۱۳۸۹ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


روزنامه‌نگاری شهروندی و سنتی؛ سازش یا ستیز؟

Posted: 17 Aug 2010 12:34 PM PDT

وب‌سایت مرکز آموزش موسسه همشهری، ترجمه: مهسا علی‌بیگی - روزگاری علاقه‌مندان به حرفه روزنامه‌نگاری برای ورود به سازمان‌های خبری باید راه درازی را می‌پیمودند اما تحول تکنولوژی‌های نوین، جهان در آستانه قرن بیست و یکم را به شکلی درآورد که رویای روزنامه‌نگار شدن شهروندان در آن دور از دسترس نبود. پدیده روزنامه‌نگاری شهروندی در اواخر دهه 90 میلادی ظهور کرد؛ این پدیده از طریق راه‌های جدید مشارکت شهروندان در تولید محتوای خبری به‌ویژه از طریق اینترنت قدرتمند شد. مفهوم روزنامه‌نگاری شهروندی در ابتدا به وبلاگ‌نویسی شخصی اطلاق می‌شد، اما خیلی زود تبدیل به مفهومی گسترده‌تر شد و اکنون تجربه سازما‌ن‌های خبری رسمی در استفاده از روزنامه‌نگاران شهروند را نیز دربرمی‌گیرد. ماهیت این نوع از روزنامه‌نگاری بگونه‌ایی است که نمی‌توان برای آن ویژگی‌های مشخصی نام برد اما می‌توان با مقایسه آن با روزنامه‌نگاری سنتی مهم‌ترین مشخصه‌های آن را ترسیم کرد.

روزنامه‌نگاری شهروندی ریشه در نظریاتی دارد که خواستار انعکاس صدای مردم در نشریات بود و بنابراین خیلی زود توانست کارکرد مسئولیت اجتماعی روزنامه‌نگاری سنتی را به عهده گیرد. با این‌حال تفاوت‌های اصلی این دو نوع روزنامه‌نگاری را می‌توان در شش دسته عمده قرار داد. اولین تفاوت در استفاده از منابع است. در روزنامه‌نگاری سنتی منابع اولیه مثل اسناد و مصاحبه‌ها به دست می‌آید و سپس توسط روزنامه‌نگار تحلیل می‌شوند، اما شیوه‌های جدید روزنامه‌نگاری مشارکتی هم در جمع‌آوری منابع و هم تحلیل آنها بر توده مردم تکیه دارد. شهروند روزنامه‌نگار تصویر یک آتش‌سوزی را که به‌وسیله تلفن همراهش گرفته، بر روی نت قرار می‌دهد و هم‌زمان تحلیلش را درباره مقصرین این حادثه و توانمندی مسئولان در مهار آتش در وبلاگش می‌نویسد.

تفاوت دوم مربوط به نوع راویت است. در روزنامه‌نگاری شهروندی روایت چندبخشی است و دربرابر آن در روزنامه‌نگاری جریان اصلی یا سنتی روایت حرفه‌ای است. منظور از روایت چندبخشی این است که هر گزارش چند قسمت دارد که خوانندگان با لینک دادن در ساختن آن مشارکت کرده‌اند. به این ترتیب حتی مقاله‌هایی که توسط یک نفر نوشته شده‌اند هم در فضای مجازی معنای متفاوتی پیدا می‌کنند اما در روزنامه‌نگاری سنتی منابع و مصاحبه‌ها با هم ترکیب می‌شوند و یک گزارش یک‌دست را می‌سازند که مخاطب در آن مشارکت چندانی ندارد.

با رواج درخواست از شهروندان برای اضافه کردن اطلاعات جدید به گزارش، گزارشگران از شر نوشتن کل داستان خلاص شده‌اند. مقاله‌های نهایی که به این طریق نوشته می‌شوند اطلاعات و همچنین نقطه‌نظرات زیادی را شامل می‌شوند. در سال 2006 یک روزنامه در فلوریدا تهیه گزارش تحقیقی درباره مشکلات سیستم آب و فاضلاب را به عهده شهروندان گذاشت. شمار سیلآسایی پاسخ از طریق فورم‌ها، ایمیل و تماس تلفنی به روزنامه سرازیر شد و موضوع به شکل عمیق‌تری از گزارشگری تحقیقی معمولی پوشش داده شد.

سوم، تفاوت در درجه آموزش و حرفه‌ای گرایی است. اگرچه برخی از مردم دارای زمینه حرفه‌ای هستند اما آنچه در تعریف روزنامه‌نگاری شهروندی وجود دارد روزنامه‌نگاران مبتدی را در برمی‌گیرد که عموما بدون دستمزد کار می‌کنند. البته این موضوع نگرانی برخی از روزنامه‌نگاران حرفه‌ای را در پی داشته است زیرا بسیاری از شهروندان به‌راحتی اصول اخلاقی روزنامه‌نگاری را نقض می‌کنند. بنابراین برخی بر آموزش شهروندان برای بالا بردن کیفیت حرفه‌ای همکاری شهروندان از طریق آموزش گزارشگری خبری به افراد مشتاق، تاکید دارند. سایت‌های MyMissourian و Twin Cities Daily Planet سایت‌های مشهوری هستند که برای شهروندان کارگاه‌های آزاد آموزش روزنامه‌نگاری دارند. سایت Madison Commons در ویسکانس بیش از 100 نفر را در مدت دو سال به وسیله همین کارگاه‌ها آموزش داده است تا موضوعات محلی را گزارش دهند. هدف این سایت برای انجام این کار بالابردن استانداردهای گزارشگری شهروندی بوده است. برخی دیگر برای فائق آمدن بر مشکلات ناشی از مبتدی بودن شهروندان مدل حرفه‌ای-مبتدی گزارشگری شهروندی را پیشنهاد می‌کنند. این مدل گزارش‌های خبری رسیده از شهروندان و نویسندگان حرفه‌ای حقوق‌بگیر را با هم یکی می‌کند. مثلا در سایت Gotham Gazette نویسندگان حرفه‌ای حقوق‌بگیر مقاله‌های اصلی درباره موضوعات جاری شهری می‌نویسند و همچنین درها را برای شهروندان گزارشگر هم باز گذاشته‌اند یا سایت Voiceofsandiegoorg که حرفه‌ای‌گرایی را یک قدم جلوتر برده است، این سایت یک سازمان غیرانتفاعی است و ساختار خبری آن شبیه به روزنامه‌های یومیه سنتی است اما در کنار آن به‌طور مساوی از همکاری شهروندان هم استفاده می‌کند.

تفاوت چهارم این است که روزنامه‌نگاری شهروندی مرزهای سنتی بین واقعیت و نظر شخصی را محو کرده است. روزنامه‌نگاری سنتی بر این تمایز به عنوان یک هنجار تاکید میکند اما بسیاری از سایت‌های روزنامهنگاری شهروندی به‌ویژه آنهایی که از وبلاگنویسان سیاسی استفاده می‌کنند به ابراز عقاید شخصی گرایش دارند.

پنجمین تفاوت این است که در روزنامه‌نگاری شهروندی بی‌طرفی کمتر وجود دارد. برخی از سایت‌های روزنامه‌نگاری شهروندی تلاش می‌کنند تا اصول بی‌طرفی و تعادل را رعایت کنند اما بسیاری از آنها بر نظرات شخصی وبلاگ‌نویس‌ها تکیه دارند و اجازه می‌دهند هر کسی به هر شکلی که می‌خواهد برای مطالب کامنت بگذارد و معتقدند که باید از پتانسیل خود اصلاحی عامه برای بدرفتاری‌ها استفاده کرد.

آخرین تفاوت در حجم مخاطبان هدف است. اگرچه محتوای آنلاین می‌تواند به مخاطبانی در سرتاسر جهان دسترسی داشته باشد، روزنامه‌نگاری سنتی مخاطب انبوه را هدف قرار می‌دهد. از طرف دیگر سایت‌های روزنامه‌نگاری شهروندی اغلب به اندازه‌ای کوچک هستند که تنها یک نویسنده برای گروه کوچکی می‌نویسد. پس وقتی روزنامه‌نگاری سنتی در پیوستار مخاطبان بالقوه در آخرین نقطه یعنی مخاطب انبوه قرار دارد، مخاطبان روزنامه‌نگاری شهروندی بین شمار ناچیز و گسترده متغیر هستند.

روزنامه‌نگاری شهروندی به‌عنوان سریع‌ترین بخش گزارشگری آنلاین گسترش می‌یابد، به‌طور فزاینده‌ای سازمان‌های خبری سنتی آنلاین در حال شبیه شدن به ترکیبی از روزنامه‌نگاری شهروندی و سنتی هستند، باید دید که این دو می‌توانند به سازشی به نفع مخاطب نایل آید یا خیر؟

منیع:

* این یادداشت خلاصه‌ای است از مقاله Citizen Journalism نوشته Lewis Friedland and Nakho Kim از کتاب Encyclopedia of Journalism

مدیر ارشد فارسی‌وان مدعی شد: فارسی‌وان در ایران ۳۰ تا ۳۵ میلیون بیننده دارد

Posted: 17 Aug 2010 12:34 PM PDT

به گزارش خبر آنلاین، ماهنامه مدیریت ارتباطات در شماره مرداد ماه با حاجی کمیل، مدیر ارشد شبکه فارسی وان، که برای شرکت در یک نشست در تهران حضور داشته مصاحبه خواندنی داشته است. حاجی کمیل که به همراه هیاتی از فرهیختگان افغانی در تهران حضور داشته است، برای نخستین بار نکات جدیدی درباره این شبکه، مطرح کرده است.

وی در این گفتگو با اشاره به مخاطبان «فارسی‌وان» مدعی شده است: مجموع بیننده‌های ما در افغانستان،تاجیکستان وبخش‌هایی از پاکستان در حدود 9 میلیون نفر است ولی درایران در حدود 30 تا 35 میلیون بیننده در 24 ساعت داریم که این یک رقم بالایی است.

مشروح این گفت‌وگو را در خبرآنلاین بخوانید.

از هالیوود تا بالیوود با توئیتر

Posted: 17 Aug 2010 12:34 PM PDT

دویچوله - از اوباما گرفته تا بریتنی اسپیرز هر یک صفحه‌ای در سایت توئیتر دارند که هر چند دقیقه یک بار چیزی در آن برای مخاطبان می‌نویسند. ماجرا آمریکایی نیست. پائولو کوئیلوی برزیلی و ستاره‌های بالیوودی هم، توئیت می‌نویسند.

اگر هر لحظه بتوانی به دنیا یا حداقل به گروهی از آن‌ها که خود انتخاب کرد‌ه‌ای، رایگان اس‌ام‌اس بفرستی چه می‌نویسی؟ سایت توئیتر که رقبای زیادی در فضای اینترنت دارد، در جولای ۲۰۰۶ با همین هدف قدم به دنیای شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌‌بوک، اورکات و ... گذاشت.

البته قرار نیست پیامک‌ها به گوشی‌های همراه مردم ارسال شود، بلکه قرار است صفحه‌ای در سایت توئیتر داشته باشی تا هر کس که می‌خواهد با مراجعه به آن، آخرین نوشته‌های اس‌ام‌اس‌گونه‌ات را بخواند. شباهت آن‌چه می‌توانی در صفحه‌ات بنویسی با اس‌ام‌اس در این است که هر دو قرار است کوتاه باشند و از همین رو محدودیت در تعداد حروف دارند. هر نوشته در توئیتر نمی‌تواند بیش از ۱۴۰حرف باشد.

جذابیت یک صفحه‌ی توییتر در چیست؟

نوشتن در توئیتر، یا آنطور که اهل آن می‌‌گویند "توئیت‌نویسی"، شاید مدلی از وبلاگ‌نویسی به صورت بسیار کوتاه و فشرده هم باشد. با این تفاوت که در وبلاگ‌نویسی هیچ مخاطبی انتظار ندارد که هر لحظه وبلاگت را به روز کنی، حال آن‌که در توئیتر ممکن است پیش بیاید که در طول نیم ساعت، چندین بار صفحه توئیتر محبوبت را "رفرش" کنی تا ببینی نویسنده آن چه چیز جدیدی "توئیت" کرده است.

اگرچه خیلی از اوقات این آشنایان هستند که مایلند از راه دنبال کردن توئیت‌هایت از روزگارت باخبر شوند، اما توئیتر جهانی‌ست با بیش از صد میلیون جمعیت که می‌توان در آن با افراد دیگر هم آشنا شد. تنها کافی‌ست آن‌چه آن‌ها توئیت می‌کنند با سلیقه‌ات جور در آید تا شروع به دنبال (فالو) کردن ساعت به ساعت و حتی چند دقیقه به چند دقیقه توئیترشان کنی.

تعداد دنبال‌کننده‌های یک صفحه توئیتر، معمولاَ نشانه خوبی از میزان جذابیت توئیت‌های نویسنده آن است. مگر آن‌که نویسنده از چنان شهرتی خارج از جهان اینترنت برخوردار باشد، که نامش مهم‌تر از جذابیت نوشته‌هایش باشد.

این همان چیزی‌ست که وقتی باراک اوباما توئیت می‌کند، اتفاق می‌افتد. چرا که به نظر می‌رسد بیش‌تر از نوشته‌های اوباما، آن‌چه اهمیت دارد این است که این رئیس‌جمهور ایالات‌متحده‌ست که دارد می‌نویسد.

از باراک اوباما تا بریتنی اسپیرز صورتی

با این همه، این فقط باراک اوباما نیست که در توئیتر صفحه‌ای دارد که چهار میلیون و ۸۲۹ هزار و ۵۱۱ نفر آن را دنبال می‌کنند. بریتنی اسپیرز که در صفحه صورتی رنگش در توئیتر می‌نویسد، حتی بیش از اوباما دنبال‌کننده دارد! پنج میلیون و ۵۲۸ هزار و ۷۵۰ نفر به طور ثابت پیگیر توئیت‌های بریتنی هستند.

اپرا وینفری، مجری محبوب و شناخته‌شده، هم (با سه میلیون و ۹۴۰ هزار و ۱۵ دنبال‌کننده) یکی از صفحات پرمخاطب توئیتر را از آن خود دارد.

البته حضور آدم‌های مشهور دنیا در توئیتر محدود به همین سه نفر نمی‌شود. با جستجوی افراد مشهور که توئیتر دارند، به لیست بلندبالایی از اسامی معمولاَ آمریکایی می‌رسی که در میان آن‌ها از سیاستمدار (مثلاَ جان مک‌کین ، رقیب سرسخت باراک اوباما و سارا پیلین، معاون پیشنهادی او) گرفته تا خواننده رپ و بازیگر و ورزشکار به چشم می‌خورد.

این‌که این افراد با چه انگیزه‌ای هر کدام به ساخت صفحه‌ای برای خود در توئیتر اقدام کرده‌اند، جای بحث دارد اما آن‌چه مشخص است این است که بیشتر این افراد خودشان صفحات توئیترشان را نمی‌نویسند بلکه یک نفر از دفتر آن‌ها این کار را انجام می‌دهد. شاید از همین رو هم باشد که بسیاری از تو‌ئیت‌های آن‌ها به نوعی حالت تبلیغاتی دارد.

با این همه این موضوع ظاهراَ چیزی از اشتیاق بسیاری از افراد برای دنبال کردن توئیترهای این افراد مشهور نکاسته است. چه خود باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در یکی از آخرین توئیت‌هایش از مردمی که تولدش را تبریک گفته‌اند تشکر کرده باشد، چه یک نفر از دفتر او، طرفدارانش مایلند که آن را بخوانند.

پاریس هیلتون، از پرخواننده‌ترین‌ها

اما در بسیاری از مواقع به سرعت از لحن و نوع توئیت‌ها می‌توان حدس زد که نویسنده‌ی معروف آن خود اقدام به نوشتن توئیت‌ها می‌کند نه کارمندی که در استخدام اوست!

این قبیل توئیت‌ها در کنار شهرت نویسنده‌ی آن، شاید توئیتر جذابی برای توئیت‌بازان بسازد. با این همه همیشه هم طرفداران آن به زیادی تعداد طرفداران توئیترهای رسمی افرادی نظیر اوباما نیست.

پائولو کوئیلو، نویسنده برزیلی که در ایران نیز از شهرت زیادی برخوردار است، اگرچه توئیت‌هایش حکایت از افکار و زندگی‌اش دارد، اما تنها ۶۴۱ هزار دنبال‌کننده ثابت دارد. تعداد دنبال‌کننده‌های توئیترهای الیزابت تیلور و دیوید لینچ از این هم کمتر است. تیلور، ۲۳۳ هزار و ۳۵۹ و لینچ، ۳۴۶ هزار و ۹۷۳ نفر دنبال‌کننده ثابت دارد.

البته در این میان پاریس هیلتون، مدل آمریکایی و از وارثان صاحب هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون، که دارای شهرت منفی در زمینه استفاده از مواد هم هست و ظاهراَ خود توئیترش را به روز می‌کند، حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار خواننده‌ی ثابت دارد.

توئیت‌های بالیوودی به انگلیسی

توئیت‌‌نویسی فقط به ستارگان هالیوود محدود نمی‌شود. اگرچه تعداد توئیت‌نویس‌ها در میان ستارگان هندی کمتر از آمریکایی‌ست اما بالیوودی‌ها هم دستی در نوشتن دارند.

آبیشک باچان، بازیگر جوان و پسر آمیتا باچان معروف، یکی از توئیت‌نویس‌های بالیوود است. البته تعداد دنبال‌کننده‌های ثابت توئیتر او به پای همتاهای آمریکایی خود نمی‌رسد. صفحه توئیترش که با عکس‌های مختلف از فیلم‌هایش تزئین شده، ۳۱۹ هزار و ۴۶۴ نفر مخاطب ثابت دارد. او به انگلیسی توئیت می‌کند.

آرجون رامپال، دیگر بازیگر جوان هندی‌ست که با صد هزار و ۲۲۴ خواننده‌ی ثابت، به صورت فعال مدام در حال توئیت‌نویسی اغلب شخصی و البته به زبان انگلیسی‌ست.


از میان آخرین توئیت‌ها

باراک اوباما: ما به این درک رسیده‌ایم که در هر مقطعی از تاریخ، راه پیش‌روی و کامیابی در زندگی جمعی ما به عنوان یک ملت، این است که آموزش را در اولویت قرار دهیم. (آخرین توئیت، دوشنبه، ۹ اوت، )

- اقلیتی در سنا در تلاش است تا از تصویب طرح اشتغال‌زایی برای صنایع کوچک جلوگیری کند و این واقعا شرم آور است. اکنون وقت پیش‌روی است. (دوشنبه، ۹ اوت،)

الیزابت تیلور: هر نفسی که امروز می‌کشی باید همراه با فکر عزیزی در ذهنت باشد. من عاشقت هستم! (جمعه،۲۳ جولای ۲۰۱۰)

- هیچ کس نقش الیزابت تیلور را بازی نخواهد کرد، بجز خودش. (جمعه، ۲۳ جولای ۲۰۱۰)

پاریس هیلتون: همین الآن تماشای فیلم "۵۰۰ روز از تابستان" را تمام کردم. کاملاَ لذت بردم! یک فیلم ناز و سرگرم‌کننده. می‌روم که بخوابم. همگی خواب‌های خوب ببینید! (آخرین توئیت، سه‌شنبه، ۱۰ اوت)

و بخوانید توئیت پاریس را وقتی که در کنار آرایشگر محبوب‌اش است که به خوب بلوند کردن موها شهرت دارد:

- با مایکل بوی‌چاک (لینک به صفحه توئیتر بوی‌چاک) در خانه. عاشقش هستم. جز او به هیچ کس دیگری درباره موهایم اعتماد ندارم. او بهترین است. (یک‌شنبه، ۸ اوت)

پائولو کوئیلو: ما باید دشمنان‌مان را انتخاب کنیم، راه دیگری وجود ندارد. (سه‌شنبه، ۱۰ اوت)

- در جواب همه آن‌هایی که از من درباره نحوه‌ی نوشتنم می‌پرسند: "از اول شروع می‌کنم و تا آخر می‌روم! بعد دست نگه می‌دارم." (آلیس در سرزمین عجایب) (دوشنبه، ۹ اوت)

آرجون رامپال: همیشه دیوانگی‌هایی در عشق وجود دارد. اما در دیوانگی هم دلایلی هست. (آخرین توئیت، سه‌شنبه ۱۰ اوت)

او که بر اساس توئیت‌های دیگرش هم‌اینک مسافرتی به انگلیس کرده است، توئیت می‌کند:

- دیروز روز خوبی داشتم و تمام شد، یک عالم مصاحبه‌های فوق‌العاده. الآن دارم می‌روم بیرون تا یک خرید سریع برای بچه‌ها انجام دهم.

هیئت مدیره جدید مؤسسه رسانه‌های تصویری انتخاب شد

Posted: 17 Aug 2010 12:28 PM PDT

در جلسه دوشنبه شب مؤسسه رسانه‌های تصویری که به اتفاق معاون امور سینمایی، هیئت عامل و هیئت امنای این مؤسسه برگزار شد، اعضای جدید هیئت مدیره این مؤسسه انتخاب شدند.

به گزارش فارس، جواد شمقدری» رئیس هیئت مدیره، ابوالقاسم طالبی نایب رئیس هیئت مدیره، محمدحسین نیرومند منشی هیئت مدیره، بیژن نوباوه‌وطن و محمدرضا شرف‌الدین اعضای جدید هیئت مدیره مؤسسه رسانه‌های تصویری هستند.

در این جلسه که در اتاق جلسات مؤسسه رسانه‌های تصویری برگزار شد در مورد سیاست‌های جدید این مؤسسه، به ویژه در زمینه رویکرد جدید مؤسسه رسانه‌های تصویری در حیطه بازاریابی بین‌المللی سینمای ایران بحث و تبادل نظر شد.

شگردهای وزارت خارجه اسرائیل در فضای مجازی

Posted: 17 Aug 2010 12:28 PM PDT

وب‌سایت عصر ایران - وزارت امور خارجه اسرائیل تیمی را برای فعالیت در فضای مجازی اینترنت با هدف بهبود تصویر این رژیم ایجاد کرده است.

به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن، یکی از اقدامات این گروه نوشتن مطالب مختلف در سایت های فیس بوک و تویتر در 24 ساعت شبانه روز است.

این گروه همچنین مامور انتشار اخبار مثبت از اسرائیل است. این وظیفه بر عهده افرادی است که به تازگی فارغ التحصیل شده اند یا سربازانی است که به تازگی، خدمت وظیفه عمومی را به پایان برده اند و به زبان عربی مسلط هستند.

این افراد در فضای مجازی، خود را کاربران عادی معرفی می کنند و اسرائیلی بودن خود را فاش نمی کنند.

البته این گروه زیرمجموعه بخش بزرگتری تحت عنوان "هسباره" به معنی "توضیح مردمی" در وزارت خارجه اسرائیل است. این بخش علاوه بر فعالیت های روابط عمومی به صورت مخفیانه با ارتباط با بسیاری از سازمان ها به سود اسرائیل فعالیت می کند تا از این رژیم چهره پاکی به نمایش در آید. این فعالیت ها روزنامه ها، تلویزیون، رادیو و اینترنت را شامل می شود.

این گروه اینترنتی با مسولیت فردی به نام "ایلان شتورمان" با بودجه ای از وزارت خارجه اسرائیل فعالیت می کند.

شتورمان به روزنامه صهیونیستی "کلکالیست" نیز می گوید: این گروه به صورت سری فعالیت می کند. آنها، نظرات خود را در سایت های مختلف می نویسند و به دیگر نظرات پاسخ می دهند و طوری وانمود می کنند که کاربر عادی اینترنت هستند. این تیم در سایت های مختلف از جمله تالارهای گفت وگو، وبلاگ ها، تویتر و فیس بوک نیز فعالیت می کند.

وی افزود: وزارت امور خارجه اسرائیل قبلا از این شیوه در زمان جنگ غزه نیز استفاده می کرد و بسیاری از یهودیان در خارج از اسرائیل را برای فعال شدن در اینترنت و دفاع از اسرائیل در فضای مجازی سازماندهی کرده بود.

فراخواندن یهودیان در سراسر جهان به حضور فعال در نظرسنجی ها یا گذاشتن کامنت های متعدد در خبرهای مختلف از جمله فعالیت های این تیم است. ارتش اسرائیل هم ویدئوهای مختلفی برای استفاده در سایت یوتیوپ در دسترس این تیم قرار می داد.

شتورمان می گوید: وزارت خارجه اسرائیل در زمان جنگ غزه بر سایت های اروپایی، بی.بی.سی و سایت های عربی متمرکز بود.

وی ادامه داد که اعضای تیم با فعالیت در اینترنت سعی می کنند چهره اسرائیل را به عنوان طرف فعال در حفظ محیط زیست و توسعه انسانی معرفی کنند و اخباری درباره موفقیت های بازرگانی، اقتصادی، علمی و پزشکی اسرائیل منتشر می کنند.

این تیم سعی می کند با تماس با یهودیان در سراسر جهان، آنها را به نوشتن مطلب به زبان کشور محل اقامت خود در اینترنت و توضیح دادن مواضع اسرائیل ترغیب کند. همچنین هنگامی که مقاله ای انتقاد آمیز از اسرائیل در فضای اینترنت منتشر می شود، آنها تلاش ها برای پاسخ و واکنش به این مقاله را آغاز می کنند.

علاوه بر این، این تیم، علیه مجموعه ها و اشخاص مختلفی که از فلسطینیان دفاع می کنند مطلب منتشر می کند و به دنبال سیاه نمایی علیه این افراد و مجموعه هاست.

«تسخیر فضای مجازی اولویت بسیج است»

Posted: 17 Aug 2010 12:17 PM PDT

کارشناس رسانه و ارتباطات سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: تسخیر فضای مجازی از اولویت‌های اصلی سازمان بسیج مستضعفین است.

عباس محمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن با اشاره به این‌که 47 درصد جمعیت جوان ایران به اینترنت و تلفن همراه دسترسی دارند، اظهار داشت: محیط فضای مجازی بستر مناسبی برای نشر اندیشه بسیج و صدور پیام انقلاب است.

کارشناس رسانه و ارتباطات سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی از راه‌اندازی سازمان ارتش سایبری در هفته بسیج امسال در استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: سازمان بسیج مستضعفین با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری، تسخیر فضای مجازی را از اولویت‌های اصلی خود قرار داده است.

محمدیان خاطر نشان کرد: در همین راستا دوره توانمند‌سازی مدیران فضای مجازی استان با حضور بسیجیان علاقه‌مند در مشهد برگزار شد.

وی افزود: در این دوره سه روزه 120 نفر از خواهران و برادران بسیجی و از نواحی مقاومت استان مباحث مختلفی را در موضوعات وبلاگ نویسی، شبکه‌های اجتماعی، عملیات روانی، حفاظت جاسوسی اینترنتی، آشنایی با مراکز سایبری بسیج، تلفن‌همراه و قابلیت‌های آن و بازی‌های رایانه‌ای با هدف ورود هدفمند به عرصه فضای مجازی فراگرفتند.

وی تصریح کرد: این افراد با شناسایی جوانان و نوجوانان علاقه‌مند عرصه فضای مجازی و مدیریت آنها به ایجاد ظرفیت‌های فراگیر و نشر و تویلید محتوای ارزشی در فضای مجازی اقدام می‌کنند.

آزمایش موفقیت آمیز اینترنت با سرعت یک گیگابیت برثانیه

Posted: 17 Aug 2010 12:17 PM PDT

یک شرکت ارائه دهنده اینترنت در آمریکا شبکه جدیدی از فیبرهای نوری را با موفقیت آزمایش کرد که می تواند سرعت اینترنت یک گیگابیت بر ثانیه را به کاربران عرضه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت آمریکایی "وریزون" در این آزمایش که در ماساچوست انجام شد توانست به پیک سرعت 925 مگابیت بر ثانیه برساند.

در این تست، یک فناوری جدید فیبر نوری که "فیوس" نام دارد برپایه سیستم "گیگابیت انفعال نوری" (GPON) مورد امتحان قرار گرفت.

این سیستم قادر است بدون ایجاد تغییرات به خصوصی در شبکه های قدیمی فیبر نوری، تا حد قابل توجهی باند سرعت را در یک محدوده فنی حداکثر 4/2 گیگابیت بر ثانیه دسترس قرار دهد.

مشترکان این شرکت ارائه دهنده اینترنت به زودی نمی توانند از سرعت 1 گیگابایت بر ثانیه برپایه این زیرساخت جدید شبکه استفاده کنند چرا که قیمت این سرویس فوق پر سرعت بسیار خواهد بود.

در حال حاضر بالاترین سرعتی که "وریزون" به مشتریان خود عرضه می کند 50 مگابیت برثانیه است که با قیمت 140 دلار در ماه به کاربران خود ارائه می دهد.

براساس گزارش CNET، این شرکت قصد دارد به زودی سرعت اینترنت 100 مگابیت بر ثانیه را به مشترکان خود عرضه کند. این سرعت برای تماشای تلویزیونهای دیجیتال آنلاین با کیفیت بالا، ویدیو چت و بازیهای چندبازیکنی آنلاین بسیار مناسب است.

همچنین این سرعت اینترنت بالا می تواند برای تضمین کیفیت محتویات با وضوح تصویر بالا بر روی Tablet Tv (تلویزیونهای لوح- رایانه) که قرار است از ژانویه 2011 عرضه شوند مورد استفاده قرار گیرد.

نرم‌افزاری که از خوشبختی مردم نقشه‌برداری می‌کند

Posted: 17 Aug 2010 12:17 PM PDT

دانشمندان انگلیسی نرم افزاری را ویژه تلفن همراه "آی- فن" توسعه داده اند که می تواند از میزان شادی و خوشبختی کاربران نقشه برداری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروزه تلفنهای همراه هوشمند کاربردهای بسیاری پیدا کرده اند. برای مثال با اتصال به یک حسگر می توانند گازهای اتمسفر را و یا جریان ترافیک اندازه گیری کنند.

اکنون محققان مدرسه اقتصاد لندن نرم افزار جدیدی را با نام Mappiness ویژه "آی- فن" توسعه داده اند که می تواند از سطح خوشبختی شهروندان انگلیسی نقشه برداری کند.

Mappiness به صورت رایگان در App Store، فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اپل برای بارگذاری در اختیار کاربران انگلیسی "آی- فن" قرار گرفته است.

این نرم افزار به دانشمندان اجازه می دهد که یک یا چند بار در روز با داوطلبانی که شرکت در این آزمایش را پذیرفته اند تماس گیرند و از آنها در مورد برخی مسائل ساده سئوال کنند.

این محققان از داوطلبانی که نرم افزار Mappiness را نصب کرده اند سئوالاتی از این قبیل را می پرسند: "در این لحظه چه حسی دارید؟" "الان مشغول به چه کاری هستید؟" و "آیا تنها هستید یا خیر؟"

موقعیت جغرافیایی داوطلبان از طریق "جی. پی. اس" یکپارچه با "آی- فن" ردیابی می شود. سپس این محققان با استفاده از میکروفنهای این تلفن همراه، نوع و بلندی صدای داوطلب را اندازه گیری می کنند.

داوطلبانی که در جاده هستند می توانند تصاویری نیز از محیط اطراف خود تهیه کرده و از طریق این نرم افزار برای این محققان ارسال کنند.

براساس گزارش تلگراف، هدف از این تحقیقات، درک این نکته است که محیطهای مختلف چگونه بر روی درجه خوشبختی اثر می گذارند.

به اعتقاد ریچارد لایارد، مدیر برنامه رفاه مرکز کارایی اقتصادی مدرسه پزشکی اقتصاد لندن، این یک پروژه تحقیقاتی متحولانه و بهترین روشی است که تاکنون برای درک اینکه احساسات چگونه از ساختمانها و محیط طبیعی ما تاثیر می گیرند انجام شده است.

تمام این اطلاعات به صورت بی نام جمع آوری شده و از طریق یک اتصال سری به مرکز پردازش مدرسه اقتصاد لندن ارسال می شوند.

این محققان برای این بررسیها حداقل به سه هزار داوطلب نیاز دارند. در مدت کوتاهی پس از قرار دادن این نرم افزار بر روی App Store انگلیس، بیش از 400 نفر داوطلب شرکت در این تحقیقات شدند.

روحانیون عربستانی خواهان توقف پخش یک سریال تلویزیونی شدند

Posted: 17 Aug 2010 12:17 PM PDT

روحانیون عربستانی خواستار توقف پخش یک سریال تلویزیونی کمدی از تلویزیون این کشور شدند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته تعدادی از روحانیون عربستان سعودی خواستار توقف پخش سریال کمدی شدند که هرساله در ماه مبارک رمضان از تلویزیون این کشور پخش می‌شود.

به گزارش عرب‌نیوز، سریال تلویزیونی «تاش ما تاش» از 17 سال قبل در ماه مبارک رمضان در عربستان پخش می‌شود و در سال‌های گذشه روحانیون زیادی از بینندگان مسلمان عربستانی خواسته بودند که از تماشای این سریال خودداری کنند، اما از چند روز قبل اعتراض‌ها نسبت به محتوای این سریال به‌شدت افزایش یافته و روحانیون عربستانی خواستار توقف پخش «تاش ما تاش» شده‌اند.

روحانیون عربستانی علت این خواسته خود را تضعیف اعتقادات مردم این کشور توسط این سریال عنوان کرده‌اند.

طرفدارانی از ۳۲ کشور به‌دنبال وسائل صحنه سریال «لاست»

Posted: 17 Aug 2010 12:04 PM PDT

طرفدارانی از ‌٣٢ کشور جهان به دنبال خرید وسائل صحنه‌ی سریال «لاست» هستند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته، سخنگوی شبکه‌ی ای.بی.سی آمریکا اعلام که تا به حال هزاران طرفدار سریال «لاست» از ‌٣٢ کشور جهان با ثبت نام در وب‌سایت ویژه حراج وسائل صحنه‌ی این سریال، آمادگی خود را برای خرید آنها اعلام کرده‌اند.

به گزارش مووی وب، حداقل قیمت پایه‌ی وسائل صحنه‌ی لاست، ‌٢٠٠ دلار و حداکثر آن ‌٢٥ هزار دلار است.

این حراج در تاریخ ‌‌٢١ و ‌‌٢٢ آگوست در فرودگاه شهر سانتا مونیکا برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت حضوری، از طریق تلفن و یا وب‌سایت ویژه‌ای که بدین منظور راه‌اندازی خواهد شد، نسبت به خرید اشیاء به حراج گذاشته شده اقدام کنند.

هنوز نام شرکتی که قرار است در این حراج با شبکه‌ی ای.بی‌.سی همکاری کند، اعلام نشده است، اما از وسائلی که قرار است به حراج گذاشته شوند می‌توان به هواپیمای اسبا‌ب‌بازی کیت، بلیط لاتاری هارلی، نامه ساویر و رایانه سوآن اشاره کرد.

در حدود دو ماه قبل، آخرین قسمت از سریال تلویزیونی «لاست» به مدت دوساعت و نیم در سرتاسر جهان به روی آنتن رفت.

طبق بررسی‌های انجام شده، ‌٥/١٣ میلیون نفر در سراسر جهان، آخرین قسمت مجموعه تلویزیونی «لاست» را مشاهده کرده‌اند؛ هرچند که این رقم در مقایسه با دیگر قسمت‌های این سریال یک رکورد محسوب نمی‌شوند.

اولین قسمت این سریال که در سپتامبر ‌‌٢٠٠٤، به روی آنتن رفت، بیش از ‌٥/١٨ میلیون بیننده داشت، قسمت آخر فصل اول نزدیک به ‌‌٢١ میلیون بیننده و دو قسمت اول فصل دوم نیز هرکدام ‌‌٢٣ میلیون بیننده داشته‌اند.

«لاست» یا گم‌شدگان (LOST) سریال تلویزیونی آمریکایی است که داستان گروهی از بازماندگان سقوط پرواز ‌‌٨١٥ اوشینیک بر فراز جزیره‌ای ناشناس در اقیانوس آرام است.

سبک کلی این مجموعه تلویزیونی معماگونه است و با یافتن هر پاسخ چندین سوال نو به وجود می‌آید.

هر قسمت سریال شامل زندگی هر کدام از بازماندگان در جزیره و قسمتی از زندگی گذشته او می‌شود. اولین قسمت این سریال در ‌‌٢٢ سپتامبر ‌‌٢٠٠٤ پخش شد و تمام شش فصل آن در ادامه روی آنتن رفت.

سریال از کانال ای.بی.سی و همینطور بسیاری از شبکه‌های کشورهای دیگر روی آنتن رفت.

«لاست» با توجه به تعداد زیاد بازیگران و فیلم‌برداری آن در اوهایو هاوایی، یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تلویزیونی بود.

دیمون لیندلوف، جی جی آبرامز و جفری لیبور سازندگان (نویسنده) و تهیه کنندگی فیلم توسط شبکه ABC آمریکا، بد روبوت پروداکشنز و گرس اسکیرت پروداکشنز انجام شده ‌است و از شبکه ABC آمریکا در آمریکا پخش می‌شود. موزیک متن آن توسط مایکل جیاکینو ترکیب شده است. منتقدان این سریال را تحسین نموده‌اند. این سریال توانست در سال اول پخش به تعداد ‌‌١٦ میلیون بیننده برای هر قسمت دست پیدا کند.

«لاست» در مجموع شش فصلش، دارای ‌‌١٢١ قسمت است. فصل ششم در ‌‌١٨ قسمت روی آنتن رفت.

جایزه امی (Emmy Award) که سابقه ‌آن به سال ‌‌١٩٤٩ میلادی باز می‌گردد،یک جایزه آمریکایی برای تولیدات تلویزیونی است که توسط سه سازمان مرتبط اما مستقل از هم آکادمی هنرها و علوم تلویزیون، آکادمی ملی هنرها و علوم تلویزیون و آکادمی بین‌المللی هنرها و علوم تلویزیون به برندگان اعطا می‌شود.

مردان از گشت‌وگذارهای اینترنتی بیشتر لذت می‌برند

Posted: 17 Aug 2010 12:04 PM PDT

نتایج حاصل از مطالعه جدید توسط محققان استرالیایی نشان داد، در حالی که گشت و گذارهای اینترنتی مهم‌ترین عامل خوشحالی مردان به حساب می‌آید، بودن در کنار اعضای خانواده بزرگترین عاملی است که می‌تواند شادمانی و خوشحالی را برای خانم‌ها به همراه داشته باشد.

به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، در این مطالعه که با نام Happiness Index انجام شد، 8500 استرالیایی بین سنین 18 تا 64 سال شرکت کردند و در پایان مشخص شد که استراحت کردن محبوب‌ترین بهانه برای گذران وقت بوده و فعالیت‌های بدنی کمتر از دیگر بخش‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

بیش از نیمی از مردانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند اعلام کردند که خوشحالی و شادمانی آن‌ها مربوط به زمانی است که در سایت‌های اینترنتی گشت و گذار می‌کنند، بازی‌های آنلاین را انجام می‌دهند و یا از ابزارهای و امکانات شبکه‌های اجتماعی نظیر سایت Facebook استفاده می‌کنند. در مقابل، 39 درصد خانم‌ها نیز استفاده از اینترنت و گشت‌ و گذارهای اینترنتی به عنوان ابزاری برای شادمانی خود یاد کرده‌اند.

در این بررسی، 55 درصد خانم‌ها اعلام کردند که خوردن غذا و بودن در کنار اعضای خانواده مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند باعث خوشحالی آن‌ها شود که در این زمینه،‌ فقط 45 درصد مردان موافقت خود را اعلام کردند. علاوه بر این،‌ مشخص شد که خانم‌ها بیش از آقایان از بودن در کنار حیوانات خانگی خود لذت می‌برند.

چهل و هشت درصد مردان و 40 درصد زنان از بودن در کنار دوستان خود لذت می‌برند و خانم‌ها، بیشتر از آقایان به خواندن کتاب، خوردن غذا در آرامش و دادن هدیه به دوستان علاقه‌مند هستند.

"کارن فیلیپس " مدیرعامل شرکتThe Leading Edge گفت: این مطالعات می‌تواند به شرکت‌های تجاری که قصد سرمایه‌گذاری‌های جدید را دارند، کمک‌های فراوانی کند و به آن‌ها علایق مردم را نشان دهد.

هشدار نسبت به کلاهبرداری جدید در فیس‌بوک

Posted: 17 Aug 2010 12:04 PM PDT

کارشناسان امنیتی درباره کلاهبرداری جدیدی در فیس‌بوک هشدار دادند که کاربران را با پیشنهاد افزودن گزینه Dislike فریب می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بنا بر هشدار کارشناسان امنیتی سوفوس، هدف از این کلاهبرداری راه یافتن یک برنامه مخرب برای دسترسی به اشتراک کاربران این سایت شبکه اجتماعی است.

به گفته گراهام کلولی، مشاور فن‌آوری ارشد سوفوس، کاربران فیس‌بوک پیام ناخواسته‌ای از یکی از دوستان خود در این سایت دریافت می‌کنند که آن‌ها را تشویق می‌کند با کلیک برروی یک لینک، گزینه Dislike را دریافت کنند، در حالی که کلیک برروی این لینک کاربران را به یک صفحه نصب ساختگی هدایت می‌کند.

هنگامی که این برنامه از سوی کاربران برای اجرا اجازه می‌یابد، پنهانی وضعیت فیس بوک آن‌ها را به‌روز می‌کند تا این لینک را که ابتدا کاربر را فریب داده بود، تبلیغ کند و سپس این پیام را به تمامی دوستان و تماس‌های کاربران در فیس بوک منتشر می‌کند.

این کلاهبرداری خاص برای سرقت اطلاعات شخصی طراحی نشده اما به برنامه‌های ناشناس دسترسی به اشتراک کاربر را فراهم می‌کند که ممکن است نتایج ناخوشایندی در پی داشته باشد.

روزنامه‌ی آسیا توقیف شد

Posted: 17 Aug 2010 12:04 PM PDT

هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه مورخ 25 مرداد ماه سال جاری با انتشار یک هفته نامه، یک دو هفته نامه، 28 فصلنامه و 8 دو فصلنامه موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی رامین دبیر هیات نظارت بر مطبوعات با اشاره به انتشار 38 نشریه جدید در کشور اظهار کرد: در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات با انتشار هفته نامه "تابش صبح" به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی "محمد ودود حیدری"‌، 2 هفته نامه "رایحه قرآن" به صاحب امتیازی "جهاد دانشگاهی" و مدیر مسئولی "رحیم خاکی"، فصلنامه "دانش حسابداری" به صاحب امتیازی "دانشگاه شهید باهنر کرمان" و مدیر مسئولی "امید پورحیدری"، فصلنامه "پژوهش نامه ادبیات فارسی" به صاحب امتیازی "دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان" و مدیر مسئولی "احمدرضا یلمه‌ها"، فصلنامه "رهیافتی نو در مدیریت آموزشی" به صاحب امتیازی "دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت" و مدیر مسئولی "عباداله احمدی"، فصلنامه "مطالعات سیاسی" به صاحب امتیازی "دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر" و مدیر مسئولی "قربانعلی گنجی جامه شوراتی"، فصلنامه "اسلام سیاست و ساختار بین‌الملل" به صاحب امتیازی "دانشگاه پیام نور" و مدیر مسئولی "قاسم فرج‌اللهی" مجوز انتشار را دریافت کردند.

وی افزود: فصلنامه "تحقیقات حسابداری و حسابرسی" به صاحب امتیازی "انجمن حسابداری ایران" و مدیر مسئولی "علی ثقفی"، فصلنامه "تحقیقات سیاسی و بین‌المللی" به صاحب امتیازی "دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا" و مدیر مسئولی "علیرضا سبزیان موسی آبادی"، فصلنامه "آمایش محیط" به صاحب امتیازی "دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر" و مدیر مسئولی "مجید شمس"، فصلنامه "پژوهش‌های به زراعی" به صاحب امتیازی "دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری" و مدیر مسئولی "امید صادقی‌پور"، فصلنامه "تخصصی ـ پزشکی" به صاحب امتیازی "جهاد دانشگاهی – واحد علوم پزشکی تهران" و مدیر مسئولی "مسعود حبیبی فزون آبادی"، فصلنامه "سیاست راهبردی" به صاحب امتیازی "دانشگاه جامع امام حسین (ع)" و مدیر مسئولی "یداله محمدی"، فصلنامه "پژوهش در علوم زراعی" به صاحب امتیازی "دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی" و مدیر مسئولی "محسن رشدی"، فصلنامه "تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی" به صاحب امتیازی "دانشگاه معارف اسلامی" و مدیر مسئولی "ابراهیم کلانتری"، فصلنامه "مطالعات تفسیری" به صاحب امتیازی "دانشگاه معارف اسلامی" و مدیر مسئولی "ابراهیم کلانتری"، فصلنامه "عمران و مقام‌سازی" به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی "مهدی طارق"، فصلنامه "مندیش" به صاحب امتیازی "دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان لرستان ـ دانشکده پرستاری الیگودرز" و مدیر مسئولی "مجید میری"، فصلنامه "مجله پژوهش‌های نوین دامپزشکی" به صاحب امتیازی "دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد" و مدیر مسئولی "فیروز فدایی فرد" نیز منتشر می‌شوند.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در ادامه اظهار کرد: فصلنامه "پژوهش‌های دام‌های بومی" به صاحب امتیازی "دانشگاه زابل" و مدیر مسئولی "مسعود علی‌پناه"، فصلنامه "بیهوشی و درد" به صاحب امتیازی "موسسه انجمن علمی رژیونال آنستزی و درد ایران" و مدیر مسئولی "فرناد ایمانی"، فصلنامه "مطالعات شهر ایرانی – اسلامی" به صاحب امتیازی "جهاد دانشگاهی" و مدیر مسئولی "حسین کلانتری خلیل آباد"، فصلنامه "پژوهش‌های زبان و ادبیات تطبیقی" به صاحب امتیازی "دانشگاه تربیت مدرس" و مدیر مسئولی "ابراهیم خدایار"، فصلنامه "پژوهش‌های مدیریت منابع سازمانی" به صاحب امتیازی "دانشگاه تربیت مدرس" و مدیر مسئولی "احمد علی خائف الهی"‌مجوز انتشار از هیات نظارت بر مطبوعات دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رامین در ادامه افزود: با انتشار فصلنامه "La Revista Irani De Politica Exterior" به صاحب امتیازی "وزارت امور خارجه" و مدیر مسئولی "علی آهنی"، فصلنامه "Journal of Medical Biotechnology" به صاحب امتیازی "دانشگاه بقیه‌الله (عج)" و مدیر مسئولی "علی کرمی"، فصلنامه "Research in Cardiothoracic & Vascular Anesthsia" به صاحب امتیازی "موسسه انجمن علمی بیهوشی قلب ایران" و مدیرمسئولی "رسول فراست کیش"، فصلنامه "Language Teaching" به صاحب امتیازی "دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)‌" و مدیر مسئولی "عباسعلی زارعی موینی"، فصلنامه "راه اندیشه" به صاحب امتیازی "موسسه آموزش عالی شهید اشرفی اصفهانی" و مدیر مسئولی "رضا انشائی"، فصلنامه "ادب و عرفان" به صاحب امتیازی "دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان" و مدیر مسئولی "هادی خدیور"، 2 فصلنامه "تحقیقات زبان و ادب فارسی" به صاحب امتیازی "دانشگاه آزاد اسلامی" و مدیر مسئولی "سیدجعفر حمیدی"، 2 فصلنامه "ماشین‌های کشاورزی" به صاحب امتیازی "دانشگاه فردوسی مشهد" و مدیر مسئولی "سیدمحمدرضا مدرس رضوی" موافقت شد.

وی با اشاره به دیگر نشریات که مجوز انتشار را از هیات نظارت بر مطبوعات دریافت کردند گفت: 2 فصلنامه "مدیریت تولید و عملیات" به صاحب امتیازی "دانشگاه اصفهان" و مدیر مسئولی "سعیده کتابی"، 2 فصلنامه "سیاست اجتماعی" به صاحب امتیازی "دانشگاه پیام نور" و مدیر مسئولی " امیر ملکی"، 2 فصلنامه "International Iranian Journal of Information scien" به صاحب امتیازی "مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری" و مدیر مسئولی "محمدرضا قانع"، 2 فصلنامه Iranian Journal for periodontology & Implantology " به صاحب امتیازی "انجمن علمی پریودنتولوژی ایران" و مدیر مسئولی "امیررضا رکن"، 2 فصلنامه "(Jundishapur Journal of Matural pharmaceutical products (JJNPP" به صاحب امتیازی "دانشگاه علوم پزشکی اهواز" و مدیر مسئولی "علی اصغر همتی"، 2 فصلنامه "Religious Inquiries" به صاحب امتیازی "دانشگاه ادیان و مذاهب" و مدیر مسئولی "سیدابوالحسن نواب" منتشر می‌شوند.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در ادامه اظهار کرد: در این جلسه با تغییر صاحب امتیازی نشریات "نامه علوم انسانی" به "پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی"، "UROLOGY JOURNAL" به "مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی" و با تغییر مدیر مسئولی نشریات "میراث ملی" به "مسعود علویان صدر"، "نسخه دامپزشکی" به "حمید خانقاهی ابیانه"، "دیدگاه" به "ناصر خالدیان"، "پژوهش در فرهنگ و هنر" به "حسین کلانتری خلیل‌آباد" موافقت شد.

ضمنا در این جلسه نشریات "سپیدار" و "پرستو" به دلیل انتشار عکس‌ها، تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی و عدم پایبندی به رسالت مطبوعاتی، مشمول بندهای 2 و 10 ماده 6 قانون مطبوعات شناخته شدند و به دلیل اصرار بر تخلفات یاد شده به استناد تبصره 2 ماده 6 و تبصره ماده 11 قانون مطبوعات،‌ لغو مجوز شدند.

همچنین روزنامه "آسیا" به دلیل انتشار عکس‌ها و تصاویر خلاف عفت عمومی و استفاده ابزاری از تصاویر و تبلیغ و ترویج اسراف و تبذیر، مشمول بندهای 2، 3 و 10 ماده 6 قانون مطبوعات شناخته شده و به دلیل اصرار بر تخلفات یاد شده به استناد تبصره 2 ماده 6 و تبصره ماده 12 آن قانون توقیف شد و مراتب جهت پیگرد قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

کره‌شمالی اولین پیام توییتری خود را منتشر کرد

Posted: 17 Aug 2010 12:04 PM PDT

ایتنا - کره شمالی پس از حضور در سایت یوتیوب، به استفاده از شبکه اجتماعی توییتر روی آورده است.

کره شمالی که همواره از آن به عنوان یک کشور مرموز و بسته یاد می‌شود، به شبکه اجتماعی توییتر قدم گذاشته است.

این در حالی است که بنا بر گزارش‌های موجود، استفاده از اینترنت در کره شمالی ممنوع است.

این اقدام کره شمالی بخشی از جنگ تبلیغاتی و روانی این کشور علیه همسایه جنوبی خود به‌شمار می‌رود.

در واقع کره شمالی با باز کردن حسابی به نام @uriminzok در توییتر، جبهه جدیدی در جنگ با دشمنان خود گشوده است.

uriminzok در زبان کره‌ای به معنای «مردم ما» است.

ماه گذشته نیز دولت این کشور یک حساب در یوتیوب باز کرد و طی چهار هفته 78 کلیپ بر آن قرار داد.

بر اساس این گزارش، در یکی از پست‌های @uriminzok لینک‌های مربوط به سخنرانی‌های کیم جونگ ایل بنیانگذار کره شمالی قرار داده شده است.

پس از غرق شدن یک کشتی جنگی کره جنوبی در ماه مارس که به نیروهای کره شمالی نسبت داده شد، روابط بین این دو همسایه به پایین‌ترین سطح خود طی سال‌های اخیر رسید.

ارائه دوربین عکاسی سه‌بعدی

Posted: 17 Aug 2010 11:54 AM PDT

شرکت فوجی فیلم امروز سه شنبه اولین دوربین عکاسی سه بعدی جهان را به همراه خدمات چاپ تصاویر این دوربین به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، عکسهایی که توسط دوربین جدید فوجی فیلم به نام FinePix به ثبت می رسند را می توان بر روی کاغذهای ویژه و سه بعدی چاپ کرد.

بر خلاف فیلمهای سه بعدی بر روی پرده سینماها، برای دیدن تصاویر سه بعدی نیازی به عینکهای ویژه نیست. دوربین جدید فوجی فیلم از میان دو لنز خود به صورت همزمان دو عکس می گیرد که در ثبت این دو عکس فاصله طبیعی میان دو چشم انسان رعایت شده است زیرا دو لنز در فاصله دو چشم از یکدیگر قرار گرفته اند. سپس با استفاده از فناوری عدسی مرکب این تصاویر بر روی صفحه ای بافت دار در هم ترکیب شده و عکسی برجسته را به وجود می آورد.

دوربین جدید به دوربین تصویر برداری سه بعدی نیز مجهز است که به کاربران امکان مشاهده فیلمهای خانگی خود را در تلویزیونهای سه بعدی خواهد داد.

بر اساس گزارش تلگراف، فروش دوربین FinePix از اوایل ماه سپتامبر آغاز خواهد شد و فوجی فیلم قیمت حدودی آن را 400 دلار اعلام کرده است. این شرکت همچنین اعلام کرده خدمات چاپ سه بعدی ویژه این دوربین کمی پس از آغاز فروش آن ارائه خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر