۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: May 15 2010 : بالاترین




لغو سفراردوغان به تهران

Posted: 14 May 2010 08:59 AM PDT

نخست وزیر ترکیه احتمال سفر به تهران برای مذاکره با رئیس جمهوری برزیل بر سر مناقشه اتمی را منتفی دانست. وی علت لغو سفر خود را عدم تلاش تهران برای حل مسئله اتمی‌اش عنوان کرد.
با ۱۷۳ امتیاز و ۲۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

معلم 24 ساله برای نجات جان دانش آموزش غرق شد ؛ سکوت اموزش و پرورش و رسانه های حکومتی

Posted: 14 May 2010 10:07 AM PDT

معلم فداکار به خاطر نجات جان دختر دانش‌آموزدر سد کارده اطراف شهر مشهد به کام مرگ رفت 80 دختر دانش‌آموز یک مدرسه در مشهد روز پنجشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال‌جاریهمراه معلمان خود برای اردوی تفریحی به سد کارده در اطراف مشهدرفته بودند .دانش‌آموزان در کنار معلمانشان ناهار اردو را خوردند و در کنار سد مشغول قدم‌زدن بودند که ناگهان یکی از دختربچه‌ها به داخل رودخانه سقوط کرد. دانش‌آموزان با دیدن صحنه سقوط همکلاسی خود جیغ می‌کشیدند و از معلمان خود کمک می‌خواستند. همه وحشت‌زده بودند و دوستشان را در داخل آب می‌دیدند که در حال جدال با مرگ بود. لحظات دلهره‌آوری برای دانش‌آموزان و معلمان بود تا اینکه 2 تن از آموزگاران به داخل رودخانه پریدند و به کمک دانش‌آموزی که در حال غرق شدن بود، رفتند. آنها به سختی دخترک را از آب بیرون کشیدند اما خود گرفتار امواج سیل‌آسا شدند. اهالی محل نیز با دیدن این صحنه به داخل آب پریدند تا دانش‌آموز و 2 معلم را نجات دهند. یکی از معلمان دختربچه را نجات داد اما خودش به کام مرگ تلخی فرو رفت.وقتی دانش‌آموز و یکی از آموزگاران وحشت‌زده از مرگ نجات یافتند ناباورانه به جست‌وجوی معلم دیگر پرداختند اما اثری از این آموزگار فداکار نبود.این خانم معلم 24 ساله به علت خفگی در آب جان سپرده بود.
با ۱۵۴ امتیاز و ۱۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

بیایید هیچ دیوار و اسکناسی را بی نصیب نگذاریم.

Posted: 14 May 2010 07:10 AM PDT

حکایت ما و بالاترین شبیه به حکایت مورچه ای که در لیوان آبی افتاده بود خیال می کرد دنیا را آب فراگرفته. این روزها اتفاقات ناگواری رخ داد و عزیزانی باز سرنوشتشان با چوبه دار رقم خورد و وابستگانی داغدار شدند اما ناگوار تر اینکه بسیار از این بیداد بی خبر ماندند و در روزمرگی خویش گم شدند. وقتی نگااه به بطن جامعه می اندازی و بی خبری مردم را می بینی ناگوار است اما به آنها حق می دهی و تکفیرشان نمی کنی, چرا که دسترسی به رسانه ای ندارند تا با خبر شوند, وقتی زاویه را تنگ تر می کنی و نگاهی به کاربران اینترنت و شبکه های ماهواره ای می اندازی و بی خبری همین اهالی را می بینی,باز دلگیر تر می شوی. آری حکایت ما و بالاترین این چنین است که خود صفحه بالاترین را باز می کنیم و تا حضور, چندین بار رفرش می کنیم که مبادا جنبنده ای جنبیده باشد و ما بی خبر بمانیم و انگار با خود عهد بسته ایم این خبر را همچون راز نگو در دل خویش نگاه داریم که مبادا کسی با خبر شود و بعد خیال می کنیم همه باخبرند و جنبش در حال پیشرفت. کردستان در تب و تاب است و اعتصاب شهر های آن را فراگرفته است اما در اینجا هیچ کس خبری از حال کردستان ندارد, اما ما انتظار پیوستن کلی ایران به اعتصابات کردستان را داریم و فریاد خود را چنان در گوش بالاترین سر می دهیم که گوش تمامی اعضای آن رو به پاره شدن می رود اما چه فایده که فقط صدایمان در همین بالاترین انعکاس دارد. به به میرحسین چنین گفت, جنبش زنده است, 22 خرداد همه حضور داریم. کجا و چگونه این چنین است, آیا اگر از حضور در راهپیمایی خیابانی دور افتاده ایم باید از فعالیت های اجتماعی و شهروندی فرا اینترنتی دست بکشیم, دیرگاهی است که چشم به مانیتور دوخته ایم و غافل از شعار نویسی, اسکناس نویسی و ده ها راه دیگر برای با خبر ساختن قلب جامعه هستیم. تا زمانی که قلب جامعه به تندی نتپد 22 خردادی دیگر افسانه خواهد بود. بیایید مردمان را از روزمرگی خود بیرون آوریم وجنبش سبز را همانند همان روزهای آغازین نقل هر مجلسی کنیم. بیایید هیچ دیوار و اسکناسی را بی نصیب نگذاریم.
با ۱۴۴ امتیاز و ۱۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

پخش سخنرانی  تمام سکسی رحیم پور ازغدی از شبکه اول سیما!

Posted: 14 May 2010 11:54 AM PDT

برنامه "طرحی برای فردا"ی جمعه بعدازظهر به سخنرانی رحیم پور ازغدی اختصاص داشت. ازغدی که دوست دارد همیشه متفاوت جلوه کند، امروز یک سخنرانی "تمام سکسی" را برای مخاطبینش که تمامی زن بودند، ایراد کرد. او گفت که اسلام با انفجار جنسیت و سرکوب نیازهای جنسی مخالف است و نمی‌خواهد توجیهی برای سکس بیاورد:" پیامبر اسلام خودش "آموزش عشق بازی" به مردوزن می‌داد. خدا به نیازهای جنسی توجه داشته. پیامبر مدام توصیه می‌کند با بوی خوش به رختخواب بروید. در رختخواب هم بخشی از بدن‌تان را لخت بگذارید!" او در میان چهره های بهت زده زنان حاضر در سمینار بین المللی "رسانه، زن، خانواده" سخنرانی می کرد،، روایت دیگری را بیان کرد که طبق آن:" زن و شوهر باید با دلربایی از یکدیگر به هم اظهار عشق کنند و در این جهت هر تکنیکی را که بلدند برای جذب یکدیگر به کار بگیرند!" ازغدی از شبکه‌های اینترنتی و ماهواره ای با برنامه های پورنوگرافی گفت که اخلاق نادرست و اختلاط جنسی را آموزش می‌دهند و برخلاف پیامبر حرکت می کنند که در حدیثی گفته است:"هرکس هرچه ایمانش بیشتر باشد، علاقه اش به زن هم باید بیشتر باشد و از علاقه به زن می‌شود فهمید یک نفر ایمان دارد یا نه. " و چون در اسلام شهوت یک امر ضروری است و نامقدس نیست، پیامبر گفته است: " من سه چیز را از دنیای شما برمی گزینم: زن، عطر و نماز. " ازغدی گفت که تجردگرایی طبق تعالیم غلطی که به مسیح نسبت می دهند، غرب را فلج کرده و ده ها هزار پرونده جنسی برای کشیش های کاتولیک به وجود آورده که سبب شده شخص پاپ هر روز به یک کشور برود و به خانواده های شاکی پول بدهد.
با ۱۴۱ امتیاز و ۸۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

بیانیه اصلاح‌طلبان کرد درباره اعدام‌های اخیر //هیچکدام از اتهامات وارده در دادگاه، ثابت نشده است

Posted: 14 May 2010 06:20 AM PDT

امروز: جریان تمامت خواه حاکم هرگز نخواهد توانست با چنین اقداماتی رویکرد مدنی و مسالمت آمیز کردها در مطالبه حقوق انسانی و قانونی خود را به سمت خشونت بکشاند...................... مردم شریف ایران هم میهنان عزیز کرددر هفته گذشته پنج تن از جوانان هم میهن به اتهام محاربه و ترور توسط دستگاه قضایی کشور اعدام شدند. شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد ضمن تسلیت به خانواده های این قربانیان خشونت و همه هم میهنان عزیز ، از همراهی و هم دردی شخصیت ها ، احزاب و اقشار مختلف مردم کشور به ویژه موضع گیری خردمندانه آقایان مهندس میرحسین موسوی و مهدی کروبی و خانم دکتر زهرا رهنورد، سپاسگزاری نموده ، این عکس العمل های یکرنگ وهم نوا را نشان دهنده وجود همگرایی و همدلی عمیق و بروز احساس درد ورنج مشترک بین همه ایرانیان ، از هر قوم ومذهب دانسته ، یادآوری نکات زیر راضروری می داند:شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان کرد: «آنچه از زبان اعدام شدگان و وکلای آنان به گوش رسیده است بر این حقیقت تاکید دارد که هیچکدام از اتهامات وارده در دادگاه، ثابت نشده است و مستندات مورد ادعای دادگستری - مندرج در بیانیه آن دستگاه - نیز هرگز اثبات جرم نامبردگان را برای حکمی در حد اعدام محرز نکرده است. نامه‌های برخی از متهمان و اظهارات هم بندها و خانواده نامبرگان گویای این واقعیت دردناک است که متهمان درطول زندان برای اقرار به گناهان ناکرده تحت فشارهای شدید جسمی و روحی بوده‌اند.»در حالی که شنیده ها حاکی است فرزاد کمانگر در صدد نگارش یادداشتی تحت عنوان " من یک ایران ام ، من یک کرد ایرانی ام" و نیز شیرین علم هولی در گفتگو با وکیل خود آرزو می کند پس از رهایی از زندان بتواند شغل وکالت را برای دفاع از بی گناهان برگزیند جای تعجب است دستگاه قضایی که قریب یک سال است از اعلام حکم جنایتکاران زندان کهریزک طفره می رود چگونه و با کدام استدلال شرعی و قانونی در حالی که کشور ما با بحران همبستگی داخلی و خطر اقدام بین المللی علیه خود مواجه است، با عجله این جوانان هم میهن را به چوبه دار می سپارد! این سوال جدی همچنان باقی است که آیا نظام جمهوری اسلامی از قبل محاکمه علنی عاملین جنایات زندان کهریزک بیشتر منتفع می شود یا اعدام پنج جوان بی پناه و دربند!
با ۱۲۹ امتیاز و ۱۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

کردستان، تهران با توست! (شعارنویسی)

Posted: 14 May 2010 12:02 PM PDT

دوستی که لینک مرتبطی گذاشته می‌گوید در ناز‌ی‌‌آباد است.
با ۱۲۸ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

اکبر گنجی: به سود ما نيست امروز رژيم جمهوری اسلامی سرنگون شود

Posted: 14 May 2010 03:24 AM PDT

اکبر گنجی در مصاحبه ای با رادیو فردا گفت: جنبش رفته رفته شكل مى گيرد. اين جنبش زمانى كه هى ادامه پيدا كند، رفته رفته رهبرى تثبيت شده پيدا خواهد كرد. ما نياز داريم كه اين زمان ببرد. اصلاً به سود ما نيست كه امروز اين رژيم سرنگون شود. شما بايد يك نيروى جايگزين دمكرات جاافتاده تثبيت شده داشته باشيد. نبايد داستان انقلاب ۵۷ دوباره تكرار شود و يك ديكتاتورى بد تر از اين ديكتاتورى بيايد سر كار.
با ۱۲۲ امتیاز و ۴۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

احضار گسترده ی اصلح طلبان تبریز

Posted: 14 May 2010 04:54 AM PDT

كلمه:از اوایل هفته ی گذشته موج جدیدی از احضار اصلاح طلبان تبریز به برخی از نهاد های امنیتی شروع شده است . به گزارش ندای سبز آزادی عوامل امنیتی عموما با احضار تلفنی اعضای احزاب اصلاح طلب را احضار و ساعت ها مورد بازجویی قرار داده اند . این بازجوییها که غالبا تا ۴ ساعت در فضایی تنگ و باریک انجام شده در محور عدم فعالیت در احزاب اصلاح طلب مشارکت و سازمان مجاهدین بوده است . علی رغم فشار های وارده احضار شدگان این نوع برخورد ها را فاقد مبنای قانونی دانسته و توقیف موقت پروانه را که از سوی بازجو ها به عنوان دلیل عدم فعالیت ذکر می شود را عملی غیر حقوقی و سیاسي...
با ۱۲۲ امتیاز و ۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

الله اکبر و غریو فریادهای شبانه هفته آینده در تهران،رسانه شمایید!

Posted: 14 May 2010 11:36 AM PDT

حکومت نباید بتواند در خاک ایران با باج گیرهای شبه مسلمان و جاهلان واقعی دیدار کند. هر روز باید بر سر حکومت خراب شود. تا روز پیروزی. رسانه شمایید!
با ۱۲۱ امتیاز و ۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

پاسخ غیرمنتظره ترکیه به احمدی نژاد/ اردوغان: به ایران سفر نمی کنم!

Posted: 14 May 2010 11:01 AM PDT

در حالی که منوچهر متکی گفته بود نخست وزیر ترکیه پکشنبه آینده به تهران سفر می کند ، طیب اردوغان در موضعی غیرمنتظره سفرش به ایران را «نامحتمل» دانست و تصریح کرد: ما انتظار داشتیم قبل از این سفر، ایران عزم خود را برای همکاری با راه حل مورد نظر ترکیه در حل بحران اتمی آن کشور اعلام دارد اما چنین اعلامیه ای صادر نشده است ...
با ۱۱۹ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

۸ ماه حبس برای عکاس صندوق های رای شمارش نشده در شیراز

Posted: 14 May 2010 11:27 AM PDT

محمدرضا نسب عبداللهی، روزنامه نگار اهل شیراز که پیشتر به دلیل انتشار عکس صندوق های رای "شمارش نشده" در کتابخانه مرکزی شیراز، به" تبلیغ علیع نظام" متهم شده بود، به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد. آقای نسب عبداللهی در گفتگو با بی بی سی فارسی گفت، شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز او را به دلیل انتشار خبر کشف چهار صندوق رای مصاحبه و با تلویزیون های فارسی زبان خارج از کشور در جریان نا آرامی های بعد از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به هشت ماه حبس تعزیری محکوم کرده است. این روزنامه نگار شیرازی گفت حق اعتراض به حکم صادره را دارد و در نظر دارد تقاضای تجدید نظر کند اما نسبت به کاهش شدت حکمی که برایش صادر شده خوشبین نیست. آقای نسب عبداللهی گفت که باید در مورد اتهاماتی که متوجه او بوده به دو دادگاه مختلف توضیح می داده است و در نهایت دادگاه عمومی با توضیحات وی درباره "نشر اکاذیب" قانع شده و قرار موقوفی تعقیب صادر کرده است اما دادگاه انقلاب او را به اتهام تبلیغ علیع نظام به حبس محکوم کرده است. اخبار مربوط به کشف این چهار صندوق برای نخستین بار در تاریخ دهم تیر ماه ۱۳۸۸ (اول ژوئیه ۲۰۰۹) منتشر شد و همراه با چاپ تصاویر بازدید استاندار و امام جمعه شیراز از ساختمان نیمه تمام کتابخانه مرکزی شیراز، از وجود چهار صندوق رأی "رها شده و شمارش نشده" در محل این کتابخانه حکایت داشت. خبر این رویداد برای نخستین بار توسط محمد رضا نسب عبدالهی و با انتشار تصاویر آن در وبلاگ شخصی او، مورد توجه قرار گرفت و با واکنش فرماندار شیراز مواجه شد
با ۱۱۱ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

شعار نویسی در جنوب تهران(نازی آباد) : انتقام اعدامها را میگیرم

Posted: 14 May 2010 06:53 AM PDT

شعار های دیگر : تف بر جمهوری اعدام ، کردستان تهران با توست ، بقیه لینک ها در نظرات
با ۱۰۸ امتیاز و ۱۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

تجاوز در مجلس شورای اسلامی (مسیح علی نژاد)

Posted: 14 May 2010 10:33 AM PDT

موسی قربانی، نماینده اصول گرای مجلس، وقتی خبرنگاری از او در مورد جنایت کهریزک می پرسید، خشمگین میشود و در راهروهای مجلس داد و فریاد راه می اندازد، به دنبال او محبی نیا عضو دیگر فراکسیون اکٍثریت مجلس، در همان راهرو های مجلس دنبال خبرنگاران راه می افتد و از آنان عذر خواهی می کند. یاد روزی افتادم که وقتی کوچک زاده به خبرنگار شرق فحش رکیک داده بود، همین قربانی دنبال خبرنگاران را افتاده بود تا از آنان عذرخواهی کند. این عذرخواهی کاذب فقط برای این است تا خبرنگاران را آرام کنند که مبادا خبر این درگیری ها به بیرون از مجلس منتقل شود./ قربانی کسی بود که تند ترین انتقادات را به احمدی نژاد برای انتصاب مشایی مطرح می کرد. حتی بعد از ماجرای دستور رهبری برای تعطیلی کهریزک هم حاضر بود به تعبیر خودش به نیروهای خودسر که در کهریزک رسوایی به بار آورده بودند اعتراض کند تا برای خود وجهه بسازد اما وقتی رهبری کهریزک را یک موضوع پایان یافته اعلام کرد قربانی هم مثل سایر نمایندگان فراکسیون اکثریت مجلس سر تعطیم فرود آورد./ رادیو فرانسه گفتگویی با من در مورد وضعیت خبرنگاران پارلمانی انجام داده است که می شود در از آدرس لینک گوش کرد :// حراست مجلس بجای خبرنگار بدنبال" خبربیار" میگردد!/ مسیح علی نژاد می گوید بنظر من به برخی از نمایندگان مجلس تجاوز فکری شده، در نتیجه آنها از مواضعشان عقب نشینی می کنند تا صندلی شان را در مجلس از دست ندهند./ بگزارش پایگاه خبری پارلمان نیوز که به فراکسیون اقلیت مجلس اسلامی تعلق دارد ، دیروز یک خبرنگار پارلمانی در حاشیه جلسه علنی مجلس از آقای موسی قربانی نماینده قائنات درباره روند پیگیری " جنایت کهریزک" سئوال کرده است./ این نماینده مجلس خشمگین از این پرسش شدیداً به خبرنگار پرخاش کرده و او را تهدید می کند که " اسمت را به اداره حراست می دهم تا گوشت را بگیرند و از مجلس بیرونت کنند" ! . . .
با ۱۰۸ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

نخست وزیر ترکیه سفر خود به تهران را 'نامحتمل' دانست

Posted: 14 May 2010 12:03 PM PDT

. . . . وزیر خارجه ایران گفته بود که نخست وزیر ترکیه روز پکشنبه هفته آینده به تهران سفر می کند و همراه با لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری برزیل، در تهران حضور خواهد داشت./ هفته گذشته هم سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرده بود که طرحی برای مبادله اورانیوم غنی شده ایران با سوخت رآکتور اتمی تهران مطرح است و در مورد آن با ترکیه و برزیل مذاکراتی صورت گرفته است./ به گفته سخنگوی وزارت خارجه ایران، این مذاکرات سه جانبه با حضور نخست وزیر ترکیه و رئیس جمهوری برزیل، که برای شرکت در اجلاس رهبران کشورهای عضو گروه 15 به تهران عزیمت می کند، دنبال خواهد شد./ منابع دولتی ترکیه گفته بودند که دولت های این کشور و برزیل طرح مشترکی را برای حل بحران اتمی ایران تهیه کرده اند که شامل مبادله اورانیوم غنی شده با سوخت رآکتور اتمی تهران در خاک ترکیه می شود./ به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای اردوغان دراشاره به این طرح مشترک گفته است که "به نظر می رسد سفر به تهران در روز دوشنبه این هفته میسر نباشد زیرا ایران در این زمینه گامی برنداشته است."/ نخست وزیر ترکیه اظهار داشت که برای حضور در تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده تعهدی هم نکرده بود و افزود "قبلا گفته بودم که ممکن است به تهران بروم اما حالا باید بگویم که در این تاریخ ها، در آذربایجان و گرجستان خواهم بود." . . .
با ۱۰۷ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

عکس/ عزاداری مادر فرزاد کمانگر برای پسرش (سبز فوتو)

Posted: 14 May 2010 11:27 AM PDT

مادر در سوگ فرزند. طاقت بیار مادر...
با ۱۰۷ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

اردوغان, نخست‌وزیر ترکیه: به تهران نمی‌روم !

Posted: 14 May 2010 11:19 AM PDT

نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که از سفر هفته آینده‌اش به ایران صرف‌نظر کرده است. به گفته رجب طیب اردوغان، «به نظر می‌آید سفر روز دوشنبه‌ من به تهران دیگر امکان‌پذیر نیست چون تهران گامی برای حل مسئله هسته‌ای‌اش برنداشته است. پیش از این رسانه‌های رسمی ایران در آستانه برگزاری اجلاس گروه 15، از سفر روز دوشنبه 27 اردیبهشت نخست‌وزیر ترکیه به ایران برای دیداری سه جانبه با حضور رئیس‌جمهوری برزیل و محمود احمدی‌نژاد خبر داده بوند.
با ۱۰۷ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

مهدی کروبی: مطمئن باشید وضع به این شکل باقی نمی ماند

Posted: 14 May 2010 12:23 PM PDT

خانواده مجید توکلی دانشجوی زندانی عضو انجمن اسلامی پلی تکنیک به همراه تعدادی از فعالین دانشجویی با مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز دیدار کردند. مهدی کروبی در این دیداربا غیر معمول و غیر عادی خواندن فشارهای وارده بر مردم اظهار امید واری کرد که وضع به همین شکل باقی نخواهد ماند. به گزارش دانشجونیوز در این دیدار مهدی کروبی ضمن خوشامدگویی به ویژه به خانواده توکلی با اشاره به اینکه از بسیاری در مورد روحیه بسیار خوب مجید شنیده است، از خانواده توکلی خواست تا آخرین وضعیت مجید و پرونده وی و همچنین فشارها بر این خانواده را شرح دهند. در این گزارش خانواده توکلی خاطرات یکی از روزنامه نگاران آزاد شده که مدتی در زندان هم سلولی مجید توکلی بوده است را ارائه کردند. این روزنامه‌نگار آزاد شده به خانواده توکلی گفته است: «با روحیه بسیار خراب وارد سلول شدم که مجید توکلی به من خوشامد گفت و با معرفی خودش و بیان اینکه این بار سوم بازداشت من است، سعی در تغییر روحیه من داشت و با استفاده از یک تکه روزنامه اعتمادی که به سختی به دستش رسیده بود به طراحی یک جدول سودوکو پرداخت و اشاره کرد که این هم باعث قوی ماندن ذهنت می شود و هم سرگرمت می کند.» خانواده مجید توکلی در این دیدار ذکر کردند که وی پس از مدت‌ها محروم بودن از داشتن هواخوری، به تازگی توانسته است به هواخوری برود. همچنین پس از تماس تلفنی مجید توکلی، زندانبانان اوین مورد توبیخ قرار گرفته اند. مجید را از کلیه حقوق یک زندانی محروم کرده‌اند و بر روی درب سلول وی برای یادآوری زندانبانان نوشته شده است که مجید از حق ملاقات، هواخوری، تماس تلفنی، داشتن روزنامه و محروم است. بنابر گفته خانواده مجید توکلی وی اکنون در بند 240 زندان اوین محبوس است. خانواده توکلی در این دیدار اعلام کردند که در حال حاضر خواسته ما این است که اجازه دهند مجید تلفنی با مادر سالخورده اش صحبت کند و مادر صدایش را بشنود. خانواده توکلی اعلام کردند که ماموران امنیتی با مادر مجید تماس گرفته و وی را به دلیل مصاحبه‌ای که چندی پیش داشته است تهدید کرده‌اند. مادر در مصاحبه خود گفته‌اند «که من پسرم بازداشت است هیچ تماسی نداشته است، من هم قلبم در زندان است». حالا سؤال ما این است مگر نگفته اند که آزادی بیان است، پس این تهدیدها برای چیست؟ اگر این صحبت‌ها جرم است که همه ی کارهای ما جرم است. به گزارش دانشجونیوز در این دیدار پس از سخنان خانواده توکلی، مهدی کروبی ضمن خوشامدگویی مجدد به خانواده مجید توکلی و دانشجویان حاضر در جلسه، فشارهای وارده را ناشی از یک وضعیت «غیرعادی» و «غیرمعمول» دانست. کروبی فشارها بر اقشار مختلف کشور و اقداماتی نظیر کنترل خطوط تلفن را وضعیتی غیرمنطقی دانسته و گفت: «نمایندگانی را که با ما ملاقات داشتند را به رد صلاحیت تهدید کرده اند. این یک جنگ روانی است برای ترساندن مردم، مطمئن باشید وضع به همین شکل باقی نخواهد ماند.» مهدی کروبی در پاسخ به دانشجویانی که نکاتی در مورد فشارها بر دانشجویان و دانشگاهیان اشاره کردند، گفت: «انسان در این سختی ها و دشواری ها پالایش می شود. بی‌شک تنومندتر می شویم.» کروبی همچنین در پاسخ به سؤال دانشجویان مبنی بر اینکه "آیا در جنبش رکود ایجاد شده است؟"، گفت: «در حال حاضر مردم مانند خردادماه گذشته در خیابان‌ها نیستند، اما مردم در ذهنشان آماده هستند و در موقع لزوم حضور خواهند داشت. مردم نسبت مسائل اتفاق افتاده حساس هستند. بسیاری از افرادی که از زندان ها آزاد شده‌اند گفته‌اند که در برخورد با مردم در خیابان‌ها، بسیار مورد لطف و محبت آن‌ها قرار گرفته اند.» مهدی کروبی افزود: «بهترین ملاک و بهترین دلیل ادامه داشتن جنبش، عملکرد طرف مقابل است. اگر موضوعی نباشد چرا اینقدر داد و بیداد می کنند، چرا محکومیت ها کاسته نشده است؟ چرا روزنامه ها باز هم توقیف می شود؟ فشار به روزنامه ها و نمایندگان همچنان هست. فشارها بر دانشگاهیان، فشارها بر دیدارهای با خانواده‌های زندانیان همچنان ادامه دارد، حق سلام و علیک هم نمیدهند. چرا زندانیان را می‌برند به زندان کرج؟ بنابراین احساس میکنند حرکت رو به رشد است. عملکرد طرف مقابل کاملا نشان می دهد که اوضاع بر آنها سخت است و برای همین دنبال برخورد می روند.» مهدی کروبی در ادامه با اشاره به فشار بر دانشگاهیان اضافه کرد: «در دانشگاه ها، اساتید را بازنشسته کرده اند، حقوق اساتید را قطع می کنند. خود آقایان هزاران نگرانی بیجا و باجا دارند و آن وقت به جای رفتار صحیح با قشر دانشگاهی و فرهیخته کشور مرتبا می‌گویند "تو التزام داری، تو التزام نداری". به جای این مسائل بهتر است به وضعیت بودجه رسیدگی شود. فکری کنند به حال این طرح های عجیبی که مطرح می شود، می‌گویند "50 درصد تهران باید برود بیرون"، یا می‌گویند "به هر نوزاد یک میلیون تومان پرداخت می شود"، فکری کنند به حال حقوق مردم که یا کم کرده‌اند و یا پرداخت نکرده اند.» کروبی ضمن اشاره به این نکته که فشارها بر مردم اثری نخواهد داشت از دانشجویان خواست که در مقابل فشارها دلسرد نشوند. در پایان این دیدار که به دعوت مهدی کروبی صورت گرفت خانواده مجید توکلی با یادآوری سخنرانی مجید در دانشگاه امیرکبیر در سالگرد 16 آذر، روز دانشجو، به دفاع کروبی از مجید اشاره کرد: "مجید در سخنرانی در دانشگاه گفته است که آقای خامنه ای شما صدای ملت را نشنیده اید، آیا این صحبت که صدای ملت شنیده نشده است، جرم است؟ مردم ما هر روز در این 7 ماه، به خیابان آمدند، کتک خوردند، باتوم خوردند، کابل خوردند، کاندیداهای ریاست جمهوری راحت نرفته اند بیرون. اینها حرف های قانونی بوده است اما آقای دولت آبادی در ملاقات خصوصی گفته است که شما توهین کرده ای."
با ۱۰۱ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

دکتر محسن سازگارا: کـــردها بازهم پیشتاز مبارزات مردم ایران شدند

Posted: 14 May 2010 12:02 PM PDT

جدیدترین سخنان محسن سازگارا / جمعه ٢٤ اردیبهشت ... تقدیر از اعتصاب عمومی کردستان و تحلیل درسهایی که باید از آن آموخت، جای خالی پناهی در جشنواره کن، جایزه برای گنجی...
با ۱۰۱ امتیاز و ۱۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

اردوغان: سفر به تهران منتفی است

Posted: 14 May 2010 04:44 AM PDT

نخست وزیر ترکیه احتمال سفر به تهران برای مذاکره با رئیس جمهوری برزیل بر سر مناقشه اتمی را منتفی دانست. وی علت لغو سفر خود را عدم تلاش تهران برای حل مسئله اتمی‌اش عنوان کرد. اردوغان گفت که ترکیه از ایران خواسته بود "عزم راسخ" خود را در این مورد اعلام کند. نخست وزیر ترکیه افزود: «ما قصد داشتیم به همراه برزیل به این روند یاری رسانیم».
با ۹۷ امتیاز و ۶ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

نمایشگاه کتاب و جای خالی "کسروی" ها

Posted: 14 May 2010 03:54 AM PDT

افتخار دمکراسی فرانسه این است که افرادی مثل سارتر بتوانند آزادانه حکومت را نقد کنند و بنیان های آن را زیر سوال ببرند. دوگل (1968) این جمله را دوگل رئیس جمهور وقت فرانسه در پاسخ به سیاستمدارانی آورد که به او پیشنهاد سرکوب و قتل افرادی چون سارتر را میدادند تا مانع از آگاهی بخشی به قشر عام و انقلابیون شوند. این جمله نیز از دوگل مشهور است که در پاسخ گفت "ولتر را که زندانی نمیکنند، سارتر در زندان یعنی ولتر در پاستیل". دیروز تلفنی با یکی از دوستان صحبت می کردم، ایشان از حال و هوای نمایشگاه کتاب برایم گفت و غرفه ها و کتاب های موجود. پس ازقطع تلفن به صحبت های ایشان در مورد جای خالی فروغ فرخزاد و صادق هدایت فکر کردم. ابتدا عادت به سرکوب، با نیروی ناخودآگاه، مرا موزیانه به سمتی سوق می داد که با خود بگویم خوب این چیزها که عادی است، معلوم است که آنها کتابهای کم مایه مطهری را در بوق و کرنا میکنند و صادق هدایت را سالها پس از مرگش هنوز زندانی میکنند. اما پس از قدری تامل و عبور از فرآیندهای پیچیده ذهنی که هزاران نرون را در یک لحظه کوتاه درگیر میکند، سر از بحث آزادی خواهی و مقایسه جنبش آزادی خواهانه مردم ایران با حرکت های انقلابی فرانسه در آوردم! در ژستی منطقی به خود گفتم چرا باید چنین باشد؟ کی گفته است که این چیزها عادی است؟ چرا باید عادی باشد؟ و بعد از آن گامی فراتر گذاشتم و خطاب به ناخودآگاهم گفتم " جای کسروی و امثال او هم خالی است". بعضی وقتها در خلال چنین کشمکشهایی که در ذهن ایجاد می شود، غرور کاذبی که ناشی از حصول دست آوردهای کوچک و مقطعی است خورد می شود. اینجاست که با خود می گوییم "چقدر راه درازی در پیش داریم و چقدر تا ایستادن در مقابل دروازه های شهر آزادی راه است" ...
با ۹۴ امتیاز و ۱۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

ترکیه یک نویسنده کرد را به 166 سال حبس محکوم کرد

Posted: 14 May 2010 02:35 AM PDT

دادگاهی در دیاربکر ودات کورسون (Vedat Kursun) را که سر دبیر و نویسنده قبلی مجله "ئازادیا ولات" بود به 166 سال حبس محکوم کرد
با ۹۴ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

محکومیت یک دانشجو به ۹ سال و نیم حبس و احضار ۲۰ دانشجوی معترض به احمدی نژاد

Posted: 14 May 2010 05:18 AM PDT

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، ارسلان ابدی دانشجوی دانشگاه بین المللی قزوین را به ۹ سال و نیم حبس محکوم کرد و همزمان بیست تن از دانشجویان معترض به حضور احمدی نژاد در دانشگاه تهران، به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و بازجویی شدند. به گزارش سامانه خبری دانشجو نیوز، ارسلان ابدی دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه بین المللی قزوین، عاشورای سال گذشته (پیش از بروز هر نوع درگیری) در تهران دستگیر شد و تاکنون در زندان اوین بسر می برد و طی این مدت ماموران امنیتی با تهدید خانواده وی، آنان را وادار به سکوت نموده، تا آنجا که دو ماه پس از دستگیری، وی همچنان از حق داشتن وکیل و تماس تلفنی و دیدار با خانواده محروم بود.
با ۹۰ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

میرحسین موسوی: تک صدایی رفتنی است

Posted: 14 May 2010 03:04 AM PDT

"این حق مادران ، خواهران وخانواده هاست که از عزیزان شان با هر اتهامی که در زندان هستند؛ خبر داشته باشند .چگونه است که به مادران سه آمریکایی دستگیر شده در ایران اجازه ملاقات داده اند و برای آنها تسهیلاتی ایجاد کرده اند،اما مادران ایرانی در کشور خود، حق دیدار از فرزندان دربندشان را ندارند.هر چند ما این کار را تایید می کنیم اما آیا همین احترام را برای زنان ایرانی نیز قائل هستند؟ " این گفته های میر حسین موسوی در جمع برخی از خانواده های زندانیان سیاسی به ویژه زندانیان کمتر شناخته شده حوادث پس از انتخابات و همینطور خانواده های تعدادی از شهدای جنبش سبزبود. روز گذشته، میرحسین موسوی با مادران عزادار و مادران و خواهرانی که عزیزان شان دربند هستند، دیدار کرد.
با ۹۰ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

بیش از سیصد روز زندان بدون دادگاه، تاوان شجاعت عیسی سحرخیز

Posted: 14 May 2010 01:34 PM PDT

عیسی سحرخیز روزنامه نگار و فعال مدنی به دلیل اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی در بند 350 اوین و همچنین اعدام چهار زندانیان سیاسی کرد به زندان رجایی شهر تبعید شد. تبعید سحرخیز به رجایی شهر در حالی صورت می گیرد که با گذشت نزدیک به یازده ماه از بازداشت هنوز دادگاهی برای بررسی اتهامات این فعال مدنی و روزنامه نگار برگزار نشده است مهدی سحرخیز فرزند وی با تایید خبر تبعید پدرش به زندان رجایی شهر اعلام نمود که ماموران سازمان زندانها آنچنان برای انتقال سحرخیز به زندان رجایی شهر عجله داشتند که حتی اجازه ندادند وی برای همراه آوردن داروهایش به سلول سابقش باز گردد. این در حالیست که عیسی سحرخیز از بیماری های تنفسی و فشار خون رنج می برد و عدم دسترسی وی به داروهایش موجبات نگرانی خانواده وی را فراهم ساخته است. فرزند سحرخیز با انتقاد از وضعیت دادگستری تهران فاش ساخت که یکبار نیز وی را پس از اعتراض به معاون دادستان تهران در مورد وضعیت نامناسب زندان و بازداشت غیر قانونی به انفرادی انتقال داده اند و اینبار نیز بعد از مصاحبه با دادستان و نامه به دبیرکل سازمان ملل وی را به همراه جمعی دیگر از زندانیان اصلاح طلب تبعید نموده اند. مهدی سحرخیز با اشاره به اینکه روحیه پدرش در آخرین تماس تلفنی همچنان بالا بوده است افزود با زندانیان تبعیدی از تهران را در زندان رجایی شهر به حسینیه زندان انتقال داده اند و بر اثر کثرت زندانیان حداقلهای امکانات بهداشتی و زیستی برای زندانیان فراهم نیست. وی اعلام نمود که در روزهای اخیز به علت بالارفتن حجم زندانیان در زندان رجایی شهر فضای زیست برای زندانیانی نظیر مسعود باستانی ، احمد زیدآبادی و عیسی سحر خیز و دیگر زندانیان به 40 سانتیمتر مربع برای هر زندانی در حسینه زندان رسیده است که به همین دلیل زندانینان ناچارند نوبتی بخوابند. پسر سحرخیز با اعلام اینکه پدرش در تماس تلفنی از زندان رجایی شهر بر عدم دریافت داروهایش و عدم همکاری بهداری زندان تاکید کرده افزود عیسی سحرخیز همچنان با روحیه و مقاوم از اعتقادات خود دفاع می کند.
با ۸۹ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

تالاب بختگان خشك شد

Posted: 14 May 2010 01:07 AM PDT

درياچه بختگان كاملا خشك شده و احتمال بروز فاجعه زيست‌محيطي در اين ناحيه وجود دارد محمدابراهيم عامري، كارشناس سازمان حفاظت محيط‌زيست با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: در صورت ادامه وضعيت فعلي به‌زودي توفان شن و نمك، اراضي كشاورزي اطراف اين تالاب را نيز نابود مي‌كند. پارك ملي بختگان اخيرا علاوه بر مواجهه با كاهش نزولات آسماني با احداث سدهاي متعدد آسيب بسياري ديده است. پروژه آبياري گسترده اراضي بالادست رودخانه كر كه منجر به كاهش شديد دبي آب ورودي به پارك ملي و خشك‌شدن كامل ورودي آب به درياچه شده است، وجود معادن سنگ چيني در ضلع شرقي پناهگاه حيات وحش، چراي حدود 60 هزار راس دام كه 40 هزار راس آنها مازاد به حساب مي‌آيند، احداث چند رشته زهكش به‌طول تقريبي 70 كيلومتر در اراضي تالابي دشت كربال و تبديل آن به اراضي كشاورزي كه منجر به ايجاد اختلالاتي در وضعيت هر دو درياچه شده است و جمع‌آوري و ورود پساب‌هاي صنعتي و كشاورزي شهري از طريق 2 جريان كر و سيوند و زهكشي و واگذاري بيش از حد اراضي ملي ضلع جنوبي براي توسعه امور كشاورزي از مهم‌ترين مخاطرات و عوامل تهديدكننده پارك ملي بختگان است و در اين ميان هيچ برنامه عملي براي نجات «بختگان» وجود ندارد.
با ۸۷ امتیاز و ۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

کروبی: عملکرد طرف مقابل نشانه ادامه جنبش سبز است

Posted: 14 May 2010 12:16 PM PDT

مهدی کروبی، از رهبران مردم مخالف دولت در ایران، روز پنج‌شنبه در دیدار با خانواده مجید توکلی، دانشجوی زندانی دانشگاه امیرکبیر تهران، با اشاره به این که بهترین دلیل بر تداوم جنبش سبز عملکرد طرف مقابل است گفت که «احساس می‌کنند حرکت [مردم] رو به رشد است». آقای کروبی در این باره افزود: «اگر موضوعی نباشد، چرا این قدر داد و بیداد می‌کنند؟... بنابراین احساس می‌کنند حرکت رو به رشد است. عملکرد طرف مقابل کاملا نشان می‌دهد که اوضاع بر آنها سخت است.» بیشتر بخوانید: * کروبی: استقلال قوه قضاییه از دست رفته است * جنبش دانشجویی ایران، برنده جایزه حقوق بشری هومو هومینی مهدی کروبی، از رقبای اصلی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، پس از جویا شدن از آخرین وضعیت مجید توکلی و پرونده او در گفت‌وگو با خانواده آقای توکلی و جمعی از دانشجویان وضعیت فعلی ایران را «غیرمعمول و غیرعادی» دانست و اضافه کرد که «مطمئن باشید وضع به همین شکل باقی نخواهد ماند». آقای کروبی همچنین اضافه کرد که آن دسته از نمایندگان مجلس که اخیرا با او دیدار داشته‌اند به دلیل همین دیدار تهدید شده‌اند که در انتخابات آینده مجلس رد صلاحیت خواهند شد. رئیس سابق مجلس ایران این نوع اقدامات مقامات حکومتی جمهوری اسلامی را «جنگ روانی برای ترساندن مردم» توصیف کرده است. همچنین به گفته خانواده مجید توکلی که اخیرا با او تماس تلفنی داشته‌اند، آقای توکلی اخیرا از کلیه حقوق زندانی‌ها محروم شده و «روی در سلول او برای یادآوری زندان‌بانان نوشته شده است که مجید از حق ملاقات، هواخوری، تماس تلفنی و داشتن روزنامه محروم است». مجید توکلی که هم‌اکنون در بند ۲۴۰ زندان اوین محبوس است و کلا به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده پس از گذراندن ۱۲۵ روز در سلول انفرادی در اواخر فروردین‌ماه به بند عمومی منتقل شد. مهدی کروبی هفته گذشته نیز با خانواده ميلاد اسدی، دیگر عضو زندانی شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، که از ۱۳ آبان سال گذشته تاکنون در زندان اوین به سر برده دیدار کرد. آقای کروبی در ديدار با خانواده آقای اسدی از برخوردهای قضايی با مردم، به‌ويژه دانشجويان و جوانان، در ماه‌های پس از انتخابات رياست جمهوری ابراز تاسف کرد و افزود: «تداوم برخورد سنگين با مردم بيانگر عدم استقلال قوه قضایيه در اين قضاياست». میلاد اسدی و مجید توکلی همراه با اکثر اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، مانند مرتضی سمياری و بهاره هدايت و شمار زيادی از فعالان دانشجويی در مناطق مختلف ايران پس از انتخابات رياست جمهوری به اتهام‌های امنيتی بازداشت و زندانی شدند.
با ۸۶ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

روزنامه نگاران اصلاح طلب در حسینیه زندان رجایی شهر؛۴۰ سانتی متر مربع برای هر نفر

Posted: 14 May 2010 03:22 PM PDT

کلمه:عیسی سحرخیز روزنامه نگار و فعال مدنی به دلیل اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ اوین به زندان رجایی شهر تبعید شد. بر اساس گزارش رسیده به کلمه تبعید سحرخیز به رجایی شهر در حالی صورت می گیرد که با گذشت نزدیک به یازده ماه از بازداشت هنوز دادگاهی برای بررسی اتهامات این فعال مدنی و روزنامه نگار برگزار نشده است
با ۸۴ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

کروبی در دیدار با خانواده مجید توکلی: بهترین دلیل روند رو به رشد جنبش، عملکرد طرف مقابل است

Posted: 14 May 2010 02:24 PM PDT

بهترین ملاک و بهترین دلیل ادامه داشتن جنبش، عملکرد طرف مقابل است. اگر موضوعی نباشد چرا اینقدر داد و بیداد میکنند، چرا محکومیت ها کاسته نشده است؟ چرا روزنامه ها باز هم توقیف میشود؟ فشار به روزنامه ها و نمایندگان همچنان هست. فشارها بر دانشگاهیان، فشارها بر دیدارهای با خانواده‌های زندانیان همچنان ادامه دارد، حق سلام و علیک هم نمیدهند. چرا زندانیان را می‌برند به زندان کرج؟ بنابراین احساس میکنند حرکت رو به رشد است. عملکرد طرف مقابل کاملا نشان می دهد که اوضاع بر آنها سخت است و برای همین دنبال برخورد می روند کلمه: خانواده مجید توکلی دانشجوی زندانی عضو انجمن اسلامی پلی تکنیک به همراه تعدادی از فعالین دانشجویی با مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز دیدار کردند. به گزارش دانشجونیوز در این دیدار مهدی کروبی ضمن خوشامدگویی به ویژه به خانواده توکلی با اشاره به اینکه از بسیاری در مورد روحیه بسیار خوب مجید شنیده است، از خانواده توکلی خواست تا آخرین وضعیت مجید و پرونده وی و همچنین فشارها بر این خانواده را شرح دهند. در این گزارش خانواده توکلی خاطرات یکی از روزنامه نگاران آزاد شده که مدتی در زندان هم سلولی مجید توکلی بوده است را ارائه کردند. این روزنامه‌نگار آزاد شده به خانواده توکلی گفته است: «با روحیه بسیار خراب وارد سلول شدم که مجید توکلی به من خوشامد گفت و با معرفی خودش و بیان اینکه این بار سوم بازداشت من است، سعی در تغییر روحیه من داشت و با استفاده از یک تکه روزنامه اعتمادی که به سختی به دستش رسیده بود به طراحی یک جدول سودوکو پرداخت و اشاره کرد که این هم باعث قوی ماندن ذهنت می شود و هم سرگرمت می کند.» خانواده مجید توکلی در این دیدار ذکر کردند که وی پس از مدت‌ها محروم بودن از داشتن هواخوری، به تازگی توانسته است به هواخوری برود. همچنین پس از تماس تلفنی مجید توکلی، زندانبانان اوین مورد توبیخ قرار گرفته اند. مجید را از کلیه حقوق یک زندانی محروم کرده‌اند و بر روی درب سلول وی برای یادآوری زندانبانان نوشته شده است که مجید از حق ملاقات، هواخوری، تماس تلفنی، داشتن روزنامه و محروم است. بنابر گفته خانواده مجید توکلی وی اکنون در بند ۲۴۰ زندان اوین محبوس است. خانواده توکلی در این دیدار اعلام کردند که در حال حاضر خواسته ما این است که اجازه دهند مجید تلفنی با مادر سالخورده اش صحبت کند و مادر صدایش را بشنود. خانواده توکلی اعلام کردند که ماموران امنیتی با مادر مجید تماس گرفته و وی را به دلیل مصاحبه‌ای که چندی پیش داشته است تهدید کرده‌اند. مادر در مصاحبه خود گفته‌اند «که من پسرم بازداشت است هیچ تماسی نداشته است، من هم قلبم در زندان است». حالا سؤال ما این است مگر نگفته اند که آزادی بیان است، پس این تهدیدها برای چیست؟ اگر این صحبت‌ها جرم است که همه ی کارهای ما جرم است. در این دیدار پس از سخنان خانواده توکلی، مهدی کروبی ضمن خوشامدگویی مجدد به خانواده مجید توکلی و دانشجویان حاضر در جلسه، فشارهای وارده را ناشی از یک وضعیت «غیرعادی» و «غیرمعمول» دانست. کروبی فشارها بر اقشار مختلف کشور و اقداماتی نظیر کنترل خطوط تلفن را وضعیتی غیرمنطقی دانسته و گفت: «نمایندگانی را که با ما ملاقات داشتند را به رد صلاحیت تهدید کرده اند. این یک جنگ روانی است برای ترساندن مردم، مطمئن باشید وضع به همین شکل باقی نخواهد ماند.» مهدی کروبی در پاسخ به دانشجویانی که نکاتی در مورد فشارها بر دانشجویان و دانشگاهیان اشاره کردند، گفت: «انسان در این سختی ها و دشواری ها پالایش می شود. بی‌شک تنومندتر می شویم.» کروبی همچنین در پاسخ به سؤال دانشجویان مبنی بر اینکه "آیا در جنبش رکود ایجاد شده است؟"، گفت: «در حال حاضر مردم مانند خردادماه گذشته در خیابان‌ها نیستند، اما مردم در ذهنشان آماده هستند و در موقع لزوم حضور خواهند داشت. مردم نسبت مسائل اتفاق افتاده حساس هستند. بسیاری از افرادی که از زندان ها آزاد شده‌اند گفته‌اند که در برخورد با مردم در خیابان‌ها، بسیار مورد لطف و محبت آن‌ها قرار گرفته اند.»
با ۷۹ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

تالاب بختگان به کلي خشک شد

Posted: 14 May 2010 07:01 AM PDT

کارشناس پارکداري معاونت طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به خشک شدن کامل درياچه بختگان نسبت به بروز فاجعه زيست محيطي در پارک ملي بختگان هشدار داد و تصريح کرد: در صورت ادامه وضعيت فعلي به زودي توفان شن و نمک اراضي کشاورزي اطراف اين تالاب را نيز نابود مي کند. به گزارش ايسنا، پارک ملي بختگان به عنوان دومين درياچه بزرگ ايران که زماني مامن پرندگان خصوصا دسته هاي چند صد هزارتايي فلامينگو بود، متاسفانه اخيرا علاوه بر مواجهه با کاهش نزولات آسماني با احداث سدهاي متعدد آسيب بسياري ديده است. تبديل چند ده هزار هکتار از اراضي مجاور به زمين هاي کشاورزي، ازبين رفتن پوشش گياهي درياچه به واسطه زهکشي، تغيير خصوصيات فيزيکي و شيميايي آب درياچه، اجراي پروژه هاي مختلف ذخيره سازي و انحراف آب همانند پروژه سد درودزن در دهه 1350، احداث سد سيوند از آغاز سال 1371 و اخذ تصميم درباره احداث سد ملاصدرا در سال 1377 تنها بخشي از عوامل نابودي درياچه بختگان است.
با ۷۹ امتیاز و ۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

دومین دریاچه بزرگ ایران در آستانه نابودی کامل / انقراض دریاچه بختگان، از پیامدهای احداث سد جنجال برانگیز سیوند

Posted: 14 May 2010 01:54 AM PDT

جــرس: یکی از مقامات سازمان حفاظت محیط زیست ایران، ضمن اشاره به خشک شدن کامل دریاچه بختگان، نسبت به بروز فاجعه زیست‌محیطی در پارک ملی بختگان در استان فارس و دومین دریاچه بزرگ کشور هشدار داد. به جز کاهش بارندگی، احداث سد سیوند، احداث سد ملاصدرا ، تبدیل چند ده هزار هکتار از اراضی مجاور به زمین‌های کشاورزی، از بین رفتن پوشش گیاهی دریاچه به واسطه زهکشی و تغییر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آب دریاچه از جمله عواملی بودند که موجب نابودی این دریاچه شده‌اند. سد جنجال برانگیز سیوند با اینکه بعد از سالها احداث، هنوز مراحل آبگیری آن به اتمام نرسیده، اما تبعات آن بر روی دریاچه بختگان و به نظر بسیاری کارشناسان بر روی دشت مرغاب که پاسارگاد در آن واقع شده، بوضوح نمایان است.
با ۷۹ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات



Email delivery powered by Google


--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر