۱۳۸۹ مرداد ۱۵, جمعه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


دو برابر شدن اندازه‌ی دیتاسنتر فیس‌بوک

Posted: 06 Aug 2010 03:35 PM PDT

در جدیدترین نشانه از رشد سریع فیس بوک، این شرکت تصمیم گرفت اندازه دیتاسنتر برنامه‌ریزی شده خود در اورگون را حتی پیش از ساخته شدن نخستین بخش این پروژه، دو برابر کند.

به گزارش ایسنا، فیس بوک در ماه ژانویه اعلام کرده بود که نخستین دیتاسنتر اختصاصی خود را در پرین ویل اورگون در تاسیساتی به مساحت 147 هزار فوت مربع خواهد ساخت که تا سال آینده آماده می‌شود اما این شرکت اکنون تصمیم گرفته 160 هزار فوت مربع دیگر به مساحت این دیتاسنتر اضافه کند.

این شبکه اجتماعی به هنگام اعلام این خبر در ماه ژانویه حدود 400 میلیون مشترک داشت اما ماه گذشته شمار مشترکانش از مرز 500 میلیون نفر گذشت.

توییتر نیز به‌تازگی اعلام کرده دیتاسنتر اختصاصی خواهد ساخت. این شرکت اداره کننده سرویس میکرو وبلاگ‌نویسی همانند فیس بوک سرورهایی دارد که در دیتاسنترهای متعلق به شرکت‌های دیگر اداره می‌شوند. داشتن دیتاسنتر اختصاصی به توییتر امکان می دهد کنترل بیش‌تری برروی زیرساخت خود داشته باشد و شمار قطعی خدماتش را کاهش دهد.

فیس بوک اعلام کرده روزانه حدود 150 تا 200 نفر در محل ساخت این پایگاه مشغول به کارند و خود دیتاسنتر 35 موقعیت شغلی درازمدت ایجاد می‌کند.

۴۰ درصد کاربران ADSL تهرانی هستند

Posted: 06 Aug 2010 03:35 PM PDT

خبرگزاری مهر، معصومه بخشی پور - طبق آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان تیر ماه بیش از یک میلیون و 10 هزار و 647 پورت اینترنت پرسرعت توسط شرکتهای بخش خصوصی دارای پروانه خدمات انتقال داده‌ها در کل کشور نصب شده که حدود 40 درصد کاربران این خطوط ساکن استان تهران هستند.

بیش از 6 سال است که شرکتهای خصوصی با توجه به اهداف کلان توسعه اقتصادی کشور در برنامه چهارم، سرمایه گذاری گسترده ای در زمینه اینترنت پرسرعت انجام داده اند اما به دلیل فقدان برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی در این زمینه فقط توفیقی نسبی حاصل شده که به هیچ عنوان با نیاز کشور مطابقت ندارد.
شرکتهای دارای پروانه خدمات انتقال داده ها (PAP) موظف بودند که تا پایان برنامه چهارم توسعه بیش از یک میلیون و 250 هزار پورت پرسرعت در کشور دایر کنند که طبق آخرین آمار ارائه شده نزدیک به 60 درصد از تعداد خطوط دایر شده است.

طبق اهداف درنظر گرفته شده در برنامه چهارم توسعه کشور، بخش دولتی نیز مجاز به حضور در این عرصه تنها برای واگذاری 250 هزار پورت پرسرعت است.

در عقب ماندگی عرضه اینترنت پرسرعت همواره انگشت اتهام به سوی بخش خصوصی بوده است اما کارشناسان معتقدند که همکاری نکردن سطوح اجرایی شرکتهای مخابرات استانی، گرانی سرویس و عدم دسترسی آسان مردم به خدمات ADSL این عقب ماندگی را دامن زده است.

40 درصد کاربران اینترنت پرسرعت تهرانی اند

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی دبیرخانه شرکتهای PAP، بیش از یک میلیون و 10 هزار و 647 پورت اینترنت پرسرعت توسط شرکتهای بخش خصوصی دارای پروانه خدمات انتقال داده‌ها در کل کشور نصب شده است که نزدیک به 60 درصد از این تعداد در حال حاضر دایر شده و حدود 578 هزار و 645 پورت پرسرعت نیز در حال بهره ‌برداری توسط کاربران در بیش از 404 شهر در استانهای مختلف است.

سهم استان تهران از تعداد پورت منصوبه، 377 هزار و 227 پورت پرسرعت است و این به این معنی است که 37 درصد از کل خطوط اینترنت پرسرعت منصوبه کشور متعلق به تهرانیها است و از کل دایری‌های اینترنت پرسرعت نیز 40 درصد دایری‌ها یعنی 231 هزار و 494 پورت را تهرانی ها به خود اختصاص داده اند.

همچنین تمامی پورت‌های خدمات اینترنت ADSL در 30 استان و 419 شهر در سراسر کشور نصب شده که از این تعداد تا پایان تیرماه امسال پورت‌های 404 شهر در حال کار هستند.

در این میان شرکت مخابرات استان تهران نیز به عنوان رقیب شرکتهای PAP اقدامات چشمگیری در جذب مشترک داشته که محمد روح اللهی مدیرعامل این شرکت از نصب و راه اندازی 350 هزار پورت پرسرعت اینترنت در این استان تا پایان آبان ماه خبر داده است.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات استان تهران با وجود خصوصی شدن، محدودیتی برای عرضه اینترنت پرسرعت (ADSL) ندارد به مهر گفته بود: سال 88 حدود 100هزار پورت پرسرعت اینترنت در استان تهران نصب شد که حدود 15هزار پورت آن به فروش رفته است. در سال جاری نیز با تجهیزات خریداری شده قصد داریم حدود 350 هزار پورت پرسرعت نصب و راه اندازی کنیم و در صورت وجود تقاضا این ظرفیت قابل افزایش خواهد بود.

روح اللهی تاکید کرد که ظرفیت واگذاری اینترنت پرسرعت در شرایط فعلی وجود دارد و واگذاری اینترنت پرسرعت توسط مخابرات تهران محدودیتی برای شرکتهای بخش خصوصی به وجود نمی آورد.

وی در نشست خبری پایان سال 88 نیز گفته بود که شرکت مخابرات تهران درصدد واگذاری اینترنت پرسرعت به متقاضیان تا سقف 650 هزار پورت است و مجوز واگذاری یک میلیون پورت پرسرعت در تهران به شرکت مخابرات داده شده است اما برنامه این شرکت برای سال 89 ، واگذاری 650 هزار پورت خواهد بود و پس از آن نسبت به ارائه اینترنت پرسرعت تا سقف یک میلیون خط اقدام خواهیم کرد.

50 درصد ایرانیها صاحب اینترنت پرسرعت می شوند

در حالیکه به نظر می رسد اینترنت پرسرعت با توجه به قیمت آن، تنها در سبد برخی خانوار تهرانی جای پیدا کرده است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده داده که تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور 50 درصد خانوارهای ایرانی از ارتباطات پرسرعت اینترنت برخوردار خواهند شد.

رضا تقی پور با تاکید بر ضریب نفوذ 34 درصدی فعلی اینترنت در کشور گفته است که طبق اهداف کمی برنامه پنجم توسعه گسترش پورتهای پرسرعت اینترنت با سرعت 512 کیلوبیت در ثانیه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این اظهارات در حالی بیان می شود که طبق شاخص های مدنظر اتحادیه جهانی مخابرات، ضریب نفوذ اینترنت کشورها از این پس برمبنای میزان دسترسی اینترنت باند پهن کاربران سنجیده می شود و با توجه به آمار ارائه شده از سوی شرکت مخابرات ایران و شرکتهای خصوصی PAP، تنها کمتر از دو میلیون پورت پرسرعت در کشور نصب شده که حدود یک سوم آن به بهره برداری رسیده است و با این وجود به نظر می رسد ضریب نفوذ اینترنت در کشور کمتر از 5 درصد باشد!

سرعت و تداوم کیفیت در اینترنت یکی از ملاکهای مهمی است که در صورت برطرف شدن چالشهای آن می تواند مشکلات متعدد فرهنگی توسعه فناوری اطلاعات در کشور را که سبب شده تنها تعداد معدودی از جمعیت 75 میلیون نفری کشور از امکانات اینترنت واقعی بهره ببرند حل کند.

به اعتقاد تحلیلگران ورود بخش خصوصی در حوزه اینترنت می تواند هم در سرعت و هم در کیفیت ارائه این سرویس بسیار تاثیرگذار عمل کند اما در حال حاضر دولت به جای حمایت از این بخش، خود به ارائه اینترنت پرسرعت پرداخته و به نوعی رقیب بخش خصوصی در این عرصه شده است.

کف و سقف تعرفه های ADSL تعیین می شود

به گزارش مهر، نمایندگان شرکت‌های 11 گانه انتقال داده‌های پرسرعت (PAP) در نشست مشترکی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعرفه های ابلاغی سرویس های اینترنت پر سرعت را بررسی کردند.

در این نشست موضوعات تقسیم بازار و سهم اپراتورهای PAP مطرح و مقرر شد که شرکت‌های PAP طی مدت زمان مشخصی، کف و سقف تعرفه‌های ADSL را به معاونت بررسی‌های فنی و صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه دهند.

کارشناسان کارنامه بخش خصوصی را بی ارتباط با بخش دولتی نمی دانند و معتقدند که کشور ایران به دلیل ترکیب جمعیتی جوان و جمعیتی بی شک بزرگترین بازار فناوری اطلاعات در منطقه را دارد که در این بازار بخش دولتی باید در تدوین مقررات، سیاستگذاری، نظارت و همچنین ایجاد، توسعه و نگهداری زیرساخت های اصلی ، برنامه های توسعه ای را به موقع اجرا کند.

با این وجود بخش خصوصی هم با سرمایه گذاری لازم و استفاده از این منابع و زیرساخت ها می تواند بزرگترین بازار بالقوه را به بالفعل تبدیل کند اما متاسفانه به دلیل عدم وجود قوانین و مقررات لازم و عدم فرهنگ سازی و درک لازم از این فناوری و همچنین دخالت دولت در بخش خدمات و سرویس، امروزه با وجود اعلام ضریب نفوذ بیش از 35 درصد اینترنت، همچنان با کمبود و عدم کیفیت سرویس و در نتیجه نابسامانی سرویس و خدمات و عدم تعادل عرضه و تقاضا در این بازار روبرو هستیم.

شکی نیست که ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت یکی از شاخص‌های اصلی توسعه هر کشور در حوزه فناوری اطلاعات است و قطعا با حمایت و همکاری شرکت‌های مخابراتی استانی در تامین خدمات و امکانات فرآیند رشد این شاخص می‌تواند سرعت بیشتری داشته باشد اما این امر به حمایت پررنگ‌تر و بیشتر نهادهای بالادستی مانند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیازمند است.

انتقاد وزارت ارشاد از رسانه‌هایی که فقط خبر خام ارائه می‌دهند

Posted: 05 Aug 2010 03:53 PM PDT

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نظام جامع رسانه‌ای کشور تدوین شده و آماده ارائه به دولت است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در استان سمنان در سالن تئاتر شهر سمنان اظهار داشت: رئیس جمهور در همایش بزرگ خبرنگاران که فردا برگزار می‌شود، ویژگی‌های این طرح را اعلام می‌کند.
وی تصریح کرد: باید با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشکلات این طرح رفع و تصویب نهایی شود تا برای اجرا ابلاغ شود.

دولت وظیفه خود را در قبال خبرنگاران انجام می‌دهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهید محمود صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: هم‌اکنون در کشور محیطی فراهم شده است تا رسالت خطیر خبرنگاران به خوبی انجام شود.

حسینی ادامه داد: شهدای ما عهد و پیمانی با خدا بستند و بر میثاق خود پایبند بودند تا به شهادت رسیدند و شهدای خبرنگار نیز همینطور بودند.

وی تصریح کرد: جان‌فشانی‌ها و مظلومیت‌های خبرنگارانی چون صارمی بود که سبب شد تا در نهایت حکومت فاسق طالبان از افغانستان برچیده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: شهدای خبرنگار در صحنه‌های پرمخاطره حضور پیدا کردند و برای انتقال صحیح پیام‌ها کوشیدند و این رسالتی است که در طول قرن‌ها همواره وجود داشته است.

حسینی گفت: افرادی در تاریخ بودند که پیام "غدیر " را منتشر کردند و حادثه عاشورای حسینی را روایتگر شدند و آن را در اختیار بشریت گذاشتند تا تاریخ تحریف نشود.

وی اضافه کرد: امروز با ابزارهایی که در دست قدرت‌های جهانی است و می‌خواهند تا مباحث را آنگونه معرفی کنند که مد نظر خودشان است، خبرنگاران ایرانی رسالتی بس سنگین بر عهده دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز مقابل این موضع‌گیری‌ها ایستاده است و همه ما مسئولیت داریم تا کشوری الگو باشیم و نظامی الهام‌بخش را به جهان معرفی کنیم.

حسینی اضافه کرد: شتاب در همه بخش‌های فعالیتی به ویژه در حوزه فنآوری در کشور مشاهده می‌شود و این دستاوردها نتیجه عزم راسخ جوانان ایرانی است و در عرصه خبر نیز این رسالت بزرگ بر دوش خبرنگاران گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در دهه پیشرفت و عدالت باید بکوشیم تا اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی محقق شود، گفت: دولت دهم وظیفه خود را در قبال خبرنگاران می‌داند و آن را به خوبی انجام می‌دهد.

می‌کوشند شخصیت‌های ایرانی را مصادره کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه در برهه کنونی برخی کشورها‌ می‌کوشند تا شخصیت‌های ایرانی را به نام خود مصادره کنند، اظهار داشت: جالب است که دیگر کشورها برخی شخصیت‌های ایرانی را که به هیچ وجه اهل سیر و سفر نیز نبوده‌اند، می‌خواهند به نام خود مصادره کنند و این جای بسی تامل دارد.

حسینی گفت: امروز مطرح می‌شود که برخی عباد و زهاد ایرانی که در طول عمر خود حتی یک بار هم سفر نکرده‌اند یا سفری کوتاه به شهرستانی مجاور داشته‌اند، متعلق به کشورهای دیگر است و دولت‌ها در این زمینه در حال فعالیت هستند.

برخی رسانه‌ها فقط خبر خام ارائه می‌دهند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با انتقاد از برخی رسانه‌ها که فقط خبر خام به مردم ارائه می‌دهند، خواستار تحلیل و پرورش اخبار شد و گفت: خبرنگار باید دیده بینا، گوش شنوا و زبان گویا داشته باشد و وظایف خود را به خوبی انجام دهد.
حسینی اضافه کرد: خبرنگاران باید همه جوانب یک سوژه را ببینند و اطلاعات کافی از رویداد داشته باشند.

وی تصریح کرد: گاهی مشاهده می‌شود که رسانه‌ها فقط خبر خام منتشر می‌کنند که هیچ نفعی برای مخاطب ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همه مردم قانون اساسی و شرح وظایف و مقررات دستگاه‌های اجرایی را در ذهن ندارند که با یک خبر خام نیازهای آنها برطرف شود و این وظیفه رسانه‌هاست که در این زمینه به خوبی اطلاع‌رسانی کنند.

حسینی از خبرنگاران خواست تا نسبت به رویدادهایی که آنها را روایت می‌کنند، اشراف و احاطه وسیع داشته باشند.

خبرنگاران به اصل بیشتر توجه کنند تا حواشی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: گاهی ذهن خبرنگار بر روی اصل رویداد متمرکز نیست و اصل مسئله و واقعه فراموش می‌شود.

حسینی افزود: صداقت و امانتداری در نحوه انعکاس اخبار باید رعایت شود و آنچه هست را باید بیان کرد.

وی با منع خبرنگاران از بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی واقعه‌ای هنگام نگارش اخبار افزود: اگر خبرنگار در کار خود صداقت را رعایت نکند، مردم اعتمادشان را از دست می‌دهند و افراط و تفریط‌ها در کار خبر باید کنار گذاشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از خبرنگاران خواست تا به امیدبخشی به جامعه و جلوگیری از ورود یاس و ناامیدی به جامعه به ویژه در حوزه نوجوانان و جوانان توجه جدی داشته باشند.

اعتیاد شوهر به بازی‌های یارانه‌ای موجب درخواست طلاق از سوی زن شد

Posted: 05 Aug 2010 03:52 PM PDT

زن میانسالی با حضور در دادگاه خانواده به خاطر اعتیاد شوهرش به بازی‌های رایانه‌ای درخواست طلاق داد.

به گزارش فارس ، زن میانسالی با درخواست عجیبی به دادگاه خانواده شهید محلاتی مراجعه کرد و شکایتی را علیه شوهرش ارائه کرد.

این زن 45 ساله در حضور قاضی شعبه 231 این مجتمع مدعی شد که شوهرش رفتاری بچه‌گانه دارد و دائم مشغول بازی با رایانه است.

وی با بیان اینکه شوهرم دائم دست و پایش درد می‌کند، ادامه داد: شوهرم صبح تا شب پای بازی‌های کامپیوتری است و این وضع مرا عاصی کرده است.

زن در حضور قاضی افزود: ما حدود 28 سال است که با هم زندگی می‌کنیم و دو فرزند داریم ولی این‌ها دلیل برای ادامه زندگی با او نیست چرا که واقعاً از او خسته شده‌ام.

وی با بیان اینکه او نسبت به من بی‌توجه است و دائم پای کامپیوتر یا پلی‌استیشن است، عنوان کرد: شوهرم باید در این سن به فکر من و خود باشد و دیگر از زمان بازی کردن و بچه‌بازی‌اش گذشته است.

مرد 51 ساله در دادگاه حضور داشت و گفت: من عاشق زندگی‌ام هستم ولی به بازی کردن عادت کردم و می‌خواهم همچنان با رایانه و پلی استیشن بازی کنم.

وی ادامه داد: اگر همسرم نیز بازی کامپیوتری بکند خود نیز مانند من معتاد به بازی می‌شود و مانند من هر روز صبح تا شب مشغول بازی کامپیوتری خواهد شد.

مرد با بیان اینکه من همیشه به همسرم توجه دارم ولی می‌خواهم اجازه بدهد باز هم بازی کنم، اضافه کرد: من به این بازی‌ها معتاد شده‌ام و قادر به رهایی آنها نیستم. زن بار دیگر در حضور قاضی دادگاه مدعی شد: می‌خواهم از شوهرم جدا شوم چرا که از این وضع خسته شدم.

قاضی رسیدگی کننده به این پرونده، طرفین را به مراوده و مصالحه دعوت کرد و حکمی مبنی بر جدایی صادر نکرد.

اطلاعات ۸۳۰۰ خبرنگار در بانک جامع وزارت ارشاد ثبت شد‌

Posted: 05 Aug 2010 03:52 PM PDT

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اطلاعات شخصی و حرفه‌ای 8 هزار و 300 خبرنگار در کشور در بانک اطلاعات جامع خبرنگاران ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در استان سمنان در سالن تئاتر شهر سمنان اظهار داشت: بانک اطلاعات جامع خبرنگاران در دست تهیه و تکمیل است.

وی تصریح کرد: اطلاعات فردی و حرفه‌ای خبرنگاران برای استفاده‌های عدیده‌ای که برای ارائه تسهیلات و خدمات به آنهاست، در این بانک گردآوری می‌شود.

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اطلاعات شناسنامه‌ای، سوابق حرفه‌ای، دوره‌های آموزشی گذرانده شده، سفرهای داخلی و خارجی، تاهل، امور اقتصادی، سطح حرفه‌ای و حتی نقل و انتقال خبرنگار بین رسانه‌ها در این بانک جامع جمع‌آوری می‌شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: تاکنون اطلاعات 8 هزار و 300 خبرنگار در این بانک ثبت شده و در حال تقسیم‌بندی حرفه‌ای آنها هستیم.

عنوان "خبرنگار آزاد " تعریف شد

وی با بیان اینکه ما هم اعتقاد داریم باید تعریفی مدون از خبرنگار حرفه‌ای ارائه شود، تصریح کرد: ما همه کسانی را که در رسانه‌ها به عنوان خبرنگاران رسمی معرفی نمی‌شوند، نیز با احراز شرایطی به عنوان خبرنگار آزاد می‌شناسیم.

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خبرنگاران آزاد برای احراز فعالیتشان در مطبوعات باید 30 اثر از هر نوع خبر، گزارش، مقاله، یادداشت و ... در رسانه‌های دیجیتال و خبرگزاری‌ها 50 اثر ارائه کند و این آثار تایید شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: قصد داریم به گونه‌ای عمل کنیم تا همه جامعه خبری زیرپوشش قرار گیرند و حمایت‌ها فقط منوط به خبرنگاران نباشد.

وی تصریح کرد: حتی کسانی که در صفحه‌آرایی، کاریکاتورسازی، عکس و ... نیز در رسانه‌ها فعالیت دارند، در بانک جامع اطلاعات خبرنگاران قرار می‌گیرند.

پیگیری طرح ویژه بیمه خبرنگاران

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه در سال‌های اخیر اتفاقات ویژه و مطلوبی در کشور افتاده است، افزود: به علت اینکه امنیت شغلی و آزادی فعالیت خبرنگاران تضمین شود، طرح بیمه خبرنگاران رسانه‌ها در دست پیگیری است.

قاضی‌زاده‌هاشمی اضافه کرد: اگر خبرنگاری در رسانه‌ای بیمه نشده باشد، باید به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کند و براساس قراردادی که با تامین اجتماعی بسته شده است، تمام‌ خبرنگارانی که اطلاعات آنها در بانک جامع اطلاعات خبرنگاران ثبت شده است، بیمه می‌شوند.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح، دیگر هیچ خبرنگاری نگران اخراج، تعطیلی رسانه به دلایل مختلف نیست و امنیت شغلی وی تضمین می‌شود و سال‌های کاری وی محاسبه خواهد شد.

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در این طرح، حداقل پرداختی توسط خبرنگار در یک سال 250 و حداکثر پرداختی وی 320 هزار تومان است.

فرزند شهید صارمی نفر اول مسابقه دوومیدانی ویژه خبرنگاران شد

Posted: 05 Aug 2010 03:52 PM PDT

سینا فرزند شهید محمود صارمی نفر اول مسابقه دوومیدانی ویژه خبرنگاران شد.

به گزارش ایرنا، این مسابقه صبح پنجشنبه در ورزشگاه آزادی با حضور جمع کثیری از خبرنگاران رسانه های گروهی برگزار شد.

17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان، همه ساله با عنوان روز خبرنگار در ایران گرامی داشته می شود.

داوری این مسابقه که با استقبال تعداد زیادی از خبرنگاران و عکاسان ایرانی مواجه شده بود، توسط داوران فدراسیون دوومیدانی انجام شد.

در بخش بانوان مسابقه دوومیدانی ویژه خبرنگاران معصومه مهدیانی از خبرگزاری مهر، الهام مدرسی از باشگاه خبرنگاران جوان ا و نرگس امامی از روزنامه اقتصاد پویا به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش مردان این مسابقه نیز سینا صارمی و محمد تابنده از ایرنا به ترتیب مقام های اول و دوم را کسب کرده و محمد رضا میر حسینی از رادیو تهران مقام سوم را بدست آورد.

این مسابقه از برنامه های جنبی سومین جشنواره ترافیک و رسانه ها است که صبح امروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

در این مراسم به سه تن از برندگان خردسال خانواده خبرنگاران نیز هدایایی اهدا شد.
این نفرات به ترتیب یگانه فتحعلی زاده ، آشام شکری و مهدی خانلی هستند.

طرح «اذان تا اذان» از چهارشنبه در سینماهای کشور به اجرا درمی‌آید

Posted: 05 Aug 2010 03:45 PM PDT

محمدرضا صابری گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان، طرح اذان تا اذان از چهارشنبه در سینماهای کشور به اجرا درمی‌آید.

محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران درباره طرح «اذان تا اذان» در سینماها در ماه مبارک رمضان و چگونگی فروش بلیت نیم‌بهاء سینماها در این طرح به خبرنگار سینمایی فارس گفت: از روز چهارشنبه طرح «اذان تا اذان» در سینماهای کشور به اجرا درخواهد آمد. اکثر سالن‌های نمایش مجهز به نمازخانه هستند و برای استقبال از ماه مبارک رمضان این نمازخانه‌ها آماده خواهد شد ضمن آن که هم‌زمان با افطار، سالن‌های سینما نمایش فیلم نخواهند داشت.

براساس درجه‌بندی سینماها قیمت‌های نیم‌بهاء در سالن‌های مختلف متفاوت خواهد بود

وی ادامه داد: برای این که مشکلات سال گذشته تکرار نشود، نیم بهاء بودن بلیت‌ها را به صورت شناور درآورده‌ایم و تصمیم‌گیری را در اختیار صاحبان سینما قرارداده‌ایم تا براساس موقعیت جغرافیایی خود، این طرح را به اجرا درآورند.

صابری به فارس گفت: خوشبختانه اکثر دوستان صاحب سینما موافقت خود را با نیم‌بهاء بودن بلیت‌ها از ساعت 12 شب به بعد اعلام کرده‌اند که براساس درجه‌بندی سینماها قیمت‌های نیم‌بهاء در سالن‌های مختلف متفاوت خواهد بود.

پیش‌بینی می‌کنیم تعداد تقاضاها به 60 سالن برسد

صابری در ادامه افزود: تاکنون 30 سالن سینما در تهران و شهرستان درخواست‌های مکتوب خود را برای اجرای طرح «اذان تا اذان» به انجمن سینماداران ارایه کردند.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم تعداد تقاضاها به 60 سالن برسد و استقبال مخاطب مانند سال گذشته چشمگیر باشد.

در هفته دوم ماه مبارک رمضان دو فیلم به اکران سینماها اضافه می‌شوند

سخنگوی انجمن سینماداران به فارس گفت: در هفته دوم ماه مبارک رمضان دو فیلم به اکران سینماها اضافه خواهد شد و به نظر می‌رسد استقبال خوبی از سوی مخاطب از این طرح در ایام ماه مبارک رمضان صورت گیرد.

صابری در خاتمه از زحمات و تلاش اداره اماکن در ارایه مجوز برای اجرای طرح اذان تا اذان قدردانی کرد و گفت: این طرح تنها در ایام شب‌های قدر به اجرا درنخواهند آمد.

گوگل کارمندان پیر را اخراج می‌کند

Posted: 05 Aug 2010 03:45 PM PDT

یکی از کارمندان گوگل که به علت کهولت زیاد از این شرکت اخراج شده دادخواستی را بر ضد آن تقدیم دیوان عالی کالیفرنیا کرده است.

به گزارش فارس به نقل از تک تری، برایان رد در سال 2004 هم گوگل را به علت مشابهی تحت تعقیب قضایی قرار داده بود و این اقدام را یک تبعیض آشکار و بدیهی دانسته بود.

البته شکایت وی در آن زمان به نتیجه نرسیده بود، اما وی مجدداً خواستار تجدید نظر در حکم صادره شده است.

وی می گوید که مدیران گوگل او را تنها به این علت که در قیاس با دیگر کارکنان گوگل بسیار پیر است و با فرهنگ حاکم بر این شرکت تطابق ندارد، اخراج کردند.

وی معتقد است که این اظهارات خصمانه و تبعیض آمیز است و باید به آن رسیدگی شود. به نظر می رسد در صورت موفقیت وی در این شکایت باید در انتظار تقدیم شکایات مشابهی به دادگاه باشیم.

گوگل در این زمینه هیچ واکنشی از خود نشان نداده است.

بیانیه پایانی نشست سه کشور فارسی زبان: تلویزیون مشترک تاسیس شود

Posted: 05 Aug 2010 03:45 PM PDT

در بیانیه پایانی نشست سه کشور فارسی زبان بر توسعه همکاریهای در حمل و نقل، تجارت و انرژی همچنین مبارزه مشترک با مواد مخدر، تروریسم و جنایات سازمان یافته توافق شد و روسای جمهور سه کشور خواستار تأسیس سریع‌تر تلویزیون مشترک شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، حامد کرزای رئیس‌جمهور افغانستان و امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان در پایان نشست سه‌جانبه خود که بعدازظهر پنجشنبه در مجموعه سعدآباد تهران برگزار شد، بیانیه مشترکی را برای افزایش همکاری‌های سه کشور در موضوعات مختلف به امضاء رساندند.

در بیانیه چهارمین نشست سه کشور فارسی زبان بر ضرورت تسریع در اجرایی شدن توافقات نشست‌های پیشین از جمله همکاری‌ها در بخش‌های حمل و نقل، توسعه تجارت و انرژی برای مبارزه مشترک با مواد مخدر، تروریسم و جنایات سازمان یافته توافق شد.

روسای جمهور ایران، افغانستان و تاجیکستان همچنین بر تأسیس سریع‌تر تلویزیون مشترک، ارتقای سطح همکاری‌های فرهنگی، علمی و آموزشی تأکید کردند.

گوگل به حیات سرویس «ویو» پایان می‌دهد

Posted: 05 Aug 2010 03:35 PM PDT

گوگل اندکی بیش از یک سال پس از راه‌اندازی Google Wave به فعالیت این سرویس همکاری و ارتباط فوری پایان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، غول اینترنتی گوگل با اشاره به بی‌علاقه‌گی کاربران، اعلام کرده که توسعه پلتفرم همکاری Wave را متوقف می‌کند.

به گفته معاون ارشد بخش عملیات‌های گوگل، این سرویس آن‌طور که باید مورد پذیرش کاربران قرار نگرفت و درنتیجه بی‌تفاوتی عمومی، این شرکت قصد ندارد توسعه Wave به عنوان یک محصول مستقل را ادامه دهد.

به نظر می‌رسد این تصمیم عجولانه گرفته شده باشد زیرا به تازگی این شرکت به انجام گفت‌وگوهای طراحی Wave در واشنگتن دی سی و میشیگان اشاره کرده بود.

این سرویس به شکل سرویسی که تنها با دریافت دعوت قابل استفاده است، در کنفرانس I/O گوگل 2009 راه‌اندازی شده بود و در حالی که گفته می‌شد در نزد طراحان محبوبیت زیادی کسب کرده است، به طور گسترده‌تر مورد استقبال چندانی قرار نگرفته بود.

سرویس Google Wave که ترکیبی از ای‌میل و چت بود، به کاربران امکان می‌داد به‌صورت همزمان در داخل Waveها یا موج‌ها ویرایش و چت کنند. هم‌چنین کاربران قادر بودند تصاویر، لینک‌های اینترنتی،‌ کلیپ‌های ویدیویی و نظرسنجی‌ها را به موج‌ها اضافه کنند.

گوگل این سرویس را به‌عنوان «آنچه که ای‌میل در صورتی که امروز ابداع می‌شد، ممکن بود در دنیای پیام فوری، ویکی‌ها و اجتماعات آنلاین باشد»، توصیف کرده بود.

این اقدام در حالی انجام می‌گیرد که گمانه‌زنی‌ها درباره آینده شبکه اجتماعی Buzz گوگل که موفق نشده علاقه جامعه تجاری یا مخاطبان گسترده‌تر را برانگیزد، رشد می‌کند. به اعتقاد برخی، Buzz ممکن است سرویس بعدی باشد که گوگل به فعالیت آن خاتمه می‌دهد.

کمیسیون اجتماعی مجلس درصدد اجرایی کردن بیمه خبرنگاران است

Posted: 05 Aug 2010 03:35 PM PDT

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این کمیسیون در صدد است تا پایان امسال بیمه خبرنگاران را برای اجرایی شدن، مصوب کند.

سید جواد زمانی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی این کمیسیون بررسی بیمه خبرنگاران در جلسات کمیسیون اجتماعی و تصویب آن برای اجرا است.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس در راستای اجرایی شدن اصل 29 قانون اساسی- بیمه همگانی- بررسی موضوع بیمه خبرنگاران را در دستور کار خود دارد که امیداوریم این بیمه امسال اجرایی شود.

زمانی با اشاره به اینکه خبرنگار چشم بینای جامعه است، گفت: خبرنگاران بهترین دیدبان برای مسوولین و مردم هستند.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: باید این قشر زحمت کش مورد حمایت قرار بگیرد و از آن جایی که تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آنان بسیار مهم است، این موضوع در کمیسیون اجتماعی به صورت جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

زمانی ادامه داد: یکی از دغدغه های اساسی خبرنگاران، پوشش بیمه ای آنان است که امیداوریم این دغدغه بزودی مرتفع شود.

تهدید وزارت دفاع آمریکا: ویکی‌لیکس اسناد را برگرداند

Posted: 05 Aug 2010 03:35 PM PDT

وزارت دفاع امریکا روز گذشته مدیران سایت ویکی لیکس را تهدید کرده و از آنها رسماً خواست تا تمامی اسناد نظامی را که در اختیار دارند در اختیار این وزارتخانه قرار دهند.

به گزارش فارس به نقل از تک وب، این وزارتخانه معتقد است اسناد فوق جزو دارایی های دولت آمریکا هستند و باید هر چه سریع تر به آن بازگردانده شوند. از سوی دیگر ویکی لیکس باید بعد از بازگرداندن این اسناد آنها را به طور کامل از دیتابیس های خود پاک کند.
وزارت دفاع آمریکا همچنین از اینکه ویکی لیکس انتشار اسناد محرمانه و طبقه بندی شده را یک حق قانونی ندانسته به شدت انتقاد کرده و آن را نقض قوانین دانسته است.

در سایت ویکی لیکس تصریح شده که کاربرانی که اسناد محرمانه ای در اختیار دارند می توانند به طور ایمن و ساده آنها را در اختیار مدیران این سایت قرار دهند و امنیت آنها به طور قانونی تضمین شده است.

سایت سوئدی ویکی لیکس حدود یک هفته پیش 100 مگابایت اسناد و اطلاعات محرمانه مربوط به جنگ افغانستان را منتشر کرد و جنجال بزرگی به وجود آورد.

وزارت دفاع امریکا در انتهای بیانیه خود تصریح کرده در صورتی که با این درخواست موافقت نشود از تمامی راه های جایگزین ممکن برای متقاعد کردن ویکی لیکس به انجام عمل صحیح استفاده خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر