۱۳۹۱ مرداد ۹, دوشنبه

{تفريح و سرگرمي}, [16656] ۱۰ نکته از رهبران بزرگ دنیای فن‌آوری


۱۰ نکته از رهبران بزرگ دنیای فن‌آوری

 
 
پیشرفت در دنیای کسب‌وکار نتیجه کار و تلاش و البته استفاده از تجربه افراد موفق است. در هر کاری افرادی سالها تلاش کرده‌اند و راه‌حل مشکلات بسیاری را یافته‌اند. با مطالعه سرگذشت این افراد و استخراج نکات مهم آن می‌توان سرعت پیشرفت و احتمال موفقیت را افزایش داد. آی‌کلاب سعی داشته در مجموعه آی‌پالس شما را با تجربیات افراد موفق در حوزه وب فارسی آشنا کند و در این نوشته نیز که بر گرفته از مقاله‌ ای است به نام 10Lessons from Great Leaders in Tech  با ۱۰ نفر از رهبران موفق دنیای فن‌آوری آشنا شده و ۱۰ نکته کلیدی را از آنها می‌آموزیم.
 
  1. ارسولا برنز
    ارسلا برنز
--
D.P

  1. مدیرعامل و عضو هیئت مدیره زیراکس

  1. یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای درک صحیح از کسب‌وکار یک شرکت شروع به کار از پایین‌ترین سطوح شرکت است. و این دقیقا کاری است که خانم برنز انجام داد. او کارش را در سال ۱۹۸۰ با گرفتن کپی  در زیراکس شروع کرد.
    در سال ۲۰۰۹ برنز اولین زن آفریقایی-آمریکایی بود که مدیرعامل یک شرکت موجود در لیست Fortune 500 می‌شد. او با انجام دادن بزرگترین خرید تاریخ زیراکس به مبلغ ۶/۴ میلیارد دلار خط کاری زیراکس را به کلی تغییر داد. 
    نکته ۱: شروع به کار از پایین‌ترین سطح سازمان می‌تواند باعث شفاف شدن دیدگاه شما نسبت به هر کدام از دپارتمان‌ها شود. 

  1.  
     
  2. وینتون سرف
    وینتون سرف

  1. قائم مقام مدیر عامل در گوگل

  1. ویتون سرف را می‌توان یک شبکه‌ساز (Networker) حرفه‌ای دانست. نه تنها او در دهه ۷۰ با کمک وزارت دفاع آمریکا اینترنت را تاسیس کرد و بلکه اولین سرویس ایمیل تجاری را هم در دهه ۸۰ راه‌اندازی کرد. علاوه بر اینها در دهه ۹۰ جامعه اینترنت (Internet Society) را پایه‌گذاری کرد که سیاست‌ها و استانداردها را تعیین می‌کرد. در سال ۲۰۰۰ نیز به گوگل پیوست. ح

  1. حرکت بعدی او راه‌اندازی اینترنت بین سیاره‌ای است که قرار است با ناسا راه‌اندازی شود. در این پروژه داده‌ها توسط امواج رادیویی و لیزر منتقل خواهند شد.
    نکته ۲:‌ با برقراری ارتباط و همکاری با افراد بیشتر٬ احتمال بیشتری برای گرفتن پروژه‌های جدید و همکاری با افراد جدید پیدا خواهید کرد. 

  1.  
  2. استیو جابز
    استیو جابز

  1. موسس و مدیرعامل سابق اپل

  1. یک انقلابی که نوآوری‌هایش باعث تغییر در ۴ حوزه رایانه‌های شخصی٬ فیلمهای انیمیشن٬ موسیقی و نشر دیجیتال شده است. او به معنای واقعی یک کارآفرین بود. اپل را در پارکینگ خانه‌اش راه‌اندازی کرد و بعد آن‌را تبدیل به یکی از پر سود‌ترین شرکت‌ها کرد. او عمیقا به این نکته باور داشته که پی گرفتن علائق می‌تواند موفقیت را در پی داشته باشد. جابز در سال ۲۰۰۵ خطاب به دانشجویان استنفورد گفت: «شجاعت این را داشته باشید تا به دنبال علاقه قلبی خود باشید. هر چیزی بجز این در درجه دوم اهمیت قرار دارد.»
    نکته ۳: اگر عاشق کاری که انجام می‌دهید نیستید٬ احتمالا باید به دنبال انجام دادن کار دیگری باشید.

  1.  
  2. شریل سندبرگ
    شریل سندبرگ

  1. مدیر ارشد بخش اجرایی فیس‌بوک

  1. شریل قبلا در خزانه‌داری آمریکا و شرکت گوگل کار می‌کرد. پیام او برای کارمندان این بود که برای تبدیل شدن به یک شرکت با کلاس جهانی اول باید شما با کلاس باشید.
    نکته ۴: برای اینکه شرکت شما رشد کند احتمالا اول باید به بلوغ برسد.

  1.  
  2. بیل گیتس
    بیل گیتس

  1. موسس مایکروسافت

  1. با اینکه از بیل گیتس از سال ۲۰۰۸ دیگر در مایکروسافت کار نمی‌کند اما حضورش در هر یک از محصولات مایکروسافت نمود دارد. با هدف قرار دادن یک رایانه قدرت گرفته از مایکروسافت بر روی هر میز کار، گیتس شروع به ساخت زبان بیسیک کرد و بعدها کسب‌وکار عظیمی را بر پایه سیستم‌عامل ویندوز پایه‌گذاری کرد. 

  1. علاوه بر مهارتهایش در حوزه فن‌آوری، او معتقد است روابط شخصی مسئله مهمی برای کارآفرینان است. گیتس در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۵ عنوان کرده است که « به کار گرفتن افرادی که کار کردن با آنها لذت بخش است و همچنین یافتن راهی برای به کار گرفتن همه این استعدادها در کنار هم یکی از بزرگترین چالش هاست.»
    نکته ۵: مهم نیست در چه صنعتی فعالیت می‌کنید، آنچه که اهمیت دارد افرادی هستند که در تیم شما هستند.

  1.  
  2. کتی کاتن
    کتی کاتن

  1. معاون ارتباطات اپل

  1. شرکت اپل همیشه به گونه‌ای عمل می‌کند که اخبار فعالیتهایش به گونه‌ای خاص در دنیای فن‌آوری منتشر می‌شود. کتی یکی از دلایل این شیوه اطلاع رسانی است. برای سالها کتی دروازه دسترسی رسانه‌ها به استیو جابز بود. 

  1. کتی فردی است که تمام فعالیت‌های اطلاع رسانی اپل زیر نظرش است. بنابراین اگر شرکتی چینی با افزایش فشار بر روی کارمندان و کارگرانش محصولی را برای اپل تولید کند این وظیفه کتی کاتن است که اطمینان حاصل کنید که این کار ضربه‌ای به تصویر اپل نمی‌زند. 
    نکته ۶: اطلاع رسانی کنید تا شرکت شما امن و مطمئن به نظر بیاید.

  1.  
  2. آلن تورینگ
    آلن تورینگ

  1. پیشرو در هوش مصنوعی

  1. آلن تورینگ از زمانه خویش بسیار جلوتر بود. او در زمانی که هنوز رایانه‌ای وجود نداشت برنامه شطرنج می‌نوشت و یکی از کارهای جالب او رمزگشایی از ارتباطات آلمانها در جنگ دوم جهامی بود. با اینکه تورینگ در سال ۱۹۴۵ فوت کرد اما تست تورینگ همچنان در حوزه هوش مصنوعی جهت اطمینان از صحت عملکرد ابداعاتی همچون سیری و کپچا‌ها در حال استفاده است. 
    نکته ۷: صبر داشته باشید. زمان بالاخره به نوآوری‌های شما را درک خواهد کرد.

  1.  
  2. ماریسا مه‌یر
    ماریسا مه‌یر

  1. معاون اسبق بخش محصولات مصرفی گوگل، مدیرعامل فعلی یاهو

  1. ممکن است گوگل توسط ۲ نفر از دانشگاه استنفورد تاسیس شده باشد اما به جرات می‌توان گفت شاخص‌ترین مدیر این شرکت خانم مه‌یر کارمند بیستم گوگل و اولین مهندس زن این شرکت بوده است. ماریسا مسئول بیش از ۱۰۰ امکان و ویژگی مختلف بر روی سایت گوگل است که از جمله آنها می‌توان از صفحه تمام سفید جستجو، رابط کاربری جی‌میل و پشتیبانی آن از ۱۰۰ زبان را نام برد.

  1. با رشد شرکت وجود ماریسا نیز کاملا لازم به نظر می‌رسید و بدین ترتیب نشان می‌داد که برای صاحب یک شدن راه‌های دیگری هم وجود دارد.
    نکته ۸:  برای کارمندان خود یک جو کارآفرینی ایجاد کنید. هیچ وقت نخواهید فهمید کدامیک از کارمندان شما تبدیل به مهره کلیدی شما خواهد شد. 

  1.  
  2. جیمی ولز
    جیمی ولز

  1. موسس ویکی‌پدیا

  1. با کمی کمتر از ۴ میلیون مقاله ویکی‌پدیا جای محبوبی است برای یافتن اطلاعات. اما خود ولز خیلی هم در نوشتن این مقالات فعال نبوده است. حتی کاربران مجبور شدند برای اینکه او صفحه مربوط به خودش را ویرایش کند کلی به جانش غر بزنند. 

  1. جیمی که قبلا یک بورس باز بود یکی از اولین کسانی است که توانست قدرت برون‌سپاری را به نمایش بگذارد. او برای راه‌اندازی سایتش بر روی نویسندگان علاقه‌مندی که در سراسر دنیا هستند حساب کرده بود.
    نکته ۹: ایجاد مجموعه‌ای از مشتریان علاقه‌مند می‌تواند نام نشان شما را در سراسر دنیا پخش کند.

  1.  
  2. مگ وایتمن
    مگ وایتمن

  1. مدیرعامل HP

  1. قبل از ورودش به HP مگ وایتمن در eBay مشغول بود. در مدت یک دهه فعالیتش به عنوان مدیرعامل eBay از شرکتی با ۳۰ کارمند و ۴.۷ میلیون دلار سود سالانه در سال ۱۹۹۸ به شرکتی با ۷.۷ میلیارد دلار و ۱۵۰۰۰ کارمند در سال ۲۰۰۸ تبدیل شد. 
    نکته ۱۰: مدیران با تجربه می‌توانند یک استارت‌آپ را به یک کسب‌وکار جهانی تبدیل کنند.



--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر