۱۳۹۱ مهر ۲۵, سه‌شنبه

[لیمو:11514] Fwd: تذکر فوری امام(ره) به مداح خوش صدا



---------- Forwarded message ----------
From:
Date: 2012/10/16
Subject: تذکر فوری امام(ره) به مداح خوش صدا
To:


تذکر فوری امام(ره) به مداح خوش صدا

در حالی كه جمعیت سراپا گوش بودند، حضرت امام قبل از آنكه جمله تمام شود، ناگهان با لحنی تند فریاد زدند: «آقا این چه حرف هایی ست، می خوانید. آقا این مطالب را نخوان»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مركز اسناد انقلاب اسلامی، حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان در كتاب خاطرات خود از دوران حضور امام در نجف اشرف، تعریف می كند:
 
 حضرت امام(ره) در نجف اشرف، معمولا برای شهادت ائمه در منزل روضه و ذكر مصیبت داشتند كه آقای كشمیری آن را انجام می داد؛ اما برای شهادت زهرا(س) سه روز آن هم دو بار، در فاطمیه اول و دوم. 
 
در ولادت معصومین(ع) نیز جلوس داشتند و گاهی هم مداحان اهل بیت، شعر می خواندند. ظاهرا در 20 جمادی الثانی 1388 قمری كه سالروز ولادت حضرت زهرا(س) بود، طبق معمول حضرت امام(ره) در حیاط منزلشان كه حدود چهل متر مربع مساحت داشت و آكنده از جمعیت بود، جلوس كرده بودند. 
 
در آن روز یكی از مداحان ایرانی كه بسیار خوش صدا بود و تازه به عراق آمده بود، اجازه گرفت وشروع كرد به خواندن قصیده ای درباره حضرت زهرا(س) تا رسید به بیتی كه برای بالا بردن مقام حضرت زهرا(س) بوی تحقیر برخی از انبیای عظام از آن استشمام می شد. 
 
در حالی كه جمعیت سراپا گوش بودند، حضرت امام قبل از آنكه جمله تمام شود، ناگهان با لحنی تند فریاد زدند: «آقا این چه حرف هایی ست، می خوانید. 
 
آقا این مطالب را نخوان» (نقل به مضمون) و به این ترتیب با وجود علاقه و ارادت فوق العاده ای كه به حضرت زهرا(س) داشتند و در ذكر مصیب ایشان حتی یك لحظه نمی توانستند از گریه و ریختن اشك، خودداری كنند، برای یك لحظه هم نتوانستند شكستن مرزهای الهی را با كوچك شمردن انبیا به خاطر حضرت زهرا(س) تحمل كنند و بدون رودربایستی با این كه میزبان جلسه بودند و مداح میهمان بود، بی درنگ و در میان جمع و در وسط جمله با قاطعیت او را نهی كردند.
 
 
* منبع: حدیث رویش (خاطرات و یادداشت های حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان)، تالیف محمد حسن رحیمیان، انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامی


پینوشت 1: کاش جناب رحیمیان آن بیت را دقیقا نیز ذکر می کردند. چون شبیه این مطالب را امروزه نیز از مداحان زیاد می شنویم. اما اینکه بیت مورد نظر دقیقا چه بوده که اینقدر حضرت امام ره برآشفته اند.
پینوشت 2: نکته ی جالب این است که حضرت امام ره مانند قاطبه علمای شیعه حضرت فاطمه س را پس از پیامبر ص و امیرالمومنین ع افضل خلائق می دانند و طبق روایات فراوان حضرت فاطمه س از جمیع انبیاء  ع و سایر ائمه ع افضل هستند اما پائین آوردن مقام انبیاء ع را نمی پذیرند و اینچنین واکنش نشان می دهند


--
--
=>=>=>=>=>=>=>=> ما بايد عادت كنيم، براى خودمان فرهنگ كنيم، براى خودمان يك فريضه بدانيم كه هر كالائى كه مشابه داخلى آن وجود دارد و توليد داخلى متوجه به آن است، آن كالا را از توليد داخلى مصرف كنيم و از مصرف توليدات خارجى بجد پرهيز كنيم
امام خامنه ای حفظه الله <=<=<=<=<=<=<=<=
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "لیمو
»« Lemon".
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به lymoo@googlegroups.com
 
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/lymoo?hl=fa?hl=fa
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر