۱۳۸۹ شهریور ۷, یکشنبه

Re: در ساعت سکوت مقدس



 

لعل سيراب به خون تشنه لب يار من است

 وز پـي ديــدن او دادن جـان کــار من است

شرم ازآن چشم سيه بادش و مژگان دراز

 هـرکـه دل بـردن او ديد و در انکار من است

ساروان رخت به دروازه مبرکان سرکوی

 شاهراهي است کـه منـزلگـه دلدار من است

بنده طالع خويشم که در اين قحط وفا

 عشق آن لـولي سـرمست خريـدار من است

طبله عطر گل و زلف عبيرافشانش

 فيض يک شمه ز بوي خوش عطـار من است

باغبان همچو نسيمم ز در خويش مران؟

 راه گلـزار تـو از اشک چـو گلنار من است

شربت قند و گلاب از لب يارم فرمود

 نـرگس او کـه طبيـب دل بيمـار من است

آنکه درطرز غزل نکته به حافظ آموخت

يـار شيـرين سخـن نـادره گفتـار من است

 

 
                                                
                                            

2010/8/30 atre atlasi <baharenarenj@hotmail.com>

 


                       رمز سکوت
 
                                            رمز سکوت را
                                                  در یافته ام
                                              دسیسه ای است به سرودن
                                                      که بیماری اندیشه را
                                     شب زنده دار صبوری است
                               بر بالین
                                                  رمز سکوت را دریافته ام
                                                         مادر پر مهری است
                                              به پروردن
                                                      که در یوزه واژه را
                                             در شب شاعر
                                       آغوش محبّت است
 
                                                حاشا که در این سکوتها
                                                     .....به خیانت بنگرم
                                                                   خدای را
                                  آن غزلها که به خوابشان می خوانم
                       سکوت من اند
                                     آن نغمه ها که به جان می پیچند
                     وبه خوابشان می خوانم
                                             حاشا که در این سکوتها
                                                       فریادی برکشم
                                             از درد
                                         یا از ترس




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر