۱۳۹۱ تیر ۲۵, یکشنبه

مجله پزشکی مادر - خبرنامه شماره 39

نکته هایی برای آرایش تابستانی - قسمت اول

زمانیکه لباسهای تابستانی را جایگزین زمستانی ها می کنید ، وقت آن است که آرایش خود را نیز روشن تر کنید و از ترکیب های شفاف و سایه های روشن استفاده کنید. رنگ هایی چون  شرابی و زرشکی برای تابستان مناسب نیستند. بنابراین رنگهای روشن شیرین را با برق لب های میوه ای انتخاب کنید. و به جای پودرها و پن کیک ها از کرم استفاده کنید.

ادامه...


پس از سکته مغزی، چه غذاها و ویتامین هایی موجب التیام مغز می شوند؟

داشتن یک رژیم غذایی سالم برای هر فردی حائز اهمیت می باشد، اما برای افرادی که دچار سکته مغزی شده اند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. با یک رژیم سرشار از غذاهای مغذی، می توان روند التیام مغز بعد از سکته مغزی را سرعت بخشید. با مصرف این مواد، علاوه بر التیام بخشی به مغز، میتوان سلامت عمومی بدن را افزایش داد و موجب کاهش ریسک ابتلا به سکته های آتی شد.

ادامه...


آنچه مردان باید بدانند

چیزی به نام  تعداد مناسب رابطه جنسی وجود ندارد. آیا معتقدید که دیگران بیشتر از شما روابط جنسی دارند ؟ نگران نباشید زیرا احتمالاً دیگران نیز دربارۀ شما چنین می اندیشند. زندگی جنسی خود را با برخی ایده های انتزاعی نسنجید. اینکه  دیگران چند بار در هفته رابطۀ جنسی دارند ، به شما مربوط نیست. آنچه اهمیت دارد، چیزی است که شما و شریک زندگی تان می خواهید.

ادامه...

 

چند راه برای داشتن انگیزه قویتر

در یک نظر سنجی از مردم پرسیدیم  که چقدر در طراحی  هدف هایشان خوب عمل می کنند. مخصوصا در آغاز یک سال جدید؛ چه زمانی از این بهتر.
گبی،14 ساله گفت:"باید همه چیز را تغییر دهیم. وقتی پیشرفت نداشته باشیم، زندگی چه معنایی دارد."
همانند گبی، بسیاری از مردم برای خود هدف تعیین می کنند و تصمیم به تغییراتی می گیرند. اما تصمیم گرفتن کار آسانی است، عمل کردن قسمت سخت ماجراست.

ادامه...



بالا بردن سوخت و ساز بدن

افزایش سوخت و ساز بدن از نظر انجمن کاهش وزن مساله مهمی است، اما اینکه بدن شما به چه سرعتی کالری می سوزاند بستگی به عوامل متعددی دارد. بعضی از مردم به صورت ژنتیکی سوخت و ساز بالایی دارند.مردان نسبت به زنان در حالت استراحت هم کالری سوزی بالاتری دارند. اغلب مردم بعد از 40 سالگی با کاهش سوخت و ساز بدن مواجه می شوند. سن، جنسیت و یا ژنتیک قابل تغییر نیستند، اما راه های دیگری برای افزایش سوخت و ساز بدن وجود دارد. 10 راه زیر در این باره به شما کمک می کنند.

ادامه...

 

هشت درمان طبیعی برای فیبرومیالژیا

در آمریکا از هر 50 نفر، یک نفر به دردهای مزمن فیبرومیالژیا دچار است. به دلیل نبود هیچ گونه درمان قطعی و یا ناشناخته بودن علت این بیماری، تلاش برای معالجه ی آن همچنان ادامه دارد. بسیاری از افراد از روش های طبیعی برای درمان فیبرومیالژیا استفاده می کنند.90 درصد از آنها درمان های زیر را امتحان کرده اند. این روش ها، کلینیکی نیستند و تنها راه برای اینکه بدانید مؤثرند، این است که آنها را امتحان کنید. البته قبل از آن با دکترتان مشورت کنید.

ادامه...

 

سرطان پروستات

پروستات غده جنسی مردانه و تقریبا به اندازه گردو است. این عضو مایع غلیظی تولید می کند که بخشی از مایع منی در مردان است. سرطان پروستات بعد از سرطان پوست غیرملانومی شایع ترین سرطان  در میان مردان در ایالات متحده آمریکا و سومین علت مرگ و میر در میان افراد سرطانی است. به دلیل آزمایشات گسترده تعداد زیادی از سرطان ها زود و در زمانی که سرطان تنها محدود به غده پروستات است، شناسایی می شود. بنابراین امروزه تعداد زیادی از مرگ های ناشی از سرطان پروستات کاهش یافته است.

ادامه...

 

هشت عادت زوج های خوشبخت

1. احوال پرسی
با یکدیگر در تماس باشید و احوال هم را جویا شوید. برای یکدیگر یادداشت بگذارید و حتماً در آن قید کنید که چقدر از وجود همدیگر متشکرید .حتی مکالماتی با عبارت های دوستانه و قدیمی مانند" سلام، چگونه روز خود را می گذرانی؟" نیز به طور حتم شریک شما را خوشحال می کند.

ادامه...


دلایل عجیب سردرد!

محرک سردرد: رئیس شما

بله، رئیس شما واقعا می تواند موجب سردرد شما باشد. هر چیزی که سطح استرس شما را افزایش دهد ،شما را بیشتر در معرض سر دردهای ناشی از تنش یا میگرن قرار می دهد. مکانیزم دقیق این سردرد ها نامشخص است و ممکن است شامل عوامل متعددی شود. شاید حساسیت بالای مسیرهای عصبی در مغز و گیرنده های درد در ایجاد این سردرد ها نقش داشته باشند. تغییرات درونی مغز نیز ممکن است در ایجاد میگرن مقصر باشند.

ادامه...

 

 


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر