۱۳۹۱ مرداد ۳, سه‌شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


نخستین دوره ام.بی.ای مدیریت رسانه در ایران

Posted: 24 Jul 2012 03:05 PM PDT

مرکز آموزش سازمان مدیریت صنعتی با همکاری موسسه آموزش عالی آزاد شایگان، اقدام به طراحی و اجرای نخستین دوره MBA مدیریت رسانه در یک گرایش عمومی و پنج گرایش تخصصی، با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نموده است.

علاوه بر عنوان عمومی مدیریت رسانه در قالب یک گرایش، گرایشهای تخصصی طراحی شده به ترتیب زیر معرفی شده اند:

* مدیریت رسانه با گرایش صنعت تلویزیون
* مدیریت رسانه با گرایش صنعت رادیو
* مدیریت رسانه با گرایش صنعت نشر و مطبوعات
* مدیریت رسانه با گرایش صنعت فضای مجازی
* مدیریت رسانه با گرایش صنعت سینما و تئاتر

همایش آشنایی با دوره های طراحی شده و نحوه ورود به دوره، در تاریخ 91/5/24 در سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت سازمان مدیریت صنعتی مراجعه کنید.

روسیه؛ پوتین تبلیغ الکل را ممنوع کرد

Posted: 24 Jul 2012 03:02 PM PDT

همشهری آنلاین - بنا به اعلام کرملین، رییس جمهور روسیه قانونی را امضا کرده که تبلیغ نوشیدنی های الکلی در روسیه را ممنوع می کند.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، این قانون قرار است برای رسانه های مکتوب و همچنین اینترنتی از اول ژانویه 2013 لازم الاجرا شود.

ولادیمیر پوتین دلیل تایید این قانون را مرگ سالانه 23 هزار نفر در روسیه از سال 2010 بر اثر مصرف نوشیدنی های الکلی اعلام کرده است.

هدف از این اقدام کاهش این آمار به نصف تا سال 2020 است.

نخستین جشنواره ملی شهرنگار برگزار می‌شود

Posted: 24 Jul 2012 03:02 PM PDT

نخستین جشنواره ملی شهرنگار ویژه مطبوعات سراسر کشور، شانزدهم شهریورماه امسال در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد با همکاری مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مشارکت نهادهای تخصصی و صنفی رسانه‌ای از جمله خانه مطبوعات خراسان رضوی، مرکز آموزش علمی و کاربردی خبر، مرکز آموزش علمی و کاربردی خبرنگاران و جهاد دانشگاهی مشهد؛ نخستین جشنواره ملی شهرنگار (مدیریت شهری مشهد در آینه رسانه) را در پایتخت معنوی ایران و در دومین قطب مطبوعاتی کشور با گستره ملی برگزار می‌کند.

براساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، مهمترین اهداف جشنواره مطبوعات حوزه شهری دست یابی به الگوی مناسبی از تعامل مدیریت شهری با رسانه ها و ارج نهادن به تلاش صادقانه و هوشمندانه اصحاب رسانه در عرصه طرح و نقد مسایل شهری است و این مدیریت خود؛ آگاه است که زندگی در شهری چون مشهد نیازمند امکانات و تسهیلات خاصی است که نبود هریک می تواند مشکلات عدیده ای را ایجاد کند و نیز آگاه تر است که رسانه‌های جمعی می‌توانند با حضوری فعال درسطح جامعه به گونه‌ای موشکافانه زوایای مختلف شهری را کالبد شکافی کنند.

به همین دلیل برگزاری جشنواره شهرنگار در شناسایی، معرفی و دست یابی به الگوی مناسبی از تعامل مدیریت شهری با رسانه ها و ارج نهادن به پدید آورندگان آثار برتر و همچنین در حمایت، تشویق و تجلیل از خبرنگاران برتر و ایجاد انگیزه در حوزه مدیریت شهری تاثیر گذار خواهد بود.

پدید آورندگان آثار رسانه ای که پیام آوران آگاهی در جامعه هستند آثار خود را که در حوزه مسائل شهری پایتخت معنوی ایران در بازه زمانی یکساله از مورخ یکم خرداد 91 تا سی و یکم مرداد 91 در رسانه ها انعکاس داده اند می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

همچنین شرکت کنندگان این جشنواره در 14 رشته و 4 بخش به رقابت خواهند پرداخت که شامل موارد زیر است:

1- مطبوعات: این بخش دارای 7 رشته؛ شامل یادداشت، عکس، گزارش، مصاحبه ، خبر ، تیتر و طنز می باشد.
2- یداری وشنیداری (صدا و سیما ): این بخش دارای2 رشته ؛ خبر وگزارش می باشد.
3- خبرگزاری ها وسایت های خبری رسمی: این بخش دارای 4 رشته ؛ خبر،گزارش ، گزارش تصویری و مصاحبه می باشد.
4- بخش ویژه: آثار برتر با موضوع مشهد پایتخت معنوی ایران

محورهای موضوعی جشنواره شهرنگار نیز مالی و سرمایه گذاری، خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی، فنی- عمرانی، مدیریت، برنامه ریزی و فن آوری، حمل و نقل و ترافیک، شهرسازی ومعماری، اطلاع رسانی است.

جشنواره شهرنگار شانزدهم شهریورماه امسال در مشهد برگزار می‌شود.

استفاده از یک چهارم ترافیک اینترنت خاورمیانه برای مشاهده فایل‌های ویدیوئی

Posted: 24 Jul 2012 03:01 PM PDT

سازمان های دولتی و خصوصی به نحوه استفاده کارکنان خود از اینترنت توجه کافی ندارند و در این زمینه سیاست گذاری نمی کنند.

به گزارش فارس به نقل از آی تی پی، بررسی های AG نشان می دهد که اگر چه برخی از این موسسات از فناوری ها و نرم افزارهای موجود برای کنترل نحوه استفاده کارمندان از پهنای باند استفاده می کنند، اما این کار منجر به کاهش اتلاف منابع نمی شود.

گزارشی که توسط AG و Palo Alto networks در این مورد تهیه شده نشان می دهد که مشاهده آنلاین ویدیو 13 درصد از پهنای باند موسسات دولتی و خصوصی و استفاده از خدمات به اشتراک گذاری فایل 14 درصد از پهنای باند آنها را به خود اختصاص می دهد. این دو رقم ظرف شش ماه اخیر به ترتیب 300 و 700 درصد افزایش یافته اند که در نوع خود بی نظیر است.

این بررسی که در فاصله نوامبر 2011 تا می 2012 صورت گرفته نشان می دهد که اگر چه مراجعه به شبکه های اجتماعی تنها 1 درصد از کل پهنای باند شرکت ها و موسسات دولتی را به خود اختصاص داده، اما تعداد شبکه هایی که کاربران به آنها مراجعه می کنند به 29 مورد رسیده و 97 درصد از کارکنان هم گفته اند که حداقل در یکی از این شبکه ها عضویت دارند. نتیجه این امر اتلاف وقت قابل توجه کاربران و عدم انجام وظایف محوله خواهد بود.

AG به مدیران دولتی و خصوصی توصیه کرده برای جلوگیری از اتلاف منابع خود با مدیریت صحیح و استفاده از ابزار مناسب شیوه استفاده کارمندان از اینترنت را تحت نظر داشته باشند.

دسترسی به کتابخانه صوتی از طریق اینترنت خودرو

Posted: 24 Jul 2012 02:55 PM PDT

شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا هفته گذشته از خودروی جدیدی رونمایی کرد که امکان دسترسی به اینترنت را از طریق تلفن هوشمند راننده دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیستم "خودروی متصل به اینترنت" این خودرو امکان دسترسی راننده را به شبکه های اجتماعی، کتابخانه های صوتی و رادیوی اینترنتی فراهم می کند.

خودروی Honda Accord مدل 2013 که قرار است پاییز امسال به بازار عرضه شود از تلفن هوشمند راننده برای اتصال به اینترنت و همچنین میزبانی برای برنامه های کاربردی استفاده می کند.

راننده این خودرو می تواند از طریق این سیستم در شبکه های اجتماعی متن شفاهی را به مکتوب تبدیل کرده و به رادیو اینترنتی گوش کند. رانندگان می توانند فقط با فشار یک دکمه بر روی تلفن هوشمند یا یک دستور شفاهی، این کانال ها را فعال کنند.

قسمتی از سیستم عامل این پلت فورم در داشبورد خودرو و بخشی دیگر در تلفن هوشمند قرار داده شده است.

رانندگان می توانند، کاربرد این سیستم جدید را که HondaLink نام دارد در تلفن هوشمند خود، دانلود و سپس آن را برای خودروی خاص خود ثبت نام و تلفن همراه را به خودرو متصل کنند. در این صورت امکان دسترسی به کانال ها را می یابند و آنها را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل می کنند.

ممنوعیت استفاده از عنوان خبرگزاری در وب‌‌سایت‌ها

Posted: 24 Jul 2012 02:55 PM PDT

هیأت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها در جلسة مورخ دوم مردادماه بر ممنوعیت استفاده از عنوان خبرگزاری برای پایگاه‌های اطلاع رسانی اینترنتی و سایت‌های خبری تأکید و پیگیری‌های قانونی لازم در این خصوص را به تصویب رساند.

به گزارش ایسنا، بر اساس صورتجلسه این هیأت، با استناد به ماده یک قانون مطبوعات، پایگاه­‌های اطلاع­‌رسانی فاقد مجوز خبرگزاری مشمول عنوان خبرگزاری نبوده و به­‌کارگیری این عنوان غیر واقعی از سوی آن‌ها به­‌ویژه در نامواره یا آرم­، تخلف از قانون مطبوعات به حساب می­‌آید.

از این رو در صورت عدم حذف عنوان مذکور در مدت یک ماه پس از تاریخ این جلسه، هیأت نظارت بر مطبوعات به موجب قانون نسبت به سایت­‌های متخلف پیگیری لازم را به­ عمل آورده و تصمیم قانونی اتخاذ خواهد كرد.

بنابراین شایسته است کلیه پایگاه­‌های اطلاع­‌رسانی اینترنتی که تاکنون در اخبار و مطالب و یا نامواره یا نشان خود، ماهیت رسانه خویش را بدون برخورداری از مجوز این هیأت خبرگزاری معرفی کرده­‌اند، از این تاریخ به مدت یک ماه نسبت به حذف عنوان مذکور اقدام كنند.

مرداك روزنامه‌های انگلیسی خود را می‌فروشد

Posted: 24 Jul 2012 02:55 PM PDT

استعفای روپرت مرداك از سمت مدیریت شركت نیوزاینترنشنال گمانه‌زنی‌ها را درباره فروش روزنامه‌های بریتانیایی تحت مدیریت این شركت افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، روپرت مرداك روز یكشنبه با ارسال ای‌میلی به كارمندان روزنامه‌های سان، تایمز و ساندی تایمز از استعفای خود از سمت مدیرعاملی شركت نیوزاینترنشنال خبر داد. اگرچه او عنوان كرد كه به عنوان رییس هیات مدیره شركت به كارش ادامه می‌دهد.

در همین حال گفته می‌شود نیوز اینترنشنال قصد دارد به منظور اصلاح ساختار خود روزنامه‌های انگلیسی تحت مدیریتش را بفروشد.

به گزارش روزنامه گاردین، گفته می‌شود نیوز اینترنشنال قصد دارد در آینده نزدیك به دو شركت مجزا از یكدیگر تقسیم شود.

امكان دسترسی به شبكه‌های تلویزیونی از طریق خطوط تلفن فراهم شد

Posted: 24 Jul 2012 02:54 PM PDT

معاون مجازی سازمان صدا و سیما صبح دوشنبه ـ‌ دوم مرداد ماه ـ در نشستی خبری حاضر شد و ضمن تشریح برنامه‌های جشنواره‌های فیلم كوتاه و پویانمایی فضای مجازی، از راه‌اندازی آی‌پی مدیا (رسانه‌ی مهر) خبر داد.

به گزارش ایسنا، لطف‌الله سیاهكلی درباره‌ی آی‌پی مدیا گفت: سازمان صدا و سیما فرصتی را فراهم كرده تا به رسانه‌ای بر روی بستر اینترنت برسیم. این سیستم با دو مگابایت سرعت در ثانیه بر روی سطح تلفن است و مردم می‌توانند صوت و تصویر درخواستی ،‌ اینترنت‌، موتور جست وجوگر و سایر خدماتی كه لازم دارند روی آن دریافت كنند.

او ادامه داد: قابلیت دسترسی به كانال‌های تلویزیون بسیار زیاد و تقریبا نامحدود است و امكان دستری به آن از طریق كابل نوری و تلفن فراهم شده است.

سیاهكلی در توضیح بیشتر درباره این سیستم عنوان كرد: این تلویزیون یك تلویزیون كابلی نیست. معمولا در دنیا سیستم‌های این چنینی با عنوان آی‌پی تی‌وی معروف است اما سیستمی كه ما راه‌اندازی كرده‌ایم آی‌پی مدیا است؛ یعنی همه‌ی رسانه‌ها بر روی آن قرار دارند. معمولا تلفن‌، اینترنت‌، فكس و تلویزیون جدا از یكدیگر هستند اما بر روی آی‌پی مدیا كه نام فارسی‌اش را «رسانه مهر» گذاشته‌ایم، همه آنها به صورت هم زمان قابل دسترسی هستند.

سیاهكلی ادامه داد: آی‌پی مدیا تولید خودمان است و در تولید آن با هیچ گزینه خارجی مشاركت نداشته‌ایم. نرم افزار و سخت افزار آن كار خودمان است در حال حاضر در تهران نزدیك به هزار مشترك از این سیستم استفاده می‌كنند و امیدوارم با همكاری همه رسانه‌ها و همدلی آنها استفاده از آن فراگیر شود.

او همچنین تاكید كرد: سیستم ما با هزینه‌های اندك فنی قابلیت‌های بالایی دارد و بر روی بستر مخابرات تلفن فعالیت می‌كند. به همین دلیل هزینه‌ها كم و سرعت انتشار بالاست. بنابراین امیدواریم طی سال‌های آینده در تمام كشور قابل استفاده باشد.

معاون مجازی سازمان صدا و سیما همچنین درباره‌ی هزینه‌های آی‌پی تی‌وی توضیح داد: این سیستم هزینه اشتراكی معادل هزینه ای‌دی‌اس‌ال دارد و بین حدود 10 تا 12 هزار تومان به صورت ماهانه هزینه خواهد برد.

***

لطف الله سیاهكلی بخش دیگری از این نشست را به تشریح فعالیت‌های نخستین جشنواره فیلم كوتاه و پویانمایی فضای مجازی اختصاص داد و اعلام كرد، این جشنواره كه به فیلم‌ها و انیمیشن‌های زیر پنج دقیقه می‌پردازد، بر روی دو سایت مهرنما و باشگاه ایرانیان قابل دسترسی است و قرار است به صورت سالیانه برگزار شود. جشنواره امسال از امروز شروع می‌شود و مهلت ارائه آثار تا 15 مهرماه خواهد بود.

او گفت: دهم آبان ماه اختتامیه اولین دوره جشنواره برگزار می‌شود و با توجه به دو بخش جشنواره و برگزیدگان ویژه‌، اول‌‌، دوم‌ و سوم حدود 60 جایزه به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

لطف‌الله سیاهكلی همچنین اشاره‌ای به فضای مجازی كرد كه نوع و كاركرد رسانه‌ها را تغییر داده و افزود: تا به این تاریخ رسانه‌ها شامل كتب،‌ مجله‌، رادیو و تلویزیون توسط متخصصیان اداره می‌شدند و اندیشه‌های متخصصین برای مردم منتشر می‌شد. در دوره جدید دو اتفاق افتاد كه فضا را عوض كرد. یكی اینكه در كنار متخصصان تولید محتوا برای كاربران هم فراهم شد یعنی كاربران از یك سو می‌توانند مصرف كننده و از سوی دیگر تولید كننده باشند. از سوی دیگر هم امكان ایجاد رسانه توسط مخاطب فراهم شد. تا به امروز رسانه‌ها توسط افراد خاصی ایجاد می‌شدند كه از نهادهای دولتی و حكومتی مجوز می‌گرفتند، اما با توجه به رسانه‌های نوین هر كاربری می‌تواند برای خودش رسانه ایجاد كند. این دو اتفاق در تولید محتوای انبوه دگرگونی ایجاد كرده و باعث شده حافظه تاریخی مردم افزایش پیدا كند، چرا كه هیچ اطلاعاتی از فضای وب پاك نمی‌شود.

سیاهكلی افزود: سازمان در بیش از دو سال گذشته به این نتیجه رسیده كه معاونت جدیدی به نام معاونت رسانه مجازی ایجاد كند این معاونت برای كامل كردن چرخه رسانه یك سازمان ایجاد شد. از آنجایی كه رسانه‌ها معمولا یك طرفه هستند چنین سیستمی نمی‌تواند با مخاطب تعامل پرقرار كند به همین دلیل بود كه سازمان تلاش كرد تا با استفاده از تكنولوژی‌های نوین از رسانه‌های جدید بهره بگیرد كه حداقل فعالیت‌ آن مكمل بودن رسانه ملی است. در حال حاضر نیز ما چندین سایت اینترنتی را ایجاد كرده‌ایم كه با مخاطبان در ارتباط هستند.

معاون مجازی سازمان صدا و سیما اذعان كرد:‌ خیلی از كشورها نزدیك 20 سال است كه تولید محتوا دارند و محتواهای خوب و بدی را عرضه می‌كنند اما ما به عنوان جامعه ایرانی مسلمان سهم محدودی در ارائه اطلاعات داشته‌ایم. اكثر اطلاعاتی هم كه درباره ما روی فضای وب وجود دارد، توسط دشمنان تهیه شده و اگر فعالیت درستی انجام دهیم به تحلیل مقام معظم رهبری، برد با ماست.

او تاكید كرد: برگزاری این جشنواره نیز برای شناساندن ایران در فضای مجازی و جهانی شدن آن است؛ ما در هشت محور به فعالیت می‌پردازیم؛ خانواده، تمدن اسلامی و ایرانی و هویت ملی، جوان مسلمان و دنیای معاصر،‌ بیداری اسلامی‌، ایران‌شناسی‌، ایران 1404 و شعار سال جزو این موضوعات هستند. همچنین قوانینی در نظر گرفته شده است كه مسؤولیت معنوی آثار را به شركت‌كنندگان می‌سپارد. به علاوه شركت‌كنندگان باید اخلاق رسانه‌ای را هم رعایت كنند.

ارزان‌ترین اینترنت دنیا: لوكزامبورگ، ایسلند و دانمارك

Posted: 24 Jul 2012 02:54 PM PDT

براساس بررسی‌های صورت گرفته لوكزامبورگ، ایسلند و دانمارك سه كشوری هستند كه به ترتیب ارزان‌ترین اینترنت جهان را در اختیار دارند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پایگاه Net Index، هزینه‌ی نسبی پهنای باند در كشور‌های مختلف گویای آن است كه لوكزامبورگ ارزان‌ترین اینترنت دنیا را دارد. هزینه‌ی نسبی پهنای باند این كشور بر اساس میانگین هزینه‌ی اشتراك تقسیم بر تولید ناخالص سرانه‌ ملی حدود 0.59 درصد است.

پس از لوكزامبورگ، ایسلند و دانمارك با ارقام 0.821 و 0.826 درصد در رده‌های دوم و سوم قرار دارند و استرالیا با 0.84 درصد در رده‌ی چهارم قرار دارد.

هلند با 0.89 درصد و سوئد با 0.91 درصد رتبه‌های پنجم و ششم قیمت اینترنت جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

انگلستان، نروژ، فنلاند و هنگ‌كنگ هم رده‌های هفتم تا دهم جدول ارزان‌های اینترنتی را از آن خود كرده‌اند.

رژیم صهیونیستی نیز دوازدهمین اینترنت ارزان را دارد.

هم‌چنین براساس اعلام این پایگاه در میان 64 كشور بررسی‌شده، ویتنام، هند، اندونزی، پاكستان، فیلیپین، مصر، آفریقای جنوبی، مالدیو، چین و تایلند به ترتیب عنوان گران‌ترین اینترنت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

در این سایت جایگاه ایران از نظر قیمت اینترنت در سطح جهان مشخص نشده است.

برنامه کارآفرینی اینترنتی «استارتاپ ویکند» در تهران برگزار خواهد شد

Posted: 24 Jul 2012 02:54 PM PDT

برنامه جهانی استارتاپ ویکند، برای اولین بار در ایران، در تاریخ ۸ شهریور ۹۱ در تهران برگزار می‌شود.

استارتاپ ویکند یک حرکت جهانی غیر انتفاعی برای ترغیب و تشویق کارآفرینی اینترنتی از طریق آموزش تجربی راه اندازی کسب و کارهای موفق است. این رویداد غیر انتفاعی و جهانی تا به حال در بیش از ۲۰۰ شهر و ۷۰ کشور جهان برگزار گردیده است. استارتاپ ویکند، مشتاقان کارآفرینی را گردهم می آورد تا با اشتراگ گذاری ایده هایشان و تشکیل تیم ها به راه اندازی مدل های کسب و کار بپردازند.

این برنامه از ساعت ۶ بعدازظهر روز چهارشنبه آغاز و تا ساعت ۸ شب جمعه ادامه دارد. در این برنامه شرکت کنندگان (۱۰۰ نفر در ۱۰ تیم) همگی در یک فضای مشترک قرار می گیرند.

شرکت کنندگان در این مراسم ابتدا ایده های خود را اعلام و پس از رای گیری و انتخاب ایده های برتر و تشکیل تیم ها٬ حاضرین طی ۵۴ ساعت تلاش بی وقفه در روز جمعه مورخ ۱۰ شهریور به ارائه حداقل محصول ممکن می پردازند. در این برنامه مربیان خبره و مجرب با حضور در بین تیم های شرکت کننده، تجربیات خود را در اختیار آنها قرار می دهند.

ثبت نام در این برنامه تا تاریخ اول مرداد ماه شامل ۱۵ درصد تخفیف است. هزینه این رویداد غیرانتفاعی صرفا جهت تامین هزینه‌های محل برگزاری و پذیرایی دریافت می‌شود.

برای مشاهده وب‌سایت رسمی استارتاپ ویکند می‌توانید به نشانی tehran.startupweekend.org بروید. همچنین برای ورود به وب‌سایت فارسی حاوی توضیحات برنامه می‌توانید به آدرس www.startupweekend.ir مراجعه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر