرانی نوشت: من زهرا رهنورد بعنوان عضو کوچکی از ملت، در اینجا به تمام مادران داغدار و زنانی که فرزندان و شوهرانشان اعدام شده اند یا در کف خیابانها به دست مزدوران کشته شده اند پیام می فرستم: ای زنان دلیر و شجاع، در این غم و اندوه عظیم، در کنار شما هستم
با ۱۱۴ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

در حمله مسلحانه به ماشین سفیر پاکستان در ایران دونفر کشته شدند

Posted: 11 May 2010 10:00 AM PDT

ترجمه >به گزاراش تلویزیون العربیه افرادی مسلح بطرف ماشین محمد باش عباسی سفیر کشور پاکستان در تهران آتش گشودند که در نتیجه این عمل دو نفر از محافظان سفیر پاکستان کشته و خود او نیز زخمی شد .
با ۱۰۸ امتیاز و ۱۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

جنازه ۵ فعال سیاسی را تحویل نمی دهند (فرشته قاضی)

Posted: 11 May 2010 01:54 AM PDT

در حالیکه مردم ایران و جهان از اعدام 5 فعال سیاسی ایرانی همچنان در بهت به سر می برند، از سایر زندانیان سیاسی که به اعدام محکوم شده اند نیز خبرهای خوبی نمی رسد. همزمان میرحسین موسوی هم با انتشار بیانیه ای نسبت به این اعدام ها اعتراض کرد. مادر فرزاد کمانگر هم که به گفته دخترش از شرایط روحی خوبی برخوردار نیست، گفته است: "وظیفه من به عنوان مادر فرزاد از امروز شروع شده است. من بارها در سالن های ملاقات زندان به فرزاد گفته بودم که فقط باید سربلند از این زندان بیرون بیایی و همین گونه هم شد. فرزاد من سربلند از زندان بیرون آمد." به گزارش "روز" 16 زندانی کرد و همچنین 11 تن از معترضان به تقلب انتخاباتی 22 خرداد، در معرض خطر اعدام قرار دارند و پرونده سه نفر از آنها به شعبه اجرای احکام ارجاع شده است؛ از حکم قطعی دو نفر دیگر، با وجود صدور آن، نه خود متهمان خبری دارند و نه خانواده های آنان. از سوی دیگر اخبار متناقض درباره تعطیلی بدون دلیل تهران شنبه و یکشنبه تناقض گویی مسئولان در زمینه این تعطیلی ها و جابجایی زندانیان سیاسی، براین نگرانی ها دامن زده و افکار عمومی نگران تکرار رویدادهای سال 67 است که به اعدام هزاران تن منجر شد. نگرانی از اعدام های مخفیانه با تایید حکم اعدام عبدالرضا قنبری، احکام اعدام تایید شده از سوی دادگاه تجدید نظر به سه حکم رسید. به گزارش "روز" پیش از این حکم اعدام محمد علی حاج آقایی و جعفر کاظمی، از بازداشت شدگان بعد از انتخابات تایید و به شعبه اجرای احکام ارجاع شده بودو هر لحظه، خطر اعدام این دو زندانی سیاسی وجود دارد. اکنون نیز حکم اعدام آقای قنبری، معلم 47 ساله ای که روز عاشورا بازداشت شده از سوی دادگاه تجدید نظر تایید شده است. از سوی دیگر حکم دادگاه تجدید نظر محسن و احمد دانش پور، صادر و به وکلای تسخیری آنها ابلاغ شده است اما این دو نفر و خانواده هایشان از این حکم بی خبرند. میثم دانش پور دیروز به روز گفت که نه به این وکلای تسخیری دسترسی داریم و نه می دانیم دادگاه تجدید نظر چه حکمی صادر کرده و به شدت نگران هستیم. حکم دادگاه بدوی این دو نفر، اعدام بوده است. احتمال دفن مخفیانه پیکرهای 5 فعال سیاسی در حالی که واکنش های داخلی و بین المللی به اعدام 5 شهروند ایرانی همچنان ادامه دارد، مسئولین امنیتی و قضایی تاکنون از تحویل پیکر این افراد به خانواده هایشان خودداری کرده است. به گزارش "روز" خانواده های 5 فعال سیاسی که روز یکشنبه به دار آویخته شدند همچنان در تهران پیگیر تحویل پیکر عزیزانشان هستند. آنها روز گذشته به دادسرای انقلاب، دادستانی، پزشکی قانونی و زندان اوین مراجعه کرده اما در پاسخ تنها شنیده اند که روز سه شنبه، یعنی امروز در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد. براساس این گزارش ها به این خانواده ها گفته شده باید تعهد دهند که در شهرهایشان هیچ نوع اعتراضی شکل نخواهد گرفت و در صورت احتمال هر گونه اعتراضی، ماموران پیکر عزیزان آنها را به صورت مخفیانه، به خاک خواهند سپرد. شیرین کمانگر، خواهر فرزاد کمانگر که به اتفاق خانواده اش برای تحویل پیکر برادر جوانش در تهران به سر می برد شب گذشته به "روز" گفت: "ما برای تحویل پیکر عزیزانمان در تهران هستیم و تا نتیجه نگیریم به شهرمان بازنخواهیم گشت." وی افزود: "این حق ما است که به عنوان خانواده پیکر عزیزمان را تحویل بگیریم و جامعه ما هم، ما را بدون پیکر عزیزانمان نخواهد پذیرفت و نمی توانیم برگردیم." خانم کمانگر سپس به نقل از مادر فرزاد کمانگر گفت: "فرزندان ما جاودانه شدند و جاودانه خواهند ماند و کسی نباید به ما تسلیت بگوید بلکه ما به همه تبریک می گوییم که فرزندمان سربلند رفت و ما را سربلند کرد." به گفته شیرین کمانگر، مادر فرزاد، که از شرایط روحی خوبی برخوردار نیست، روز یکشنبه به شدت از اعدام فرزندش شوکه شده اما روز گذشته واقعیت را پذیرفته و گفته است: "وظیفه من به عنوان مادر فرزاد از امروز شروع شده است. من بارها در سالن های ملاقات زندان به فرزاد گفته بودم که فقط باید سربلند از این زندان بیرون بیایی و همین گونه هم شد. فرزاد من سربلند از زندان بیرون آمد." خانم کمانگر خبر منتشره درباره بازداشت خود و اعضای خانواده اش را تکذیب کرد. همزمان خلیل بهرامیان، وکیل فرزاد کمانگر نیز خبر بازداشت اعضای خانواده کمانگر را تکذیب کرد و به "روز" گفت: "درباره تحویل پیکر فرزاد و بقیه به ما گفته اند که روز سه شنبه تصمیم گیری می شود." وی افزود: "به ما گفته اند که باید مساله احتمال ایجاد بحران و اغتشاش را بررسی کنند و به قول خودشان اگر احتمال دهند که اغتشاشی صورت می گیرد پیکر ها را تحویل نخواهند داد. اما موکلین من میخواهند بچه هایشان را خودشان به خاک بسپارند و این هم حق شرعی و هم حق قانونی آنها است و هیچ کسی حق ندارد آنها را این حق قانونی و انسانی شان منع کند." همزمان گزارش خبرنگاران "روز" از ممانعت تحصن و برگزاری مراسم اعتراضی از سوی خانواده های این 5 فعال سیاسی از سوی دستگاه امنیتی حکایت دارد. در حالیکه اکثردر شهرهای کردستان، مردم در اعتراض به به اعدام های روز یکشنبه به خیابان ها آمده و این شهرها از جمله کامیاران، سقز، مهاباد، پیرانشهر و منطقه باغ شایگان سنندج روز گذشته شاهد ناآرامیهایی بود، در تهران خانواده های این پنج نفر در نظر داشتند به نشان اعتراض در برابر دانشگاه تهران تحصن کنند، اما نیروهای امنیتی با محاصره منطقه مانع از شکل گیری اعتراض و یا تحصن شدند. اعتراض میرحسین موسوی به اعدام ها یک روز پس از اجرای ناگهانی حکم اعدام 5 فعال سیاسی ایرانی، میرحسین موسوی با انتشار بیانیه ای نسبت به این اعدام ها اعتراض کرد. میرحسین موسوی در این بیانیه که در سایت کلمه منتشر شده، نوشته است: "اعلام اعدام ناگهانی پنج نفر ازشهروندان کشور بدون آنکه توضیحات روشن کننده ای از اتهامات و روند دادرسی ومحاکمات به مردم داده شود شبیه روند ناعادلانه ای است که در طول ماه های اخیر منجر به صدور احکام شگفت آور برای عده زیادی از زنان ومردان خدمتگزار وشهروندان عزیز کشور ما شده است." میرحسین موسوی در حالی این اعدام ها را محکوم کرده است که یک روز پیشتر، غلامحسین الهام، عضو شورای نگهبان، خود او را محارب خوانده بود. آقای موسوی تصریح کرده است: "وقتی قوه قضائیه از طرفداری مظلومان به سمت طرفداری از صاحبان قدرت ومکنت بلغزد مشکل است که بتوان جلوی داوری مردم را در مورد ظالمانه بودن احکام قضایی گرفت. چگونه است که امروز محاکم قضایی از آمران وعاملان جنایتهای کهریزک و کوی دانشگاه و کوی سبحان وروزهای۲۵ و۳۰ خرداد وعاشورای حسینی میگذرند وپرونده های فساد های بزرگ را باز نشده می بندند وبه صورت ناگهانی در آستانه ماه خرداد، ماه آگاهی وحق جویی پنج نفر را با حواشی تردید بر انگیز به چوبه های دار می سپارند؟ آیا این است آن عدل علوی که به دنبالش بودیم؟" واکنش های جهانی کمپین بین المللی حقوق بشر با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده است که اعدام ناگهانی پنج زندانی سیاسی نمایانگر سیاست دولت ایران برای استفاده از ترور و خشونت در قبال چالش‌های پیش رو و ارعاب مخالفان است. ارون رودز، یکی از سخنگویان کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته است: "این اعدام‌های مخفیانه را فقط می‌توان کشتار حکومتی تلقی کرد و شاهد دیگری است بر بی‌اعتنایی مطلق و اهانت جمهوری اسلامی به استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر." در بیانیه کمپین بین المللی حقوق بشر هشدار داده شده است که حداقل شانزده زندانی کُرد دیگر و یازده تن از معترضان به انتخابات که به مرگ محکوم شده‌اند، در خطر اعدام قریب‌الوقوع به سر می‌برند. فدراسیون جهانی اتحادیه های معلمان نیز نسبت به اعدام فرزاد کمانگر اعتراض کرده است. دبیر کل بین الملل آموزش، فرد ون لی وون، در این مورد گفته است: "ما از شنیدن خبر اعدام فرزاد عمیقا شوکه و غمگین شدیم. پرونده فرزاد بخاطر رفتار مرموزانه و غیر شفافی که در دادگاه او در پیش گرفته شده بود، عدم دسترسی او به حداقل حقوق بنیادین یک زندانی، و این واقعیت که نه خانواده و نه نمایندگان حقوقی از اعدام او خبردار نشده بودند برای همه 30 میلیون اعضای بین الملل آموزش به ویژه درآور است. روز اعدام فرزاد یک روز فاجعه آمیز برای معلمان، فعالان اتحادیه های کارگری و حقوق بشر است و بین الملل آموزش همبستگی عمیق خود را با خانواده فرزاد، همکاران و دانش آموزان او اعلام می کند".
با ۱۰۸ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

وسرانجام موضعی شفاف از هاشمی رفسنجانی: مطمئن باشید کسانی که در زندان یک سیلی می زنند به اندازه ۱۰ سیلی باید جوابگو باشند

Posted: 11 May 2010 11:59 AM PDT

هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از جوانان فعال در تشکل های سیاسی اصلاح طلب و جمعی از آزادشدگان حوادث پس از انتخابات گفت:وقتی چهره های دلسوزی به خاطر نقد و انتقاد زندانی می شوند، جمع زیادی از اطرافیان وی شامل دوستان، آشنایان، همسایگان و نزدیکانش را به فکر فرو می برد و آنها را نسبت به وضع موجود آگاه می کند که این آگاهی در مجموع سازنده است. //گرچه ممکن است بازداشت ها باعث شود برخی ها کنار بکشند اما عده قابل توجهی از جامعه را در هدف خود ثابت قدم تر کرده و شک نباید کرد که این زندان رفتن ها در مجموع خوب است.
با ۱۰۷ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

زهرا رهنورد: من بعنوان عضو کوچکی از ملت،در اینجا به تمام مادران وفرزندان داغدار پیام میفرستم که...

Posted: 11 May 2010 09:30 AM PDT

زهرا رهنورد : من بعنوان عضو کوچکی از ملت، در اینجا به تمام مادران داغدار و زنانی که فرزندان و شوهرانشان اعدام شده اند یا در کف خیابانها به دست مزدوران کشته شده اند پیام می فرستم: ای زنان دلیر و شجاع، در این غم و اندوه عظیم، در کنار شما هستم و بدانید که این خونها به بار می نشیند و پاداش هزینه سنگین داغ جوانان صبح آزادی و دموکراسی خواهد بود اما دریغ و افسوس از این همه ظلم حاکمیت بر ملت؛ ملتی که هیچ کس را ندارد جز خداوند عالم.
با ۱۰۵ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

دانشجویان شهید بهشتی‌: بسیجی‌ کثافت تشنه به خون ملت! (CNN)

Posted: 11 May 2010 01:40 AM PDT

تظاهرات در اعتراض به حضور بی اطلاع احمدی نژاد در دانشگاه شهید بهشتی - امروز Protests in Tehran - Shahid Beheshti University - 10 May 2010
با ۱۰۳ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

با بیانیه میرحسین موسوی حجت بر ما کردها تمام است .

Posted: 11 May 2010 02:41 AM PDT

بیانیه میرحسین موسوی در مورد اعدام های ناعادلانه اخیر مرهمی بود بر دل درد مند کردها. امروز کردستان با چشم خود دید که بعد از 30 سال در جمهوری اسلامی کسی پیدا شد که به حقوق انها توجه میکند و حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی را نفی نمیکند. درود بر میرحسین موسوی که میدانست در صورت صدور بیانیه متهم به حمایت از تروریستها می شود اما حاضر نشد چشم خود را بر روی حقایق غیر قابل انکار ببندد.بر ما کردها نیز حجت تمام شده و باید بیشتر از گذشته از میرحسین موسوی حمایت کنیم و وی را تنها نگذاریم . به امید ایرانی اباد و ازاد با قانون . عدالت.
با ۱۰۳ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

زهرا رهنورد : چرا اعدام؟

Posted: 11 May 2010 08:33 AM PDT

جرس: زهرا رهنورد در رابطه با اعدامهای اخیر با نگارش یادداشتی سوالاتی را مطرح کرده و پرسیده است، آیا این اعدامهای شتابزده برای زهر چشم گرفتن از مردم در سالگرد بیست و دوم خرداد است؟ در این یادداشت رهنورد با ابراز همدردی با همه زنان داغدار و عزادار آورده است: ای زنان دلیر و شجاع، در این غم و اندوه عظیم، در کنار شما هستم و بدانید که این خونها به بار می نشیند و پاداش هزینه سنگین داغ جوانان صبح آزادی و دموکراسی خواهد بود اما دریغ و افسوس از این همه ظلم حاکمیت بر ملت؛ ملتی که هیچ کس را ندارد جز خداوند عالم ------توضیحات------- اخبار جنبش سبز را میتوانید با دموی بی بی سی در سایت کولاک بخوانید
با ۱۰۳ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

گفتگوبا مهدی یحیی‌نژاد، مؤسس بالاترین - بالاترین، تمرین دموکراسی و آزادی بیان

Posted: 11 May 2010 10:33 AM PDT

"بالاترین" درکنار تویتر و فیس بوک در یک‌سال اخیر به عنوان یک ابزار رسانه‌ای مؤثر جنبش سبز مورد توجه معترضان و مورد انتقاد حکومت بوده است. دکتر مهدی یحیی‌نژاد‌، مدیر آن می‌گوید: هدف "بالاترین"، حمایت از آزادی‌بیان است. یکی از وب‌سایت‌هایی که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در ایران نامش بیش از گذشته بر سر زبان‌ها افتاد، سایت اجتماعی «بالاترین» بود. در بخش راهنمای این وب‌سایت آمده است: «بالاترین اولین وب‌سایت به زبان فارسی است که با استفاده از فیدبک خوانندگان، لینکهای جالبتر را به خوانندگان خود معرفی می‌کند. خوانندگان این سایت با دادن نمره مثبت و منفی به لینکها بر اساس جالب بودنشان، به بقیه خوانندگان کمک می‌کنند که لینکهای بهتر را ببینند. بالاترین سال ۲۰۰۶ به راه انداخته شده است و هر ماه نزدیک به یک میلیون بازدید کننده متفاوت دارد.» پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم رسانه‌های هوادار دولت احمدی‌نژاد بارها این این سایت اشتراک‌گزاری لینک را به عنوان یکی از تارنماهایی که در پی انجام انقلاب مخملی در ایران است معرفی کرده‌اند. حتا روزنامه کیهان، زیر نظر حسین شریعتمداری، نماینده‌ی آیت‌الله خامنه‌ای در این روزنامه، بارها نظرات بازدید کنندگان این وب سایت را با عنوان «بالاترین اعلام کرد» در روزنامه خود نقل کرده است. این موضوع در خود «بالاترین» باعث اظهار تعجب و تمسخر کاربران شده است. آنان می‌نویسند، گویا مسئولان این روزنامه و وب‌سایت‌های حکومتی تعریف و کارکرد وب‌سایت های اجتماعی را نمی‌دانند.
با ۹۷ امتیاز و ۱۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

خرداد می آید و جام جهانی؟… نه! امسال خرداد می آید و جام آزادی

Posted: 11 May 2010 12:57 PM PDT

خرداد می آید و یک ساله می شویم. یک ساله می شویم همه ی ما که "سالم" بودیم. همه ی ما که اعتراض کردیم به دروغ، به جنایت، به کشتار، به تجاوز و نظام غیر انسانی. همه ی ما که ناباورانه امیدوار بودیم و خوشحال. همه ی ما که شهید دادیم، مجروح شدیم، باتوم خوردیم و گاز اشک آور. همه ی ما که دلتنگ صداقت بودیم. و همه ی ما که بارها و بارها این جمله را در خود معنا کردیم که «ادب مرد، به ز دولت اوست». یادش بخیر، چه شور و شوقی بود. خانه و خیابان‌مان یکی شده بود. اصلا انگار همه یکی شده بودیم. که این وحدت مان، همان یگانه وجود خطرناک برای دیکتاتور بود و هست. اما امروز از پس این سال، به این می اندیشم که چقدر خوب این یک سال همه‌ی ما را صیقل داد. چقدر خوب رشد کردیم و بزرگ شدیم. چقدر خوب عیار صداقت ها مشخص شد. و چقدر امروز خوشحالم که رای سبزم میرحسین موسوی بود. می دانم همان قدر هم تو خوشحالی. و همان قدر هم او که نام شیخ شجاع را نوشت خوشحال است، که این یک سال همه را آزمود. اما امسال، و در سالروز کودتای 22 خرداد، همان روز و شبی که حکومت دروغ ارتباطات را مختل کرده و یکه و تنها بر طبل دروغ و تقلب کوبید، همان زمانی که میر ما گفت «تسلیم این صحنه آرایی خطرناک نخواهم شد»، همان روز خیانت در امانت یک ملت، باز هم همه می آییم. همه می آییم تا بگوییم که تسلیم دروغ نمی شویم، همه می آییم که بگوییم تسلیم جنایت و تسلیم دیکتاتوری نشده و نخواهیم شد. امسال صدا و سیمای دروغ، با شور و شوق غیرعادی تر از هر زمان، فریاد جام جهانی سر می دهد، اما ملت سبز ایران خرداد امسال را با جام آزادی دوست دارد. به یاد تمام شهدا و اسیران سبزمان، همه می آییم.
با ۹۶ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

میر حسین:آمران جنایات کهریزک،کوی دانشگاه و سبحان،روزهای25 و30 خرداد وعاشورا، آزاد و مظلومان بر سر دار

Posted: 11 May 2010 06:32 AM PDT

به نقل از سایت کلمه میرحسین موسوی طی بیانیه ای اظهار داشت: اعلام اعدام ناگهانی پنج نفر ازشهروندان کشور بدون آنکه توضیحات روشن کننده ای از اتهامات و روند دادرسی ومحاکمات به مردم داده شود شبیه روند ناعادلانه ای است که در طول ماه های اخیر منجر به صدور احکام شگفت آور برای عده زیادی از زنان ومردان خدمتگزار وشهروندان عزیز کشور ما شده است. وقتی قوه قضائیه از طرفداری مظلومان به سمت طرفداری از صاحبان قدرت ومکنت بلغزد مشکل است که بتوان جلوی داوری مردم را در مورد ظالمانه بودن احکام قضایی گرفت. چگونه است که امروز محاکم قضایی از آمران وعاملان جنایتهای کهریزک و کوی دانشگاه و کوی سبحان وروزهای۲۵ و۳۰ خرداد وعاشورای حسینی میگذرند وپرونده های فساد های بزرگ را باز نشده می بندند وبه صورت ناگهانی در آستانه ماه خرداد ، ماه آگاهی وحق جویی پنج نفر را با حواشی تردید بر انگیز به چوبه های دار می سپارند؟ آیا این است آن عدل علوی که به دنبالش بودیم؟
با ۹۰ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

هاشمي رفسنجانی: زندانی شدن افراد دلسوز و منتقد منجر به بیداری مردم می شود

Posted: 11 May 2010 12:43 PM PDT

زندانی شدن افرادی که نیت مصلحانه دارند ثمراتی به دنبال دارد. وقتي چهره های دلسوزی به خاطر نقد و انتقاد زندانی می شوند، جمع زیادی از اطرافیان وی شامل دوستان، آشنایان، همسایگان و نزدیکانش را به فکر فرو می برد و آنها را نسبت به وضع موجود آگاه می کند که این آگاهی در مجموع سازنده است.
با ۸۷ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

نادیده گرفتن مصوبه دولت توسط دانشگاه های تهران، شریف و هنر: تعطیل نیستیم

Posted: 11 May 2010 08:49 AM PDT

در حالی که هیات دولت اعلام کرده روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده، مراکز آموزشی تهران تعطیل هستند، دانشگاههای تهران، شریف و هنر در روزهای 25 و 26 اردیبهشت تعطیل نخواهند بود. دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه ای که بر روی سایت خبری خود قرار داده تاکید کرده است: دانشگاه صنعتی شریف در روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت ماه 89 تعطیل نخواهد بود و برنامه‌های آموزشی و اداری دانشگاه طبق روال عادی ادامه خواهند یافت. همچنین دانشگاه تهران نیز به اطلاع دانشجویان و اعضای هیئت علمی رسانده است که کلیه کلاسهای درسی دانشگاه تهران در روزهای شنبه و یکشنبه در تاریخ 25 و 26 اردیبهشت ماه سال جاری دایر است. در همین زمینه دانشگاه هنر نیز در اطلاعیه اعلام کرده است که در روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت ماه جاری هیچ گونه امتحانی برگزار نمی شود. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی نیز در اطلاعیه ای اعلام کرده است که آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه بر اساس جدول اعلام شده برگزار می شود اما فعالیتهای آموزشی دانشگاه در شهر تهران در روزهای 25 و 26 اردیبهشت تعطیل است. یکشنبه شب از سوی هیئت دولت منتشر شد که شنبه و یکشنبه مراکز آموزشی و دولتی تهران تعطیل هستند اما روز گذشته مراکز دولتی از این موضوع مستثنی شدند. استاندار تهران نیز روز گذشته اعلام کرد که تعطیلات شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت ماه فقط شامل مدارس و دانشگاههای شهر تهران است و شامل شهرهای تابعه و مراکز دولتی نیست.
با ۸۶ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

زهرا رهنورد :چرا اعدام؟

Posted: 11 May 2010 10:58 AM PDT

جرس: زهرا رهنورد در رابطه با اعدامهای اخیر با نگارش یادداشتی سوالاتی را مطرح کرده و پرسیده است، آیا این اعدامهای شتابزده برای زهر چشم گرفتن از مردم در سالگرد بیست و دوم خرداد است؟ در این یادداشت رهنورد با ابراز همدردی با همه زنان داغدار و عزادار آورده است: ای زنان دلیر و شجاع، در این غم و اندوه عظیم، در کنار شما هستم و بدانید که این خونها به بار می نشیند و پاداش هزینه سنگین داغ جوانان صبح آزادی و دموکراسی خواهد بود اما دریغ و افسوس از این همه ظلم حاکمیت بر ملت؛ ملتی که هیچ کس را ندارد جز خداوند عالم اعدامهای تحریک آمیز و خشونت بار این ایام توسط حاکمیت، بويژه اعدام پنج جوان که در روز یکشنبه 19 اردیبهشت به بهانه حضور در گروهکها اعدام شده اند، سؤالهای متنوعی را به ذهن هر انسان آزاده و تحلیلگری متبادر می کند.
با ۸۴ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

این است عدل علوی: ویزای دیدار برای مادران آمریکایی، اجساد به دار آویخته شده برای مادران ایرانی!

Posted: 11 May 2010 12:29 PM PDT

جرس: منوچهر متکی از صدور ويزا براي مادران سه آمريكايي بازداشت شده در ايران خبر داد. به گزارش خبرگزاري فارس، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشور شب گذشته در گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما با بيان اينكه مادران سه آمريكايي بازداشت شده در ايران از مدتها قبل براي سفر به ايران و ديدن فرزندانشان درخواست داده بودند گفت: اين موضوع قبل از اجلاس بازنگري معاهده ان ‌پي ‌تي در نيويورك در تهران مطرح و بررسي شده بود و به لحاظ انساني در مورد آن تصميم‌گيري شده بود كه براي اين سه مادر ويزا صادر شود تا بتوانند به ايران بيايند و فرزندانشان را ببينند.
با ۸۴ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

بالاتريني ها !مردم کردستان به حمايت شما نيازمند هستند . همين پنجشنبه اعتصاب عمومي در کردستان در اعتراض به اعدام فرزادو .

Posted: 11 May 2010 01:57 PM PDT

بالاتريني ها !مردم کردستان به حمايت شما نيازمند هستند . همين پنجشنبه مردم کردستان در اعتراض به اعدام فرزاد کمانگر و چهار فعال سياسي ديگر اعتصاب سراسري برپا ميکنند.خبر اين اعتصاب را وسيعا پخش کنيد. یک اعتصاب عمومی گسترده و موفق عامل مهمی در تداوم مبارزه عادلانه ما٬ در تقویت همدلی و اتحاد ما٬و سازمان یافتگی و آمادگی ما برای به سرانجام رساندن مبارزه برای بزیر کشیدن حکومت نکبت بار اسلامی خواهد بود.
با ۷۷ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

صدور قریب الوقوع قطعنامه چهارم تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران

Posted: 11 May 2010 01:10 PM PDT

کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید قطعنامه چهارم تحریمی سازمان ملل متحد علیه ایران، ظرف چهار تا شش هفته آینده، احتمالا اعمال می شود. خانم اشتون روز دوشنبه همچنین گفت تصمیم گیری درباره اقدامات جدید تحریمی علیه تهران، «به سرعت» انجام خواهد شد. او که این سخنان را روز دوشنبه در حاشیه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل ایراد کرد همچنین بر تمایل اتحادیه اروپا به مذاکره به تهران برای پایان دادن به بن بست پیش آمده درباره بحران اتمی این کشور، تأکید کرد. تهران تاکنون از پذیرش طرح سامان ملل متحد درباره انتقال اورانیوم کمتر غنی شده به خارج از کشور برای غنی سازی بیشتر، خودداری کرده است. ایران می گوید خواستار تبادل همزمان مواد اتمی در خاک ایران است. واشنگتن و متحدانش تهران را به تلاش مخفیانه برای دستیابی به سلاح اتمی متهم می کنند. تهران با رد اتهامات می گوید برنامه هسته ای اش صلح آمیز است.
با ۷۵ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

مازیار بهاری : حکومت ایران می خواهد بخاطر سالگرد انتخابات معترضان را بترساند

Posted: 11 May 2010 01:55 PM PDT

::: مازیار بهاری خبرنگار روزنامه نیوزویک در مصاحبه با آسوشیتدپرس می گوید که حکومت ایران تلاش می کند تا بخاطر اعتراض مردم که در خیابان ها حضور یافتند، با انجام اعدام ها و زندان آنها را بترساند ::: بهاری گفت که این تهدیدها بخاطر نزدیک بودن سالگرد انتخابات ریاست جمهوری ایران می باشد ::: همچنین وی می گوید که یک ماه قبل توسط افراد ناشناسی به صورت تلفنی مورد تهدید قرار گرفته است ::: اخیراً مازیار بهاری توسط دادگاه ایران به 13 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شده و قصد ندارد تا درخواست تجدید نظر بدهد ...
با ۷۳ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

در هراس از واکنش مردم به اعدام ها، فضای تهران امنیتی تر شد

Posted: 11 May 2010 08:21 AM PDT

اعدام پنج تن از فعالان سیاسی کرد، موجب تشدید فضای امنیتی در تهران و نیز اعلام وضعیت فوق العاده در مناطق کردنشین کشور شد.در همین راستا نیروهای امنیتی وابسته به سپاه پاسداران، لباس شخصی ها و نیز یگان های ویژه نیروی انتظامی از نخستین ساعات بامداد دیروز در خیابان انقلاب و حوالی دانشگاه تهران، محلی که خانواده فرزاد کمانگر و دیگر قربانیان اعدام های سیاسی روز یکشنبه اعلام تجمع اعتراض آمیز کرده بودند، حضور یافتند و مانع برگزاری این تجمع شدند.همزمان دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی هم در اعتراض به حضور احمدی نژاد در این دانشگاه فریاد می زدند: "صلی علی محمد قاتل ملت آمد." یک شاهد عینی در توصیف وضعیت شهر تهران به روز گفت: "استقرار اکیپ هایی از موتورسواران یگان ویژه در ضلع شمال غربی میدان انقلاب، به همراه حضور یگان خودروهای گارد ویژه ضد شورش و چند دستگاه خودروی حمل متهم در ضلع جنوبی میدان، دوباره چهره خیابان انقلاب را امنیتی کرده است." این شاهد عینی افزود: "در حد فاصل دانشگاه تهران و میدان انقلاب نیز بصورت پراکنده نیروهای امنیتی و انتظامی حضور داشتند و رفته رفته بر تعداد آنها افزوده شد. این افراد از برگزاری هرگونه تجمعی با به کاربردن الفاظ رکیک درباره اعدام شدگان و رهبران جنبش سبز، جلوگیری کردند". در همین حال، اعلام غیرمترقبه تعطیلی مدارس و دانشگاه های تهران در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده، با تعجب شهروندان تهرانی مواجه شده به گونه ای که مردم در اماکن عمومی از احتمال وقوع "حادثه ای" در روزهای تعطیل شده سخن می گویند. در چنین جوی، حضور محمود احمدی نژاد در دانشگاه شهید بهشتی با واکنش خشمگینانه دانشجویان این دانشگاه مواجه شدو مجددا موجب حاکمیت جوی امنیتی بر این دانشگاه شد. پارلمان نیوز، ارگان اینترنتی فراکسیون اقلیت مجلس در گزارشی از وقایع روز گذشته در دانشگاه شهید بهشتی نوشت: "با ورود احمدی نژاد به دانشگاه شهید بهشتی جو این دانشگاه از حالت عادی خارج شد و اعتراض های دانشجویی شدت گرفت. دانشجویان معترض به این حضور، در حالیکه رئیس دولت در تالار ابوریحان دانشگاه حضور داشت در خارج از تالار و در میدان اصلی اعتراض خود را با دادن شعارهایی علنی کردند. شعار های دانشجویان شامل «یا حسین، میرحسین» و … می شد و در خارج از دانشگاه و در بلوار دانشگاه نیز نیروهای نظامی به طور گسترده حضور داشتند". این در حالی بود که به نوشته این سایت در مورد "حضور احمدی نژاد در این همایش به صورت بسیار محدودی اطلاع رسانی شده بود و سالن ابوریحان از ساعت ها قبل از این

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر