۱۳۸۹ مرداد ۱۰, یکشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


کارگاه آموزشی «نظریه‌پردازی داده بنیاد» برگزار می‌شود

Posted: 01 Aug 2010 10:41 AM PDT

هفتمین جلسه از سلسله کارگاه‌های روش تحقیق، با موضوع «نظریه‌پردازی داده‌بنیاد» (Grounded Theory)، ‌‌دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹، ساعت ۱۰ در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این کارگاه که از طرف گروه سیاست‌گذاری و مهندسی فرهنگی پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ پژوهشگاه برگزار می‌شود، مجید مختاریان‌پور سخنرانی خواهد کرد.

حضور دانشجویان، استادان و پژوهشگران علاقه‌مند در این کارگاه آزاد است.

نشانی: تهران، خیابان ولیعصر (عج)، پایین تر از میدان ولیعصر (عج)، خیابان دمشق، شماره ۹

اینترنت‌گردی به کاهش وزن کمک می‌کند

Posted: 01 Aug 2010 10:36 AM PDT

خبرآنلاین - بسیاری از ما تصور می‌کنیم که افرادی که زمان زیادی را در پشت کامپیوتر خود صرف اینترنت گردی می‌کنند تحرک بدنی کم‌تری دارند و بیش‌تر غذا می‌خورند و به همین دلیل بیش‌تر در معرض خطر چاقی قرار دارند.

اما آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که اینترنت می‌تواند به شما در کاهش وزن هم کمک کند.

در این تحقیقات که به مدت 2.5 سال انجام شده است مشخص شد افرادی که مدت طولانی‌تری در یک وب‌سایت حضور داشته باشند با احتمال بیش‌تری به کاهش وزن خود کمک می‌کنند.

این سایت که توسط مرکز تحقیقات سلامت Kaiser راه‌اندازی شده است به افرادی که به آن مراجعه می‌کنند کمک می‌کند تا وزن خود را کاهش دهند.

در این سایت از کاربران خواسته می‌شود هفته‌ای یک بار به این سایت وارد شده و وزن و میزان ساعاتی که ورزش کرده و تحرک بدنی داشته‌اند را وارد کنند. اگر این افراد این کار را به طور مرتب انجام ندهند ابتدا از طریق ایمیل با آن‌ها تماس می‌شود و اگر باز هم آن‌ها توجه نمی‌کردند یک سیستم به طور خودکار با خانه این افراد تماس تلفنی برقرار می‌کند. هم‌چنین زمانی که این افراد در این سایت آنلاین هستند می‌توانند با دیگران چت کرده و در مورد روش‌های کاهش وزن و دیگر موارد مرتبط با یکدیگر به گفتگو بپردازند.

یکی از محققانی که در مورد میزان تاثیر این گونه سایت‌ها مطالعاتی انجام داده است در این باره گفت: اگرچه استفاده از این روش به تاثیر ارتباط رو در رو نیست اما به نوبه خود تاثیرگذار است.

برای مثال از میان هزار و 600 نفر از افراد چاقی که در این سایت ثبت نام کرده بودند، 350 نفر به اندازه کافی وزن خود را کاهش دهند. در مدت 2.5 سال از راه‌اندازی این سایت، افرادی که بیش‌تر از همه در این سایت وارد شده و به طور مرتب اطلاعات خود را وارد کرده‌اند بهتر توانسته‌اند وزن خود را کاهش دهند.

یکی از افرادی که از این روش استفاده کرده است در این باره گفت: این روش بسیار برای من موثر بود و به من در کاهش وزن انگیزه می‌داد. مشاهده روند نزولی کاهش وزن باعث شد که من احساس بهتری در مورد خودم پیدا کنم و بیش‌تر برای کاهش وزن تلاش کنم.
البته سایت‌های دیگری نیز هستند که افراد می‌توانند در آن‌ها عضو شده و پولی را به عنوان حق عضویت پرداخت کنند. اگر آن‌ها در کاهش وزن خود موفقیت کسب می‌کردند پاداش دریافت می‌کردند و اگر کاهش وزن آن‌ها با روند خوبی همراه نباشد و یا برعکس آن‌ها وزن خود را اضافه می‌کردند جریمه می‌شدند.

بسیاری از افرادی که در این سایت‌ها عضویت داشتند توانستند وزن خود را به میزان سالم برسانند و یا حداقل چند کیلو از آن را کم کنند.

تایم ، 29 جولای

فیلم «شبکه اجتماعی» دیوید فینچر مهرماه به اکران می‌رسد

Posted: 01 Aug 2010 10:36 AM PDT

نخستین نمایش عمومی فیلم «شبکه اجتماعی»، جدید‌ترین فیلم «دیوید فینچر» از اوایل مهر ماه آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، پوستر جدیدترین فیلم «دیوید فینچر» نیز چندی پیش منتشر شد.

بنابر اعلام مرکز فیلم لینکولن،این فیلم برای نخستین بار در جشنواره فیلم نیویورک به روی پرده می‌رود.

این رویداد سینمایی امسال برپایی چهل‌وهشتمین دوره خود را جشن می‌گیرد.

پروژه‌ی سینمایی «شبکه اجتماعی» از 24 سپتامبر (2 مهر) اکران عمومی و گسترده‌ی خود را آغاز می‌کند.

این فیلم توسط کمپانی «کلمبیا پیکچرز» تهیه و تولید ‌شده است و در پوستر این فیلم شعار «شما نمی‌توانید 500 میلیون دوست دست و پا کنید بدون اینکه چند دشمن بتراشید»، قابل مشاهده است.

این فیلم به راه‌اندازی و توسعه شبکه «فیس بوک» در سال 2004 توسط چند دانشجوی دانشگاه هاروارد خواهد پرداخت.

فیلم‌نامه اثر جدید «فینچر» را «آرون سورکین» نوشته است و ساخت آن از اواخر سال گذشته میلادی آغاز شد.

فینچر این کارگردان سرشناس، دو سال گذشته با فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» نامزد اسکار بهترین کارگردانی بود.

«بیگانه 3» (1992)، هفت (1995)، بازی (1997)، باشگاه مبارزه (1999)، اتاق وحشت (2002) زودیاک (2007)،‌ سرگذشت عجیب بنجامین باتن (2008) از دیگر آثار او هستند.

نسخه بلو - ری فیلم « هفت» ساخته دیوید فینچر از اوایل سپتامبر (اواسط شهریور) توزیع جهانی می‌شود.

چند توصیه برای کسانی که ساعات طولانی از رایانه استفاده می‌کنند

Posted: 01 Aug 2010 10:29 AM PDT

یک توصیه مهم، استفاده از قانون 20/20/20 است. به این معنی که هر 20 دقیقه 20 ثانیه به نقطه‌ای در مسافت 20 فوتی خیره شوید تا چشهمایتان استراحت کنند.

ایسنا نوشت: اگر بیش از دو ساعت در روز از رایانه استفاده می‌کنید، احتمال دارد که به «سندرم بینایی رایانه‌ای» مبتلا باشید.

دکتر جنیفر آشتون پژوهشگر و متخصص کانادایی در این باره گفت: سندرم بینایی رایانه‌ای یا«CVS» شامل علائمی است که در پی استفاده طولانی مدت از رایانه و ابزار الکترونیکی دستی، iphoneها و ipodforها در طول روز و به طور مکرر بروز می‌کنند. به گزارش شبکه خبری سی بی اس نیوز، ‌مهمترین علائم این سندرم عبارت از خستگی چشم، خشکی و تحریک پذیری چشم، خستگی عمومی بدن و سردردهای مکرر هستند.

در این مقاله، دکتر آشتون چند راه کار مفید برای بهبود و کاهش خستگی چشمی در مبتلایان به این سندرم ارائه کرده است.

وی توصیه می‌کند؛ کسانی که ساعات طولانی جلوی رایانه می‌نشینند باید پلک بزنند با این کار اشکها در چشم جریان پیدا می‌کنند و نه تنها از خشکی چشم جلوگیری می‌کند بلکه اشکها به طور طبیعی خاصیت درمانی دارند.

توصیه دوم؛ استفاده از قانون 20/20/20 است. به این معنی که هر 20 دقیقه 20 ثانیه به نقطه‌ای در مسافت 20 فوتی خیره شوید تا چشهمایتان استراحت کنند.

نکته سوم؛ اطمینان از وجود نور مناسب در محیط است. بهتر است نور مناسب از بالای سر و در محدوده میز کار بتابد و نباید به خود فرد بتابد. همچنین باید صفحه مونیتور را طوری قرار دهید که نور پنجره یا چراغ از آن منعکس نشود. در پایان نیز تاکید می‌شود که موقعیت مناسب قرار دادن مونتیور، 15 تا 20 درجه پایین‌تر از سطح چشمهاست که 20 تا 28 اینچ هم باید از چشم‌ها فاصله داشته باشد.

دغدغه‌های رسانه‌ای در ایران

Posted: 01 Aug 2010 10:29 AM PDT

روزنامه تهران امروز، حجت‌الله عباسی - دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در تازه ترین مطالعات خود دغدغه‌های خود درباره مسائل رسانه‌ای در ایران را اخیرا منتشر کرد. این پژوهش در 12 بند منتشر شده است که مهم‌ترین اولویت‌های‌رسانه‌ای در ایران، بالابردن کیفیت وتکنولوژی رسانه‌ای، آموزش نیروی انسانی، توسعه و بسط شبکه فن‌آوری اطلاعات و زیرساخت‌های آن، نظارت بر نهاد‌های رسانه‌ای، تعامل نهادهای رسانه‌ای با یکدیگر و تعامل با نهاد رسانه‌ای بین‌المللی، مشخص شدن چگونگی تامین منابع مالی رسانه‌ها، مالکیت نهادهای رسانه‌ای و رقابتی کردن رسانه‌ها از جمله صداوسیما و خارج کردن رادیو وتلویزیون از انحصار دولت است.

بند‌های 9 و 10 و 11 این مطالعات بسیار قابل توجه و به شرح زیرهستند؛

9- مشخص شدن چگونگی تامین منابع مالی رسانه‌ها در راستای رسیدن به نقطه مطلوب.

۱۰ – قانون‌گذاری در خصوص نحوه مالکیت نهادهای رسانه‌ای و رقابتی کردن رسانه‌ها از جمله صدا و سیما به عنوان قدرتمندترین رسانه جهان امروز و خارج کردن رادیو و تلویزیون از انحصار دولت.

۱۱ – سامان دادن به «سیاست رسانه‌ها» و نظام‌مند کردن رابطه دولت و نهادهای عمومی با رسانه‌ها.

تامین منابع مالی رسانه‌های جمعی از این جهت مهم است که در حال حاضر رسانه‌های ایران با هر خط فکری و گرایش سیاسی از یارانه‌های دولتی بهره می‌گیرند. هر چند ممکن است دراین باره تفاوت فاحش و معناداری بین میزان کمک‌های دولت به رسانه‌های مختلف وجود داشته باشد. این تفاوت در حال حاضر به گونه‌ای است که ممکن است یک هفته نامه استانی در سال جمعا یک میلیون تومان ویک روزنامه پایتخت صدها میلیون تومان کمک دریافت کند.

موضوع رقابتی کردن رسانه‌ها از جمله صداوسیما و خارج کردن رادیو وتلویزیون از انحصار دولت هر چند پله پله به یک خواست عمومی در ایران تبدیل شده و مورد توجه مجلس محترم نیز قرار گرفته است، ولی با اصل 175قانون اساسی در تعارض است. شاید دستیابی به این هدف مورد نظر مجلس بر اساس تفسیرموسع شورای نگهبان از اصل 175 دست‌یافتنی شود، وگرنه بدون اصلاح قانون اساسی یا انجام همه‌پرسی دسترسی به چنین خواسته‌ای امکان‌پذیر نخواهد بود. نظام مند کردن سیاست‌های رسانه‌ای در ایران نیز در عمل پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. زیرا هر چند قانون اساسی ظرفیت زیادی را برای آزادی بیان، مصرح در اصول متعدد و از جمله در اصول 19و20و24و25و39و175 بیان کرده است، اما بزرگ‌ترین موضوعی که در حال حاضر در کشورمان مغفول مانده، فقدان استقلال نهاد رسانه‌ها به عنوان سیاستگذار اصلی رسانه ها، از نهاد حاکمیت است. با توجه به اینکه بر اساس قانون اساسی وظایف و ترکیب نهاد رسانه‌ها به‌جز در موارد اندک به قوانین موضوعه محول شده است و در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد؛ این قوانین عادی هر از چندی فراخور خواست افراد و احزابی که در کشور به قدرت می‌رسند دچار تغییرات مقطعی می‌شود که شاهد مثال وضعیت جاری نظارت بر مطبوعات در کشور است. درحال حاضر نهاد نظارت بر رسانه دولتی صداوسیما مصرح در قانون اساسی، بودن ونبودنش فرقی ندارد. نه‌تنها مردم از فعالیت این نهاد بی‌خبرند، حتی کارشناسان و مدیران رسانه دولتی صداوسیما نیز اغلب نمی‌دانند این نهاد چکار می‌کند و چقدر پاسدار قانون اساسی و حقوق ملت است. به‌جز اعلام مواضع قابل تقدیری که به صورت فردی از بعضی اعضای این شورا دیده می‌شود، حرکت کلی اغلب تایید سیاست‌های جاری صداوسیمابوده است، به‌طوری‌که به‌جرات می‌توان ادعا کرد نامه‌های تقدیروتشکری که شورای نظارت بر صداوسیما در سه تا چهار سال اخیر درتایید فعالیت‌های صداسیما منتشر کرده است، به اندازه کل نامه‌هایی از این قبیل است که این شورا درطول 30 سال فعالیت خود بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی منتشر کرده است. در هر حال بدون استقلال «نهاد رسانه ها» از «نهاد حاکمیت»، اغلب این دغدغه‌های به حق مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی محقق نخواهد شد و همین ظرفیت خوبی هم که در قانون اساسی برای رسانه‌ها آمده است در شکلی مغایر با اهداف قانون نویسان مورد توجه قرار می‌گیرد.

بزرگترین وبلاگ سرویس فارسی در معرض فروش

Posted: 01 Aug 2010 10:29 AM PDT

همشهری، حمید ضیایی پرور - داستان وبلاگ نویسی فارسی با داستان پرشین بلاگ گره خورده است. کاش روزی روزگاری که دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی به جنبش نرم افزاری ایرانیان در ماجرای مقابله سایبری با تحریف نام خلیج فارس افتخار می کرد، به این نکته کوچک نیز اشاره می کرد که این جنبش نرم افزاری مرهون سرمایه گذاری زیر ساختی وبلاگ سرویس هایی نظیر پرشین بلاگ و بلاگفا بوده است که پیشگام رشد وبلاگ نویسی در ایران بوده اند. بدون اینکه مانند رسانه ها نوشتاری از یارانه های دولتی بهره مند شوند یا مانند صدا و سیما از بودجه ها دولتی و مردمی ارتزاق نمایند.

حالا اولین و بزرگترین وبلاگ سرویس فارسی ایران یعنی پرشین بلاگ رسما اعلام فروش کرده است. البته ممکن است در پس این ماجرا، برنامه های توسعه جدید برای این سرویس وبلاگی نهفته باشد اما بدون شک تحولات مرتبط با این وبلاگ سرویس در 2 سال گذشته در این رویکرد بی تاثیر نبوده است رویدادهایی که منجر به بی انگیزه شدن مدیران آن و تلاش برای خلاصی از گرفتاری های متعدد مالی، اقتصادی، سیاسی و روانی ناشی از مدیریت این سرویس شده است.

میلیونها وبلاگ ثبت شده در این وبلاگ سرویس متعلق به میلیونها ایرانی دلسوزی است که هر روز با نوشتن و منتشر کردن دیدگاه ها ، دانسته ها ، یافته های علمی و نظرات خود در این وبلاگها، به تعامل با شهروندان یا بهتر بگوییم شبکه وندان ایرانی پرداخته اند. در واقع ارزش پرشین بلاگ یا هر سرویس مشابهی نه به نرم افزارها یا سیستم هاستینگ آن که به تعداد و کیفیت وبلاگهایی است که در درون آن وجود دارد.

همان زمان که دامنه دات کام این سرویس دهنده به سرقت رفت و ضربه بزرگی به اعتبارو حیثیت این سرویس دهنده وبلاگی وارد شد، خیلی ها شصتشان خبر دارد که برخی با فعال بودن پرشین بلاگ و نفوذ آن در جامعه ایرانی چندان موافقت و سازگاری ندارند، با این حال پرشین بلاگ در میان طوفانهای موجود توانست به حیات خود با قدرت وقوت ادادمه دهد و اعتماد میلیونها کاربرش را همچنان حفظ نماید.

شنیدن خبر فروش پرشین بلاگ برای همه دارندگان وبلاگ زیر دامنه این وبلاگ سرویس غم انگیز و تاسف آور است، با این حال می توان امیدوار بود که وبلاگستان فارسی راه خود را قدرتمند تر از گذشته خواهد پیمود.

وبلاگ نویسی تنها مزیت نسبی فضای وب ایرانی است و وبلاگ نویسان فارسی زمانی رتبه چهارم جهانی را در این زمینه دارا بودند و حتی اکنون نیز با همه تحولات انجام شده توانسته اند رتبه دهم جهانی را برای سالها حفظ کنند. ایران کشور وبلاگ خیزی است و فضای وب فارسی در تسخیر وبلاگهای فارسی است ، ثبت قریب 6 میلیون وبلاگ فارسی در اینترنت و فعال بودن بیش از 10 درصد آنها یعنی 600 هزار وبلاگ فعال فارسی زبان، بزرگترین سرمایه ایران در فضای سایبر است. اکنون حتی اگر شما هر کلمه ای را در یکی از جستجو گرهای اینترنتی کاوش نمایید از میان 10 آدرس معرفی شده اول به شما ، بیش از نیمی از آن مرتبط با وبلاگهای فارسی است. بررسی ها نشان می دهند اغلب کاربران اینترنت در ایران یا وبلاگ نویس هستند یا وبلاگ خوان. قابلیت انعطاف این فناوری اینترنتی با فعالیتهای مختلف اجتماعی باعث شده تا استقبال از این فناوری در ایران در سطح بالایی باشد.

وبلاگ یک صفحه اینترنتی شخصی است که در زیر دامنه یک سایت سرویس دهنده وبلاگی به صورت رایگان ایجاد می شود . یک سرویس دهنده وبلاگی می تواند بی نهایت وبلاگ در ذیل دامنه اصلی خود ارایه نماید.

امید است تغییر و تحول جدید در مدیریت و مالکیت پرشین بلاگ ، ضربه ای به حیثیت و اعتبار و تداوم فعالیت این سرویس دهنده وبلاگی محبوب ایرانی وارد نکند.

راه‌اندازی وب‌سایت «گویاترین» برای اِعمال نظارت عمومی بر رسانه‌ها

Posted: 01 Aug 2010 10:29 AM PDT

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی پایگاهی تحلیلی- خبری و تنظیم مکانیسمی برای "اِعمال نظارت عمومی بر رسانه‌ها" خبر داد.

به گزارش مهر، محمدعلی رامین صبح امروز در نشست خبری هفدهمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاریها از راه‌اندازی یک پایگاه اطلاع‌رسانی و تنظیم مکانیسمی برای "اِعمال نظارت عمومی بر رسانه‌ها" خبر داد.

وی با اشاره به نظارتهای خاص بر رسانه‌ها آنها را ناکافی خواند و گفت: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، هیئت نظارت بر مطبوعات و دادستانی بر رسانه‌ها نظارت دارند ولی اینها نظارتهای خاص است. از این پس ما در انتظار اِعمال نظارت عام بر رسانه‌ها هستیم.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به کارکردهای نظارتی رسانه‌ها در همه امور به عنوان "چشم بینای جامعه" در عین حال بر لزوم نظارت بر خود آنها (رسانه‌ها) تاکید کرد و افزود: باید اوضاع به گونه‌ای ساماندهی شود که هیچ عنصر نامطلوبی نتواند فضای پاک و اعتماد‌آفرین رسانه‌ها را مورد خدشه و سوءاستفاده خود قرار دهد.

رامین از راه‌اندازی پایگاهی تحلیلی و خبری به نام گویاترین (با دامنه ir) به همین منظور خبر داد و با اشاره به بخشهای مختلف این سایت گفت: ما سعی می‌کنیم بعضی از مطالبی را که برای رسانه‌ها مفید و ضروری است در این پایگاه تحلیلی قرار دهیم تا علاوه بر استفاده عمومی از آن هر رسانه‌ای که علاقمند است ضمن دسترسی به این موضوعات خاص از آنها استفاده کند.

وی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی ادامه داد: این پایگاه تحلیلی امکانی را در اختیار همه شهروندان قرار می‌دهد تا چنانچه دیدگاه، انتقاد یا پیشنهادی به رسانه‌ها داشتند با مراجعه به این پایگاه آن را به اطلاع مسئولین امر و معاونت مطبوعاتی برسانند و مطمئن باشند ما پیگیر خواسته‌های عمومی نسبت به رسانه‌ها هستیم.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد تاکید کرد: این کار اقدامی ضروری برای پالایش عناصری است که نباید در رسانه‌های شرافتمند و پاک جمهوری اسلامی جایگاهی داشته باشند. ضمن اینکه برخی اشکالات و نواقص کار رسانه‌ها را اصلاح می‌کند.

رامین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر نحوه برخورد معاونت مطبوعاتی با رسانه‌هایی که بر اساس تحلیلهای متولیان این پایگاه خبری از نظرات مردم کارشان دچار اشکال است با بیان اینکه "هر نظری در این پایگاه منعکس نخواهد شد" گفت: ما مثل بعضی از این سایتها نیستیم که چیزی می‌نویسند و 100 تا کامنت خودشان را به عنوان دیگران زیرش می‌نویسند. این شیوه ما نیست. ضمن اینکه برخورد ما با رسانه‌ها صمیمانه، محبت‌آمیز و اصلاح‌گرایانه است و برخورد خشن با کسی نمی‌کنیم.

محمدعلی رامین اعلام کرد: حذف رسانه‌های متقلب غربی از نمایشگاه مطبوعات

Posted: 01 Aug 2010 10:29 AM PDT

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد گفت: هفدمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی با شعار تبیین راهبردها و راهکارهای تحقق رسالت مطبوعاتی از سوم تا نهم آبان‌ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدعلی رامین در نشست خبری اظهار کرد: ‌نمایشگاه امسال در فضایی متفاوت با گذشته برگزار خواهد شد.

او ادامه داد:‌ تلاش می‌کنیم فرصت‌های جدیدی در نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها در اختیار رسانه‌های داخلی قرار دهیم که می‌توان به تعامل و آشنایی متقابل بین رسانه‌های داخلی و خارجی اشاره کرد.

به گفته رامین امسال با یک محاسبه درست و منطقی، برخی رسانه‌های غربی از حضور در نمایشگاه حذف شده‌اند و اجازه حضور رسانه‌های پرمدعا، دروغگو و متقلب غربی که خود را سلطان بلامنازع رسانه‌های جهان می‌دانند نخواهیم داد. البته موارد استثنایی از این قاعده جدا هستند. به طوری که رسانه‌های غربی مستقل، شایسته و علاقه‌مند به مشارکت در نمایشگاه را محروم نمی‌کنیم. کما اینکه در غرب رسانه‌های اسلامی وجود دارند که از حضور آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

او در بیان اولویت‌های حضور رسانه‌های غیرایرانی در نمایشگاه هفدهم اظهار کرد: رسانه‌های مختلف کشورهای همسایه و منطقه به‌ویژه رسانه‌های فارسی‌زبان اولویت نخست هستند، رسانه‌های جهان اسلام نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند تا با تعامل با آن‌ها ارتباط رسانه‌های داخلی و رسانه‌های اسلامی بسترسازی شود. هم‌چنین از میان کشورهای مستقل جهان، رسانه‌های فراگیر آن‌ها برای حضور اولویت دارند.

رامین خاطر نشان کرد:‌ شخصیت‌های برجسته رسانه‌یی از کشورهای مختلف برای حضور در نمایشگاه امسال دعوت خواهند شد. حضور رسانه‌های علمی و تخصصی جهان اسلام از دیگر مشخصه‌های نمایشگاه امسال خواهد بود. تاکنون حدود 700 رسانه علمی و تخصصی دانشگاه‌های جهان اسلام شناسایی شده‌اند که از تعدادی از مدیران مسوول و سردبیران آن‌ها پذیرایی خواهیم کرد تا در نشست‌ها، جلسات پرسش و پاسخ و نیز تعامل دو و چند جانبه با رسانه‌های ایران شرکت کنند.

او از جمله ویژگی‌های متفاوت هفدمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها نسبت به سال‌های گذشته حضور نشریات تخصصی علمی و دانشگاه داخلی را عنوان و اظهار کرد:‌ از بین 600 نشریه شناسایی شده در این حوزه فرصت حضور برای تعدادی ایجاد خواهد شد تا این نشریات در اختیار افکار عمومی قرار گرفته با رسانه‌های فراگیر داخلی وخارجی آشنا شوند و با آن‌ها تعامل کنند. این تعامل می‌تواند با دانشمندان جهان اسلام نیز باشد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیان تفاوت تعریف جهان از دیدگاه‌های مختلف گفت:‌ می‌توان تعامل با جهان را با جهان اسلام آغاز کرد، حتی مسوولان وقتی از دنیا صحبت می‌کنند، صحبت از چند کشور گردن‌کش است در حالی که این غیرعلمی و غیر واقعی است.

او ادامه داد: حال اگر با تعداد زیادی از کشور اسلامی که ریشه عمیق دینی و فرهنگی دارند، آشنا شویم، جهان را گسترده‌تر از چند کشور خواهیم دید؛ در این راستا حضور کشورهای مستضعف جهان در این نمایشگاه از پنج قاره که حتی مسلمان نیستند بسیار سازنده خواهد بود، شاید آن‌رسانه‌ها شهرت نداشته باشند اما اگر اراده کنیم در تعامل با رسانه‌های جهان می‌توان انحصار رسانه‌های غرب را شکست.

وی در بیان بخش ویژه هفدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی اظهار کرد:‌ همت مضاعف و کار مضاعف، نقش نظام امت و امامت در تحقق آرمان‌های اسلامی، جنگ نرم علیه اسلام و مسلمین (ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و...) و قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از سرخط‌های بخش ویژه نمایشگاه امسال خواهند بود.

به گفته رامین، مسجد عنوان پنجمین مورد از بخش ویژه نمایشگاه هفدهم است؛‌ اگر مساجد در جامعه اسلامی ما فعال شوند بسیاری از دعاوی به محاکم قضایی کشیده نخواهند شد؛ همچنین پرسش‌ها و شبهات فکری و نظری حل شده و خلا‌ءهای سیاسی جامعه برطرف می‌شوند. اگر روحانیت در مساجد فعال باشند و سیاسیون در این مکان حضور یابند، خود را پشت درهای بسته احزاب مخفی نمی‌کنند و از مردم دور نمی‌شوند. اگر سیاسیون ما اهل مسجد بودند، فتنه 88 ایجاد نمی‌شد.

وی در بیان این‌که کدام یک از مطبوعات و خبرگزاری‌ها می‌توانند در نمایشگاه امسال حضور داشته باشند گفت: هیچ تبعیضی بین رسانه‌های مکتوب و آنلاین قائل نیستیم زیرا همه رسانه‌های مشروع نظام جمهوری اسلامی هستند که مجوز خود را از نظام گرفتند بنابراین فرصت حضور دارند.

او درباره‌ی فضایی که در نمایشگاه هفدهم از مصلی در اختیار این نمایشگاه خواهد بود گفت: ‌هر بخش از نمایشگاه که امکان در اختیار گذاشتن آن وجود داشته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا در نمایشگاه امسال سمینار و نشست‌های تخصصی علاوه بر غرفه‌های موجود نیاز به فضای مناسب دارند.

وزیر ارتباطات: ۷۰ درصد خدمات دولت تا پایان برنامه پنجم توسعه الکترونیکی می‌شود

Posted: 01 Aug 2010 10:21 AM PDT

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای پروژه شبکه ملی فناوری اطلاعات تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: تا پایان این برنامه 70 درصد خدمات دولت به مردم باید به صورت الکترونیکی ارایه شود که این خدمات حدود 350 نوع خدمت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی پور امروز یکشنبه در نخستین همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت که با موضوع بخش عمومی غیردولتی و نقش آنها در تحقق دولت الکترونیک برگزار شد، اظهار داشت: دولت دهم باید چابک شود و در این میان 350 نوع خدمت دولت می تواند الکترونیکی ارایه شود.

وی با بیان اینکه در جهان امروز، دولت الکترونیک به معنای استفاده از فناوری روز برای تسهیل امور دولت از طریق ارایه خدمات مناسب به شهروندان تعریف می شود، گفت: دولت الکترونیک ابزار مناسبی برای خدمات رسانی به مردم از سوی حاکمیت و احترام به حقوق شهروندان قلمداد می شود.

تقی پور با اشاره به آغاز بحث دولت الکترونیک در دنیا از سال 1992 ادامه داد: این به معنای 18 سال فاصله کشور با دنیا در این مقوله است که باید با تلاش این فاصله را جبران کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارایه آمارهایی از تعداد دفاتر خدمات ارتباطی در کشور گفت: 9 هزار و 906 دفتر ICT روستایی و پنج هزار و 816 دفتر ICT شهری در حال حاضر در حال ارایه خدمات الکترونیکی هستند که فلسفه ایجاد آنها اشتغال زایی بوده است.

وی بهبود عملکرد و شفاف سازی و بهره گیری از خدمات مناسب دولت را جزء مهم ترین اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک برشمرد و مشارکت بیشتر در تصمیم گیری ها و بهره گیری روستاییان از امکانات آموزشی و ارتباطی را جزء اهداف این دفاتر عنوان کرد.
تقی پور با بیان اینکه بهبود وضعیت اقتصادی روستاییان با دادن اطلاعات مناسب و لازم به آنها، بسط عدالت اجتماعی، توسعه اقتصادی و فرهنگی روستاها و تمرکز زدایی از دیگر اهدافی است که دفاتر خدمات دولتی در روستاها دنبال می کند، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه زیرساخت ها آماده بوده و درصدد ایجاد امکان دسترسی به خدمات ارتباطی است.

وی با اشاره به تلاش این وزارت برای افزایش نقاط دسترسی ارتباطی گفت: یکی از مهم ترین محورهای جهش در دفاتر پیشخوان دولت، بحث هدفمندسازی یارانه ها است.

فایل مرموز جدیدی با عنوان «بیمه» روی ویکی‌لیکس قرار گرفت

Posted: 01 Aug 2010 10:21 AM PDT

به تازگی فایل مرموزی به نام Insurance یا بیمه بر روی وب سایت جنجالی ویکی لیکس قرار گرفته است.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، انتشار 77 هزار سند سری از جنگ افغانستان بر روی این وب سایت باعث جنجال آفرینی بسیار شده است.

فایل مرموز جدید با حجم 1.4 گیگابایت ده بار بزرگتر از فایل موجود در سایت ویکی لیکس در مورد جنگ افغانستان است. تلاش بسیاری از هکرها و کارشناسان امنیتی برای رمزگشایی از این فایل کماکان ادامه دارد.

برخی کارشناسان بر این باورند که این فایل سایت ویکی لیکس را در برابر حملات وزارت دفاع و دادگستری امریکا به این سایت بیمه کرده است و احتمالاً حاوی اسناد و مدارک جالب دیگری است.

برخی منابع خبری معتقدند این فایل در صورتی که اتفاقی برای جولیان آسانگه بنیانگذار ویکی لیکس بیفتد رمزگشایی خواهد شد و در در واقع تضمینی برای زندگی بی دردسر و حفاظت از او در برابر هرگونه خطر احتمالی محسوب می شود.

آسانگه چندی قبل اعلام کرده بود 15 هزار سند دیگر در مورد جنگ افغانستان در اختیار دارد که هنوز آنها را افشا نکرده است. ترس از انتشار این اسناد باعث شده تا کاخ سفید برخورد محتاطانه ای با وی و سایت ویکی لیکس داشته باشد.

چهارمین شبکه بی.‌بی.‌سی در هندوستان راه‌اندازی می‌شود

Posted: 01 Aug 2010 10:21 AM PDT

علاقه‌مندی مردم هندوستان به تماشای تلویزیون، بی‌.بی‌.سی را بر آن داشت تا چهارمین شبکه‌ی خود را در این کشور راه‌اندازی ‌کند.

به گزارش ایسنا، بی‌.بی‌.سی با راه‌اندازی شبکه جدیدی در هندوستان، چهارمین شبکه خود را در کشوری با یک میلیارد جمعیت راه‌اندازی می‌کند.

به نقل از سایت اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه(ای.‌بی.‌یو)، با توجه به رشد علاقه‌مندی مردم هندوستان به برنامه‌های بی‌.بی‌.سی در طی سال‌های اخیر و جمعیت جوان این کشور، هند می‌تواند بازار مناسبی برای بی‌.بی‌.سی باشد.

درحال حاضر سه شبکه بی‌.بی‌.سی از جمله «بی‌.بی‌.سی نیوز» در هند قابل دریافت هستند؛ این در حالی است که دولت ائتلافی جدید انگلستان قصد دارد تا در راستای کاهش هزینه‌های دولتی، بودجه‌ی سه‌ونیم میلیارد پوندی بی.بی.سی را که توسط مالیات‌دهندگان انگلیسی تامین می‌شود، کاهش دهد.

مسوولان دولت انگلستان تا به حال اظهار‌نظر دقیقی درباره‌ی میزان کاهش بودجه بی‌.بی‌.سی و زمان اجرای آن نکرده‌اند، اما گفته‌اند که کاهش بودجه بی‌.بی‌.سی یکی از گزینه‌های آنها برای کاهش هزینه‌های دولت است.

یک ماه قبل نیز اعلام شد که میزان حقوق مدیران ارشد و ستارگان بی‌.‌بی‌.سی کاهش می‌یابد که در این میان حقوق مارک تامپسون، مدیرکل بی‌.بی‌.سی، با کاهش هشت‌درصدی، به 659 هزار پوند در سال می‌رسد.

در ماه مارس نیز گرگ دایک مدیرکل سابق بی‌.بی‌.سی در گفت‌وگویی با هدف قراردادن مارک تامپسون، مدیرکل فعلی بی‌بی‌سی تأکید کرد که حقوق 800 هزار پوندی وی برای کارکنان بی.بی.سی غیرقابل تصور است.

دایک برنامه‌های بی.بی.سی را به لحاظ ساختار و محتوا درحد قابل قبولی توصیف کرد و در عین‌حال گفت: نحوه مدیریت در این شبکه باعث شده‌است که بسیاری از کارمندان همکاری خود را با بی.بی.سی قطع کنند.

وی با اعتقاد بر این‌که حقوق 800 هزار پوندی برای رییس‌ بی.بی.سی زیاد است،‌ ادامه داد: مارک تامپسون دو برابر مبلغی که من به عنوان حقوق دریافت می‌کردم را دریافت می‌کند و این مسأله اعتراض کارکنان بی.بی.سی را برانگیخته است.

شورای علمای اندونزی: مسلمانان برنامه‌های تلویزیونی درباره زندگی خصوصی افراد مشهور را تماشا نکنند

Posted: 01 Aug 2010 10:11 AM PDT

شورای علمای اندونزی از مسلمانان این کشور خواست تا برنامه‌هایی که اخبار و شایعات مربوط به زندگی خصوصی هنرمندان و ورزشکاران را به تصویر می‌کشند، تماشا نکنند.

به گزارش ایسنا، شورای علمای اندونزی، تماشای این برنامه‌ها را یک عمل غیراخلاقی و واردشدن به حریم شخصی زندگی افراد دانسته و اعلام کرده‌اند که ادامه پخش چنین برنامه‌هایی می‌تواند در درازمدت، اصول اخلاقی حاکم بر جامعه را تحت‌تأثیر خود قرار دهد.

شورای علمای اندونزی به تازگی با صدور فتوایی از مسلمانان این کشور خواست تا از تماشای برنامه‌های تلویزیونی با عنوان «گاسیپ شو»(Gossip Show) که به بیان زندگی خصوصی و شایعات موجود درباره زندگی افراد مشهور این کشور به ویژه هنرمندان و ورزشکاران می‌پردازند، خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از سال‌ها قبل شبکه‌های تلویزیونی اندونزی اقدام به پخش برنامه‌هایی تحت عنوان «گاسیپ شو» کرده‌اند که زندگی خصوصی افراد مشهور اندونزی را تصویر می‌کنند؛ این درحالی است که این برنامه‌ها در سال‌های اخیر در اندونزی بسیار پرطرفدار بوده‌اند و هر روز بر تعداد مخاطبان آنها افزوده می‌شود.

«لاست» جایزه بهترین مجموعه‌های تلویزیونی داستانی را دریافت کرد

Posted: 01 Aug 2010 10:11 AM PDT

مجموعه تلویزیونی «لاست» جایزه بهترین مجموعه‌های تلویزیونی داستانی را از انجمن منتقدان تلویزیونی دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، شب گذشته، در جریان برگزاری مراسم اهدای جوایز انجمن منتقدان تلویزیونی آمریکا در هتل بورلی هیلتن شهر لس‌آنجلس این کشور، مجموعه‌های تلویزیونی «لاست» و «بدبیاری» جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی را دریافت کرد و «خانواده مدرن» نیز برنده جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی کمدی شد.

به گزارش مووی وب، مجموعه تلویزیونی «گلی» (Glee) نیز با کسب سه جایزه، جوایز بهترین برنامه سال، بهترین برنامه جدید و جایزه دستاورد فردی را به دست آورد.

جایزه دستاورد فردی به جین لینچ تعلق گرفت.

از سوی دیگر «اقیانوس آرام» به تهیه‌کنندگی تام هنکس نیز جایزه بهترین سریال کوتاه را به خود اختصاص داد.

جولیانا مارگولیس بازیگر مجموعه «همسر خوب» نیز جایزه دستاورد فردی در سریال داستانی را برای بازی در این مجموعه به خود اختصاص داد.

در حدود یک ماه قبل در بخش تلویزیونی سی‌وششمین دوره‌ی جوایز سالانه ساترن، مجموعه تلویزیونی مشهور «لاست» موفق به کسب جایزه‌ی بهترین مجموعه تلویزیونی شد.

جاش هولووای از بازیگران سریال تلویزیونی «لاست» نیز جایزه بهترین بازیگر تلویزیونی مرد را دریافت کرد.

این در حالی است که در حدود دو ماه قبل، آخرین قسمت از سریال تلویزیونی «لاست» به مدت دوساعت و نیم در سرتاسر جهان به روی آنتن رفت.

طبق بررسی‌های انجام شده، ‌٥/١٣ میلیون نفر در سراسر جهان، آخرین قسمت مجموعه تلویزیونی «لاست» را مشاهده کرده‌اند؛ هرچند که این رقم در مقایسه با دیگر قسمت‌های این سریال یک رکورد محسوب نمی‌شوند.

اولین قسمت این سریال که در سپتامبر ‌‌٢٠٠٤، به روی آنتن رفت، بیش از ‌٥/١٨ میلیون بیننده داشت، قسمت آخر فصل اول نزدیک به ‌‌٢١ میلیون بیننده و دو قسمت اول فصل دوم نیز هرکدام ‌‌٢٣ میلیون بیننده داشته‌اند.

«لاست» یا گم‌شدگان (Lost) سریال تلویزیونی آمریکایی است که داستان گروهی از بازماندگان سقوط پرواز ‌‌٨١٥ اوشینیک بر فراز جزیره‌ای ناشناس در اقیانوس آرام است.

سبک کلی این مجموعه تلویزیونی معماگونه است و با یافتن هر پاسخ چندین سوال نو به وجود می‌آید.

هر قسمت سریال شامل زندگی هر کدام از بازماندگان در جزیره و قسمتی از زندگی گذشته او می‌شود. اولین قسمت این سریال در ‌‌٢٢ سپتامبر ‌‌٢٠٠٤ پخش شد و تمام شش فصل آن در ادامه روی آنتن رفت.

سریال از کانال ای.بی.سی و همینطور بسیاری از شبکه‌های کشورهای دیگر روی آنتن رفت.

«لاست» با توجه به تعداد زیاد بازیگران و فیلم‌برداری آن در اوهایو هاوایی، یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تلویزیونی بود.

دیمون لیندلوف، جی جی آبرامز و جفری لیبور سازندگان (نویسنده) و تهیه کنندگی فیلم توسط شبکه ABC آمریکا، بد روبوت پروداکشنز و گرس اسکیرت پروداکشنز انجام شده ‌است و از شبکه ABC آمریکا در آمریکا پخش می‌شود. موزیک متن آن توسط مایکل جیاکینو ترکیب شده است. منتقدان این سریال را تحسین نموده‌اند. این سریال توانست در سال اول پخش به تعداد ‌‌١٦ میلیون بیننده برای هر قسمت دست پیدا کند.

داستان سریال در ژانویه ‌‌٢٠٠٤ شروع شد؛ زمانی که لیود براون به ABC رفت و درخواست فیلمنامه‌ای بر اساس رمان Lord of the Flies، فیلم معروف Cast Away و سریال تلویزیونی Gilligan's Island و برنامه ریالتی شو Survivor را داد.

ABC هم سریالی را در سال ‌‌١٩٦٩ درباره بازماندگان سقوط یک هواپیما و با نام The New People روی آنتن فرستاده بود.

گادی پولاک قسمتی از داستان را بر اساس یک بازی کامپیوتری و با نام Myst نوشت.براون با جی جی آبرامز تماس گرفت که با تاچ استون استودیوز (ای بی سی استودیوز کنونی) برای نوشتن داستان pilot قرارداد داشت و سریال تلویزیونیAlias را قبلا نوشته بود.

اگرچه آبرامز برای پذیرفتن کار مردد بود، ولی گفت که داستان ماورا طبیعه خواهد بود و با دیمون لیندولف برای همکاری در ساختن استایل و کاراکتر‌ها تماس گرفت. لیندولف و آبرامز قبلا با هم سریال bible را کار کرده بودند.

دو قسمت از اپیزود یا قسمت هواپیمای «لاست»، بیشترین هزینه‌ی تاریخ شبکه‌های تلویزیونی را داشتند. شنیده می‌شود بین ‌‌١٠ تا ‌‌١٤ میلیون دلار هزینه برای این قسمت بوده است. سریال در ‌‌٢٢ سپتامبر ‌‌٢٠٠٤ هزینه‌هایش بالا گرفت و به نقطه‌ای بحرانی رسید، اما با همراهی سریال‌های Desperate Housewives وGrey's Anatomy، لاست کمک کرد تا بخت به سوی ABC برگردد و این هنوز زمانی بود که حتی روی آنتن هم

نرفته بود. با این حال مدیران اجرایی ABC و دیسنی، لایود براون را به دلیل امتیاز پایین در شبکه و همچنین ریسک کردن چنین هزینه‌هایی برای ساخت سریال اخراج کردند. قسمت pilot یا هواپیمای این سریال در ‌‌٢٤ جولای ‌‌٢٠٠٤ و در کامیکان (Comic-Con International) در سن دیگو پخش شد. هواپیمایی که به عنوان هواپیمای سقوط کرده استفاده شد، اگرچه یک بویینگ ‌‌٧٧٧ خونده می‌شد،ولی در حقیقت یک لاکهید ال-1011 (Lockheed L-1011 TriStar) بود که توسط تاچ استون و ای بی سی خریداری شده بود. هواپیما تکه تکه شده بود و آنها مجبور شده بودند قسمت‌های آن را به هاوایی ببرند.

تهیه کنندگان «لاست» در ابتدا نگران بودند که ممکن است نوع واقعی هواپیما شناسایی شود ولی به دلیل شکسته شده بودن هواپیما، عملا به عنوان یک بویینگ ‌‌٧٦٧ دیده می‌شد.

این مجموعه تلویزیونی توسط دیمون لیندلوف، جی. جی. آبراهامز و جفری لالیبر ساخته شده و بخش اعظم فیلمبرداری آن در هاوایی فیلم برداری شده است.

قسمت مقدماتی و آزمایشی این مجموعه در تاریخ ‌‌٢٢ سپتامبر ‌‌٢٠٠٤ پخش شد. بعد از آن تاریخ پنج فصل از این مجموعه به روی آنتن رفته است.

تهیه کنندگان اجرایی این مجموعه در حال حاضر آبراهامز، لیندلوف، برایان برک، جک بندر و کارلتون کیوز هستند. این مجموعه به خاطر هنرپیشگان زیاد خود و هزینه سنگین فیلمبرداری در هاوایی یکی از پرهزینه‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی است.

«لاست» تاکنون توانسته است جوایز بی‌شماری از جمله جایزه امی، بهترین سریال درام در سال ‌‌٢٠٠٥، بهترین فیلم آمریکایی در آکادمی تلویزیونی انگلستان در ‌‌٢٠٠٥، گلدن گلوب برای بهترین درام در ‌‌٢٠٠٦ و بسیاری جوایز دیگر را به خود اختصاص دهد.

این سریال به یکی از داستان‌های معروف در فرهنگ آمریکا بدل شده است؛ به طوری که به بازیها، مجلات، کتاب‌ها و سایر شبکه‌های آمریکایی راه یافته است.

«لاست» در مجموع شش فصلش، دارای ‌‌١٢١ قسمت است. فصل ششم در ‌‌١٨ قسمت روی آنتن رفت.

پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار

Posted: 01 Aug 2010 10:11 AM PDT

روزنامه دنیای اقتصاد، مریم عسگری - بازار لپ‌تاپ، بازاری پویا است با تنوع مدل و برند بالا که هر برند و مدل بسته به قابلیت‌های متفاوت، مخاطبانی دارند.

البته به دلیل عرضه مدل‌های جدید و تکنولوژی‌های نوین به بازار، هر از چند گاهی مدل‌های پرفروش در بازار جایگاه خود را به مدل‌های جدیدتر می‌دهند و البته گاه اتفاق می‌افتد که به دلیل قیمت بالای محصولات جدید، نمونه‌های قدیمی ‌همچنان در لیست پرفروش‌های بازار قرار گیرند، ولی به هر حال مصرف کننده ناچار است خود را با تکنولوژی‌های نوین تطبیق دهد و به سمت محصولات جدید رود.مثال بارزش عرضه لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های جدید اینتل است.تا قبل از عرضه این لپ‌تاپ‌ها به بازار اکثر کاربران لپ‌تاپ و افرادی که قصد خرید این کالای تکنولوژیکی را داشتند به سراغ لپ‌تاپ‌هایی می‌رفتند که به پردازنده‌های intel core2duo مجهز بودند. گروهی نیز به لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های intel dual core گرایش داشتند؛ اما از زمانی که لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های intel core i وارد بازار شدند و بازار را به دست گرفتند، توجه کاربران لپ‌تاپ رفته رفته به سوی این لپ‌تاپ‌ها جلب شد تا جایی که بر اساس اعلام فعالان بازار، طی ماه‌های اخیر میزان تقاضا برای لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های جدید intel در حد بسیار زیادی افزایش یافته است و در حال حاضر کمتر می‌توان سراغی از لپ‌تاپ‌هایی که به پردازنده‌های سری core 2 duo یا dual core مجهزند، گرفت.در این گزارش ما مدل‌های پرفروش برندهای مطرح بازار را معرفی می‌کنیم.

sony

با وجود اینکه طی مدت اخیر عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ‌های این برند به دلیل رقابت شدیدی که بین برندها در بازار رخ داده است، قیمت‌ها را در حد قابل توجهی کاهش داده‌اند؛ اما همچنان سابقه ذهنی کاربران لپ‌تاپ از محصولات این برند، گران‌قیمت بودن آنها است و همچنان لپ‌تاپ‌های این برند عنوان گران قیمت را در بازار یدک می‌کشند.

بر اساس اعلام فعالان بازار، طی مدت اخیر قیمت لپ‌تاپ‌های این برند در حد قابل توجهی کاهش یافته است و سری‌های جدید که به پردازنده‌های سری corei مجهزند در بازار فروش بالایی دارند.فعالان بازار لپ‌تاپ‌های سری EA و EB را از پرفروش‌ترین سری‌های لپ‌تاپ‌های سونی معرفی کردند که صفحه نمایش‌های 14 اینچی دارند و قیمت مناسبی هم دارند. در این میان می‌توان به مدل‌های VPCEA12EG،VPCEA15FG/B/Wکه به پردازنده INTEL CORE I3 و صفحه نمایش 14 اینچ مجهزند، اشاره کرد. بر اساس اعلام ایران رهجو، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های این برند در بازار داخلی، این لپ‌تاپ‌ها به ترتیب قیمتی معادل 910 هزار تومان و یک میلیون و 150 هزار تومان دارند. همچنین مدل‌های VPCEA16FG/B/W/P/G/L ،VPCEA1AGG/B و VPCEA17FG/B نیز از لپ‌تاپ‌های پرفروش این سری هستند که به پردازنده INTEL CORE I 5، صفحه نمایش 14 اینچ مجهزند و قیمتی حدود یک‌میلیون و 300 هزار تا یک میلیون و 750 هزار تومان دارند. این لپ‌تاپ‌ها بیشتر مورد استقبال کاربران زن قرار می‌گیرد و علت هم وزن سبک و طراحی زیبای آنها است. در میان لپ‌تاپ‌های سری EB نیز مدل‌های VPCEB21FG/VPCEB15FG/B/W،W و VPCEB17FG/B/W فروش بالایی دارند که صفحه نمایشی 4/15 اینچ دارند و قیمت آنها بین 900 هزار تا یک‌میلیون و 295 هزار تومان است. این لپ‌تاپ‌ها به پردازنده سری INTEL CORE I مجهزند و بیشتر برای گیمرها و افرادی که به فضای زیادی برای کار نیاز دارند، مناسب هستند.

DELL

لپ‌تاپ‌های برند DELL از پرفروش‌ترین‌ها در بازار داخلی هستند. علت هم تنوع بالای مدل‌ها و قیمت پایین این لپ‌تاپ‌ها است. بر اساس اعلام فعالان بازار، در شرایط فعلی که اکثر خریداران لپ‌تاپ به طور تخصصی خرید نمی‌کنند، تقاضا برای لپ‌تاپ‌های این برند همچنان بالا است؛ اما زیگورات یکی از عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ‌های این برند در بازار داخلی معتقد است: این تنوع بالای محصولات در کنار قیمت مناسب و خدمات پس از فروش مطلوب است که توجه کاربران لپ‌تاپ را به سوی این برند جلب کرده است. براساس اعلام زیگورات البته طی مدت اخیر میزان عرضه به بازار تا حدودی کاهش یافته است که این موضوع به علت رشد قیمت یوآن است. به هر حال در بازار لپ‌تاپ‌های DELL در حال حاضر سری INSPIRON و به ویژه مدل‌های 4010 و 5010 فروش بالایی دارند. این لپ‌تاپ‌ها به پردازنده‌های INTEL CORE I مجهزند و صفحه نمایش آنها برای مدل 4010 معادل 1/14 اینچ و در مورد مدل‌های 5010 6/15 اینچ است.
این لپ‌تاپ‌ها با قیمتی حدود 699 هزار تومان تا 850 هزار تومان به فروش می‌رسند.

APPLE

لپ‌تاپ‌های این برند نیز جزو گران‌قیمت‌های بازار است که البته طی مدت اخیر میزان عرضه برای این کالا تا حدودی افزایش یافته است. بر اساس اعلام فعالان بازار، علت افزایش تقاضا برای لپ‌تاپ‌های این برند کاهش قیمت‌ها است. این درحالی است که بکایی، مدیر فروش شرکت اپل ایران از ثبات قیمت‌ها طی مدت اخیر خبر می‌دهد. به گفته وی، اپل مک‌بوک پرو‌های جدیدی را با قابلیت‌های بالاتر به بازار عرضه کرده است، ولی قیمت‌ها را تغییر نداده است.به گفته وی، در حال حاضرمک‌بوک پروهای 4/15 اینچ در بازار فروش بالاتری دارند تا سایر مدل‌ها، چرا که هم قابلیت‌های بالایی دارند و هم سایز مناسبی دارند. وی مدل‌های 371LL/A و 372LL/A را از مک‌بوک پروهای پرفروش در بازار داخلی معرفی کرد که به ترتیب با قیمت دو میلیون و 50 هزار تومان و دو میلیون و 150 هزار تومان به فروش می‌رسند. وی همچنین از عرضه اندک و تقاضای بسیار کم برای لپ‌تاپ‌های سری AIR خبر داد و گفت: به علت اینکه این لپ‌تاپ‌ها بسیار ظریف هستند، پردازنده‌های ضعیفی دارند و به اپتیکال درایو هم مجهز نیستند. همچنین این لپ‌تاپ‌ها قیمت بالایی هم دارند؛ به همین دلیل تقاضا برای آنها کم است.
یکی دیگر از فعالان بازار نیز مدل‌های MB516 و MB374 را از لپ‌تاپ‌های پرفروش اپل معرفی کرد که قیمتی حدود یک میلیون و 280 هزار تومان تا یک میلیون و 520 هزار تومان دارند.

TOSHIBA

توشیبا یکی از برندهای قدیمی‌بازار لپ‌تاپ است؛ اما طی سال‌های اخیر تا حدودی از میزان تقاضا و همچنین عرضه برای لپ‌تاپ‌های این برند کاسته شده است. براساس اعلام شرکت رایان بدر الکتریک، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های این برند در بازار داخلی، هر دسته از لپ‌تاپ‌های این برند متقاضیان خاص خود را دارد. به عنوان مثال سری TECRA مخصوص کاربران صنعتی است و سری SATELLITE PRO برای کاربران حرفه ای و سازمانی مناسب است.

بر اساس اعلام این شرکت مدل‌های A505-S6020 و M505-S4020 از لپ‌تاپ‌های پرفروش سری SATELLITE هستند که به پردازنده‌های سری CORE I،رم چهار گیگابایتی و ‌هارددیسکی با ظرفیت 500 گیگابایت مجهزند. این لپ‌تاپ‌ها با قیمتی حدود یک میلیون و 270 تا یک میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسند.همچنین مدل T130-EZ1301 از لپ‌تاپ‌های پرفروش سری SATELLITE PRO است که به پردازنده INTEL CORE 2 DUO 1.3 GHZ، رم سه گیگابایتی و ‌هارددیسکی با ظرفیت 320 گیگابایت مجهز است. این لپ‌تاپ هم با قیمت 875 هزار تومان به فروش می‌رسد.

HP

اگر چه بسیاری از کاربران لپ‌تاپ به دنبال لپ‌تاپ‌های سبک وزن هستند، ولی در گروه لپ‌تاپ‌های برند HP سری DV6 که شامل لپ‌تاپ‌های صفحه بزرگ است فروش خوبی دارند. بر اساس اعلام شرکت پاندا تکنولوژی، یکی از عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ‌های این برند در بازار داخلی، مدل‌های 2111ا-DV6 و 2190-DV6 از لپ‌تاپ‌های پرفروش HP در بازار داخلی هستند که صفحه نمایش آنها 6/15 اینچ و پردازنده آنها نیز از سری CORE I است. این لپ‌تاپ‌ها قیمتی حدود 980 هزار تا یک میلیون و 380هزار تومان دارند.
برندهای آسیای شرقی

IBM ENOVO،ASUS،ACER از برندهایی هستند که طی مدت اخیر شرکت‌هایی نظیر امرتات و سازگار، مانور زیادی روی خدمات پس از فروش این برندها در بازار داده‌اند.
بر اساس اعلام فکوری، مدیر فروش شرکت امرتات، لپ‌تاپ‌های سری 57 مانند مدل‌های 5741 و5735 از لپ‌تاپ‌های پرفروش ایسر در بازار داخلی هستند که به پردازنده‌های COREI مجهزند. همچنین مدل ONE Aspire از مینی لپ‌تاپ‌های پرفروش بازار است که قیمتی حدود 400 هزار تومان دارد.

به گفته وی، در زمینه لپ‌تاپ‌های IBM LENOVO هم لپ‌تاپ‌های سری Ideapad و THINK PAD فروش خوبی دارند که مدل‌های Y550،Y550P و... از سری IDEAPAD از پرفروش‌های بازار هستند که قیمتی حدود 980هزارتومان تا یک میلیون و 200 هزارتومان دارند.

مدل‌های T510i-8GC،T510iو... نیز از لپ‌تاپ‌های پرفروش سری THINK PAD هستند که قیمتی حدود یک میلیون و 290 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان دارند. از خانواده ایسوز هم مدل‌های لپ‌تاپ‌های سری K52 مانند مدل‌های K52JR-SX077،K52JK-SX061 و... پرفروشند که به پردازنده‌های CORE I مجهزند و قیمتی حدود یک میلیون تا یک میلیون و 100 هزار تومان دارند.

برخی از مدل‌های پرفروش لپ‌تاپ در بازار داخلی

SONY
مدل:VPCEA12EG/B گارانتی: ایران رهجو
قیمت: 910.000 تومان

TOSHIBA
مدل:A505-S6020 گارانتی: بدر سرویس
قیمت: 1.275.000 تومان

APPLE
مدل:MB372 گارانتی: اپل ایران
قیمت: 2.150.000 تومان

ایجاد شورای حل اختلاف جرائم موبایلی

Posted: 01 Aug 2010 10:10 AM PDT

رئیس کمیته حقوقی کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت از اعلام موافقت اصولی دادگستری تهران برای تشکیل شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه امور مشترکان ارتباطی و مخابراتی خبر داد و گفت: این شورای حل اختلاف تا یک ماه آینده راه اندازی می شود.

زهیر طیب در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام این موافقتنامه را در راستای پیشنهاد دبیرخانه کارگروه استانی دفاتر پیشخوان دولت عنوان کرد و گفت: موافقت اصولی طرح ایجاد شورای حل اختلاف ویژه امور مشترکان تلفن همراه، ثابت، پست، پست بانک و خدمات دستگاههای اداری از سوی دادگستری تهران دریافت شده و ایجاد این شورا در مرحله راه اندازی است.

وی با بیان اینکه در شورای حل اختلاف ویژه جرائم مخابراتی دریافت گزارش و شکایات به روشهای الکترونیکی از جمله اینترنت و موبایل میسر خواهد شد ادامه داد: در این شعبه سعی بر این است که تمام زوایای مربوط به تلفن همراه، خدمات مزاحمت های تلفنی و هر آنچه که به لحاظ قانونی در صلاحیت شورا باشد مورد بررسی و حل اختلاف قرار گیرد.

طیب با تاکید بر اینکه تمامی شکایات مشترکان تلفن همراه که در صلاحیت شورای حل اختلاف باشد در این حوزه مورد رسیدگی قرار می گیرد خاطرنشان کرد: جزئیات امور مربوط به این شعبه بزودی اعلام می شود اما آنچه مسلم است این است که تمامی امور به سمت ساختار تخصصی پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه شورای حل اختلاف ویژه جرائم مخابراتی ظرف یک ماه آینده راه اندازی می شود به مهر گفت: احتمال رسیدگی به شکایات در مورد گوشی تلفن همراه نیز در این شعبه وجود خواهد داشت.

به گزارش مهر، گفته می شود در حال حاضر حدود 5 تا 6 درصد پرونده های شورای حل اختلاف ویژه جرائم اینترنتی را پرونده های ویژه شکایات موبایلی تشکیل می دهند که مواردی همچون محتوای MMS ، SMS و پیام های ناخواسته از جمله موارد شکایتها است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر