۱۳۹۱ مرداد ۱۹, پنجشنبه

Fwd: {تفريح و سرگرمي}, [16788] بی نظیر مثل آقا بنا

احمد جان متاسفانه تمام بودجه ورزشی کشور صرف فوتبال و فوتبالیستهایی میشود که دارای کمترین بازده و بیشترین افاده ؛ دارای کمترین غیرت و بیشترین شهرت هستند . ببینید آقایون میلیاردی در مستطیل سبز چه گلی به سر ورزش این کشور میزنند آنها جز راه رفتن در زمین و مراقبت از پاهای خود دیگر چه میکنند و بعد از هر باخت که باعث گریه هوادارانشان میشود با خنده زمین را ترک میکنند ولی در همین بازیهای لندن دیدیم وقتی دلاور کشتی فرنگی ما یعنی عبدولی در عین شایستگی با رای داوران خود فروخته بازنده شد صدای هق هق گریه او از لندن تا ایران آمد و در فرودگاه امام خمینی (ره) از مردم عذرخواهی کرد .با کمی توجه به ورزشهایی نظیر والیبال و بسکتبال و فوتسال ؛ کشتی و بوکس و وزنه برداری ؛ جودو و کاراته ؛ دو و میدانی و شنا ؛ پینگ پونگ و دهها ورزش دیگر و صرف یک دهم بودجه فوتبال به آنها قطعا" نام ایران عزیز و پرچم مزین به اسم جلاله خداوندی در میادین جهانی به اهتزاز در خواهد آمد . محمد بنا در عین بزرگی با تواضع گفت مدال افتخارم را از ملت ایران گرفته ام .. درود بر او و تمام کسانی که تلاش میکنند بجای مال اندوزی و کسب شهرت کاذب ؛ نام پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را در جهان پر آوازه سازند 

---------- Forwarded message ----------
From: Sepanta <sepanta2010@gmail.com>
Date: 2012/8/9
Subject: {تفريح و سرگرمي}, [16786] بی نظیر مثل آقا بنا
To:






بی نظیر مثل آقا بنا

به نظر شما اگر آقای محمد بنایی در فوتبال بود چقدر می ارزید؟ یک میلیارد؟ ده میلیارد؟ یا سه هزار.....

mohammad bana


از نتایج به دست آمده در کشتی فرنگی المپیک شگفت زده شده اید؟! اصلاً کسب 3 مدال را انتظار داشتید؟! معلوم است که نه. باید هم با این عملکرد، خودی و غریبه انگشت به دهان بمانند و حیرت زده شوند. آن روزهایی که شرمنده باخت مقابل عربستان بودیم. همان روزهای تلخی که تیم های فوتبالمان یکی پس از دیگری ناکامی ارمغان می آوردند، در راه المپیک و آسیا آبروریزی می کردند، مردی از طلا، بدون هیاهو کار خودش را می کرد. بی اینکه برایمان کمترین اهمیتی داشته باشد او بدون آنکه پشتوانه و حمایتی داشته باشد راهی را می رفت که رویایش هم برایمان قابل تصور نبود. آقای مورد احترام و با دانشی که ما تازه امروز اهمیتش را درک کرده ایم.
اگر از آن دسته ایرانی هایی هستید که به خاطر موفقیت های تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در المپیک به خود می بالید و این روزها مزه خوشحالی ر ا از ته دل چشیده اید باید بدانید در حال حاضر این حس مشترک تمام ایرانی هاست. اما اگر با این موفقیت های چشمگیر کشتی گیران جو زده شده اید و به ورزش کشور امیدوار، باید کمی صبر کنید. و اگر برای این حرف دلیلی می خواهید فقط به این نکته اشاره می کنم که وضعیت فدراسیون های فعلی را یک بار مورد بررسی قرار دهید. از تیراندازی گرفته تا همین فوتبال بیمار خودمان.
پس چه می شود که کشتی فرنگی ما تا این حد پیشرفت داشته؟ آیا نابسامانی های اخیر کشتی آنقدر مخرب نبودند که روی عملکرد ورزشکاران تاثیرگذار شود؟ (شاید با دیدن نتایج آزاد و مقایسه آن با دوره های قبل اثراتش را ببینیم!) پس دلیل این همه پیشرفت و افتخار، آن هم در این چند سال برای کشتی فرنگی چه می تواند باشد؟ چه کسی حاشیه های تمام ناشدنی و روزمره ورزش اول کشور را مهار می کند؟
حتماً کار فرنگی کاران ایرانی را در المپیک سی ام دیده اید. آنها فقط طلا نگرفتند. طلسم شکنی کردند و آقایی. پیروزی های قدرتمندانه و بی حرف و حدیثی که دست های پشت پرده را هم فلج کرد. با دیدن نمایش کشتی گیران به این نکته می رسیم که شانس و تقدیر در اسارت قدرت و اراده قهرمانان است. و این قبیل کلمات صرفاً واژگانی است برای بهانه جویی آدم هایی ضعیف.
همه ما به خصوص اهالی دل مرده فوتبال که این چند ساله چیزی جز ناکامی در یاد ندارند ممنون ورزشکاران با غیرتی است که وقتی دیوارهای رنگ و رو رفته خانه شان را می بینی تنت می لرزد اما وقتی نمایش جانانه دلاوری از اهالی همان خانه را می بینی سری را بالا می گیری که تا پیش از این در گریبان ها مخفی بود. نه از سرما که از شرمندگی شکست های پیاپی.
خوش به حال کشتی که یکی مثل محمد بنا دارد. اگر می خواهید به عمق این حسرت پی ببرید به سراغ فوتبالی ها بروید. آنها که با تمام ریخت و پاش ها بازهم آرزوی یکی مثل آقای بنا را دارند. کسی که همه چیز تمام است. عاشقانه کار می کند و در تمام این سال ها کسی ندیده او از زیر کار در برود یا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند. برایش فرقی نداشته باشد که رئیس کیست. امکانات چقدر است. البته ویژگی بارز آقای بنا این ها نیست. او با اینکه مربی بزرگسالان است اما به واقع استعدادیابی بی نظیر هم هست. این همان نکته ای است که اگر اهل خدمت صادقانه و عاشقانه نباشی با دسته دسته اسکناس هم به دست نمی آید. کدام مربی فوتبالی را سراغ دارید که علاوه بر مسئولیت تیم اصلی کار خودش را اضافه کند و به دنبال استعدادها بگردد، روی پرورش آنها وقت بگذارد و در نهایت به آنها فرصت دهد.
اینکه ما می توانیم فوتبال را به کلی کنار بگذاریم و با شور و غرور، کشتی ببینیم حاصل دست رنج مردی است که به تنهایی همه کار برای موفقیت کشتی فرنگی ایران کرد. در حق محمد بنا (و البته همکارانش) اجحاف است اگر سهمش را در این افتخارات با دیگران و به خصوص پشت میز نشین ها تقسیم کنیم. شما نمی توانید مشکلات متعدد کشتی را نادیده بگیرید. اگر محمد بنا بر مسند کار نبود، فاجعه ای شبیه المپیک پکن روی می داد، شک نکنید.
شاید این اندازه از موفقیت آقای بنا، تلنگری باشد برای فوتبالی ها. مربی بی درجه و بی ستاره ای که فقط کارش را می کند. دنبال مصاحبه و سر زبان افتادن نیست. عاشق کارش است و اینگونه کشتی فرنگی ما را که در آسیا هم حرفی برای گفتن نداشت را امروز آقای المپیک کرده است. نام این مرد ارزشمند و خدماتش به ورزش بحران زده ما در کنار بزرگانی چون امیرکبیر در تاریخ ایرانی ها ثبت خواهد شد، شاید، شاید کسی از آنها الگو گرفت. لااقل امیدواریم فوتبالی ها یک چیز را آموخته باشند: غیرت! که البته خیلی نمی توان امیدوار بود حالا که کسی پیدا شده خواب این خفتگان را آشفته سازد، آنها را بیدار کند. آنها خوابشان سنگین تر از اینهاست که وقتی سقف قرارداد را برایشان می گذارند بهشان بر نمی خورد و با افتخار از دور زدن آن می گویند، در حالی که متوجه نیستند سقف قرارداد یعنی آقایان! ارزشتان کم شده است، کمی به خود بیایید.
به نظر شما اگر آقای محمد بنایی در فوتبال بود چقدر می ارزید؟ یک میلیارد؟ ده میلیارد؟ یا سه هزار...
فقط تو را به خدا قدرش را بدانیم. باور کنید حتی شبیه به او هم دوای درد بحرانی به نام فوتبال است. راستی بهترین پاداش برای این آقای خاص کشتی جهان چه می تواند باشد؟! مجسمه طلایی اش؟ شاید بهتر است نامش را فریاد بزنیم و بگوییم: «زنده باد آقای بنا.» معمار کشتی فرنگی ایران. الگوی تمام مربیان وطنی. بهترین مربی تاریخ ورزش کشور.





--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر