۱۳۸۹ مرداد ۳۰, شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


حکم بازداشت موسس ویکی‌لیکس به جرم تجاوز جنسی لغو شد

Posted: 21 Aug 2010 01:55 PM PDT

بی.بی.سی - مقامات سوئد می گویند حکم دستگیری جولین آسانژ، موسس سایت اینترنتی ویکی لیکس را لغو کرده اند.

دادستانی سوئد این حکم را در ارتباط با اتهام تجاوز جنسی به آقای آسانژ صادر کرده بود.

در وب‌سایت دادستانی سوئد نوشته شده که اوا فین، دادستان کل سوئد به این نتیجه رسیده که آقای آسانژ مظنون به ارتکاب تجاوز جنسی نیست.

پیشتر، کارن روزاندر، مدیر ارتباطات دفتر دادستانی سوئد گفته بود حکم دستگیری جولین آسانژ شب گذشته 20 اوت، صادر شده است.

وی گفته بود پلیس سوئد در صدد تماس با آقای آسانژ است ولی تا کنون موفق به یافتن او نشده است.

روزنامه سوئدی دست راستی دیلی اکسپرسن، نوشته بود آقای آسانژ که استرالیایی است، همچنین به اتهام حمله به یک زن تحت تعقیب قرار گرفته است.

پیامی که در صفحه توئیتر سایت ویکی لیکس در این باره گذاشته شده بود به این مضمون بود: "به ما هشدار داده شده بود که منتظر حقه های کثیف باشیم."

آقای آسانژ، هفته گذشته در سوئد بود و در یک کنفرانس بین المللی در استکهلم اعلام کرده بود که ویکی لیکس در نظر دارد ظرف یکی دو هفته آینده، آخرین بخش اسناد محرمانه در باره جنگ در افغانستان را که شامل پانزده هزار سند است، منتشر کند.

وی پیشتر گفته بود این اسناد را نگاه داشته تا مطمئن شود انتشار آن جان افراد را به خطر نخواهد انداخت.

ولی دولت آمریکا از او خواسته بود این اسناد را منتشر نکند.

وبسایت ویکی لیکس اخیرا به دلیل انتشار هفتاد و پنج هزار سند محرمانه در باره جنگ افغانستان مشهور شد.

مقام های آمریکا از این که هزاران سند نظامی محرمانه مربوط به جنگ افغانستان در اختیار رسانه های بین المللی قرار داده شده، به شدت انتقاد کردند و ضمن "غیرمسئولانه" خواندن این اقدام، آن را خطری برای امنیت ملی این کشور توصیف کردند.

ولی آقای آسانژ گفته بود دولت آمریکا با انتقاد از اقدام وی سعی دارد افکار عمومی را از کشته شدن هزاران نفر در جنگ افغانستان منحرف کند.

جولیان آسانژ، مدعی شده بود که این اسناد نشان دهنده ارتکاب جرائم جنگی است اما گفته بود دادگاه باید در این مورد تصمیم بگیرد.

برنامه «شبانگاهی» با اجرای جمعی از مجریان جوان در شبکه آموزش

Posted: 21 Aug 2010 01:50 PM PDT

برنامه زنده «شبانگاهی» به تهیه کنندگی «منصور ضابطیان» هر شب از شبکه آموزش به روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه زنده شبانگاهی کاری از شبکه آموزش سیما که در شب‌های مهمانی ماه خدا به صورت ویژه جلوی دوربین می‌رود.

بنابراین گزارش، این برنامه با اجرای بخش‌های متنوع ساعاتی عرفانی و معنوی را برای بینندگان به ارمغان می‌آورد.

این برنامه زنده دیدنی می‌کوشد تا با کلام‌های آرام بخش که رنگ و بوی ماه رمضان را دارد، اوقاتی خوش به وجود آورد.

در این برنامه آیتم‌هایی همچون پخش موسیقی، قصه خوانی، بحث و گفت‌وگو راجع به مسائل این ماه عزیز و حافظ خوانی اوقات عرفانی را به خانه‌ها بکشاند.

برنامه شبانگاه با حضور و اجرای مجریان نیما رئیسی، احسان کرمی، آزاده نامداری، نیما کرمی، بنفشه رافعی، چیستا یثربی، دکتر حمیدرضا صدر هرشب از ساعت 24 پخش خواهد شد.

حزب «دزدان دریایی سوئد» مسئولیت نگهداری از ویکی‌لیکس را به‌عهده می‌گیرد

Posted: 21 Aug 2010 01:23 PM PDT

یک حزب سوئدی اعلام کرد که برای مدتی مسئولیت نگهداری از اطلاعات پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس را به‌عهده خواهد گرفت.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری اتریش، حزب «دزدان دریایی سوئد» اعلام کرد که مسئولیت نگهداری از اطلاعات پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس را طی چند روز بر عهده خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، "آنا تروبرگ " معاون رئیس این حزب مخالف دولت سوئد ضمن اعلام این خبر گفت که یکشنبه گذشته توافقنامه‌ای در این زمینه با "جولیان آسانگ " بنیانگذار ویکی لیکس نیز به امضای دو طرف رسیده است.

آسانگ همچنین قصد دارد در روزنامه چپ گرای "آفتون بلادت " سوئدی هر دو ماه یکبار مطالبی با هدف ارائه چشم اندازی از ویکی‌لیکس را منتشر می‌کند.

همچنین آسانگ اعلام کرد که ویکی لیکس ظرف چند هفته آینده 15 هزار سند محرمانه جدید درباره جنگ افغانستان منتشر خواهد کرد.

خبر انتشار قریب‌الوقوع 15 هزار سند جدید از سوی ویکی لیکس در حالی صورت می‌گیرد که این پایگاه اینترنتی چندی پیش نیز بیش از 77 هزار صفحه اسناد محرمانه طبقه‌‌بندی شده مربوط به سالهای 2004 تا 2010 درباره ناگفته‌‌های جنگ افغانستان منتشر کرد.

تیم برتون فیلم «‌خانواده آدامز» را سه‌بعدی می‌کند

Posted: 21 Aug 2010 01:23 PM PDT

تیم برتن فیلمساز آمریکایی فیلم «خانواده آدامز» را به صورت انیمیشن سه بعدی بازسازی می‌کند.

به گزارش مهر از توتال فیلم برتن این فیلم را بر اساس فیلمنامه ای نوشته اسکات الکساندر و لری کارازفسکی می‌سازد.

الکساندر و کارازفسکی پیش از این در سال 1994 فیلمنامه فیلم «ادوود» را برای تیم برتن نگاشته بودند، فیلمی که برتن آن را با نقش آفرینی جانی دپ ساخت.

همچنین برتن قرار است تهیه کنندگی نخستین تجربه کارگردانی این دو فیلمنامه نویس را با عنوان «چشم های بزرگ» بر عهده گیرد. پروژه ای که تا پایان امسال جلوی دوربین می رود. تیم برتن در حال حاضر چندین پروژه سینمایی را در دست انجام دارد. از جمله اقتباسی از کتاب «سایه های تاریکی» که مرحله پیش تولید را می‌گذراند.

کره‌شمالی در فیس‌بوک هم حساب کاربری ساخت

Posted: 21 Aug 2010 01:22 PM PDT

کره شمالی پایگاه اینترنتی فیس بوک را به فهرست شبکه های اجتماعی اینترنتی خود اضافه کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، یکی از مقامات کمیسیون استانداردهای ارتباطاتی کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد کره شمالی عصر روز پنج شنبه اکانتی را با نام کاربری یورومینزوککری به معنای " ما به عنوان یک ملت " باز کرد.

این مقام گفت این اکانت ساعاتی پس از ان باز شد که این کمیسیون اکانت یک هفته ای توییتر کره شمالی را برای جلوگیری از دسترسی به اطلاعاتی درباره کره جنوبی بست زیرا دسترسی به این اطلاعات از نظر قوانین امنیتی کره جنوبی غیر قانونی بود.

اکانت توییتر به نام یوریمینزوک به معنای " ملت ما " ظرف یک هفته اظهار نظر بیش از هشت هزار و پانصد نفر را درباره گزارش های مربوط به تجلیل از کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی و انتقاد از مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی جلب کرد.

کمیسیون استانداردهای ارتباطاتی کره جنوبی با اشاره به اینکه اکانت جدید کره شمالی در شبکه فیس بوک نیز ممکن است سرنوشت مشابهی داشته باشد تاکید کرد هنوز هیچ برنامه ای برای بستن شبکه توییتر کره شمالی ندارد.

به گزارش اسوشیتدپرس از سئول ، این کمیسیون اضافه کرد اگر اکانت فیس بوک کره شمالی ناقض قوانین امنیت ملی باشد، وظیفه این کمیسیون بستن این اکانت است.

فروش فیلم «افراطی‌ها» به یک و نیم میلیارد تومان رسید

Posted: 21 Aug 2010 01:22 PM PDT

فیلم سینمایی" افراطی‌ها" به کارگردانی جهانگیر جهانگیری در سراسر کشور یک میلیارد و 550میلیون تومانی فروش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فروش فیلم سینمایی "افراطی ها" به کارگردانی جهانگیر جهانگیری وتهیه کنندگی داریوش بابائیان بعد از 38 روز که از نمایش آن در 29 سینمای تهران می گذرد 650 میلیون تومان بوده است. این فیلم در شهرستان ها 900 میلیون تومان فروخته است. در مجموعه "افراطی ها" تا کنون یک میلیارد و550 میلون تومان فروش داشته است.

همچنین فروش فیلم سینمایی"پسرآدم دختر حوا" به کارگردانی رامبد جوان بعد از 38 روز که از نمایش ان در 26 سینمای تهران می گذرد به فروش 720 میلیون تومانی دست پیدا کرد. در این فیلم سینمایی که تهیه کننده آن سعید حاجی‌میری است مهناز افشار، حامد کمیلی، شیلا خداداد و رامبد جوان به ایفای نقش می پردازند.

فیلم سینمایی "چهل سالگی" به کارگردانی علیرضا رئیسیان بعد از 45 روز که از اکران آن در 15 سینما می‌گذرد در تهران به فروش 450 میلیون تومانی دست پیدا کرد. فرش روز جمعه این فیلم 12 میلیون تومان بوده است.در این فیلم لیلا حاتمی ،محمدرضا فروتن و غزت‌الله انتظامی بازی می‌کنند.

فیلم سینمایی"مقلد شیطان" به کارگردانی افشین صادقی که در 8 سینما در تهران اکران شده است بعد از 17روز که از نمایش آن می‌گذرد 31 میلیون تومان فروخته است. اصغر همت، کامبیز دیرباز، شقایق فراهانی، ساره بیات بازیگران این فیلم هستند.

فراخوان پنجمین جایزه‌ی شعر خبرنگاران اعلام شد

Posted: 21 Aug 2010 01:22 PM PDT

فراخوان پنجمین دوره‌ی جایزه‌ی شعر خبرنگاران در دو بخش کتاب سال و شاعران بدون کتاب منتشر شد.

به گزارش ایسنا،‌ پنجمین دوره‌ی جایزه‌ی شعر خبرنگاران از کلیه‌ی شاعران و ناشرانی که در سال 1388، کتاب شعر به زبان فارسی منتشر کرده‌اند، دعوت کرده تا آثار خود را به دبیرخانه‌ی این جایزه بفرستند.

شرایط شرکت در این دوره از جایزه‌ی شعر خبرنگاران به این شرح است: کتاب در سال 1388 منتشر و تاریخ انتشار در شناسنامه‌ی آن ذکر شده باشد؛ کتاب چاپ اول باشد؛ و دیگر این‌که کتاب‌، برگزیده‌ی آثار شاعر نباشد.

علاقه‌مندان می‌توانند پنج نسخه از اثر خود را تا پایان آبان‌ماه سال جاری (1389) به نشانی: تهران، صندوق پستی 3496 – 16765، دبیرخانه‌ی جایزه‌ی شعر خبرنگاران بفرستند.

در این دوره از جایزه از اثر یا آثار برگزیده تجلیل خواهد شد و فعلا هدیه‌ی مالی برای برگزیدگان درنظر گرفته نشده است.

پنجمین جایزه‌ی شعر خبرنگاران همچنین مانند دوره‌ی پیشین، بخش ویژه‌ی خود را به شاعران بدون کتاب اختصاص داده است.

علاقه‌مندان به شرکت در این بخش نیز می‌توانند آثار خود را تا پایان آبان‌ماه سال جاری به پست الکترونیکی sherekhabarnegar@gmail.com بفرستند.

شرایط حضور در بخش ویژه‌ی جایزه‌ی شعر خبرنگاران به این شرح اعلام شده است:

‌1) علاقه‌مندانی که در این بخش شرکت می‌کنند، نباید تا کنون (چه در سال‌های گذشته و چه در سال جاری) کتاب منتشر کرده یا برای انتشار به ناشری سپرده باشند.

‌2) شعرها باید به زبان فارسی باشد.

‌3) هر شاعر باید بین ‌40 تا ‌50 قطعه از شعرهای خود را به پست الکترونیکی ذکرشده بفرستد یا جمع آثار ارسالی بین 80 تا ‌100 صفحه باشد.

‌4) آثار باید در فرمت ویندوز word 2003 یا word 2007 باشد.

‌5) حضور در این بخش برای تمامی شاعران فارسی‌زبان داخل و خارج کشور آزاد است.

6) در بخش ویژه از اثر یا آثار برگزیده تقدیر می‌شود و شاعر برگزیده از طریق رسانه‌های گروهی به جامعه‌ی ادبی معرفی خواهد شد.

همچنین تأکید شده است، علاقه‌مندان به حضور در این بخش فقط تا پایان آبان‌ماه سال جاری فرصت ارسال شعرهای خود را دارند.

یک فوتبالیست: آی.پاد فوتبال‌ستیزترین ابزاری که در رختکن تیم‌ها پیدا می‌شود

Posted: 21 Aug 2010 01:22 PM PDT

مهاجم تیم استوک سیتی انگلستان با انتقاد از آی-پادها به عنوان یکی از فوتبال ستیز ترین ابزارهایی که تا کنون وارد رختکن فوتبالیستها شده، آن را ابزاری می داند که در حال ویران کردن ورزش فوتبال است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "دیو کیتسون" مهاجم تیم دسته اولی استوک سیتی می گوید آی-پادها در حال تخریب کردن فوتبال هستند زیرا فوتبالیستها به جای اینکه قبل از آغاز بازی با هم تیمی های خود تعامل برقرار کنند تنها به آی-پادهای خود گوش می کنند.

این مهاجم 30 ساله می گوید به جای اینکه هر یک از اعضای تیم به تنهایی به آهنگ مورد علاقه خود گوش دهد، همه اعضای تیم باید به یک موضوع یا موسیقی واحد گوش کنند.

وی می افزاید حتی برخی از فوتبالیستها قبل از آغاز بازی به جای شنیدن صحبتها یا حتی موسیقی هایی که بتواند روح جنگندگی و رقابت را در آنها زنده کند، به موسیقی های غمگین و ملالت بار گوش می سپارند. وی از آی-پادها به عنوان یکی از فوتبال ستیز ترین ابزارهایی یاد می کند که تا به حال وارد رختکنهای فوتبالیستها شده است.

به اعتقاد وی رختکنها قبل از آغاز هر بازی باید مملو از سر و صدا، انرژی و سخنان امیدوار کننده باشد اما در عوض آی-پادها رختکنها را به اتاقهایی آرام و ساکت تبدیل کرده اند که در آن فوتبالیستها در گوشه ای چمباتمه زده و در افکار خود فرو رفته اند و اکثر آنها به شدت بدبخت به نظر می رسند.

بر اساس گزارش تلگراف، "کیتسون" می گوید: موسیقی می تواند یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای انگیزشی برای فوتبالیستها باشد الیته در صورتی که همه به یک موسیقی گوش داده و با یکدیگر گفتگو کنند. من معتقدم موسیقی باید قبل از مسابقه برای هوشیاری به کار گرفته شود، نه برای ایجاد احساس آرامش، فوتبال اصلا بازی آرامی نیست."

چگونه از شر ویروس‌ها خلاص شویم؟

Posted: 21 Aug 2010 01:14 PM PDT

همه ما درباره حضور گسترده بدافزارها در دنیای رایانه و اینترنت آگاهی داریم؛ بدافزارها شامل برنامه‌هایی می‌شوند که جاسوسی کرده، داده‌ها را تخریب می‌کنند، به دیسک سخت صدمه می‌زنند یا اختیار رایانه را در دستان فردی هزاران کیلومتر دورتر از شما قرار می‌دهند اما چگونه میتوان از شر آن‌ها خلاص شد؟

به گزارش ایسنا، مهم نیست که بدافزارها چه ظاهری داشته باشند، آنها خرابکار هستند و از آنجا که تعداد بی‌شماری بدافزار در فضای تبادل اطلاعات وجود دارند، بالاخره هر فردی روزی قربانی آن‌ها خواهد شد و فقط مساله زمان مطرح است.

مهم‌ترین توصیه برای فردی که گمان می‌کند رایانه وی توسط بدافزارها آلوده شده، عبارت است از اینکه اولا وحشت زده نشود، ثانیا فرض نکند لازم است تمام اطلاعات دیسک سخت را پاک کرده و از اول شروع کند.

اغلب اوقات می‌توان بدافزار را بدون از دست دادن چیزی حذف کرد. گاهی اوقات ممکن است کاربر برخی داده‌ها را از دست بدهد ولی احتمالا همه چیز را از دست نخواهد داد.

در گویش عامه به انواع بدافزارها از جمله ویروس، کرم و تروجان، نام «ویروس» اطلاق می‌شود. ما نیز در ادامه این گزارش از نام «ویروس» به معنای متداول آن یعنی بدافزار استفاده خواهیم کرد.

در وهله اول لازم است مشخص شود آیا اصلا رایانه آلوده شده است یا خیر. در صورتی که رایانه به نظر بسیار کند می‌رسد، می‌توان به آن مشکوک شد. یا اگر مرورگر وب تغییر شکل داده و به صورت خودکار به وب سایتی می‌رود که برای کاربر ناشناس است، علامت خوبی برای وجود یک بدافزار بر روی رایانه است.

ناپایداری سیستم و از کار افتادن‌های مداوم نیز نشان دهنده وجود مشکلی در آن است. یک نشانه دیگر در زمان دسترسی به فایل‌ها یا درایوها رخ می‌دهد که پیغام خرابی آن‌ها نمایش داده می‌شود.

در صورتی که فردی فکر می‌کند رایانه او آلوده شده است، لازم است با استفاده از یک آنتی‌ویروس آن‌ها را از روی سیستم پاکسازی کند. برخی از ویروس‌ها هوشمند بوده و برنامه آنتی ویروس را غیرفعال می‌سازد. در صورتی که هیچ‌گونه آنتی ویروسی برروی رایانه نصب نیست، لازم است حتما یک نسخه خریداری شده و یا به صورت آنلاین دریافت شود.

البته تعداد کمی از بدافزارها دسترسی کاربر به وب سایت‌های امنیتی را محدود کرده و اجازه دریافت آنتی ویروس را به وی نمی‌دهند. در صورت بروز این مشکل باید نرم‌افزارهای مذکور توسط یک سیستم دیگر دریافت شده و سپس از طریق سی‌دی و یا حفظه فلش به رایانه آلوده منتقل شود.

تشخیص و پاک‌سازی یک ویروس رایانه‌یی

نصب یک آنتی ویروس برروی سیستم برای هم کاربران یک ضرورت محسوب می‌شود. با وجودی که در صورت رعایت نکات ایمنی و داشتن عادت‌های امنیتی صحیح می‌توان از ویروس‌ها تا حدود زیادی اجتناب کرده ولی حقیقت این است که ویروس نویسان همواره به دنبال پیدا کردن راه‌های جدید برای آلوده کردن سیستم‌ها هستند.

انواع مختلفی از آنتی ویروس‌ها وجود دارند که برخی از آن‌ها رایگان هستند. به خاطر داشته باشید که معمولا آنتی ویروس‌های رایگان دارای امکانات کم‌تری نسبت به آنتی ویروس‌هایی هستند که باید آن‌ها را خریداری کرد.

در اینجا سوالی که برای اکثر کاربران مطرح می‌شود این است که آیا نصب دو آنتی ویروس به صورت هم‌زمان خطر آلودگی را کاهش می‌دهد؟ جواب منفی است. آنتی ویروس‌ها تمایل به استفاده از درصد زیادی از توان محاسباتی سیستم‌ها دارند.

اجرای بیش از دو آنتی ویروس سرعت رایانه را بسیار پایین آورده و بسیاری از مواقع منجر به از کارآفتادگی آن می‌شود. از طرف دیگر بسیاری از آنتی ویروس‌ها با یکدیگر سازگاری نداشته و اجازه نصب یک آنتی ویروس دیگر را به شما نمی‌دهند و در صورت نصب نیز ممکن است سیستم شما را بیش از پیش به خطر اندازند.

بسیاری از آنتی ویروس‌ها سعی در جذب یا قرنطینه کردن ویروس‌ها دارند. کاربر می‌تواند گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و یا تایید کند که مایل است آنتی ویروس به مقابله با ویروس‌ مذکور بپردازد. برای بسیاری از کاربران این گزینه بهتر است، زیرا پاکسازی ویروس توسط خود کاربر به مهارت خاصی نیاز دارد.

در صورتی که آنتی ویروس اعلام کند که بدافزار را با موفقیت پاک کرده است، لازم است رایانه راه‌اندازی مجدد شود، بهتر است بعد از دوباره بالا آمدن سیستم، برنامه آنتی ویروس یک بار دیگر اجرا شود و در صورتی که لیست بدافزارهای آن خالی باشد، یعنی کار با موفقیت به پایان رسیده است.

اگر بدافزارهای دیگری در لیست مشاهده می‌شوند، لازم است گام‌های قبلی دوباره تکرار شوند. اما در صورتی که آنتی ویروس‌ همان بدافزارهای قبلی را پیدا کند، باید روش‌های دیگری را امتحان کرد.

روش‌های پیشرفته حذف ویروس

در صورتی که نمی‌توان به ‌آنتی ویروس دسترسی داشت و یا همان ویروس‌های قبلی بعد از پاکسازی مشاهده می‌شوند، لازم است از روش‌های پیشرفته‌تری استفاده کرد.

برخی نرم‌افزارهای آنتی ویروس امکان ساختن یک دیسک راه‌اندازی را فراهم می‌کنند. بعد از ایجاد یک دیسک راه‌اندازی لازم است رایانه توسط دیسک مذکور راه‌اندازی مجدد شود.

سیستم از این طریق بالا آمده و آنتی ویروس برروی یک سیستم عامل محدود اجرا می‌شود. به این طریق می‌توان امیدوار بود که آنتی ویروس بتواند از سد ویروس‌های سرسخت گذشته و آن‌ها را از سیستم پاک کند.

روش دیگر بالا آوردن رایانه در حالت safe mode است. بسیاری از ویروس‌ها فایل‌هایی را در فولدر رجیستری ویندوز ذخیره می‌سازند. این فولدر مانند یک بانک اطلاعات دستورات عمل کرده و به سیستم عامل در مورد برنامه‌های مهم موجود بر روی رایانه اطلاعات می‌دهد.

در صورتی که بدافزار فایلی را در فولدر مذکور ذخیره سازد، ویروس‌ می‌تواند همزمان با بالا آمدن سیستم فعال شود. بالا آوردن رایانه در حالت safe mode به کاربر اجازه می‌دهد تنها با عناصر هسته‌ای سیستم عامل به کار بپردازد.

بعد از بالا آوردن سیستم در حالت مذکور، لازم است برنامه آنتی‌ویروس دوباره اجرا شود. در صورتی که با انواع جدیدی از بدافزار رو‌به‌رو شوید، یعنی راه حل مذکور کارا بوده است.

فلسفه وجودی برخی از بدافزارها تنها دریافت بدافزارهای دیگر و نصب آن‌ها برروی سیستم قربانی است. در صورتی که بتوان تمام این بدافزارها را حذف کرد یعنی کار با موفقیت به انجام رسیده است. اگر به هر دلیلی آنتی ویروس نتواند بدافزارهای مذکور را حذف کند، لازم است روش‌های دستی به کار برده شوند.

بهتر است از همان شرکت تولید کننده آنتی ویروس مورد استفاده کاربر در این زمینه استفاده شود، به این دلیل که گاه شرکت‌های امنیتی مختلف نام‌های متفاوتی را برای یک ویروس انتخاب می‌کنند. اغلب شرکت‌های امنیتی تمام فایل‌های مربوط به یک ویروس خاص را لیست کرده و به کاربر می‌گویند کجا می‌تواند فایل‌های مذکور را پیدا کند.

البته ممکن است برای پیدا کردن هر فایل در رایانه، مجبور به کند و کاو بیش‌تری شوید. دقت کنید که پیش از پاک کردن هر فایلی، یک نسخه از فولدر رجیستری را ذخیره کنید. زیرا در صورتی که به اشتباه فایلی را پاک کنید، آنگاه برگرداندن سیستم به حالت صحیح بسیار سخت یا حتی غیر ممکن خواهد بود.

تمام فایل‌های مربوط به بدافزار مزاحم را که در لیست آورده شده‌اند، از سیستم پاک کنید. بعد از انجام کار، لازم است رایانه را راه‌اندازی مجدد کرده و برنامه‌ آنتی ویروس را دوباره اجرا کنید. به احتمال زیاد بدافزار مذکور را دیگر مشاهده نخواهید کرد.

در این مرحله نیاز است تمام نام‌های کاربری و رمز عبورهای آنلاین تغییر داده شوند. برخی از بدافزارها دارای برنامه‌هایی برای ثبت ضربات صفحه کلید هستند و رمز عبورها را برای هکر ارسال می‌کنند، لذا بهتر است جانب احتیاط رعایت شود.

در بدترین حالت و در صورتی که استفاده از روش‌های فوق جواب نداد و ویروس هم‌چنان بر روی رایانه باقی مانده بود، زمان آن رسیده است که از آخرین روش استفاده کرده و کل سیستم را پاکسازی کرد.

منظور از پاکسازی کل سیستم فرمت دیسک سخت و نصب دوباره سیستم عامل است. این کار تمام اطلاعات موجود را از روی رایانه پاک خواهد کرد، لذا لازم است اطلاعات ضروری و مهم که البته ویروسی نیستند از قبل ذخیره‌سازی شوند.

محافظت در برابر ویروس‌ها

یکسری دستورالعمل‌های ساده برای اجتناب از ویروس‌ها وجود دارد که با پیروی از آن‌ها می‌توان تا حد بسیار زیادی شر ویروس‌ها و بدافزارها در امان ماند.

هیچ‌گاه پیوست‌های یک ای‌میل ناشناس را باز نکرده و برروی هایپر لینک‌های موجود در آن کلیک نکنید. نویسندگان ویروس تمایل به فریب کاربران برای کلیک برروی لینک‌هایی دارند که آن‌ها را به وب سایت‌های خرابکار هدایت می‌کنند.

به دوستان خود اطلاع دهید که هیچ‌گاه برروی لینکی کلیک نکنند مگر اینکه توضیح کوتاهی در مورد آن در ای‌میل موجود باشد. در صورتی که سرویس ای‌میل شما دارای امکان باز کردن اتوماتیک لینک‌ها است، این امکان را غیرفعال سازید. در غیر این صورت ممکن است تنها با باز کردن ای‌میل، ویروسی را به صورت اتوماتیک فعال سازید.

قضیه فوق در مورد دیگر پیغام‌ها، مانند پیغام‌هایی که در facebook، اتاق‌های چت و غیره دریافت می‌کنید نیز صادق است. از آنجایی که گاهی اوقات این پیغام‌ها شما را به بدافزارها هدایت می‌کنند، به منبع پیغام توجه کافی را مبذول کنید.

به برخی علامت‌های غیرعادی نیز توجه کنید. برای مثال املای غلط یک کلمه یا وجود اشتباهات دستوری در متن پیغام، به خصوص اگر فرستنده پیغام غالبا موارد فوق را رعایت می‌کند، می‌تواند مشکوک باشد، در صورتی که یک ای‌میل یا پیغام مشکوک را مشاهده کردید به فرستنده آن اطلاع دهید، زیرا ممکن است قربانی هکرها شده و اطلاعات رمز عبور وی به سرقت رفته باشد.

وب‌سایت‌های مشکوک را صرف نظر از اطلاعاتی که ارائه می‌دهند، به هیچ وجه مورد بازدید قرار ندهید. بسیاری از مرورگرهای فعلی به شما در مورد وب سایت‌های حاوی بدافزار هشدار می‌دهند. این هشدارها را جدی گرفته و از وب سایت‌های مذکور دوری گزینید.

به پنجره‌هایی که در زمان گشت و گذار در وب بالا می‌آیند، کاملا دقت کرده و در صورتی که نشان دهنده نیاز به نصب یک درایور ویدیوی جدید برای دیدن فیلمی هستند، بسیار با احتیاط عمل کنید. زیرا این روش یکی از تاکتیک‌های اصلی انتشار بدافزار است.

حداقل هفته‌ای یک بار برنامه‌ آنتی‌ویروس را اجرا کرده و سیستم خود را اسکن کنید، هم‌چنین باید مطمئن باشید که نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس و سیستم عامل، همواره به روز بوده و اصلاحیه‌های آن‌ها به موقع نصب شده است.

درست است که اجتناب از ویروس‌ها کار سختی به نظر می‌رسد ولی به یاد داشته باشید، این کار بسیار راحت‌تر از اصلاح رایانه‌یی است که مورد حمله بدافزارها قرار گرفته است.

موشواره بی‌سیم با قابلیت کنترل تلویزیون

Posted: 21 Aug 2010 01:13 PM PDT

شرکت Nanao Corporation از ساخت موشواره بی‌سیم جدیدی با نام Eizo C T-One خبر داده که نسبت به موشواره‌های موجود در بازار امکانات بیشتری را شامل می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از گیزمودو، این موشواره بی‌سیم 9 کلید ویژه دارد که به کمک آن می‌توانید کنترل تلویزیون خود را در اختیار بگیرد. این کلیدها برای خاموش/روشن کردن، تغییر شبکه‌های تلویزیونی، کم/زیاد کردن صدا، تغییر وضعیت نمایش برنامه‌ها، تغییر وضعیت ورودی‌های تلویزیون به کار گرفته می‌شوند.

موشواره Eizo بر اساس باند 2.4 گیگاهرتزی‌ شبکه‌های بی‌سیم فعالیت می‌کند و می‌تواند تا 10 متر از مرکز اتصال خود دور شود.

اگر شما به مدت 30 دقیقه از Eizo استفاده نکنید، این موشواره به صورت خودکار خاموش می‌شود تا انرژی مصرف نشود.

موشواره جدید و بی‌نظیر Eizo نیروی مورد نیاز خود را از باتری‌های AA تامین می‌کند و احتمال می‌رود که طی سه ماه آینده به صورت رسمی وارد بازارهای جهانی شود.

اجرای ۱۰۰ تئاتر خیابانی از عید فطر آغاز می‌شود

Posted: 21 Aug 2010 01:13 PM PDT

مدیر دفتر تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی از آغاز 100 اجرای تئاتر خیابانی از عید سعید فطر در فضای دائمی اجراهای خیابانی مجموعه تئاتر شهر و همچنین فضای پیرامون خانه هنرمندان ایران خبر داد.

مجید امرایی در این باره به خبرنگار مهر گفت: قرار است از عید سعید فطر اجرای عمومی 10 نمایش خیابانی را در فضای دائمی اجرای نمایش‌های خیابانی در ضلع جنوبی مجموعه تئاتر شهر و خانه هنرمندان ایران آغاز کنیم. این 10 نمایش هر کدام با 10 اجرا در مجموع 100 اجرا را تا پایان شهریورماه سال جاری به صورت گردشی در دو مکان مذکور خواهند داشت.

وی درباره نحوه انتخاب این 10 نمایش خیابانی و مضامین آن‌ها افزود: در کل 22 گروه نمایش خیابانی توسط انجمن تئاتر خیابانی خانه تئاتر برای اجرا معرفی شدند که از این میان هیئت انتخاب متشکل از آقایان حسین مسافرآستانه، محمدرضا الوند و بنده 10 گروه را برای اجرا انتخاب کردیم. این نمایش‌ها دارای مضامین اجتماعی، دفاع مقدس با درون مایه طنز و کمدی هستند.

مدیر دفتر تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی با اشاره به احتمال تمدید این اجراها در صورت استقبال تماشاگران گفت: این برنامه در مسیر توجه بیشتر به تئاتر خیابانی و با توصیه مدیرکل هنرهای نمایشی آغاز شده و امیدواریم که همچنان ادامه داشته باشد و به صورت مستمر اجراهای تئاتر خیابانی را در فضاهای تعریف شده داشته باشیم.

امرایی خاطرنشان کرد: تئاتر خیابانی به جهت توجه تاریخی که به خرده نمایش‌های خارج از سالن در ایران داشته قدمت بیشتری نسبت به تئاتر صحنه‌ای در ایران دارد. اگر به دنبال تئاتر ملی هستیم باید ریشه آن را در خرده‌ نمایش‌های قدیمی و تکنیک‌های ویژه آن‌ها بیابیم. بداهه پردازی و ارتباط خاص با مخاطب از جمله ویژگی‌های این نمایش‌ها است که عموما به مسائل اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی می‌پردازند.

جلسه مربوط به کارگروه مقابله با کرم «استاکس‌نت» چند روز دیگر برگزار می‌شود

Posted: 21 Aug 2010 01:13 PM PDT

مدیرکل دفتر صنایع برق، الکترونیک و فن‌آوری اطلاعات وزارت صنایع و معادن از تشکیل جلسه‌ مربوط به کارگروه مقابله با کرم جاسوس سیستم‌های صنعتی ایران در هفته آینده خبر داد.

محمود لیایی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: کارگروهی در وزارت صنایع و معادن برای مقابله با کرم جاسوس استاکس‌ نت تشکیل شده که ظرف چند روز آینده جلسه آن برگزار و متعاقبا نتایج جلسه اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کارگروه فوق بعد از گذشت بیش از هشت ماه از آلودگی رایانه‌های ایرانی به این کرم جاسوس تشکیل شده است؟ عنوان کرد: ‌فراگیری کرم جاسوس استاکس ‌نت در رایانه‌های ایرانی مربوط به یکی دو ماه اخیر بوده و هنوز آمار و ارقام دقیقی درباره میزان آلودگی رایانه‌های ایرانی به این کرم وجود ندارد.

به گفته لیایی راه انتقال این کرم به رایانه‌های ایرانی از طریق استفاده از USP و اینترنت بوده است.

پیشتر محسن حاتم - معاون وزیر صنایع و معادن - با اشاره به ورود کرم جاسوس به سیستم‌های صنعتی کشور، از تشکیل تیم مشترکی از وزارتخانه‌های صنایع و ارتباطات جهت مقابله با این کرم خبر داده و اعلام کرده بود که واحدهای صنعتی برای حفاظت از اطلاعات تولیدی‌شان باید از اتصال رایانه‌های خود به اینترنت جلوگیری کنند.

در همین حال گفته می‌شود که تاکنون 60 درصد از رایانه‌های ایرانی به کرم جاسوس استاکس نت آلوده شده‌اند. سیستم‌های صنعتی ایران هدف اصلی این کرم جاسوس بوده‌اند.

راه‌اندازی بیش از صد وب‌سایت ورزشی توسط گانت

Posted: 21 Aug 2010 01:13 PM PDT

شرکت گانت که بزرگ‌ترین ناشر روزنامه آمریکا است، قصد دارد شبکه‌ای از بیش از صد وب‌سایت اختصاص یافته به تیم های ورزشی دبیرستان‌های محلی راه‌اندازی کند.

به گزارش ایسنا، گانت اعلام کرده که سایت‌های جدید مطالب را از روزنامه های محلی و شبکه‌های این شرکت تهیه می‌کنند.

این ناشر روزنامه هم‌چنین قصد دارد صفحات ورزشی دبیرستانی را در وب سایت روزنامه یو اس ای تودی که روزنامه شاخص این شرکت است، ایجاد کند.

اقدام گانت با هدف کسب درآمد تبلیغاتی بیش‌تر از وب در مواجهه با تداوم کاهش تبلیغات چاپی صورت می‌گیرد؛ طبق اعلام گانت، جدیدترین ابتکار آنلاین این شرکت به‌دنبال جلب تبلیغ‌کنندگان ملی است که خواهان به دست آوردن مخاطب در میان جوانان ورزشکار و خانواده‌های آن‌ها در سطح محلی و منطقه‌یی هستند.

فیس‌بوک وب‌سایت «هات پوتیتو» را خریداری می‌کند

Posted: 21 Aug 2010 12:38 PM PDT

فیس بوک سایت Hot Potato را خریداری می‌کند که در استراتژی خدمات مبتنی بر مکان به این شبکه اجتماعی کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، سایت Hot Potato با تایید این قرارداد در وبلاگ خود، از اعلام قیمت خرید خودداری کرد.

شرکت اینترنتی نوپای Hot Potato به افراد امکان می‌دهد با استفاده از تلفن هوشمند به دوستانشان اجازه دهد در هر لحظه‌ای از مکان آن‌ها باخبر شوند.

بر اساس این گزارش، به‌دنبال این قرارداد Hot Potato پذیرش کاربران جدید را متوقف کرده و کاربران فعلی آن ناچارند اطلاعات و محتوایی را که خواهان نگهداری آن‌ها هستند، دانلود کنند زیرا این شرکت در ظرف یک ماه آینده قصد دارد تمامی اطلاعات کاربران را حذف کند و آن‌ها را به فیس بوک منتقل نخواهد کرد.

خبر خریداری این سایت در حالی منتشر می‌شود که فیس بوک به تازگی سرویس اشتراک‌گذاری مکان Places را برای کاربران خود راه‌اندازی کرده است.

اعضای فیس بوک در این سرویس که برای کاربران آمریکایی راه‌اندازی شده، می‌توانند مکان‌های مختلف مانند رستوران‌ها و کافه‌ها را بررسی کرده و به دوستانشان در این شبکه اجتماعی امکان دهند فورا از مکان حضور آن‌ها باخبر شوند.

داستان «گوگل» دستمایه‌ی ساخت یک فیلم می‌شود

Posted: 21 Aug 2010 12:38 PM PDT

قرار است تاسیس غول اینترنتی گوگل موضوع یک فیلم هالیوودی شود.

به گزارش ایسنا، این فیلم به‌دنبال ساخت فیلم "شبکه اجتماعی" به کارگردانی دیوید فینچر که تاسیس وب‌سایت شبکه اجتماعی فیس بوک را روایت می‌کند، ساخته خواهد شد.

طبق گزارش وبلاگ صنعت سرگرمی Deadline Hollywood، این فیلم برمبنای کتاب "گوگلد: پایان دنیا آنگونه که می‌دانیم" ساخته می‌شود و داستان سرگی برین و لاری پیج، بنیانگذاران گوگل را روایت خواهد کرد.

مایکل لندن، تهیه‌کننده فیلم در گفت‌وگو با Deadline Hollywood اظهار کرده است: این فیلم درباره دو جوانی است که شرکتی را ایجاد می‌کنند که دنیا را تغییر می‌دهد و در دل این فیلم قانون "بدجنس نباشید" آن‌ها قرار دارد.

لری پیج و سرگی برین، دو فارغ‌التحصیل جوان دانشگاه استنفورد که اکنون هر دو میلیاردر هستند، در دهه 1990 گوگل را بنیان گذاشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر