۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۲, یکشنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: 30Mail 05/03/2010

Latest News from 30Mail for 05/03/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



 محمود احمدي‌نژاد که براي شركت در اجلاس بازنگري ان. پي. تي به نيويورك می رفت بدون عوامل تبلیغاتی خود راهی سفر شد.
 
به گزارش فارس براي گروه‌هاي خبري همراه احمدی نژاد ويزای آمريكا صادر نشد‌. به این ترتیب، احمدی نژاد از مانور تبلیغاتی محدودی در این سفر و نیز در بازگشت به ایران برخوردار خواهد بود.
 
دولت احمدی نژاد یکی از بدنام ترین دولتهای جهان در برخورد با خبرنگاران داخلی و خارجی است و بیشترین سختگیری ها را با گزارشگرانی که به ایران می روند نشان می دهد.
 
یکی از سناتورهای آمریکایی در مقاله ای در واشنگتن پست از دولت اوباما خواسته بود که به احمدی نژاد ویزای ورود به آمریکا ندهد. اما ظاهرا دولت این کشور در پاسخ، او را از همراهی گروه تبلیغاتی اش محروم کرده است.
 
منبع: فارس و فرارو

 


 


در متن زیر که بدون تغییر در چندین سایت طرفدار دولت منتشر شده است ادعا می شود که در دانشگاه خبری نبوده است و تعداد دانشجویان مخالف و معترض به احمدی نژاد 15 نفر و در یک مرحله هم 50 نفر بوده است! تصور اینکه احمدی نژاد وارد دانشگاه شود و دانشجویان شعار حمایت دهند تقریبا غیرممکن است. اما اگر واقعا چنین اتفاقی افتاده است رجانیوز و دیگر سایتهای همسو واقعا فرصت بزرگی را از دست داده اند که فیلم و عکس از این مراسم منتشر نکرده اند. در واقع نه فارس و نه ایسنا و نه مهر و دیگر خبرگزاریها از این مراسم عکسی منتشر نکرده اند. در یک جا به نام باشگاه خبرنگاران عکسهایی منتشر شده است (+) اما آنجا هم عکسها از متن حاضران نیست. گویی دانشجو در آن سالن نبوده است. آیا واقعا حاضران در آن مجلس دانشجویان بودند؟
 
 برای تازه کردن ذهن رجانیوزی ها توصیه می کنیم این فیلم را هم در صفحه ویدئوی سی میل ببینند
 
رجانیوز: صبح امروز رییس جمهور در میان استقبال دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران، وارد تالار ابن سینای این دانشگاه شد.
به گزارش رجانیوز، احمدی نژاد در حالی وارد تالار ابن سینا شد که دانشجویان با شعارهای «احمدی، احمدی، حمایتت می کنیم» از وی استقبال نمودند.
رئیس جمهور که به بهانه حضور در پنجمین همایش حکمت مطهر در جمع دانشجویان دانشگاه تهران و میهمانان این همایش حاضر شده بود، ضمن تجلیل از شخصیت شهید مطهری و خانواده این شهید گفت:
«مشكل هميشه‌ تاريخ اين بوده است كه زياده‌خواهان به حق خود و عدالت تمكين نمي‌كنند، در واقع مشكل از اين ناشي مي‌شود كه عده‌اي خود را برتر مي‌دانند و به عدالت تن نمي‌دهند»
احمدی نژاد در ادامه تاکید کرد:
«شيطان ممكن است كه حتي به ظاهر توحيد را بپذيرد ولي زير بار عدالت نمي‌رود. زير بار توحيد مي‌رود؛ چراكه مي‌تواند در مورد آن رياكاري كند ولي وقتي عدالت اجرا شود تمام راه‌ها بر او بسته شود»

ناکامی تلاش افراطیون برای برهم زدن همایش حکمت مطهر
اما حضور احمدی نژاد در دانشگاه تهران و این همایش که با روز جهانی کارگر نیز همزمان شده بود، حواشی خاص خود را رقم زد، چنانکه بنا بر اخبار دریافتی از خبرنگار رجانیوز، در بخش پایانی این برنامه و در حالی که رئیس جمهور سخنان خود را به پایان می برد، نزدیک به 15 نفر از افرادی که نشانه های سبز با خود به همراه داشتند در اطراف دانشکده پزشکی دانشگاه تهران حاضر شده و با انجام رفتارهای تعجب برانگیز، سعی در اعلام حضور در دانشگاه را داشتند که با توجه به تعداد بسیار اندک و به دلیل رفتارهای خارج از عرف با بی توجهی دیگر دانشجویان روبرو شدند.

هرچند ساعتی بعد از اتمام برنامه نیز تلاش‌های این عده و اینبار به بهانه روز کارگر ادامه داشت، گزارش های دریافتی حاکی از بی توجهی دانشجویان به اقدامات عجیب این اقلیت افراطی بود تا جایی که این عده با راه افتادن در سطح دانشگاه و سر دادن شعارهایی در حمایت از سران فتنه و منتظری، خواستار اتحاد دانشجویان و کارگران با یکدیگر شدند!
 
این درحالی است که با اتمام کلاس های دانشگاه تهران و حضور دانشجویان در مسجد این دانشگاه برای اقامه نماز، اقلیت مذکور با تجمعی 50  نفره، شعارهای تکراری خود را سردادند، که بازهم با بی اعتنایی قاطبه دانشجویان مجبور به اتمام برنامه‏ای شدند که از روزها پیش و به بهانه فرارسیدن روز کارگر، به دنبال سامان دادن آن در سطح دانشگاه های کشور بودند. به این صورت در عمل تحرکاتی که از مدتها قبل جهت ایجاد نا آرامی به مناسبت روز کارگر در دانشگاه تهران توسط رسانه های ضد انقلاب و عناصر داخلی آنها پیش بینی شده بود، ناکام ماند.
 
درهمین حال یکی از سایت های خارج نشین در یک خبر حیرت آور تعداد 50 نفری حاضرین در این تجمع را حداقل 2000 نفر اعلام کرد! این درحالی است که این سایت خبری به دلایل نامعلومی از انتشار عکس های اینجمعیت 2000 نفریخودداری کرده است!
 
گفتنی است پس از مراسم 16 آذر سال گذشته و حضور انقلابی دانشجویان دانشگاه تهران، عملا اقلیت افراطی در دانشگاه ها در انزوا فرو رفته و به دلیل بی اعتنایی دیگر دانشجویان به این اقلیت، طیف مذکور برنامه ریزی‌های مختلفی را جهت ایجاد ناآرامی در دانشگاه ها به اجرا درآورده اند که معمولا این برنامه ها به دلیل ماهیت عجیب و خارج از عرف آنها با تعجب و تمسخر سایر دانشجویان مواجه شده است.
 

 *گزارش رجانیوز از این صفحه گرفته شده است


 


در یک درگیری در منطقه یاخچی‌آباد تهران، یک زن به دلیل تذکر درباره رعايت حجاب به قتل رسیده است.

بر اساس تحقيقات اوليه بازپرس ويژه قتل، یک زن ۴۵ ساله توسط فردی به نام «محمود» به دلیل اینکه به خواهر وی تذکر داده که حجابش را رعایت کند، ابتدا مجروح و پس از ۴ روز، درگذشته است.

این حادثه در ابتدا بین ۷ دختر و زن جوان (که چهار نفر از آنان با یکدیگر خواهر بودند) آغاز شده و مقتول در حین درگیری به خواهران قاتل تذكر داده كه «بهتر است حجابشان را حفظ كنند تا در محل و ميان همسايه‌ها جوي فرهنگي حاكم باشد.»

این گزارش می‌افزاید که در حين اين تذكر، درگيري زياد شده و قاتل به هواخواهي خواهرانش، تذكر دهنده را به قتل رسانده‌ است.

منبع: الف
 


 


فاطمه کمالی، همسر عمادالدین باقی می‌گوید پزشکان زندان برای همسرش، مصرف روزانه «۱۰ تا ۱۵ قرص» تجویز کرده‌اند به طوری‌که در چهارماه گذشته، باقی بیش از ۱۷۰۰ قرص مصرف کرده است.

وی از رئیس قوه قضائیه خواست که موضوع سلامت جسمی همسرش و قرص‌هایی که در زندان برای وی تجویز شده است را پیگیری کند.

کمالی همچنین خطاب به نمایندگان مجلس گفت که در صورت تمایل، حاضر است توضیح دهد چگونه باقی در زندان بیمار شده است.

وی در واکنش به ادعای روزنامه کیهان مبنی بر «سالم بودن» عمادالدین باقی گفت: «ما تا امروز فکر می‌کردیم که تنها پرونده بازجویی افراد در اختیار امثال آقای شریعتمداری قرار می گیرد، اما اخیرا متوجه شدیم که وی ادعای ورود به پرونده های پزشکی بازداشت شدگان را هم دارد.

همسر باقی با ابراز انزجار از ادعای کیهان مبنی بر اینکه باقی «مهره تبلیغاتی» برای غرب است، افزود: «تمام تلاش باقی برای حمایت از حقوق انسان‌ها و ارائه روایتی سازگار از نسبت اسلام و حقوق بشر بوده است.»
 
کمالی با اشاره به ادعاهای قبلی کیهان در مورد باقی و فعالیت های انجمن دفاع از حقوق زندانیان گفت: «تا زمانی که باقی در دادگاه کیهان حاضر می شد آقای شریعتمداری از حضور استنکاف می‌کرد و در زمانی که او زندانی است با آزادی کامل ادعاهای دیگری مطرح می کند. اگر آقای شریعتمداری اندکی انصاف داشته باشد در حضور باقی در یک محکمه اتهامات خود را طرح می کند نه اینکه در روزنامه‌ای که از پول بیت المال اداره می‌شود به نشر اکاذیب بپردازد.»

منبع: جرس و زمانه
 


 


مسئولان فدراسیون فوتبال ایران اعلام کردند که فیفا با «پوشش جدید» تیم فوتبال دختران ایران و حضور آنها در بازی‌های المپیک نوجوانان سنگاپور موافقت کرده است.

فیفا در نامه‌ای به  فدراسیون فوتبال نوشت که «اگر کلاهی باشد که بتواند با توجه به قوانین مسابقات تمامی موی سر را پوشش دهد، حضور دختران ایران در رقابت‌های المپیک 2010 سنگاپور بلامانع است.»

در لباس جدید بازیکنان زیر ۱۵سال تیم فوتبال دختران، شورت‌های بالای زانو و استرچ به جای شلوار طراحی شده است و کلاه جایگزین مقنعه می‌شود.

عباس ترابیان، سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: «یک نمونه (به همراه عکس و فیلم) از پوشش جدیدی را که دختران فوتبالیست ایرانی در سنگاپور از آن استفاده خواهند کرد، برای فیفا فرستادیم که خوشبختانه این پوشش مورد موافقت فدراسیون جهانی فوتبال قرار گرفته است.»

هنوز تصویری از این لباس منتشر نشده و به نوشته روزنامه فرهیختگان، همچنان طرحش «محرمانه» است و باید ابتدا به تصویب سازمان تربیت بدنی برسد.

منبع: مهر و مردمک

 


 


صادق لاریجانی از افزایش فشار‌ها بر قوه قضائیه در خصوص برخورد با مفاسد اقتصادی خبر داد و گفت که «قوه قضائیه خواب را بر چشمان مفسدان اقتصادی و متجاوزان به حقوق مردم حرام خواهد کرد.»

وی گفت: «در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی، شاهد زمزمه‌ها و مخالفت‌هایی از جانب برخی افراد هستیم که متأسفانه به طور ناشیانه‌ای رسانه‌ای هم شده است.»

لاریجانی افزود: «اظهارات سخيف برخي افراد نسبت به قوه قضاييه مصداق بارز هشدارهاي مقام معظم رهبري است که فرمودند با شروع مبارزه جدي با مفاسد اقتصادي، قوه قضاييه شاهد زمزمه‌ها و به تدريج فريادها و نعره‌هاي مخالفت‌ با آن خواهد بود.»

وی با انتقاد از افزایش این‌گونه اظهارات، یادآور شد: «دستگاه قضایی با صلابت و قدرت وفق قانون در برابر متجاوزان به حقوق مردم و بیت‌المال خواهد ایستاد و این اظهارات در عزم جدی ما خللی ایجاد نخواهد کرد.»

به گفته لاریجانی «دستگاه قضایی هرگز اجازه نخواهد داد عده‌ای با تقلب، جعل و سندسازی اموال عمومی و بیت‌المال را به نفع خود و فرزندانشان تصاحب کنند.»

منبع: ایلنا و زمانه


 


مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس گفت که بیکاری در کشور غوغا می‌کند و «برای آن که بتوانیم جواب بیکاری، ظلم و ستم و بی‌عدالتی را بدهیم باید علم داشته باشیم.»

آقای پزشکیان در نطق پیش از دستور خود در مجلس افزود که «این که نماز بخوانیم و روزه بگیریم اما اختلاف درست کنیم، راه به جایی نمی‌برد.»

به گفته این نماینده مجلس «چنانچه در جامعه‌ای یک متقی حضور داشته باشد، حرکت بدون خطا شکل می‌گیرد و گرسنه و تشنه‌ای باقی نخواهد ماند.»

وی به نقل از امام علی اظهار داشت: «افراد و شخصیت‌ها را بزرگ نکنید بلکه تنها خدا را بزرگ بدانید.»

آقای پزشکیان یادآور شد: «چنانچه به دنبال ولایتیم، باید وحدت داشته باشیم و وحدت نیز با پرونده‌سازی حاصل نمی‌شود.»

منبع: ایلنا


 


اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید که مجلس در راس امور است و گسترش اقدامات فراقانونی به وحدت و اعتماد عمومی لطمه می‌زند.

آقای هاشمی گفته است: «گسترش اقدامات فراقانونی و یا خارج از قانون از سوی هر شخص، گروه و نهادی که باشد» به یکپارچگی آسیب می‌زند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشته که «مجلس در امر قانونگذاری در راس امور کشور قرار دارد و مداخله سایر نهادها می‌تواند به شان و منزلت مجلس لطمه جدی وارد کند.»

وی به نمایندگان مجلس توصیه کرده که در تدوین و اجرای قانون برنامه پنجم توسعه با جدیت و بدون اغماض عمل کنند.

منبع: ایسنا


 


شماری از ساکنان کابل در اعتراض به بدرفتاری ایران با پناهجویان افغان، مقابل سفارت ایران در کابل تظاهرات کردند و شعار «مرگ بر احمدی‌نژاد» سر دادند.

این افراد با محکوم کردن اعدام چند افغان در ایران، از حکومت افغانستان خواستند تا این مسئله را با جدیت دنبال کند.

تظاهرکنندگان در کابل که تعداد آنها حدود 200 نفر می‌رسید، همچنین پلاکارد‌هایی با مضمون «مرگ بر احمدی‌نژاد» در دست داشتند.

برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان می‌گویند ده‌ها تن از شهروندان افغان در ایران اعدام شده‌اند.

وزارت امور خارجه افغانستان و دولت ایران اما این ادعا را رد می‌کنند و می‌گویند که تنها شش افغان در ایران اعدام شده‌اند.

هنوز دست کم دو میلیون پناهجوی افغان در ایران به سر می‌برند.

منبع: بی‌بی‌سی و کابل‌پرس


 


خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران گفت که سرقت برخی مجسمه‌های شهر تهران با هدف خاصی صورت گرفته است.

آقای دانشجو افزوده که سرقت این آثار، تنها به دلیل «مساله مالی» نبوده و مراجع مسئول باید این موضوع را پیگیری کنند.

سرتیپ حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز خبر داده که موضوع سرقت سریالی مجسمه‌های شهر تهران در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

آقای ساجدی‌نیا افزوده که در حال حاضر یک تیم ویژه در حال بررسی پرونده سرقت مجسمه‌ها در پلیس آگاهی است.

به گفته وی، به طور دقیق تعداد مجسمه‌های مفقود شده مشخص نیست.

منبع: ایسنا (+)


 


یاسر میردامادی
حباب

کنفرانس رهبران ادیان جهان (the world summit of religious leaders) امسال به میزبانی جمهوری آذربایجان در باکو در روزهای 26 و 27 آوریل 2010 برگزار شد. حدود یک ماه و نیم قبل از این تاریخ دعوتنامه‌ای دریافت کردم و خواسته شده بود که ده دقیقه هم سخنرانی کنم.
 
آذربایجان کشوری قدیمی است با ساختمان‌هایی که به دقت به‌سازی شده اند و کمتر می‌توان اثری از ساختمان‌های سر به فلک کشیده در آن دید. باکو شهر عمدتا تمیزی بود و از پیاده‌روهای پر از آشغال و فضله‌ی سگ لندن در آن خبری نبود.

روز اول ورود بردندمان به دیدار از مزار شهدای آذربایجان. روحانیانی از آیین بودا، سیک، هندو در مراسم ادای احترام به شهدای آذربایجان حضور داشتند. روحانیان مسیحی ارتدوکس هم بودند. هنوز هیچ ربی یهودی در مراسم نبود. برای نهار ما را به رستورانی بردند و در آن‌جا الله‌شکر پاشازاده مدیر اداره‌ی امور دینی قفقاز هم حضور داشت. پاشازاده فارسی هم خوب صحبت می‌کرد.

سر میز نهار با رییس اداره‌ی امور دینی گرجستان که طلبه حوزه‌ی علمیه‌ی قم بوده است آشنا می‌شوم. فارسی خوب صحبت می‌کند و از این سخن می‌گوید که در گرجستان مسلمانان شیعه و سنی با هم در مسالمت می‌زیند و با مسیحیان هم رابطه‌ی خوبی دارند. کلی هم تعریف می‌کند که بازار صیغه را در میان نسل جوان شیعه در آن‌جا رونق داده است و این‌را از نکاتی می‌دانست که موجب عدم ازدواج دختران شیعه با مسیحیان و نیز جذب جوانان به سوی مذهب شده است.

از او می‌پرسم اما معمولا اهل سنت بر شیعیان در این باب طعن می‌زنند و این‌را تحلیل زنا از سوی شیعیان می‌دانند. می‌گوید با چنین هجمه‌ای از سوی آن‌ها در گرجستان مواجه نشده و با افتخار می‌گفت با وجود آن‌که متأهل است خودش هر دو ماه یک‌بار صیغه می‌کند و در زیبایی زنان آن‌جا هم داد سخن می‌داد. می‌گویم‌اش اما در روایات باب متعه بر این نکته که تحلیل متعه نباید به ذواقیت (اهل چشیدن طعم‌های مختلف در امور جنسی شدن) مردان منتهی شود. مجموعا فکر می‌کنم از من خوشش نیامد.

 در کنفرانس پیرمرد ریش سفیدی بود که فارسی هم خوب صحبت می‌کرد و به من گفته شد که بلوچ است و مفتی یکی از کشورهای استقلال یافته‌ی شوروی سابق است. سعی کردم تحویلش بگیرم اما ظاهرا با شیعیان اصلا خوب نبود و هیچ اعتنایی به ما نکرد.

 قبل از نهار و بعد از دیدار از مزار شهدای باکو به دیدن مسجد تازه پیر در باکو رفتیم و در آن‌جا روحانیان مسیحی و بودایی هم به درون مسجد آمدند و اسقف اعظم کیریل رهبر کلیسای ارتودوکس روسیه  در کنار الله‌شکر پاشازاده برای حضار چند دقیقه‌ای سخن گفتند. شام هم میهان منزل الله‌شکر پاشازاده بودیم. قبل از شام چند لحظه‌ای با اسقف کیریل حرف زدم و صحبت در باب الهیات مسیحی بود. معتقد بود مسیحیت شرقی به اسلام نزدیک‌تر است و مثلا توضیح می‌داد که ما شبیه روحانیان مسلمان لباس می‌پوشیم و ریش می‌گذاریم اما مسیحیت غربی خیلی متفاوت است.

 بعد شام فرصتی دست داد که قدری مفصل با نماینده پاپ آقای ژان لول توران (Jan-Lul Toran) سخن گفتم. او گفت که به زودی به ایران سفر خواهد کرد. برایش توضیح دادم که مطابق اخبار وضعیت مسیحیان در ایران رو به وخامت گذاشته و هر هفته یک مسیحی از ایران می‌گریزد. نسبت به اوضاع ایران وقوف داشت و گفت قرار بوده کنفرانسی در امریکا باشد که محمد خاتمی هم در آن حضور بیابد (شاید هم گفت در آینده قرار بوده چنین کنفرانسی باشد تردید از من است) و گفت او پیش بینی کرده بوده که  حکومت ایران نخواهد گذاشت خاتمی در آن مراسم حضور بیاید. از پیشرفت‌های مطالعاتی در قم اظهار شگفتی می‌کرد و می گفت به نظرش قم تنها دانشگاه در حوزه مطالعات اسلامی است در کشورهای اسلامی.

از پل تیلیخ هم سخن گفتیم و برایش توضیح دادم که برخی از آثار او به فارسی ترجمه شده است. معتقد بود که تیلیخ درآمد خوبی به مسیحیت کاتولیک است.

دوشنبه روز اول کنفرانس بود. صبح خیلی رسمی بود. الهام علی‌اف رییس جمهور آمد و سخنرانی کرد و بعد هم مقامات هر کدام سخنرانی کردند. بعد از ظهر روز اول کنفرانس‌ها سخنرانی‌های کم‌تر تشریفاتی شروع شد. در مجموع دو روز کنفرانس سخنرانی دو سه نفر از سخنرانان به نظرم حاوی نکات جالب بود. یکی آیت الله دیباجی از کویت که ایرانی هم بود و در آن بر این نکته تأکید کرد که فقیه باید به اهداف دین هم نظر کند در فرایند اجتهاد و صرفا به احکام توجه نکند. نکته‌ی اجتهادی خوبی است و آدم را یاد شاطبی می‌اندازد و نجم الدین طوفی. به واقعه‌ای هم اشاره کرد که پیامبر اجازه داده بوده است که مسیحیان در مسجد عبادت کنند. به یاد نمی‌آوردم که چنین حادثه‌ای را شنیده باشم. باید دنبال سندش بگردم.

یکی دیگر از سخنرانی‌های جالب سخنرانی پینکاس گلداشمیت (Pinchas Goldschmidt) ربی اعظم کنیسه مسکو بود که در آن به ادبیات جامعه‌شناسی دین معاصر اشاره کرد و می‌کوشید این نکته را استفاده کند که صلح جهانی (با) جدی گرفتن دین میسر نیست. یک راهب بودایی مسن هم در ابتدای صحبتش گفت که به عنوان یک انسان و نه به عنوان یک بودایی این‌جا سخن می‌گوید که خیلی جالب بود.
 
سر میز نهار با ربی گلداشمیت آشنا شدم و مفصل  حرف زدیم. او که درس‌خوانده‌ی هاروارد است می‌گفت که در مسکو دوستان یهودی ایرانی بسیاری دارد. به آینده‌ی ایران بسیار امیدوار بود و می‌گفت ایرانی‌ها قوم باهوش و پیگیری اند. می‌گفت دوستان یهودی‌اش معتقدند که احمدی‌نژاد عامل مخفی موساد است و مثلا اشاره کرد به کنفرانس دوبان 2 که در آن پس از سخنرانی جنجالی احمدی‌نژاد اعتراض کشورها به اسرائیل به خاطر حمله به غزه تبدیل به اعتراض به احمدی‌نژاد شد و فشارها از روی اسرائیل برداشته شد.

وقتی فهید من بچه مشهدم داستان جالبی نقل کرد و گفت ما در نیویورک دو کنیسه برای ایرانی‌ها داریم یکی کنیسه‌ی ایرانی‌هاست و دیگری کنیسه مشهد‌ی‌ها! توضیح داد که علتش این است که حدود 100 سال قبل یهودی‌های مشهد را به زور مسلمان می‌کنند و آن‌ها در خفا به دیانت خود ادامه می‌دهند و بعد انقلاب وقتی به امریکا می‌آیند یهودیان ایرانی آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند و می‌گویند شما مسلمان‌اید. آن‌ها می‌روند برای خودشان یک کنیسه به نام کنیسه‌ی مشهدی‌ها می‌زنند.

می‌گفت در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده که کابالا یا همان عرفان یهودی در منطقه روسیه تحت تأثیر تصوف اسلامی بوده است. قدری هم در باب موسی ابن میمون الهی‌دان برجسته یهودی قرون وسطی که در سرزمین‌های مسلمان می‌زیسته و اثر مشهورش دلالة الحائرین (the guide for perplexed) برای الهیات اسلامی هم اثر مهمی است، سخن به میان آمد و نیز در باب مارتین بوبر الهی‌دان قرن بیستمی یهودی هم سخن رفت.
------------------
* کوتاه شده از نیمه اول گزارش سفر نویسنده. برای خواندن تمام متن به وبلاگ حباب مراجعه کنید.


 


یکی از مشاوران سازمان هواشناسی گفت اجرای طرح عفاف ‌و ‌حجاب باعث کاهش بلایای طبیعی می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم بهاری مشاور فرهنگی سازمان هواشناسی افزوده که پدیده‌هایی مانند قحطی، خشکسالی، زلزله، سیل، بارش باران و برف فراوان از آثار گناه در جامعه است.

آقای بهاری اظهار داشته که «طرح حجاب و عفاف اگر به درستی در جامعه عملیاتی شود و فقط در حد تئوری باقی نماند می‌تواند در راستای کاهش گناه در کشور تاثیر گذار باشد.»

وی افزوده است: «همان‌گونه که رئیس‌جمهوری نیز گفته‌اند، افزایش گناه با افزایش بلایای طبیعی ارتباط مستقیم دارد.»

مشاور فرهنگی سازمان هواشناسی ادامه داد: «چند سال پیش که زلزله مهیبی در ترکیه اتفاق افتاد که به دلیل افزایش گناه در این کشور بود.»

منبع: ایلنا


 


مهدی خزعلی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از بازگشایی مجدد بازداشتگاه کهریزک تحت عنوان «سروش ۱۱۱» خبر داد.

آقای خزعلی در نامه خود خطاب به صادق لاریجانی نوشته که خبر بازگشایی این بازداشتگاه را یکی از مسئولان عالی‌رتبه قوه قضائیه در اختیار وی گذاشته است.

وی در بخش دیگری از نامه خود با انتقاد از این اقدام نوشته است: «در واقع خر همان خر است، پالونش عوض شده است.»

آقای خزعلی خطاب به لاریجانی نوشته است: «عجیب است حکم اعدام نوجوانی سنگ به دست چه زود صادر می‌شود و پرونده قاتلین کهریزک چه دیر بررسی می‌شود.»

وی افزوده که «هنوز خاطر مردم از جنایت کهریزک آزرده است، هنوز سئوال نمایندگان مردم بی پاسخ است.»

بازداشتگاه کهریزک مدتی محل نگهداری بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات بود که به دستور علی خامنه‌ای بسته شد.

منبع: وب‌سایت مهدی خزعلی


 


الیاس نادران در اظهاراتی دوباره علیه رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد گفت: «شگرد مفسدان این است که همه را متهم می‌کنند و اقدام به تعمیم دادن مفاسد به دیگر افراد دارند.»

نادران گفت: «آن آقا اعلام می‌کند که بنده لیستی در جیبم از مفسدان اقتصادی دارم و دوستان شفیق می‌گویند که اسامی را اعلام نکن. چه کسی می‌گوید که این اسامی را اعلام نکنید؟»

وی افزود: «بعضی از دوستان در دولت در زمان مطرح شدن بحث آقای رحیمی مصاحبه کرده و گفتند که پرونده وی در دستگاه قضا رسیدگی نشده و محکومیتی نیز در کار نیست. البته اگر دستگاه قضا می‌توانست وی را محکوم کند، ما چه کاره بودیم که در مجلس این بحث را دنبال کنیم زیرا در صورت محکومیت، رادیو و تلویزیون بحث آقای رحیمی را مطرح می‌کردند.»

نادران خاطرنشان کرد: «وظیفه ما همین است که در ابتدا اطلاعات موجود را به دستگاه قضایی بدهیم که چند سال نیز از تحویل اطلاعات موجود به دستگاه قضایی گذشت و اقدامی صورت نگرفت و حتی به مسئول بالاتر از آقای رحیمی نیز مدارک را دادیم و هیچ اقدامی صورت نگرفت.»

وی افزود: «حتی در جلسه هیئت دولت نیز اعلام شد که هر فردی با آقای رحیمی طرف شود با وی برخورد می‌کنیم آنگاه در این صورت ما باید چه کنیم؟»

به گفته نادران «اگر کسی از عنوان دکتر علی‌رغم آنکه نداشته باشد استفاده کند صلاحیت مدیریت ندارد و اگر فردی دروغ هم بگوید دیگر صلاحیت مدیریت نخواهد داشت که این دو مسئله شامل آقای رحیمی می‌شود.»

منبع: خبرآنلاین

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر