۱۳۹۳ اسفند ۱۰, یکشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


اعلام آمادگی ایران برای همکاری با گوگل

Posted: 01 Mar 2015 10:05 AM PST

معاون وزیر ارتباطات گفت: به برخی شرکت‌های بزرگ اینترنتی اعلام کرده‌ایم ایران برای همکاری و حتی ارائه سرویس در منطقه آمادگی دارد با این ملاحظه که ارائه سرویس در بازار ایران با پذیرش سیاست‌های فرهنگی ایران صورت گیرد.

نصرالله جهانگرد در گفت‌و‌گو با فارس، در پاسخ به این سوال که اعلام شده بود رایزنی‌هایی با شرکت‌های بزرگ اینترنتی آمریکایی و اروپایی از جمله گوگل برای ایجاد یک نسخه از سرور این شرکت در ایران به منظور تسهیل دسترسی مردم، کاهش هزینه‌های دسترسی و حرکت در چارچوب قوانین ایران صورت گرفته است آیا این امر امکان‌پذیر خواهد شد اظهار داشت: این روند در تمام دنیا به طور طبیعی اتفاق می‌افتد و برای شرکت‌ها اقتصادی‌تر است که به کاربران عمده خود نزدیکتر شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: برای مثال در هر جایی که حجم بالای کاربر برای یک سرور وجود دارد برای شرکت مربوطه به صرفه‌تر است که در نزدیکی آنها مستقر شود تا هزینه‌های شرکت کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: در مذاکره با شرکت‌های بزرگ اینترنتی بحث این است که به عنوان یک جامعه ایرانی علاقمندیم چارچوب‌ها و سیاست‌های ایران در سرویس‌دهی این شرکت‌ها رعایت شود.

جهانگرد تاکید کرد: با تمام کسانی که در بازار جهانی هستند و می‌خواهند در ایران سرویس ارایه کنند تعارضی نداریم بلکه آمادگی داریم با آنها مذاکره کنیم تا با پذیرش شرایط فرهنگی ایران داخل بازار ایران سرویس ارایه کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: علاوه بر این آمادگی داریم امکاناتی که اکنون در ایران وجود دارد را به گوگل یا هر شرکت دیگری ارایه دهیم که از امکان ایران حتی برای سرویس‌دهی در منطقه استفاده کنند.

وی ادامه داد: ایران به سرویس‌های آنان دخالتی نخواهد داشت اما تمایل داریم آنچه که در بازار ایران ارایه خواهند کرد طبق سیاست‌های ایران باشد.

وی افزود: این موضوع را اعلام کرده‌ایم و با برخی از کمپانی‌ها در سطوح تصمیم‌گیری آنها در گفت‌وگو هستیم برخی کمپانی‌ها نیز تا کنون در سطوح تصمیم‌گیری جلو نیامده‌اند درنتیجه در تصمیم‌گیری هنوز نتوانسته‌ایم این کار را با آنها نهایی کنیم.

جهانگرد ادامه داد: شاید موضوعاتی از جمله تحریم برای کمپانی‌های آمریکایی مشکل ساز است و آنها منتظرند تکلیف شرایط بین‌المللی از نظر حقوقی روشن شود که بتوانند راحت‌تر عمل کنند اما شرکت‌های غیرآمریکایی آمده‌اند و گفت‌وگو را آغاز کرده‌اند. برخی از آنها ضوابط را پذیرفته‌اند و مقدمات فنی در حال آغاز است که وارد بازار ایران شوند و سرویس ارایه کنند که پس از موفقیت و تکمیل کار نام این کمپانی‌ها اعلام می‌شود.

اینترنتی برای گوسفندان

Posted: 01 Mar 2015 10:01 AM PST

اینترنت همه‌چیز یا اینترنت اشیا مفهومی است که درسال‌های اخیر زیاد شنیده می‌شود،‌ ایده‌ای که براساس آن تقریبا تمامی اشیا می‌توانند ازطریق اینترنت به یکدیگر متصل شده و اطلاعات رد‌و‌بدل کنند.

براساس گزارش همشهری آنلاین از CNN، درحال حاضر بسياري از وسايل در سطح شهرها، ار اتوموبيل‌ها گرفته تا ترموستات‌ها، با مجموعه‌اي ار اوپراتورها، توليد‌كنندگان و مصرف‌كنندگان از طريق اينترنت در ارتباطند و وضعيت خود را به صورت مداوم گزارش مي‌كنند.

اما در مناطق حاشيه‌اي شمال ولز، منطقه‌اي كه هيچ شهرتي در زمينه آنلاين بودن ندارد، محققان پروژه‌اي در زمينه اينترنت گوسفندان آغاز كرده‌اند و در تلاشند با وصل كردن تجهيزات وايرلس به دام‌ها از آنها اطلاعاتي درباره حركت و موقعيتشان جمع‌آوري كنند.

به گفته گوردون بلير از دانشگاه لنكستر، بيشترين تحقيقات و پروژه‌ها در زمينه اينترنت اشيا در شهرهاي بزرگ انجام شده‌اند، از اين رو خارج كردن اين طرح‌ها از كلان‌شهر‌ها و اجراي آنها در مناطق روستايي ايده‌اي بي‌نظير خواهد‌بود و رويكردي كاملا جديد را نسبت به اينترنت ايجاد خواهد‌كرد.

اگرچه گفته مي‌شود حركت گله‌هاي گوسفند حاضر در اين پروژه مي‌تواند امواج واي‌فاي را در محيط پراكنده ساخته و موجب بهبود پوشش اينترنت در مناطق روستايي شود، بلير مي‌گويد اين هدف اصلي پروژه‌اش نيست. تمامي هدف اين پروژه گرد‌آوري اطلاعات از گله‌هاي گوسفند است نه انتشار امواج اينترنتي از حيوانات. زيرا به گفته بلير، گوسفندان به دليل حركت گله‌اي هرگز انتقال‌دهنده‌هاي اينترنتي متحرك خوبي نخواهند بود.

به گفته وي در شمال نروژ ديگر دانشمندان گوزن‌ها را براي انجام اين‌كار مورد بررسي قرار داده‌اند، زيرا اين حيوانات رفتارهاي فردگرايانه‌تري از خود بروز مي‌دهند. بلير مي‌گويد حيوانات براي تبديل شدن به نقاط واي-فاي بايد در عين اجتماعي بودن از پراكندگي بالايي برخوردار باشند.

بلير مي‌گويد گوسفندان به شكل گله در مي‌آيند و به راحتي اطلاعات را از خود منتشر مي‌كنند تا زماني كه به نزديكي ايستگاه دريافت‌كننده اينترنتي برسند و اطلاعات را براي محققان دانشگاه لنكستر ارسال كنند. اين اطلاعات درست مانند شايعه از گوسفندي به گوسفند ديگر منتقل مي‌شود.

شايد ايده اينترنت گوسفندان خنده‌دار به نظر بيايد، اما هدف از اين پروژه كاملا جدي است. هدف از ايجاد چنين شبكه‌اي ميان گوسفندان ثبت حركات اين حيوانات است تا به واسطه در اختيار داشتن مجموعه‌اي از حسگرهاي گوسفندي، شرايط محيطي متفاوتي را از سيل و خشكسالي گرفته تا آلودگي‌هاي كشاورزي را تحت نظر گرفت.

به گفته لبير، ميان گوسفندان و طبيعت ارتباط مستقيمي وجود دارد و ممكن است پاي مسائلي از قبيل كيفيت آب و بيماري‌هاي عفوني در ميان باشد، زيرا اگر گوسفندان به بيماري مسري مبتلا شوند، بيماري خود را به آب رودها و در نهايت به منابع آب انساني انتقال خواهند‌داد.

وصل كردن فرستنده‌هاي اينترنتي به گوسفندان يكي از اصلي‌ترين چالش‌هاي اين پروژه بوده‌است. مجموع يكي از اين حسگرها بزرگتر از يا پاكت سيگار نيست. دانشمندان ابتدا به يك قلاده هوشمند فكر مي‌كردند،‌اما بلير مي‌گويد اين ابزار مي‌توانست جان حيوانات را به خطر بياندازد. همچنين ابعاد اين تجهيزات امكان وصل كردن آنها را به گوش گوسفندان نمي‌داد. اكنون دانشمندان در جستجوي يافتن راهي ايمن براي اتصال فرستنده‌ها به بدن گوسفندان، به بستن آنها به دور كمر حيوانات فكر مي‌كنند.

اینترنت 600 مگابیتی بر روی موبایل ممکن می‌شود

Posted: 01 Mar 2015 09:59 AM PST

سه شرکت مخابراتی کره، سامسونگ و کوآلکوم با همکاری یکدیگر نسل جدیدی از شبکه‌های وای – فای و LTE را راه اندازی خواهند کرد که سرعت دسترسی به اینترنت بر روی آنها 600 مگابیت در ثانیه است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از اوبرگیزمو، رونمایی از این شبکه هفته آینده در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون اسپانیا صورت خواهد گرفت.

شبکه های نسل چهارم تلفن همراه موسوم به 4G LTE خود سرعت بالایی دارند، اما با این فناوری سرعت آنها باز هم افزایش می یابد. بیشترین ضریب نفوذ این شبکه ها مربوط به کره جنوبی است. 62.5 درصد مردم این کشور از چنین خدماتی بهره می برند.

سیستم جدید که LTE-H یا HetNet نام دارد با ترکیبی از امکانات فناوری های قبلی توانسته به حداکثر 600 مگابیت در ثانیه دست یابد. سرعت اینترنت شبکه های LTE برابر با 150 مگابیت در ثانیه و سرعت شبکه های GiGa WiFi برابر با 450 مگابیت در ثانیه است.

این فناوری هم اکنون در کره جنوبی به طور آزمایشی در حال استفاده است و انتظار می رود استفاده عمومی از آن در سه ماهه اول سال 2016 آغاز شود.

پرتال جامع گردشگری پایتخت آغاز به کار کرد

Posted: 01 Mar 2015 09:59 AM PST

پرتال جامع گردشگری، تفریح، سرگرمی و اوقات فراغت شهر تهران با عنوان «بزنیم بیرون» با حمایت شهرداری تهران و در آستانه سفرهای نوروزی شهروندان آغاز به کار کرد.

پرتال جامع گردشگری، تفریح، سرگرمی و اوقات فراغت «بزنیم بیرون» در 10 دسته بندی کلی شامل «گردشگری شهری»، «طبیعت گردی»، «گردشگری ورزشی»، «گردشگری فرهنگی و هنری»، «گردشگری تاریخی»، «گردشگری مذهبی»، « گردشگری تفریحی»، «کجا بمونم؟»، «چی بخورم؟» و «از کجا بخرم؟» آغاز به کار کرده و تا کنون نسبت به معرفی 7000 نقطه در سطح شهر تهران اقدام کرده است.

bezanim.jpg


پرتال «بزنیم بیرون» که نسخه آزمایشی خود را با حمایت شهرداری تهران راه اندازی کرده است، در بیش از 136 موضوع اقدام به شناسایی و معرفی نقاط فعال در سطح پایتخت کرده است تا از این طریق اطلاعات جامعی را در خصوص هرکدام از این اماکن و ظرفیت ها در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

در این پورتال داده های کاملی از قبیل معرفی مکان، اطلاعات تماس، محل قرار گیری و جانمایی روی نقشه، نحوه دسترسی به مکان مورد نظر با تاکسی، مترو، اتوبوس و خودروی شخصی، ویژگی ها و مشخصات، امکانات، نحوه و محدودیت های استفاده، پیشنهادات ویژه، تاریخچه، سیمای عمومی، زمان مناسب بازدید، سئانس ها، نقاط مثبت و منفی، گالری تصاویر، گالری صوت و فیلم و ... در قالبی زیبا و نوین به مخاطبان عرضه می شود.

همچنین این سامانه تمامی رویدادهای تفریحی موجود در شهر تهران اعم از مسابقات ورزشی، نمایشگاه ها و همایش ها، گالری ها، اجرای تئاتر ها، اکران فیلم ها، برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و ... را تحت پوشش قرار داده و اقدام به معرفی کامل آن ها به مخاطبان خود به همراه شمارش معکوس تا پایان رویداد می کند.
از جمله موارد بسیار کلیدی در این پرتال می توان به بخش برنامه ریز تفریح و سفر شهری به منظور معرفی بهینه اماکن، برنامه ها و رویداد ها به مخاطبان اشاره کرد؛ به نحوی که کاربران در بخش «برنامه ریز» پرتال بزنیم بیرون می توانند هزینه مد نظر، زمان مورد نیاز، منطقه جغرافیایی، دسته بندی و بخش های مورد علاقه خود را با ریزترین جزئیات ارایه داده و از نزدیک ترین مکان ها و آخرین رویداد های مد نظر خود بر اساس داده های اعلامی استفاده کنند.

«بزنیم بیرون» تنها مجموعه هوشمندی است که بر مبنای وضعیت معیشتی، منطقه محل سکونت، میزان وقت موجود برای تفریح، گروه های سنی، جنس و علاقه مندی های مخاطبان، آنان را دسته بندی کرده و اقدام به معرفی پیشنهادات تفریحی و گردشگری به آن ها می کند.

از دیگر سو بخش های «اخبار» و «مجله خبری» نیز دو حوزه اصلی فعالیت پرتال بزنیم بیرون در فاز نخست به شمار می رود که ماموریت «اطلاع رسانی» و «آگاهی بخشی» را بر عهده دارند. به نحوی که اخبار مربوط به مکان ها، جاذبه ها، رویداد ها و برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی ذیل همان مکان نمایش داده خواهد شد و کاربران با مراجعه به هر کدام از بخش های این پرتال، می توانند به آرشیو تمامی اخبار و گزارش های مربوطه دسترسی داشته باشند.

گفتنی است کلیه کاربران و مشاغل مرتبط می توانند با عضویت در پرتال «بزنیم بیرون» نسبت به ثبت مکان ها و رویدادهای جدید در سطح شهر تهران اقدام نموده و از امکانات متنوعی همچون برنامه ریز پیشرفته تفریح، سرگرمی و گردشگری استفاده نمایند.

پرتال جامع گردشگری بزنیم بیرون هم اکنون در تارنمای www.bezanimbiroon.ir در دسترس علاقه مندان قرار داشته و به زودی با ارایه خدمات متنوعی در قالب اپلیکیشن های موبایل، اطلاع رسانی پیرامون تورهای گردشگری پایتخت، خدمات تهران کارت و ... فعالیت خود را به صورت گسترده و رسمی دنبال خواهد کرد.

گوگل، یک دامنه وب را 25 میلیون دلار خرید

Posted: 01 Mar 2015 09:52 AM PST

گوگل برای خرید دامنه .app در مزایده‌ای که به همین منظور برگزار شد رقم قابل توجه 25 میلیون دلار را پرداخت کرده است. این بالاترین رقمی است که تا به حال برای چنین کاری پرداخت شده است.

به گزارش فارس به نقل از بی بی سی، مسئولیت رسیدگی به اموری از این دست بر عهده سازمان آیکان است و این پسوند در زمینه اسامی دامنه سطح بالا یا generic Top Level Domains (gTLD) طبقه بندی شده است.

شرکت Charleston Road Registry وابسته به گوگل که مالکیت دامنه یاد شده را در اختیار گرفته می گوید برنامه های متنوعی برای اداره آن خواهد داشت.

از تازه ترین اسامی دامنه به فروش رفته درروزهای اخیر می توان به baby، .tech، .salon و VIP اشاره کرد. هر یک از این اسامی دامنه با توجه به نام هایی که دارند برای راه اندازی وب سایت های خاصی به کار گرفته می شوند.

گوگل قصد دارد دامنه .app را در اختیار توسعه دهندگان برنامه های همراه قرار دهد تا آنها بتوانند وب سایت هایی برای افزایش تعداد کاربران برنامه های همراه راه اندازی کنند. کاربران نیز با مراجعه به این سایت ها خواهند توانست برنامه های همراه محبوب خود را بیابند.

گفتنی است دامنه .babyهم توسط شرکت دارویی Johnson & Johnson با پرداخت سه میلیون دلار خریداری شده و سایت هایی در مورد محصولات مرتبط با بچه ها و کودکان از این طریق راه اندازی خواهد شد. شرکت دیگری به نام Dot Tech LLC هم دامنه .tech را با پرداخت 6 میلیون و 760 هزار دلار خریده تا از این طریق وب سایت های مربوط به فناوری سازماندهی شوند.

صداوسیما صاحب خبرگزاری شد

Posted: 01 Mar 2015 09:52 AM PST

«واحد مرکزی خبر» با توجه به تغییرات ساختاری و مأموریت‌های جدید، به عنوان «خبرگزاری صداوسیما» فعالیت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، معاون خبر صداوسیما، صبح امروز - یکشنبه - سید مهرداد سیدمهدی را به ریاست خبرگزاری صدا و سیما منصوب کرد.

دکتر پیمان جبلی در حکمی سید مهرداد سیدمهدی را به عنوان رییس خبرگزاری صدا و سیما معرفی کرد.

دکتر جبلی در این حکم ضمن معرفی خبرگزاری صدا و سیما در تشکیلات و ساختار جدید این معاونت، از سیدمهدی خواسته است در این خبرگزاری علاوه بر توجه جدی به مولفه‌هایی نظیر سرعت، دقت و صحت در تولید اخبار، بر موضوعاتی چون تولیدات خبری، ارتباط با شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما، افزایش کیفیت اخبار دریافتی و تقویت کیفی اخبار و تصاویر خبری تاکید کنند.

متن حکم سیدمهدی به شرح ذیل است:

«با توجه به مراتب تعهد، تجربه و توانمندی جنابعالی به موجب این حکم به عنوان رییس خبرگزاری واحد مرکزی خبر که با توجه به تغییرات ساختاری و مأموریت‌های جدید به عنوان خبرگزاری صداوسیما فعالیت خواهد کرد، منصوب می‌شوید.

ماموریت اصلی شما برنامه‌ریزی و حرکت سریع به سوی تحقق خبرگزاری تراز برتر کشور به منظور به فعلیت رساندن ظرفیت عظیم صداوسیما در تولید خبر و اطلاع‌رسانی در راستای آگاهی بخشی عمومی و بصیریت‌افزایی و تولید و توزیع اطلاعات و اخبار درست ، روزآمد و جامع متناسب با نیازها و مصالح جامعه است.

با توجه به این هدف ضروری است اولویت‌های ذیل را مدنظر قرار دهید :

- سرلوحه قرار دادن جدی اصول سرعت، دقت، صحت و جامعیت در تولید و انتشار اخبار موردنیاز جامعه ؛

- اولویت بخشی به افزایش کمی و ارتقای کیفی اخبار و تصاویر خبری تولیدی اختصاصی در هر دو سطح ملی و استانی ؛

- اهتمام ویژه به حضور فعال خبرگزاری در رسانه‌های نوین و فضای مجازی ؛

- تقویت فوری بنیه نیروی انسانی حرفه‌ای خبرگزاری و توجه جدید به کیفی‌سازی فرآیند جذب و آموزش نیرو ؛

- تقویت روند دقیق ، سریع و هوشمند گزینش و پردازش روشنگرانه و عالمانه رویدادهای خارجی در راستای ایفای نقش ایجاد جریان مستقل اطلاع‌رسانی در فضای بین‌المللی ؛

- استفاده از همه ظرفیت‌های تولید اخبار در سازمان بویژه هم‌افزایی با شبکه‌های خبری برون‌مرزی رسانه ملی ؛

- برنامه‌ریزی برای عرضه تولیدات خبری و تصویری و خدمات خبرگزاری در راستای ماموریت‌های جدید .

ضمن آرزوی توفیق برای جنابعالی، از زحمات ارزشمند و تلاش‌های موثر جناب آقای عبدالرضا بوالی در دوره مسئولیت واحد مرکزی خبر تشکر و قدردانی می‌کنم.

پیمان جبلی - معاون خبر»

چالش اعمال ماده 18 قانون مطبوعات برای سایت‌های خبری

Posted: 01 Mar 2015 09:52 AM PST

خبرگزاری ایسنا - در حالی که کمتر از 10 روز تا موعد پرداخت یارانه‌ی سایت‌ها توسط معاونت مطبوعاتی باقی است، این یارانه طبق قاعده به بسیاری از این سایت‌ها نمی‌تواند تعلق یابد؛ چراکه یارانه مصوب قرار است تنها به سایت‌هایی تعلق گیرد که اطلاعات شناسنامه خود را تکمیل کرده باشند.

یارانه سایت‌ها قرار است تا 15 اسفندماه پرداخت شود و معاونت مطبوعاتی با استناد به ماده 18 قانون مطبوعات، شناسنامه‌دار بودن پایگاه‌های خبری را یکی از شرط‌های لازم برای پرداخت یارانه عنوان کرده است.

مطابق تبصره 3 ماده یک قانون مطبوعات، تمام نشریات الکترونیکی مشمول مواد این قانون هستند.

حسن محرابی - مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی - در این زمینه گفته است: طبق ماده 18 قانون مطبوعات، تمام رسانه‌ها موظفند نام صاحب امتیاز، مدیر مسئول و آدرس دفتر رسانه را در محل ثابتی درج کنند که محل پیشنهادی برای رسانه‌های فضای مجازی، بخش «درباره ما» است.

محرابی این الزام را در راستای سیاست شفاف‌سازی معاونت مطبوعاتی طی یک سال گذشته خوانده است.

اما براساس اطلاعات موجود، در دسته‌ی سایت‌های خبری پربازدید، در حال حاضر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی چون: انتخاب، ایران اکونومیست، دیپلماسی ایرانی، شبکه هنر، سینما پرس،‌ شفقنا، تابناک، جهان، فرارو، الف، هشت صبح، بولتن‌ نیوز، پارسینه، نامه نیوز، اقتصاد، شفا آن‌لاین، ستاره، سیتنا، سینماپرس، ملیت و فردا، شناسنامه خود را کامل کرده‌اند.

همچنین سایت‌های خبری چون: صراط، مشرق، ورزش سه، نسیم، رجا نیوز، اعتدال، جام‌ نیوز، دین آن‌لاین، امید هسته‌ای ایرانیان، نکات پرس، بهار نیوز و جمهوریت هنوز در جهت تکمیل تمام اطلاعات خواسته شده، شامل نام مدیر مسوول، آدرس و شماره تلفن اقدام نکرده‌اند.

‌رعایت ماده 18 قانون مطبوعات از مدت‌ها قبل به خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری ابلاغ و درباره التزام رعایت آن تذکر داده شده است.

جدول بررسی وضعیت سایت‌های خبری دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات، در هفته نخست اسفندماه تکمیل و برای پرداخت یارانه، نهایی شده است.

این جدول پس از بررسی حدود 300 سایت و خارج کردن سایت‌های غیر فعال از فهرست اولیه به دست آمده است.

انتشار 33 کتاب حوزه رسانه در قالب یک لوح فشرده

Posted: 01 Mar 2015 09:50 AM PST

لوح فشرده 33 کتاب از مجموعه کتاب‌های انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با امکان جست‌وجو در متن آثار منتشر شد.

به گزارش ایسنا، ‌این لوح فشرده حاوی 33 کتاب از مجموعه کتاب‌های انتشارات دفتر مطالعات است که در راستای دستور کار این دفتر مبنی بر ارائه نسخه‌های الکترونیکی مجموعه آثار مکتوب فراهم شده است.

بنا بر این گزارش، امکان جست‌وجوی واژگان در کل کتاب‌ها و امکان جست‌وجوی پیشرفته از جمله امکانات نرم‌افزاری این محصول است.

بنا بر اعلام، علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه ارتباطات و رسانه می‌توانند برای تهیه این لوح فشرده به دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه دوم، پلاک 11 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های: 88733306 ، 88735439 و 88730413 تماس بگیرند.

این لوح فشرده مشتمل بر آثار زیر است:

1. بازنگری در ارتباطات "مسائل مربوط به نگاره‌ها"

2. بحران وجدان "اخلاق روزنامه‌نگاری"

3. درسنامه روابط عمومی

4. انتقال پیام "تئوری‌های تأثیرات موجود بر محتوای رسانه"

5. ارتباطات فرا‌ملی و جهان سوم

6. قانون مطبوعات جمهوری فدرال آلمان

7. قانون مطبوعات و آئین‌نامه اجرایی آن

8. قانون مطبوعات و قانون سندیکای مطبوعات لبنان

9. قانون مطبوعات مصر

10. قانون مطبوعات اردن

11. قانون مطبوعات ترکیه

12. قدرت ارتباطات گفتمان‌های رسانه: تحلیل متون رسانه

13. گذر از نوگرایی "ارتباطات و دگرگونی جامعه"

14. جریان بین‌المللی اطلاعات گزارش و تحلیل جهانی

15. کتابشناسی انقلاب اسلامی ایران 1357 - 1372

16. خبر

17. مجموعه مقالات نخستین سمینار بررسی مسائل مطبوعات ایران

18. مجموعه مقالات دومین سمینار بررسی مسائل مطبوعات ایران

19. مجموعه مقالات سومین سمینار بررسی مسائل مطبوعات ایران

20. نظریه‌های روابط عمومی

21. اصول حقوق ارتباطات در اسلام (با مروری بر قواعد بین‌الملل)

22. پیام‌آفرینان مطبوعات ایران

23. روش‌های پژوهش رسانه‌ها

24. رسانه عرب

25. روزنامه‌نگاران ایران و آموزش روزنامه‌نگاری

26. روزنامه‌نگاری در هندوستان

27. روزنامه‌نگاری حرفه‌ای (مجموعه مقالات)

28. تهاجم فرهنگی در آینه مطبوعات

29. تحلیل محتوای چهل سال متون آموزش روزنامه‌نگاری در ایران

30. تکنولوژی‌های جدید ارتباطی در کشورهای در حال توسعه

31. واحد‌ها و شاغلان عرصه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

32. زن در آینه مطبوعات

33. گفتمان‌های رسانه: تحلیل متون رسانه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر