۱۳۹۱ مرداد ۷, شنبه

Re: [لیمو:10264] Fwd: آیا ادیسون به خاطر اختراع بزرگش(برق) به بهشت می رود؟

edison yek no lamp ekhtera kard na bargh

2012/7/28 Mohammad TL <mohammad313stars@gmail.com>


---------- Forwarded message ----------
From:
Date: 2012/7/28
Subject: آیا ادیسون به خاطر اختراع بزرگش(برق) به بهشت می رود؟
To: Mohammad TL <mohammad313stars@gmail.com>
Cc:


مشابه همون بحث بهشتی شدن غیر مسلمانی که قسمت اول‌اش رو نوشتید.

 
 

Sent to you by Milād via Google Reader:

 
 

via نقد مدرنیته و تفکر غربی by naghdemodernite on 7/23/12

برای جواب به سوال فوق می توان از دو منظر دین وعقل به آن نگاه کرد. در ابتدا به چند آیه و روایت اشاره می کنم که درآن با چه اعمالی خدا ما را به بهشت خواهد برد؟

(قدافلح المومنون*الذین هم فی صلاتهم خاشعون... والذین هم علی صلاتهم یحافظون*اولئک هم الوارثون...)یعنی همانا اهل ایمان به پیروزی و رستگاری رسیدند, آنان که در نمازشان خاضعند... و آنان که بر نمازشان محافظت دارند،چنین کسانی وارث مقام عالی بهشتند.) بخشی از آیات سوره مومنون

رسول خدا(ص)فرمودند:(اگر بنده ای, خدارا هفتادسال زیر ناودان کعبه عبادت کند در حالی که شب ها به نماز ایستاده و روزها روزه دارد,و ولایت علی بن ابی طالب را نداشته باشد,از بینی او را در آتش می اندازند.)تفسیر جنابادی ج4 ص228   

))   بدیهی است که به چند آیه و روایت نمی توان استناد کرد اما به دلیل محدودیت نوشتاری به آیات و روایت فوق بسنده می کنم.  ))

    با بررسی آیه و حدیث فوق این سوال پیش می آید که با خدمتی که ادیسون به بشریت کرده چه برخوردی خداوند با او خواهد کرد؟مگر نه این که آیات اشاره به تمام بشریت است و به فرد یا گروه خاصی اشاره نشده است. باز نمی توانم خود را قانع کنم. مگر می شود فردی که با "کشف" خود تمام زندگی ما را دگرگون کرده و رفاه و آسایش را برای همه مردم جهان اعم از کافر و مسیحی ومسلمان فراهم نموده به وسیله این خدمت به بهشت نرود؟ باید تامل کرد! با آمدن برق ابزارهای جدیدی ساخته شد. ماشین لباس شویی,  یخچال ,تلویزیون, کامپیوتر, ماشین, موبایل وهزاران هزار ابزار دیگر زاییده برق است. وبا نبودن برق داشتن چنین ابزاری تقریبا محال بود. امروزه بشر به راحتی می تواند با تمام جهان به وسیله ابزارهای ارتباطی ارتباط برقرار کند. وبه راحتی میتواند با ابزارهای حمل ونقل به هرجای جهان حتی خارج از کره خاکی سفر کند و با ابزارهای پزشکی می تواند سخت ترین عمل ها را انجام دهد و با ابزارآبیاری می توان تمام مزارع کشاورزی  و پارک های خود را آبیاری کنیم و...

 این ابزارهای به ظاهر خوب و مفید همه به نوعی به برق و اخترعات دانشمندان غربی برمی گردد که به نوعی در این دگرگونی کره خاکی وعالم انسانها شریک بوده اند. مشکل کار از کجاست که نمی توان به این سوال به راحتی جواب داد؟ مگر نه اینکه خدا فرموده تقوا پیشه کنید تا به شما علم دهیم؟پس چگونه این همه دانشمند غربی که حتی یک رکعت نماز هم نخوانده اند, این همه "علم" دارند؟ خدایا اشکال کار از کجاست؟ ایا میشودبه این فکر کردکه اصلا دانشمندان غربی به بشریت خدمت نکرده اند؟ مگر می شود بدون شناخت اهل بیت و امامان معصوم به بشریت خدمت کرد؟ باید دل را به دریا زد و از خود پرسید که اگر برق نبود چه می شد؟ به ظاهر سوال خنده داریست!  بارها از خود و دیگران درباره اعمالی  که دین وشرع برایم گفته بود می پرسیدم و چراهایی در این اعمال می آوردم."چرا باید نماز خواند؟ چرا باید گوشت خوک نخورد؟"اما این بار سوال می کنم چرا ماشین می خواهم ؟چرا موبایل می خواهم؟ مگرانسان های صد سال پیش که این ابزار را نداشتند زندگی نمی کردند؟

    با طرح این سوال ها اصلا قصد ندارم  بگویم  باید برگشتِ به گذشته کنیم!ومثل ((ماهاتما گاندی)) به روستای بروم وخرسواری کنم!!!و مثل ((طالبان))تلوزیون داشتن را جرم بدانم!!! اما می توان به آن فکر کرد که اصلا ما به چنین ابزارهایی نیاز داشتیم یا نه؟یقینا برای روشن شدن این موضوع و راه برون رفت از تکنولوژی غرب نیاز به ساعت ها بحث و گفتگو است.

 در اصفهان پل هایی توسط دانشمند ایرانی به نام "شیخ بهایی" ساخته شده که ذره ای از سیمان و آهن  ومهندسی امروز استفاده نشده وهمین طور مسجدی معروف به نام" منارجنبان" که بدون هیچ یک از ابزا رهای به ظاهر   (پیشرفته) امروزی ساخته شده است ,که توانایی دفع قویتری زلزله ها را دارد  وحمامی در همین شهر وجود دارد که بدون دارا بودن گاز و آب گرمکنهای امروزی که خود مستلزم داشتن تمام ابزارهای امروزیست, فقط با یک شمع گرم می شود.

 به عقب تر بر گردیم؛ در بابِل مزرعه ای بوده که تمامی درختان آن بر روی کوهها کاشته و بدون پمپ های برقی آبیاری می شده؛دردوران قبل از میلاد مسیح, فراعنه مصر اتاقهای می ساختند که در آن غذاهای فاسد شدنی را به مدت طولانی نگهداری می کردند؛ در یزد خانه ها طوری ساخته می شدند که در زمستان گرم و در تابستان خنک بودند بدون داشتن کولر و ابزار گرم کننده؛علامه حسن زاده آملی می تواند بدون داشتن حتی یک دوربین کوچک زمان وقوع  خسوف وکسوف را تشخیض دهد.

 این چه "علمی" است که تا این حد بدون ابزار می تواند چنین رویدادهایی را دقیقا پیش بینی کند؟ با داشتن چنین "دانشمندانی" در جهان چه شد که ما به ابزارهایی روی آوردیم که خسارات جبران ناپذیری به بشریت تحمیل کرد؟در سال گذشته اصفهان فقط 25 روز هوای پاک داشته.با آلودگی که کارخانجات و ماشین ها در کره پاک خاکی به وجود آوردند تمام معادلات ونظم را بر هم زدند وخشکسالی های پی درپی بیشتر نقاط جهان را فرا گرفت. فقط در5سال گذشته 2500حلقه قنات در ایران خشکید.این همه مرگ حیوانات و آبزیان وشیوع بیماری ها همه از ابزارهای امروزیست.

 اینها فقط گوشه ای از ضررهای مالی ابزارهای ساخته شده توسط "دانشمندان" غربیست.در گذشته تمامی زمین و ابزار آن دراختیار بشر بود, نه اینکه بشر در اختیار و در اسارت ابزار! مگر می شود امروز حتی برای چند دقیقه بدون موبایل یا ماشین زندگی کرد؟

ما ابزار را استفاد می کنیم یا ابزار مارا؟؟؟آدم ها کم حوصله شده اند, یا اینکه اصلا ماشین و ابزار ماشینی حوصله بردار نیست؟؟؟ اگر من خانه ای می ساختم  که هم به طبیعت ضرر نمی زد وهم در زمستان گرم بود و در تابستان خنک,چه نیاز داشتم که این همه کار کنم تا پول آب وبرق وگاز را تهیه کنم؟

 در گذشته اگر کسی یا مسئولی می خواست از فساد اخلاقی یا ورود عکسهای مستهجن جلو گیری کند به راحتی این کار را انجام می داد, اما امروزه حریم خانه ها و مرزهای کشورها توسط اینترنت و ماهواره و موبایل شکسته شده. گویا شیطان جانشین خوبی برای خود انتخاب کرده, چگونه می توان در مترو جلوی ورود هزاران فیلم مبتذل را به گوشی های دخترانمان گرفت؟

    کم کم قلبم آرام می گرفت,آری انگار از خدمت به بشریت خبری نبود. باید اندیشید! بنا به فرموده معصوم ,یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است,با اندکی تامل خواهیم دانست که "علم" بدون تزکیه علمیست شیطانی.در ابزار غربی نوعی عجله,خود نمایی می کند. مانند زود رسیدن (ماشین)زود غذاپختن(ماکروفر), با سرعت زیاد رفتن(هواپیما)واین با تانی و بقایی که دین به ما سفارش می کند تناقض دارد.(التانی من الله والعجله من الشیطان ) باز از خود سوال می کنم که آیا دانشمندان غربی به خاطر اختراعات به بهشت می روند  ؟

 من نمی خواهم شما را به گذشته برگردانم ولی همان طور که شاید بعضی از ماها به وجود خدا شک کرده ایم بیاید یک بارهم که شده به مفید بودن ابزار مدرن شک بکنیم و شاید ساعتی فکر کردن به این ابزار ها بهتراز هفتاد سال زندگی بدون فکر کردن با این ابزار مدرن باشد. می دانم که نمی شود با این مطالب کوتاه, موضوع مورد نظر را تبیین کرد اما می توان در مکان و وقتی مناسب پیرامون مباحث مطرح شده نظیر"علم,عالم, پیشرفت,ترقی وابزار"بحث و گفتگو کرد.2

به فرموده رهبر معظم انقلاب روشنفکری  لازمه اش ,حق طلبی,  چشم باز  و تکیه بر منطق و استدلال است و به گفته ایشان باید کرسی های آزاداندیشی را برگزار کرد تا حق خود را نمایان کند.

 اگر حق طلبی,چشم بینا داری و برای حرف هایت منطق واستدلال داری, یا علی! شروع کن بیا, اگر معنویت لگد مال شد ،آیا هفتاد دو نفر کافی نیست تا جبهه ی حسینی را راه بیندازیم؟

 

1-    نگارندگان به هیچ وجه قصد ندارند ادیسون و امثال ایشان را جهنمی قلمداد کنند،بلکه بر این باورند که اختراعات ایشان سبب به بهشت رفتنشان نخواهد شد.   

                                           

-2نگارندگان این مطالب براین باورند که بعداز رنسانس، غرب به وسیله ابزارتوانست فرهنگ وتفکر ضدقدسی خودرابر جوامع اسلامی تحمیل کندوما براین باوریم که انقلاب اسلامی بارهبری فرزانه ومذهب شیعه استعدادِ برون رفت ازاین تفکررا،بالقوه دارامی باشد که پیرامون این بحث ومباحث مطرح شده وسوالاتی که بعداز خواندن این مطلب پیش می آید،در همایشی که کانون علی بن موسی الرضا (ع)برگزار خواهد کرد(که زمان و مکان ان متعاقبا اعلام خواهد شد)تبادل نظر خواهد شد.

 


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
--
=>=>=>=>=>=>=>=> ما بايد عادت كنيم، براى خودمان فرهنگ كنيم، براى خودمان يك فريضه بدانيم كه هر كالائى كه مشابه داخلى آن وجود دارد و توليد داخلى متوجه به آن است، آن كالا را از توليد داخلى مصرف كنيم و از مصرف توليدات خارجى بجد پرهيز كنيم
امام خامنه ای حفظه الله <=<=<=<=<=<=<=<=
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "لیمو
»« Lemon".
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به lymoo@googlegroups.com
 
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/lymoo?hl=fa?hl=fa
 
 

--
--
=>=>=>=>=>=>=>=> ما بايد عادت كنيم، براى خودمان فرهنگ كنيم، براى خودمان يك فريضه بدانيم كه هر كالائى كه مشابه داخلى آن وجود دارد و توليد داخلى متوجه به آن است، آن كالا را از توليد داخلى مصرف كنيم و از مصرف توليدات خارجى بجد پرهيز كنيم
امام خامنه ای حفظه الله <=<=<=<=<=<=<=<=
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "لیمو
»« Lemon".
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به lymoo@googlegroups.com
 
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/lymoo?hl=fa?hl=fa
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر