بنام خدا
کتابی با عنوان " چگونه یک شرکت تولیدی را مدیریت کنیم " در حال تالیف است. در این کتاب تمامی فرآیندهای اصلی یک شرکت تولیدی از الف تا ی بصورت تحلیلی مورد بررسی قرار گرفته و برای مدیریت بهینه آنها روشهایی علمی و قابل اجراء در فضای کسب و کار کشور، ارائه شده است. از آنجایی در تمامی فصل های کتاب جنبه های اجرایی راهکارهای ارائه شده، بیش از مفاهیم تئوریک آنها، مورد بحث قرار گرفته اند مخاطبین اصلی این کتاب صاحبان و مدیران شرکتهای تولیدی می باشند. بدیهی است دانشجویانی که بخواهند تجسمی عینی از دانسته های علمی خود داشته باشند نیز می توانند از آن بهره گیرند. چکیده سرفصل های کتاب عبارتند از:
1- مدیریت نقدینگی :
· چگونه نقدینگی شرکت را مدیریت نماییم تا در تامین مالی هزینه های شرکت در تنگنا قرار نگیریم؟
· به چه روشی هزینه های مالی سالیانه را به حداقل ممکن برسانیم؟
2- فروش و بازاریابی :
· چگونه مشکلات بازاریابی و فروش خود را برطرف نماییم؟
· چگونه روابط با مشتریان را مدیریت و بازارهای موجود را گسترش دهیم؟
3- مدیریت مهندسی :
· اطلاعات پایه مهندسی از جمله BOM،OPC ، FPC، زمان سنجی و نقشه های فنی محصولات شرکت را چگونه طراحی و در یک مجموعه یکپارچه، سازماندهی نماییم؟
· واحدهای طراحی و تحقیق و توسعه باید دارای چه ساختار و توانمندی هایی باشند؟
1- مدیریت موجودی :
· برنامه ریزی و تامین به موقع مواد اولیه برای خطوط تولید را، چگونه انجام دهیم؟
· چگونه سطح موجودی مواد اولیه و کالا را بمنظور کاهش هزینه ها به حداقل ممکن برسانیم بدون آنکه باعث وقفه در خطوط تولید شود؟
2- خرید و تامین کالا و قطعات:
· شناسایی منابع تامین مواد اولیه و کالاهای مصرفی، بر اساس چه پارامترهایی باید انجام شود؟
· شناسایی و ارزیابی پیمانکاران چگونه انجام می شود؟
· چرخه تقاضا تا خرید و رسید در انبارها را چگونه به کوتاه ترین شکل ممکن طراحی و مدیریت نماییم؟
3- برنامه ریزی تولید :
· انجام به موقع تعهدات شرکت به مشتریان را به چه روشی مدیریت نماییم؟
· هزینه های جذب نشده و ظرفیتهای خالی را چگونه در حداقل ممکن نگهداریم؟
· خط تولید پیمانکاران را چگونه بمثابه یکی از خطوط تولید خود برنامه ریزی و کنترل کمی و کیفی نماییم؟
4- مدیریت کیفیت :
· چگونه کیفیت محصولات تولیدی را از خرید مواد اولیه تا ساخت و بسته بندی آن ها، تضمین نموده و تعداد برگشتی ها و دوباره کاری ها را به حداقل برسانیم؟
· چگونه هزینه های کیفیت را از طراحی تا تحویل محصول کاهش دهیم؟
· چگونه بطور موثر از نظام نامه های کیفیت استفاده نموده و از اجرای صوری آنها جلوگیری نماییم؟
5- حسابداری بهای تمام شده :
· چگونه با توجه به نوع تولید شرکت، مناسب ترین روش محاسبه بهای تمام شده محصولات را، بیابیم؟
· چگونه ازگزارشات حسابداری بهای تمام شده در تصمیمات مهم شرکت اعم از فروش، خرید، گسترش ظرفیت های خطوط و نظایر اینها، استفاده نماییم؟
6- مدیریت اطلاعات و سیستم ها:
· چگونه با استفاده از سیستم های رایانه ای هزینه های شرکت را کاهش دهیم؟
· مشخصه های یک سیستم یکپارچه کاربردی متناسب با نیازهای شرکت چیست و چگونه باید آن را طراحی، تولید و مستقر نمود؟
· سیستم مکانیزه اطلاعاتی شرکت چه گزارشاتی را باید برای هر یک از سطوح عملیاتی و مدیریتی، تولید نماید؟
7- تعمیر و نگهداری :
· چگونه ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید همواره آماده بکار باشند؟
· چگونه هزینه های نت را کاهش دهیم؟
8- منابع انسانی :
· چگونه نیروی انسانی خلاق و وفادار گزینش و آنها را مدیریت نماییم؟
· نیاز سنجی وبرگزاری دوره های آموزشی را چگونه بشکل کاربردی و موثر انجام دهیم؟
· چگونه مشارکت کارکنان را جلب و ایشان را در راستای اهداف شرکت فعال نماییم؟
9- مدیریت استراتژیک
· اهداف استراتژیک شرکت را چگونه تعیین و طبقه بندی نماییم؟
· چگونه سازمانی چابک و منعطف داشته باشیم؟
· چگونه تیمی برای تهیه برنامه های استراتژیک شرکت و پایش آنها تشکیل و آن را مدیریت نماییم؟
لذا به منظور تعیین تعداد نسخه های چاپ این کتاب، از علاقمندان دعوت می گردد با ارسال نامه الکترونیکی و یا پیامک به آدرس یا شماره همراه زیر، تمایل خود را اعلام فرمایند. لطفا در قسمت موضوع، کلمهBook را تایپ فرمایید.
0915 314 8448
با آرزوی موفقیت شما
جمال صبری
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر