۱۳۹۱ تیر ۲۸, چهارشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


ارتش آمریکا با کنار گذاشتن ویندوز به لینوکس روی آورد

Posted: 18 Jul 2012 03:15 PM PDT

نیروی دریایی آمریکا در نظر دارد به منظور مقابله با حملات بدافزاری، استفاده از سیستم عامل ویندوز را متوقف سازد.

ارتش آمریکا به منظور دست یافتن به امنیت بیشتر، قرار است در هواپیماهای بدون سرنشین خود، از سیستم عامل لینوکس استفاده کند.

به گزارش شماران سیستم به نقل از پایگاه خبری ماشابل، بر این اساس نیروی دریایی ایالات متحده قراردادی با شرکت امنیتی و اطلاعاتی ریتیون (Raytheon) منعقد کرده است که طبق آن، لینوکس جایگزین سیستم عامل ویندوز خواهد شد.

ارزش این قرارداد ۲۷ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۸۸۳ دلار اعلام شده است.

ریتیون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات نظامی آمریکا به شمار می‌رود.

در حال حاضر آمریکا فقط یک مدل از پرنده عمودپرواز بدون سرنشین به نام MQ-۸B Firescout در اختیار دارد که از آن بیشتر در آفریقا، افغانستان، لیبی و نیز در جنگ بی‌پایان خود با قاچاقچیان مواد مخدر استفاده می‌کند.

اگر چه ارتش آمریکا دلیل این تغییر را اعلام نکرده ولی برخی کارشناسان معتقدند به دنبال حمله بدافزاری سال گذشته به سامانه کنترل‌کننده هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان، آمریکا تصمیم گرفته است از لینوکس استفاده کند.

اطلاع‌رسانی زمان رسیدن اتوبوس از طریق پیامک در برزیل

Posted: 18 Jul 2012 03:15 PM PDT

دانش پژوهان برزیلی یک سامانه ترافیکی ارائه کرده اند که زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه را از طریق تلفن هوشمند به نابینایان اطلاع می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ اکنون تمام ناوگان اتوبوس های عمومی شهر سائو کارلوس در ایالت سائوپائولو به این سامانه تجهیز شده اند.

بر اساس این طرح، مسافران یک پیام کوتاه ارسال و سپس لینکی را دریافت می کنند؛ از این طریق سامانه بر روی تلفن هوشمند فرد نصب می شود.


سامانه ترافیکی هوشمند برای کمک به نابینایان

براین اساس، فرد در ایستگاه اتوبوس و حتی پیش از ترک منزل، شماره خط اتوبوس و همچنین ایستگاهی که منتظر اتوبوس است را پیامک می کند.

سپس یک پیغام صوتی اطلاعاتی را در مورد فاصله، طول زمان انتظار تا رسیدن اتوبوس و تعداد ایستگاه هایی که اتوبوس باید در انها توقف کند، به تلفن هوشمند می رسد.

در داخل اتوبوس نیز، فرد شماره ایستگاهی را که می خواهد پیاده شود، وارد می کند و نرم افزار نیز در مورد مسافت و زمان باقیمانده تا مقصد را به کاربر می دهد.

در این شهر 40 ایستگاه اتوبوس به شبکه ای از نشانه های بریل مجهز شده اند. این ایستگاه ها عمدتا در نزدیکی مدارس، بیمارستانها و مراکز خرید هستند.

مقامات این شهر قصد دارند این شبکه را به گونه ای توسعه دهند که هر مسافری بتواند از این سیستم هشدار بهره مند شده و زمان انتظار در ایستگاه های اتوبوس کاهش یابد.

استفاده از فیس‌بوک برای افزایش آگاهی از خشکسالی

Posted: 18 Jul 2012 03:15 PM PDT

مسوولان کشاورزی در آمریکا از فیس‌بوک برای افزایش آگاهی در خصوص خشکسالی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مسوولان کشاورزی ایالت میسوری آمریکا با استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک اطلاعاتی در خصوص کمبود باران در تابستان امسال، گرمای شدید و آتش‌سوزی جنگل‌ها را با کاربران به اشتراک می‌گذارند.

در این راستا مسوولان دانشگاه میسوری از مردم خواسته‌اند تا به صفحه مشخص شده در فیس‌بوک مراجعه کرده و ضمن استفاده از مطالب آن، مطالب خود را نیز در این خصوص در آنجا به اشتراک بگذارند.

به گفته آنها، این جدیدترین تلاش مسوولان آمریکایی برای استفاده از فیس‌بوک در جهت آمادگی در برابر بلایای طبیعی است.

ترفند عجیب طراحان برای ترساندن كودكان از رایانه

Posted: 18 Jul 2012 03:14 PM PDT

طراحان به منظور پیشگیری از دست زدن كودكان به رایانه والدین، موس جدیدی مجهز به یك عنكبوت واقعی مرده طراحی كرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این عنكبوت واقعی مرده درون یك محفظه اكریلیك شفاف بر روی موس تعبیه شده است و بوسیله لامپ های LED در تاریكی می‌درخشد.

با استفاده از نورهای رنگی مختلف بكار گرفته شده در این موس، سایه عنكبوت در تاریكی شب بر روی دیوارهای اتاق افتاده و مانع از نزدیك شدن كودك به سمت رایانه والدین می شود.

همچنین مدل دیگری از این موس با یك سوسك سبز مرده در محفظه اكریلیك طراحی شده است كه استفاده از آن نه تنها برای كودكان، بلكه برای افرادی كه از حشرات وحشت دارند دشوار خواهد بود.


این گجت ترسناك بوسیله پورت USB به رایانه متصل می‌شود و قیمت آن 28 دلار اعلام شده است.

تلفن همراه رفتار کاربران را توهین‌آمیز می‌کند

Posted: 18 Jul 2012 03:14 PM PDT

موبنا - تحقیقاتی که به تازگی انجام شده، نشان داده تلفن‌های همراه بر رفتار افراد اثر منفی داشته و در بسیاری موارد باعث توهین آمیز بودن رفتار آنها در جمع شده است.

بر اساس بررسی‌هایی که به تازگی انجام شده، 3.5 میلیون پیامک در هر دقیقه ارسال می‌شود. بنابراین مردم در هر جا و هر مکانی بدون توجه به شرایط از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند و به این ترتیب قوانین و آداب و رسوم را زیر پا می‌گذارند.

استراق سمع در مکالمات افراد هنگامی که با صدای بلند با تلفن‌های همراه مکالمه می‌کنند اجتناب ناپذیر است یا زمانی که صدای زنگ موبایل باعث بر هم زدن جلسه‌ای کاری یا مراسم خاصی می‌شود.

این در حالی است که 90 درصد افراد فکر می‌کنند هنگامی که از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند بهترین رفتار معاشرتی را دارند.

کارشناسان می‌گویند،‌ اگرچه تلفن‌های همراه امروزه به ابزار ضروری و واجبی برای افراد تبدیل شده‌اند اما آنقدر مهم و حیاتی نیستند که هنگام تمام شدن باتری باعث اضطراب و نگرانی افراد شود.

پیروزی حقوقی ویکی‌لیکس در جدال با ویزا و مسترکارت

Posted: 18 Jul 2012 03:14 PM PDT

ویکی‌لیکس در جدال حقوقی با شرکت‌های ویزا و مسترکارت، به پیروزی چشمگیری دست یافته است.

به گزارش ایتنا به نقل از پایگاه خبری ماشابل، اکنون به حکم دادگاهی در ایسلند، این دو شرکت باید مبالغ اهدایی از طریق کارت‌های ویزا و مسترکارت را به حساب ویکی‌لیکس منتقل کنند.

بنا به رای دادگاه، شرکت ولیتور (Valitor)، شریک محلی ویزا و مسترکارت در ایسلند، با متوقف ساختن انتقال مبالغ اهدایی به ویکی‌لیکس، دست به عملی غیرقانونی زده است.

در سال ۲۰۱۰، به دنبال افشای بیش از ۲۵۰ هزار سند محرمانه از سیاست‌های ایالات متحده توسط ویکی‌لیکس، جنجال‌های گوناگونی در سطح بین‌الملل رقم خورد.

از آن زمان، برخی شرکت‌های مالی آمریکایی از قبیل ویزا، مسترکارت و PayPal ارتباطات خود را با این سایت افشاگر قطع کرده و از ادامه سرویس‌دهی به آن سر باز زدند.

بر پایه این گزارش، سایت ویکی‌لیکس با انتشار بیانیه‌ای، حکم دادگاه را یک پیروزی مهم «در برابر تلاش‌های واشنگتن برای خاموش کردن صدای ویکی‌لیکس» قلمداد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما ساکت نخواهیم شد. سانسور اقتصادی هم نوعی سانسور است. این، اشتباه است و هنگامی که خارج از ضوابط قانونی انجام شود، خبط آن دو چندان می‌شود.

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اروپا با تلویزیون‌ آنالوگ خداحافظی می‌كند

Posted: 18 Jul 2012 03:08 PM PDT

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اروپا (EBU) در زمان برگزاری مسابقات المپیك لندن، سیستم تلویزیون‌های آنالوگ را كنار می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، اكثر ماهواره‌ها و شبكه‌های تحت نظر اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های اروپا (EBU) در پوشش بازی‌های المپیك لندن 2012 از سیستم‌ آنالوگ به كیفیت بالا (HD) تبدیل می‌شوند.

«EBU» اخیرا اعلام كرد:‌ بیش از 70 عضو اتحادیه به 12 سیگنال چند جانبه با كیفیت بالا دسترسی خواهند داشت.

«گراهام ورن» ـ مدیر شبكه تلویزیونی «یورو ویژن» ـ در این‌باره گفت: مسابقات المپیك لندن 2012 و بازی‌های پارالمپیك نقطه‌ی عطفی در صنعت پوشش مسابقات زنده ورزشی محسوب می‌شود. این دوره برهه‌ای حساس برای یورو ویژن است، زیرا ما در ابتدای راه پایان دادن به سیستم آنالوگ هستیم. تاكنون ما هم سیگنال‌های «SD» و هم «HD» را تامین می‌كردیم، اما این اولین‌بار است كه تمام تمركزمان بر روی «HD» گذاشته‌ایم.

به گزارش ای.بی.یو،‌ اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اروپا با 74 عضو از 56 كشور در سراسر قاره‌ی اروپا و اطراف آن در راه ارتقای كاركرد رادیو و تلویزیون‌های این منطقه فعالیت می‌كند.

سریال‌های تلویزیون تركیه‌ ملزم به پخش آموزش زلزله شدند

Posted: 18 Jul 2012 03:08 PM PDT

سریال‌های معروف تركیه‌ای از این پس به آموزش پیش از وقوع زلزله می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، سریال‌های پرطرفدار تلویزیون‌های تركیه با شركت در كمپین «قرن شگفت‌انگیز» ملزم به پخش صحنه‌های آموزشی در زمینه‌ی اقدامات در زمان وقوع زلزله شده‌اند.

وزارت شهرسازی مسئول برگزار ی این كمپین است كه طبق آن برنامه‌های تلویزیونی باید مردم را از خطرات زلزله در كشور آگاه كنند.

طبق این برنامه، تمام شبكه‌های رادیویی و تلوزیونی دولتی و خصوصی تركیه باید حداقل 90 دقیقه در ماه را به آموزش جامعه درباره‌ی مسائلی چون تغییرات زندگی شهری و كاهش خطرات در زمان وقوع بلایای طبیعی اختصاص دهند.

یكی از برنامه‌های مدنظر این كمپین ساخت برنامه‌ای درباره‌ی زلزله سال 1509 استانبول است كه جان 13 هزار تركیه‌ای را گرفت.

وزیر شهرسازی تركیه همچنین صحنه‌ای در شبكه‌های اجتماعی طراحی كرده تا مطالب و اخبار تغییرات شهری و مناطق زلزله‌خیز را به صورت به‌روز در دسترس مردم تركیه قرار گیرد.

تعداد شبکه‌های تلویزیون ایران از ۱۶ به ۲۴ شبکه افزایش خواهد یافت

Posted: 18 Jul 2012 03:08 PM PDT

تعداد شبکه‌های رسانه‌ی ملی از 16 به 24 شبکه خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، معاون امور استان‌های رسانه ملی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: دقت در جزئیات باعث ارتقای کیفیت برنامه‌های تولیدی در رسانه می‌شود.

طهماسبی محور اصلی برنامه‌سازی امسال رسانه ملی را بر مدار کیفیت دانست و افزود: شبکه‌های استانی باید در کنار کمیت به کیفیت برنامه های تولیدی توجه ویژه ای داشته باشند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در ادامه با اشاره به اینکه مهمترین ماموریت مراکز استان‌ها برنامه سازی است، از صدا و سیمای مرکز قزوین به عنوان مرکزی مهم در حوزه فنی و ارتباطی در بین مراکز 33 گانه یاد کرد و افزود: این مرکز در تولید برنامه‌های متنوع و تامین برنامه های مورد نیاز شبکه های سراسری بیش از پیش می تواند موفق باشد.

معاون امور استان های رسانه ملی از برنامه سازان صدا و سیمای مراکز خواست تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود همچون آداب و رسوم، سنن، آیین ها، گویش ها، زبان ها، طبیعت و شخصیت های علمی و فرهنگی در زمینه تولید برنامه‌های امیدآفرین و بانشاط تلاش کنند.

احیای باجه‌های تلفن نیویورک در هیاهوی موبایل

Posted: 18 Jul 2012 03:08 PM PDT

شهر نیویورك در قالب یك برنامه آزمایشی تعدادی از باجه‌های تلفن همگانی این كلانشهر را به فرستنده (هات اسپات) رایگان وای فای تبدیل كرده است.

به گزارش ایسنا، در مرحله نخست این طرح آزمایشی 10 باجه تلفن همگانی در مناطق پرتردد نیویورك به فرستنده سیستم وای فای (WiFi hotspot) تبدیل شده‌اند و در صورت استقبال مردم، تا سال 2014 میلادی تمامی 12 هزار و 360 باجه تلفن همگانی شهر به این سیستم مجهز می شوند.

باجه های تلفن همگانی مجهز به آنتن‌هایی با درجه نظامی می‌شوند كه برد سیگنال وای فای را تا 60 متر ارتقاء می‌دهد.

مسؤولان شهری هدف از این اقدام را رونق مجدد باجه‌های تلفن همگانی در هیاهوی تلفن‌های همراه هوشمند عنوان می‌كنند.

در حال حاضر پارك های عمومی، كتابخانه ها و مدارس نیویورك به سیستم وای فای رایگان مجهز هستند.

تلفن‌های همراه بر گردن گوسفندان برای جلوگیری از دزدی

Posted: 18 Jul 2012 03:08 PM PDT

یک مزرعه‌دار در آفریقای جنوبی از طریق تلفن همراه از حال گوسفندان خود جویا می‌شود.

به گزارش ایسنا، ارارد لوو، مزرعه‌دار اهل ایالت کیپ‌تاون آفریقای جنوبی در پی افزایش شمار دزدیده شدن گوسفندان در این منطقه، در اقدامی جالب توجه گوسفندان خود را به تلفن‌های همراهی مجهز کرده است تا از حال آن‌ها با خبر باشد.

وی این تلفن‌های همراه را به دور گردن گوسفندان خود نصب کرده است و این تلفن‌ها در مواقع خطر با ارارد تماس می‌گیرند. این تلفن‌ها وقتی گوسفند شروع به دویدن کند به طور خودکار با ارارد تماس برقرار کرده و به او در خصوص دزدیده شدن گوسفند هشدار می‌دهند.

ارارد در این خصوص می‌گوید: وقتی گوسفندان شروع به دویدن می‌کنند، تلفن به من زنگ می‌زند و می‌گوید "گوسفند شماره یک" یا "گوسفند شماره دو" و به این ترتیب من می فهمم که در مزرعه 750 هکتاری خود کجا را به دنبال گوسفند بگردم.

وی پس از آنکه طی چند هفته گذشته 27 گوسفند و 13 بره خود را از دست داده بود به این فکر افتاد و چهار دستگاه تلفن مانند را به گردن چهار گوسفند خود از چهار گله مختلف در چهار بخش مختلف مزرعه خود بسته است و با برقراری تماس متوجه می‌شود که دزد به کدام گله حمله کرده است.

چالش جدید تبلیغات فیس‌بوک: پروفایل‌ها و لایک‌های غیرواقعی

Posted: 18 Jul 2012 03:01 PM PDT

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که تبلیغات در شبکه اجتماعی فیس‌بوک کارایی لازم را ندارند.

به گزارش ایسنا، بررسی‌های انجام شده توسط یک تیم از متخصصان بی‌بی‌سی نشان داده است که فیس‌بوک مملو از حساب‌های کاربری غیرواقعی است و این حساب‌های دروغین صفحات برندهای معروف را لایک می‌کنند.

بی‌بی‌سی برای بررسی این موضوع صفحه‌ای را با نام یک برند معروف ایجاد کرده و در آن هیچ محصولی معرفی نکرد. این صفحه در تاریخ چهارم جولای ایجاد شده و در فاصله اندکی پس از ایجاد صفحه بیش از سه هزار نفر آن را لایک کردند.

بی‌بی‌سی سپس حساب‌های کاربری که این صفحه را لایک کرده بودند را مورد بررسی قرار داده و متوجه شد که اغلب این حساب‌های کاربری از کشورهای مصر و فیلیپین هستند و حتی یکی از کاربران خود را کارمند باشگاه رئال مادرید معرفی کرده بود.

یک متخصص بازاریابی با نام مایکل تینموث نیز پس از بررسی صفحه‌های مربوط به کسب و کار خود متوجه شده بود که شمار زیادی از لایک‌های این صفحه‌ها از حساب‌های کاربری افرادی بوده است که اغلب آن‌ها از مصر و فیلیپین بوده‌‌اند.

جالب اینکه بسیاری از این کاربران 13 تا 17 ساله بوده و نام‌های مشکوکی برای حساب‌های کاربری انتخاب شده بود و بسیاری از این حساب‌های کاربری بیش از سه هزار صفحه را لایک کرده بودند.

چند شماره‌ پیامك ضروری كه باید بدانید

Posted: 18 Jul 2012 03:01 PM PDT

شاید برای شما هم پیش آمده كه در مكانی باشید و امكان مكالمه با نهاد و یا سازمان مربوطه را برای ارائه درخواست شكایت و یا بیان مشكلات و یا آگاهی از اطلاعات ضروری نداشته باشید.

به گزارش ایسنا، شركت مخابرات ایران امكانی را برای تعدادی از سازمان‌های خدمات‌رسان به مردم فراهم كرده است تا برای برطرف شدن برخی مشكلات شهری به شماره‌های مشخص شده به این نهادها پیامك ارسال و اطلاعات مربوطه را دریافت كنند.

مشتركان می‌توانند برای درخواست رسیدگی به مشکلات شهری (شهرداری) به شماره تلفن 3000137 پیامك ارسال كنند. همچنین مشتركان خواستار رهگیری نامه پستی می‌توانند ابتدا حرف R و بعد شماره روی رسید پستی را به شماره 2000441 ارسال كنند.

اطلاعات پرواز با ارسال پیامك فرمت filight – cod به شماره 2000444 و همچنین نرخ ارزهای رایج با فرمت currency-name به شماره 2000444 قابل دریافت هستند.

اطلاع‌رسانی تخلف تاکسی در صورتی كه شماره پلاک ماشین به شماره 30004246 ارسال شود، امكان‌پذیر است. همچنین اخذ خلافی ماشین با ارسال عدد عمودی کنار کارت ماشین به شماره 30005151 ممكن می‌شود و برای استعلام کارت سوخت می‌توان عدد عمودی کنار کارت ماشین را به شماره 30005050 ارسال كرد.

مشتركان برای اطلاع از اوقات شرعی نیز می‌توانند به شماره 2000916 پیامك ارسال كرده و از اوقات شرعی باخبر شوند.

برای دریافت اطلاعات هوا، پیش‌شماره شهر مورد نظر را بدون وارد كردن صفر به شماره 1000305 ارسال كرده و از اطلاعات آن باخبر شوید.

اگر می‌خواهید درباره بازی، سرگرمی و مکان‌های دیدنی اطلاعات دریافت كنید، برای اطلاع از مكان‌های دیدنی هر شهر به شماره 1000394، و مسافت بین شهرها 1000396، آخرین بازی‌های کامپیوتری 1000400 و جدیدترین نرم‌افزارها به شماره 1000401 پیامك ارسال كنید.

همچنین درصورت نیاز به اطلاع از ساعت کشورها باید نام کشور را به شماره 1000392 ارسال كنید.

پربیننده‌ترین عکس جهان: پس‌زمینه سیستم عامل ویندوز

Posted: 18 Jul 2012 03:01 PM PDT

عکس پس‌زمینه سیستم عامل ویندوز پربیننده‌ترین عکس جهان لقب گرفته است.

به گزارش ایسنا، شاید این عکس که توسط چارلز اوریر گرفته شده است، همانند تابلوی مونالیزا معروف نباشد، اما بیش‌ترین میزان بازدید را داشته است.

این عکس در سال 2002 منتشر شد و توسط شرکت مایکروسافت در پس‌زمینه صفحه اصلی ویندوز XP قرار گرفت و سال‌هاست که بسیاری از مردم جهان با روشن کردن کامپیوتر خود این عکس را تماشا می‌کنند.

اوریر که عکاس سابق مجله نشنال جغرافی بود، این عکس را در زمان تعطیلات کاری خود در ناپا ولی ایالت کالیفرنیا گرفت و شرکت مایکروسافت حق امتیاز این عکس را از وی خریداری کرد.

شاید طی این سال‌ها کمتر کسی به این عکس توجه می‌کرده است، اما روز دوشنبه این عکس دوباره در صدر اخبار قرار گرفت و این جلب توجه به این دلیل بود که فردی مدعی شد که تعداد بازدیدکنندگان از این عکس به یک میلیارد نفر رسیده است.

فیس‌بوک شخصیت شما را لو می‌دهد

Posted: 18 Jul 2012 03:01 PM PDT

اگر فکر می‌کنید که می‌توانید در فیس‌بوک شخصیت خود را پنهان کنید سخت در اشتباهید.

به گزارش ایسنا، گروهی از محققان در دانشگاه میسوری توانسته‌اند از روی صفحه فیس‌بوکی افراد به شخصیت آنها پی ببرند.

این گروه متوجه شده‌اند که میان عملکرد افراد در صفحه فیس‌بوک و ریسک‌پذیری آن‌ها رابطه مستقیمی وجود دارد. بر این اساس افرادی که تمایل به انجام فعالیت‌های با ریسک بالا دارند اغلب مطالب زیادی همچون نوشته و عکس در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند و با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی بیشتر در ارتباط هستند.

از طرف دیگر کسانی که در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی از به اشتراک گذاشتن مطلب و عکس اجتناب می‌کنند، از شخصیت محافظه‌کارتری نیز برخوردارند و به فعالیت‌های با ریسک کمتر تمایل بیشتری نشان می‌دهند.

این محققان برای انجان این بررسی عملکرد فیس‌بوکی افراد را تحت نظر گرفته و از آن‌ها تست شخصیت گرفتند. این محققان افراد شرکت‌کننده در بررسی را بر اساس تمایل آنها به ریسک‌پذیری به دو دسته تقسیم کردند و این در حالی بود که هر دو گروه اغلب از فیس‌بوک استفاده می‌کرده‌اند. آن‌ها متوجه شدند که در نحوه استفاده این دو گروه از فیس‌بوک تغییر زیادی وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر