۱۳۸۹ شهریور ۷, یکشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


ماجرای استاکس‌نت: آیا مدیریت صنایع کشور به دست نفوذگران می‌افتد؟

Posted: 29 Aug 2010 01:29 PM PDT

روزنامه فناوران اطلاعات، سلمان افشار - حدود یک ماه از اعلام خبر شیوع تروجان Stuxnet می‌گذرد؛ با وجود اینکه گسترش این تروجان در ذات خود اتفاق خوشایندی نبود، لیکن محک بسیار خوبی برای فضای امنیت اطلاعات کشور شد، فضایی که در فقدان مدیریت یکپارچه و صحیح بار دیگر دچار یک شک امنیتی شد.

این بار ضعف کشور در فضای سایبری عواقب سنگینی ایجاد نمود که همچنان کسی بدان توجه نمی‌کند!

این تروجان که براساس استفاده از ابزار متداول USB (فلش ها، هارد قابل حمل و...) و یا میل آلوده گسترش می‌یابد از یک ضعف امنیتی در سیستم عامل ویندوز استفاده می‌نماید و در نهایت علاوه بر سیستم‌های کاربران, به صورت خاص نرم‌افزارهای SIMATIC WinCC و PCS 7 که از محصولات شرکت زیمنس است و در مانیتورینگ و مدیریت صنایع کاربرد دارد را مورد حمله قرار می‌دهد.

بنا بر اطلاعات ارائه شده توسط شرکت امنیتی سیمانتک، این تروجان ، نه تنها به سرقت اطلاعات می‌پردازد، بلکه یک back door را نیز بر روی سیستم قربانی قرار می‌دهد تا بتواند از راه دور و به طور مخفیانه کنترل عملیات زیرساخت های مذکور را در اختیار گیرد، براساس گزارش این شرکت تا اواخر ماه قبل اطلاعات شیوع براساس نمودار ذیل است:

همچنان که در نمودار بالا قابل مشاهده است، ایران در ردیف اولین کشور در جهت شیوع این تروجان قرار داشته است، لیکن شرکت‌های امنیتی از اعلام منابع آلوده گزارش شده خودداری می‌نمایند.
بنابر گفته یکی از محققان امنیتی، مهاجمان می‌توانند برای مثال در یک نیروگاه تولید انرژی، نقشه چگونگی عملکرد ماشین آلات فیزیکی را دریافت کرده و آنها را تحلیل کنند تا دریابند چگونه می‌توانند تغییرات مورد نظر خود را در آنها اعمال کنند، سپس کد دلخواه خود را وارد ماشین آلات کرده تا شیوه عملکرد آنها را تغییر دهند.

براساس تحقیقات، این تروجان با دو سرور که در مالزی است تماس برقرار می‌کند و از آنجا مدیریت می‌شوند، این تروجان اطلاعات و مشخصات کامپیوتر مربوطه را به این سرورها ارسال می‌نماید، برای مثال یکی از موارد ارسال شده از کامپیوترهای در دست نفوذگران در بخش ذیل قابل مشاهده است:

مایکروسافت یک اصلاحیه فوری را برای برطرف ساختن نقص امنیتی مذکور منتشر کرده است، ولی تنها نصب اصلاحیه، نمی‌تواند از سیستم‌هایی که از نرم‌افزار زیمنس استفاده می‌کنند، محافظت به عمل آورد زیرا این بدافزار قادر است کد خود را در سیستم‌های مذکور مخفی کرده و بدون اینکه کسی متوجه شود، در فعالیت‌های کارخانه و یا نیروگاه مداخله کند.

این تروجان همچنین می تواند فعالیت‌های جدیدی را برای یک خط لوله و یا یک نیروگاه تعریف کند که ممکن است صاحبان سیستم متوجه آن نشوند. به همین دلیل سیستم‌هایی که آلوده شده‌اند باید کاملاً مورد بازرسی قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود به همان شیوه‌ای که مورد انتظار است، کار می‌کنند.

واضح است که انجام بازرسی مذکور بسیار سخت و زمان بر و در عین حال ضروری است. در واقع علاوه بر نصب اصلاحیه لازم است، پاکسازی کامل در مورد رایانه‌های آلوده نیز انجام شود.

در کشور گرچه سایت‌هایی مانند ماهر و امداد کامپیوتری براساس هشدارهای شرکت‌های امنیتی مانند سیمانتک شروع به اطلاع‌رسانی نمودند، لیکن مدیران کشور با تاخیری حداقل دو هفته‌ای شروع به پیگیری موارد نمودند ، تاخیری که شاید باعث از دست رفتن اطلاعات صنعتی کشور در همین دو هفته باشد!! و برخی صنایع در حال حاضر نیز در دست نفوذگران باشد!

حال معلوم نیست در کشور آیا این جلسات جزیره‌ای به نتیجه‌ای خواهد رسید؟ آیا سایت‌هایی مانند ماهر و امداد کامپیوتری در تلاطم بروکراسی اداری برای پرداخت حقوق متخصصان به گزارشی تحلیلی از وضعیت کشور دست خواهند یافت؟

به نظر می‌رسد ساختار اداره سازمانی متخصصان امنیت در کشور مانند ماهر وامداد کامپیوتری ضعف خود را به صورت مشخص نشان داد، اما مدیران به جای حل مشکل درصدد پاک نمودن صورت مسئله هستند و اطلاعات شرکت‌های امنیتی مانند سیمانتک را زیر سئوال می‌برند؟!

و این سئوال باقی می‌ماند که آیا برای یک حمله در فضای سایبر که حتی یک ساعت به قیمت از دست رفتن مقادیری زیادی از اطلاعات کشور هزینه دارد، اظهار نظر مدیران و برگزاری جلسه حتی بعد از یک هفته جایی از سخن دارد؟

اکثر روزنامه‌های کثیر‌الانتشار پنج‌شنبه منتشر نمی‌شوند

Posted: 29 Aug 2010 01:29 PM PDT

روز‌نامه‌های کثیرالانتشاری مثل جام‌جم، ایران، همشهری و همچنین روزنامه‌های جوان، سیاست روز، حمایت و رسالت پنج‌شنبه یازدهم شهریور منتشر نمی‌شوند.

به گزارش فارس، روز پنج‌شنبه 11 شهریور مصادف با 22 رمضان تحریریه اکثر روزنامه‌های کثیر‌الانتشار کشور تعطیل است.

بر اساس این گزارش روز‌نامه‌های جام‌جم، ایران، همشهری، سیاست روز، جوان و رسالت، روز پنج‌شنبه منتشر نمی‌شوند و روزنامه کیهان نیز هنوز در این خصوص تصمیمی اتخاذ نکرده است.

معاون وزیر صنایع آلودگی ۶۰ درصدی ایران به «استاکس‌نت» را تکذیب کرد

Posted: 29 Aug 2010 01:29 PM PDT

معاون وزیر صنایع و معادن آلودگی 60 درصد از رایانه‌های ایرانی به کرم جاسوس استاکس نت را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، محسن حاتم با اشاره به این‌که هجوم کرم جاسوس استاکس نت به رایانه‌های ایرانی می‌تواند دارای دلایل اقتصادی یا سیاسی باشد، گفت: آلودگی به این کرم از حدود هشت ماه پیش در ایران آغاز شده و مشخص نیست چرا رسانه‌های بیگانه هم‌اکنون این موضوع را مطرح می‌کنند.

وی با بیان این‌که معلوم نیست رسانه‌های بیگانه آلودگی 60 درصدی رایانه‌های ایرانی به کرم جاسوس استاکس نت را بر اساس چه منبعی اعلام می‌کنند، اظهار داشت: عمده مراکز مورد تهاجم این کرم صنایع مربوط به بخش نفت و نیرو بوده و هم‌اکنون IPهای آلوده شناسایی شده و کار طراحی آنتی ‌ویروس نیز آغاز شده است.

او میزان آلودگی رایانه‌های ایرانی به این کرم جاسوس را نگران‌کننده ندانست و گفت:‌ تا پایان برنامه پنجم قرار بود 60 درصد از تجهیزات امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) در کشور تولید شود که این هدف‌گذاری به رسیدن به عدد دو درصد از تولید ناخالص داخلی تبدیل شده است.

به گفته حاتم آلودگی به کرم‌های جاسوس موضوعی تازه‌ای نیست و پیش از این چین و آمریکا نیز مورد تهاجم چنین کرم‌هایی قرار گرفته بودند.

معاون وزیر صنایع و معادن در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره دلیل تعدد مراکز صدور پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی در کشور گفت:‌ این موضوع مورد تایید ما نیست و براساس قانون تمرکز صنعت و معدن کلیه امور مربوط به صنعت و معدن در اختیار وزارت صنایع و معادن است که البته بعدا استثناهایی وارد این قانون شد و هم‌اکنون در حوزه‌هایی مانند مصالح ساختمانی، ‌شن و ماسه و گروه کشاورزی بعضا پروانه بهره‌برداری از سوی نهادهای غیر از وزارت صنایع و معادن صادر می‌شود.

حاتم در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا درباره دلیل وجود اختلاف میان نرخ ارزش افزوده بخش صنعت و معدن سال 1387 اعلام شده از سوی رییس کل بانک مرکزی و وزیر صنایع و معادن گفت: عدد اعلام شده از سوی بانک مرکزی برآوردی بوده و به صورت رسمی در نماگرهای اقتصادی اعلام نشده است.

به گفته وی برآورد وزارت صنایع و معادن از نرخ ارزش افزوده صنعت و معدن در سال 1387 کف برآورد این وزارتخانه بوده و هم‌اکنون در حال استخراج عدد نهایی نرخ ارزش افزوده هستیم.

به گفته وی هنوز مرجع تعیین و اعلام آمار صنعتی و نرخ ارزش افزوده بخش صنعت ومعدن تعیین نشده است.

معاون برنامه‌ریزی فن‌آوری و توسعه وزارت صنایع و معادن همچنین تعداد طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی در کشور 19 هزار و 500 طرح اعلام کرد و افزود: تاکنون برای بیش از 51 هزار واحد شناسه صنعتی صادر شده است.

حاتم توضیح داد:‌ هم‌اکنون در حال بازنگری استراتژی توسعه صنعتی هستیم و امیدواریم ظرف شش ماه آینده این استراتژی مورد بازنگری کامل قرار گیرد؛ ضمن این که تا 10 روز آینده کار تدوین نسخه جدید استراتژی توسعه صنعتی نهایی شده و بعد از آن با تشکل‌های صنعتی راجع این استراتژی صنعتی رایزنی می‌کنیم.

حاتم همچنین از محقق نشدن سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی انتقاد کرد و درباره واردات بی رویه کالا به کشور نیز گفت:‌ متاسفانه واردات بی رویه کالا به کشور باعث شکل گرفتن رفتارهای نادرست مصرفی در کشور شده است که با اقتصاد داخلی هم‌خوانی ندارد.

حافظه‌های فلش مموری، مسئول انتشار یک چهارم ویروس‌ها در سطح جهان هستند

Posted: 29 Aug 2010 01:29 PM PDT

ایتنا – حافظه‌های USB به دلیل سهولت استفاده، عامل مناسبی برای توزیع ویروس‌های رایانه‌ای به‌شمار می‌رود.

حافظه‌های فلش مموری به دلایلی همچون سهولت استفاده، اشغال فضای کم و قیمت پایین به یکی از ابزار محبوب کاربران تبدیل شده است.

با این حال استفاده از همین ابزار کوچک ممکن است خطرات زیادی به دنبال داشته باشد.

در سال گذشته از هر چهار ویروس رایانه‌ای، یک مورد آن از حافظه‌های فلش مموری نشات گرفته است.

به عبارت دیگر USBها مسئول انتشار یک چهارم ویروس‌ها در سطح جهان بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، تجهیزات دیگری که به رایانه‌ها وصل می‌شود نیز باید به عنوان یک عامل بالقوه آلوده‌سازی سیستم‌ها، مورد توجه قرار گیرد.
از جمله این تجهیزات می‌توان به تلفن‌های هوشمند، دوربین‌ها و پخش‌کننده‌های موزیک اشاره کرد.

کرم صنعتی استاکس‌نت (Stuxnet) که به تازگی با آلوده کردن رایانه‌ها، خسارات هنگفتی به بار آورده است، از USB برای نقل و انتقال خود استفاده می‌نماید.

البته توانایی حافظه‌های فلش مموری در آلوده‌سازی سیستم‌ها، موضوع جدیدی نیست.
دو سال پیش نیز کرم کانفیکر با استفاده از همین شیوه راه خود را به هزار توی رایانه‌ها باز کرد.

جامعه معلولان خواهان عضویت در شورای عالی سینما است

Posted: 29 Aug 2010 01:29 PM PDT

محمودنژاد رئیس جامعه معلولان کشور با تاکید بر ماده 12 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اظهار کرد: «با توجه به این که پیش از این برخی سریال‌ها و فیلم‌ها به تبیین حقوق معلولان جامعه پرداخته‌اند، جامعه معلولان خواستار حضور در شورای عالی سینما به منظور پیگیری حقوق این قشر در رسانه‌های تصویری است.»

به گزارش ایسنا، رئیس جامعه معلولان کشور با اشاره به این که پیش از این پخش برخی آثار نمایشی از سیما، منجر به رنجش معلولان و موضع‌گیری آن‌ها شده بود، یادآور شد: «حضور نماینده جامعه معلولان در شورای عالی سینما می‌تواند مانع بروز چنین مسایلی شود.»

او همچنین ارتقای جایگاه فرهنگی اجتماعی معلولان در جامعه را از دیگر مزایای حضور نماینده معلولان در شورای عالی سینما دانست.

نبرد پر هزینه مایکروسافت برای شکست اپل

Posted: 29 Aug 2010 01:29 PM PDT

برآوردهای سر انگشتی از هزینه های رایج در جهان وایرلس نشان می دهند شرکت عظیم مایکروسافت که برای بازگشت به بازار تلفنهای هوشمند و شکست رقبای بزرگی مانند اپل در تلاش است باید مبالغ هنگفتی را برای حضور در این رقابت بپردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مایکروسافت با سرعت در حال تکمیل ویندوز موبایل7 است، سکوی تلفن هوشمندی که می تواند با آی فن، اندروید و بلک بری رقابت کند. با این حال هنوز اطلاعاتی مانند قیمت، زمان ارائه و توانایی های این سیستم نامشخص باقی مانده است. تنها یک مورد آشکار است، رونمایی از آن میلیاردها دلار هزینه در بر خواهد داشت.

مایکروسافت برای اطمینان از پیروزی اش در این میدان تصمیم به قربانی کردن تلفن همراه هوشمند خود گرفت و نشان داد نبردی جدی را برای بقا در کارزار بازار تلفنهای هوشمند آغاز کرده است. به نظر می رسد آغاز چنین نبردی هزینه های گزافی برای غول تکنولوژی جهان در بر داشته باشد، هزینه ای بالاتر از چندین میلیارد دلار.

"جاناتان گلدبرگ" تحلیلگر بانک "Deutsche" معتقد است مایکروسافت تنها برای بازاریابی 400 میلیون دلار هزینه خواهد کرد و هزینه های کلی این شرکت با احتساب هزینه های تولید در حدود یک میلیارد دلار خواهد بود. با این حال تحلیلگر دیگری به نام "مری جو فولی" معتقد است یک میلیارد دلار با توجه به درآمد 62.5 میلیارد دلاری سال 2010 و ناتوانی رو به رشد این شرکت در پاسخ دادن به رقبایی مانند آی-فن و آندروید برای بازگشت مایکروسافت به این بازار هزینه بسیار ناچیزی برای خرج کردن است.

شاید تا چند سال پیش یک میلیارد دلار در جهان وایرلس مبلغی هنگفت به شمار می رفت، اما اکنون این مبلغ سوزنی در یک انبار کاه است. برای درک بهتر اینکه یک میلیارد دلار هزینه در جهان وایرلس چه مفهومی می تواند داشته باشد، دیدن چند نمونه جالب توجه خواهد بود:

1.2 میلیارد دلار: این مبلغ مقدار پولی است که شرکت HP برای به دست آوردن شرکت پالم پرداخت کرد، شرکت تولید کننده تلفنهای همراه پر هیاهویی که سیستمهای عامل و تلفنهای همراهش اکنون در بازار موجودند.

1.5 میلیارد دلار: برآوردی محافظه کارانه از مقدار فروش 8.4 میلیون گوشی آی-فن از ماه آوریل تا ماه ژوئن سال جاری توسط شرکت اپل.

8 میلیارد دلار: برآورد تقریبی درآمد ناشی از فروش 61.6 میلیون تلفن هوشمند در سرتاسر جهان طی سه ماه آوریل تا ژوئن که توسط شرکت گارتنر محاسبه شده است.

13 میلیارد دلار: میزان کل هزینه های شرکت مایکروسافت برای تمامی شاخه های فعالیت شرکت در سال 2009.

15 میلیارد دلار: میزان درآمد شرکت RIM، تولید کننده یکی از پرفروشترین تلفنهای هوشمند در آمریکا، از فروش تلفنهای بلک بری در سرتاسر جهان طی سال مالی 2010، سود این مبلغ برای شرکت RIM 2.48 میلیارد دلار بوده است.

40 میلیارد دلار: تخمین عادلانه ای از میزان کل درآمد ناشی از فروش تلفنهای هوشمند در سال جاری که بر اساس قیمتها و میزان فروش کنونی محاسبه شده است.

250 میلیارد دلار: میزان درآمد ناشی از فروش خدمات وایرلس اطلاعات در سال 2014 که توسط شرکت iSuppli برآورد شده است.

و در نهایت یک میلیارد دلار: حدسی بسیار محافظه کارانه درباره مقدار ضرری که مایکروسافت با ساخت و سپس نابودی تلفن نه چندان هوشمند Kin پرداخت کرد. به گفته "فولی" مایکروسافت تنها 240 میلیون دلار هزینه را صرف حذف نام این محصول از پرونده تولیداتش کرده است.

بر اساس گزارش ان بی سی، با توجه به این اعداد و ارقام نمی توان انتظار داشت این شرکت برای بازگشتی پر قدرت به بازار تلفنهای هوشمند بتواند با یک میلیارد دلار کاری از پیش ببرد. در واقع چنین رقابتی برای مایکروسافت بسیار گران تمام خواهد شد و یک میلیارد دلار را تنها می توان یک آغاز خوب برای حضور در یک رقابت جهانی نامید.

فیلم‌های عید فطر از پنج‌شنبه اکران می‌شوند

Posted: 29 Aug 2010 01:29 PM PDT

فیلم‌های اکران عید فطر از روز پنج شنبه ۱۱ شهریورماه به طور همزمان بر پرده سینماهای تهران و شهرستان‌ها خواهند رفت.

محمدرضا صابری عضو شورای صنفی نمایش و سخنگوی انجمن سینماداران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: اکران فیلم‌های عید فطر از روز پنج‌شنبه به طور هم‌زمان در تمام سینماهای تهران و شهرستان آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: فیلم‌های «از ما بهترون» در گروه سینما عصر جدید، «یک اشتباه کوچولو» در گروه سینما آفریقا، «یک جیب پرپول» در گروه سینما قدس، «فاصله» در گروه سینما آزادی و «کارناوال مرگ» در گروه سینمای استقلال از روز پنج شنبه اکران خواهد شد.

صابری در ادامه افزود: فیلم‌های «سن پترزبورگ» (در گروه سینما آفریقا)، «شکلات داغ» (در گروه عصر جدید)، ملک سلیمان (در گروه استقلال) و «لطفاً مزاحم نشوید» (در گروه آزادی) اکران دوم عید فطر محسوب می‌شوند و تا هر زمان که کف فروش‌ فیلم‌ها در حد انتظار باشد و پایین نیاید فیلم‌ها بر پرده سینماها خواهند بود.

موبایل دیگر یک تلفن ساده نیست

Posted: 29 Aug 2010 01:29 PM PDT

نسلهای جدید موبایل می توانند سرعت اینترنت موبایل را با پهنای باند اتصالات ثابت ADSL و اتصالات بی سیم "وایمکس" قابل رقابت کرده و تلفنهای همراه هوشمند را به رایانه های جیبی همیشه متصل تبدیل کنند و به زبانی ساده آینده اینترنت را به شبکه های موبایل واگذار کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فناوری نسل سوم موبایل با عرضه اتصالات موبایل پر سرعت صدا و داده ها و همچنین شتاب بخشیدن به تلفیق میان دستگاههای موبایل ویژه ارتباطات و دستگاههای الکترونیکی مصرفی توانست چشم انداز ارتباطات بی سیم را دستخوش تحول کند.

به طوریکه امروزه تلفنهای همراه تنها یک تلفن ساده نیستند بلکه به دستگاههای قدرتمند و موثری تبدیل شده اند که قادرند علاوه بر ایجاد ارتباطات موبایل خدمات دیگری نیز عرضه کنند.

فناوری نسل سوم به دنیا تلفنهای همراه هوشمندی را عرضه کرد که مجهز به دوربینهای دیجیتال و پخش کننده های MP3 هستند و می توانند از طریق این فناوری علاوه بر صدا، داده های غیر صوتی را هم انتقال دهند. از جمله این داده های غیر صوتی می توان به بارگذاری از اینترنت، ارسال و دریافت ایمیل، پیامهای فوری چت و نرم افزارهای جانبی ویژه بازاریابی و تماسهای تصویری اشاره کرد.

UMTS

"سیستم مخابراتی جهانی موبایل" (UMTS)، فناوری تلفنهای همراه نسل سوم و جانشین فناوری "جی. اس. ام" است. این فناوری یا برپایه استاندارد W-CDMA و یا برپایه استاندارد 3GPP قرار دارد.

UMTS نخستین بار با شناسه 3GSM وارد بازار شد. استفاده از این شناسه نشان دهنده ترکیب میان فناوری نسل سوم و استاندارد "جی. اس. ام" بود.

UMTS برپایه استاندارد W-CDMA از یک "نرخ انتقال" حداکثر 21 مگابیت بر ثانیه (از نظر تئوری) حمایت می کند اما درحال حاضر، نرخ انتقال از 384 کیوبیت برثانیه تا 2/7 مگابیت بر ثانیه برای بارگذاری است.

صدا، ویدئو کنفرانس و انتقال بسته های داده ها سه سرویسی هستند که در شبکه های نسل سوم به کاربران عرضه می شود.

حداقل نرخ انتقال برای صدا 2/12 کیلوبیت بر ثانیه، برای ویدئوکنفرانس 64 کیلوبیت بر ثانیه و برای انتقال انواع داده ها (بارگذاری آهنگ، دسترسی به وب و ...) 384 کیلوبیت بر ثانیه است.

UMTS 2 و UMTS 2+ دو نسخه ارتقا یافته پروتکل UMTS هستند که بر روی شبکه های کنونی این فناوری عمل می کنند و حداقل سرعت آنها می تواند به ترتیب به 8/1 و 3 مگابیت بر ثانیه برسد.

شبکه های فعلی UMTS از دو پروتکل HSDPA (بسته دسترسی بالا خطی پر سرعت) و HSUPA (بسته دسترسی پایین خطی پر سرعت) حمایت می کند.

حداکثر سرعت این دو پروتکل از نظر تئوری می تواند به 4/14 مگابیت بر ثانیه برای بارگذاری و 2/7 مگابیت برثانیه برای ارسال فایل برسد.

این دو پروتکل می توانند سرعت اینترنت موبایل را با پهنای باند اتصالات ثابت ADSL و اتصالات بی سیم "وایمکس" قابل رقابت کرده و تلفنهای همراه هوشمند را به رایانه های جیبی همیشه متصل تبدیل کنند و به زبانی ساده آینده اینترنت را به شبکه های موبایل واگذار کنند.

اعطای وام ۳۰ میلیون تومانی به خبرنگاران نیازمند طی مراحل اداری است

Posted: 29 Aug 2010 01:22 PM PDT

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وام 30 میلیون تومانی خرید مسکن شامل 2 هزار نفر از خبرنگاران می‌شود و پرداخت آن نیازمند طی شدن روال اداری است.

به گزارش فارس، سید محمد حسینی در جمع مدیران مسئول مطبوعات و جمعی از اصحاب رسانه با بیان اینکه اعطای وام 30 میلیون تومانی خرید مسکن به خبرنگاران و اصحاب رسانه قطعی است و فقط باید روال اداری آن طی شود، اظهار داشت: برای پرداخت وام 30 میلیون تومانی به خبرنگاران، ابتدا باید دولت به بانک مرکزی اعلام کند و بانک مرکزی نیز بانک عاملی را برای اجرای این طرح‌ برگزیند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر، شاهد انعکاس خوب برگزاری نمایشگاه قرآن بودیم که جای تشکر از مطبوعات و سایر رسانه‌ها دارد.

حسینی با بیان اینکه تقریبا تمامی نشریات و خبرگزاری‌ها به نمایشگاه با‌شکوه قرآن پرداخته‌اند، تصریح کرد: این انعکاس خوب در مطبوعات، موجب حضور گسترده مردم در نمایشگاه قرآن امسال شده است.

وی با بیان اینکه نشریات و خبرگزاری‌ها باید خود را برای حضور در جشنواره مطبوعات آماده کنند، گفت: نمایشگاه مطبوعات یک فرصت بسیار عالی برای آشنایی آحاد مردم با ظرفیت‌های مطبوعات و رسانه‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه سران و مسئولان نظام بر وحدت به عنوان یک فریضه تاکید داشتند، اظهار امیدواری کرد که رسانه‌ها نیز به ایجاد وحدت در جامعه کمک کنند و در شرایط موجود شاهد دامن زدن به اختلافات نباشیم.

مجرمیت روزنامه خبر ورزشی در ماجرای الناز شاکردوست و علیرضا حقیقی

Posted: 29 Aug 2010 01:21 PM PDT

دبیر هیئت منصفه مطبوعات اعلام کرد: روزنامه خبر ورزشی در خصوص شکایت "الناز شاکردوست "، "علیرضا حقیقی " و "هادی ساعی " با اکثریت آراء مجرم شناخته شد.

علی‌اکبر کسائیان در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: جلسه رسیدگی به کیفرخواست مطروحه علیه علیرضا معزی؛ مدیرمسئول روزنامه‌ خبر ورزشی امروز در شعبه 76 دادگاه کیفری تهران با حضور هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد و مدیرمسئول این روزنامه در خصوص شکایت حبیب کاشانی با رأی اکثریت اعضای هیئت منصفه مجرم شناخته نشد.

وی ادامه داد: هیئت منصفه مطبوعات با اکثریت آراء در خصوص شکایت علیرضا حقیقی و الناز شاکردوست، مدیر مسئول این روزنامه را مجرم دانست و درباره شکایت هادی ساعی نیز با اکثریت آراء وی را مجرم دانست.

دبیر هیئت منصفه مطبوعات خاطرنشان کرد: همچنین روزنامه خبر ورزشی در خصوص شکایت کریم باقری و میثاق معمارزاده با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد.

وی تصریح کرد: هیئت منصفه مطبوعات در انتها با اکثریت آراء، متهم را مستحق تخفیف دانست.

صنعت چند میلیارد دلاری مدیریت محتوا در وب

Posted: 29 Aug 2010 01:21 PM PDT

تحلیلگران حوزه اینترنت می گویند صنعت مدیریت محتوا در وب به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کسب و کار مهم با میلیاردها دلار درآمد است.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، در حالیکه درآمد این صنعت در سال 2009 به 890 میلیون دلار رسید، انتظار می رود این رقم در سال 2010 از مرز یک میلیارد دلار بگذرد.

مطالعات موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می دهد که درآمد این صنعت تا سال 2014 سالانه 14 درصد رشد خواهد داشت. همچنین صاحبان مشاغل مختلف برای جلب نظر مشتریان خود بیش از گذشته به تولید محتوا بر روی وب روی خواهند آورد و این صنعت را رونق خواهند بخشید.

گارتنر می گوید مدیران شرکت های تجاری دیگر به وب سایت های خود به چشم تابلوی اعلانات نگاه نمی کنند و سعی می کنند روز به روز بر امکانات تعاملی آنها بیفزایند.

آی بی ام و اوراکل از جمله مشهورترین شرکت هایی هستند که سرمایه گذاری سنگینی بر روی ارتقای کیفیت وب سایت های خود و امکانات آنها به عمل آورده اند.

شبکه تلویزیونی ژاپن به کمک سیل‌زدگان پاکستانی رفت

Posted: 29 Aug 2010 01:21 PM PDT

شبکه تلویزیونی ژاپن با تهیه و پخش گزارش‌های ویژه به کمک سیل‌زدگان پاکستانی رفت.

به گزارش ایسنا، شبکه ان.اچ.کی ژاپن در راستای جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان پاکستان اقدام به تهیه و پخش گزارش‌های ویژه با همکاری صلیب سرخ ژاپن کرده تا بدین وسیله کمک‌های بیشتری برای سیل‌زدگان پاکستان جمع‌آوری شود.

به گزارش یومیوری، شبکه ان.اچ.کی هم‌چنین به وب سایت خود بخش ویژه‌ای را برای دریافت کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان پاکستانی اضافه کرده است.

در حدود دو هفته قبل نیز اتحادیه رادیو تلویزیونهای آسیا ـ اقیانوسیه (ABU) اعلام کرد که در جریان برگزاری اجرای سالانه این سازمان در ماه اکتبر در شهر توکیو ژاپن، شرکت کنندگان با پیشرفتهای شبکه تلویزیونی ان.اچ.کی آشنا می‌شوند.

شرکت‌کنندگان در اجلاس یک هفته‌ای ای.بی.یو که از 14 اکتبر آغاز شده و تا 20 اکتبر ادامه خواهد داشت، با امکانات فنی شبکه ان.اچ.کی ژاپن که از نظر اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه یکی از سازمانهای خبری پیشرو جهانی بوده و از جدیدترین فناوریها در امر خبررسانی بهره می‌برد، آشنا خواهند شد.

این در حالی است که بخش اعظم مباحثی که قرار است در جریان اجلاس امسال ای.بی.یو مطرح شوند مباحث فنی بوده و دو روز آخر نیز به برگزاری مجمع عمومی این سازمان اختصاص داده شده است.

احمدی نژاد: نقشه راه شبکه ملی ارتباطی کشور راه‌اندازی شبکه‌ای جهانی است

Posted: 29 Aug 2010 01:21 PM PDT

رئیس جمهوری گسترش شبکه ملی ارتباطی به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی کشور را به منزله آغاز یک انقلاب در عرصه‌های مختلف ایران دانست و افزود: نقشه راه شبکه ملی ارتباطی کشور ارائه خدمات به کشورهای همسایه و در نهایت راه‌اندازی شبکه‌ای جهانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد امروز یکشنبه درمراسم بهره‌برداری همزمان از 4070 طرح مخابراتی، گسترش شبکه ملی ارتباطی به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی کشور را به منزله آغاز یک انقلاب در عرصه‌های مختلف ایران دانست واظهار داشت: با پیشرفت‌های چشمگیر در بخش ارتباطات و سایر بخش‌ها، چهره ایران در ده سال آینده بسیار متفاوت‌تر از امروز خواهد بود.

وی با اشاره به تأثیرات مهم شبکه ملی ارتباطی در روابط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و همچنین معادلات داخلی و خارجی افزود: پیشرفت سریع در همه زمینه‌های سازندگی نیازمند گسترش زیرساخت‌ها به‌ویژه در بخش ارتباطات و مخابرات است و امیدواریم توسعه در این بخش عاملی برای جهش در سایر بخش‌ها باشد.

احمدی نژاد با قدردانی از اقدام‌های صورت گرفته در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بخش ارتباطات در مقایسه با دیگر بخش‌ها به سرعت پیشرفت کرده و به موازات آن شبکه‌های حمل و نقل و انرژی نیز گسترش یافته‌اند، به گونه‌ای که اکنون تقریباً به تمام نقاط کشور برق‌رسانی، گازرسانی و آبرسانی انجام شده است.

وی همچنین عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در زمینه واگذاری امور به بخش خصوصی و راه‌اندازی اپراتور سوم مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اقدام‌ها باعث شده دور افتاده‌ترین روستاهای ما وارد شبکه ملی ارتباطی شوند و زمینه برای هرگونه فعالیت سازنده فراهم شود.

رئیس جمهور نقشه راه شبکه ملی ارتباطی کشور را ارائه خدمات به کشورهای همسایه و در نهایت راه‌اندازی شبکه‌ای جهانی عنوان کرد.

در این مراسم از نرم‌افزار یکپارچه دفاتر خدمات روستایی که امکان ارتباط آنلاین 8 هزار روستا را در زمینه خدمات بانکی برقرار می‌کند بهره‌برداری شد.

نخستین جشنواره آگهی‌های برتر روابط عمومی برگزار می شود

Posted: 29 Aug 2010 01:21 PM PDT

اوایل آذرماه امسال نخستین جشنواره آگهی‌های برتر روابط عمومی برگزار می شود.

هوشمند سفیدی ـ دبیر جشنواره آگهی‌های برتر روابط عمومی‌ها ـ در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر در بیان هدف از برگزاری این جشنواره گفت: تقویت علمی و مهارتی روابط عمومی‌ها در طراحی و تولید آگهی‌ها هدف اصلی برگزاری این جشنواره برای نخستین بار در ایران است.

به گفته او آگهی‌هایی که در این جشنواره شرکت می‌کنند شامل آگهی‌های اینترنتی، تلویزیونی، رادیویی، مطبوعاتی و محیطی می‌شود.

وی افزود: در این پنج بخش بهترین آگهی‌های تولید شده توسط روابط عمومی‌ها از لحاظ طراحی، فرم، محتوا، داستان، موسیقی و بازیگر معرفی خواهند شد.

او با تاکید بر اینکه این جشنواره می‌تواند تاثیرات بسیاری در آگهی‌های روابط عمومی‌ها داشته باشد، اظهار کرد: همچنین بهترین تولیدکنندگان، طراحان و گرافیست‌ها معرفی خواهند شد.

سفیدی در پایان با اشاره به نمایشگاهی که از آگهی‌های تولید شده توسط روابط عمومی‌ها در جنب جشنواه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: گروه‌های داوری جشنواره در حال شکل گیری است و فراخوان آن به زودی اعلام می شود. در این جشنواره همچنین از چند سخنران خارجی دعوت خواهیم کرد تا از تجربیات آنها استفاده شود.

با هدف «احترام به ذائقه‌های مختلف»، ۱۷ ربنا در شبکه‌های سیما توزیع شد

Posted: 29 Aug 2010 01:21 PM PDT

خبرگزاری ایسنا - با هدف تنوع بخشی و احترام به ذائقه‌های مختلف، 17 قطعه صوتی ربنا در شبکه‌های سیما توزیع شد.

روابط عمومی دبیرخانه شورای معارف سیما با اعلام خبر بالا، در مطلبی آورده‌است: مناجات‌خوانی در هنگام افطار از سنت‌هایی است که سالیان سال مردم ایران با آن انس گرفته‌اند و سفره افطار خود را با راز و نیاز با پروردگار باز می‌کنند.

این شورا با هدف تنوع بخشی و احترام به ذائقه‌های مختلف، اقدام به تولید و جمع‌آوری 17 قطعه صوتی ربنا کرده است. محمد حشمتی، محمد اللیثی، سلیم موذن زاده، چنگیز حبیبیان از جمله افرادی هستند که ربنایی مناجات گونه و متناسب با لحظات ملکوتی افطار را قرائت کرده‌اند.

شش قطعه از این 17 قطعه ربنا هم توسط گروه‌های کر اجرا شده است و سایر قطعات نیز به صورت کوتاه قرائت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر