۱۳۸۹ شهریور ۱, دوشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


طراحی کوله خبرنگاری بحران

Posted: 23 Aug 2010 10:58 AM PDT

مدیر عامل خبرگزاری فارس از طراحی کوله خبرنگاری بحران برای نخستین‌بار در کشور با مشارکت هلال‌احمر و خبرگزاری فارس خبر داد.

به گزارش «توانا» حمیدرضا مقدم‌فر در مراسم بازدیدابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور از خبرگزاری فارس با بیان اینکه فارس در پی برخی حوادث غیر مترقبه طبیعی (سیل، زلزله و...) و همچنین حوادث مهمی چون سقوط هواپیما و...به فکر طراحی و ساخت کوله‌پشتی‌های خبرنگاری در زمان‌های بحران برآمده است، افزود: این خبرگزاری بسیار مشتاق است تا با حمایت و همکاری جمعیت هلال‌احمر نخستین کوله‌های مخصوص خبرنگاران را در کشور تهیه کند.

اخوان‌المسلمین شبکه اجتماعی «اخوان‌بوک» را راه‌اندازی کرد

Posted: 23 Aug 2010 10:58 AM PDT

بی.بی.سی - گروه اخوان المسلمین در مصر یک وب سایت اجتماعی بنام 'اخوان بوک' که به فیس بوک شباهت دارد را بطور آزمایشی راه اندازی کرده است.

نسخه آزمایشی این سایت ۲۹ ماه مه به راه افتاد.

انتظار می رود که پس از جذب تعداد بیشتری کاربر، اخوان بوک در آینده نزدیک رسما راه اندازی شود.

یکی از اهداف این وب سایت جمع آوری و عرضه مطالب و موضوعاتی مربوط به اسلام میانه رو و اصلاح طلب اعلام شده است.

گفته می شود که در این وب سایت با ملاحظه بیشتری از عکس استفاده می شود و کمتر می توان بدون اجازه در "حریم خصوصی" کاربران وارد شد.

بعضی از گروه ها یا کشورهای اسلامی از فیس بوک به علت مسدود نکردن مطالب یا سایت های "ضد اسلامی" انتقاد کرده اند.

اخوان المسلمین تاکید دارد که ضمن حضور گسترده تر در اینترنت، قصد ندارد که با فیس بوک رقابت کند.

این گروه قانونا حق فعالیت در مصر را ندارد و به همین دلیل اجازه انتشار روزنامه یا مالکیت تلویزیون را ندارد و به همین دلیل تلاش می کند که پیام خود را در اینترنت به مردم منتقل کند.

بعضی از اعضای این گروه نگرانند که دولت از طریق اخوان بوک آنها را شناسایی کند.

مخالفان خواستار حذف کامل صحنه‌های استعمال سیگار از سینما شدند

Posted: 23 Aug 2010 10:34 AM PDT

خبرگزاری ایسنا - در پی کاهش صحنه‌های مصرف سیگار بازیگران در فیلم‌های هالیوودی مخالفان جدی سیگار کشیدن بازیگران در سینما، خواستار از بین رفتن حذف کامل چنین صحنه‌هایی شدند.

با نگاهی به فیلم‌های مطرح سالهای اخیر سینمای آمریکا کاهش صحنه‌های سیگارکشیدن بازیگران به چشم می‌آید.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی بلومبرگ، استفاده از سیگار و مصرف دخانیات در سالهای اخیر تنها در سال 2005 به اوج خود رسید و از آن زمان تا به حال مدام در حال کاهش است.

این مقاله در ابتدا با اشاره به سیگارهای قهار تاریخ سینما از جمله «همفری بوگارت» که تقریبا در بیشتر آثارش از جمله « کازابلانکا» سیگار به لب دیده می‌شود و بر اثر ابتلا به سرطان ریه درگذشت، افزوده است: در فیلم‌های به نمایش درآمده در سال گذشته نسبت به فیلم‌های به نمایش درآمده در چهارسال قبل تعداد صحنه‌های سیگارکشیدن به نصف رسیده است.

در سال 2009 نیز در حدود نیمی از 145 فیلم سینمایی دراین بررسی اصلا صحنه‌ای از سیگار کشیدن وجود نداشت. در فیلم‌هایی که برای کودکان و نوجوانان ساخته شده بودند،‌ این میزان بالاتر و در حد 61 درصد بود.

اما اندکی بیشتر از نیمی از فیلم‌هایی که درجه « تماشا به همراه والدین برای کودکان زیر 13 سال» گرفته بودند‌، سیگار کشیدن را نشان داده بودند.

نکته های جالب درباره مصرف سیگار در سینما

می‌گفتند سرجئو لئونه می‌کوشید با کلوزآپهای عظیم از چهره «ایست وود» به کمک دیالوگهایش شتافته و بر قدرت و جذابیت شخصیت اول فیلمش بیفزاید، اما ظاهرا ایست وود خود، بیشتر دیالوگهایش را حذف می‌کرد و باقیمانده جملاتش را هم از نو می نوشت.

ایست وود به خوبی فهمیده بود جابجایی سیگار برگ در دهانش از یک سمت به سمت دیگر بیش از هر دیالوگ دیگری کارگر است و واقعا هم چنین بود ... اما ... نکته اینجاست که او خود از این حالت در رنج بود!

مردی که همه ما چهره‌اش را با سیگار برگ در دهان و شنل و کلاه کابویی به خاطر داریم، که با دو انگشت سیگارش را خونسردانه جابجا می‌کرد، انتهایش را می جوید و دور می انداخت، از سیگار متنفر بود و می‌گفت سخت ترین قسمت بازی‌ام تحمل این سیگار برگ در تمامی فیلم در دهانم است...!

یول براینر، یکی از مردانه‌ترین چهره‌های سینمایی که به خاطر داریم، که نقش منفی را دلپذیر می کرد، سیگارش جزئی از شمایلش شده بود و زمانیکه در 1985 در 70 سالگی بر اثر سرطان ریه از دنیا رفت، انجمن ریه آمریکا مجموعه‌ای از فیلمهای تبلیغی را پخش کرد که در آن براینر دردمند، از تمام کسانی که سیگار می‌کشند تمنا می کرد تا از این عادتی که به قیمت جان او تمام شده است دست بردارند.


جیمز دین کودک چهره و کودک سال! سیگار را یاغیانه بر گوشه لب داشت. شاید برای بزرگتر جلوه کردن و شاید همین یک قلم بر جذابیت عجیب و غریب او در میان همسالان مذکر و شیفتگانش می‌افزود، در« شرق بهشت»، «شورش بی دلیل» و «غول»؛ سیگار و جیمز دین به هم آلوده اند.

توقف پخش برنامه‌ی رادیو-تلویزیونی چاوز

Posted: 23 Aug 2010 10:34 AM PDT

در آستانه‌ی انتخابات پارلمانی ونزوئلا، پخش برنامه‌ی رادیو - تلویزیونی چاوز متوقف شد.

به گزارش ایسنا، دفتر رییس‌جمهور ونزوئلا، هوگو چاوز، اعلام کرد که برنامه‌ی ویژه رادیو_تلویزیونی رییس‌جمهور این کشور که هر هفته در روزهای یکشنبه پخش می‌شد، تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور به روی آنتن نمی‌رود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برنامه‌ی «سلام رییس‌جمهور» هر هفته از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی دولتی ونزوئلا به روی آنتن می‌رفت و چاوز در این برنامه به پرسش‌های بینندگان و شنوندگان ونزوئلایی پاسخ گفته و نظرات خود را درباره‌ی مسائل داخلی ونزوئلا و رویداد‌های جهانی بیان می‌کرد، این درحالی است که مخالفان چاوز وی را متهم به استفاده از این برنامه برای کسب رای برای حزبش در انتخابات آتی پارلمانی که در تاریخ 26 سپتامبر برگزار می‌شود، کرده‌اند.

در حدود یک ماه قبل نیز چاوز اعلام کرد که به‌زودی نماینده‌ای را از جانب خود در هیات مدیره تنها شبکه‌ی تلویزیونی مخالفش منصوب می‌کند.

در حال حاضر تنها یک شبکه‌ی تلویزیونی در ونزوئلا انتقادات شدیدی را به چاوز وارد می‌کند که مالک آنها از مدت‌ها قبل به اتهام عدم پرداخت مالیات تحت تعقیب پلس ونزوئلا بوده و به آمریکا متواری شده است.

در ماه ژانویه نیز شبکه‌ی تلویزیونی منتقد رییس‌جمهور ونزوئلا که از پخش سخنرانی‌های چاوز سرباز زده بود، به همین دلیل تعطیل شد.

براساس قوانین این کشور، شبکه‌های تلویزیونی موظف هستند سخنرانی رییس‌جمهور این کشور را پخش کنند.

ممنوعیت توییتر برای کریکت‌بازان انگلیس

Posted: 23 Aug 2010 10:34 AM PDT

کریکت‌بازان انگلیس با ممنوعیت استفاده از وب‌سایت‌های شبکه اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، مدیریت تیم کریکت انگلیس با حمایت اندرو استراس، کاپیتان تیم برای نوشتن این بند در قراردادهای جدید هیات کریکت انگلیس و ولز برای ممنوع کردن بازیکنان در سال 2010 - 2011 از ارسال توییتر به هنگامی که در خدمت تیم هستند، قاطع به نظر می‌رسد.

بر اساس گزارش روزنامه انگلسی میل، چهار نفر از بازیکنان تیم کریکت انگلیس در صفحات توییتر خود هواداران زیادی یافته و حدود 150 هزار نفر را جلب کرده‌اند.

اما در حالی که این بازیکنان ارسال پیام در توییتر را تفریح بی‌ضرری با پتانسیل تبلیغی برای ذکر نام اسپانسرها می‌دانند، مدیریت تیم خواهان این است که آن‌ها هنگام انجام بازی‌های بین‌المللی، برروی تمرین و عملکرد بهتر در زمین متمرکز شوند.

بر اساس این گزارش مسوولان این تیم نگرانند ارسال پیام‌های توییت موجب درز اسرار رختکن و افشای عمومی آن‌ها شود.

سرویس میکرووبلاگ‌نویسی توییتر که از طریق رایانه و تلفن همراه دسترس‌پذیر است، به کاربران امکان می‌دهد پیام‌هایی در 140 کاراکتر یا کم‌تر به یکدیگر ارسال کنند.

فناوری بلوتوث؛ تهدید یا فرصت؟

Posted: 23 Aug 2010 10:34 AM PDT

همشهری، حمید ضیایی‌پرور - ۸۰ درصد محتوای بلوتوث‌های مبادله شده بین افراد، غیراخلاقی است. نتیجه‌ای که از این گزاره گرفته می‌شود این است که باید این فناوری را مسدود کرد! اما متأسفانه با این یکی نمی‌شود با همان سبک پیامک یا پیام مولتی‌مدیا برخورد کرد. اینترنت نیز نیست که بشود موقتا تعطیلش کرد حتی اگر کل شبکه مخابرات نیز قطع شود باز هم بلوتوث کار می‌کند؛ این یعنی رسانه جدید.

بلوتوث، پروتکل استانداردی است که ارتباطات بی‌سیم میان دو دستگاه اعم از رایانه، تلفن‌همراه و دستگاه‌های دیگر را در برد کوتاه امکان‌پذیر می‌کند.بلوتوث امروزه در لپ‌تاپ‌ها، رایانه‌های جیبی، دوربین‌ها، چاپگرها، تلفن‌های همراه، موس و کیبورد، دستگاه‌های پخش موسیقی دیجیتال، اسپیکرها، خودروها و حتی دستگاه‌های پزشکی مانند دستگاه مونیتور قلب مشاهده می‌شود.

خب حالا با این فناوری چه باید کرد؟ برای پاسخ به این سؤال باید کمی از عقب‌تر شروع کرد. از زمانی که داستان ورود فناوری به ایران مطرح شد برخی به آن به چشم تهدید نگریستند و برخی به چشم فرصت. اصل دعوا از همین جا آغاز می‌شود. اگر فناوری و به‌خصوص فناوری‌های جدید رسانه‌ای تهدید تلقی شود تمام تلاش‌ها بر این متمرکز می‌شود که چگونه می‌توان با آن مقابله کرد، هزینه و بودجه‌های هنگفت صرف می‌شود تا از رشد آن جلوگیری شود، هم و غم متولیان فرهنگی هم این می‌شود که به خانواده‌ها و مردم هشدار بدهند که این فناوری حامل فلان تهدید‌ها و خطرها است و هر روز داستان‌های جدید و وحشتناک‌تری از عواقب استفاده از این فناوری‌ها بیان می‌شود.

اسامی این فناوری‌ها تبدیل به کلمات ممنوعه می‌شود. بعد کلی انرژی صرف می‌شود تا مثلا شاهد مثال آورده شود از مضرات و عواقب و پیامدهای منفی این فناوری‌ها در آن سوی آب‌ها و البته این تلاش‌ها هرگز منجر به توقف کاربری این فناوری‌ها در داخل نمی‌شود.

اما اگر به فناوری‌های جدید به چشم فرصتی جدید نگاه شود کل ماجرا، روند دیگری خواهد پیمود. آن وقت تلاش‌ها بر این متمرکز می‌شود که در باره نحوه استفاده از این فناوری‌ها در جامعه، برنامه‌ریزی شود، بر موج رشد فناوری‌ها سوار شویم و به این بیندیشیم که چه محتوایی را می‌توان در بستر این فناوری‌های جدید رسانه‌ای جاری ساخت. این رویکرد منجر به تولید محتوا، برنامه‌ریزی کاربردی، ارزش افزوده، سرگرمی، تفریح، آموزش، انتقال مفاهیم و دانسته‌ها و تجربیات بر بستر این فناوری‌های جدید می‌شود.
داستان بلوتوث عینا همین داستان است.

بله ما هم در باره فیلم‌های غیراخلاقی که میلیون‌ها بار از طریق بلوتوث‌های ناشناس بین مردم در مترو و اتوبوس ردوبدل می‌شود، بسیار شنیده‌ایم و اتفاقا آنها را ساخته و پرداخته ذهن‌های متوهم نمی‌دانیم، اما مسئله اینجاست که ما چه محتوایی برای انتقال بر بستر فناوری بلوتوث تولید کرده‌ایم؟ آیا فرهنگ، تمدن، آموزه‌های ملی و دینی ما قابلیت تبدیل به محتوای بلوتوثی ندارد؟

اخیرا خبری منتشر شد که جهاد دانشگاهی جشنواره بلوتوث‌های قرآنی را برگزار می‌کند. آفرین به این تفکر. اگر هر سازمانی، هر نهادی، به این فکر کند که ظرفیت‌هایش برای تولید محتوا در قالب این فناوری چیست و از این فناوری رسانه‌ای جدید چه استفاده‌هایی در سازمان می‌توان انجام داد، آن قدر محتوا تولید می‌شود که فضای غالب بلوتوث‌های ردوبدل شده در میان مردم را همین‌ها پر می‌کند.

اگر به جای تحریم ورود تلفن همراه به مدارس، بر عکس به این اندیشیده شود که تلفن همراه چه ظرفیت‌هایی برای آموزش دارد، شاید مشکل تا حدی برطرف شود. کشورهایی هستند که از جذابیت موبایل برای ارائه تحقیقات دانش‌آموزان، پرسش و پاسخ، انتشار متون درسی و کتاب ها، بروشورهای کمک آموزشی، بازی‌های آموزشی روی موبایل و مستند‌سازی‌ و فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان استفاده می‌کنند. بله چون این امور زحمت دارد و ما هم بودجه و نیروی انسانی و محتوای کافی دیجیتال نداریم، بهترین راه این است که صورت مسئله را پاک کنیم و این طوری هیچ کس به زحمت نمی‌افتد و اساسا مسئله‌ای وجود ندارد که بخواهیم حل کنیم.

یا مثلا بلوتوث قابلیت فراوانی برای راهنمایی ارباب رجوع در سازمان‌ها و اداره‌ها، بازدید‌کنندگان نمایشگاه‌ها، مراجعین بانک‌ها و نشر اطلاعات در تیراژ بالا دارد. در کنفرانس‌ها و همایش‌ها نیز می‌توان از این فناوری استفاده مثبت کرد. به تازگی نسل جدیدی از بلوتوث با قابلیت انتشار در فاصله‌های زیاد (بالاتر از10 متر متداول و گاه تا چند کیلومتر) نیز ابداع شده است.

از این فناوری می‌توان حتی برای ارتباط میان ماشین‌ها، وسایل و ابزار مختلف الکترونیکی استفاده کرد. بلوتوث چیزی مانند خود تلفن است. سال گذشته خبری در باره نصب سامانه هوشمند بلوتوث سلامت در بیمارستان‌های کشور منتشر شد که بر مبنای آن بیماران و مراجعان چندین بیمارستان در تهران از طریق این سامانه می‌توانستند اطلاعاتی شامل نرم افزار، کتاب و متون مولتی‌مدیای آموزشی در زمینه پیشگیری از آنفلوانزای نوع A را از طریق بلوتوث دریافت کنند.

بلوتوث از کجا آمد؟

عنوان فناوری بلوتوث از نام هرالد بلوتوث، پادشاه قرن دهم دانمارک گرفته شده که موفق شد این کشور و بخشی از نروژ را یکی کند؛ بلوتوث نیز همین کار را با پروتکل‌های ارتباطی یکسان انجام داده و آنها را در یک استاندارد جهانی یکی می‌کند. طراحان این فناوری برای نخستین‌بار از بلوتوث به‌عنوان نام کد استفاده کردند اما با گذشت زمان این نام باقی ماند.

انتخاب این نام برای این فناوری نشان می‌دهد شرکت‌های منطقه اسکاندیناوی تا چه اندازه در صنعت مخابرات تأثیرگذار و مهم بوده‌اند. لوگوی بلوتوث نیز همانند نام آن منشأ یکسانی داشته و ترکیبی است از حرف لاتین «اچ» که به شکل ستاره است و حرف «بی» ‌که ابتدای نام شاه دانمارک است.نام و لوگوی بلوتوث علامت تجاری متعلق به گروه تجاری خصوصی Bluetooth SIG است که در ماه سپتامبر 1998 تأسیس شده و متشکل از شرکت‌های بزرگ از صنایع مخابرات، رایانش، اتوماسیون صنعتی و خودرو مانند مایکروسافت، اریکسون، IBM، اینتل، موتورولا، نوکیا و توشیباست.

ماریا خورسند، بانوی 49ساله ایرانی، یکی از مدیران مشهور صنعت آی‌تی جهان است که در زمان مدیریت خود در شرکت اریکسون سوئد، ریاست این پروژه را بر عهده داشته است و در واقع مادر معنوی تکنولوژی بلوتوث محسوب می‌شود. ماریا خورسند در سال 1957 (1336) در شهر ساری، مرکز استان مازندران ایران، متولد شده است. او در سال 1975 به لس‌آنجلس مهاجرت کرد و فوق‌لیسانس کامپیوتر خود را از دانشگاه فولرتون (Fullerton) کالیفرنیا گرفت.

او به‌مدت 2 سال نیز مدیرعامل شرکت مشهور تولید سخت‌افزار دل (Dell) بود. بلوتوث فناوری شبکه است که با میزان مصرف نیروی فوق‌العاده کم (یک میلی وات) برای دستگاه‌هایی که با باتری موبایل کار می‌کنند ایده‌آل است. به‌علاوه بلوتوث به‌دلیل اینکه می‌تواند به‌طور خودکار دستگاه‌های بلوتوث دیگر را شناسایی و بدون دخالت کاربر با آنها ارتباط برقرار کند، به کاربر متکی نیست.این سیستم به فناوری امواج رادیویی و پروتکل نرم‌افزاری که انتقال داده به دستگاه‌های دیگر را امکان‌پذیر می‌کند، متکی است.

این فناوری دستگاه‌های مختلف را قادر می‌سازد با استفاده از قوانین خاصی مانند میزان اطلاعاتی که ارسال خواهند شد، نوع ارتباط میان 2دستگاه و فرکانس رادیویی یا فرکانس‌هایی که این ارتباط روی آنها به وقوع خواهد پیوست، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.امواج رادیویی کم انرژی، سیستم انتقال اصلی در شبکه بلوتوث هستند. فرکانس دستگاه‌های مجهز به بلوتوث از 402/2گیگاهرتز تا بلندی 480/2گیگاهرتز است که این دامنه فرکانس به وسیله توافقنامه بین‌المللی برای ISM یا دستگاه‌های پزشکی، صنعتی و علمی اختصاص یافته است.

دستگاه‌های دیگری که در بازار از باند ISM استفاده می‌کنند، بازکننده‌های در پارکینگ، تلفن‌های بدون سیم و دستگاه‌های مونیتورینگ کودکانند که تمامی این دستگاه‌ها خطر تداخل میان دستگاه‌های بلوتوث را افزایش می‌دهند و برای اجتناب از این مشکل، دستگاه‌های بلوتوث تنها از حدود یک میلی وات نیرو برای انتقال امواج خود استفاده می‌کنند که محدوده مؤثر انتقال اطلاعات میان دستگاه‌های بلوتوثی را 10 متر کرده و به این ترتیب احتمال تداخل میان دستگاه‌های نزدیک را کاهش می‌دهد.
با این همه، نیروی کم مورد نیاز دستگاه‌های بلوتوث آنها را قادر می‌سازد تا بتوانند با دستگاه‌هایی که دور از تیررس مصرف‌کننده هستند و ممکن است در اتاق دیگری در ساختمان باشند، ارتباط برقرار کنند.

بلوتوث فناوری انتقال داده تک به تک نیست، از این‌رو می‌تواند همزمان با 8 دستگاه در یک محدوده ارتباط برقرار کند. یک دستگاه بلوتوثی هنگامی که با دستگاه استفاده‌کننده از فرکانس مشابه برخورد می‌کند، می‌تواند از حدود 1600فرکانس مختلف و تصادفی انتخاب شده، در هر ثانیه از زمان انتقال داده‌ها برای به حداقل رساندن زمان تداخل با دستگاه‌هایی که از همان فرکانس استفاده می‌کنند، بهره بگیرد.

نسخه جدید بلوتوث

نسخه 3 بلوتوث به طرز چشمگیری سرعت بیشتری برای انتقال عکس، ویدئو، آهنگ و فایل‌های دیگر در ظرف چند ثانیه یافته است.

یکی از راه‌هایی که بلوتوث 3 سرعت انتقال فایل‌ها را افزایش می‌دهد، استفاده از اتصال بی‌سیم وای فای از طریق پروتکل 11/802 Adaption Layer است که با استفاده از آن یک دستگاه بلوتوث 3 می‌تواند با دستگاه دیگر ارتباط برقرار کند و با استفاده از وای فای، فایل‌ها را منتقل کند و اگر وای‌فای وجود نداشته باشد بلوتوث مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نسخه جدید بلوتوث همچنین دارای امکانی است که شمار قطعی‌های ایجاد‌شده که به دلایلی مانند قرار گرفتن تلفن همراه در جیب روی می‌دهد را کاهش می‌دهد. ترانسفرجت که به کد رمز نیاز نداشته و بیش از صد برابر سریع‌تر از بلوتوث عمل می‌کند به‌عنوان استاندارد ارتباط بی‌سیم جدیدی که معایب کمتری داشته و مطمئن به شمار می‌رود، رقیب جدی بلوتوث خواهد بود.

این فناوری ساخت سونی، از امواج کم‌قدرت و فوق باند عریض UWB برای ارسال داده تا 375 مگابیت بر ثانیه در فاصله‌ای حدود 3سانتی‌متر استفاده می‌کند و از حمایت غول‌های فناوری مانند سامسونگ، توشیبا، پاناسونیک، کداک و هیتاچی برخوردار است. این استاندارد بی‌سیم وعده می‌دهد روند پرزحمت جفت‌سازی دستگاه‌ها را با جایگزین سریع‌تری عوض کند که در آن کاربران تنها باید 2 دستگاه را کنار هم قرار داده و مشخص کنند چه اطلاعاتی باید ارسال شود.

اینتل رایانه‌های ذهن‌خوان می‌سازد

Posted: 23 Aug 2010 10:27 AM PDT

به گفته محققان پروژه رایانه‌های ذهن‌خوان اینتل، فن‌آوری جدید به افراد امکان می‌دهد تنها با فکر کردن حروف را دیکته کرده و اینترنت را جست‌وجو کنند.

به گزارش ایسنا، برخلاف رایانه‌های فعلی که با مغز کنترل می‌شوند و کاربران را ملزم می‌کنند به عنوان مثال برای کنترل نشانگر موس برروی صفحه نمایش، انجام این حرکت فیزیکی را تصور کنند، فن‌آوری جدید قادر است کلماتی را که به ذهن می‌آیند، مستقیما تفسیر کند.

دانشمندان اینتل نقشه مشروحی از فعالیت در مغز را برای تک تک واژه‌ها تهیه می‌کنند که می‌تواند برای تطبیق با فعالیت مغزی کسی که از رایانه استفاده می‌کند، مورد استفاده قرار گرفته و به دستگاه امکان دهد واژه‌ای را که کاربر به آن فکر می‌کند، تشخیص دهد.

به گفته دین پامرلو، محقق ارشد در لابراتوارهای اینتل، دستگاه‌هایی که در حال حاضر نیاز به اطلاعات کافی از فعالیت مغزی داشتند، اسکنرهای مغناطیسی هسته‌یی حجیم و گران مانند اسکنرهای مورد استفاده در بیمارستان‌ها بودند.

اما اقداماتی در دست انجام است تا قطعات کوچک‌تر از تجهیزاتی تولید شود که می‌توانند همانند هدست پوشیده شده و همان سطح از اطلاعات را فراهم کنند.

اینتل پیش از این نمونه ای را ساخته که می تواند واژه هایی مانند پیچ گوشتی و طویله را با بررسی حدود 20 هزار نقطه در مغز تشخیص دهد. اما هرچه فن‌آوری اسکن مغز پیشرفته‌تر شود قابلیت رایانه برای تشخیص فکر کاربر بهبود خواهد یافت.

رشد تیراژ روزنامه‌ها در آمریکای لاتین

Posted: 23 Aug 2010 10:26 AM PDT

پیش‌بینی می‌شود تیراژ روزنامه‌ها در آمریکای لاتین در ظرف پنج سال آینده رشد کند و بیش از 7.5 میلیارد دلار آمریکا درآمد به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش پرایس واتر هوس با عنوان چشم‌انداز رسانه و سرگرمی برای 2014 - 2010، برزیل و آرژانتین در این رشد پیشرو هستند و انتظار می‌رود به ترتیب شاهد رشد 2.2 و 1.4 درصدی باشند.

با این همه کشورهایی مانند کلمبیا و ونزوئلا شاهد کاهش بین 0.8 تا 0.2 درصدی خواهند بود اما بر اساس یک بررسی جداگانه اخیر که از سوی گروه مدیا سائوپالو انجام گرفت، برزیل توسعه قوی در تبلیغات طی 10 سال گذشته را تجربه کرده است.

فاز اول جستجوگر ملی کلید خورد

Posted: 23 Aug 2010 10:26 AM PDT

موبنا - مدیر کل تحقیق و توسعه شرکت شرکت فن آوری اطلاعات ایران از عملیاتی شدن پروژه موتور جستجو گر ملی به عنوان یکی از پروژه های ملی خبر داد.

هادی ملک پرست در گفت وگو با موبنا با بیان اینکه پروژه موتور جستجو گر ملی در دو فاز مجزا طراحی شده است، اظهار داشت: هم اکنون این پروژه درمرحله ارجاع به پیمانکار قرار دارد.

وی افزود: پروژه موتور جستجو گر ملی روی شبکه ملی اینترانت قابل استفاده است که به عنوان یک محرک به کاربران اینترنت کشور کمک خواهد کرد.

ملک پرست با بیان اینکه این پروژه دارای یک بخش پژوهشی است که توسط دانشگاه های صاحب نظرانجام می شود، ادامه داد: نتیجه بررسی ها در مرحله پژوهشی این پروژه، منجر به پیاده سازی مرحله اصلی اجرای پروژه موتور جستجو گر ملی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول این پروژه در زمان کوتاهی انجام می شود، ادامه داد: تا پنج ماه آینده پیاده سازی مرحله اصلی اجرای پروژه اجرا خواهد شد.

چندی پیش رضا تقی پوروزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که بسیاری از کشورها دارای موتور جستجوگر بومی هستند، اعلام کرد: ایران نیز برای جوابگویی به نیازهای داخلی در نظر دارد موتور جستجوگر ملی راه اندازی کند، به همین منظور راه اندازی "موتور جستجوگر ملی" در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور پیش بینی شده است.

ارتش یمن ۲۵ خبرنگار را بازداشت کرد

Posted: 23 Aug 2010 10:26 AM PDT

همشهری آنلاین - ارتش یمن یکشنبه 25 خبرنگار را که مشغول سفر در منطقه‌ای ناآرام در شمال این کشور بودند، بازداشت کرد

خبرگزاری آلمان از حرف صوفیان (Harf Sufian) گزارش داد، دلیل بازداشت این خبرنگاران نداشتن مجوز رسمی برای بازدید از این منطقه اعلام شده است.

این خبرنگاران که در میان‌شان گزارشگران محلی رسانه‌های بین‌المللی و محلی نیز وجود داشت، در حال سفر با سه مینی‌بوس بودند که در دو ایست بازرسی ارتش در منطقه حرف صوفیان استان امران (Amran) بازداشت شدند.

این گروه که خبرنگار خبرگزاری آلمان هم در میان آن بود، شنبه شب به این منطقه وارد شد. آنها به دعوت روسای قبایل به منظور شرکت در کنفرانس صلح با هدف تحکیم صلح شکننده میان نیروهای دولتی و شیعیان به این سفر رفته بودند.

دولت یمن از دسترسی رسانه‌های بین‌المللی به حرف صوفیان و استان همسایه صعده از زمانی که درگیری در سال 2004 آغاز شد، جلوگیری می‌کند.

نخستین فیلم سه‌بعدی ایران: «مامانم را قورت نده»

Posted: 23 Aug 2010 10:26 AM PDT

حسین صابری خبر از ساخت نخستین فیلم سه بعدی ایران با عنوان موقت «مامانم را قورت نده» داد.

این تهیه‌کننده با اعلام این خبر به فارس گفت: این فیلم اولین کار سه‌بعدی است که ساخته می‌شود و ما حدود یکسال برای آماده‌سازی روند تولیدش وقت صرف کرده‌ایم.

وی افزود: ما سه دقیقه از فیلم را تست زدیم و پاسخ خوبی از آن گرفتیم و از برآیند کار راضی بودیم.

صابری با اشاره به روند ساخت این فیلم سه بعدی به فارس گفت: فیلمنامه این اثر توسط «مهدی کیا» و «امیرحسین جهت‌دوست» نوشته شده است.

وی گفت: طرح فیلمنامه در اختیار بنیاد سینمایی فارابی قرار داده شد که مورد موافقت اولیه قرار گرفت و قرار شد تغییراتی روی آن اعمال شود که در این روند آقای «مجید رضابالا» به عنوان مشاور فیلمنامه از سوی بنیاد سینمایی فارابی در آماده‌سازی بهتر فیلمنامه به ما کمک می‌کنند.

حسین صابری درباره ویژگی‌های ساخت «مامانم را قورت نده»، گفت: این فیلم کاملا در داخل کشور ساخته می‌شود و چون سه‌بعدی است کاملا در فضای خارجی از پارک شهر بازی تا تونل تاریک فیلمبرداری می‌شود. فیلمبرداری کار دو دوربینه و با تکنولوژی سه‌بعدی انجام می‌شود که با کسب موافقت همکاری فارابی، به‌زودی وارد پیش‌تولید خواهد ‌شد.
وی همچنین گفت: عنوان موقت این فیلم «مامانم را قورت نده» است که صددرصد عنوان آن تغییر خواهد کرد. این فیلم از فضایی فانتزی برخوردار است.

به گفته صابری، کارگردان این پروژه در اطلاع‌رسانی‌های بعدی معرفی می‌شود.

مشکلات وایمکسی برای مشتریان ایرانسل / اینترنت پرسرعتِ کُند!

Posted: 23 Aug 2010 10:17 AM PDT

فناوری اینترنت پرسرعت بی سیم، وایمکس، که هم اکنون از سوی اپراتور ایرانسل عرضه می شود مشکلاتی را برای کاربران آن به وجود آورده است که نظارت بیشتر نهادهای مسئول در این حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و رفع مشکلات از سوی این اپراتور را می طلبد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون "وایمکس" به یکی از پرطرفدارترین فناوریهای موجود در جهان برای توسعه اینترنت پرسرعت تبدیل شده به گونه ای که بعضی از شهرهای بزرگ جهان با این فناوری توانسته اند پوشش کاملی را برای دسترسی به اینترنت شهروندان در هر نقطه ای که باشند فراهم کنند.

در کشور ما نیز که امکانات فیبرنوری تا داخل منازل وجود ندارد و سیستم های ADSL نیز موفقیت چندانی نداشته اند اگر بگوییم دسترسی از طریق وایمکس یکی از اساسی ترین ابزار مورد نیاز شهرهای الکترونیکی است بیراه نگفته ایم. بنابراین تلاش برای راه اندازی فناوری وایمکس در کشور یکی از راههای اساسی افزایش ضریب نفوذ اینترنت و فراگیر شدن این تکنولوژی محسوب می شود.

تا قبل از واگذاری امتیاز بهره برداری از این فناوری در کشور گفته می شد اشکالاتی که در توسعه اینترنت پرسرعت با سیم (ADSL) در ایران وجود داشته و عموما از جانب شرکت مخابرات پیش می آمده دیگر در سیستمهای وایمکس وجود نخواهد داشت چرا که برای ارائه سرویس ADSL حتما شرکتها باید وارد فضای متعلق به مخابرات می شدند که به آنها نیز این اجازه داده نمی شد و یا محدودیت های زیادی در این زمینه وجود داشت اما در وایمکس این الزام وجود ندارد و اپراتورهای آن می توانند کاملا مستقل از مخابرات عمل کنند.

اما در حال حاضر با وجودی که اپراتور وایمکس ایرانسل موفق شده در موعد مقرر این سرویس را در 10 شهر کشور راه اندازی کند وجود برخی نارسایی ها و ناهماهنگیها از سوی این اپراتور و مسئولان نظارتی سبب شده تا مشتریان و کاربران این فناوری آنچنان که باید از آن راضی نباشند.

توجه به این نکته نیز ضروری است که فناوری وایمکس هم اکنون تنها از سوی اپراتور ایرانسل عرضه می شود و ارائه سرویس سه اپراتور دیگر دارای مجوز فعالیت آنچنان محسوس نیست. به همین دلیل خبرگزاری مهر مشکلات متقاضیان این اپراتور را مورد بررسی قرار داده است.

داستان تکراری ورود فناوریهای جدید به کشور

داستان فناوری وایمکس ما را به یاد سالهای اولیه ورود تلفن همراه به کشور و در دست گرفتن گوشی های بزرگ موبایل از سوی افراد معدودی می اندازد که حاضر بودند ریسک استفاده از فناوری جدید و مشکلات ناشی از آن را بپذیرند.

استفاده از فناوری تلفن سیار به حدی جذاب بود که در کمتر از یک دهه توانست با تمام نارسایی هایی که هنوز هم به اتمام نرسیده محبوبیتی خاص در میان اقشار مختلف جامعه پیدا کند که استفاده بیش از 53 میلیون نفر در کشور نمود بارزی بر این ادعا است اما وضعیت وایمکس تا حدودی متفاوت است چرا که کاربرانی می خواهند از این فناوری استفاده کنند که به نوعی با اینترنت آشنا هستند و درصددند تا طعم استفاده از اینترنت بدون سیم را با سرعت دسترسی بالا و کیفیت به مراتب بهتر از اینترنت دایل آپ و ADSL بچشند.

هم اکنون برخی کاربران اینترنت برای رسیدن به این خواسته با مشکلاتی مواجهند که به عقیده کارشناسان به عدم پشتیبانی مناسب اپراتور سرویس دهنده، نحوه عملکرد نظارتی سازمان تنظیم مقررات به عنوان نهاد متولی نظارت بر بازار و دست آخر نیز نبود اطلاع رسانی لازم برای کاربران مربوط می شود.

به اعتقاد کارشناسان مهم ترین شرطی که می تواند باعث موفقیت فناوری وایمکس شود اطلاع رسانی به موقع و تلاش در جهت ارزان بودن خدمات آن است که اپراتور ایرانسل به عنوان یکی از چهار اپراتور وایمکس توانسته تا حد قابل توجهی این بخش را به مرحله اجرا درآورد و سرویس های خود را با قیمت بسیار پایین تر از دیگر اپراتورهای دیتا در کشور ارائه دهد. اما با این وجود شواهد نشان می دهد که برخی مشترکان وایمکس از خدمات این اپراتور راضی نیستند و معتقدند وایمکس نیز مانند ADSL و دایل آپ نتوانسته خدمات اینترنت را با دسترسی آسان و ارزان در اختیارشان قرار دهد.

پشت خط بمان تا به اولین اپراتور وصل شوی!

یکی از مشکلاتی که هم اکنون کاربران و متقاضیان وایمکس ایرانسل با آن مواجه هستند دسترسی به مرکز تماس مشتریان این اپراتور و سیستم پاسخگویی این شبکه است که اگرچه این مرکز به صورت شبانه روزی و 24 ساعته دایر است اما گله مندی برخی از مشترکان را به همراه داشته است.

بررسی ها نشان می دهد که مدت زمان انتظار برای پاسخگویی اپراتورهای مرکز تماس ایرانسل و عدم تسلط کافی برخی از این اپراتورها برای ارائه توضیحات و پاسخ به برخی ابهامات مورد نظر از جمله مواردی است که کاربران نسبت به آن شکایت دارند.

متقاضیانی که تماس با مرکز شبانه روزی وایمکس ایرانسل را به عنوان راهی برای ارائه تقاضای ثبت نام انتخاب می کنند باید دقایق زیادی را منتظر بمانند تا به اولین اپراتور آزاد این سرویس متصل شوند. البته دراین مورد گفته می شود که تنها هزینه تماس یک دقیقه برای تماس گیرنده محاسبه می شود اما با این وجود همین مدت انتظار نیز برای متقاضیان بسیار طاقت فرسا است.

آیا اینترنت بی سیم در عرض یک هفته به منازل شما می آید؟

برخی از کسانی که سرویس وایمکس ایرانسل را خریده اند و یا به نوعی در شرف خریدن این سرویس قرار دارند معتقدند که نمایندگی های فروش وایمکس ایرانسل در بحث ثبت نام و زمان دریافت سرویس با متقاضیان همکاری نمی کنند و این مسئله باعث شده تا متقاضیان این سرویس برای دریافت آن زمان زیادی را در انتظار بمانند.

سردرگمی های برخی متقاضیان پس از پرداخت مبلغ مورد نظر خطوط وایمکس و عدم راه اندازی این سرویس از سوی اپراتور از جمله مواردی است که از سوی متقاضیان به آن اشکال وارد می شود و با وجودی که گفته می شود خطوط وایمکس ایرانسل یک هفته پس از پرداخت مبلغ راه اندازی اولیه نصب می شود اما برای برخی کاربران این امر اتفاق نیافتاده است و فعال سازی این سرویس بیش از یک هفته به طول می انجامد.

استفاده از مودم های پشت بامی از سر ناچاری

به گزارش مهر، عدم اطلاع رسانی مناسب در پوشش شبکه وایمکس از سوی سیستم پاسخگوی ایرانسل از دیگر مواردی است که باعث نارضایتی مشترکان شده است به گونه ای که برخلاف انتظار متقاضی عدم پوشش مناسب این شبکه رادیویی باعث می شود مشترک به ناچار از مودم های پشت بامی (Out door) که قیمتی به مراتب گرانتر از مودم های داخلی دارند استفاده کند.

برخی خریداران وایمکس می گویند که ایرانسل ابتدا مودم داخلی ارزان قیمت را به ما پیشنهاد می دهد اما در زمان نصب به دلیل عدم پوشش دهی تغییر موضع داده و نوع مودم دیگری را به ما پیشنهاد می دهد که به ناچار مشترک باید نسبت به خرید آن با هزینه بیشتر اقدام کرد.

هم اکنون مودم داخلی وایمکس 69 هزار و 900 تومان، مودم پشت بامی 199 هزار و 900 تومان و مودم وای فای ایرانسل که قابلیت اتصال 4 پورت برای شبکه، نوت بوک، پی سی و موبایل را دارد به قیمت 99 هزار و 900 تومان فروخته می شود که به غیر از مودم پشت بامی دو نوع دیگر قابلیت جابجایی خواهند داشت.

برخی کاربران وایمکس می گویند تا زمانی که ایرانسل در بازار وایمکس رقیبی نداشت و به تنهایی این بازار را در اختیار گرفته بود مشتریان مجبور بودند تنها از این شرکت مودم تهیه کنند اما در حال حاضر که دیگر اپراتورها نیز وارد بازار شده اند خرید مودم به عهده متقاضی نیز گذاشته می شود.

هزینه هایی که بابت نصب مودم از متقاضی گرفته می شود!

برخی خریداران وایمکس از دریافت مبالغ اضافه از سوی برخی کارشناسان وایمکس و نصابان سرویس خبر می دهند و می گویند بابت نصب مودم چندین بار به نصاب هزینه پرداخت کرده اند. این در حالی است که طبق اعلام شرکت ایرانسل هیچ گونه مبلغی بابت نصب و راه اندازی سرویس در محل نباید از خریدار اخذ شود چرا که این هزینه که مبلغ 8 هزار تومان است در اولین قبض پرداختی مشترک محاسبه می شود.

یکی از کاربران وایمکس ایرانسل در این باره به خبرنگار مهر گفت: نصاب شرکت ایرانسل که برای راه اندازی مودم به منزل ما مراجعه کرده بود به دلیل عدم آنتن دهی در زمان موردنظر موفق به نصب خط نشد اما 8 هزار تومان پرداخت شد. نصاب نیز برای تکمیل فعالیت خود تنها حضور در خارج ساعت کاری را پیشنهاد داد تا بتواند مبلغی نیز مجددا دریافت کند.

این سرویس در سبد خانوار شما جای می گیرد؟

ایرانسل در اوایل تیرماه و به صورت ناگهانی قبل ازآنکه رقیبی وارد عرصه وایمکس شود قیمت اینترنت وایمکس خود را به طرز قابل توجهی کاهش داد تا این سرویس در سبد خانوار جای گیرد. این امر اگرچه به ظاهر بسیار مقبول و مورد توجه است اما منتقدان معتقدند که این اپراتور برای جذب مشترک و رقابت با دیگر اپراتورهای وایمکس قیمت سرویس خود را کاهش داده است.

هم اکنون اینترنت وایمکس ایرانسل با دسترسی 128کیلوبیت بر ثانیه ماهانه 9 هزار تومان است و اینترنت 512 کیلوبیت بر ثانبه در یک دوره 6 ماهه ماهی 48 هزار تومان خواهد بود. همچنین اینترنت وایمکس 1 مگابیت در ثانیه یک ماهه با دانلود نامحدود 79 هزار تومان و 2 مگا 125 هزار تومان است.

گفته می شود که صورتحساب قبوض مشترکان وایمکس ایرانسل در دو نوع پیش پرداختی و پس پرداختی عرضه می شود که مشترکان می توانند به صورت آنلاین و یا از طریق کارت شارژ سیمکارتهای ایرانسل نسبت به پرداخت صورتحساب خود اقدام کنند.

وایمکس می رود که جای ADSL را بگیرد

هر فناوری در بدو ورود خود با مشکلات بسیاری روبرو است که تامین زیرساخت های لازم برای توسعه شبکه وایمکس کشور نیز یکی از نگرانیهایی است که نسبت به این فناوری وجود دارد به نحوی که بسیاری از فعالان این عرصه خواستار تهیه تجهیزات مناسب برای توسعه وایمکس هستند.

افزایش پهنای باند مورد نیاز اپراتورهای وایمکس از دیگر نگرانی هایی است که وزارت ارتباطات و نهادهای تصمیم گیر باید به آن بیندیشند. در همین حال برداشتن محدودیت فعلی سرعت اینترنت برای کاربران از جمله مسائلی است که موفقیت وایمکس را بی تردید تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کارشناسان معتقدند با وجودی که وایمکس محدود به مکان نبوده و نیازمند به ظرفیت مرکز مخابرات و خط تلفن نیست به راحتی و به سرعت می تواند از سد ADSL بگذرد و ضریب نفوذ اینترنت را بزودی افزایش دهد.

با این حال آنچه که در این میان از سوی کارشناسان به آن انتقاداتی وارد است به عدم نظارت شفاف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عملکرد این اپراتور و دیگر اپراتورهای وایمکس مربوط می شود چرا که کاربرانی که با مشکلاتی در نحوه دریافت سرویس خود روبرو هستند هم اکنون هیچ اطلاعی از نهاد نظارتی این بخش ندارند و نمی دانند که برای اعلام شکایت باید به کجا مراجعه کنند.

خبرگزاری «سلامت» آغاز به کار کرد

Posted: 23 Aug 2010 10:17 AM PDT

نماینده رئیس جمهور در جمعیت هلال احمر از آغاز به کار خبرگزاری سلامت همزمان با روز پزشک خبر داد.

سید علی ریاض در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این خبرگزاری اولین خبرگزاری تخصصی در حوزه سلامت است، ادامه داد: نگاه در راه اندازی این خبرگزاری تقویت رسانه ای نظام سلامت برای رسیدن به اهداف سلامت در کشور است.

صاحب امتیاز این خبرگزاری تازه تاسیس، از رسانه ها، اندیشمندان، اهل قلم، دانشگاهیان و جامعه پزشکی برای همکاری با این خبرگزاری دعوت کرد و گفت: هدف ما ایجاد پل ارتباطی بین نهادهای سلامت و مردم با توجه به جایگاه سلامت در قانون اساسی و توجه قوا به این موضوع است.

وی ادامه داد: آدرس اینترنتی خبرگزاری سلامت www.tebna.ir است که اخبار حوزه سلامت وزارت بهداشت، هلال احمر، دانشگاههای علوم پزشکی، ورزش و حتی امور اشتغال و کار را که با سلامت انسان ارتباط دارد پوشش می دهد.

خبرگزاری مهر برای همکاران خود در این رسانه آرزوی موفقیت دارد.

سایه‌ی تهدید خشونت بر مطبوعات مکزیک

Posted: 23 Aug 2010 10:17 AM PDT

هنگامی که مهاجمان ناشناس به سمت دفاتر شبکه قدرتمند تله ویزا در مونترری و ماتاموروس نارنجک پرتاب کردند، این انفجارها پیام هشداری برای رسانه‌های این کشور قلمداد شد: مراقب پوشش جنگ مواد مخدر باشید.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش گروه رسانه‌یی Inter-American Press Association، در پنج سال گذشته 56 خبرنگار در مکزیک کشته شده‌اند که قتل بیش‌تر آن‌ها توسط خلافکاران مواد مخدر انجام گرفته است.

تنها در سال جاری 12 خبرنگار کشته شده و هشت نفر ناپدید شده‌اند. حملات نارنجکی توجهات را معطوف تابستان خطرناک برای رسانه‌ها در مکزیک کرد.

در ماه ژوییه جسد صاحب یک نشریه در ایالت مرکزی میچواوآکان در خودرویش پیدا شد. چند روز بعد جسد یک خبرنگار رادیویی از مرز ایالت نوئوو لئون که ربوده شده بود، پیدا شد. هیچ دستگیری در مورد هیچ یک از این جنایت‌ها انجام نگرفت.

در اواخر ماه ژوییه چهار خبرنگار در شهر گومز پالاسیو ربوده شدند که بنا بر اظهار مقامات، این جنایت از سوی کارتل مواد مخدر قدرتمند سینالوآ انجام گرفت. دو نفر از آن‌ها آزاد شده و دو نفر دیگر از سوی پلیس پس از دستگیری عاملان ربایش آزاد شدند.

به گفته ریکاردو تروتی، مدیر IAPA برای آزادی بیان، مکزیک اکنون خطرناک ترین کشور در آمریکای لاتین برای خبرنگاران است و در سطح جهانی با کشورهایی مانند عراق، افغانستان و فیلیپین که در جنگ بوده یا درگیر مناقشه داخلی هستند، مقایسه می‌شود.

در بخش‌هایی از مکزیک رسانه‌های محلی تا اندازه زیادی گزارش در مورد خشونت مواد مخدر را متوقف کرده‌اند. به گفته مجری اخبار تله ویزا، خبرنگاران محلی عادت کرده‌اند هر روز از مافیای مواد مخدر تماس تلفنی داشته و دستور بگیرند چگونه عمل کنند و در صورتی که از دستورات پیروی نکنند، به قیمت زندگی خود یا خانواده‌شان تمام خواهد شد.

سازمان ملل هفته گذشته گروهی به مکزیک فرستاد تا به بررسی تهدیدهای متوجه آزادی بیان بپردازند که نخستین دیدار از این نوع از مکزیک بود. در این بین IAPA فشارها بر دولت مکزیک را افزایش داده تا خشونت علیه خبرنگاران را به جای جرم ایالتی یک جرم فدرال ساخته و مجازات‌های آن را افزایش دهد.

صدها خبرنگار و دیگر اعضای رسانه‌یی اوایل ماه جاری در مکزیک به راهپیمایی اعتراض‌آمیز دست زدند تا علیه خشونت اعتراض کرده و از دولت درخواست حمایت داشته باشند.

چاپ و انتشار آگهی‌های مربوط به سگ و گربه ممنوع شد

Posted: 23 Aug 2010 10:17 AM PDT

چاپ و انتشار آگهی های مربوط به نگهداری، خرید و فروش غذای حیوانات خانگی (به ویژه سگ و گربه) ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کریمی مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب افزود: با توجه به استفتایی که از دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این زمینه به عمل آمده است چاپ و انتشار آگهی های مربوط به نگهداری، خرید و فروش، غذای حیوانات خانگی و فروشگاه انواع لوازم حیوانات خانگی به ویژه سگ و گربه در آگهی نامه ها و سایر رسانه ها شرعا دارای اشکال و ممنوع است.

کریمی اظهار داشت: از این رو ضرورت دارد به استناد بند "الف" ماده 12 آئین نامه فعالیتهای تبلیغاتی، رسانه های مختلف از پذیرش، چاپ و انتشار آگهی های فوق الذکر خودداری کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر