۱۳۹۳ اسفند ۲۵, دوشنبه

Fw: Fwd: Fw: Fwd: {تفريح و سرگرمي}, [25351] شرمنده

شايد آقاي موحدزاده فكر مي كنند ولي من يقين دارم كه ستاره خانم نويسنده توانايي هستند. ايشان اگر مطالبي كه به ذهنشان مي رسد بنويسد براي هميشه در تاريخ كشور مي ماند. براي اينكه ستاره خانم  به نوشتن تشويق شود ، قسمتي از كتاب داستان خود تحت عنوان حوادث در جاده هاي عشق را در پايين مي نويسم و كل كتاب راهم به پيوست ارسال مي كنم. هر چند قبلاً هم اين كتاب را براي گروه ارسال كرده بود.
در ضمن كتاب يك زندگي خاك شده كه آقاي شهبازي فرستاده اند هم مطلب خوبي است براي اينكه كساني كه مي توانند بنويسند، نوشتن را شروع كنند.

صفحه 13 و 14 كتاب حوادث در جاده هاي عشق
 گفتم: مي خواهم نويسنده بزرگي شوم.  
خواهرم گفت: نويسنده بزرگ شدن چه خاصيتي دارد؟
گفتم: اگر از يک تاريخدان بپرسند چند نفر در پانصد سال پيش زندگي مي کرده اند ؟ او مي تواند نويسندگان و پادشاهان را نام ببرد. خيلي کوشش کند مي تواند اسامي چند نفر که اطراف پادشاهان و نويسندگان بودند را نيز اضافه کند. مابقي در تاريخ نقشي نداشته اند.
خواهرم گفت:  خوب شد اسم ما هم توي تاريخ ثبت مي شود. چون تاريخ اسم نويسندگان و اطرافيانش را ثبت مي کند. پس اسم مرا هم يک جوري ثبت کن.
گفتم: اگر اسمت را ثبت نکنم، زندگي تو مثل يک مورچه است.
 مادرم گفت: اين حرفها يعني چه ؟ مورچه چيه ؟ با خواهرت درست صحبت کن.
گفتم:  حرف بدي نزدم. اگر بگذاري حرفم را تمام کنم مي بيني که حرف بدي نزدم.
خواهرم گفت: بفرما جناب آقاي نويسنده. با مورچه ها هم حرف بزن. زير پايت را درست نگاه کن تا آنها را زير پا لگد نکني.
گفتم: اگر امسال به يک صحرا برويد چند مورچه در صحرا مي بينيد. سال ديگر هم  آنجا بروي چند تا مورچه را مي بينيد. اين مورچه ها همان مورچه هاي پارسالي نيستند. مورچه هاي ديگري هستند. انسان ها هم اينگونه هستند. صد سال پيش عده اي در يک شهر زندگي مي کردند. الآن هم افرادي در آن شهر زندگي مي کنند. اينها همان آدمهاي صد سال قبلي نيستند و از افراد صد سال قبل هيچ اطلاعي ندارند. اصلاً مهم نيست، چه کساني آنجا زندگي مي کرده اند. ولي اسم نويسندگان و حاکمان شهر براي هميشه در تاريخ ثبت است. پس بجز نويسندگان و حاکمان کس ديگري از مردم شهر باقي نمانده است. مابقي مردم مانند مورچه هاي توي صحرا هستند. چون چند سال ديگر، اين آدمهايي که حالا مي بيني، ديگر نمي بيني. آن آدمها هيچ اطلاعي از آدمهاي قبلي خود ندارند. همانطور که ما نمي دانيم چه کساني صد سال پيش اينجا زندگي مي کردند.
خواهرم گفت: حالا منظور ؟
گفتم:  مي خواهم از اين جنبه مورچه نباشم. مي خواهم براي هميشه در تاريخ بمانم. اگر کتاب يا اثر مهمي نداشته باشم، سرنوشتي مانند يک مورچه خواهم داشت. من که توان نوشتن مطلب را دارم پس بايد خودم را در تاريخ جاودانه سازم. تنها راه نجاتم نوشتن يک داستان عشقي خوب است.
خواهرم خنديد ولي دستش را روي دهانش گذاشت و رويش را  برگرداند تا بدين وسيله من را مسخره نکرده باشد.
مادرم گفت: خوبه خوبه، برو به زندگيت برس. دهنش بوي شير مي دهد، مي خواهد داستان عشقي بنويسد. تا ديروز نمي توانستم او را زمين بگذارم. هميشه بايد بغلش مي کردم. اگر يک لحظه از او دور مي شدم، زمين و زمان را به هم مي ريخت.  



---------- Forwarded message ----------
From: Hossin Movahedzadeh <h.movahedzadeh@gmail.com>
Date: Wed, 11 Mar 2015 22:15:04 +0430
Subject: Re: Fw: Fwd: {تفريح و سرگرمي}, [25259] شرمنده
To: taf_sar@googlegroups.com

من هم فکر میکنم ستاره خانم یکی از مظلومان معاصر است.
قابلیتهایی دارد ولی امکان ظهور و بروزش نیست.
باید از استاد طوسی بخاطر این اعلام آمادگی تشکر و قدردانی کرد.
On 3/11/15, طیبه طوسی <tandtooca@gmail.com> wrote:
> سلام
> ستاره خانم شما که نویسنده قابلی هستید. حالا اگر نوشته های شما جایی پخش
> نمی شود. کمک می کنیم تا نوشته های شما هم پخش بشود.
> خانم ملیکا بهزادی که یک سایت مجله موفقیت را دارند. آقای قربانی هم یک
> سایت اندیشه روشن را دارد که مطالبش پخش می شود. حالا شما هم مطالبت را
> بنویس تا سفارش کنیم در جایی پخش شود.
>
> On 3/11/15, ستاره <rira.2012@gmail.com> wrote:
>> سلام
>> من که نویسنده نیستم ولی خودم بیشتر داستان های شاد رو میپسندم
>> واگر داستانی خیلی مرگ و میر توش بود نمیخونمش چون روحیه اش رو ندارم
>> وخودم بیشتر دوست دارم چیزی رو بنویسم که هم خودم شاد بشم هم مخاطبم
>> به هرحال هر نویسنده ای ذهن خلاقی داره وازاین ذهن چیزی تراوش میکنه که با
>> اثر
>> یک نویسنده دیگه
>> متفاوته..من خودم همیشه به هر رویداد و حادثه ای با دید مثبت نگاه میکنم
>> داستان مورد بحث رو نخوندم ولی اگر خونده هم بودم از بین همه منفی نگرهایش
>> یه
>> چیز مثبت حتما پیدا میکنم
>> که نشانگر توانایی نویسنده اش باشه وازش تقدیر کنم
>>
>> --
>> به سایت تفریح و سرگرمی هم سری بزنید
>> http://www.tafrihvsargarmi.ir
>> ---
>> ‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups
>> "تفريح
>> و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
>> برای لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل‌های آن، ایمیلی به
>> taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
>> از این گروه در http://groups.google.com/group/taf_sar دیدن کنید.
>> برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/d/optout دیدن کنید.
>>
>
>
> --
> Taybeh Toosi
>
> --
> به سایت تفریح و سرگرمی هم سری بزنید
> http://www.tafrihvsargarmi.ir
> ---
> ‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح
> و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
> برای لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل‌های آن، ایمیلی به
> taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
> از این گروه در http://groups.google.com/group/taf_sar دیدن کنید.
> برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/d/optout دیدن کنید.
>

--
به سایت تفریح و سرگرمی هم سری بزنید
http://www.tafrihvsargarmi.ir
---
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups
"تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
برای لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل‌های آن، ایمیلی به
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
از این گروه در http://groups.google.com/group/taf_sar دیدن کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/d/optout دیدن کنید.



--
Taybeh Toosi


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر