۱۳۸۹ مرداد ۲۱, پنجشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


هکر ایرانی و هک شدن بانک‌های ایرانی

Posted: 12 Aug 2010 01:22 PM PDT

نابغه تحصیلکرده پس از بازگشت به کشور، برای اثبات نبوغش دست به اقدامات عجیب زد.

روزنامه ایران در این باره نوشت: چندی قبل نماینده حقوقی یک بانک خصوصی با مراجعه به سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای ضمن شکایت از پسر جوانی اظهار داشت: این فرد از طریق اینترنت به سیستم امنیتی بانک راه یافته و چند میلیون تومان از یک حساب به حساب خود واریز کرده است.

نماینده حقوقی بانک در تشریح ماجرا به قاضی جعفری گفت: البته چند روز قبل پسر جوانی با مسئولان بانک تماس گرفت و گفت که سیستم امنیتی بانک اشکال دارد و به راحتی قابل نفوذ است اما متأسفانه مسئولان مربوطه به حرف‌هایش توجه نکرده و آن را شوخی تلقی کردند. تا این که چند روز بعد مردناشناس دوباره تماس گرفت و ضمن تکرار حرف‌های قبلی، وقتی همچنان با بی‌توجهی مسئولان روبه‌رو شد از آنها خواست نگاهی به سیستم امنیتی بانک بیاندازند. بعد هم کمتر از چند دقیقه در حالی که مدعی بود در خانه نشسته حدود چهل میلیون ریال از حساب یکی از مشتریان به حساب شخصی‌اش واریز کرد و در ادامه گفت: حالا به حرفم اعتماد کردید؟ البته او بلافاصله پول را برگرداند اما از آنجا که احتمال تکرار وقوع چنین ماجرایی وجود دارد خواستار پیگیری فوری موضوع هستیم.

بدین ترتیب پرونده برای رسیدگی در اختیار دادیار شعبه سوم دادسرا قرار گرفت و دستور دستگیری کیوان ـ 28 ساله ـ صادر شد.

پسر جوان پس از انتقال به دادسرا تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «به هیچ عنوان قصد سرقت نداشته و فقط می‌خواستم به مسئولان بانک هشدار دهم که سیستم‌های امنیتی‌شان اشکال دارد و قابل نفوذ و دسترسی است. به همین خاطر هم دقایقی پس از «هک» سیستم و برداشت پول دوباره آن را به حساب برگرداندم.

از سوی دیگر مادر پسر جوان که در دادسرا حضور داشت به قاضی گفت: «پسرم نابغه رایانه است. او از هفت سالگی کار با رایانه را شروع کرده و چنان علاقه‌ای از خود نشان داده که همه را حیرت‌زده کرده است. به همین خاطر تحصیلاتش را هم در همین زمینه ادامه داد و مدرک مهندسی خود را نیز از خارج کشور دریافت کرده است. البته پس از بازگشت به ایران در چند شرکت مشغول کار شد ولی پس از مدتی کار را رها می‌کرد. چرا که می‌گفت فضا و شرایط مطابق میل و استعدادهایش نیست. الان هم چند ماهی است که بیکار شده و از صبح تا شب در اتاقش پای رایانه نشسته و کارهای حیرت‌آور انجام می‌دهد.

پسر جوان نیز در ادامه گفت: یک بار هم سایت یک نیروگاه بزرگ کشور را مورد بررسی قرار داده و دریافتم سیستم امنیتی‌شان بسیار ضعیف و قابل نفوذ است. بنابراین به آنها نیز هشدار دادم البته بسیار استقبال کردند و حتی چند ماهی نیز در آنجا فعالیت کردم اما وقتی کارشان تمام شد همکاری را قطع کردند! من تاکنون به سیستم امنیتی دهها سایت مهم کشور، بانک‌ها و مراکز مختلف نفوذ کرده‌ام و هشدار داده‌ام. انگیزه‌ام نیز اخلال در سایت‌ها یا هک‌کردنشان نیست بلکه فقط می‌خواهم استعداد و نبوغم را نشان دهم و انتظار دارم با شناخت من شغل مناسبی در اختیارم قرار دهند.

در حال حاضر تحقیقات در این باره ادامه دارد.

درخواست گروه‌های حقوق بشر از ویکی‌لیکس

Posted: 12 Aug 2010 01:22 PM PDT

روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد ‌گروه‌های حقوق بشر اصرار دارند که سایت ویکی لیکس از میان هزاران سند منتشر شده از اطلاعات نظامی محرمانه آمریکا، اسامی افغان‌هایی که به نیروهای آمریکایی کمک کرده‌اند را پاک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در نامه‌ای به جولیان آسانگ، موسس سایت ویکی لیکس، آمده است: ما نتایج منفی و گاهی مرگبار برای آن دسته از افغان‌هایی که به عنوان همکار یا حامی نیروهای آمریکایی شناسایی شده‌اند، دیده‌ایم.

در این نامه که از طرف سازمان عفو بین‌الملل، سازمان فعالان مبارزه با قربانیان بیگناه، بنیان جامعه باز، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و گروه بحران بین‌المللی خطاب به موسس سایت ویکی لیکس نوشته شده، آمده است: ما قویا از کارکنان و داوطلبان شما می‌خواهیم تا همه مدارک را چک کرده که از محو و از بین رفتن تمام مدارکی که حاوی اطلاعات شناسایی افغان‌هاست، اطمینان حاصل کنند.

به گزارش این روزنامه، این نامه موجب شد آسانگ این سوال را مطرح کند که گروه‌های فوق از زمان انتشار 70 هزار سند محرمانه درباره افغانستان از سوی ویکی لیکس در اواخر ژوئیه، چه اقداماتی برای بررسی آن انجام داده‌اند و یا این که تمایل دارند در روند پاکسازی اسامی ذکر شده، ‌چه کمکی ارائه دهند.

این فایل حاوی رشته‌ای از ادعاهای زیانبار و هم‌چنین اطلاعات برخی از جاسوسان افغان‌ بود که منجر به بیان ادعاهایی شد مبنی بر این که این رخنه اطلاعاتی می‌تواند جان افراد را به خطر بیاندازد.

سازمان عفو بین‌الملل پیشنهاد کرده که می‌تواند منابعی فراهم آورد که 15000 فایل اطلاعاتی باقی مانده را که ویکی لیکس درصدد انتشار آنهاست، بررسی کند و این که آسانگ و گروه‌های حقوق بشر درباره این مساله طی یک کنفرانس با هم صحبت کنند.

آسانگ در جواب گفته است: من وقت ندارم تا با آدم‌هایی صحبت کنم که هیچ کاری نمی‌کنند و سعی در پنهان کاری دارند. اگر سازمان عفو بین‌الملل کاری صورت ندهد،‌ من لازم می‌بینم در بیانیه‌ای امتناع این سازمان را اعلام کنم.

ویکی لیکس در صفحه توئیتر در روز 8 اوت پیامی به این مضمون گذاشت: پنتاگون می‌خواهد با رد خواست ما مبنی بر همکاری در بازبینی مدارک، ما را ورشکست کند. رسانه‌ها مسوولیتی را قبول نمی‌کنند، سازمان عفو بین‌الملل هم همینطور - چه باید کرد؟

آسانگ استرالیایی 39 ساله که سابقا یک هکر و برنامه نویس کامپیوتر بوده است، اظهار داشته که مطمئن است انتشار این مدارک کمک به تمرکز عمومی بر جنگ افغانستان و قساوت‌های احتمالی که توسط نیروهای آمریکایی انجام شد، خواهد کرد.

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا و آدمیرال مایک مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، هم‌چنان اصرار دارند که این عمل باعث به خطر افتادن افغان‌ها و نیروهای ناتو در افغانستان خواهد شد.

سایت ویکی لیکس هیچ‌گاه منبع فایل‌های اطلاعاتی افغان‌ها را آشکار نکرده است، ولی گمانه‌ها بر روی بردلی مانینگ، یکی از تحلیلگران گروه جاسوسی آمریکا است که به دلیل انتشار فیلم یک فوتی از تیراندازی هلیکوپتر آمریکایی آپاچی در سال 2007 در بغداد که در آن تعدادی غیر نظامی کشته شدند، بازداشت شده است.

مانینگ اکنون از پایگاه نظامی آمریکا در کویت به یک زندان نظامی در آمریکا منتقل شده است.

شبکه اجتماعی شیعیان راه‌اندازی شد

Posted: 12 Aug 2010 01:22 PM PDT

شیعه آنلاین - اولین شبکه اجتماعی تخصصی شیعیان با نام مرکز اطلاع رسانی «شیعه نتورک» در آستانه ماه مبارک رمضان راه اندازی شد.

مسئول اولین شبکه اجتماعی تخصصی شیعیان متن افتتاحیه‌ی این شبکه را به شرح زیر اعلام کرده است: «شیعه نتورک» اولین شبکه اجتماعی تخصصی برای شیعیان است. شبکه ای بزرگ به وسعت قلب های تمام شیعیان جهان، شبکه ای گرم به گرمی قلب های پر محبت شیعیان و در آخر شبکه ای شیعی برای تمام شیعیان.

هر فرد شیعه ای در هر نقطه ی جهان یک شناسنامه ای دارد اما شناسنامه ای که برای همه یکی است اما این بار شناسنامه ای اختصاصی برای شیعیان، شناسنامه ای شیعی.

شیعیان می توانند در این شناسنامه فایل های صوتی خودشان را آپلود کنند، گالری های عکس بسازند و در آن عکس های خود را منتشر کنند، فیلم های خودشان در شبکه قرار دهند، گروه های مختلف دوستی و همبستگی تشکیل دهند، و لینک های دلخواه خودشان را منتشر کنند.

دیگر شیعیان همچنین می توانند شناسنامه ی دیگری را ببینند، برای او نظر بنویسند و با هم ارتباط برقرار کنند، برای هم پیام بفرستند و همدیگر را در لیست دوستان خود قرار دهند. همه و همه در شبکه اجتماعی شیعیان برادرند، برادری دینی.

شیعیان در «شیعه نتورک» به راحتی می توانند با دوستان خود گفتگوی آنلاین (چت) کنند و از حال همدیگر با خبر شوند. فضایی صمیمی و گرم منتظر همه ی شیعیان جهان است. به امید همبستگی و وحدت تمامی شیعیان جهان.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.shianetwork.ir از وارد اولین شبکه اجتماعی تخصصی شیعیان شده و پس از عضو شدن در آن، از بخش‌های مختلف این شبکه استفاده کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر