۱۳۹۱ تیر ۱۵, پنجشنبه

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Link to Persianweblog | پرشین وبلاگ

پرشین کارتون 9 ساله شد

Posted:

امروز نهمین سالگرد تولد سایت پرشین کارتون است. پرشین کارتون سایتی بود که با حداقل ها به حداکثر رسید و به خیلی ها اثبات کرد که با دست خالی و نداشتن بودجه های میلیونی ، می توان به افق های تازه رسید. سایتی که با وجود ناملایمات و بداخلاقی های بسیار سالها فعالیت کرد و اگر فیلتر نمی شد قطعا امروز به جایگاه بهتری در بین سایت های هنری دست می یافت.

پرشین کارتون


ولی متاسفانه این تلاش حداقلی تحمل نشد و در این مدت هم سایت های کاریکاتوری دولتی یا خصوصی مشابه نیز با آسودگی خاطر از نبود یک رقیب جدی و تأثیر گذار به پایین ترین سطح ممکن از لحاظ کیفی تنزل یافته و نتوانستند که نیازهای کاریکاتوریستها در این حوضه به درستی پاسخگو باشند.

پرشین کارتون دارای روحی بود که امروز کمتر شاهدش هستیم و آن چیزی نیست جزء همکاری گروهی و حرفه ای کاریکاتوریستها برای رسیدن به خواسته ها و مطالبات صنفی شان.

کیوان زرگری از پایه گذاران پرشین کارتون: امروز می خواهم به دوستان کاریکاتوریستم پیشنهاد بدهم که دست به کار شده و برای رونق فعالیتها و ارائه آثار زیبای خود و همکارانشان و همچنین ارائه مطالب ، اخبار ، رویدادها ، گزارشات ، گفتگوها و سایر مطالب مفید و مرتب با حوزه کاریکاتور پایه گذار سایت ها و یا وبلاگ هایی همچون پرشین کارتون باشند. امروز دوستانی هستند که سایت ها و یا وبلاگ های کارتونی را اداره می کنند ولی ناشناخته مانده اند و لازم است تا با تغییر رویکردها و شناخت اولویت ها و نیازهای روز جامعه کاریکاتوریست و تزریق نیروهای خوش فکر و جوان مخاطبانشان را پرشمار کنند.

پرشین کارتون . کیوان زرگری

از راست به چپ: حسن کریم زاده، یحیی تدین، کیوان زرگری، هادی حیدری | عکس مربوط به سال 1384 است.


یکی از خصوصیات مهم پرشین کارتون در زمان فعالیتش این بود که بسیار تاثیر گذار بود. که دلیل مهم آن تعامل با گروهها و اشخاص بود. تلاش این گروه هم این بود که سلایق شخصی گروه را در ارتباط با جامعه کاریکاتوریست ها محدود نکنند و از همه گروهها و نظرات بهره ببرند، اگر چه در خیلی مواقع نظرات ممکن بود بر علیه گروه باشد، اما باید قضاوت را به خواننده سپرد.


کیوان زرگری: امیدوارم با استفاده از چنین تجربیات ارزشمندی که با صرف وقت و انرژی بسیار تحقق یافته بود شاهد تولد فعالیت های از این دست باشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر