۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۷, جمعه

استاد بنان

سنگ قبر بنان تخريب نشده است
سنگ قبر زنده ياد غلامحسين بنان كه به تازگي از كشور يونان آورده شده است ، پس از بهسازي برخي بخش هاي امامزاده طاهر، با نظارت دخترش تعويض مي شود.
حدود 24 سال از گذاشتن سنگ قبر مرحوم بنان مي گذشت و به مرور زمان اين سنگ شكسته شده بود. به همين دليل تصميم گرفتم كه آن را تعويض كنم. اين سنگ قبر تازه از كشور يونان آورده شده و بسيار محكم تر از سنگ هاي ديگر است.

پري بنان، دختر مرحوم غلامحسين بنان در خصوص شايعاتي مبني بر تخريب سنگ قبر استاد بنان كه در برخي سايت ها منتشر شده بود، به ايلنا گفت: سنگ قبر و محوطه اي كه پدرم در آنجا دفن شده اند، به هيچ وجه تخريب نشده ، بلكه محوطه آن در حال بازسازي است. من مراقبت سنگقبرها هستم.

پري بنان در اين زمينه به ايلنا گفت: اتفاقا از يك سري از دوستان هم به من زنگ زدند و مي پرسيدند كه آيا سنگ قبرپدرم دزديده شده؟ اما خوشبختانه هيچيك از اين اتفاقات نيافتاده. قبل از اين جايي كه استاد بنان دفن شده بودند، در يك محل گودي قرار داشت و باد وباران، زباله و آب هاي روي زمين را به آنجا مي برد و اصلا امكان تميز كردن آن وجود نداشت. البته يك سري سنگ قبرهاي ديگري هم در امامزاده طاهر اين مشكل را داشتند.

وي ادامه داد: به دليل اين مشكلات من و البته دوستان ديگري چندين بار صحبت كرديم و خواستيم كه مشكل اين سنگ قبرها برطرف شود. خوشبختانه مديريت امامزاده قبول كردند و قرار شد كه آن منطقه بهسازي شود و همه قبرها را هم سطح كنند. اتفاقا به تازگي به آنجا سري زده بودم و ديدم كه بسيار منظم اين كار را انجام داده اند. فكر مي كنم تا يك ماه ديگر كار بهسازي اين منطقه از امامزاده به اتمام خواهد رسيد.

پري بنان با بيان اينكه سنگ قبر جديدي به جاي سنگ قبلي نصب خواهد شد، افزود: حدود 24 سال از گذاشتن اين سنگ قبر مي گذشت و به مرور زمان اين سنگ شكسته شده بود. به همين دليل تصميم گرفتم كه آن را تعويض كنم. اين سنگ قبر تازه از كشور يونان آورده شده و بسيار محكم تر از سنگ هاي ديگر است. البته دستنوشته استاد اميرخاني كه موجب ارزشمند شدن سنگ شده بود نيز به صورت كامل به روي سنگ تازه منتقل شده.

وي عنوان كرد: برخي از دوستان هنرمند به درخواست بنده در امامزاده طاهر به خاك سپرده شده اند و به همين دليل من نسبت به تمام آنها احساس مسئوليت مي كنم. در نظر دارم كه بعد از اتمام كار و نصب سنگ قبر تازه، به خاطر همين اتفاق مراسمي را هم در امامزاده طاهر برگزار كنم.
زنده ياد خلامحسين بنان،خواننده بزرگ موسيقي ايران در سال 1364 درگذشت و در محل امامزاده طاهر كرج به خاك سپرده شد.

خبر از خبرگزاري تابناك17/2/1388

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر