۱۳۸۹ مرداد ۲۲, جمعه

[PERSIANU] Mahsoolate Jadide Foroshgahe irimarket

HTML clipboard< New Page 1 <
لطفا تا باز شدن تمامی تصاویر شکیبا باشید . . .

Agar Tasavir Ra Nemibinid Rooye Gozineye "Show images" ya "Display images below" click konid.
Agar Nemitavanid Matnha Ra Bekhanid Marahele Zir Ra Donbal Konid :
Right click (click rast) >> Encoding >> Unicode (UTF-8)

    به نام خالق هستی

 

سوء قصدهای مهم جهان

1) ارنست رم از بزرگترین سیاستمداران و دوستان هیتلر : اول ژوئن 1934 زندانی در مونیخ  آلمان 3 نفر با یونیفرم سیاه وارد سلولی میشوند ،صدای شلیک 3 تیر بلند میشود  این نقطه ی اوج یک رشته آدم کشی ست . سوء قصدی که راه را برای رسیدن آدولف هیتلر به قدرت مطلق هموار میکند.

2) پرنسس ان ،  دختر ملکه بریتانیا : لندن بیست مارس 1974 ساعت 7:45 شب حدود 400 متری کاخ وایکینگهام یک اتومبیل کوچک سفید رنگ ناگهان جلوی یک لیموزین سلطنتی میپیچد و آنرا وادار میکند که با یک ترمز شدید متوقف شود مردی مسلح به تپانچه از اتومبیل سفید بیرون میپرد و تیر اندازی کنان به سوی لیموزین میرود هدف او پرنسس آن تنها دختر ملکه ی بریتانیا است .

3) جان لنن یکی از سرشناسترین ستارگان موسیقی راک جهان و عضو گروه بیتل ها : نیوورک  هشتم دسامبر 1980 ساعت 10:50 دقیقه شب لیموزینی در مقابل یک برج مسکونی اعیانی می ایستد ، مرد و زنی از آن پیاده میشوند ، ناگهان صدای شلیک چند گلوله در تاریکی شب میپیچد ، یکی از مشهورترین ستارگان موسیقی راک جهان هدف 4 گلوله قرار میگیرد و از آن جان سالم به در نمی برد .

4) دریا سالار لوئی مانت باتن ، لرد برمه ، دارنده نقشی اساسی در به یاد ماندنی ترین وقایع قرن بیستم میلادی : مولاخمون جمهوری ایرلند 27 اوت 1979 یک قایق کوچک ماهیگیری با 7 سرنشین از لنگرگاه حرکت میکند و وقتی برای برداشتن تله های شکار خرچنگ توقف میکند انفجار مهیبی آنرا در هم میپیچد که در اثر آن چهار نفر کشته میشوند و بقیه به شدت مجروح ، یکی از مورد احترام ترین شخصیتهای معاصر بریتانیا در میان کشته شدگان است ، اما چه کسی قصد کشتن یک پیر مرد بازنشسته 79 ساله را میکند ؟ 

5) لئون تروتسکی دومین مرد قدرتمند شوروی : کویاواکان مکزیکو سیتی 20 اوت 1940 دو مرد وارد منزلی میشوند ، مرد مسنتر پشت میز تحریر مینشیند و مشغول خواندن میشود ، ناگهان همراه مورد اعتماد او یخ خورد کنی را از جیب بیرون میاورد و به جمجمه ی او فرو میکند ، مدت 10 سال یکی از معروفترین انقلابیون جهان در حال گریز بود ، اکنون یک آدم کش اجیر شده او را از پای در میاورد .

6) پاپ جان پل دوم یکی از بزرگترین رهبران مذهبی جهان : میدان سنت پیتر رم بعد از ظهر سیزدهم مه 1981 ، پاپ جان پل دوم با اتومبیل مخصوصش به آهستگی از میان جمعیت مومنین کاتولیگ عبور میکند ، ناگهان صدای شلیک گلوله در فضا تنین انداز میشود ، پاپ به عقب خم میشود و در میان بازوان یکی از دستیارانش میا فتد ، آدم کشی که یکی از بزرگترین رهبران مذهبی جهان را با گلوله زده است .

7) ژنرال ولادیسلاو سیکورسکی رهبر نیروهای آزاد لهستان در زمان جنگ : جبل الطارق چهارم ژوئیه 1943 ، هواپیمای مسافر بری لیبراتور در باند فرودگاه آماده ی پرواز میشود ، خلبان موتورها را روشن میکند و به جلو میرود ، هواپیما قبل از رسیدن به انتهای باند به هوا بلند میشود ، هواپیما تا ارتفاع 50 متری بالا میرود ،سپس خلبان هواپیما را به سوی یک شیرجه کوچک هدایت میکند تا سرعت آنرا بیشتر کند ، اما به جای تغییر جهت ، هواپیما به کاهش ارتفاع خود ادامه میدهد ، تا به دریا سقوط میکند ، تنها خلبان زنده میماند ، در میان 16 قربانی سانحه یک چهره ی عمده ی ائتلاف برای رهائی اروپا از اشغال آلمان نازی به چشم میخورد ، آیا مرگ او در اثر یک سانحه ی تاسف بار بود یا سوء قصدی پنهان در پوشش یک سانحه هوائی ؟  

8) ویلیام مک کندلی رئیس جمهوری اسبق آمریکا : شهر بافالو در ایالت نیوورک امروز به کلی با آنچه که در بعد از ظهر ششم سپتامبر 1901 بود تفاوت دارد ، آنروز ویلیام مک کندلی رئیس جمهوری آمریکا برای بازدید از نمایشگاه بزرگ پانا امریکن به بافالو رفته بود ، او از مقابل کسانیکه میخواهند به او خوش آمد بگویند میگذرد ، ناگهان صدای شلیک گلوله ای به گوش میرسد ، اثابت دو گلوله به مک کندلی او را از پای میاندازد ، به رئیس جمهوری آمریکا سوء قصد شده . 

9) راین هارد هایدریش یکی از وحشت آفرین ترین مقامات آلمان نازی : پراگ ، چکوسلواکی 27 مه 1942 ، مرسدس بنز قدرتمندی یه پیچی تند میرسد ، مردی با مسلسل جلو میاید  ، اما گلوله گیر میکند ، نفر دوم نارنجک قدرتمندی پرتاب میکند که باعث زخمی شدن و مرگ یکی از خون خوارترین کارگزاران هیتلر میشود .

مستند مهمترین سوء قصدهای جهان 

به بررسی  و بازسازی  چگونگی  سوء قصد به این 9 چهره ی بزرگ تاریخ میپردازد .

9 قسمت  در یک DVD

دوبله فارسی  با صدای بهترین گویندگان فارسی

قابل اجرا بر روی  تمامی دستگاههای پخش خانگی و کامپیوتر

این مجموعه را به کلکسیون زیباترین فیلمهای خود بیافزائید

مستند تاریخی - سیاسی - اجتماعی

اطلاعات تاریخی و سیاسی و اجتماعی خود را بیافزائید

تنها با پرداخت مبلغ 3600 تومان

کافیست بر روی خرید پستی کلیک کنید ، اطلاعات را پر کرده  و سپس محصول را دریافت و مبلغ محصول را در محل به مامور پست بپردازید .

این مجموعه ای ارزشمند برای شماست
 

 

www.irimarket.ir

-------------------------------------------------------------------------


چگونه هنر دنیا را ساخت

قسمت 1) زندگی ما زیر سلطه تصاویر است  ، تصاویر به ما میگویند چطور رفتار کنیم ، به چه چیزی فکر کنیم ، حتی چه احساسی داشته باشیم ، تصاویر ما را شکل میدهند و تحریفمان میکنند ، اما چرا این تصاویر ، نمادها و این هنر زندگی روزمره چنین تاثیری روی زندگی ما دارند ؟ جواب این سئوال را نمیتوانیم در زمان خودمان پیدا کنیم ، چون به هزاران سال پیش بر میگردد ، چون وقتی پیشینیان ما برای اولین بار برای توصیف دنیای  خود به خلق تصویر پرداختند ، میراثی تصویری به جا گذاشتند که به ما امکان داد دنیای امروز را بوجود آوریم ، در این مجموعه ما به دنبال کشف خیره کننده ترین گنج جهان به دور دنیا سفر میکنیم و میبینیم که چطور سخت کوشیهای هنرمندان ابتدائی به پیدایش بعضی از بزرگترین تمدنها منجر شد

این سفر ما را به تاریخ صدها هزار سال پیش میبرد ، شاهد مراسم استثنائی قدیمیترین فرهنگهای دنیا میشویم و میبینیم چطور ژرف ترین رازهای هنر باستان را افشا میکنند و به حرفهای کسانی گوش میکنیم که به این کشفها رسیده اند و از علم کمک میگیریم تا بفهمیم که چطور هزارها سال پیش مغز انسان ما را به سوی خلق تصاویری شگفت انگیز سوق داد ، ما دیگر هیچوقت نمیتوانیم دوباره دنیای اطرافمان را مثل قدیم ببینیم ، این داستان با شکوه به ما میگوید که انسان چطور هنر را خلق کرد و هنر چطور از ما انسان ساخت.

  

قسمت 2 ) چیزی هست که ما صدها بار در روز بدون آنکه متوجهش باشیم انجامش میدهیم ، نوعی توانائی که در زندگی کاملا به آن وابسته ایم ولی دست کمش میگیریم ، نگاه کنید ما خطوطی میبینیم و میتوانیم آنها را معنا کنیم ، میتوانیم شکلها را از هم تشخیص بدهیم و درک میکنیم که رنگ بندیها میتوانند معنا داشته باشند ، این توانائی تفصلل تصاویر در زندگی ما نقش خیلی مهمی دارند ، اما تصور کنید که نمیتوانستیم معنای تصاویر را درک کنیم ، در آن صورت دنیای ما چه شکلی پیدا میکرد ؟

  اولا اصلا تصویری  ساخته نمی شد ، ما چیزی را که کاملا به آن وابسته ایم نداشتیم ، زندگی غیر ممکن میشد و دنیای اطراف غیر قابل درک .  اما زمانی در گذشته های دور زندگی به این صورت بود ، خالی از هر تصویر ! در حالی که امروز تصاویر دنیای ما را زیر نفوذ خود گرفته اند ، این داستان خارق العاده  کشف تصاویر است و اینکه تصاویر چطور دنیای ما را خلق کرده اند .

قسمت 3)  نیویورک سپتامر 2004 ، رقابت برای کاخ سفید داشت به اوج خود میرسید ، کاندیداها شانه به شانه هم رقابت میکردند و هر دو بی صبرانه در تلاش بودند تا از هم پیشی بگیرند ، جورج بوش در حال رفتن به کنگره حزب خود در مدیسن اسکور گاردن بود، این در واقع آخرین فرصت او برای پیشی گرفتن از رقیب بود ، مشاوران آقای بوش میدانستند که همه چیز به این بستگی دارد او چطور خود را نشان بدهد ، آنها به یک تصویر نمادین احتیاج داشتند تا بتوانند رای دهندگان آمریکائی را متقاعد کنند که بوش درت ترین انتخاب است و این یعنی استفاده از قدرت هنر ، تکنیکی که آنها استفاده کردند تنها مربوط به دنیای مدرن نبود و شیوه های آنها هزارها سال پیش اختراع شده بود .

در واقع این پادشاهان و امپراطوریهای دوران باستان بودند که قدرت سیاسی هنر را کشف کرده بودند ، این فرمانرواها بودند که برای اولین بار برای متقاعد کردن مردم  از تصویر استفاده کردند ، و امروزه سیاستمدارهای دنیای مدرن هم از همان ترفند های تصویری استفاده میکنند ، این داستان درباره این است که فرمانرواها ی قدیمی چطور موفق شدند چنین تکنیک های متقاعد کننده دیداری تاثیر گزاری خلق کنند ، که حتی امروزه هم روی ما تاثیر دارید .    

قسمت 4)  ما عاشق داستانهای ترسناک هستیم ، داستانهائی که ما را مسخور میکنند ، و الهام بخش هستند و همیشه همینطور بوده ایم  ، تاثیری که داستانهای تاثیری روی ما دارند پدیده تازه ای نیست ، تکنیکهائی که ما در فیلمهای امروزی استفاده میکنیم ، در گذشته های خیلی دور کشف شده بودند ، چهار هزار سال پیش !

 هنرمندها همیشه به دنبال راهی برای جان بخشیدن به داستانهایشان و جلب توجه تماشاگران بوده اند ، این داستان در باره  این است که  کشفهای پیشینیان ما چطور باعث شد فیلمها چنین تاثیری روی قوه تخیل ما داشته باشند .

قسمت 5)  ما هر روز زیر بمباران هزاران تصویر مختلفیم ، تصاویری که به شکلهلی مختلف  روی ما تاثیر میگزارند ، اما از میان همه ی آنها یک تصویر خاص است که قدرت سحر آمیزی دارد ، چون در عین حالی که ما را وحشت زده میکند ، باعث آرامش هم میشود و در همان حال که ما را می فریبد به ما اطمینان خاطر هم می دهد ، تصویر مرگ !

 این جوانها با اینکه تا به حال جنازه ندیده اند مجذوب این تصاویر میشوند ، فقط اینها نیستند که چنین حسی دارند ، همه ی ما بدون آنکه متوجه باشیم جذب تصاویر مرگ میشویم ، چه در تنهائی ، چه در جمع دیگران .ما برای مردگان مزار و یادبود میسازیم و خانه ها پر از عکس های آنهاست ، ولی چرا ؟ چه چیزی باعث میشود ما اطراف خود را از چیزهائی که یاد آور مرگ هستند پر کنیم ؟ جواب این پرسش در دنیای امروز نیست بلکه به هزا ران سال پیش بر میگردد ، وقتی بشر برای نخستین بار از مرگ تصویر ساخت . این داستان درباره ی این است که مرگ چگونه ذهن انسان را درگیر خود کرده و این کشش چطور باعث خلق بعضی از تاثیرگزارترین تصاویر دنیا شده ؟

چگونه هنر دنیا را ساخت  

این مجموعه در 5 قسمت 50 دقیقه ای به بررسی مسائل مورد اشاره  در دنیای هنر میپردازد

5 قسمت  در یک DVD

دوبله فارسی  با صدای بهترین گویندگان فارسی

قابل اجرا بر روی  تمامی دستگاههای پخش خانگی و کامپیوتر با کیفیت عالی

این مجموعه را به کلکسیون زیباترین فیلمهای خود بیافزائید

دید شما به دنیای اطراف متفاوت خواهد شد

اطلاعات خود در مورد تاثیر تصاویر و هنر در زندگی خود بیافزائید

با دانستن این اطلاعات در زندگی خود موفق تر خواهید بود  

تنها با پرداخت مبلغ 3600 تومان

کافیست بر روی خرید پستی کلیک کنید ، اطلاعات را پر کرده  و سپس محصول را دریافت و مبلغ محصول را در محل به مامور پست بپردازید .

این مجموعه ای ارزشمند برای شماست

 

 

-------------------------------------------------------------------------

قدرت هنر 

 ایتالیا سال 1610 ، میکل انجلو موریسیکا راواجیو در گریز بار دیگر ، او با دردسر بیگانه نیست ، این هنر مند بیشتر عمرش با قانون در جدال بود ، اما این بار دیگر گونه است ، او این بار به جرم قتل تحت تعقیب است ، بهائی برای سرش زنده یا مرده تعیین شده است و او همان را میکند که هممیشه میکرد ، بهترین کاری که میتوانست ، میکوشد راه خلاصیش را نقاشی کند .


او در خلصه است ، بله ، سرش به عقب افتاده است ، دهانش باز ، چشمانش با پلکهای نیمه سنگین بسته است ، دستی فرشته گونه در حال برهنه کردن اوست ، مجبور هستید نگاه کنید ، اما به هیچ عنوان نمیدانید به کجا ، یک قرن پس از اینکه برنینی این مجسمه را ساخت ، یک هنر دوست فرانسوی سفری به رم کرد ، به این کلیسا آمد و به مجسمه ی تماشائی چشم دوخت و گفت : " اگر این عشق الهی است ، من همه چیز را درباره ی آن میدانم " 

بدترین اتفاقی که برای یک هنر مند نقاش ممکن است رخ دهد چیست؟ رسوائی ؟! تمسخر؟!  نه ، هولناک ترین چیز این است که مجبور شود شاهکار خود را از هم بدرد . چه چیزی بزرگترین نقاش هلند را به این لحظه خود کشی هنری رساند ؟ زمانی ران براند افتخار و غرورشهری بود که از او سیر نمی شد .  آمستردام پر زرق و برق ، ثروتمند و موفق . اما اینها همه به گذشته تعلق داشت ، حالا او روبروی یک شهر بازی زندگی میکرد ، مستها مقابل خانه اش اسفراغ میکردند ! هر جمعه شب نزاع با چاقو . ام چرا نقاشیش را از هم میدرد ؟ اثری که پیش از این بر تالار شهر آمستردام آویزان بود ، اما گفتند پائید بیاوریدش و جایش را با چیزی دیگر پر کنید . حالا ران براند باید با آن چه کار میکرد ؟! با چنین کار نا موفق درجه دوئی ! شاید بشود کمی آنرا برید ، شاید کسی از وسط نقاشی خوشش بیاید ، قشمتی که چهره آدمها در آن است ، پس آنرا به زیر تیغ میبرد . 

 

کالسکه و صفوف تشییع کنندگان لنگ لنگان راه خود را از میان خیابانهای سنگفرش بروکسل باز میکنند ، داخل کالسکه کالبد تواناترین نقاش فرانسوی تمام اعصار قرار دارد ، ژاک لوئی داوید . به دنبال کالسکه صفوف دانشجویان غم زده ی هنر دیده میشود که پلاکارد هائی با نام نقاشیهای او حمل میکنند ، همه به جز یکی که اتفاقا از بقیه مهمتر است ، تصویری که سی سال نور روز را به خود ندیده  بود ، هیچ کس و حتی مردی که این را نقاشی کرده بود جرات نمیکرد آنرا نشان دهد ، عجیب نیست که مسحور کننده ترین اثری بود که آفریده است ، نقاشی که زمانی همه در مقابلش از هوش میرفتند ، نقاشی که در عین حال هم زیبا بود و در عین حال تهوع آور .  اما این نقاشی رازی گناه آلود را هم  در خود داشت که دلیل واقعی منع بع خاکسپاری جسد داوید در فرانسه بود .

ماه  می 1840 نمایشگاه سالانه آکادمی سلطنتی در لندن با اقبال بسیاری روبرو شد ، در این نمایش تمامی منتقدان توافق داشتند که یک شاهکار بی چون و چرا وجود دارد که توسط  ادوارد لانسیر کشیده شده به نام  : تقویم  قانون . و به جال قاضی دانشمند یک سگ پودل نشانده شده ! منتقدان یک صدا گفت اند : بی نقصه ! بی نقص در اجرا ، در سلیقه و در پرداخت . اما در تمایشگاه 1840 نقاشی دیگری هم وجود داشت که منتقدان در مورد آن کاملا هم رای هستند ، در مائوس کردن و تحقیر ، کشتی بردگان اثر جی ام دبلیو ترنر ، اما چطور هست که ما یک شاهکار میبینیم در حالیکه منتقدان آن را با اتفاقی آشپزخانه ای مقایسه میکنند ، آیا ترنر در سفر به کابوس ترسناک خود اغراق کرده است ؟ این تصویر خارق العاده از بردگان که ظالملنه در دریا به قتل رسیده اند ، چرا اثری که ترنر امیدوار بود موجب گریستن مردم شود در عوض باعث شد اون رو به عنوان یک پوچ نفرت انگیز توصیف کنند ؟

تنها برای یک بار همه چیز برای ونسن ونگوگ درست پیش میرفت ، تازه اولین نقاشیش را فروخته بود و از نظر منتقدان به عنوان یک نابغه آبنده مورد استقبال قرار گرفته بود ، مثل یک ماشین نقاشی میکشید ، روزی یک نقاشی . یکی از آنها گندمزار و کلاغها یک شاهکار هنری انقلابی بود ، همین نقاشی بود که هنر مدرن را آغاز کرد ، با این حال مردی که چنین اثری را خلق کرد ظرف چند هفته خود را کشت ، اما چرا باید دست به چنین کاری بزند ؟ ونسون در تمام طول زندگیش این اعتقاد بچه گانه را داشت که همه هنر انقلابی او را خواهند دید .

اوج زمستان سال 1945 ، پابلو پیکاسو در طبقه بالای یک خانه ی قدیمی در غرب پاریس کار و زندگی میکند و رایش سوم  مالک اروپا است . مهمان ناخوانده کمی سرک میکشد ، بعد متوجه میشود چند کارت پستال از مشهورترین تابلو پیکاسو روی زمین پخش شده است  ، تصویر حماسی بمباران شهر کوچک باسک توسط آلمانها در جنگ اسپانیا ، گرنیکا .

قدرت هنر چقدر است ؟ میتواند به اندازه عشق یا غم حسی عمیق باشد ؟ آیا میتواند زندگی ما را تغییر دهد ؟ آیا میتواند جهان را تغییر دهد ؟

مستند قدرت هنر ( دوبله فارسی )

این مجموعه در 8 قسمت 50 دقیقه ای به بررسی زندگی و آثار 8 نفر از برترین هنرمندان جهان و تاثیر آنها بر جهان کنونی میپردازد

 8 قسمت  در دو DVD

دوبله فارسی  با صدای زیبای بهترین گویندگان فارسی

قابل اجرا بر روی  تمامی دستگاههای پخش خانگی و کامپیوتر با کیفیت عالی

این مجموعه را به کلکسیون زیباترین فیلمهای خود بیافزائید

اطلاعات خود در مورد تاثیر تصاویر و هنر در زندگی خود بیافزائید

اطلاعات عمومی خود را در مورد دنیای هنری افزایش دهید 

تنها با پرداخت مبلغ 5600 تومان

کافیست اطلاعات را پر کرده  و سپس محصول را دریافت و مبلغ محصول را در محل به مامور پست بپردازید .

این مجموعه ای ارزشمند برای شماست

 

---------------------------------------------------------------------------------------
 
 
خرید پستی مستند سوء قصد های مهم جهان  (دوبله فارسی)
 
 
خرید پستی مستند چگونه هنر دنیا را ساخت (دوبله فارسی)
 
 
خرید پستی مستند قدرت هنر (دوبله فارسی)
 
 
خرید پستی مستند حمله حیوانات وحشی به انسان (زبان اصلی)
 

دوستدار شما IRImarket

 
 

این ایمیل از طرف گروه پرشین یو بر ای شما ارسال شده است

اگر تا اين لحظه به گروه اينترنتي و خبرنامه پرشین یو نپيوستيد هم اكنون اقدام كنيد ( با امكاناتي جديد ! )

كافي است ايميل را وارد كرده و سپس به ايميل خود رفته و ايميلي كه از طرف گوگل براي شما ارسال شده را كليك كنيد

 
نشانی پست الکترونیک :    
 
 

 

> >

--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google
Groups "iraniha".
 
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به persianu@googlegroups.com
جهت عضويت در گروه روي لينك مقابل كليك كنيد http://groups.google.com/group/persianu
 
شما هم به جمعیت 35 هزار نفری ما بپیوندید
 
همچنین چنانچه مایل به همکاری با ما در ارسال ایمیل میباشید با پست الکنرونیک FarsKids@Gmail.com تماس حاصل فرمائید .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر