۱۳۹۱ تیر ۱۶, جمعه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


پیروزی بزرگ فعالان آزادی اینترنت: رد طرح «اکتا» در پارلمان اروپا

Posted: 06 Jul 2012 01:16 PM PDT

دویچوله - پارلمان اروپا روز چهارشنبه با رایی قاطع، طرح جنجالی «اکتا» را رد کرد.

فعالان آزادی اینترنت پیش‌تر هشدار می‌دادند که تصویب این طرح «مدافع کپی‌رایت» به افزایش سانسور و نقض آزادی‌های دیجیتال کاربران منجر خواهد شد.

طرح بحث‌برانگیز «اکتا» (ACTA) با رای مخالف اکثریت قاطع نمایندگان پارلمان اروپا، روز چهارشنبه (۱۴ تیر/ ۴ ژوئیه) در رای‌گیری نهایی رد شد. در نشست روز چهارشنبه پارلمان اروپا، در حالی که ۱۶۵ نماینده غایب بودند، ۴۷۸ نفر به این طرح رای مخالف و تنها ۳۹ نفر رای موافق دادند.

اکتا (Anti-Counterfeiting Trade Agreement) نسخه اروپایی طرح‌هایی نظیر سوپا و پیپا در آمریکا است که در ماه‌های اخیر اعتراض بسیاری از متخصصان فن‌آوری اطلاعات، مدافعان آزادی اینترنت و فعالان حقوق دیجیتال در سراسر جهان را برانگیخته‌اند. این طرح پیش از رد نهایی در پارلمان اروپا، در ۵ کمیته تخصصی این پارلمان نیز با رای مخالف نمایندگان مواجه شده بود.

مدافعان اکتا از آن به‌عنوان طرحی «مدافع کپی‌رایت» یاد می‌کنند که در شرایطی که تجارت جهانی کالاهای جعلی و نقض مستمر کپی‌رایت رو به گسترش است، می‌تواند حافظ حقوق مولفان و تولیدکنندگان محتوا در جهان دیجیتال باشد.

در مقابل، فعالان آزادی بیان و آزادی اینترنت، آن را طرحی می‌دانند که در نهایت به سانسور و ایجاد اختلال در شبکه جهانی اینترنت منجر خواهد شد و نقض حقوق و آزادی‌های دیجیتال کاربران را در پی خواهد داشت.

میلیون‌ها شهروند اروپایی، علیه اکتا

طرح اکتا در ژانویه ۲۰۱۲ به امضای ۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا رسید، اما پنج کشور آلمان، قبرس، استونی، هلند و اسلواکی از ابتدا از مخالفان سرسخت آن بودند و از امضای این معاهده خودداری کردند.

در ماه‌های گذشته، چندین تظاهرات اعتراضی در بسیاری از شهرهای اروپایی بر ضد اکتا به راه افتاده بود. تحلیلگران فن‌آوری اطلاعات، رای منفی پارلمان اروپا به این طرح را یک پیروزی بزرگ و تاریخی برای فعالان آزادی بیان و جامعه دیجیتال سراسر جهان می‌دانند.

اعتراض به این طرح تنها به حضور خیابانی مخالفان محدود نمی‌شود. گفته می‌شود بیش از ۲/۵ میلیون نفر از شهروندان اروپا با ارسال نامه‌های اعتراضی به نمایندگان پارلمان اروپا، نسبت به احتمال تصویب و اجرای این طرح در محدوده اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده بودند.

وداع با اکتا، «جلوه‌ای از دموکراسی اروپایی»

ماریچه شاکه، نماینده هلند در پارلمان اروپا و از فعالان پیش‌روی آزادی اینترنت در جهان، می‌گوید: «ما در کنار میلیون‌ها اروپایی معترض به طرح بحث‌برانگیز اکتا قرار گرفتیم و در تصمیمی تاریخی جلوه‌ای از دموکراسی باز و مشارکتی اروپایی را نشان دادیم.»

به اعتقاد او «اکتا نماد سیاست‌های بسته بود؛ سیاستی برآمده از تصمیمات غیرشفافی که پشت درهای بسته اتخاذ می‌شوند. اکتا به جای در آغوش کشیدن آزادی‌های دیجیتال، قصد داشت موانعی بر سر راه تحقق آنها ایجاد کند و حالا زمان خداحافظی با آن فرارسیده است.»

اگرچه اکتا به امضای برخی از کشورهای غیراروپایی، از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، ژاپن، سنگاپور و کره جنوبی هم رسیده، اما به نظر می‌رسد با رد قاطع آن در پارلمان اروپا، باید آن را مرده قلمداد کرد.

پیگیری وعده‌های انتخاباتی محمد مرسی در اینترنت

Posted: 06 Jul 2012 01:13 PM PDT

ایتنا – گروهی از فعالان مصری با ایجاد صفحه‌ای در فیس‌بوک، قصد دارند عملکرد رئیس جمهور جدید این کشور را زیر ذره‌بین ببرند.

به گزارش الجزیره، بلافاصله پس از اعلام پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، گروهی از فعالان و جوانان مصری صفحه‌ای در فیس‌بوک به نام «مرسی متر» راه‌اندازی کردند که هدف از آن، نظارت بر عملکرد مرسی در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری وی اعلام شده است.

این صفحه با سرعت زیادی طراحی و راه‌اندازی شده است و حتی پیش از آن که مرسی به عنوان رئیس جمهور مصر سوگند یاد کند، «مرسی متر» کار خود را آغاز کرد.

بر پایه این گزارش، چند ساعت بعد از راه‌اندازی، مشترکین این صفحه به بیش از دو هزار نفر رسید.

بنا به گفته سی‌ان‌ان، این سایت مشابه سایت اوباما متر است که برای پیگیری وعده‌های انتخاباتی باراک اوباما، توسط وب‌سایت PolitiFact راه‌اندازی شده بود.

«محمد محمد مرسی عیسی العیاط» رئیس جمهور ۶۱ ساله مصر، در طول مبارزات انتخاباتی خود موضوعاتی همچون بهبود امنیت کشور، حل مشکل سوخت از طریق گازرسانی به منازل، حل مشکل نان، برطرف‌سازی بحران مسکن و مقابله با بی‌کاری را وعده داده بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: گرانی کاغذ بدتر از گرانی نان است

Posted: 06 Jul 2012 01:13 PM PDT

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، با اعلام هشدار نسبت به خطر تعطیلی روزنامه‌های مستقل ‌بیان کرد: گرانی کاغذ بدتر از گرانی نان است.

سید جلال یحیی‌زاده در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره مشکل گرانی کاغد در کشور گفت: اگرچه نان در کشور ما به عنوان برکت دانسته می‌شود و در سفره مردم قداست دارد، اما با یک نگاه فرهنگی می‌توان به این نتیجه رسید که گرانی کاغذ بدتر از گرانی نان است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: ارزانی کاغذ، در دسترس بودن و جلوگیری از افزایش قیمت آن، کمتر از اهمیت مساله نان نیست زیرا در اینجا، مساله بعد معنوی پیدا می‌کند چراکه نخبگان، اهل فرهنگ، اصحاب رسانه و آنها که به دنبال جریان صحیح اطلاع رسانی هستند، با آن سر و کار دارند و در صورت هرگونه مشکلی در این عرصه، مخاطب دست خالی می‌ماند.

وی خواستار اهتمام و عنایت بیشتر وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مورد شد و تصریح کرد: مجلس می‌تواند در این حوزه ورود پیدا کند و با اختصاص بودجه‌هایی، به حل این معضل کمک کند؛ ضمن آنکه دیوان محاسبات و قوه مقننه باید نظارت دقیقتر نسبت به توزیع یارانه کاغذ داشته باشند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس درباره چگونگی تقسیم یارانه کاغذ در کشور گفت: بیش از یک سال این موضوع دغدغه ما در کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم شده بود و بارها نسبت به وضعیت توزیع یارانه کاغذ میان مطبوعات مختلف انتقاد کردیم که نمونه آن درخواست چاپ آگهی‌های دولتی به طور عادلانه میان روزنامه‌ها بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مسئولان اعلام می‌کنند این مسائل مورد تجدید نظر واقع شده و منطق و شاخصی وجود دارد که وزارت ارشاد بر اساس آن رفتار می‌کند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اعلام هشدار نسبت به خطر تعطیلی روزنامه‌های مستقل به دلیل گرانی کاغذ، ‌بیان کرد: اگر نشریه، رسانه و روزنامه مستقل در کشور دچار مشکل و تعطیل شود، فاجعه است و نشان می‌دهد که آن مملکت در بخش مهمی از دموکراسی خود دچار اختلال است.

ویندوز ۷ در حال پیشی گرفتن از ویندوز ایکس.پی است

Posted: 06 Jul 2012 01:13 PM PDT

همکاران سیستم - سیستم عامل ویندوز ۷ پس از سه سال حالا می‌تواند جایگاه ویندوز ایکس پی، محبوب‌ترین سیستم عامل مایکروسافت را از آن خود کند. یک شرکت پژوهشی اعلام کرده است در ماه جاری میلادی ویندوز ۷ بر ویندوز ایکس پی پیشی خواهد گرفت.

به گزارش وب سایت computerworld ، شرکت پژوهشی نت اپلیکیشن اخیراً اعلام کرده است ویندوز ۷ که سه سال از عرضه آن می‌گذرد، رفته رفته در حال پیشی گرفتن از ویندوز ایکس پی است. برآوردهای این شرکت نشان می‌دهد ۴۱.۶ درصد از رایانه‌های تحت ویندوزی که در ماه ژوئن آنلاین بوده‌اند، با سیستم عامل ویندوز ۷ کار می‌کرده‌اند.

یافته‌های این شرکت نشان می‌دهد سهم سیستم عامل ویندوز ۷ در این ماه در مقایسه با یک ماه گذشته حدود ۱. ۱ درصد رشد داشته است. اما سهم ویندوز ایکس پی که یازده سال از عمر آن می‌گذرد، در ماه گذشته با ۱.۲ درصد کاهش به ۴۳.۶ درصد رسیده بود.

بر اساس این گزارش، دو سیستم عامل ویندوز ۷ و ایکس پی در مجموع ۹۲.۴ درصد از کل رایانه‌های تحت ویندوز را پوشش می‌دهند. در این میان ویندوز ویستا که در اوایل سال ۲۰۰۷ روانه بازار شد، هیچ‌گاه از مرز ۱۹ درصد فرا‌تر نرفته است.

پیش بینی‌ها حاکی از این است که ویندوز ۷ در ماه اکتبر بتواند به ۴۵.۹ تا ۴۷ درصد از رایانه‌های تحت ویندوز نفوذ کند. اما این احتمال نیز وجود دارد که با عرضه سیستم عامل ویندوز ۸ از سوی مایکروسافت، برتری ویندوز ۷ دوام چندانی نداشته باشد.

به نظر می‌رسد با پیشی گرفتن ویندوز ۷ و نزدیک شدن زمان عرضه ویندوز ۸، ایکس پی در حال بازنشسته شدن است. شرکت مایکروسافت چندی پیش اعلام کرده بود به روزرسانی خدمات امنیتی ویندوز ایکس پی را متوقف خواهد کر د.

پالایش وب‌گاه‌ها برای اولین‌بار توسط نرم‌افزار صورت گرفت

Posted: 06 Jul 2012 01:08 PM PDT

در سومین دوره از جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی برای اولین‌بار با استفاده از نرم‌افزار ارزیابی تخصصی و فنی، امکان پالایش و انتخاب 85 وب‌گاه از میان 239 وب‌گاه راه یافته به مرحله ارزیابی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شد.

به گزارش ایسنا، سید روح‌الله سجادی، دبیر علمی سومین جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی با بیان مطلب ذکر شده، اظهار کرد: در مرحله اول که بر مبنای خود اظهاری دستگاه‌ها صورت گرفت، 453 دستگاه از طریق وب‌گاه جشنواره به آدرس www.nwa.ir اقدام به ثبت‌نام اولیه کرده و در مجموع به 60 سوال پاسخ دادند که این سوالات در سه سطح ارزیابی هویتی، ارزیابی خدمات بر اساس عملکرد دستگاه‌ها (خدمات اطلاع‌رسانی ،خدمات تعاملی ،خدمات تراکنشی) و ارزیابی عمومی انجام گرفت.

وی ادامه داد: از میان ثبت‌نام کنندگان 239 دستگاه به مرحله ارزیابی راه یافتند و سایرین به دلایل متعدد، از جمله قرار ندادن ابزار هویت‌سنجی در وب‌گاه خود، نداشتن شرایط شرکت در جشنواره و یا عدم تکمیل کامل فرم خوداظهاری از ورود به این مرحله بازماندند. از میان کل دستگاه­‌های شرکت­ کننده در جشنواره بیشترین میزان شرکت از قوه مجریه (143 سازمان) و بعد از آن از قوه قضائیه (83 سازمان) و نهادهای حاکمیتی (11 سازمان) و قوه مقننه (2 سازمان) بوده است.

به گفته سجادی پس از خوداظهاری در خصوص مشخصات فنی و ساختاری هر یک از وب‌گاه‌های شرکت‌کننده در جشنواره، فاز بررسی میدانی وب‌گاه‌ها از سوی دو تیم ارزیابی مقدماتی و ارزیابی پیشرفته وب‌گاه‌ها آغاز شد و در ادامه با به‌کارگیری ابزارهای اختصاصی برخط و برون‌خط طراحی شده و ابزارهای عمومی برخط و برون‌خط ارزیابی وب، مرحله نهایی ارزیابی صورت گرفت.

دبیر علمی سومین دوره از جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی یادآور شد: در مرحله نهایی برای اولین‌بار با استفاده از نرم‌افزار ارزیابی تخصصی و فنی، 85 وب‌گاه بر اساس 20 درصد کل وب‌گاه‌های شرکت‌کننده در هر بخش که امتیاز لازم را کسب کردند، انتخاب شدند که کلیه 85 وب‌گاه در حوزه اطلاع رسانی، 52 وب‌گاه ‌در حوزه خدمات تعاملی و 27 وب‌گاه در حوزه تراکنش مالی به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: انتخاب وب‌گاه برتر در بخش امنیت وب‌گاه‌ها نیز با استفاده از ابزار و اسکنرهای خودکار صورت پذیرفته است.

سجادی در پایان گفت: از میان 85 دستگاه راه یافته به مرحله نهایی 74 درصد مربوط به قوه مجریه، 14درصد مربوط به قوه قضاییه، 2درصد مربوط به قوه مقننه و 10درصد مربوط به نهادهای حاکمیتی است.

در این مرحله وب‌گاه‌ها در 5 سطح از جمله سطح اول موجودیت وب‌گاه (شامل اطلاع‌رسانی، تعامل با کاربر، رادیو و تلویزیون اینترنتی، خبرگزاری و خبررسانی، رعایت حقوق مؤلفان و پدیدآورندگان، روزآمد‌سازی، ارزیابی خط و زبان فارسی)، در سطح دوم مدیریت اطلاعات و محتوا (شامل ارزیابی کیفیت دسته‌بندی اطلاعات و محتوا، سامانه‌‌های جستجو، سامانه‌های گزارش‌گیری، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو)، در سطح سوم تعامل و مدیریت دانش (شامل ارزیابی سطح تعامل، ارزیابی خدمات، خدمات آموزش الکترونیکی، کاربردپذیری و دسترس‌پذیری)، در سطح چهارم تراکنش (شامل ارزیابی حریم خصوصی کاربران، ارزیابی امنیت، فروش اینترنتی، تراکنش مالی) و در سطح پنجم درگاه جامع (شامل ارزیابی مدیریت کاربران، ارزیابی فناوری و معماری اطلاعات) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

۲۵۰ هزار کودک مالزیایی در فیس‌بوک

Posted: 06 Jul 2012 01:07 PM PDT

با وجود محدودیت سنی در فیس‌بوک 250 هزار کودک مالزیای در این شبکه اجتماعی عضو هستند.

به گزارش ایسنا، آمارهای منتشره نشان می‌دهند که در مالزی حدود 250 هزار کودک زیر 13 سال در شبکه اجتماعی فیس‌بوک عضو هستند و برخی از آن‌ها حتی هفت سال سن دارند. این در حالی است که فیس‌بوک شرط سنی 13 سال را برای عضویت در این شبکه اجتماعی تعیین کرده است.

کودکان زیر 13 سال مالزیایی همچون بسیاری از دیگر افراد زیر 13 سال جهان برای اینکه بتوانند در این شبکه اجتماعی عضو شوند به هنگام ثبت نام در مورد سن خود دروغ می‌گویند و برخی از آنها با کمک والدین خود این کار را انجام می‌دهند.

شرکت سوسیوبیکر به عنوان یک شرکت فعال در زمینه آنالیزهای دیجیتال و متخصص در زمینه شبکه‌های اجتماعی در تازه‌ترین گزارش خود عنوان کرده است که تا آگوست سال گذشته میلادی 248 هزار و 500 کودک زیر 13 سال مالزیایی در فیس‌بوک عضو بوده‌اند که چیزی حدود 2.2 درصد از 11 میلیون و 300 هزار جمعیت فیس‌بوکی مالزی را تشکیل می‌دهند.

یک فیلم سینمایی برای اکران در چهار استان به زبان آذری دوبله می‌شود

Posted: 06 Jul 2012 01:07 PM PDT

کارگردان فیلم سینمایی «پیشونی سفید» با بیان اینکه اکران این فیلم از مهرماه آغاز می‌شود، گفت: در تدارک دوبله این فیلم به زبان آذری برای چهار استان آذری زبان کشور هستیم.

«سیدجواد هاشمی» بازیگر و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، درباره زمان اکران فیلم سینمایی «پیشونی سفید» گفت: این فیلم اواسط مهرماه اکران خواهد شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز در تدارک دوبله فیلم «پیشونی سفید» به زبان آذری هستیم. تا این فیلم در 4 استان آذری‌زبان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارومیه به زبان ترکی اکران شود.


کارگردان فیلم سینمایی «پیشونی سفید» توضیح داد:‌ دوبله فیلم سینمایی به زبان آذری برای نخستین بار است که انجام می‌شود. سعید بحرالعلومی مدیریت دوبلاژ این فیلم خواهد بود و دوبله «پیشونی سفید» از چند روز آینده شروع می‌شود. در این دوبله تمام ترانه‌های این فیلم موزیکال به زبان ترکی برگردان خواهد شد.

هاشمی اظهار داشت: احتمال دارد در تهران نیز در یک سینما، در یک سانس فیلم «پیشونی سفید» به زبان آذری به نمایش گذاشته شود.

فیلم «پیشونی سفید» نخستین اثر سینمایی سیدجواد هاشمی است، این فیلم در ژانر کودک و درباره مراقبت از دخترانی است که زود گول می‌خورند و از طریق یک کار شاد کودکانه و موزیکال که در حدود 14 ترانه در آن اجرا می‌شود، کودکان و نوجوانان را با مسائل پیش رو آشنا می‌کند، فیلم سعی دارد در کنار این اثر شاد، آسیب‌های اجتماعی این قشر را نیز مطرح کند. داستان فیلم به گونه‌ای طراحی شده که در آن شخصیت‌های فولکلور، قدیمی و معروف ایرانی از جمله خاله سوسکه و آقا موشه، آهوی پیشونی سفید، عفریته، عجوزه، سالار، گرگ، روباه، خرس پلیس و ... نیز حضور دارند.

مترو لندن در آستانه المپیک ۲۰۱۲ به اینترنت مجهز شد

Posted: 06 Jul 2012 01:07 PM PDT

لندن در تلاش به منظور آماده سازی شهر برای المپیک 2012، برای نخستین بار امکان دسترسی به اینترنت WiFiرا در بیش از 40 ایستگاه زیرزمینی مترو فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نخستین بار است که رایانه ها می توانند از زیر زمین به اینترنت متصل شوند.

با این خدمات، مسافران مترو می توانند به طور آنلاین از اخبار بازی های المپیک 2012 لندن مطلع شوند.

قرار است این خدمات پس از المپیک نیز ادامه یافته و 120 ایستگاه مترو لندن تا پایان سال جاری از دسترسی به اینترنت بهره مند شوند.

زنان ۳۸ درصد کاربران بازی‌های رایانه‌ای در ایران

Posted: 06 Jul 2012 01:07 PM PDT

براساس پیمایش تحقیقاتی صورت گرفته از سوی معاونت آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای تحت عنوان "استفاده و نگرش در بازیهای رایانه ای"، کاربران گیم در کشور را به ترتیب 62 درصد مردان و 38 درصد بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق این پژوهش که نتایج آن در غرفه معاونت آموزش و پژوهش در نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای در معرض دید عموم قرار گرفت بازیهای اکشن با 39 درصد و بازی های ورزشی با 32 درصد جزء پرطرفدارترین سبک های بازی در ایران هستند.

براین اساس، 84 درصد کاربران بازی های رایانه ای با نشریات ورزشی آشنایی ندارند و تنها 16 درصد این نشریات را می شناسند.

همچنین یافته های این پژوهش نشان می دهد که همراهان کاربران بازی های رایانه ای در هنگام انجام بازی، 22 درصد خانواده و 28 درصد دوستان هستند و 50 درصد کاربران نیز به تنهایی بازی می کنند.

ظهرها، عصرها و شبها به ترتیب جزء زمانهایی است که کاربران بازی های رایانه ای در ایران، بیشتر در این زمان ها اقدام به بازی می کنند.

نتایج این تحقیق نشان می دهد که رایانه با 45 درصد، پلی استیشن با 15 درصد، پلی استیشن 2 با 20 درصد و پلی استیشن 3 با هفت درصد جزء پراستفاده ترین دستگاههای بازی هستند.

براین اساس کاربران گیم در ایران را به ترتیب 62 درصد مردان و 38 درصد بانوان تشکیل می دهند.

شرایط وام مسکن خبرنگاران اعلام شد

Posted: 06 Jul 2012 01:01 PM PDT

در هفتمین جلسه کارگروه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری شرایط و دستورالعمل اعطای وام مسکن به خبرنگاران تصویب شد.

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، هفتمین جلسه کارگروه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در محل اداره کل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد برگزار شد که در این جلسه پس از بررسی پرونده‌های خبرنگاران، برخی از آنان حائز رتبه‌های خبرنگاری و خبرنگاری ارشد شناخته شدند.

همچنین در این جلسه شیوه‌نامه نحوه اعطای تسهیلات وام مسکن خبرنگاران به تصویب اعضای کمیسیون کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری رسید.

روزنامه‌نگاری شغل اصلی و مستمر متقاضی، متقاضی دارای رابطه استخدامی با یک نشریه یا خبرگزاری‌ دارای مجوز رسمی از هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها، متأهل بودن و اینکه متقاضی و همسر اولاد تحت تکفل وی می‌بایست فاقد واحد مسکونی، زمین شهری در سطح کشور به هر میزان و عنوان حتی به صورت قولنامه‌ای و موروثی و... باشد و تاکنون از تسهیلات دولتی در جهت تأمین مسکن از جمله مسکن مهر استفاده نکرده باشد، شرایط گرفتن وام مسکن خبرنگاران است.

همچنین متقاضی صرفاً سمت‌های خبرنگار، گزارشگر، دبیر سرویس، سردبیر، معاون سردبیر، روزنامه‌نگار، مترجم، کاریکاتوریست، گرافیست و عکاس خبری مورد تأیید گرفتن وام مسکن خبرنگاری است.

همچنین روزنامه‌نگاران دارای رابطه استخدامی با روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها با توجه به ظرفیت محدود این تسهیلات در اولویت قرار داشته و فاز اعطای تسهیلات مذکور صرفاً به آنها اختصاص خواهد داشت.

مؤسسات برگزارکننده دوره‌های الکترونیک ارزیابی می‌شوند

Posted: 06 Jul 2012 01:01 PM PDT

مؤسسات برگزارکننده دوره‌های الکترونیک توسط انجمن مدیریت کسب و کار ایران ارزیابی می‌شوند.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی انجمن مدیریت کسب و کار ایران، هادی سیاری رئیس این انجمن با اشاره به روند رو

به رشد استقبال مدیران کشور از دوره های آموزشی الکترونیک (مجازی) مدیریت ،که مزایای منحصر به فردی دارد، گفت: تهیه استاندارد مشخص در مورد برگزاری این دوره ها از برنامه های اصلی این انجمن به شمار می رود.

وی افزود: تا زمان تهیه این استانداردها، انجمن اقدام به ارزشیابی موسسات برگزار کننده دوره های الکترونیکی نموده که اسامی موسسات مورد تایید در سایت مرکز انجمن MBA ایران به آدرس mba-iran.com موجود می باشد.

دادگاه نیوزلندی و صدور رأی به نفع مالک مگاآپلود

Posted: 06 Jul 2012 01:01 PM PDT

بر اساس حکم دادگاهی در نیوزلند، احکام جلب صادر شده بر ضد مالک وب سایت مگاآپلود در ماه ژانویه غیرقانونی بوده است.

به گزارش فارس به نقل از سی نت، در حال حاضر این حکم منجر به لغو محکومیت کیم دات کام در آمریکا وبازگردانده شدن وضعیت سایت یاد شده به حالت عادی نمی شود، اما زمینه را برای این کار فراهم می کند.

در دی ماه گذشته مقامات قضایی آمریکا توانستند حکم جلب بنیانگذار سایت به اشتراک گذاری فایل مگاآپلود را بگیرند و وب سایت یاد شده را که میلیون ها فایل فیلم و موسیقی را میزبانی می کرد از دسترس خارج کنند.

قرار است دات کام در ماه آگوست به مقامات قضایی آمریکایی تحویل داده شود و در حال حاضر تلاش می شود تا جلوی اجرای این حکم هم گرفته شود.

رسیدگی به این پرونده در دادگاه نیوزلندی طی روزهای آینده هم ادامه می یابد. کارشناسان قضایی معتقدند اگر در نهایت مالک سایت مگاآپلود محکوم شود، زمینه برای برخوردهای مشابه با گردانندگان سایت های به اشتراک گذاری فایل مشابه هم به وجود می آید.

پیامک بانک‌ها را از شمول پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی مستثنی کردند

Posted: 06 Jul 2012 01:01 PM PDT

قطع سرویس پیامکی‌ بانک‌ها، یکی از ممانعت‌های مشترکان برای درخواست قطع پیامک‌های انبوه‌ است، اما در دستورالعمل بهمن‌ماه 90 رگولاتوری، با رفع این نقیصه، پیامک‌های بانکی پیام اطلاع رسانی محسوب می‌شود و قطع نخواهد شد.

به گزارش فارس، بهمن ماه 90 بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، خبری و اطلاع رسانی مستلزم کسب اجازه قبلی از مشترک است.

این سازمان دلیل این تصمیم خود را رفع مزاحمت ناشی از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی و رعایت حریم خصوصی عنوان کرد و قرار شد از آن پس، اپراتورهای تلفن همراه برای ارسال پیامک انبوه، قبلا موافقت مشترک را گرفته باشند و برای اطمینان، تاییدیه نیز دریافت کنند.

به این ترتیب روش‌های غیر فعال سازی پیامک انبوه از سوی اپراتورها اعلام شد.

اما علیرغم تمایل به قطع پیامک انبوه در برخی از مشترکان، اشتراک برخی سرویس‌ها، مانع از این کار می‌شود.

یکی از سرویس‌هایی که امروز کاربران زیادی بین مشترکان تلفن همراه دارد، سرویس اطلاع رسانی پیامکی بانک‌ها است.

بانک‌ها با این سرویس، امکانات بسیاری از جمله اطلاعات مانده حساب و تراکنش‌ها را به صورت لحظه ای به مشتریان خود ارائه می‌کنند و بی‌شک می‌توان سرویس‌ بانک‌ها را یکی از فراگیرترین و کاربردی‌ترین امکانات جنبی حال حاضر تلفن‌همراه دانست.

پیش از این، اگر کسی از اپراتور تقاضای قطع پیامک تبلغاتی را داشت، تمام پیامک‌ها به غیر پیامک‌های فرد به فرد، برای مشترک قطع می‌شد و مشترک تنها پیامک‌هایی که فقط برای او ارسال شده‌اند را می‌دید.

به این ترتیب مشترک هیچ پیامک دیگری دریافت نمی‌کرد و سرویس‌ اختصاصی که با تمایل در آن عضو شده بود، نیز قطع می‌شد.

همین نقیصه باعث شده که هم اکنون نیز برخی مشترکان علیرغم عدم تمایل به دریافت پیامک تبلیغی، درخواست غیر فعال سازی سرویس را ندهند.

اما این نقیصه هم اکنون بر طرف شده است.

زیرا از نظر رگولاتوری در دستور العمل منع ارسال تبلیغ بدون اجازه، پیامک‌های بانکی بحث اطلاع رسانی هستند، نه تبلیغات.

از نظر رگولاتوری، نظرسنجی پیامکی اپراتورها در خصوص تمایل یا عدم تمایل مشترک به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، تنها شامل پیامک‌های تبلیغاتی انبوه است که از طرف شرکت‌ها ارسال می‌شود و پیامک‌ ارسالی از سوی بانک‌ها، بحث اطلاع‌رسانی است و قطع نخواهد شد.

شورایعالی اطلاع‌رسانی «الکسا»ی بومی راه‌اندازی می‌کند

Posted: 06 Jul 2012 01:01 PM PDT

قائم مقام شورایعالی اطلاع رسانی از راه اندازی سامانه سنجش رتبه بندی وبگاههای ایرانی خبرداد و گفت: الکسای ایرانی را براساس شاخصهای بومی راه اندازی می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید سالاریان امروز در نشست خبری شورایعالی اطلاع رسانی که در آستانه برگزاری سومین جشنواره ارزیابی وبگاههای دولتی برگزار شد، استانداردسازی پرتالهای خدمات الکترونیکی و ارائه یک مدل یکپارچه و واحد را از جمله اهداف نهایی این جشنواره عنوان کرد و گفت: بزودی سامانه ای را ره اندازی خواهیم کرد که همه پرتالها با مراجعه به آن بتوانند از وضعیت نمره ارزیابی خود آگاه شوند.

وی با اشاره به راه اندازی این سامانه وب سنج و ارزیابی وبگاهها که آن را به الکسای ایرانی تعبیر کرد، گفت: در این سامانه حدود 60 شاخص از پرتالها و وبگاهها را مورد سنجش قرار می دهیم و گزارش نهایی رتبه وبگاهها را در آن ارائه خواهیم داد.

سالاریان با بیان اینکه شاخص های ما در الکسای ایرانی تخصصی تر و مرتب تر و بومی تر از الکسا خواهد بود، ادامه داد: هم اکنون الکسا برای رتبه بندی پرتالها و وبگاهها حدود 90 شاخص را ارزیابی می کند و ما در الکسای ایرانی در تلاش هستیم حدود 60 شاخص را در رتبه بندی وبگاهها لحاظ کنیم.

وی گفت: از سال آینده و با راه اندازی شهرهای الکترونیکی که هم اکنون فاز پایلوت آن در گرگان و سمنان نهایی شده است، پرتالهای اصناف و بخشهای غیردولتی نیز وارد این صحنه خواهند شد و در ارزیابی وبگاهها وارد می شوند.

تا سال ۲۰۱۶ تبلت‌ها بازار نوت‌بوک را کساد می‌کنند

Posted: 06 Jul 2012 12:56 PM PDT

یک شرکت تحقیقات بازار آمریکایی پیش بینی کرد که تبلت ها تا سال 2016 بازار نوت بوک را کساد خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت DisplaySearch، صادرات تبلت هایی مانند آی پد شرکت اپل از 121 میلیون دستگاه در امسال به 416 میلیون دستگاه در سال 2017 می رسد در حالی که پیش بینی می شود صادرات نوت بوک که امسال 208 میلیون دستگاه است به 393 میلیون در سال 2017 افزایش یابد.

بیش از نیمی از تمامی تبلت های صادر شده در سال جاری به آمریکای شمالی، ژاپن و اروپای غربی فرستاده شده است.

ریچارد شیم تحلیل گر ارشد شرکت DisplaySearch گفت: ترجیح مصرف کنندگان دستگاه های الکترونیکی قابل حمل و نقل به ویژه در بازارهای تثبیت شده از نوت بوک به سمت تبلت ها رفته است.

وی ادامه داد: در حالی که خطوط بین تبلت ها و نوت بوک ها در حال کم رنگ شدن است، انتظار داریم بازارهای تثبیت شده و بالغ مناطق اولیه برای سازگاری تبلت ها باشند.

در گزارش پیش بینی و صادارت سه ماهه DisplaySearch آمده است، انتظار داریم تبلت ها از نظر شکل و عملکرد، تکامل یافته و جایگزین قانع کننده نوت بوک ها شوند.

پیش بینی می شود پردازنده های چند هسته ای، سیستم های عامل با ثبات، افزایش کاربردها(app) و صفحه نمایشگرهای با شفافیت بالا در تبلت ها به تدریج ایجاد شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر