۱۳۹۱ مرداد ۳, سه‌شنبه

همه چیز درباره سرشماری 90 (حتما بخونین)


 

همه چیز درباره سرشماری 90/چند درصد ایرانیان در منزل رایگان زندگی می‌کنند/ پیرترین و جوانترین استان کشور

رئیس مرکز آمار ایران با تشریج جزئیات نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90، از کاهش شدید رشد جمیت، نسبت جدید مردان به زنان، وضعیت امید به زندگی، تعداد خانه‌های خالی و پیرترین و جوانترین استان کشور سخن گفت.

ادامه مطلب

هشدار ناجا درباره آگهی های استخدام خانم ها

واحد مرکزی خبر : رئیس مرکز اطلاع رسانی ناجا درباره آگهی هایی که در روزنامه ها یا خیابان های سطح شهر برای استخدام خانم ها دیده می شود ، هشدار داد و گفت: اگر استخدام در این بازار با هوشیاری متقاضیان همراه نباشد ، باعث آسیب خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر سرهنگ غنی لو در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: دقت و جدی گرفتن امور کاری و قناعت به حقوق کم ، باعث شده است بیشتر بنگاه ها به سمت جذب خانم ها بروند و برخی هم با عنوان شرکت که ممکن است ثبت هم نشده باشد یا اصلا شرکتی در کار نباشد ، از این روند سوء استفاده می کنند.

سرهنگ غنی لو افزود: خانم هایی که می خواهند با استفاده از این آگهی ها استخدام شوند ، حتماً از ماهیت شرکت خبردار باشند و محل استقرار شرکت در ساختمان های اداری و تجاری باشد نه اینکه فردی منزل خود را شرکت معرفی کند.

وی گفت: همچنین ضروری است خانم ها قبل از استخدام از نوع فعالیت شرکت هم آگاه شوند و اگر شرکتی فعالیتی غیرقانونی مانند تکثیر سی دی ها و دی وی دی های غیرمجاز یا توزیع داروهای قاچاق دارد ، به تنهایی برای خودداری از جذب در آنها کافی است.

85 درصد مردم ایران بدون اینترنت

به گزارش پارسینه به نقل از دنیای اقتصاد- تازه‌ترین گزارش از میزان دسترسی كاربران ایرانی به اینترنت نشان می‌دهد میزان ضریب نفوذ اینترنت در كشور 7/14 درصد و تعداد كاربران این شبكه 11 میلیون نفر است.

ادامه مطلب

تبلیغ سفرهای خارجی ممنوع شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ممنوعیت تبلیغ سفرهای خارجی از طریق تبلیغات محیطی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، احسان الله حجتی با اعلام این خبر گفت: شورای فرهنگ عمومی به استناد سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی و در راستای مصوبه" تبلیغات محیطی کالا و خدمات" مورخ 12 اردیبهشت ماه سال جاری در راستای تحقق این شعار و جذب و تثبیت منابع مالی داخلی و همچنین ایجاد فرصت برای شناساندن مناظر طبیعی و جاذبه‌های ناب گردشگری و جذب گردشگر در داخل کشور، ماده واحده «ممنوعیت تبلیغ سفرهای خارجی از طریق تبلیغات محیطی » را تصویب کرد.

وی افزود: این ماده واحده به منظور گسترش و ترویج فرهنگ گردشگری داخلی و تقویت و کمک به زیرساخت‌های صنعت تبلیغات و گردشگری کشور تصویب شده است که در آن سفرهای مذهبی از این قاعده مستثنی شده‌اند و تبصره یک این ماده واحده اعلام می‌دارد که سفر حج و زیارت مزار امامان ، مشمول این ماده نیست.

بازداشت ملای یک مسجد در افغانستان به اتهام تجاوز جنسی

بی بی سی : پلیس ولایت سمنگان، در شمال افغانستان ملای یک مسجد این ولایت را به اتهام تجاوز جنسی به یک کودک بازداشت کرده است.

ادامه مطلب

پلیس فتا : فــیـســبــوك را پــاك ‌ســازی میکنیم

ایسنا : رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی از شناسایی و معرفی برهم زنندگان امنیت اخلاقی در فضای مجازی خبر داد و گفت: افرادی كه اقدام به ایجاد مفسده در اینترنت می‌كنند به پلیس امنیت اخلاقی ناجا معرفی می‌شوند.

ادامه مطلب

عرضه ارزان و رایگان چادر در نمایشگاه قرآن

حجت‌الاسلام حمید محمدی، رئیس بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایكنا)، با اشاره به اینكه موضوع حجاب و عفاف از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و آحاد مردم بوده و است، گفت: بر این اساس در نمایشگاه قرآن توجه بیشتری به حوزه حجاب و عفاف داشته‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینكه تلاش كردیم این رویكرد را در نمایشگاه تقویت كنیم و توسعه دهیم، اظهار كرد: نمایشگاه قرآن از جمله اماكنی است كه می‌توان این موضوع را به نحوه مطلوب در آن ارائه كرد و به تقویت آن پرداخت.

به گفته رئیس سازمان هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی، بر این اساس تلاش شده است كه از تمام ظرفیت نمایشگاه قرآن در راستای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف میان آحاد مردم استفاده شود كه بر این مبنی، 60 نوع حجاب و عفاف و پوشش جدید در نمایشگاه قرآن ارائه شده است.

محمدی در ادامه سخنانش به 30 غرفه فروش محصولات حجاب و عفاف و برپایی كارگاه آموزشی دوخت چادر به صورت لحظه‌ای و حضوری برای مخاطبان یاد و اعلام كرد: شاید به زودی بتوانیم با بودجه‌هایی كه دریافت می‌كنیم، چادرها را به بهای ارزان و حتی به صورت رایگان در اختیار برخی از بازدیدكنندگان قرار دهیم.

 

مهر : کره جنوبی حاضر است در مقابل نفت کالا صادر کند

 

از سرگیری خرید نفت ایران از سوی کره جنوبی و برنامه دو دولت برای تهاتر بهای نفت با کالا، بیم این می‌رود که کره‌ای باز هم با افزایش صادرات لوازم خانگی، بازار را تحت‌الشعاع خود قرار دهند.

 

به گزارش مهر، طی هفته‌های گذشته دولت کره جنوبی اعلام کرد که خرید نفت از ایران را از سر می‌گیرد و در مقابل هم، مسئولان ایرانی طرح جدیدی را برای دور زدن تحریم‌های بانکی و مشکلات ایجاد شده بر سر نقل و انتقالات پول مطرح کردند و آن، چیزی جز تهاتر پول نفت با کالا نبود.

 

رفت و آمدهای جدید کره‌ای ها به ایران

 

این در شرایطی است که بر اساس آمار و اطلاعات موجود، کره‌ای‌ها سهم عمده‌ای را در بازار خودرو و لوازم خانگی ایرانی دارند، دو صنعتی که هم اکنون شاید تنها صنایعی هستند که در هر شرایط با حمایت یا عدم حمایت دولت، همچنان سرپا هستند و به کار خود ادامه می‌دهند.

بعد از اعلام واردات مجدد نفت کره ای‌ها از سوی ایران، رایزنی‌ها به خصوص در بازار لوازم خانگی ایران که مشتریان بسیاری هم دارد، آغاز شده است و هیات‌های کره‌ای هر روز به ایران می‌آیند و با مذاکرات پشت پرده، با دست پر از ایران می‌روند.

آخرین بار هم، هفته گذشته بود که مسئولان شرکت ال جی و سامسونگ از کره جنوبی به ایران آمدند تا رایزنی مجددی در رابطه با فروش محصولات خود داشته باشند. آنها مذاکراتی را با مسئولان ایرانی اعم از دولتی و بخش خصوصی داشتند تا بتوانند به جای پول نفتی که باید به ایران بدهند، کالاهای خود را بفروشند، بنابراین ایران بازار مناسبی برای آنها است.

 

 

تبدیل نبرد مسلمانان با آمریکا به نبرد مسلمانان با مسلمانان

 

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه آمریکاییها به دنبال این هستند که با تفریق مذاهب اسلامی و با حمایت دولت های افراطی، سلفی و وهابی این فرصت را به تهدید برای ملل اسلامی تبدیل کنند، گفت: به همین خاطر این روزها شاهد رفتار های نگران کننده ای در رابطه با تفریق بین ملت های شیعه و سنی هستیم که نبرد مسلمانان با آمریکا را به نبرد مسلمانان با مسلمانان تبدیل می کند.

سروری ادامه داد: دومینوی تغییری که از تونس شروع شد، میدان نفوذ آمریکا را هر روز تنگ تر کرده است، آمریکائیها قصد دارند در مقابل بیداری اسلامی دومینوی تغییری را از سوریه ، حزب الله، حماس و عراق به طرف ایران شروع کنند تا جمهوری اسلامی ایران را به عنوان موتور محرک خاموش کنند.

 

غرب در پی دومینوی تغییراز سوریه تا ایران

 

قائم مقام جمعیت رهپویان با اشاره به اینکه سوریه در پیشانی جبهه مقاومت قرار دارد، اظهار داشت: غربی ها معتقدند اگر بتوانند سد سوریه را بشکنند مانند سیل خروشانی خواهد بود که حماس، حزب الله، عراق و ایران را هم خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این تفکر غربی ها یک خیال باطل است، گفت: اما دشمن در این جهت در حال حرکت است و ما باید در نقطه مقابل انها ایستادگی کرده و روحیه برادری، صمیمیت را در میان ملل مختلف اسلامی ایجاد کنیم.

 

در شرایط بحرانی اقتصاد ایران؛ جواد نکونام با 4/5 میلیارد تومان رکود دار نقل وانتقالات فوتبال ایران شد

 

آبی ها برای دریافت رضایت نامه جواد برای سال اول هفتصد هزار یورو داده اند که در صورت تمدید قرارداد این رقم به یک میلوین و چهارصدهزار یورو می رسد . اگر هر یورو را 2400 تومان محاسبه کنیم می شود سه میلیارد و سیصد و شصت میلیون تومان! به این رقم باید خود قرارداد نکو را هم اضافه کرد که سقف قرارداد است و که با احتساب ملی پوش بودنش680 میلیون تومان بوده است.جالب اینکه به این مبلغ آپشن هایی هم برای هر سال اضافه می شود که شامل مبالغ پاداش قهرمانی در لیگ و .. می شود که حتما جدا از پاداش کلی بازیکنان پرداخت خواهد شد .

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

صله رحم (سرزدن به نزديکان) باعث روزي است: عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ رضي الله عنه قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلي الله عليه وسلم يَقُولُ: «مَنْ سَرَّهُ أَنْ يُبْسَطَ لَهُ فِي رِزْقِهِ، أَوْ يُنْسَأَ لَهُ فِي أَثَرِهِ، فَلْيَصِلْ رَحِمَهُ». (بخارى: 2067)

 

يعني: انس بن مالك رضي الله عنه مي گويد: شنيدم كه رسول الله صلي الله عليه وسلم فرمود: «هركس كه مي خواهد روزي اش زياد گردد و عمرش طولاني شود، بايد كه صله رحم داشته باشد.

 

دعايي  که باعث زياد شدن معامله و افزايش روزي شود.

«اللَّهُمَّ إِنِّيْ أَسْأَلُكَ عِلْماً نَافِعاً، وَرِزْقاً طَيِّباً، وَعَمَلاً مُتَقَبَّلاً». [هنگام صبح آنرا بخواند].

 

(بار الها! از تو علم سودمند، رزق پاك و عمل مقبول مسألت مى نمايم).




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر