۱۳۸۹ خرداد ۵, چهارشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


انتخابات انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار شد

Posted: 26 May 2010 02:24 PM PDT

مدیانیوز - سومین دوره انتخابات هیأت مدیره انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات روز چهارشنبه در دانشگاه تهران برگزار شد.

در این انتخابات دکتر تقی آزاد ارمکی از دانشگاه تهران (۸۸ رای)، دکتر محمد رضایی از دانشگاه تربیت مدرس (۶۷ رای)، دکتر محسن نیازی از دانشگاه کاشان (۵۳ رای)، دکتر علی ربیعی از دانشگاه پیام‌نور (۵۳ رای)، دکتر محمود شهابی از دانشگاه علامه (۵۳ رای)، وحید طلوعی از جهاد دانشگاهی (۵۳ رای) و دکتر شراره مهدی‌زاده از دانشگاه الزهرا به‌عنوان اعضای جدید هیئت مدیره انجمن انتخاب شدند.

همچنین دکتر عبدالله گیویان از دانشگاه صداوسیما و دکتر حسن بشیر از دانشگاه امام صادق به‌عنوان اعضای علی‌البدل و دکتر حمید غیدی از دانشگاه آزاد به‌عنوان بازرس انجمن انتخاب شدند.

با تصویب مجموع عمومی انجمن، مدت فعالیت هیأت مدیره جدید سه سال خواهد بود.

اتحادیه‌ی جهانی مخابرات: بیش از یک‌چهارم مردم جهان از اینترنت استفاده می‌کنند

Posted: 26 May 2010 01:59 PM PDT

طبق گزارش منتشر شده ازسوی اتحادیه جهانی مخابرات، حدود 26 درصد از مردم جهان تا پایان سال 2009 کاربر اینترنت بودند.

به گزارش ایسنا، در گزارش توسعه مخابرات جهانی / آی سی تی 2010 اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) تصریح شده است که نیمی از جمعیت جهان تا سال 2015 باید به پهنای باند دسترسی داشته باشد.

طبق این گزارش، شمار کاربران اینترنت بین سال 2003 تا 2009 دو برابر شده است و بخش تلفن همراه با پیش‌بینی رسیدن شمار مشترکان به پنج میلیارد نفر در سال جاری میلادی، رونق می‌یابد.

به گفته سامی البشیر المرشد، مدیر دفتر توسعه مخابرات ITU که در کنفرانس این سازمان در حیدرآباد هند سخن می‌گفت، در حالی که تحول بخش ICT قابل ملاحظه بوده، بسیاری از افراد هم‌چنان از مزایای جامعه اطلاعاتی بی‌بهره مانده‌اند.

به گفته سوزان تلتشر، مدیر بخش بازار اطلاعات و آمار این دفتر، بدون ذکر دسترسی به پهنای باند، بیش از 80 درصد مردم در کشورهای در حال توسعه هنوز دسترسی به اینترنت ندارند.

طبق این گزارش، در جهان توسعه یافته تقریبا 60 درصد از خانه ها در مقابل تنها 12 درصد در جهان در حال توسعه، به اینترنت دسترسی دارند.

به گفته تلتشر، ضریب نفوذ پهنای باند ثابت در کشورهای در حال توسعه با حدود 3.5 درصد در پایان سال 2009 همچنان بسیار کم است و تسهیلات دسترسی به اینترنت عمومی بیشتری در جهان در حال توسعه برای جبران دسترسی غیریکنواخت در خانه ها مورد نیاز است.

با این همه بخش بزرگی از رشد ارتباطات در کشورهای در حال توسعه در اصل به چین و هند مربوط است. اگرچه کشورهای در حال توسعه اشتراک‌های تلفن همراه بیش‌تری نسبت به کشورهای توسعه یافته دارند، بیش از یک سوم از مشترکان تلفن همراه در چین و هند هستند.

چین هم‌چنین در بخش پهنای باند ثابت پیشرفت خوبی داشته و در حال حاضر نیمی از اشتراک‌های پهنای باند در کشورهای در حال توسعه مربوط به این کشور است.

به گفته تلتشر، جز مساله اتصال، شکاف واضحی میان محتوا و زبان‌ها وجود دارد و بیش از 50 درصد محتوا در اینترنت به معدودی از زبان‌ها به‌ویژه انگلیسی است.

بنا بر گزارش ITU، با توجه به اینکه بیش از نیمی از کاربران اینترنت به زبانی صحبت می‌کنند که حروف غیرلاتین دارند، اقدام اخیر برای افزوده شدن نام‌های دامنه اینترنتی غیرلاتین به حروف لاتین توسعه مهمی به شمار می‌رود.

طبق یافته‌های این گزارش، هدف جامعه جهانی اطلاعاتی (WSIS) برای پخش صوتی و تصویری تا اندازه زیادی تحقق یافته زیرا جهان اکنون تحت پوشش رادیو و تلویزیون زمینی یا ماهواره‌یی قرار دارد. هدف WSIS پرداختن به نیاز بهره بردن از فن‌آوری‌های پخش صوتی و تصویری برای کمک به کشورها به‌منظور حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی بوده است.

حدود 1.4 میلیارد خانه دارای تلویزیون در جهان تا پایان سال 2009 وجود داشته که برای حدود پنج میلیون نفر دسترسی به تلویزیون را در خانه فراهم کرده است و ضریب نفوذ تلویزیون 97 درصد را نشان می‌دهد که نسبت به 73 درصد در سال 2002 افزایش یافته است. با این همه ضریب نفوذ در آفریقا هم‌چنان پایین است و تنها 28 درصد از خانه‌ها صاحب تلویزیون هستند.

محمدعلی رامین: نشریاتی که به رسالت خود عمل نمی‌کنند جای خود را به رسالت‌مدارها بدهند

Posted: 26 May 2010 01:59 PM PDT

معاون مطبوعاتی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر رعایت قانون مطبوعات توسط نشریات گفت: نشریاتی که مطابق قانون مطبوعات رسالت خود را انجام ندهند باید جای خود را به نشریات رسالت مدار بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، محمد علی رامین ظهر چهارشنبه در جمع مدیران رسانه های استان کرمان اظهار داشت: اهل رسانه باید مراقب باشند زیرا برخی انحرافها در یک لحظه رخ می دهد و لزوم افزایش بصیرت و آگاهی در فعالیتهای مطبوعاتی بسیار بالا است زیرا در تاریخ داریم که در کنار یک شجره طیبه یک شجره خبثه نیز رشد می کند.

وی افزود: در ابتدای اسلام افرادی وجود داشتند که تفکرات همین افراد منجر به انحراف شد و این موضوع نه اینکه تنها اختصاص به مدینه و 1400 سال پیش داشته باشد و ما از این مسئله معاف باشیم، بلکه اهل رسانه باید رسولان و مسئولیت مداران در زمان خود باشند.

وی افزود: در نخستین بخش از قانون مطبوعات بحث رسالت رسانه های مطرح شده است و اگر رسانه ای رسالت خود را انجام ندهند مشروعیت ندارد و باید حذف شود چه تیراژ این روزنامه 200 عدد یا اینکه دو میلیون باشد.

وی تاکید کرد: اگر رسانه ای مجوز گرفت و طبق قانون رسالت خود را انجام نداد مشروعیت خود را از دست می دهد و باید جای خود را به رسالت مدارها واگذار کند.

رامین گفت: این مسئله درست نیست که به دلیل اینکه نشریه ای تیراژ پایین دارد و اما مشروعیت خود را از نظام گرفته است دست به دامن زدن انحرافات بزند و باید با این موارد برخورد مطابق قانون شود.

وی گفت: اگر منطق عدم برخورد با نشریات با تیراژ پائین را بپذیریم مسیر انحراف در رسانه ها پذیرفته است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیاری از مطبوعات برای عوام الناس منتشر نمی شوند و به تعداد خوانندگان اتکا ندارند و فقط ابزاری برای پخش شایعات هستند.

رامین گفت: دیدگاههای که توسط دشمن پیگیری می شود از طریق رسانه هایی این چنینی که مشروعیت دارند پیگیری می شود و درصدند که به این دیدگاهها مشرعیت بدهند.

وی افزود: باید با این مسئله مقابله کنیم و اگر مسئولی آمد و با این مواد برخورد کرد و قانون را جدی گرفت و برای جاری کردن آن با هیچ کس مماشات نکرد مبادا از هر دو جنبه مورد تهاجم قرار گیرد.

وی گفت: این مسئله بسیار خطرناک است و آن زمان کسی جرات و جسارت اجرای قانون را نخواهد داشت.

اصولگرایی به اسم نیست بلکه به محتواست

وی در خصوص نشریات اصولگرا نیز گفت: اصولگرایی به اسم نیست و به محتوا است باید دید شاخصها و ملاکهای یک اصولگرا چیست.

رامین خاطرنشان کرد: اصولگرایی نباید به شعار باشد بلکه باید بر مبنای اصول دینی و ارزشی باشد، انسان موحد باید به دنبال وحدت عمل باشد و وحدت عمل دو ویژگی دارد اول محور وحدت، دوم ملاکهای وحدت که هر دو شاخص ما را به سمت یک هدف واحد سوق می دهد و هدف واحد این است که به عنوان بندگان خدا روی زمین زمین را از یوغ استکبار و ظلم نجات دهیم و زمینه بندگی خدا را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر منتظر ظهور صاحب زمان (عج)هستیم اما تا آمدن آن حضرت، طرحی را امام خمینی(ره) در بمهمن ماه سال 1348 برای اداره جهان مطرح کردند به نام ولایت فقیه و این اصل برای ایران و ایرانیان مد نظر نیست و برای شیعیان نیز به تنهایی مطرح نشده است بلکه برای همه کشورها و مسلمانان مطرح است.

وی گفت: گام اول این طرح نجات ایران بود که با پیروی انقلاب انجام شد و گام دوم آن وحدت جهان اسلام و گام سوم برداشتن موانع ظهور است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این یک هدف واحد است و اگر این هدف را گم کنیم به انحراف می رویم.

رامین خاطرنشان کرد: هر کس این آرمان را ندارد اصولگرا نیست و این اصولگرایی ارزشها و ملاکهای مشخص دارد که ممکن است این ارزش از ذهن ما دور شده باشد.

وی محور حرکت را مقام امامت ولایت فقیه دانست و گفت: گفتمان امام خمینی(ره) در این زمینه سالهاست که از ما گرفته شده و گرفتار روزمرگی شده است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که بعد از رحلت امام خمینی این نگاه را گرفتند خیانت کردند و نگاه جهان شمول توحیدی امام خمینی(ره) را گرفتند به نحوی 21 سال پس از رحلت همان مدعیان امروز می گویند" نه غزه، نه لبنان، ایران برای ایرانیان" و این اولین دعوایی بود که بین امام و دولت موقت در سال 57 به وجود آمد، بطوریکه دولت موقت می گفت اسلام را برای ایران می خواهیم اما امام ایران را پایگاهی برای گسترش اسلام می دانست اما این نگاهها از ما گرفته شد و هم اکنون در این زمینه تحلیل درست نداریم.

وی گفت: امروز نباید در این زمینه در جا بزنیم و باید از هر فرصتی برای تحقق آنها استفاده کنیم.

رامین گفت: امروز درست است که باغ پسته و گنج و مس نداریم اما مسئله این نیست بلکه باید به آرمانهای خداوندی و شیعی و علوی تکیه کنیم.

وی با اشاره به دوران ابتدایی اسلام گفت: در آن زمان سه دسته افراد وجود داشتند عده ای به دلیل دوستی و نسبت پیامبری حضرت محمد(ص) را پذیرفتند، عده ای معتقد بودند چون پیغمبر فردی دارای خصوصیات فردی بارز از جمله امانت داری است وی را پذیرفتند و عده ای نیز واقعا به اندیشه های روش امام ایمان راسخ داشتند.

رامین گفت: در زمان انقلاب نیز کسانی که نسبت شخصی با امام داشتند غالبا کاری به اندیشه ها نداشتند و اصلا به اصل ولایت فقیه کاری نداشتند، عده ای به نیت ویژگیهای شخصیتی امام آمدند و عده ای نیز به اندیشه های امام اعتقاد داشتند و دارند.

وی افزود: هدفت از این صحبتها بحث ریزش نیرو مطرح نیست بحث از آدمهایی است که خود را مدعی دانستند و بعد آمدند و ریشه افکار امام را زدند و رفاقتهای 50 ساله را زیر پا گذاشتند درحالیکه حجیم ترین کتابها در رابطه با ولایت فقیه را می نوشتند.

رامین از اهل رسانه خواست آرمانهای اصیل انقلاب را دنبال کنند و در این راستا حرکت نمایند.

شکسته شدن موانع زبانی با دامنه‌های اینترنتی جدید

Posted: 26 May 2010 01:59 PM PDT

رییس سازمان غیرانتفاعی نظارت‌کننده بر اینترنت در اظهاراتی عنوان کرد که استفاده از حروف غیرلاتین در آدرس‌های اینترنتی گام کلیدی در توسعه اینترنت و شخصی‌سازی آن برای میلیاردها کاربر است.

به گزارش ایسنا، به گفته راد بک استرام، مدیر اجرایی سازمان تخصیص‌دهنده نام‌ها و شماره‌های اینترنتی (آیکان)، حدود نیمی از افراد استفاده کننده از اینترنت، از حروف لاتین استفاده نمی‌کنند.

اما تایید اخیر حروف عربی و روسی برای پسوندهای نام دامنه به کاهش شکاف زبانی و تشویق کاربران بیش‌تر به پیوستن به اینترنت کمک می‌کند.

راد بک استرام که در حاشیه نشستی برای گرامیداشت معرفی چنین پسوندهایی به عربی، سخن می‌گفت، عنوان کرد که این بخشی از تبدیل اینترنت به یک اینترنت واقعا جهانی است.

اوایل ماه جاری مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و روسیه نخستین کشورهایی در جهان شدند که صاحب آدرس‌های اینترنتی با حروف تماما غیرلاتین شدند؛ به‌عنوان مثال مصر حق داشتن دامنه دات مصر به حروف عربی را به دست آورد.

این گام تغییر بنیادی در سیستم نام دامنه از زمان ایجاد آن در دهه 1980 محسوب می‌شود. پیش از تایید شدن نام‌های دامنه برای حروف عربی و روسی، آدرس‌های وب‌سایت به پسوندهایی مانند com. که به لاتین نوشته شده بودند، ختم می‌شدند و محدودیت مذکور چالشی را برای توسعه دسترسی اینترنت برای افرادی که نمی‌توانستند حروف لاتین را بخوانند، به وجود آورده بود.

بک استرام در اظهاراتی که پیش از این توسط طارق کمال، وزیر فن‌آوری اطلاعات مصر انعکاس یافت، اظهار کرده بود که برداشته شدن مانع زبانی، دسترسی جدید و بی‌سابقه‌ای را به اینترنت فراهم می‌کند.

وزیر فن‌آوری اطلاعات مصر پیش از این اظهار کرده بود که از 60 میلیون کاربر دستگاه‌های قابل حملی که در این کشور وجود دارند، تنها حدود 17 میلیون نفر آنلاین هستند و سیستم جدید تا اندازه زیادی این آمار را افزایش می‌دهد.

به گفته وی، اکنون دلیل قوی‌تری برای شامل شدن آنان، آوردنشان و تبدیل آنان به بخشی از تحولی که در سراسر جهان اتفاق می‌افتد، داریم.

به گفته بک استرام، عربی در حال حاضر هفتمین زبان متداول در اینترنت است.

این آمار منعکس‌کننده رشد سریع استفاده از اینترنت در خاورمیانه است که مسائل فنی و محدودیت‌های سیاسی به‌صورت هم‌زمان، موانع جدی برای توسعه وب در این منطقه به وجود آورده است.

در حالی که مصر جزء نخستین کشورهایی بود که سال گذشته برای دامنه‌های جدید تقاضا داده بود، کشورهای دیگر نیز اکنون متقاضی به‌کارگیری چنین دامنه‌هایی شده‌اند.

طبق اعلام آیکان، این سازمان از زمان آغاز پذیرش تقاضاها در ماه نوامبر گذشته، در مجموع 21 تقاضا برای چنین دامنه‌هایی دریافت کرده که برای 11 زبان هستند.

یاهو یک شرکت اینترنتی اندونزیایی را خرید

Posted: 26 May 2010 01:58 PM PDT

یاهو شرکت اینترنتی اندونزیایی Koprol.com را که خدمات مبتنی بر مکان موبایل ارایه می‌کند، خریداری کرد.

به گزارش ایسنا، این خرید فن‌آوری مورد نیاز یاهو به‌منظور ارایه خدمات مبتنی بر مکان موبایل مانند کمک به افراد برای یافتن نزدیک‌ترین شرکت‌های محلی همراه با بازبینی‌ها در تلفن‌های همراه و هم‌چنین مشاهده مکان دوستان و کاری که در حال انجام آن هستند را فراهم می‌کند.

پیش از اعلام این خبر یاهو گویا به‌دنبال قراردادی برای شرکت Foursquare مستقر در شهر نیویورک به ارزش بیش از صد میلیون دلار بود.

طبق بیانیه یاهو، این شرکت، Koprol را به دلیل افزایش استفاده از دستگاه‌های موبایل برای دسترسی به اینترنت خریداری کرده است. این سایت ویژه تلفن‌های همراه طراحی شده و در عرض یک سال توانسته شمار قابل توجهی از کاربران را به دست آورد.

بر اساس این گزارش یاهو قصد دارد Koprol را در بازارهای خبری معرفی کند اما زمان آن را مشخص نکرده است.

تماشای سه‌بعدی جام جهانی! / معرفی دستگاه‌های الکترونیکی ویژه جام‌جهانی

Posted: 25 May 2010 03:24 PM PDT

خبرگزاری مهر - جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نزدیک است و به همین دلیل بسیاری از شرکتهای فناوری به تکاپو افتاده اند تا نام خود را در کنار رقابتهای مهمترین رویداد فوتبالی دنیا به خاطره ای خوش برای کاربران خود تبدیل کنند.

شرکتهای فعال در عرصه صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات این روزها در تلاشند تا سهمی در رقابتهای بازیهای جام جهانی 2010 داشته باشند.

جام جهانی روی نمایشگر رایانه

پخش تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به روش آنلاین یکی از مهمترین امکاناتی است که کاربران وب می توانند در این دوره از آن بهره مند شوند.

بسیاری از شبکه های تلویزیونی دنیا در طول برگزاری این رقابتها صفحات ویژه ای را روی سایتهای خود عرضه می کنند که کاربران از طریق این صفحات می توانند به جای در خانه ماندن، روی کاناپه نشستن، پاپ کورن خوردن و تماشای فوتبال در هر نقطه ای از طریق اینترنت و تنها با در اختیار داشتن یک رایانه و یا تلفن همراه نسل سوم، مسابقه تیم مورد علاقه خود را تماشا کنند.

به این ترتیب کاربران وب هیچ زمانی را از دست نخواهند داد. بنابراین تماشای تلویزیون از طریق وب یکی از مزایای داشتن اینترنت پرسرعت است.

اپل هم فوتبالی می شود

به نظر می رسد که معروفترین سیب دنیا قصد ندارد نسبت به تب قوتبال کاربران خود بی تفاوت باشد. به طوری که بر روی "آی- تیوز" و App Store گزینه ویژه ای را به نام "جام جهانی 2010" راه اندازی کرده و در آن دریایی از برنامه های جانبی را عرضه کرده است که کاربران "آی- پد" و "آی- فن" می توانند با خرید و نصب آنها خود را بیش از همیشه در جام جهانی احساس کنند.

یکی از این برنامه های جانبی، تقویم کاملی از تمام رقابتهای جام جهانی آفریقای جنوبی است. این تقویم شامل پروفایل تمام تیمهای شرکت کننده، استادیومهای محل برگزاری دیدارها و اعلام نتایج مسابقات به صورت زنده است.

اپل این نرم افزار را از طریق سایت App Store خود به قیمت 99/0 دلار می فروشد.

برنامه جانبی دیگری که سیب بزرگ استیو جابز عرضه می کند South Africa 2010 Tracker نام دارد. این برنامه جانبی که رایگان است اطلاعات متعددی را درباره تیمها، گروهها و مسابقات عرضه می کند اما به روزسازیهای همزمان این اطلاعات به صورت پولی انجام می شود.

دستگاههای الکترونیکی مصرفی در زمین فوتبال

بی شک با آغاز جام جهانی فوتبال، دستگاههای الکترونیکی کوچک مصرفی و وسایل فناوریهای برتر، فوتبال دوستان را احاطه می کنند.

یکی از این دستگاهها، یک حافظه فلش "یو. اس. بی" 4 گیگابایتی محصول Emtec است. این فلش که می تواند به کیف کلیدها و یا کیف دستی متصل شود از ماه ژوئن به قیمت 90/14 یورو وارد بازار می شود. این فلش "یو. اس. بی" شبیه عروسکهایی است که لباس فوتبالیستهای تیمهای ملی شرکت کننده در جام جهانی را به تن کرده اند.

Hannspree Soccer Photo Alarm Clock نام دستگاه الکترونیکی کوچک دیگری است که از ساعت، تقویم، رادیو و قاب عکس دیجیتالی تشکیل شده است. این دستگاه دارای یک LCD کوچک و wall-paper کارتونی است. تصاویر متحرک این wall-paper فوتبالی هستند و در روی تقویم آن، تاریخ رقابتهای جام جهانی مشخص شده اند. قیمت این محصول 59 یورو است.

Mindtech Mindscreen MT-ETV45 عنوان یک "مینی تلویزیون قابل حمل" با نمایشگر 5/3 اینچی است که مجهز به یک "مبدل کد" (decoder) داخلی است و امکان ضبط برنامه های تلویزیونی را فراهم می کند. این مینی تلویزیون، دستگاهی مناسب برای تماشای مسابقات فوتبال در سفر است. باتری این دستگاه 5 ساعت شارژ می ماند. قیمت این تلویزیون قابل حمل 90/99 یورو است.

توافق سونی و فیفا

به خاطر توافقی که سونی و فیفا به امضا رسانده اند کاربران تلویزیون جدید سونی به نام "باواریا سه بعدی" (Sony BRAVIA 3D) می توانند 25 مسابقه جام جهانی فوتبال 2010 را به صورت سه بعدی تماشا کنند و به نهایت لذت حاصل از تماشای یک مسابقه فوتبال دست یابند.

قطع اینترنت شمال غرب کشور

Posted: 25 May 2010 02:16 PM PDT

عصر روز سه شنبه اینترنت منطقه شمال غرب کشور بدون اطلاع قبلی قطع شده و این وضعیت تا چهارشنبه در استانهای آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و زنجان همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در ارومیه، بروز این مشکل فعالیتهای برخی ادارات، شرکتها و موسسات این منطقه به خصوص ارومیه را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده و تا حدودی فعالیتهای عادی برخی از این نهادها مختل شده است.

آنچه بیش از همه موجبات اعتراض مردم ارومیه را فراهم کرده در کنار قطع و وصلهای مکرر شبکه اینترنت در طول یک هفته گذشته و عدم اطلاع رسانی این مشکل از سوی مسئولان ذیربط استان و به تبع آن کشوری مشکل قطعی اینترنت در این منطقه محدود به شبکه اینترنت نبوده و حتی خطوط IST نیز قطع بوده و امکان هیچگونه استفاده از شبکه اینترنت برای مردم این منطقه مقدور نیست.

خبرنگار مهر برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ تعدادی از کافی نتهای فعال در شهر ارومیه مراجعه کرده که متاسفانه یا با درب بسته و با اعتراض مسئولان و کاربران اینترنتی مواجه شد.

یکی از کاربران اینترنتی به خبرنگار مهر گفت: مشکل قطع و وصلی اینترنت پایین بودن سرعت اینترنت در شهرستان ارومیه تقریبا مشکل کلیشه ای و حالت تکراری به خود گرفته است.

مدیر یکی از شرکتهای اینترنتی فعال در آذربایجان غربی نیز در گفتگوی تلفنی با خبرنگار مهر ضمن اعتراض شدید نسبت به وضع به وجود آمده گفت: از عصر دیروز اینترنت بدون اطلاع رسانی قبلی قطع شده و امروز نیز همچنان ادامه دارد که موجب شده است با خیل عظیم تماس ها و اعتراضات مردم مواجه شویم.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود پیشرفت و توسعه روزانه زیرساختهای مخابراتی در سطح دنیا امروز همچنان شاهد بروز مشکلات فراوان از قبیل قطعی، سرعت پایین و امکان خدمات محدود به شبکه اینترنتی در سطح کشور و به تبع آن در ارومیه هستیم.

وی با بیان اینکه مردم و مشترکان این شرکت هر روز از وضع به وجود آمده گلایه مند هستند، خاطر نشان کرد: مشکل پایین بودن سرعت اینترنت، قطع و وصلی و ... در ارومیه مربوط به امروز نیست بلکه از سالیان گذشته نیز ادامه دارد ولی تاکنون اقدام موثر و عملی از سوی مسئولان در این زمینه صورت نگرفته است.

قطع دیتای تهران علت قطع اینترنت در شمال غرب کشور!

خبرنگار مهر در تماس با یکی دیگر از شرکتهای بزرگ اینترنتی استان در کمال تعجب با پیغام "با سلام مشترک گرامی اینترنت به دلیل قطعی دیتای تهران قطع می باشد" مواجه شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در ارومیه ضمن تایید قطع بودن شبکه اینترنت چهار استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان گفت: این مشکل در پی اجرای طرح توسعه تجهیزات دیتا در منطقه با محوریت شهرستان تبریز به وجود آمده است.

بهمن اسماعیل زاده از علت اصلی بروز این مشکل اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: طرح توسعه رفت این شبکه به خوبی اجرا شده ولی در پی اجرای طرح برگردان با قطعی شبکه اینترنت به دلیل مشکلات سخت افزاری مواجه شده ایم.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح شرکت مخابرات استانهای مذکور هیچ گونه دخالتی ندارند، خاطر نشان کرد: این طرح توسط شرکت توسعه زیرساختهای وزارت ارتباطات اجرا می شود.

اسماعیل زاده اظهار داشت: شرکتهای مخابرات استانهای منطقه شمال غرب کشور در این زمینه تنها نقش استفاده و توزیع کننده را عهده دار هستند و این شرکتها نیز همانند مردم عادی از بروز این مشکل گلایه مند هستند.

شرکت زیرساخت مخابرات وزارت ارتباطات باید پاسخگو باشد

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شرکت زیر ساخت مخابرات وزارت ارتباطات باید در این زمینه پاسخگو باشد، بیان داشت: بروز این مشکل از قبل باید پیش بینی می شد تا در صورت بروز شبکه اینترنت در ساعات پایانی روز قطع و مشکل برطرف می شد تا مردم صبح با قطعی اینترنت روبرو نشوند.

اسماعیل زاده در خصوص عدم اطلاع رسانی این مشکل به مردم بیان داشت: اجازه بدهید مشکل شناسایی و برطرف شود چون شرکت زیرساخت مخابرات به ما هم در این زمینه اطلاع رسانی نمی کند.

وی علت قطع و وصلی های مکرر شبکه اینترنت استان گفت: در این مدت با مشکل خاصی روبرو نبوده ایم و برخی قطع و وصلی ها در فاصله بسیار محدودی برطرف شده اند.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی ضریب نفوذ اینترنت در استان را 26 درصد اعلام کرد و بیان داشت: این در حالی است که متوسط ضریب نفوذ اینترنت در کشور 23.5 درصد است.

اسماعیل زاده تعداد شرکتهای PAP ( اینترنت پرسرعت) در استان را 11 شرکت عنوان کرد و گفت: هشت مورد از این شرکتها در حال حاضر دارای مشترک اینترنت بوده و مابقی نیز با کلیه تجهیزات آماده ارائه خدمات هستند.

وی تعداد شرکتهای ISP استان را نیز 124 شرکت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از هفت هزار و 200 نفر در استان از خدمات اینترنتی استفاده می کنند.

اسماعیل زاده با بیان اینکه استان آذربایجان غربی در زمینه زیرساختهای مخابراتی جزو استانهای برتر کشور به شمار می رود، گفت: هم اکنون هفت هزار کیلومتر فیبر نوری در استان به اجرا درآمده است و در زمینه ارائه خدمات اینترنتی مشکل خاصی وجود ندارد.

در حالیکه امروزه هر روز فناوری جدیدی در دنیا ارائه می شود قطع اینترنت در منطقه پرجمعیتی از کشور مانند شمالغرب جای سئوال دارد و به نظر می رسد مسئولان به جای ارائه آمار و ارقام باید به ارائه خدمات واقعی بپردازند.

منطقه شمالغرب کشور شامل استانهای آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و زنجان بیش از هشت میلیون نفر را در خود جای داده اند.

اولین انسانی که ناقل ویروس کامپیوتری است

Posted: 25 May 2010 02:16 PM PDT

همشهری آنلاین - یک دانشمند انگلیسی می‌گوید اولین انسانی در جهان است که بدنش ناقل یک ویروس کامپیوتری شده‌است.

به گزارش بی‌بی‌سی، دکتر مارک گاسون از دانشگاه ردینگ انگلیس در داخل دست خود یک چیپ کامپیوتری دارد. این چیپ به وی این اجازه را می‌دهد که بدون تماس مستقیم بتواند از گوشی تلفن خود استفاده و یا درب منزلش را باز کند.

این چیپ کامپیوتری نسخه پیشرفته‌تر چیپ‌هایی است که برای کنتزل از راه دور وضعیت حیوانات در حیات وحش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکتر گاسون می‌گوید یک نوع خاص از ویروس کامپیوتری می‌تواند باعث شود که دستگاه‌های دیگر از طریق این چیپ آلوده به همین نوع ویروس شوند.

نکته‌ای که دکتر گاوسون در آزمایش‌های خود بر آن تأکید می‌کند این است که با پیشرفته تر شدن چیپ‌های کامپیوتری که در بدن افراد جاسازی می‌شوند، ریسک حملات کامپیوتری به آن‌ها افزایش می‌یابد.

وی می‌گوید بعضی دستگاه‌های پزشکی مانند باتری‌های قلب یا سمعک‌هایی که در داخل گوش جاسازی می‌شوند هر چقدر پیچیده‌تر شوند، امکان وقوع حملات کامپیوتری به آن‌ها بیشتر می‌شود.

برای مثال وی‌ می‌گوید در آمریکا نوعی قطعه کامپیوتری به فروش می‌رسد که با وارد کردن آن در داخل بخشی از بدن، می‌توان اطلاعات پزشکی فرد را در آن ذخیره کرد و اگر فرد مورد نظر در محلی دچار حادثه و بیهوش شود، می‌توان از بازخوانی این چیپ به صورت بی‌سیم، مشخصات فردی و پرونده پزشکیش را بازخوانی کرد.

چندسال پیش که تلفن‌های همراه تازه به بازار عرضه شده‌بودند کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی این دستگاه‌ها به یکی از اهداف مجرمان سایبر تبدیل شوند. دکتر گاسون اکنون اخطار می‌دهد که همین اتفاق هم ممکن است برای دستگاه‌های دیجیتالی جدید نظیر این‌ها رخ دهد.

باز هم سرقت کابل‌های مخابراتی و قطعی تلفن‌ها در تهران: این‌بار منقطه‌ی چهار

Posted: 25 May 2010 02:16 PM PDT

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات تهران گفت: به‌علت سرقت کابل های مخابرات در منطقه چهار (مخابراتی) تهران 2 هزار شماره تلفن قطع شد.

"محمد خجسته نیا" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: این سرقت مربوط به کابلهای زیر بار رفته مخابرات مرکز پیام نور است که موجب قطعی شماره تلفن های محدوده خیابان شاهین شمالی با پیش شماره های 4440 تا 4449 و پیش شماره های 4460تا 4461 شده است.

وی افزود: با تلاش کارکنان مخابرات استان تهران 90 درصد شماره های قطع شده تا امشب و بقیه تا ظهر پنج شنبه(فردا) وصل می شود.

گفتنی است چند هفته قبل نیز شاهد سرقت کابلهای مراکز مخابرات در مناطق هفت و هشت و قطعی بیش از 9 هزار شماره تلفن در این مناطق بودیم.

اینترنت یک گیگابیتی خانگی برای شهروندان سنگاپوری

Posted: 25 May 2010 02:16 PM PDT

هم‌اکنون 88 درصد خانه‌های سنگاپور به خطوط پرسرعت اینترنت دسترسی دارند و طبق طرحی که هم‌اکنون دولت سنگاپور دنبال می‌کند، قرار است تا پایان سال 2010 به هر کاربر خانگی در این کشور یک گیگابیت در ثانیه پهنای باند اختصاص یابد.

به گزارش فارس، جمهوری سنگاپور که در جنوب شرقی آسیا واقع شده و پایتخت آن سنگاپور است، جنوب شبه جزیره مالایا قرار دارد و کوچک‌ترین کشور جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود. این کشور که مرکز آن شهر سنگاپور است، چهارمین مرکز اقتصادی جهان محسوب می‌شود و کارشناسان وضعیت اقتصادی آن را معمولا با 10 کشور اقتصادی برتر جهان بررسی و مقایسه می‌کنند.

سنگاپور حدود 5 میلیون نفر جمعیت دارد که مردمی از مالزی، چین، هند، کشورهای آسیایی و دیگر قومیت‌های قفقازی آن را شکل داده‌اند. این کشور از نظر دارا بودن تعداد جمعیت خارجی ششمین رتبه را در جهان داراست و بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده، 42 درصد جمعیت سنگاپور را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند و 50 درصد واحدهای خدماتی آن را در اختیار دارند. سنگاپور همچنین بر مبنای وسعت خود پس از موناکو دومین کشور پرتراکم جهان از نظر جمعیت محسوب می‌شود. مرکز A.T. Kearney نیز در لیست بین‌المللی خود سنگاپور را جهانی‌ترین کشور دنیا می‌داند.

هم‌اکنون که سایه‌های سنگین بحران اقتصادی از بیشتر کشورهای جهان رخت بربسته است و اثرات زیان‌بار آن کمتر در دنیا دیده می‌شود، موسسه تجاری IMD سوئیس در مطالعه جدید خود لیست 58 کشور جهان برای رهایی از بحران اقتصادی و برگشتن به شرایط ایده‌آل اقتصادی را منتشر کرده و در آن توضیح داده است که سنگاپور از بیشترین آمادگی در دنیا برخوردار است. کشور سنگاپور که سال گذشته رتبه سوم این لیست را در اختیار داشت، برخی نخستین بار با دو گام جهش موفق شد به عنوان رقابتی‌ترین بازار اقتصادی جهان نام خود را مطرح کند. این کشور که هم‌اکنون از قطب‌های اصلی اقتصاد آسیا محسوب می‌شود، نه تنها در بازارهای بزرگ با موفقیت گام برداشته است، بلکه اثرات فعالیت‌های دولت و مراکز تجاری آن نیز بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. مرکز IMD اعلام کرده است که سنگاپور در میان کشورهای منطقه آسیا پسیفیک بهترین خدمات ارتباطی و اینترنتی را به مردم خود ارایه می‌دهد و این مسئله یکی از عوامل اصلی آن در پیشرفت اقتصادی سال‌های اخیر بوده است تا بتواند شرایط خود را از حالت درحال توسعه به توسعه یافته برساند.

دولت سنگاپور برای آنکه میزان استفاده از اینترنت پرسرعت بین مردم خود را افزایش دهد و تعداد بیشتری از افراد را به این سمت بکشاند، از سال 2007 به بعد خدمات اینترنت پرسرعت را به صورت پایه بدون دریافت هرگونه هزینه در اختیار شهروندان می‌گذارد.

قیمت اینترنت پرسرعت در سنگاپور جزء ارزان‌ترین اقلام به شمار می‌رود؛ به طوری که در سال 2007 اینترنت با پهنای 4 مگابیت در ثانیه کمتر از 30 هزار تومان، اینترنت 6/5 مگابیت در ثانیه حدود 40 هزار تومان و اینترنت 30 مگابیت در ثانیه حدود 70 هزارتومان به صورت ماهانه قیمت داشته است و از آن زمان تاکنون این قیمت‌ها به میزان چشمگیر کاهش یافته‌اند.

دولت سنگاپور همچنین از سال 2006 میلادی سرویس اینترنت بی‌سیم رایگان را در اماکن عمومی این کشور راه‌اندازی کرده است. طبق این برنامه تعداد فرستنده‌های بی‌سیم در این کشور از 900 عدد به 5000 عدد رسید و به همین دلیل سنگاپوری‌ها موفق شدند در تمام مکان‌های عمومی نظیر ادارات، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها، مدارس و غیره از این سرویس رایگان استفاده کنند. با راه‌اندازی این طرح تعدادی از خانه‌های مسکونی که نزدیک به این اماکن هستند نیز می‌توانند این سرویس دولتی رایگان را در اختیار داشته باشند.

هم‌اکنون فرستنده‌های بی‌سیم مربوط به این سرویس در مسیرهای استراتژیک، منطقه‌های صنعتی و مراکز خرید نصب شده‌اند و اینترنتی با سرعت حداکثر 512 کیلوبایت در ثانیه را در اختیار کاربران می‌گذارند. در صورتی که کاربران سرعت بیشتری را درخواست کنند یا سرویس خاصی نظیر ویدیوکنفرانس را بخواهند، باید هزینه‌های کمی را به صورت ماهانه بپردازند. در اجرای این پروژه 63 میلیون دلاری، سه شرکت سنگاپوری دولت این کشور را یاری می دهند. سنگاپور از جمله کشورهای صنعتی و پیشرفته جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود که برنامه 10 ساله به منظور پیشرفت فناوری و زیر ساختار اینترنت برای نسل آینده و جوانان خود را دنبال می‌کند که پروژه اینترنت بی‌سیم نیز جزیی از این برنامه است. طبق طرحی که هم‌اکنون دولت سنگاپور دنبال می‌کند، قرار است تا پایان سال 2010 به هر کاربر خانگی در این کشور یک گیگابیت در ثانیه پهنای باند اختصاص یابد. آمارهای رسمی منتشر شده نیز حاکی از آن است که هم‌اکنون بیش از 88 درصد خانه‌ها در سنگاپور به خطوط پرسرعت اینترنت متصل شده‌اند. این کشور هم‌اکنون می‌کوشد با ارایه شبکه‌های نسل چهارم(4G)، شبکه پهن‌باند موبایلی خود را ارتقا دهد.

انتظار می‌رود شبکه‌های LTE این کشور 12 تا 24 ماه آینده آماده بهره‌برداری شود. فناوری LTE به کاربران امکان می‌دهد به سرویس های چندرسانه‌ای غنی و پرسرعت دسترسی داشته باشند و اینترنت بی‌سیم را با سرعت بالا در تمام امکان عمومی و غیرعمومی استفاده کنند.

کشور سنگاپور هم‌اکنون در احداث سریع‌ترین کابل اینترنتی جهان نیز مشارکت دارد. بر اساس اخبار منتشر شده، شرکت‌های بزرگ مخابراتی و فناوری برای ساخت کابل فیبر نوری زیردریایی جدید SJC که گفته می‌شود بالاترین ظرفیت را در جهان دارد، توافقنامه‌ای را به امضا رسانده‌اند. این کابل با هدف برآورد تقاضای آینده برای دسترسی سریع‌تر و افزایش تقاضا برای پشتیبانی از برنامه‌های اطلاعاتی و اینترنتی ساخته می‌شود و اتصال اینترنتی را در سراسر آسیا بهبود می‌بخشد. این پروژه که ژاپن را به گوام، هنگ‌کنگ، فیلیپین، تایلند و سنگاپور متصل می‌کند و احتمالا در آینده دیگر کشورها را بهم پیوند می‌دهد، با سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری و با مشارکت شرکت‌های بزرگی از جمله گوگل، "بهاراتی ایرتل " و "ریلیانس گلوبال کام " هند، "گلوبال تلکام " فیلیپین، KDDI ژاپن و "تله‌مدیا پسیفیک " سنگاپور صورت می‌گیرد. کابل SJC که با هشت هزار و 300 کیلومتر طول ژاپن را مستقیما به سنگاپور متصل می‌کند، ظرفیت حمل 17 ترابیت در ثانیه اطلاعات را خواهد داشت که البته این سرعت به 23 ترابیت در ثانیه قابل ارتقا است. انتظار می رود احداث این کابل در سال 2010 آغاز شده و تا سال 2012 آماده باشد.

گزارش کیفیت پهنای باند جهان که به صورت سالانه منتشر می‌شود، در سال 2009 میلادی در بخش رهبری پهنای باند 10 کشور برتر دنیا را به ترتیب کره جنوبی، ژاپن، هنگ‌کنگ، سوئد، سوئیس، اتریش، سنگاپور، لوکزامبورگ، دانمارک و نروژ اعلام کرده است و بر این اساس، سنگاپور هفتمین کشور برتر در زمینه ارایه اینترنت پرسرعت و خدمات باند پهن اینترنتی در سراسر دنیا محسوب می‌شود.

طراحی مرورگر اینترنتی برای تلویزیون‌ها

Posted: 25 May 2010 02:11 PM PDT

به تازگی یک مرورگر اینترنتی خاص برای استفاده بر روی تلویزیون طراحی شده که دستسرسی به اینترنت را از طریق تلویزیون ممکن می کند.

به گزارش فارس به نقل از اینترنت ویک، این مرورگر که Kylo نام دارد، توسط شرکت Hillcrest طراحی شده و به تازگی از مرحله بتا یا آزمایشی خارج شده است. سازگاری با windows Media Center و مجهز بودن به امکاناتی برای جلوگیری از ورود کاربر به سایت های کلاهبردار و متقلب از جمله امکانات این مرورگر است.

این مرورگر با جاوااسکریپت نیز سازگاری دارد و به گونه ای طراحی شده که اطلاعات موجود در یک صفحه وب را بر اساس ابعاد نمایشگر تلویزیون تنظیم کرده و برای کاربر نمایش دهد. زوم کردن بر روی اجزای مختلف صفحه هم از طریق این مرورگر ممکن است و کاربر همچنین می تواند از همین طریق دستور پرینت صفحات مورد علاقه اش را صادر کند.

مرورگر یاد شده را می توان به گونه ای تنظیم کرد که بخشی از صفحه تلویزیون را اشغال کند و کاربر در کنار مشاهده برنامه های محبوب خود به گشت و گذار در اینترنت بپردازد. این شرکت امیدوار است با افزایش همگرایی میان رایانه و تلویزیون بر تعداد کاربران این مرورگر افزوده شود.

ارسال پیامک با خط مصریان باستان / نقاشی‌های غارنشینان در موبایل‌های مدرن

Posted: 25 May 2010 02:11 PM PDT

مخترعی با الهام از زبان باستانی مصری ها، زبان نشانه جدیدی را برای گوشی های آی-فن و برخی از نرم افزارهای شبکه طراحی کرده است که در آن نشانه ها جایگزین حروف می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با وجود اینکه نقاشی های غاری با مدرن شدن جوامع به کلی فراموش شده اند اما یکی از همین تجهیزات مدرن عاملی جدید برای بازگشتن زبان هیروگلیف به دنیای انسانها شده است.

مردی از کلرادو به نام "کای استاتز" زبانی جدید را برای تلفنهای همراه ابداع کرده است که در آن کلمات به واسطه تصاویری که نشان دهنده حرکات، اسامی و مکانها هستند جایگزین می شوند. در واقع این ابداع مدلی مدرن از زبان هیروگلیفی است که در مصر باستان مورد استفاده قرار می گرفت.

زبان iConji از تصاویری در ابعاد 32 در 32 پیکسل مربع تشکیل شده که هر یک معنی مجزایی دارند. از قبیل خودروی مسابقه یا می توانند مفاهیم دوگانه ای را انتقال دهند از قبیل غذا یا خوردن غذا. این زبان جدید برای تلفنهای هوشمند آی-فن، آی پدها و یا در شبکه اجتماعی فیس بوک و یا برای برنامه های شبکه ای فایرفاکس یا سافاری قابل استفاده است.

به گفته استاتز استفاده از نشانه ها به جای واژه ها و بازی با لغات در این زبان جدید بسیار جالب توجه و آموزنده است. چه پیامی کامل با دستور زبان صحیح را ارسال کنید و چه پیامی تک واژه ای برای دعوت از دوستتان برای نوشیدن یک فنجان چای، دریافت پاسخ پیام به این زبان همیشه باعث سرگرمی و خنده خواهد شد.

iConji شباهتهایی به زبان چینی دارد اما "آریکا اوکرنت" زبان شناس توضیح می دهد احتمال ارتباط میان صورت نگاشتهای که در این زبان مورد استفاده قرار می گیرند با زبان چینی بسیار کم است. به گفته وی حروف چینی واژه های گفته شده و نه عقاید و مفاهیم را نمایش می دهند. آنها نسبت به نوشتار الفبایی از پیچیدگی بیشتری برخوردارند اما بیش از 90 درصد از آنها نشانه هایی را از مفهوم اصلی پیام در اختیار مخاطب قرار می دهند. در حالی که عملکرد iConji به این شکل نیست.

در واقع این زبان مشابه هیروگلیف است، نظام زبانی که در آن سمبل یک افعی نشان دهنده یک افعی نیست بلکه صدای F را نمایش می دهد. واژه نامه iConji با هزار و 185 واژه که هر یک از آنها به زبانهای انگلیسی، اسپانیایی، فرانسه، ایتالیایی، آلمانی، هندی، چینی، ژاپنی، ترکی و سواحیلی ترجمه شده اند ارائه خواهد شد.

با این حال استاتز معتقد است به دلیل اینکه کاربران می توانند نمادها و نشانه های منحصر به خود را به این زبان وارد کنند، سیر تکاملی این زبان جدید بسیار سریع خواهد بود. نماد سلام در این زبان که به شکل دستی باز با نشانگری رو به بالا نمایش داده شده است، شاید در کشورهای مختلف مفاهیمی مختلف از خود به نمایش بگذارد، از این رو افراد می توانند نمادهای متناسب با نوع فرهنگ خود را به این زبان بیافزایند.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، در این میان بسیاری از متخصصان زبان شناس بر این باورند استفاده از این زبان برای برقراری ارتباط با یکدیگر علاوه بر پایین آوردن سرعت انتقال پیام می تواند برای افرد مختلف فرایندی سخت و پیچیده به شمار رود.

نشست مدیران مرکز آی.تی ارشاد و ایرانسل

Posted: 25 May 2010 02:11 PM PDT

در جلسه مشترک میان مدیران مرکز فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد و ایرانسل، دو طرف پس از تشریح اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های آتی، پیشنهادها و نظرات خود را در زمینه همکاری میان این دو نهاد برای تولید، حمایت و عرضه محصولات دیجیتالی ارایه کردند.

در این دیدار که با حضور عیسی زارع پور - رئیس مرکز فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - برگزار شد، علیرضا قلمبر دزفولی - مدیرعامل شرکت ایرانسل - به ارایه گزارشی کامل از اقدامات و خدمات ایرانسل پرداخت همچنین هر دو طرف، پیشنهادهای خود را در راستای همکاری‌های دو جانبه مطرح کردند.

مهدی صرامی ـ معاون مرکز فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجتیال - گفت: ایرانسل می‌تواند محتوای مورد استفاده خود در ویترین را از موسسه‌های دیجتیالی تهیه کند که از مرکز فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال مجوز دریافت کرده‌اند تا نسبت به سلامت محتوای آن اطمینان داشته باشند.

او در ادامه افزود: این شرکت مخابراتی می‌تواند موسسه‌های تولیدکننده آثار و نرم‌افزارها، را برای اخذ مجوز موسسه به مرکز رسانه‌های دیجیتال معرفی کند.

صرامی ادامه داد: ایرانسل می‌تواند در بخش جانبی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال، بلوتوث، تم، موسیقی و دیگر محصولات خود را توسط آنتن‌های نصب شده بلوتوث برای مخاطبان ارسال کنند. همچنین در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال، غرفه‌ای را برای ارایه محصولات خود داشته باشد.

از دیگر پیشنهادهای صرامی برای همکاری با ایرانسل، استفاده از خدمات وایمکس در شبکه ملی فرهنگ بود که مورد استقبال دزفولی قرار گرفت و قول همکاری و کاهش تعرفه وایمکس برای این مرکز را داد.

آخرین توصیه صرامی، استفاده از آنتن‌های ایرانسل برای ارسال بلوتوث‌های مفید، خصوصا در متروی تهران بود.

بنا بر اعلام، پیشنهادهای مطرح شده، با استقبال مدیران ایرانسل مواجه شد و مسوولان قول مساعد و همکاری‌های همه جانبه را دادند.

در ادامه دزفولی گفت: ایرانسل می‌تواند محصولات ویترین را به برخی کشورهای اسلامی و آفریقایی صادر کند و خواهان حمایت مرکز رسانه‌های دیجیتال در این راستاست.

زارع‌پور نیز با استقبال از این طرح مراتب حمایت مرکز در این راستا را اعلام کرد.

مدیر عامل ایرانسل همچنین در ادامه تصریح کرد: برای معرفی مرکز رسانه‌های دیجیتال، نرم‌افزارها و محصولات این مرکز، امکان استفاده از سرویس MMS و SMS ایرانسل وجود دارد.

در ابتدای این دیدار، مدیران ارشد ایرانسل همراه با معاون مرکز فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجتیال و مدیر ساماندهی نرم افزارهای تلفن همراه، از واحدهای مختلف این مرکز دیدن کردند.

استفاده از تلفن همراه با پلک زدن

Posted: 25 May 2010 02:11 PM PDT

گروهی از دانشمندان آمریکایی آلگوریتمی را توسعه دادند که پذیرش و انجام تماسهای تلفنی، گرفتن عکس و ارسال پیامک را تنها از طریق پلک زدن امکانپذیر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان کالج دارتموث این آلگوریتم را که EyePhone نام دارد و تلفظ آن مشابه تلفظ "آی- فن" اپل است ساخته اند.

EyePhone اجازه می دهد که کاربر منوی تلفن همراه را تنها با انجام حرکات چشم و بدون نیاز به دخالت دست و کنترل کننده های صوتی مدیریت کند.

این نرم افزار، کاربردهایی برای استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی و یا در تمام موقعیتهایی که در آنها دستها مشغول هستند دارد و همچنین می تواند به معلولان جسمی حرکتی در به کارگیری از تلفن همراه بدون نیاز به دیگران مفید باشد.

EyePhone موقعیت چشم انسان را بر روی صفحه نمایشگر ثبت کرده و آن را به 9 منطقه در روی مانیتور تبدیل می کند. سپس به دنبال این می گردد که چشم بر روی کدام یک از این مناطق تمرکز کرده است. به محض اینکه نرم افزار، چشم انسان را برای ارائه فرمانها برای مثال باز کردن دفترچه تلفن تشخیص داد کاربر به سادگی می تواند یک پلک بزند. این پلک زدن چشم همان عملکرد کلیک کردن را دارد.

براساس گزارش Popular Science، به گفته این محققان در شرایطی که کاربر کاملا در مقابل تلفن همراه قرار گرفته باشد احتمال عملکرد این آلگوریتم 76 درصد و در شرایطی که کاربر در حال حرکت باشد احتمال موفقیت 60 درصد خواهد شد.

این نرم افزار در حال حاضر بر روی تلفن همراه هوشمند نوکیا N810 آزمایش می شود.

به گزارش مهر، دو سال قبل نیز شرکت نرم افزاری آلمانی SuperWise Technologies AG، دستگاهی را ساخت که با گرفتن یک عکس ساده از طریق تلفن همراه می تواند تمام اطلاعات مربوط به شناخت محلی که از آن عکس گرفته شده است را ارائه کند.

این دستگاه ویژه نیز Eye-phone نام دارد و با استفاده از فناوریهای اینترنت، ماهواره و سیسمتهای تشخیص اشیاء ساخته شده است. هنوز این شرکت در مورد استفاده از امتیاز نام محصول خود در این آلگوریتم اظهار نظری نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر