۱۳۹۳ مرداد ۱۰, جمعه

Fw: بلاخره پس از چهار سال فراغ ، وصال میسر شد

از دوستانی که در مورد این دو ترانه مطالبی نوشته بودند تشکر می کنم و از دوست گرامی آقا هادی کاپیتان که چند ثانیه از این ترانه را گذاشته بودند تشکر می کنم ولی چه می شود کرد بهر جهت ایشان وقت و پول می گذارد و این موسیقی های نا یاب را پیدا می کند و طبیعی است که اگر بخواهد مثل خیرات در اختیار همه بگذارد  لااقل اگر هم چنین کند من نوعی بهم باید بروم و چند ترانه ای را که او ندارد برایش بگردم و یا بخرم و در عوض بدهم و اگر فقط بخواهم و بنشینم تا دیگران برایم بیاورند
این یک نوع رندی محسوب می شود و پسندیده نیست بهر جهت دان لود همین چند ثانیه برای من مفید بود که بدانم به واقع این دو ترانه در چه دستگاهی اجرا شده و همین کافی بود
ترانه عمر بی حاصل از ساخته های آقای جواد لشکری است و شعر آن از آقای معینی کرمانشاهی است این اثر در دو کتاب آقای لشکری وجود ندارد و خود ایشان به بنده گفتند که حدود پنجاه ااثر از ساخته هایم را در این دو کتاب ننوشتم و این ( عمر بی حاصل ) یکی از آن هاست ولی شعر آن در کتاب حکایت نگفته از معینی آمده که متاسفانه آن را به اشتباه در چهارگاه معرفی کرده که درست نیست و در همایون است و نیز در مجله شماره 9 موزیک که ترانه های آقای لشکری را ثبت کرده نیز در همایون نوشته شده بود در مورد ترانه ( چرا ) این ترانه  نیز از آقای جواد لشکری است و شعر آن از آقای معینی کرمانشاهی و اثر در کتاب دوم آقای لشکری با نت نوشته شده و در اصفهان است ولی در کتاب آقای معینی کرمانشاهی که گزیدۀ ترانه هایش بوده نیامده .
در مورد دوستی که نوشته بودند ترانه ( حاصل عشق ) در کتاب دیوان کامل رهی در بخش ترانه ها آمده و از کار های آقای مجید وفا دار است باید بگویم که این ترانه در کتاب رهی آمده و در آن کتاب از آهنگساز آن حرفی نزده ولی آقای تجویدی در زمان حیات خویش گفتند که آهنگ و شعر آن از رهی معیری است بنابر این آنچه این دوست تصور کرده صحیح نیست و آنچه که آقای مجید وفادار با نام
( حاصل عشق ) و شعر نظام فاطمی سروده و دلکش خوانده کلا شعر دیگری است و فقط از نظر عنوان تشابه اسمی دارند (حاصل عشق ) وفا دار در اصفهان بوده ولی آنچه رهی ساخته و سروده به علت پیدا نشدن نسخه صوتی و نوشته نشدن در کتاب مجهول است .
کامیاب باشید دربندی

On Friday, August 1, 2014 9:21 AM, Mehran Mostowfi <mehran@themostowfi.com> wrote:


دوست عزیز
 
از اینکه لینک دو تا از ترانه های کمیاب دلکش را در اختیار گذاشته بودید سپاسگزارم. متاسفانه فقط قسمت شروع ترانه ها بود و به نظر می رسد کاملاَ آپلود نشده اند. در صورت امکان اگر کامل ترانه را داشته باشید و در اختیار گروه قرار دهید بیش از پیش سپاسگزار خواهم بود.
From: friends-of-radio-golha@googlegroups.com [mailto:friends-of-radio-golha@googlegroups.com] On Behalf Of ocean 896
Sent: July 29, 2014 2:46 AM
To: radio golha
Subject:
بلاخره پس از چهار سال فراغ ، وصال میسر شد
 
درود بر دوستداران حقیقی موسیقی ایرانی
 
بلاخره پس از 4 سال فراغ ، وصال میسر شد . حدودا 4 سال پیش بود که من و دوستم در بین مجلات دهه 30 به دو تصنیف از خانم دلکش بنام های (چرا و عمر بی حاصل ) برخوردیم که بسیار زیبا شعری داشت . 
در این 4 سال جستجوها کردیم اما میسر نیافتاد و بطور کامل از یافتن و اصلا بودن چنین تصانیفی منصرف شده و اصولا مبنا را بر این گذاشتیم که احیانا قرار بوده این تصانیف در این ملودی با ارکستر فلان استاد اجرا شود اما نشده و به هر نحوی خود را مجاب کرده که وجود ندارد . 
 
تا اینکه امروز آنها را پس از بیش از 4 سال پیدا کردیم . 
 
امیدوارم سایرین هم پیشتر از من به انها دست پیدا کرده و گوش جان بسپارند . قطعاتی چند تقدیم میگردد . 
 
 
--

---
‏این پیام را به خاطر این دریافت کردید که برای مبحثی در گروه «دوستان راديو گلها» در Google Group ثبت‌نام شده‌اید.
جهت لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به friends-of-radio-golha+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر از https://groups.google.com/d/optout بازدید کنید.
--

---
‏این پیام را به خاطر این دریافت کردید که برای مبحثی در گروه «دوستان راديو گلها» در Google Group ثبت‌نام شده‌اید.
جهت لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به friends-of-radio-golha+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر از https://groups.google.com/d/optout بازدید کنید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر