۱۳۸۹ شهریور ۵, جمعه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


کلیپ‌های یوتیوب باعث تشویق به کشیدن سیگار می‌شود

Posted: 26 Aug 2010 03:18 PM PDT

همشهری آنلاین - یک بررسی جدید نشان می‌دهد که یوتیوب با میزبانی ویدئوهایی که برندهای عمده سیگار را با افراد مشهور، موسیقی، موفقیت ورزشی و کارتون‌ها مربوط می‌کنند،‌ به جایی بدل شده است که باعث تشویق جوانان به سیگار کشیدن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این بررسی می‌‌گوید با توجه به اینکه محدودیت‌های قانونی آگهی‌های دخانیات که در مورد تلویزیون، رادیو و روزنامه‌ها اعمال می‌شود، در مورد یوتیوب وجود ندارد، این سایت اینترنتی پرطرفدار به جایی برای نمایش کلیپ‌هایی از "مرد مالبورو" و سایر مارک‌های سیگار بدل شود.

پژوهشگران بهداشت عمومی در دانشگاه اوتاگو در ولینگتون در نیوزیلند نمونه‌ای از کلیپ‌های ویدئویی که حاوی ارجاعاتی به پنج برند عمده سیگار بودند،‌ مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند: مارلبورو، L&M، بنسون و هجز، وینستون و مایلد سون.

آنها 163 کلیپ را بر اساس "پرطرفدارترین" رتبه‌دهی روی یوتیوب را انتخاب کردند و بعد آنها را تجزیه و تحلیل کردند، تا ببینند که آیا این برندها در این کلیپ‌ها به صورتی مثبت یا به صورتی منفی نمایش داده می‌شوند، و اگر این چنین است، چگونه.

بسیاری از این ویدئوها شامل تبلیغات تلویزیونی و پوسترهای قدیمی از دهه‌های 1950 و 1960 از جمله کارتون فلینستون‌ها، بورلی هیلبریز و حتی بیتل‌ها بودند.

هفتاد و یک درصد این کلیپ‌ها به عنوان مشوق سیگار کشیدن و چهار درصد آنها ضد سیگار طبقه‌بندی شدند، و 25 درصد از این کلیپ‌ها در هیچ از این دو رده قرار نمی‌گرفتند.

ویدئوهای مربوط به مارلبورو بیش از سایر برندها دیده شده بودند،‌ و به طور میانگین میزان دیده شدن آنها به 104000 بار رسیده بود. یکی از این کلیپ‌ها به تنهایی بیش از 2 میلیون نفر بیننده را جلب کرده بود.

این مقاله که در ژورنال تخصصی و با بازبینی کارشناسان مستقل، Tobacco Control منتشر شده است، ‌به طور مستقیم شرکت‌های بزرگ دخانیات را متهم نمی‌کند که این ویدئوها را روی یوتیوب فرستاده‌اند؛ این کار را هر کسی به طور ناشناس می‌تواند انجام دهد.

اما این بررسی می‌گوید به نظر می‌رسید این 20 ویدئوی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته "به نحوی بسیار حرفه‌ای ساخته شده‌اند" و شرکت‌های دخانیات به خاطر تخطی از حقوق مولف این کلیپ‌ها را یوتیوب را به خارج کردن این ویدئوها وادار نکرده‌اند.

این بررسی می‌گوید: "این تصویر با فعالیت بازاریابی غیرمستقیم شرکت‌های دخانیات یا نمایندگان آنه تطبیق دارد."

این پژوهشگران می‌گویند: "شرکت‌های دخانیات آماده استفاده بردن بسیار از پتانسیل بازاریابی وب 2 هستند،‌ بدون اینکه خودشان را در معرض خطر قابل‌توجه متهم شدن به تخطی از هر قانونی یا مقررات تبلیغات سیگار قرار بگیرند."

این بررسی هشدار می‌دهد که کلیپ‌های تشویق‌کننده سیگار کشیدن احتمالا نسبت به یافته‌های این بررسی مقدماتی بسیار گسترده‌تر هستند. به گفته پژوهشگران تنها معدودی از برندها در این بررسی روی یوتیوب مورد بررسی قرار گرفت و روشی که برای تعیین طرفدار سیگار بودن تصاویر به کار رفته بود، محافظه‌کارانه بود.

لوسی الکین یکی از این پژوهشگران می‌گوید یوتیوب می‌تواند با اضافه کردن "سیگار کشیدن" به فهرست‌ رده‌هایش که در ویدئو به خاطر محتوای خطرناک یا نامناسب با "پرچم‌زدن" بوسیله مردم،‌ قابل حذف شدن است، به حل این مسئله کمک کند.

الکین می‌گوید شرکت‌های دخانیات می‌گویند از این ویدئوهای مشوق سیگار کشیدن خبری ندارند یا به آنها اهمیتی نمی‌دهند.

او می‌گوید: "آنها نمی‌توانند ویدئویی را که بوسیله افراد دیگر گذاشته است، کنترل کنند، اما در مورد ویدئوهایی که به طور واضح تحت مالکیت آنها هستند، و فیلم‌های تبلیغاتی آنها هستند،‌ این شرکت‌‌ها می‌توانند با شکایت از یوتیوب به خاطر تخطی از قوانین حق مولف به برداشته شدن این ویدئوها کمک کنند."

شرکت بین‌المللی فیلیپ موریس که سیگارهای مارلبورو و L&M را تولید می‌کند در واکنش به این یافته‌ها اعلام کرد: "ما فراورده‌های دخانی را روی یوتیوب تبلیغ یا بازاریابی نمی‌کنیم،‌و از فرستادن ویدئوهایی مربوط به برندمان را روی یوتیوب را نادیده نمی‌گیریم یا به هیچ وجه این کار را تایید نمی‌کنیم."

یوکا کین، سخنگوی شرکت دخانیات ژاپن نیز گفت: "ما روی اینترنت از جمله روی یوتیوب بازاریابی نمی‌کنیم، زیرا این تبلیغات به آسانی در دسترس افراد زیر سن قانون قرار می‌گیرد."

شرکت "توتون بریتانیا آمریکا" که سیگار مارک بنسون و هاجز تولیدی آن در عمدتا در کشورهای غیرانگلیسی زبان فروخته می‌شود، نیز گفت: "سیاست ما این است که مطلقا از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک یا یوتیوب برای تبلیغ برندهای فراورده‌ای دخانی‌مان استفاده نکنیم."

شرکت بزرگ سیگارسازی آر جی رینولدز (سازنده سیگار وینستون) و یوتیوب هنوز واکنشی به نتایج این بررسی نشان نداده‌اند.

پایان پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر۶ در فیس‌بوک

Posted: 26 Aug 2010 03:17 PM PDT

فیس بوک به پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر 6 برای قابلیت چت در این سایت شبکه اجتماعی پایان می دهد.

به گزارش ایسنا، تصمیم فیس بوک که جدیدترین اقدام برای کنار گذاشتن مرورگر تاریخ گذشته‌ای است که حاضر نیست به حیاتش پایان دهد نشان دهنده ضرورت مدنظر قرار دادن ارتقا از اینترنت اکسپلورر 6 برای سازمانها است.

بر اساس پست ارسال شده در وبلاگ فیس بوک، این سایت تصمیم گرفته بهبودهای سریعی صورت داده و بهترین تجربه چت ممکن را فراهم کند که به این معنی است که دیگر از مرورگرهای اینترنت اکسپلورر 6 پشتیبانی نخواهد کرد.

اینترنت اکسپلورر 8 حدود 18 ماه قبل منتشر شد و در زمینه سهم بازار به عنوان مرورگر شماره یک شناخته شده است و علاوه بر برتری، نرخ رشد آن نیز از مرورگرهای رقیب پیشی گرفته اما متاسفانه اینترنت اکسپلورر 6 همچنان مرورگر شماره دو باقی مانده اگرچه سهمش رو به کاهش یافتن است.

بسیاری از شرکت‌ها تاکنون پشتیبانی از مرورگرهای قدیمی مانند اینترنت اکسپلورر 6 و مرورگرهایی که توسط سازندگانشان پشتیبانی نمی‌شوند را متوقف کرده‌اند. خود مایکروسافت نیز برای تشویق کاربران به رها کردن مرورگر قدیمی اش دست به تبلیغات زده است.

بر اساس آمار StatCounter، نسخه شش اینترنت اکسپلورر 18 درصد از سهم بازار مرورگرها را در اختیار دارد. یکی از دلایل ادامه استفاده از اینترنت اکسپلورر 6 وجود آن در ویندوز اکس پی است که هم‌چنان مورد استفاده گسترده است.

مرورگر اینترنت اکسپلورر 6 در سال 2001 طراحی و با ویندوز اکس‌پی عرضه شد و گسترده‌ترین مرورگر وب مورد استفاده است که استفاده از آن در زمان اوجش در سال‌های 2002 و 2003 به 80 درصد رسید.

هشدار نسبت به نیمه‌ تاریک شبکه‌های اجتماعی

Posted: 26 Aug 2010 03:17 PM PDT

خبرگزاری ایسنا - اریک اشمیت، مدیر اجرایی گوگل با ابراز نگرانی نسبت به اطلاعات زیادی که به‌صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود، پیش‌بینی کرد روزی می‌رسد که افراد برای فرار از گذشته دیجیتالی‌شان، نام خود را تغییر داده و شخصیت جدیدی برای خود درست می‌کنند.

ممکن است این نقطه نظر افراطی شمرده شود اما درست است که شبکه‌های اجتماعی ما را وادار ساخته به‌صورت دقیق‌تری به بررسی و تعریف دوباره مفهوم حریم خصوصی و هویت بپردازیم.

مزایای مهیج زیادی درباره تحول وب و ظهور شبکه اجتماعی وجود دارد. فیس بوک و توییتر افراد را قادر ساخته‌اند با خانواده و دوستانشان ارتباط داشته و پلت‌فرمی را برای اشتراک‌گذاری اطلاعات و در ارتباط ماندن فراهم می‌کند. جنبه فوری به روزرسانی وضعیت شبکه اجتماعی نیز جست‌وجو و اخبار فوری را تغییر داده است.

مشکل این است که شبکه اجتماعی هم‌چنین ابزار قدرتمندی برای از بین بردن شهرت در سطح کلی و ابعاد بی‌پایان مجازی است. به‌محض اینکه اطلاعاتتان را به‌صورت آنلاین قابل دسترس می‌کنید، در چند ثانیه در سراسر جهان به اشتراک گذاشته می‌شود و پس از دهه‌ها هم‌چنان می‌تواند به‌یاد آورده شود.

دیگر شامل بودن ارایه اطلاعات اشتراک شبکه اجتماعی شما برای روند تقاضای شغل غیرمعمول نیست. کارفرمایان فن‌آوری دان خواهان بررسی پروفایل فیس بوک و تاریخچه توییت‌نویسی متقاضی شغل هستند.

آنچه که شما می‌گویید و آنچه که در اینترنت انجام می‌دهید، مطالب زیادی در موردتان می‌گوید. بررسی شخصیت آنلاین فرد چشم‌انداز بکر و دقیق از آنچه که هست را به کارفرما می‌دهد و در مقایسه با تست‌های رواشناسی شخصیت یا لیاقت برمبنای سال‌های گذشته، ابزار موثرتری برای بررسی کارمندان مورد انتخاب است.

فهرست بلندبالا و رو به رشد از داستان‌های افرادی وجود دارد که درنتیجه به روزرسانی وضعیت فیس بوک یا پیام‌های توییتر شغل خود را از دست داده‌اند. معمولا بدگویی از رییس یا شغل در یک سایت شبکه اجتماعی یا ارسال تصاویری از تفریحی که کرده‌اید، در حالیکه خود را به مریضی زده بودید، ایده خوبی نیست. کارفرمایان مراقب‌اند، بنابراین اعلام کردن آنلاین اینکه از شغل خود متنفرید، راه سریعی برای لغو پیشنهاد کاری است که به شما داده شده است.

برخی از بانک‌ها از خدماتی مانند Rapleaf برای کنترل شبکه اجتماعی و ثبات مالی و سابقه اعتبار اتصال‌های شبکه اجتماعی فرد استفاده می‌کنند. بانک برمبنای ثبات مالی و سابقه اعتبار اتصال‌های شبکه اجتماعی فرد، می‌تواند فرض کند که فرد مورد نظر تا چه اندازه می‌تواند ریسک اعتبار داشته باشد.

هم‌چنین در روابط خانوادگی به‌خصوص زمانی که بین یک زوج اختلاف ایجاد می‌شود، سایت‌های شبکه اجتماعی به منزله معدن‌های طلایی برای وکلا محسوب می‌شوند که با استخراج مطالب ارسال شده در این سایت‌ها از آن‌ها علیه فرد در دادگاه استفاده می‌کنند.

شاید شما با اصطلاح "یک فیل هرگز فراموش نمی‌کند" آشنا باشید؛ اینترنت نیز هرگز فراموش نمی‌کند و ظرفیت ذخیره‌سازی آرشیو شده زتابایتی آن در ظرف چند ثانیه به کمک شرکت‌هایی مانند گوگل قابل جست‌وجو است. بنابراین توصیه می‌شود به جای تغییر هویت به‌منظور به فراموشی سپردن گذشته دیجیتالی خود، اندکی احتیاط و منطق نسبت به آنچه در اینترنت ارسال می‌کنید، به خرج دهید.

سرقت بی‌سابقه اطلاعات نظامی آمریکا از طریق درایو یو.اس.بی

Posted: 26 Aug 2010 02:24 PM PDT

ویلیام لین معاون وزیر دفاع آمریکا از سرقت بی سابقه و بسیار گسترده اطلاعات نظامی این کشور با استفاده از درایو یو اس بی رایانه ها خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، به گفته وی در سال 2008 یک لپ تاپ نظامی در خاورمیانه از سوی دولت های خارجی مورد دستبرد قرار گرفت. برای این کار از یک بدافزار استفاده شد که از طریق حافظه فلاش به پرت USB لپ تاپ وصل شده بود.

به گفته وی این بدافزار باعث انتقال اطلاعات نظامی بسیار مهمی از این لپ تاپ به منابعی در کشوری ثالث شده است. لین این سرقت اطلاعات را بی سابقه توصیف کرد و آن را عامل هشیار شدن ماموران اطلاعاتی و نظامی این کشور برای جلوگیری از وقوع رویدادهای مشابه دانست.

وی افزود: پس از این رویداد عملیات گسترده ای موسوم به Buckshot Yankee اجرا شد و استفاده از حافظه های فلاش بر روی تمامی سیستم های رایانه ای نظامی متوقف شد.
لین در مورد ماهیت اطلاعات مسروقه هیچ توضیحی نداد. لین تعداد شبکه های رایانه ای ارتش آمریکا را 15 هزار مورد دانست که 7 میلیون وسیله و رایانه مختلف به آن وصل است.

جای خالی وب‌سایت‌های روزنامه در میان برترین‌ها

Posted: 26 Aug 2010 02:24 PM PDT

وب‌سایت‌های روزنامه سنتی در جدیدترین رتبه‌بندی کام اسکار از 50 سایت آمریکایی در ماه ژوئن 2010 نتوانستند جزء 10 سایت برتر قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا، با توجه به این‌که این سایت‌ها اقداماتی را در جهت بهبود بیش‌تر انجام دادند، از آمارهای گزارش شده درباره آن‌ها انتظار بیش‌تری می‌رفت.

به هر حال این آمارها چندان هم تیره و تار نبود و رتبه سایت‌های روزنامه در مقایسه با ماه ژوئن 2009 به‌طور قابل توجهی بالاتر قرار داشت.

تریبون اینتراکتیو با 28 میلیون بازدیدکننده منحصر و شرکت واشنگتن پست با 26 میلیون بازدیدکننده منحصر در رتبه 40 و 47 قرار گرفتند، در حالی که نیویورک تایمز دیجیتال سه پله صعود کرده و با 69 میلیون بازدیدکننده در رتبه سیزدهم قرار گرفت.

البته معلوم نیست پس از برقراری سیستم اشتراک در وب سایت این روزنامه، آمارهای مذکور دستخوش تغییر شود یا خیر؛ گوگل، یاهو و مایکروسافت با ترافیک بهتر از سال گذشته جزء سه سایت پربازدیدکننده برتر قرار گرفتند.

فیس‌بوک دو پله صعود کرده و با گرفتن جای AOL در رتبه چهارم قرار گرفت. شمار بازدیدکنندگان این سایت از 77 میلیون در سال گذشته به 142 میلیون نفر رسید.

این آمارها نشان می‌دهد یک سایت مولتی پلت‌فرم تا چه اندازه می‌تواند سودمند باشد زیرا پژوهش‌ها نشان می‌دهد بسیاری از کاربران آمریکایی سایت‌های خبری را به فیس‌بوک ترجیح می‌دهند.

این آمارها هم‌چنین نشان می‌دهند که شبکه اجتماعی تا چه اندازه اهمیت یافته که لزوم استفاده از آن‌ها برای اشتراک‌گذاری اطلاعات از سوی دبیران خبری را بارز می‌کند.

ترکیه و روسیه خطرناک‌ترین کشورها از نظر حملات سایبری

Posted: 26 Aug 2010 02:24 PM PDT

افرادی که در کشورهای روسیه و ترکیه از اینترنت و دیگر شبکه های رایانه ای استفاده می کنند، بیش از دیگر کشورها در معرض حملات آنلاین قرار دارند.

به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، گزارش جدید موسسه امنیتی AVG نشان می دهد که تعداد حملات رایانه ای انجام شده در این دو کشور به ازای هر شهروند بسیار بیشتر از دیگر کشورهای جهان است.

بر اساس بررسی AVG، از هر 10 کاربر ساکن در ترکیه یک نفر در سال 2010 در معرض حملات اینترنتی بوده است. در روسیه هم از هر 14 نفر یکی در معرض این حملات بوده است.

سومین کشور در این فهرست ارمنستان است. در ارمنستان از هر 24 کاربر یکی در معرض حملات اینترنتی است. همچنین آذربایجان و بنگلادش هم در رتبه های چهارم و پنجم هستند. در میان کشورهای خاورمیانه عراق خطرناک ترین کشور محسوب می شود که در آن از هر 49 کاربر یکی در معرض حمله است.

رتبه های دوم و سوم در این فهرست مربوط به عمان و ایران است. در عمان از هر 54 کاربر یکی و در ایران از هر 55 کاربر یکی در معرض حملات اینترنتی هستند. رتبه های بعدی به ازای یک کاربر از هر 56، 64، 74، 80، 98 ، 110 و 181 کاربر به ترتیب متعلق به کشورهای یمن، کویت، امارات، اردن، عربستان و سوریه است.

در سرزمین های اشغالی فلسطین هم از هر 210 کاربر تنها یکی در معرض خطر حملات اینترنتی است.

راه‌اندازی سرویس تلفن اینترنتی گوگل / با گوگل ارزان تماس بگیرید

Posted: 26 Aug 2010 02:24 PM PDT

گوگل از این پس به کاربران جی- میل سرویس جدیدی را ارائه می دهد که از طریق آن می توان با تلفنهای ثابت و همراه تماس تماس ارزان گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، بزرگترین موتور جستجوگر دنیا سرویس تلفن از راه اینترنت (وویپ) را به کاربران پست الکترونیک خود ارائه می دهد.

در حال حاضر این سرویس تنها به کاربران آمریکایی به صورت رایگان ارائه می شود و کاربران سایر کشورها با پرداخت تعرفه های بسیار ارزان می توانند تماس تلفنی از راه اینترنتی برقرار کنند.

گوگل در اطلاعیه ای رسمی توضیح داد: "تاکنون برای تماس از طریق رایانه لازم بود که هر دو طرف مکالمه به جی- میل متصل باشند اما از آنجا که مردم نمی توانند تمام روز خود را در مقابل رایانه بگذارند ما فکر کردیم که شاید بهتر باشد از طریق جی- میل مستقیما به تلفن طرف دیگر مکالمه تماس گرفته شود."

براساس گزارش کامیپوتروورد، این سرویس که به طور جدی اسکایپ (ارائه دهنده خدمات چت، ویدویو کنفرانس و تماس از راه اینترنت) را به رقابت فرا می خواند تعرفه های بسیار ارزانی را ارائه می کند.

برای مثال تعرفه تماس در انگلیس یا فرانسه به یک تلفن ثابت تنها دو سنت دلار در دقیقه است و تماس از خارج به یک تلفن همراه در پاریس تنها 15 سنت در دقیقه هزینه خواهد داشت.

گوگل خاطرنشان کرد که این سرویس را ظرف چند ماه آینده در سایر کشورهای دنیا نیز راه اندازی خواهد کرد.

فعالیت شبکه فیلم و سریال عربی از عید فطر

Posted: 26 Aug 2010 02:24 PM PDT

شبکه فیلم و سریال عربی(آی‌فیلم) به طور آزمایشی بر روی نایل‌ست و عرب‌ست پخش می‌شود و همزمان با عید سعید فطر آغاز به کار خواهد کرد. سیستم پخش برنامه‌های این شبکه نیز بر مبنای استاندارد جهانی HD است.

به گزارش ایسنا، این شبکه تلویزیونی که در بسیاری از شورهای عربی دفتر دارد، در جهت دوبله سریال‌های ایرانی به زبان عربی تلاش‌هایی را آغاز کرده‌است.

به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه المنار، شبکه تلویزیونی آی‌فیلم(IFILM) که پیش‌بینی می‌شود ‌از شبکه‌های پرطرفدار در جهان عرب محسوب شود، قرار است سریال‌های تلویزیونی ایرانی را به صورت دوبله شده به زبان عربی برای مخاطبان عرب، همزمان با عید سعید فطر پخش کند.

این شبکه درحال حاضر با راه‌اندازی پایگاه اینترنتی خود به نشانی www. Ifilmtv.ir بخش اول فعالیت خود را آغاز کرده است. در این سایت اطلاعات و مطالب متنوعی در خصوص برنامه‌های نمایشی، تولیدات، آثار و ... ارایه شده و زمینه برای ارتباط بیشتر مخاطبان با شبکه فراهم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر