۱۳۹۱ تیر ۳۱, شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


پیامدهای حمله «جوکر» به تماشاگران فیلم بتمن

Posted: 21 Jul 2012 12:15 PM PDT

دویچوله - در پی کشتار تماشاگران فیلم بتمن در ایالت کلورادو بهت و تاثر در آمریکا حاکم شده است. اینکه ضارب به سلاح‌های مختلف مجهز بوده به بحث درباره قوانین حمل سلاح در آمریکا دامن زده است. اکران فیلم بتمن در پاریس لغو شد.

در پی کشته‌شدن ۱۲ نفر در خلال رونمایی از فیلم "بتمن" در آمریکا تدابیر امنیتی در سینماهای این کشور تشدید شد. شرکت "ای ام سی" که صاحب سینماهای زنجیره‌ای در آمریکاست اعلام کرد که از این پس از ورود تماشاگران با "ماسک و اسلحه‌های اسباب‌بازی" به سالن‌های سینما جلوگیری خواهد کرد.

در روز جمعه (۲۰ ژوئیه/۳۰ تیر) جیمز هولمز، دانشجوی ۲۴ ساله، با تیراندازی در سالن سینمایی در شهر کوچک اورورا در ایالت کلورادو ۱۲ نفر را کشت و حدود ۶۰ تن را نیز مجروح کرد. به گفته پلیس محلی حال ۱۱ تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.

پلیس در تفتیش از آپارتمان ضارب مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف کرد. وی پس از دستگیری درباره انگیزه ‌خود از این جنایت سکوت کرد. به گفته پلیس این دانشجو در مقطع دکترا در رشته عصب‌شناسی در دانشگاه دنور در ایالت کلورادو تحصیل می‌کرده و پیشنیه جزایی نیز نداشته است. یکی از دوستان جیمز هولمز ضارب را فردی "خجالتی و مهربان" توصیف کرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، و میت رامنی، رقیب جمهوری‌خواه وی که در حال حاضر در مبارزه انتخاباتی به سر می‌برند، با تغییر برنامه‌های خود با قربانیان و بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کردند. اوباما با قطع برنامه‌ی انتخاباتی خود در ایالت فلوریدا به واشنگتن بازگشت.

این دو سیاستمدار در سخنان خود درباره کنترل بهتر یا تغییر قوانین تهیه و نگاهداری اسلحه در آمریکا ابراز نظری نکردند. بسیاری از شهروندان آمریکایی قوانین موجود در زمینه خرید و نگاهداری اسلحه را ناکافی می‌دانند. این حادثه در روز گذشته بار دیگر به بحث‌های زیادی در رسانه‌های آمریکا بر سر قوانین نگاهداری اسلحه دامن زده است.

جان هیکن‌لوپر، فرماندار ایالت کلورادو، درباره این فاجعه گفت: «این عمل تجلی خشونتی بی‌معنا است.» هیکن‌لوپر که پیشتر شهردار شهر دنور بوده عضو انجمنی در آمریکاست که خواهان برقراری قوانین شدید در زمینه خرید و حمل سلاح است. در این انجمن ۶۰۰ شهردار شهرهای مختلف آمریکا شرکت دارند.

به گفته پلیس جیمز هولمز انباری از سلاح‌های مختلف و مهمات در آپارتمان خود داشته است. وی به تازگی به طور قانونی موفق به خرید ۶ هزار فشنگ در اینترنت شده بود.

چگونگی ماجرا

به گفته شاهدان عینی کمی پس از شروع فیلم، ضارب از یکی از در‌های اضطراری به سالن سینما وارد شد و با پرتاب گاز اشک‌آور سبب ایجاد سراسیمگی در میان تماشاگران شد و سپس شروع به تیراندازی به سوی مردم در حال فرار کرد.

جیمز هولمز جلیقه ضدگلوله بر تن داشته و به ماسک ضدگاز و چهار قبضه اسلحه مجهز بوده است. وی که موهای خود را قرمز کرده بود، به هنگام دستگیری به پلیس گفت که او مثل "جوکر" (Joker)، یکی از شخصیت‌های منفی در فیلم بتمن است.

به گفته پلیس وی در زمان دستگیری مقاومتی از خود نشان نداده است. جیمز هولمز در آپارتمان خود "تله‌های انفجاری" تعبیه کرده بود. به همین دلیل پلیس در تفتیش آپارتمان وی مجبور شد ساکنان خانه‌های همجوار را به نقطه امنی منتقل کند.

ظاهراَ هولمز برای یافتن شغل دچار مشکل بوده است سخنگوی دانشگاه دنور تایید کرد که وی در مقطع دکترای این دانشگاه ثبت‌نام کرده بوده، اما قصد داشته ترک تحصیل کند.

به گفته سخنگوی پلیس جیمز هولمز در شهر سان‌دیگو در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمده و خانواده او پس از این حادثه دلخراش با ارسال نامه‌ای به خانواده قربانیان تسلیت گفته است.

اکران فیلم بتمن در پاریس متوقف شد

در پی انتشار این فاجعه‌ی ناگوار اکران و رونمایی فیلم بتمن با عنوان فرعی "شوالیه سیاه برمی‌خیزد" در پاریس لغو شده است. این فیلم قرار بود نخست در سینمایی در خیابان شانزه‌لیزه‌ی پاریس اکران شود. پوسترهای تبلیغی این فیلم نیز جمع‌آوری شده‌اند.

به گفته مدیر سینمای پاریس در رونمایی این فیلم قرار بود که بازیگران اصلی فیلم کریستن بیل، آن هاتا‌وی و مورگن فریمن حضور داشته باشند.

کریستف نولان، کارگردان فیلم، با انتشار بیانیه‌‌ای از سوی همه دست‌اندرکاران این فیلم "تاثر عمیق" خود را از این جنایت در شهر "اورورا" در نزدیکی دنور اعلام کرد.

در آلمان سینمای زنجیره‌ای "سینه‌ماکس" مسئول نمایش این فیلم است. اکران این فیلم قرار است از هفته آینده در آلمان آغاز شود. گفته می‌شود که مسئولان سینما درصدد تشدید تدابیر امنیتی در سالن‌های سینما هستند.

ضرر ۴۹۲ میلیون دلاری و سیر نزولی درآمدهای مایکروسافت

Posted: 21 Jul 2012 12:06 PM PDT

دویچوله - کمپانی مایکروسافت برای نخستین بار در ۲۶ سالی که از عرضه رسمی ‌سهام‌اش در بازار بورس می‌گذرد، رسما اعلام ضرر کرد. این در حالی است که سود کمپانی رقیب‌اش، گوگل، همچنان به سیر صعودی خود ادامه می‌دهد.

به روزهای پایانی ماه جولای نزدیک می‌شویم و غول‌های تکنولوژیک هم بر اساس رسم مالوف کمپانی‌های بزرگ جهان، بیلان کاری و سود و زیان خود در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۲ را منتشر می‌کنند. انتشار گزارش فصلی گوگل و مایکروسافت که از مهم‌ترین کمپانی‌های جهان دیجیتال‌اند، نشان از افزایش سودهای هنگفت اولی و زیان‌های چشمگیر دومی دارد.
.
انتشار گزارش اقتصادی مایکروسافت در روز پنج‌شنبه (۲۹ تیر/ ۱۹ جولای) نشان داد که این کمپانی زیانی ۴۹۲ میلیون دلاری داشته و از رکود فروش کامپیوترهای شخصی در جهان آسیب‌های جدی دیده است. در عین حال گفته می‌شود که میزان درآمدهای مایکروسافت، فراتر از انتظارات فعالان بازار بورس وال‌استریت بوده و قیمت سهام آن هم کاهش چشمگیری نداشته است.

این نخستین باری است که مایکروسافت پس از عرضه رسمی سهام خود در سال ۱۹۸۶ رسما اعلام ضرر کرده است. مایکروسافت سال گذشته در همین بازه زمانی بیش از ۵/۸ میلیارد دلار سود از فروش محصولات خود به دست آورده بود.

از سوی دیگر، گزارش اقتصادی گوگل نشان می‌دهد که درآمدهای این غول جست‌وجوی آنلاین با ۱۱ درصد افزایش به ۲/۸ میلیارد دلار رسیده است. بخش عمده‌ای از درآمدهای گوگل از راه تبلیغات آنلاین تامین می‌شود و وابستگی مستقیم به میزان کلیک‌های کاربران دارد. روز جمعه (۳۰ تیر/ ۲۰ جولای) و در پی اعلام این خبر، ارزش سهام این کمپانی ۳ درصد افزایش یافت.

میزان کلیک روی تبلیغات آنلاین گوگل در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۲ بیش از ۴۲ درصد افزایش یافت. همچنین، تعداد کاربران گوگل کروم، مرورگر تولید گوگل نیز در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۲ تقریبا ۲ برابر شده و به ۳۱۰ میلیون نفر رسیده است.

رقابت غول‌های تکنولوژیک بر سر تصاحب بازارهای دیجیتال

این دو کمپانی، در حوزه‌های گوناگون و بازارهای متعددی با یکدیگر رقابت دارند و آخرین حوزه رقابتی آنها بازار تبلت‌ها است. هم گوگل و هم مایکروسافت از تازه‌واردهای این بازارند؛ بازاری که با اختلافی فاحش، در تسلط کمپانی اپل است که تبلت جادویی ‌آن، آی‌پد، فروشی بی‌نظیر و غیرمنتظره داشته است.

مایکروسافت، چند سالی است که از دیگر غول‌های تکنولوژیک نظیر گوگل و اپل عقب افتاده است. بهای سهام مایکروسافت در یک دهه گذشته همواره کم‌ نوسان و ایستا بود است. اما حالا با بلند پروازی‌های استیو بالمر مدیرعامل آن، امید می‌رود که این کمپانی بتواند با ارائه ویندوز ۸ در ماه اکتبر، بار دیگر موقعیت خود را احیا کند تا با توان و اطمینان بیشتری به رقابت با رقبای خلاق و سرسخت خود بپردازد. ویندوز ۸ قرار است ۲۶ اکتبر به همراه تبلت‌های تولید این کمپانی موسوم به Surface، رسما به بازار ارائه شود.

مایکروسافت اعلام کرده که پس از ارائه سرفیس هم خبرهای بیشتری خواهد داشت و در همه زمینه‌ها با نوآوری‌های خود، با اپل رقابت کرد. این کمپانی همچنین قرار است نسخه جدیدی از سیستم‌عامل موبایل و نیز نسخه تحت‌وبی از امکانات نرم‌افزار پرطرفدار خود، آفیس را هم در ۱۲ ماه آینده ارائه کند.

این یعنی نزدیکی رقابت در حوزه‌های پرطرفداری که علاوه بر افزایش سود کمپانی‌ها، منافع کاربران مصرف‌کننده پدیده‌های تکنولوژیک را هم بیش از پیش تامین خواهد کرد.

پخش سریال‌های رمضانی جهان عرب از یوتیوب

Posted: 21 Jul 2012 12:06 PM PDT

شرکت گوگل به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان از راه‌اندازی سرویس جدیدی در یوتیوب خبر داد.

به گزارش ایتنا به نقل از روزنامه الکترونیکی کویت نیوز، گوگل با اعلام این خبر، تصریح کرد: میلیون‌ها بیننده تلویزیون در نقاط مختلف جهان می‌توانند با استفاده از این سرویس منحصر به فرد که برای اولین بار ارائه می‌شود، بیش از ۵۰ سریال برتر رمضانی را که امسال از تلویزیون پخش می‌شود، در همان روز پخش، از طریق کانال جدید یوتیوب مشاهده کنند.

معمولاً هر سال با آغاز ماه رمضان، کانال‌های تلویزیونی و شبکه‌های ماهواره‌ای عربی، سریال‌های مختلفی با مضامین گوناگون، از اجتماعی و کمدی گرفته تا تاریخی پخش می‌کنند که این کار به جزئی از فرهنگ ماه رمضان در این کشورها تبدیل شده است.

با توجه به استقبال مردم جهان عرب از برخی سریال‌های مناسبتی در ماه رمضان، پیش‌بینی می‌شود این سرویس جدید گوگل هواداران بسیاری پیدا کند.

بنا به گفته گوگل، کاربران می‌توانند علاوه بر مشاهده قسمت‌های مختلف یک سریال، نظر خود را نسبت به آن اعلام داشته و سریال‌های مختلف را با دیگران به اشتراک بگذارند.

این سرویس از قابلیت جست‌وجو برخوردار است و کاربران برای سهولت و سرعت کار، می‌توانند فیلم مورد نظر خود را بر اساس نوع یا نام آن، جست‌و‌جو کرده و به تماشا بنشینند.

قرار است امکان دانلود فایل باکیفیت برخی سریال‌ها، با رعایت مسائل حقوقی، در اختیار کاربران قرار گیرد.

اپل تسلیم دغدغه‌های زیست‌محیطی منتقدان شد

Posted: 21 Jul 2012 12:06 PM PDT

اپل سرانجام پذیرفت که باید استانداردهای زیست محیطی EPEAT برای محصولات الکترونیکی را رعایت کند و در تولیدات مختلف خود آن را لحاظ نماید.

به گزارش اکونیوز، این شرکت قبل از این از پذیرش این استانداردها امتناع می‌کرد، اما حال پذیرفته که این تصمیم گیری اشتباه بوده است.

بی توجهی اپل به ساخت محصولات سازگار با محیط زیست و آلودگی بالای دیتاسنترهای اپل در چند مورد باعث اعتراضات عمومی در مراکز اپل در شهرهای مختلف آمریکا شده بود.

این شرکت در بیانیه ای که به این منظور منتشر کرده، تصریح نموده که بسیاری از مشتریان وفادارش از اینکه اپل در محصولات خود استانداردهای زیست محیطی EPEAT را رعایت نکرده، ناراحت هستند و می گویند چرا این شرکت درجه بندی یاد شده را در تولیداتش درج نمی کند.

اپل در ادامه به تعهد خود به محافظت از محیط زیست خبر داده و وعده داده که به این تعهد وفادار خواهد ماند. با توجه به نقش این شرکت در تدوین استانداردهای زیست محیطی EPEAT کناره گیری اپل از عمل به تعهدات یاد شده باعث حیرت بسیاری از ناظران شده بود.

برخی صاحب نظران می گویند علت اصلی تجدیدنظر اپل در این تصمیم دغدغه های زیست محیطی نیست، بلکه عدم خرید تولیدات این شرکت توسط برخی مشتریان بزرگ سابق به علت عدم تبعیت از استانداردهای EPEATدر نهایت اپل را وادار به تجدیدنظر در تصمیم اولیه اش کرده است.

نقشه خارق‌العاده جهان آنلاین زیر آب

Posted: 21 Jul 2012 12:06 PM PDT

بیشتر انسان‌ها تقریبا بطور روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند اما تاکنون هیچ کس از شکل واقعی آن باخبر نبوده و اکنون یک طراح گرافیک با همکاری مجله فورچون و یک شرکت اطلاعات مخابراتی و زیرساخت به طراحی نقشه‌ای از کابل‌های فیبر نوری اینترنت در سراسر جهان پرداخته است.

به گزارش ایسنا، نیکولاس رپ با کمک شرکت ارتباطات جیوتل نقشه کابل‌های فیبر نوری و سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی(GIS) که انسانها را در سراسر جهان به هم ارتباط داده، تهیه کرده‌است

این نقشه به نمایش موقعیت‌های اصلی برای کابل‌های فیبر نوری پرداخته که با سرعت بسیار بالای خود بخش بنیادی اینترنت را تشکیل داده‌اند.

این نقشه همچنین نشان دهنده زیرآبی بودن بیشتر جهان آنلاین در زیر بزرگترین اقیانوسهای جهان است.

این کابلها به انتقال اطلاعات به شکل نور در شهرهای بزرگ مانند هنگ‌کونگ و نیویورک در چند میلی‌ثانیه می‌پردازند.

به گفته رپ، اگر اینترنت یک پدیده جهانی است، به دلیل این کابلهای فیبر نوری بوده که در زیر اقیانوسها قرار دارند.

این طراح گرافیک در توضیح چگونگی کاربرد این کابلها گفت: نور از یک لبه وارد شده و از لبه دیگر بیرون می‌آید که این لوله‌ها را به مجرای اصلی اطلاعات در دهکده جهانی تبدیل می‌کند.

وی افزود: برای انتقال نور در مسیرهای بسیار طولانی، هزاران ولت برق از میان غلافهای مسی کابلی به بازگوکنندگان نیرو ارسال می‌شود که هر کدام به اندازه و شکل یک ماهی تن باله‌آبی 272 کیلوگرمی هستند. هنگامی که یک کابل به کناره می‌رسد،‌وارد یک ساختمان موسوم به یک «ایستگاه فرود» شده که به دریافت و انتقال فلاشهای نور ارسالی از میان آب می‌پردازد.

رپ گفت: خطوط فیبرهای نوری در ادامه به مراکز کلیدی موسوم به «نقاط مبادله اینترنت» متصل می‌شوند که در اکثر موراد به جغرافیا و جمعیت بستگی دارد.

ایده این نقشه‌ها برای توضیح چگونگی کارکرد اینترنت در یک شیوه آسان برای درک عموم بوده است.

دیو درازن، از شرکت جیوتل اظهار کرد: بیشتر افراد هیچ اطلاعی در مورد شکل زیرساختهای ارتباطی جهان ندارند. با گشودن این مقاله و نقشه‌ها، آنها حتما متعجب خواهند شد چرا دقیقا اینترنت به شکل یک نقشه درآمده است.

پارانویا؛ ویکی‌لیکس دوم در راه است

Posted: 21 Jul 2012 12:06 PM PDT

معروف‌ترین و بزرگ‌ترین گروه هکرها در جهان،‌ هکرهای ناشناس،‌ با ناکارامد دانستن وب‌سایت ویکی‌لیکس قصد دارد وب‌سایتی مشابه را برای افشاگری اطلاعات محرمانه سازمان‌ها و دولت‌ها راه‌اندازی کند.

به گزارش همشهری آنلاین، این گروه به اندازه‌ای به خود اطمینان دارند که تصمیم گرفته‌اند وب‌سایت مخصوص به خود را با هدف شفاف‌سازی سیاسی راه‌اندازی کنند.

این سایت مخفف عبارت مطالعات به شدت هشدار‌دهنده: آژانس‌های اطلاعاتی ناشناس (Potentially Alarming Research: (Anonymous Intelligence Agencies بوده و پارانویا نام دارد.

این وب‌سایت قصد دارد با برطرف کردن نقصی که در ویکی‌لیکس منجر به ناامید شدن هکرها شده‌است،‌ روشی بهتر بیابد تا با استفاده از آن ارائه میزان زیادی از اطلاعات به شکلی که استفاده از آنها برای کاربران ساده‌تر و خوشایند‌تر باشد،‌امکان‌پذیر شود.

به گفته یکی از سخنگویان گروه ناشناس،‌ دلیل اینکه کسی از اطلاعات منتشر شده در ویکی‌لیکس استفاده نمی‌کند این است که کاربران نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

به گفته وی هدف از راه‌اندازی این سایت دسترسی سریع‌تر به اطلاعات است. اعضای گروه ناشناس افرادی هستند که می‌توانند برای این سایت اطلاعات ارسال کرده و سپس محتوی سایت را طراحی و ارائه کنند.

ویکی‌لیکس نسبت به این حرکت گروه هکرهای ناشناس در توئیتر واکنش نشان داده و ناشناس‌ها را متهم کرده که از پروکسی سرورهای ناامن استفاده می‌کنند و به این شکل هویت کاربران افشا خواهد شد.

رییس پلیس فتا: منع قانونی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد

Posted: 21 Jul 2012 12:01 PM PDT

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه در حال حاضر 10 استان كشور به آزمایشگاه شناسایی ادله دیجیتالی جرم مجهز شده‌اند، اعلام كرد: در سال جاری مابقی استان‌ها نیز به این آزمایشگاه‌ها مجهز می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان روز پنج‌شنبه در حاشیه همایش سراسری روسای پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا و در جمع خبرنگاران با بیان اینكه اگرچه میزان وقوع جرم در فضای مجازی نسبت به گذشته شدت بیشتری گرفته، اما قدرت پلیس در فضای مجازی به 60 درصد رسیده است، گفت: در بهترین كشورهای دنیا كه قدمت پلیس سایبری آنان به بیش از 10 سال می‌رسد همچون كشورهای كره، چین و آمریكا، قدرت كشف آنان در بهترین حالت به 20 درصد می‌رسد.جانشین فرمانده ناجا با بیان اینكه فضای سایبری تنوع بسیاری دارد و می‌تواند تاكتیك‌های جدیدی را تحمیل كند، گفت: امروزه با استفاده از جوانان متعهد، متدین و متخصص در فضای مجازی تسلط خوبی در این عرصه داریم، اما انتظار پلیس كشف 80 درصدی جرائم در فضای مجازی است.رادان با بیان اینكه افق چشم‌انداز پلیس در عرصه كنترل جرائم سایبری، كشف 80 درصدی است، گفت: البته این كار سختی است؛ اما با این حال دشمنان را در حوزه سایبری نسبتا متوقف كرده‌ایم.وی با بیان اینكه در 15 ماه گذشته، 10 استان به آزمایشگاه شناسایی ادله دیجیتالی جرم مجهز شده‌اند، گفت: در سال جاری مابقی استان‌ها نیز به این آزمایشگاه‌ها مجهز می‌شوند.رادان با بیان اینكه این آزمایشگاه‌ها در بازیافت اطلاعات جرم و همچنین كشفیات، قابلیت بی‌نظیری دارند، اعلام كرد: تاسیس آزمایشگاه پورتال فتا تا پایان سال جاری در دستور كار ماموران پلیس قرار دارد.همچنین به گفته هادیان فر رییس پلیس فتا در سال ۹۰ میزان رشد وقوع جرائم به حدود ۴ هزار فقره افزایش یافت که در این میزان کشف پرونده‌ها ۵۷ درصد بود. برداشت از حساب بانکی با ۴۸ درصد بیشترین جرم را در فضای مجازی به خود اختصاص داده است. رییس پلیس فتا همچنین گفته که منع قانونی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد، اما پلیس در این فضا با کسانی که در این فضا به ارتکاب جرائم مبادرت کنند، مقابله می‌کند.

اپل به تبلیغات برای سامسونگ محکوم شد

Posted: 21 Jul 2012 12:01 PM PDT

دادگاهی در انگلیس حکم عجیبی را برای محکومیت شرکت آمریکایی اپل صادر کرده است.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، در این حکم تصریح شده که شعبه اپل در انگلیس باید آگهی هایی را در وب سایت خود و همین طور روزنامه های کثیرالانتشار این کشور چاپ کرده و در آنها تصریح کند که شرکت سامسونگ در طراحی تبلت های خود از طراحی تبلت آی پد کپی برداری و تقلید نکرده است.

این حکم به دنبال منازعه حقوقی طولانی اپل و سامسونگ در انگلیس بر سر ادعای نقض حقوق مالکیت معنوی اپل صادر شده است. اپل بیش از دو سال است که با طرح دهها شکایت از سامسونگ در کشورهای مختلف اروپایی و همین طور امریکا مدعی شده این شرکت در طراحی تبلت ها و گوشی های هوشمند خود از اپل تقلید کرده است.

در حکم دادگاه چنین آمده که پیام یاد شده باید حداقل شش ماه در وب سایت شرکت اپل باقی بماند و همچنین متن یاد شده باید در چندین روزنامه و مجله انگلیسی منتشر شود تا هر گونه تصور در مورد تقلید سامسونگ از طراحی آیفون و آی پد برطرف شود. کارشناسان صدور چنین حکمی را یک پیروزی بی سابقه برای سامسونگ توصیف کرده اند.

اتحاد مخالفان محدودسازی اینترنت در آمریکا

Posted: 21 Jul 2012 12:01 PM PDT

گروهی از شرکت های فناوری در آمریکا که نگران سیاست های کنگره و کاخ سفید برای سانسور اینترنت هستند با یکدیگر متحد شده اند.

به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، از جمله این شرکت ها می توان به موزیلا، وردپرس، رد ایت و دهها وب سایت مشهور اینترنتی اشاره کرد. شرکت ها و سایت های یاد شده با راه اندازی یک گروه لابی موسوم به اتحادیه دفاع از اینترنت قصد دارند با قوانین در حال تصویب برای سانسور اینترنت مقابله کنند.

طی یک سال اخیر کنگره آمریکا با تصویب قوانینی مانند سوپا و ACTA درصدد سانسور اینترنت و مقابله با مدافعان آزادی بیان به بهانه دفاع از کپی رایت است.

در وب سایت این اتحادیه به نشانی internetdefenseleague.org تصریح شده در زمانی که اینترنت در خطر است و ما به فعالیت میلیون ها نفر نیاز داریم، این اتحادیه از اعضایش می خواهد تا خبر این فعالیت را منعکس کنند.

شبکه یاد شده در قدم اول در شهرهایی مانند نیویورک، سان فرانسیسکو، لندن و واشنگتن آغاز به عضوگیری کرده و نشانی به شکل گربه را برای شناسایی اعضای خود انتخاب کرده است. کارشناسان معتقدند عضویت برخی گروه ها و نهادهای شناخته شده حقوق دیجیتال کاربران مانند Electronic Frontier Foundation یا (EFF) بر تاثیرگذاری فعالیت های این گروه می افزاید.

تبلت‌ها به ابزار استفاده رسانه‌ای تبدیل شده‌اند

Posted: 21 Jul 2012 12:01 PM PDT

تحقیقات جدید نشان می دهد اکثر افرادی که از آی پد استفاده می کنند بیشتر از این تبلت برای رجوع به سایتهای اینترنتی و فعالیتهای سرگرمی چون تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی استفاده می کنند به این معنا که تبلت در زمان حاضر به نوعی به ابزاری برای استفاده رسانه ای تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس گزارش مرکز تحقیقاتی اطلاعات مصرف کننده که نظر سنجی را از بیش از یک هزار کاربر آی پد در اوایل سال جاری انجام داده بود، 40 درصد از شرکت کنندگان اظهار داشتند که عمدتا از دستگاه خود برای مراجعه به سایتهای اینترنتی استفاده می کنند.

این درحالی است که توجه به بخش سرگرمی که دربرگیرنده تماشای فایلهای ویدئویی، گوش دادن به موسیقی و نگاه کردن تصاویر است توسط 33 درصد از شرکت کنندگان این تحقیق مورد تصدیق قرار گرفته است.

در مقام سوم بخش بازیها قرار دارد که 27 درصد خریداران آی پد را به خود واداشته است.

نکته جالب توجه اینجا است که تنها 11 درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق از آی پد برای برقراری ارتباط با شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. هشت درصد از آنها نیز از این ابزار الکترونیکی برای کتاب و مجله خواندن استفاده می کنند.

این تحقیق تقویت کننده این نظریه است که تبلتها در وهله اول دستگاه های مصرف رسانه ای هستند. این درحالی است که مصرف آی پد در بحش تجاری نیز در حال افزایش بوده است و بسیاری از خریداران آخرین نسخه از آی پد این مسئله را مورد تأکید قرار داده اند.

این امر می تواند نشان دهنده این مسئله باشد که تبلتهای هفت اینچی برای بخش سرگرمی از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است؛ به طوریکه گوگل نکسوس هفت از زمان ارائه آن تاکنون موفقیتهای خوبی را شاهد بوده است. از این روز اپل نیز تصمیم دارد نسخه کوچکتری از آی پد را برای امسال ارائه کند.

اینترنت از اینترانت شهریورماه در ۳۱ استان تفکیک می‌شود

Posted: 21 Jul 2012 12:01 PM PDT

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فاز نخست شبکه ملی اطلاعات شهریورماه امسال عملیاتی خواهد شد، گفت: در این فاز جداسازی و تفکیک اینترنت از اینترانت 31 استان به صورت همزمان و برای دستگاههای دولتی اجرایی می‌شود.

رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر از اتمام مراحل فنی فاز نخست شبکه ملی اطلاعات خبر داد و اظهار داشت: این پروژه به صورت همزمان در 31 استان کشور برای کاربران دولتی و دستگاهها اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه منتظر هماهنگی امور برای پیاده سازی این پروژه هستیم، ادامه داد: از نظر فنی مشکلی برای تفکیک اینترنت از اینترانت ملی نداشته و پیش بینی می کنیم که این مهم در شهریورماه اجرایی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در این فاز کاربران خانگی و شرکتهای خصوصی به هیچ وجه درگیر شبکه ملی اطلاعات نخواهند شد و از این بابت تفاوتی در دسترسی احساس نخواهند کرد؛ اما کاربران دولتی و دستگاههای حاکمیتی که میزبانی خود را به داخل کشور منتقل کرده و از مراکز داده داخلی استفاده می‌کنند از این تاریخ به بعد از پهنای باند شبکه ملی اطلاعات استفاده خواهند کرد و به طور قطع سطح امنیت دسترسی شان ارتقا می یابد.

تقی پور با بیان اینکه بزودی با ابلاغ بخشنامه ای به دستگاههای اجرایی استفاده از پهنای باند شبکه ملی اطلاعات را اعلام خواهیم کرد، به مهر گفت: بالغ بر500 گیگابیت بر ثانیه ظرفیت پهنای باندی است که می تواند در شبکه ملی اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: دستگاههای دولتی به دلیل آنکه میزبانی آنها در داخل کشور است فعلا از این شبکه استفاده خواهند کرد و پس از آن نیز تمامی سازمانها و سایتهایی که میزبانی خود را به داخل کشور منتقل کرده اند می توانند از این شبکه استفاده کنند که امنیتی به مراتب بالاتر از شبکه ملی دارد.

به گزارش مهر، به استناد بند الف ماده (46) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب اقدام کرده و با استفاده از توان و ظرفیت‌های بخش‌های عمومی غیردولتی،‌ خصوصی و تعاونی،‌ امکان دسترسی پرسرعت مبتنی بر توافق نامه سطح خدمات را به صورتی فراهم کند که تا پایان سال دوم برنامه کلیه دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تابعه آن و تا پایان برنامه، 60 درصد خانوارها و کلیه مشاغل بتوانند به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شوند.

چندی پیش وزیر ارتباطات ایران را نخستین کشوری برشمرد که اعلام کرد فضای اینترنت کنونی برای ارائه اطلاعات با ارزش مناسب نیست و گفت: پس از آن ایده راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را با ویژگی‌های شبکه‌ای امن، پایدار و با ظرفیت بالا، مطرح کردیم حتی پس از این اعلام ایران بود که امریکا نیز اعلام کرد اینترنت فعلی فضای مناسبی برای ارائه اطلاعات نیست و به اینترنت جدیدی نیاز است.

فراخوان نخستین جشنواره سراسری طنز مطبوعات و خبرگزاری‌های ایران

Posted: 21 Jul 2012 12:01 PM PDT

نخستین جشنواره سراسری طنز مطبوعات و خبرگزاری‌های ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اعلام كرد كه نخستین جشنواره سراسری طنز مطبوعات و خبرگزاری‌های ایران در تاریخ 15 و 16 شهریورماه سال جاری در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

بر اساس فراخوان، این جشنواره در دو بخش؛ الف) طنز مكتوب شامل داستان، طنز، شعر، كاریكلماتور و غیره و ب) طنز تصویری شامل كاریكاتور، كارتون، كمیك استریپ، عكس و غیره برگزار خواهد شد.

آثار ارسالی باید در فاصله زمانی 1389/1/1 تا 1390/12/28 در یكی از نشریات یا رسانه‌های رسمی كشور به چاپ رسیده باشند و مهلت ارسال آثار تا 31 تیرماه سال جاری اعلام شده است.

موضوع برای شركت در جشنواره آزاد است و هر شخص تنها در یكی از دو حوزه فوق می‌تواند 3 اثر خود را به جشنواره ارسال كند.

ارسال اصل نسخه چاپ شده یا كپی خوانا باید با تایید مدیر مسوول رسانه باشد و در مورد طنزهای تصویری در صورت ارسال كپی نشریه، ارایه اسكن رنگی آثار برروی سی‌دی الزامی است.

ارسال تصویر صفحه اول شناسنامه صاحب اثر به همراه آثار ضروری است و شركت‌كنندگان باید فرم شركت در جشنواره را تكمیل و به انضمام آثار ارسال كنند.

آدرس پستی ارسال آثار به شرح زیر است: خرم‌آباد، میدان 22 بهمن، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، دبیرخانه نخستین جشنواره طنز مطبوعات و خبرگزاری‌های ایران و آدرس سایت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان lorestan.farhang.gov.ir است.

خدمات ویژه یاهو برای مسلمانان

Posted: 21 Jul 2012 11:53 AM PDT

شرکت یاهو با فرارسیدن ماه مبارك رمضان خدمات ویژه‌ای را برای مسلمانان در مالزی آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، شرکت یاهو در مالزی با فرا رسیدن ماه رمضان اعلام کرد که خدمات جدیدی با نام "رمضان مبارک" را برای مسلمانان در مالزی تدارک دیده است و با این خدمات جمعیت مسلمان آنلاین در مالزی خواهند توانست تا با ورود به این بخش از حال و هوای رمضان بهره‌مند شوند.

مدیر فروش یاهو مالزی در این خصوص گفت: مسلمانان مالزی می‌توانند در ایام ماه رمضان هرگونه اطلاعاتی درباره این ماه را با این خدمت جدید دریافت کنند و یکی از بخش‌های این خدمت آنلاین ارائه پیام‌های روحانی و اجتماعی در ایام ماه رمضان است.

وی تصریح کرد: 70 درصد از جمعیت اینترنتی مالزی از یاهو مالزی استفاده می‌کنند و این یعنی جمعیتی بالغ بر 8.2 میلیون نفر خواهند توانست از این خدمات استفاده کنند.

یاهو اعلام کرده است که این خدمات جدید برروی تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها نیز قابل دریافت است.

۷۵ درصد جمعیت جهان تلفن همراه دارند

Posted: 21 Jul 2012 11:53 AM PDT

نتایج تازه‌ترین بررسی نشان می دهد که حدود سه چهارم جمعیت جهان به تلفن همراه دسترسی دارند.

به گزارش ایسنا، بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که طی 12 سال گذشته شمار کاربران تلفن‌های همراه در جهان رشد بسیار زیادی داشته است.

بر اساس اعلام بانک جهانی، در سال 2000 شمار کاربران تلفن همراه در جهان کمتر از یک میلیارد بود، اما اکنون بیش از شش میلیارد کاربر تلفن همراه در جهان وجود دارد.

در همین حال بانک جهانی اعلام کرده است که به تنهایی در سال گذشته میلادی کاربران تلفن همراه در جهان بیش از 30 میلیارد اپلیکیشن دانلود کردند.

از دیگر نکاتی که بانک جهانی در گزارش خود به آن اشاره کرده، این است که هم‌اکنون حدود پنج میلیارد کاربر تلفن ‌همراه جهان در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند.

زمان ثبت نام وام مسکن خبرنگاران اعلام شد

Posted: 21 Jul 2012 11:53 AM PDT

معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فعال متقاضی دریافت وام مسکن روزنامه‌نگاران می‌توانند از روز یکشنبه یكم مرداد با مراجعه به پایگاه اینترنتی بانک اطلاعات خبرنگاران (سمان) به نشانی www.saman-gov.ir اقدام به ارسال مدارک و ثبت تقاضای خود كنند. پایان مدت ثبت درخواست تسهیلات وام مسکن تا ساعت 24 روز چهارشنبه یازدهم مرداد خواهد بود.

به گزارش ایسنا، این معاونت اعلام کرده كه با توجه به ظرفیت محدود این تسهیلات، روزنامه‌نگاران دارای رابطه استخدامی با روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و همچنین متقاضیان متاهل در اولویت قرار دارند. نتیجه بررسی‌ها از طریق سایت‌سمان تا حداکثر یک‌ماه پس از اتمام مهلت مقرر از طریق همین سایت به متقاضیان اعلام خواهد شد.

البته تاكید شده كه به درخواست‌های فاقد شرایط لازم و دارای نقص در مدارک ترتیب اثر داده نخواهد شد.

اطلاعات تکمیلی دربارۀ شرایط ثبت نام و مدارک لازم در سایت سمان ارایه شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر