ه‍.ش. ۱۳۹۱ مرداد ۹, دوشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


فعالیت ۸۵۰۰ فروشگاه اینترنتی در ایران

Posted: 30 Jul 2012 01:36 PM PDT

ارزش کالاهای مبادله شده در سه ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه در سال 90 در حوزه تجارت الکترونیکی شرکت پست رشد 117 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در سه ماهه نخست سال 90 ارزش کالاهای مبادله شده تجارت الکترونیکی پست حدود 53 میلیارد ریال بود که این رقم تا پایان خردادماه سال جاری به 115 میلیارد ریال رسیده است؛ همچنین حجم ترافیک مرسولات در این حوزه طی سه ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته از 400 هزار مرسوله به 540 هزار مرسوله رسیده که رشد 35 درصدی در این بخش محقق شده است.

شرکت پست از سال 86 فعالیت خود را در زمینه تجارت الکترونیکی عملیاتی کرده است به نحوی که تا پایان خرداد ماه جاری شش میلیون و 200 هزار سفارش خرید اینترنتی گرفته و حجم تجارت الکترونیکی که به واسطه این شرکت انجام شده، به بیش از 700 میلیارد ریال رسیده است.

هم اکنون 23 شرکت بخش خصوصی طرف قرارداد شرکت پست هستند و در حال حاضر بیش از 8500 فروشگاه در حوزه تجارت الکترونیکی از طریق شرکتهای طرف قرارداد با شرکت پست همکاری می کنند و کالاهای خود را از طریق اینترنت به متقاضیان عرضه می کنند.

محمد حسن کرباسیان مدیر عامل شرکت پست، افزایش نوآوری و ارائه خدمات نوین به مردم را در راستای وظایف شبکه پستی دانست و تصریح کرد: مشارکت در تحقق دولت الکترونیکی و ارایه خدمات تجارت بر خط به مردم، کاهش سفرهای زائد درون شهری و برون شهری و ایجاد اشتغال و کارآفرینی را از جمله اهداف توسعه تجارت الکترونیکی در پست است.

به گفته وی از دیگر اهداف تدوین شده برای این حوزه می توان بر کاهش هزینه های کلان در نقل و انتقالات، دسترسی عمومی در دورترین شهرها و شهرستان ها به محصولات قابل ارائه در سایر نقاط و زمینه سازی به منظور گسترش فناوری اطلاعات اشاره کرد.

مجله «فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی» درجه علمی پژوهشی گرفت

Posted: 30 Jul 2012 01:27 PM PDT

فصلنامه تخصصی «فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی» دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، شرایط و امتیاز درجه علمی و پژوهشی را كسب كرد.

به گزارش ایسنا منطقه مازندران، براساس مصوبه‌ هشتاد و چهارمین جلسه كمیسیون بررسی و تأیید مجلات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، فصلنامه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری دارای شرایط دریافت درجه علمی و پژوهشی شناخته شد.

این فصلنامه به زبان فارسی و با هدف انتشار نظریه­ ها، نتایج تحقیقات و دستاوردهای علمی و مقالات علمی- پژوهشی در حوزه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی با گرایش­‌های مدیریت آموزشی، برنامه­ ریزی آموزشی، برنامه­ ریزی درسی، تکنولوژی آموزشی و تحقیقات آموزشی فعالیت می­کند.

دکتر کیومرث نیاز آذری، مدیر مسوول، دکتر ابراهیم صالحی عمران، سر دبیر و دكتر ترانه عنایتی، مدیر داخلی این فصلنامه تخصصی می‌باشند.

فصلنامه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با توجه به مصوبه‌ شصت و دومین و شصت و سومین جلسه كمیسیون بررسی و تأیید مجلات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ 12 اسفندماه 1388 فعالیت خود را آغاز کرده است.

استادان، صاحبنظران و دانشجویان می توانند براساس شرایط فصلنامه، مقالات خود را از طریق وب سایت http://ictedu.iausari.ac.ir ارسال كنند.

«قهوه تلخ»، موضوع نخستین پایان نامه کارشناسی ارشد در حوزه شبکه نمایش خانگی

Posted: 30 Jul 2012 01:27 PM PDT

جلسه دفاع از نخستین پایان‌نامه کارشناسی ارشد ارتباطات با موضوع شبکه نمایش خانگی کشور و محوریت سریال قهوه تلخ، روز گذشته در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، پایان‌نامه مذکور با عنوان «بررسی تاثیر سریال طنز قهوه تلخ در آسیب‌های فرهنگی» به تحقیق در خصوص تاثیرگذاری محصولات شبکه سینمای خانگی کشور در آسیب‌های فرهنگی مخاطبان شبکه و با محوریت سریال قهوه تلخ به عنوان یکی از شاخص‌ترین و پرتیراژترین محصولات این شبکه که حجم وسیعی از نظرات موافق و مخالف را در سطح جامعه و رسانه‌های مختلف گروهی به خود اختصاص داد پرداخته بود.

مصطفی محمودی در جلسه دفاع از پایان‌نامه یاد شده عنوان داشت: این پایان‌نامه حاصل یکسال فعالیت مستمر پژوهشی و تحقیقی است که خوشبختانه به عنوان اولین پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی موضوع شبکه سینمای خانگی کشور را دستمایه قرار داده است.

به گفته وی در این تحقیق تعداد پانصد نفر از شهروندان تهرانی در رده‌های سنی 15 تا 35 سال در پنج نقطه جغرافیایی شهر تهران با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده مورد مطالعه قرار گرفته و به پاسخگویی درباره سوالات مطرح شده پرداخته و درباره پیام‌های گوناگون مستتر در این سریال اظهار نظر کرده‌اند.

ابراز مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه محقق بود كه از نظر روایی صوری و محتوایی تأیید شد. به گفته مصطفی محمودی در پایان تحقیق و پژوهش مشخص شد که بیش از 70 درصد از شهروندان تهرانی معتقدند كه سریال قهوه تلخ در نگاه تاثیر گذار به آسیب‌های فرهنگی موفق بوده و به ترتیب پیام‌هایی با محتوای آموزشی، طنز، انتقادی و واقع گرایی داشته است.

از دیدگاه مخاطبین، صداقت، افزایش تلاش برای رفاه خانواده، انعطاف پذیری در مورد نظرات دیگران، رعایت حقوق دیگران، كمك به دیگران، شركت در فعالیت‌های خیریه، برخورد بیش از پیش با خونسردی، ترجیح به بودن در كنار خانواده، كاهش بدگویی از دیگران، كاهش تمسخر، استهزا و رفتار نامناسب از جمله رفتارهایی بود كه پس از مشاهده سریال قهوه تلخ در آنها تقویت شده بود.

این پژوهشگر با اشاره به نتایج تاثیرگذار و مثبت این مجموعه، انجام پژوهش‌های جدی، مستمر و علمی توسط موسسات ویدئو رسانه در بخش خصوصی و همچنین راه اندازی و احیای مجدد مرکز مطالعات و تحقیقات سینمایی در سازمان سینمایی کشور و حمایت از پروژه‌های دانشجویی مرتبط با حوزه سینما و شبکه نمایش خانگی توسط سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی، موسسه رسانه‌های تصویری را خواستار شد.

گفتنی است در پایان جلسه دفاعیه، اساتید حاضر مرکب از استاد دکتر علی اکبر فرهنگی (استاد راهنما ی پروژه) دکتر سید وحید عقیلی و دکتر طهمورث شیری (اساتید مشاورپروژه) و دکتر محمد سلطانی فر(استاد داور پروژه) به اتفاق آرا پایان نامه مذکور را با درجه ممتاز و بالاترین نمره مورد تایید قرار دادند. در این جلسه همچنین حجت الاسلام محمد علی زم (رییس انجمن صنفی ویدئو رسانه کشور) دکتر حمیدرضا نوروزی (رییس اتحادیه موسسات ویدئو رسانه کشور) نصراله قادری (مدیر انتشارات نمایش مرکز هنرهای نمایشی) جمعی از دانشجویان و اساتید رشته علوم ارتباطات اجتماعی و تعدادی از دست اندرکاران رسانه‌های گروهی حضور داشتند.

فراخوان هفتمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت

Posted: 30 Jul 2012 01:27 PM PDT

آژانس عکس خبری دوربین‌نت با همکاری فرهنگسرای رسانه و با مشارکت Akkasee.com و Negarkhane.ir هفتمین دوره جشنواره عکس خبری دوربین‌نت را برگزار می‌کند.

+ اهداف

برگزاری جشن عکاسان ایرانی
نمایش و انتخاب عکس‌های برتر سال ایران
برگزاری کارگاه‌های تخصصی عکاسی
انتخاب فیلم و مالتی‌مدیاهای برتر با موضوع عکس
انتخاب برترین عکاسان سال ۹۰ ایران به انتخاب عکاسان رسانه‌ها


+ بخش مسابقه عکس خبری سال

بخش مسابقه عکس خبری سال ۹۰ ایران در موضوعات زیر برگزار می‌شود.

- سیاسی
رهبری / احزاب و تشکل‌ها / امنیتی و دفاعی / دولت / قوه قضاییه / مجلس

- فرهنگ و هنر
سینما / تئاتر / رادیو و تلویزیون / موسیقی و هنرهای تجسمی / کتاب و ادبیات

- ورزش
تمامی اتفاقات ورزشی / بازی ها / تمرین ها / حاشیه های ورزشی

- اجتماعی
آموزش و رسانه / علمی / بهداشت و درمان / حوادث / زنان و جوانان / شهری و رفاهی / قضایی و انتظامی / مسائل شهری / تجمعات و راه پیمایی ها

- اقتصادی
ارتباطات و فن آوری اطلاعات / بازرگانی و تعاون / بورس / بیمه و بانک / راه و ساختمان / صنعت و معدن و اشتغال/ نفت و انرژی / کشاورزی و …

- آیین و مذهب
مراسم‌های آیینی و مذهبی / تاسوعا و عاشورا / عزاداری‌ها و شادی‌های مذهبی / تشییع شهدا و …

- بین الملل
عکس‌هایی که در خارج از ایران گرفته شده است.

۱ – تاریخ ثبت عکس ها باید از اول فروردین ۹۰ تا پایان اسفند ۹۰ باشد
۲ – هر عکاس می تواند حداکثر ۳ تک عکس خبری در هر بخش ارسال کند.

- بخش مستنداجتماعی
۱ – در بخش مستند اجتماعی عکس ها به صورت مجموعه ۹ تا ۱۲ عکس پذیرفته خواهد شد.
۲ – در این بخش توضیح کلی درباره مجموعه و هرعکس الزامی است.
۳ – عکس ها باید روایت داستانی باشد.

- بخش جنبی عکس با موضوع سفر و ایرانگردی
۱ – تاریخ ثبت عکس ها باید از اول آذرماه ۹۰ تا ۳۰ تیرماه ۱۳۹۱ باشد.
۲ – هر عکاس می تواند حداکثر ۵ تک عکس ارسال کند.
۳ – عکس ها باید در سفرهای عکاسی دوربین.نت ثبت شده باشد.

- بخش عکاسی خبری با تلفن همراه
۱ – عکس‌ها باید با تلفن همراه ثبت شده باشد.
۲ – هر عکاس می تواند حداکثر ۳ تک عکس خبری ارسال کند.
۳ – نام برند ، مدل گوشی تلفن همراه نیز همراه با شناسنامه عکس و عکاس فرستاده شود.

- نام گذاری عکس ها
برای نام گذاری عکس ها از کلمات اختصاری هر بخش استفاده کنید.
بخش سیاسی از حرف P
بخش فرهنگی و هنری از حرف C
بخش ورزشی از حرف S
بخش اجتماعی از حرف O
بخش اقتصادی از حرف E
بخش آیین ومذهب Z
بخش بین الملل I
بخش مستنداجتماعی F
بخش سفر و ایرانگردی T
بخش عکاسی خبری با تلفن همراه M
پس از هر حرف شماره عکس ونام خوانوادگی خودرا بیاورید. به عنوان مثال پنج عکس خبری خود را این گونه نام گذاری کنید: ,P1-name-Family, P2- name-Family, P3- name-Family, P4 name-Family, P5- name-Family
اگر در چند بخش شرکت می کنید ابتدا پوشه‌ای با حرف اختصاری هر بخش ایجاد کنید و عکس‌های هر بخش را در پوشه آن قرار دهید.

+ بخش برترین عکاس سال

این بخش با نظرسنجی از بین ۲۰۰ عکاس شاغل در مطبوعات و رسانه‌ها برگزار می‌شود و عکاسان مطبوعات سه عکاس موردنظر خودشان را که در سال ۹۰ بهترین بودند معرفی می‌کنند.

+ بخش بهترین فتوبلاگ‌ و وبلاگ عکاسی

برای بخش مسابقه این بخش فتوبلاگ و وبلاگ‌های عکاسی به روز پذیرفته خواهد شد.
برای شرکت در این بخش باید آدرس فتوبلاگ ایمیل شود.

+ بخش مسابقه فیلم

فیلم‌هایی با موضوع حول و محور عکاس و عکاسی
فیلم‌های مستند، داستانی و سینمایی عکس
فیلم‌هایی که توسط یک عکاس تهیه شده باشد.
فیلم‌های گفتگو با عکاسان
فیلم‌های کوتاه از زندگی عکاسان ایران و جهان
در پایان فیلم ها جلسه نقد و بررسی برگزار می شود.

+ بخش مسابقه مالتی مدیا

موضوعات ساخت مالتی مدیا آزاد است.
هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۳ مالتی مدیا برای بخش مسابقه ارسال کند.
مالتی مدیاهای برتر در طول برگزاری جشنواره اکران خواهد شد.

+ بخش پوستر

در این بخش پوسترهای نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های عکس برگزار شده در سال ۹۰ انتخاب و نمایش داده می‌شود.
گرافیست‌ها و طراحان پوستر می‌توانند سه اثر خود را ارسال نمایند.

+ بخش کتاب

در این بخش کتاب های منتشر شده عکاسی در سال ۹۰ و شش ماهه سال ۹۱ مورد بررسی قرار می گیرد و نمایشگاهی از کتاب های رسیده در مدت برگزاری جشنواره برگزار خواهد شد.
برای این بخش کافی است ناشران کتاب های عکاسی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

+ گاه‌شمار جشنواره

۱۵ مردادماه : آخرین مهلت ارسال آثار بخش عکس
۲۰ تا ۳۰ مرداد ماه : داوری عکس های رسیده
۱۵ شهریورماه : آخرین مهلت ارسال آثار بخش فیلم و مولتی مدیا
۱۸ شهریورماه : داوری بخش مولتی مدیا
۲۰ شهریورماه : داوری بخش فیلم
۲۵ شهریور : افتتاح جشنواره و نمایشگاه بخش عکس
۲۵ تا ۳۰ شهریور : برگزاری جشنواره در فرهنگسرای رسانه
۳۱ شهریورماه : اختتامیه جشنواره و اهدای جوایز

+ مقررات جشنواره

– آثار بخش عکس ارسال شده به جشنواره باید در قالب CD با فرمتjpeg و سایز اورجبنال ارسال شوند.
– بیشتر از تعداد مورد نظر، حذف همه عکس ها را به همراه دارد.
– هرگونه تغییر خارج ازاستاندارد درعکس ها پذیرفته نیست. اصلاح رنگ،کنتراست، تیرگی و روشنی ، کراپ در عکس ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد قابل قبول است.
– داوری و انتخاب بر اساس زیبایی شناسی, ارزش خبری و زیرنویس کامل و صحیح عکس انجام می شود.
– آثار بخش فیلم، انیمیشن و مالتی‌مدیا با فرمت DVD پذیرفته می‌شود.
– آثار ارسالی در بخش عکس نباید قبلا در هیچ نمایشگاه و مسابقه‌ای حضور داده شده باشد.
–پخش فیلم و مالتی مدیاهای رسیده به تناوب در روزهای برگزاری جشنواره طبق جدول زمان‌بندی شده اکران خواهد شد.
– عکس‌های فاقد توضیح کامل از بخش مسابقه حذف خواهد شد.

+ داوران:

– بعد از پایان یافتن مهلت ارسال عکس اسامی داوران بخش‌های مختلف معرفی خواهد شد.
– بعد از اعلام اسامی داوران، عکاسان در صورت اعتراض به داوران می توانند تا ۳ روز ، عکس های خود را از جشنواره خارج کنند.

+ جوایز:

عکاس برترسال از نظر عکاسان : تندیس جشنواره + لوح تقدیر
نفرات اول : تندیس طلایی جشنواره دوربین‌نت + لوح تقدیر
نفرات دوم : نشان طلایی جشنواره دوربین‌نت + لوح تقدیر
نفرات سوم : لوح تقدیر

+ بخش مردمی:

در بخش فیلم نشان طلایی جشنواره به بهترین اثر از نگاه مردم اهدا می‌شود.


جهت دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از نحوه ارسال آثار می‌توانید به وب‌سایت جشنواره به‌نشانی festival.doorbin.net مراجعه کنید.

احتمال سرمایه‌گذاری اپل در توییتر

Posted: 30 Jul 2012 01:16 PM PDT

شرکت اپل سرمایه‌گذاری در توییتر را بررسی می‌کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز نوشت که شرکت اپل در حال مذاکره با مسئولان شبکه اجتماعی توییتر است تا احتمال یک سرمایه‌گذاری عظیم در این شبکه اجتماعی را مورد بررسی قرار دهد.

نیویورک تایمز به نقل از منابع ناشناس عنوان کرد که اپل قصد دارد تا صدها میلیون دلار در توییتر سرمایه‌گذاری کند و این سرمایه‌گذاری می‌تواند ارزش شبکه اجتماعی توییتر را از هشت میلیارد و 400 میلیون دلار کنونی به بیش از 10 میلیارد دلار برساند.

بر این اساس، مذاکرات بین مقامات بلندپایه دو شرکت به طور رسمی صورت نگرفته است و هیچ تضمینی وجود ندارد که دو طرف در این خصوص به توافق برسند.

اپل در حال حاضر استفاده از ویژگی‌های شبکه اجتماعی توییتر را در تلفن‌های همراه، کامپیوترها و تبلت‌های خود مقدور کرده است.

نگاهی به سیر صعودی کاربران فیس‌بوک

Posted: 30 Jul 2012 01:16 PM PDT

طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی بیش از 50 میلیون کاربر به جمع کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک افزوده شده‌اند.

به گزارش ایسنا، شبکه اجتماعی فیس‌بوک با بیش از 950 میلیون کاربر هم‌اکنون بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است و آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که شمار کاربران این شبکه اجتماعی طی یک سال گذشته رشدی 29 درصدی داشته‌ است.

فیس‌بوک در گزارشی اعلام کرده است که 543 میلیون نفر از کاربرانش از طریق دستگاه‌های سیار به این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا می‌کنند و این میزان در مقایسه با یک سال گذشته 67 درصد رشد داشته است.

فیس‌بوک همچنین گفته است که در ماه ژوئن روزانه 552 میلیون کاربر به این شبکه اجتماعی سر زده‌اند که رشدی 32 درصدی نشان می‌دهد.

در ادامه نگاهی داریم به رشد کاربران فیسبوک از آغاز تا کنون:

پایان سال 2004- یک میلیون کاربر

پایان سال 2005- 5.5 میلیون کاربر

پایان سال 2006- 12 میلیون کاربر

آوریل سال 2007- 20 میلیون کاربر

اکتبر سال 2007- 50 میلیون کاربر

آگوست سال 2008- 100 میلیون کاربر

ژانویه سال 2009- 150 میلیون کاربر

فوریه سال 2009- 175 میلیون کاربر

آوریل سال 2009- 200 میلیون کاربر

جولای سال 2009- 250 میلیون کاربر

سپتامبر سال 2009- 300 میلیون کاربر

پایان سال 2009- 350 میلیون کاربر

فوریه سال 2010- 400 میلیون کاربر

جولای سال 2010- 500 میلیون کاربر

پایان سال 2010- 608 میلیون کاربر

جولای سال 2011- 750 میلیون کاربر

سپتامبر سال 2011- 800 میلیون کاربر

پایان سال 2011- 845 میلیون کاربر

مارس سال 2012- 901 میلیون کاربر

ژوئن سال 2012- 955 میلیون کاربر

روزانه حداکثر دو ساعت از صفحه نمایش استفاده کنید

Posted: 30 Jul 2012 01:16 PM PDT

وزارت بهداشت آمریکا به مردم توصیه کرد تا روزانه حداکثر دو ساعت در مقابل صفحه نمایش‌ کامپیوتر و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در اطلاعیه‌ای نسبت به آسیب‌های وارده به چشم در پی نگاه کردن زیاد به صفحه‌های نمایش هشدار داده و عنوان کرد: مردم باید میزان نگاه کردن به صفحه‌های نمایش کامپیوتر و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی را به زیر دو ساعت در روز برسانند.

این در حالی است که هم‌ اکنون کودکان 66 درصد بیشتر از این میزان در معرض نمایشگرها قرار دارند. در همین حال در بسیاری از مشاغل کارمندان باید ساعات زیادی را در مقابل نمایشگرهای الکترونیکی قرار بگیرند و این موضوع می‌تواند به چشم آنها آسیب وارد کند.

به گفته وزارت بهداشت آمریکا، وقتی فردی به مدت طولانی به صفحه نمایش خیره می‌شود عضلات کوچک چشم منقبض باقی می‌ماند و این امر باعث خستگی چشم، تاری دید و اختلال در تمرکز(فوکوس) می‌شود.

بر این اساس، در مواقع معمولی افراد به طور میانگین در هر دقیقه 12 تا 15 بار پلک می‌زنند و این در حالی است که به هنگام نگاه کردن به صفحه نمایش این میزان به چهار تا پنج بار می‌رسد و این کار باعث خشکی چشم می‌شود.

حذف برخی فیلم‌های المپیک لندن از یوتیوب

Posted: 30 Jul 2012 01:16 PM PDT

کاربران اینترنتی از این که نمی‌توانستند برخی فایل‌های ویدئویی مربوط به مراسم افتتاحیه المپیک لندن را در سایت یوتیوب تماشا کنند، شگفت‌زده شدند.

به گزارش ایتنا به نقل از تک‌کرانچ، یوتیوب این فایل‌های ویدئویی را بنا به درخواست کمیته بین‌المللی المپیک، از سایت حذف کرده است.

یکی از معروفترین فیلم‌ها مربوط به زمانی است که جیمزباند همراه با ملکه انگلیس وارد ورزشگاه محل برگزاری مراسم افتتاحیه می‌شود.

در این فیلم، "الیزابت دوم" ملکه انگلیس با هلی‌کوپتر وارد استادیوم بازی‌ها شد.

یک سخنگوی یوتیوب در این خصوص گفت: مثل همیشه، وقتی ما مطلع شویم که ویدئوی خاصی که بر سایت ما آپلود شده ناقض حق مولف دیگران است، ما آن را طبق قانون حذف می‌کنیم.

تاثیر سریال‌های تلویزیونی در انتخاب نام نوزادان

Posted: 30 Jul 2012 01:16 PM PDT

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی اظهار داشت: در گذشته پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای فرزندان و نوه‌هایشان نام انتخاب می‌کردند، اما امروزه نامگذاری فرزندان تحت شرایط خاص انجام می‌شود که از جمله آن می‌توان به تاثیر پذیری والدین در نامگذاری از نام شخصیت‌ها و هنرپیشه‌ سریال‌ها برای فرزندانشان نام برد.

به گزارش فارس، وی تصریح کرد: به طوری که نام افراد و هنرپیشه‌هایی که بیشتر در فیلم‌ها نقش مؤثر و مهمتری داشته‌اند برای مردم جلوه‌گر بوده و می‌بینیم اسامی در افکار عمومی برای نامگذاری در زمان پخش سریال و مدت کوتاهی بعد از آن تغییر پیدا می‌کند که در اثبات این مطلب می‌توان به انتخاب نام ستایش در زمان پخش سریال ستایش در سال‌های 89 و 90 از سیمای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

مهدی چقایی با اشاره به اینکه نام ستایش در سال 83 رتبه 34 را در بین نام دختران داشت که با پخش سریال ستایش در سال 89 رتبه سوم و در سال 90 رتبه دوم را به خود اختصاص داد گفت: این در حالی است که در چهار ماهه اول سال جاری و با گذشت مدتی از پخش سریال ستایش این نام در رتبه نهم در بین نام دختران قرار گرفته است.

چقایی ادامه داد: در بین نام پسر نام امیرعلی در سال 82 رتبه 41 را داشت که با پخش سریال‌های متعدد از جمله یک مشت پر عقاب، مسافران، به کجا چنین شتابان، جراحت و اغلب سریال‌ها و برنامه‌های دیگر و با نقش‌آفرینی امیرعلی، انتخاب نام امیرعلی در سال 90 رتبه اول را در انتخاب نام پسران به خود اختصاص داد، به طوری که هم‌اکنون نیز با تکرار نام امیرعلی در سریال‌ها و فیلم‌های متعدد در چهار ماهه اول سال جاری رتبه اول را در بین نام پسران دارد.

وی افزود: زمانی که سریال‌های پرمخاطب از تلویزیون پخش می‌شود آمار انتخاب نام شخصیت‌های برجسته سریال از سوی والدین افزایش یافته و پس از اتمام سریال‌ التهاب والدین برای انتخاب نام شخصیت آن سریال نیز کاهش می‌یابد، به همین دلیل به سیاستگذاران فرهنگ و هنر توصیه کرده و می‌کنیم که اسامی شخصیت‌های اصلی فیلم‌ها و سریال‌ها متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد، زیرا نام در رفتار افراد در اجتماع مؤثر است و جامعه‌شناسان نیز به این موضوع تاکید دارند.

چقایی ابراز داشت: البته این موضوع در سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و مورد بحث قرار گرفته که ضمن اعلام مراتب به برنامه‌ریزان استان به شورای فرهنگ عمومی کشور نیز اعلام شد، بر این اساس عوامل تهیه سریال‌های تلویزیونی باید در انتخاب نام شخصیت‌های فیلم توجه و دقت ویژه‌ای را داشته باشند و نام‌های زیبا را برای شخصیت‌های فیلم خود انتخاب کنند.

چهل درصد کاربران نرم‌افزارهای خود را به‌روز نمی‌کنند

Posted: 30 Jul 2012 01:15 PM PDT

وب‌سایت همکاران سیستم - شرکت‌های Skype، سیمانتِک و TomTom در پایان بررسی جدید خود به عنوان بخشی از «هفته بین‌المللی به‌روزرسانی فناوری» (ITUW) که توسط سه شرکت یاد شده برگزار شد اعلام کردند کاربران در حالت کلی تمایل چندانی به به‌روزرسانی نرم‌افزارهای خود نشان نمی‌دهند.

به گزارش سایت pcworld، بر اساس نتایج حاصل از این مطالعه جدید گفته شده است که ۴۰ درصد بزرگسالان هرگز سراغ به‌روزرسانی نرم‌افزارهای نصب شده روی رایانه شخصی خود نمی‌روند و زمانی که درخواست به‌روز کردن نرم‌افزار روی رایانه نمایان می‌شود به آن بی‌توجهی می‌کنند.

بیش از نیمی از افرادی که در این بررسی شرکت کردند توضیح دادند، پیش از آنکه نسخه جدید نرم‌افزار را بارگذاری و نصب کنند باید بین دو تا پنج بار بخش هشدار دهنده برای به‌روزرسانی نرم‌افزار آن‌ها نمایان شود.

این بررسی به صورت آنلاین روی کاربرانی از آمریکا، بریتانیا و آلمان انجام شد. طبق نتایج به‌دست آمده، یک‌چهارم کاربران در هر یک از کشورهای یاد شده توضیح دادند که به طور واضح متوجه نشده‌اند به‌روزرسانی نرم‌افزار چه مزیتی برای آن‌ها به همراه دارد. درصد مشابهی نیز اعلام کردند که مزایای به‌روزرسانی‌های مستمر را متوجه نمی‌شوند.

همچنین بین کسانی که اعلام کردند از مزایای به‌روز کردن نرم‌افزار خود مطلع هستند، یک‌چهارم خاطرنشان ساختند که به درستی نمی‌دانند چطور باید نرم‌افزار خود را برای به‌روز کردن به نسخه جدید‌تر بررسی کنند.

برآورد زیان اقتصادی توقف توییتر در ۴۰ دقیقه

Posted: 30 Jul 2012 01:15 PM PDT

روز ۲۶ ژوئیه – ۵ مرداد بخش بزرگی از سرویس توییتر، به مدت ۴۵ دقیقه از کار افتاد.

پس از این مدت، توییتر دوباره در دسترس کاربران قرار گرفت و مسئولان آن نیز با ارسال اطلاعیه‌ای از این حادثه عذرخواهی کرده و دلایل وقوع آن را تشریح نمودند.

به گزارش ایتنا، وبلاگ فناوری ونچر بیت، با استناد به برخی داده‌ها، کوشیده است خسارت‌های این توقف به ظاهر کوتاه مدت را محاسبه کند.

ری ونگ (Ray Wang) کارشناس و تحلیلگر Constellation Research معتقد است هر یک دقیقه توقف فعالیت توییتر در جهان، ۲۵ میلیون دلار خسارت به اقتصاد وارد می‌کند.

این ادعای قابل تامل، بر پایه داده‌های ذیل استوار است:

۱. توییتر ۵۰۰ میلیون کاربر دارد.

۲. فرض می‌کنیم از این تعداد، ۱۰۰ میلیون نفر کاربر تجاری هستند.

۳. هر یک دقیقه ایست توییتر، یک دلار به ازای هر فرد زیان به دنبال دارد.

۴. باز فرض می‌کنیم که متوسط حقوق هر شخص، ۱۲۵ هزار دلار به ازای ۱۲۴۸۰۰ دقیقه معادل ۴۰ هفته کار در سال است.

۵. در نظر می‌گیریم که ۲۵ درصد این ۱۰۰ میلیون کاربر به اینترنت وصل بوده‌اند و به هنگام خرابی توییتر مشغول به کار بوده‌اند. به عبارت دیگر توقف سرویس توییتر در ساعت کاری آنها رخ داده است.

خب، با یک ضرب و جمع نسبتاً ساده مشخص می‌شود که از دسترس خارج شدن سرویس توییتر به مدت ۴۰ دقیقه، یک میلیارد دلار خسارت اقتصادی به دنبال دارد.

یادآور می‌شود آمار و ارقام فوق، بعضاً فرضی و تخمینی است.

به عنوان مثال حقوق سالانه یک فرد را می‌توان کمتر یا بیشتر از ۱۲۵ هزار دلار در نظر گرفت.

آغاز طرح ساماندهی آگهی نامه‌ها

Posted: 30 Jul 2012 01:07 PM PDT

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد گفت: به منظور برنامه ریزی و نظارت دقیق بر محتوای آگهی نامه های تبلیغاتی، به عنوان منابع تبلیغاتی و اطلاع رسانی مکتوب طرح ساماندهی آگهی‌نامه‌ها آغاز شده است.

به گزارش دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد احسان الله حجتی با اشاره به پایان مهلت تعیین شده برای ثبت اطلاعات شناسنامه‌ای کانون‌های آگهی و تبلیغاتی که اقدام به چاپ آگهی نامه می کنند، گفت: بعد از اطلاع رسانی از طریق سامانه الکترونیکی این دفتر، 67 کانون برای ثبت اطلاعات خود در مهلت مقرر اقدام کردند.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی وضعیت آگهی نامه‌ها گفت:به منظور برنامه ریزی و نظارت دقیق بر محتوای آگهی نامه های تبلیغاتی، به عنوان منابع تبلیغاتی و اطلاع رسانی مکتوب که در سطح شهر تهران توزیع می شوند، اطلاع از تعداد و مشخصات کانون هایی که مبادرت به چاپ آگهی نامه می نمایند، ضروری می نمود و در همین راستا، ثبت اطلاعات این کانون ها در دستور کار قرار گرفت."

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد تصریح کرد: در این ارتباط هماهنگی‌های لازم با مدیران مسئول کانون‌های آگهی و تبلیغات صورت گرفته و تا کنون برخی کانون‌ها، آگهی نامه‌های خود را برای بررسی به این دفتر ارسال کرده اند.

حجتی اضافه کرد: ستادی نیز به منظور رصد و بررسی این آگهی نامه‌ها در محل این دفتر تشکیل شده که کارشناسان ذیربط، آگهی نامه‌ها را با توجه به قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور، شمارگان و عدم استفاده از واژه ها و اسامی بیگانه بررسی می کنند.

وی اضافه کرد: کانون‌ها موظفند 2 نسخه از آگهی نامه‌هایی را که قرار است چاپ کنند به این دفتر ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد و بعد از رفع مشکلات احتمالی، اجازه انتشار در شمارگان مشخص شده را خواهند یافت.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد همچنین صیانت از زبان و ادبیات فارسی و حمایت از حقوق مصرف کننده را از مهم¬ترین اهداف این طرح عنوان کرد.

خبرنگاران تركیه از سانسور دولتی به توییتر پناه می‌برند

Posted: 30 Jul 2012 01:07 PM PDT

هفته نامه كریستین ساینس مانیتور روز سه شنبه در مقاله ای از فشار بر رسانه های تركیه و تلاش خبرنگاران این كشور برای اطلاع رسانی از طریق اینترنت خبر داد.

این هفته نامه آمریكایی نوشت: خبر كشته شدن 32 شهروند تركیه توسط ارتش این كشور در مرز عراق، 12 ساعت پیش از آنكه به طور خلاصه و با ادبیات دولتی از شبكه های تلویزیونی این كشور منعكس شود، توسط خبرنگاران از طریق اینترنت منتشر شده بود.

سردار آكینان، خبرنگار ترك كه عكس های حادثه یاد شده را روی صفحه اش در توییتر قرار داده بود، می گوید 'عكس ها به سرعت همه گیر شدند و كاربران اینترنت، آنها را بازتوییت می كردند. رسانه های غالب، چاره ای نداشتند و نمی توانستند تصاویر مربوط به حادثه را مخفی كنند.'

در حالی كه تركیه سرگرم بررسی طرح محدودتر كردن رسانه هاست، داستان سردار آكینان نشان می دهد كه اینترنت چگونه می تواند به رقیبی جدی برای رسانه های رسمی تبدیل شود.

اوزگور اوكان، استاد اقتصاد در دانشكده ارتباطات دانشگاه بیلگی استانبول می گوید 'با وجود شبكه های اجتماعی در اینترنت، اكنون ما جایگزینی واقعی برای دریافت اخبار داریم. به خصوص، توییتر تاثیری ژرف بر آزادی اطلاع رسانی دارد.'

شمار روزنامه نگاران زندانی در تركیه، همین حالا از روزنامه نگاران زندانی در چین هم بیشتر است. تركیه در فهرست موسوم به 'شاخص آزادی رسانه' كه هر سال از سوی روزنامه نگاران بدون مرز منتشر می شود، در میان 179 كشور جهان، یكصد و چهل و هشتم است.

در همین ماه جاری، نمایندگان حزب حاكم عدالت و توسعه اعلام كردند كه قصد دارند با وضع یك قانون، گزارش هایی كه موجب 'تشویش افكار عمومی' می شود را ممنوع كنند.

مردم تركیه از نظر استفاده از تارنمای توییتر، در جایگاه یازدهم جهان هستند.

صفحه 'آكینان' در توییتر، بیش از یكصد هزار مشترك دارد و این در حالی است كه بعضی صفحه ها مانند 'تملكوران' توانسته اند بیش از سیصد هزار بازدیدكننده ثابت را جذب كنند.

در اقدامی كه نشان دهنده نگرانی دولت از فراگیر شدن توییتر در میان مردم تركیه است، فاضل سای، پیانیست و آهنگساز مشهور ترك، باید به خاطر مطالبی كه در صفحه اینترنتی اش نوشته، به زودی در دادگاه حاضر شود.

وی به خاطر نقل یك دو بیتی از 'عمر خیام'، شاعر قرن 11 ایران، به 'اهانت به ارزش های دینی ملت تركیه' متهم شده است.

آكینان با اشاره به اینترنت و به ویژه، تارنمای توییتر می گوید 'این پدیده دارد نگاه مردم را تغییر می دهد. دولت رسانه های ملی را كنترل خواهد كرد، اما شبكه های اجتماعی در اینترنت، كنترل نشدنی هستند و هر روز قدرتمندتر می شوند.'

گوگل فایبر آمد

Posted: 30 Jul 2012 01:06 PM PDT

شرکت گوگل اعلام کرد مشتریان این شرکت در منطقه کانزاس سیتی واقع در حد فاصل ایالت‌های کانزاس و میسوری آمریکا از سپتامبر آینده در ازای پرداخت ماهانه هفتاد دلار خواهند توانست از یک سرویس اینترنتی فوق‌العاده سریع استفاده کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، میلو مِدین معاون رئیس بخش سرویس‌های دسترسی به گوگل روز پنجشنبه با اعلام این مطلب در وبلاگ خود نوشت با راه‌اندازی این سرویس موسوم به گوگل فایبر ،‌مشتریان از یک ارتباط اینترنتی با سرعت یک گیگابایت در ثانیه بهره مند خواهند شد. سرعت یک گیگابایت در ثانیه صد برابر سریعتر از یک مودِم معمولی است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از سان فرانسیسکو ، شرکت گوگل همچنین در صورتی که مشتریانش ماهانه مبلغ پنجاه دلار دیگر بپردازند خواهند توانست از یک سرویس تلویزیون کابلی که با فیبر نوری کار می کند و همچنین یک تبلت دیجیتالی نکسوس مجانی برخوردار شوند.

گوگل علاوه بر این یک گزینه دارای سرعت پایین تر به اندازه پنج مگابایت در ثانیه ارائه خواهد کرد که بدون درنظر گرفتن هزینه‌های نصب اولیه استفاده از این سرویس مجانی تمام خواهد شد.

مراقب حرف زدنتان باشید؛ داوران فیفا ۲۰۱۳ سر تا پا گوش هستند

Posted: 30 Jul 2012 01:06 PM PDT

همشهری آنلاین - نسخه جدید بازی Fifa برروی کنسول ایکس‌باکس از فناوری کینکت بهره می‌برد تا کاربر بتواند با صحبت کردن با هم‌تیمی‌هایش استراتژی بازی را تغییر دهد. همچنین اگر فحش و یا حرف رکیکی بر زبان آورید کارت زرد یا حتی قرمز از داور دریافت می‌کنید!

به گزارش تلگراف، Fifa 2013 که بیستمین نسخه از این بازی پرطرفدار است اواخر ماه سپتامبر عرضه می‌شود. این بازی برروی کنسول ایکس‌باکس از دستگاه کنترل حرکتی کینکت بهره می‌برد.

اکثر قابلیت‌ها از جمله دفاع و حمله در این نسخه به‌روزسانی شده‌اند. این بازی از صدای کاربر برای کنترل تاکتیک‌های بازی بهره می‌برد و به این ترتیب نیازی به توقف بازی برای تغییر استراتژی نیست.

همچنین اگر کاربر از کلمات رکیک در حین بازی استفاده کند داور با وی برخورد می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر