۱۳۹۱ مرداد ۳, سه‌شنبه

خبرهای کوتاه +عکس خبری


قراردارد چند صد ميليوني براي انتخابات

 

به گزارش مشرق، يکي از کانديداهاي رياست جمهوري که اين روزها حضور خود را در انتخابات بصورت جدي کليد زده است جهت ايجاد شبکه اجتماعي و ساماندهي حاميان خود قراردادي چند صد ميليوني را با يکي از موسسات تبليغاتي منعقد کرده است.

احساس فقر خطرناک‌تر از فقر

روزنامه ابتکار در يادداشتي به موضوع فقر پرداخته و نوشته است : مسئولان بايد به هوش باشند؛ نگذارند علائم احساس فقر بروز پيدا کند که اگر چنين شود، همچون آتشفشان، بنيان‌برافکن خواهد گرديد. صداوسيما نقش پراهميتي در اين خصوص برعهده دارد. مسئولين جامعه نيز نقش مهمي ايفا مي‌کنند. نمايش دارايي و به رخ کشيدن آن در خيابان‌ها از طريق ماشين‌هاي لوکس و يا در محافل و مجالس، دل‌شکستگي آدم‌هاي بسياري را به دنبال خواهد داشت که به هر دليل از اين شرايط محرومند و حتي ممکن است از تأمين نان شب خانواده خود عاجز باشند.

آموزش مخالفان سوری توسط کماندوهای بریتانیایی

دو نشریه بریتانیایی دیلی میل و دیلی اکسپرس گزارش می‌دهند اعضای سابق یگان ویژه‌ی هوابرد بریتانیا، معروف به "اس آ اس" برای شبه‌نظامیان مخالف حکومت بشار اسد پایگاه‌های آموزشی تشکیل داده‌اند. هر دو نشریه این خبر را با استناد به سخنان اعضای ارتش بریتانیا که نامشان ذکر نشده منتشر کرده‌اند.

به گزارش دویجه وله ، گفته می‌شود شماری از واحدهای رزمی مخالفان که هم اکنون در درگیری‌های دمشق حضور دارند از افرادی هستند که این دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند. به نوشته دیلی‌اکسپرس اردوگاه‌های آموزشی در کشور عراق و در مرز سوریه برپا شده و تا کنون حدود ۳۰۰ شبه‌نظامی سوریه در آن آموزش دیده‌اند.

بنابر این گزارش کماندوهای سابق ارتش بریتانیا که در این اردوگاه حضور دارند با دو شرکت خصوصی امنیتی همکاری می‌کنند که دفتر مرکزی آنها در خاورمیانه است. ظاهرا در هر دوره پنجاه نفر آموزش دیده‌اند.

یک هيات اقتصادى سوريه امروز به ايران سفر مى كند

عبدالرضا قاسميان رايزن اقتصادى سفارت جمهورى اسلامى در دمشق گفت یك هيات عالى رتبه اقتصادى سوریه امروز (سه شنبه) به تهران سفر مى كند.

به گزارش ایرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی، عبدالرضا قاسميان هدف از اعزام اين هيات را بررسى راه هاى افزايش همكارى هاى اقتصادى ايران با سوريه با توجه به فشارهاى اقتصادى وارده بر اين كشور و مردم آن اعلام کرد.

بر اساس گزارش ایرنا ميزان مبادلات ایران و سوریه حدود ۴۰۰ ميليون دلار است و دو کشور در جريان برگزارى آخرين كميسيون عالى مشترک در اسفند ماه ۱۳۸۹ در تهران، سطح پنج ميليارد دلار را به عنوان افق همكارى هاى اقتصادى تعیین کردند.

اعلام جزئیات بیمه مهریه زنان

مدیر سیاسی فرهنگی مركز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در تشریح پیشنهاد بیمه شدن مهریه زنان از سوی مركز گفت: براساس این پیشنهاد، مرد با توجه به وسع و توان مالی خود از ابتدای ازدواج، مبالغی را به صورت تدریجی به عنوان بخشی از مهریه برای زن پس‌انداز می‌كند.

ادامه مطلب

عکس/ تفریح عجیب اعراب

جوانان عربستان سعودی در نزدیک یکی از شهرهای جنوب این کشور به نام ابها به تفریح عجیبی با استفاده از سنگ و خودروهای لوکس می پردازند.

ادامه مطلب

تصاویر / سرقت از کارمند بانک در تهران !

این دزد سابقه دار است و تا آنجایی که اطلاع کسب کرده ایم، همین کار را در چند بانک دیگر انجام داده اند. او در برابر هشت دوربین مداربسته جسارت این کار را به خود داده و تنها در چند ثانیه سرقتش را به سرانجام رسانده است. بنابراین برابر این شیوه تازه سرقت مراقب باشید.

ادامه مطلب

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری

واحدمرکزی خبر: سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: نتایج اولیه آزمون سراسری سال1391دانشگاه ها، 15مرداد اعلام می شود.

ادامه مطلب

خبرهای كوتاه ورزشی

اردوی آمادگی متمركز بدمینتون بازان پسر زیر 17 سال از هفتم مرداد ماه جاری به مدت ده روز در كمپ تیم های ملی برگزار می شود.

ادامه مطلب

زمزمه استیضاح سه وزیر در راهروهای مجلس

تهیه طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت و وزیر ورزش و همچنین امضای جمعی از نمایندگان بر این طرح ها امروز در راهروهای مجلس نقل قول می شد. از طرف دیگر وزیر آموزش و پرورش نیز به استیضاح تهدید می شد.

ادامه مطلب

ساخت قوی ترین ایستگاه راداری در قطر توسط پنتاگون

پنتاگون تصمیم گرفته تا این سایت رادار جدید را در قطرنصب کند تا قرارگاهی برای بزرگترین پایگاه نظامی-هوائی آمریکا در منطقه باشد. این قرارگاه به همراه یکی دیگر از پایگاه های نظامی ایالات متحده در قطر، روی هم بیش از 8،000 سرباز را در خود جای داده است...

ادامه مطلب

تجمع مربیان اصفهانی با فرزندان شیرخوار مقابل مجلس

این معلمان که تعدادشان به 50 نفر می رسد همگی از مربیان زن پیش دبستانی هستند که در دومین روز ماه مبارک رمضان با تجمع مقابل مجلس خواستار استخدام در وزارت آموزش و پرورش شدند.

ادامه مطلب

 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

صله رحم (سرزدن به نزديکان) باعث روزي است: عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ رضي الله عنه قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلي الله عليه وسلم يَقُولُ: «مَنْ سَرَّهُ أَنْ يُبْسَطَ لَهُ فِي رِزْقِهِ، أَوْ يُنْسَأَ لَهُ فِي أَثَرِهِ، فَلْيَصِلْ رَحِمَهُ». (بخارى: 2067)

 

يعني: انس بن مالك رضي الله عنه مي گويد: شنيدم كه رسول الله صلي الله عليه وسلم فرمود: «هركس كه مي خواهد روزي اش زياد گردد و عمرش طولاني شود، بايد كه صله رحم داشته باشد.

 

دعايي  که باعث زياد شدن معامله و افزايش روزي شود.

«اللَّهُمَّ إِنِّيْ أَسْأَلُكَ عِلْماً نَافِعاً، وَرِزْقاً طَيِّباً، وَعَمَلاً مُتَقَبَّلاً». [هنگام صبح آنرا بخواند].

 

(بار الها! از تو علم سودمند، رزق پاك و عمل مقبول مسألت مى نمايم).


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر