۱۳۸۹ مرداد ۲۲, جمعه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


هدفون جدید برای گرم کردن گوش در زمستان

Posted: 13 Aug 2010 08:28 AM PDT

کارشناسان هدفون جدیدی طراحی کرده‌اند که ضمن پخش فایل‌های صوتی با کیفیت بالا، گوش کاربران را در فصل سرما گرم می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از الکترونیستا، این هدفون زیبا که تاکنون نمونه آن در دنیا تولید نشده است Ear Toasters نام دارد و زمانی که برای گوش دادن به یک فایل صوتی آن را روی گوش خود قرار می‌دهید، گوش شما را در سردترین فضاها هم گرم نگه می‌دارد.

این طور که شرکت سازنده ادعا می‌کند، در دو گوشی این هدفون از پشم مرغوب گوسفند استفاده شده و با یک قاب نایلونی روی آن پوشانده شده است.

این هدفون هم‌اکنون با قیمت 22 دلار در بازارهای آمریکا فروخته می‌شود و شرکت سازنده اعلام کرده است که تا پایان ماه جاری میلادی آن را وارد دیگر کشورهای دنیا خواهد کرد تا کاربران برای لذت بردن از موسیقی‌های مورد علاقه خود در زمستان هم مشکلی نداشته باشند.

امام جمعه خرم آباد: طرح «اذان تا اذان» یک طرح ضدمسجدی است

Posted: 13 Aug 2010 08:28 AM PDT

خبرگزاری مهر - نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در سخنانی با انتقاد از طرح "اذان تا اذان" گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به جای اینگونه طرحها تلاش کند تا حضور مردم در مساجد پررنگتر شود.

حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با اشاره به آغاز مبارک رمضان اظهار داشت: رمضان هدیه خداوند و تحفه الهی به بندگان خدا است.

وی از رمضان به عنوان ماه مبارزه با خواهشهای نفسانی و بازگشت به ضمیر پاک انسانست یاد کرد و گفت: باید از تمام لحظات این ماه الهی استفاده کنیم و همه مقدمات را برای توسعه معرفت دینی و اخلاق آماده نماییم.

خطیب جمعه خرم آباد یاد با تاکید بر اینکه ماه رمضان ماه پاکیها است خاطرنشان کرد: دستگاههای فرهنگی باید در این ماه مبارک با حمایت از برنامه های کارشناسی زمینه ارتقا فرهنگ دینی را در جامعه فراهم کنند.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اجرای برنامه "اذان تا اذان" توسط یکی از دستگاههای فرهنگی استان یادآور شد: برخی دانسته یا ندانسته اقدام به اجرای برنامه های غیرکارشناسی می کنند که نتیجه معکوس در پی دارد.

وی از این طرح به عنوان یک طرح غیرکارشناسی و ضد دینی که موجب عدم حضور مردم در مساجد می شود یاد کرد و گفت: باید تلاش شود با اجرای برنامه های کارشناسی زمینه حضور پرشور مردم در مساجد فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه این طرح در هنگام نماز در سینماها را به روی مردم باز کرده است یادآور شد: ما تمام تلاشمان را انجام می دهیم که مردم را در ماه رمضان به مساجد بکشانیم و حال یک دستگاهی آمده و همه تلاش خود را می کند که مردم را به سینما بکشاند.

طرح "اذان تا اذان" در راستای اکران فیلم از افطار تا سحر در سینماهای کشور است که امسال در ماه مبارک رمضان اجرایی شده است. در قالب این طرح در سینماهای تهران و سراسر ایران از اذان مغرب تا اذان صبح فیلمهای سینمایی اکران می شود. همچنین عرضه بلیت نیم بها از تسهیلاتی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.

فیلم‌های منتخب طرح «اذان تا اذان»: مادر، اجاره‌نشین‌ها، هامون و غیره

Posted: 13 Aug 2010 08:27 AM PDT

با نمایش «مادر»، «دلشدگان»، «بانو»، «ناخدا خورشید»، «اجاره‌نشین‌ها»، «یک‌بار برای همیشه» و «هامون» اکران فیلم‌های منتخب دهه‌های ‌٦٠ و ‌٧٠ از هفته‌ی آینده آغاز می‌شود.

امیرحسین علم‌الهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب بیان کرد: اداره کل نظارت و ارزش‌یابی ارشاد با نمایش تک‌سانس این فیلم‌ها موافقت کرده است و با صدور پروانه‌ی نمایش، اکران آن‌ها آغاز خواهد شد.

مدیر پردیس سینمایی پارک ملت ادامه داد: این آثار، فیلم‌هایی هستند که عمدتا نسل جوان امروز هنگام اکران آن‌ها در سن کودکی بوده و امکان دیدن آن‌ها روی پرده را نداشته است. اکنون جوانان می‌توانند در کنار کسانی که آن زمان این فیلم‌ها را در سینما دیدند، این آثار خاطره‌ساز را در پریس‌های سینمایی ببینند.

علم‌الهدی درباره‌ی طرح «از اذان تا اذان» نیز توضیح داد: این طرح سال گذشته با هماهنگی خوبی که بین مجموعه‌ی سینمایی و صدا‌وسیما اتفاق افتاد، توانست آثار خوب و پربرکتی را برای سینمای ایران به‌جا بگذارد و فروش سینماها تقریبا از ماه‌های پیش از رمضان، بهتر شد و دیگر شاهد عدم رونق نبودیم.

وی گفت: امسال هم با هماهنگی‌هایی که انجام شده است، امیدواریم بتوانیم پذیرای روزه‌داران در زمان‌های اوقات فراغت‌شان باشیم. برنامه‌ی سینماها به‌گونه‌ای سانس‌بندی شده است که تا ساعت ‌٥ / ‌٢ بامداد برنامه‌ی نمایش فیلم‌ها تمام می‌شود و مردم می‌توانند تا دو ساعت پیش از اذان صبح در خانه باشند و به عبادت و دیگر فرایض دینی‌شان برسند.

این کارشناس سینمایی اظهار کرد: امیدواریم امسال هم سینما بتواند در ماه رمضان میزبان علاقه‌مندان باشد. از ساعت ‌١١ شب به بعد بلیت‌ها به‌صورت نیم‌بها عرضه می‌شود تا علاقه‌مندان با هر درآمدی از سینمای ایران استفاده کنند. سانس‌ها نیز به‌گونه‌ای چیده شده است تا اوقات فراغت مردم در فضاهای فرهنگی و سینمایی سپری شود.

وی درباره‌ی فیلم‌هایی که در این طرح به‌نمایش درمی‌آید، بیان کرد: اکران فیلم‌های در حال نمایش که فروش مناسبی دارند، ادامه پیدا می‌کند و یکسری از فیلم‌هایی که با وجود فروش خوب مجبور شدند، از گردونه‌ی نمایش در سینماها خارج شوند، مانند «به رنگ ارغوان»، «تسویه‌حساب» و «دموکراسی تو روز روشن» احتمالا دوباره اکران می‌شوند.

علم‌الهدی افزود: سال گذشته که در پریس سینمایی زندگی مسؤولیت داشتم، از ساعت ‌٩ تا ‌٥ / ‌١ بامداد شاهد حضور چهار تا پنج‌هزار مخاطب بودیم. این رقم برای سینمای ایران در یک روز بسیار چشم‌گیر است. هم‌چنین نکته‌ی مهم آن، حضور خانواده‌ها بود و حتا بعضی شب‌ها حدود ‌٤٠ تا ‌٥٠ نفر از اعضای یک خانواده همراه پدربزرگ و مادربزرگ به سینما می‌آمدند و فیلم‌ها را تماشا می‌کردند که این برای سینمای ایران بسیار مهم است و افزایش ضریب امنیت اجتماعی را نیز درپی دارد.

ساخت نرم‌افزار حذف افراد از تصاویر نقشه‌ی گوگل

Posted: 13 Aug 2010 08:17 AM PDT

با ساخت یک نرم‌افزار ازسوی یک دانشجوی فارغ‌التحصیل از دانشگاه سن دیه‌گوی کالیفرنیا، عابران از تصاویر گرفته شده برای دید خیابانی گوگل حذف می‌شوند.

به گزارش ایسنا، ویژگی دید خیابانی نقشه گوگل، تصاویر 360 درجه خود را با چسباندن تصاویر در کنار یکدیگر فراهم می‌کند، با این همه به دلیل این که تصاویر به‌صورت یکسره توسط خودروهای ویژه‌ای که در خیابان حرکت می‌کنند، گرفته می‌شوند، اگر کسی در حال راه رفتن باشد، در این تصاویر دیده خواهد شد.

غول اینترنتی گوگل در حال حاضر تصاویر افراد و پلاک خودروهای مشاهده شده در تصاویر را که به‌صورت تصادفی گرفته شده‌اند، تیره می‌کند اما نرم‌افزار این دانشجو که به تازگی در یک کنفرانس فن‌آوری نمایش داده شده، به‌صورت کامل افراد را از این تصاویر پاک می‌کند.

این نرم‌افزار با شناسایی شکل انسانی در یک تصویر به حذف آن می‌پردازند و سپس شکاف حاصل از برداشته شدن آن را با پیکسل‌های پس زمینه فرد مانند دیوار، چمن و سنگفرش پر می‌کند.

تکنیک‌های مشابه در برنامه‌های ویرایش عکس مورد استفاده قرار گرفته‌اند اما نیازمند برخی دستکاری‌های دستی هستند اما نرم‌افزار جدید این کار را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد البته اگر تصاویر به دقت بررسی شوند، اثر افراد پاک شده هم‌چنان در آن‌ها مشاهده می‌شود.

دید خیابانی بخشی از سرویس نقشه گوگل است که به کاربران امکان می‌دهد با مشاهده تصاویر یک مکان، به گردش مجازی در آن بپردازند اما به دلیل صحنه‌هایی که به‌طور اتفاقی توسط دوربین‌های ویژه تهیه تصاویر دید خیابانی ثبت شده و در معرض مشاهده عمومی قرار گرفتند، جنجال زیادی برپا شد و این سرویس نقشه در بسیاری از کشورها با مخالفت مردم و سازمان‌های مدافع حریم خصوصی روبه‌رو شد.

کاربران قدیمی پرشین‌بلاگ، وبلاگ خود را حداکثر تا پایان ماه رمضان به‌روز کنند

Posted: 13 Aug 2010 08:17 AM PDT

کاربران قدیمی پرشین‌بلاگ که طی دو سال و نیم گذشته وبلاگ خود را به‌روز نکرده‌اند، درصورت تمایل به استفاده از خدمات پرشین‌بلاگ، لازم است حداکثر تا پایان ماه مبارک رمضان، وبلاگ خود را با انتشار یادداشت جدید به روز کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام پرشین‌بلاگ، کاربران قدیمی سایت که طی دو سال و نیم گذشته وبلاگ خود را به‌روز نکرده‌اند، درصورت تمایل به استفاده از خدمات پرشین‌بلاگ، لازم است حداکثر تا پایان ماه مبارک رمضان سال جاری، وبلاگ خود را با انتشار یادداشت جدید به روز کنند.

بر اساس این گزارش، پس از مهلت فوق، پرشین‌بلاگ تعهدی نسبت به ارائه خدمات به آن دسته از وبلاگ‌های به روز نشده که برای مدت طولانی - 30 ماه - غیرفعال بوده‌اند، نخواهد داشت.

گوگل: ۱۳۰ میلیون کتاب در دنیا منتشر شده است

Posted: 13 Aug 2010 08:17 AM PDT

گوگل با هدف دیجیتالی کردن کتابهای منتشر شده در جهان همه آنها را شمرد و به رقمی در حدود 130 میلیون جلد کتاب رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از pna، کمپانی گوگل اعلام کرد: تاکنون نزدیک 130 میلیون عنوان کتاب در سراسر جهان چاپ و منتشر شده است.

"لئونید تایچر" یکی از کارشناسان ارشد گوگل در این باره گفت: کمپانی ما در روند تدوین "پروژه کتاب‌های گوگل" که با هدف دیجیتالی کردن همه کتاب‌های منتشرشده در جهان انجام می‌شود، فهرستی از تمامی کتاب‌های جهان را تهیه کرده که نزدیک به 130 میلون عنوان را دربرمی‌گیرد.

به گفته وی شمارش همه کتاب‌های جهان توسط گوگل بر اساس یک الگوریتم خاص محاسباتی که توسط کارشناسان این کمپانی طراحی شده است، صورت گرفته و بر پایه این محاسبات تعداد دقیق کتاب‌های منتشرشده در طول تاریخ در دنیا 129 میلیون و 864 هزار و 129 عنوان است.
گوگل عنوان کرده است تعریف این شرکت از کتاب تقریباً همان تعریفی است که توسط موسسه استاندارد ISBN یا همان شابک عرضه شده است؛ به عبارتی همان "شماره استاندارد بین‌المللی کتاب" که پشت جلد هر کدام از کتاب‌های منتشرشده درج می‌شود.

یکی دیگر از کارشناسان گوگل هم تاکید کرد: پروژه دیجیتالی کردن همه کتاب‌های دنیا نزدیک به 10 سال به طول می‌انجامد و بعد از این مدت است که 4 میلیارد صفحه کتاب در دسترس خوانندگان قرار خواهد گرفت.

ایسوس به‌زودی نت‌بوک‌های ۲۰۰ دلاری عرضه می‌کند

Posted: 13 Aug 2010 08:17 AM PDT

شرکت تایوانی ایسوس اعلام کرد از سال آینده لپ‌تاپ‌هایی را از سری رایانه‌های قابل‌حمل Eee PC را که فقط 200 دلار قیمت دارند، روانه بازار می‌کند.

به گزارش فارس، این رایانه‌های قابل‌حمل که در اصل نت‌بوک یا مینی- نوت‌بوک هستند، نمایشگرهای 7 و 9/8 اینچی دارند و شرکت ایسوس پیش‌بینی کرده است که عرضه آن در بازارهای جهانی تحولات گسترده‌ای را در این حوزه به وجود خواهد آورد.

شرکت ایسوس در ادامه خاطرنشان ساخته است که مدتی پس از عرضه این دو مدل نت‌»وک، مدل 10 اینچی آن را هم وارد بازار خواهد کرد تا بتواند بر محبوبیت خود بین کاربران بیافزاید.

این طور که منابع آگاه گزارش داده‌اند، لپ‌تاپ 10 اینچی از سری محصولات Eee PC شرکت ایسوس نیز با قیمت 200 دلار فروخته خواهد شد.

در این میان، برخی منتقدان اعلام کرده‌اند که ایسوس توان تولید رایانه‌های قابل‌حمل با این رقم را ندارد و کاربران نباید منتظر این محصول باشند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: اهدای ۱۰۰ واحد مسکونی مهر به برندگان جشنواره مطبوعات

Posted: 13 Aug 2010 08:17 AM PDT

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: اهدای ۱۰۰ واحد مسکونی مهر به برندگان
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهدای 100 واحد مسکونی از طرح مسکن مهر به برندگان جشنواره مطبوعات خبر داد.

محمدعلی رامین امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس اظهار داشت: پرداخت کمک نقدی توسط ریاست جمهوری به خبرنگاران که برای افراد متأهل 4 میلیون ریال و خبرنگاران مجرد 3 میلیون ریال است، تصویب شد.

وی افزایش بیمه تکمیلی تا سقف 100 میلیون ریال، ایجاد صندوق حمایت از خبرنگاران و نیز پرداخت وام تأمین مسکن برای 2 هزار نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه به مبلغ 300 میلیون ریال را از برنامه‌های دولت برای خبرنگاران عنوان کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: تخصیص باشگاه ورزشی در مراکز استان‌ها ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه، تخصیص بیمارستان برای بهره‌مندی اهالی رسانه در استان‌ها، ایجاد تعاونی مسکن با سرمایه اولیه توسط دولت، اهدای 100 واحد مسکونی از طرح مسکن مهر به برندگان جشنواره مطبوعات برای نخستین بار، اهدای بن کتاب به مبلغ 5 میلیون ریال قابل شارژ و مستمر برای همه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از برنامه‌های دیگر دولت است.

رامین عنوان داشت: ضریب نفوذ رسانه‌های داخلی پایین است و رسانه‌ها باید از افراد اندیشمند و فرهیخته و صاحب‌نظر بهره ببرند.

وی اظهار داشت: نباید اینترنت و سایت‌های خارجی منابع رسانه‌ها باشند.

رامین ادامه داد: باید از رسانه اصیل و اسلامی خود بهره ببریم و اگر رسالت مطبوعاتی را به نحو احسن انجام دهیم، هم در بین مخاطبان و هم در بین مسئولان اعتماد زیادی به دست می‌آوریم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: باید قانون را رعایت کنیم و در پی کسب آرمان‌های بلند و وارثان فرهنگی کسانی باشیم که نیک‌اندیشی و نیک‌کرداری را سرمنشأ خود قرار دادند.

رامین افزود: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم مردم‌سالاری دینی در بین مردم، دارای حرمت هستند و باید پیام‌رسان امینی باشند و با اطلاع‌رسانی صحیح، آرمان‌های نظام را به پیش ببرند و نظام هم موظف به حمایت از آنهاست.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که رسانه باید انجام دهد، این است که آگاهی‌های جامعه را ارتقا دهد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نظام و رسانه باید به یکدیگر اعتماد متقابل داشته باشند، افزود: رسانه‌ها نباید به دنبال آمار و ارقام باشند بلکه باید تحلیلگر باشند و با نظریه‌سازی، اطلاعات بیشتری به مخاطبان ارائه دهند تا آگاهی آنها افزایش یابد.

رامین تصریح کرد: بیان کردن آمار و ارقام برای مخاطبان فایده‌ای ندارد اما دشمنان از این اطلاعات برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

وی گفت: رسانه‌ها باید دیدگاه ایران بزرگ و دارای فرهنگ و پیام‌های جهان اسلام را انتشار دهند تا مخاطبان با مسائل مهم جهانی آشنا شوند و تحلیل و شعور جهانی پیدا کنند.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: رسانه‌ها باید از سایت‌های اسلامی جهان که پیرو رهبری هستند، مطالب مفید و ارزنده دریافت کنند.

رامین خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا خبرنگاری را به عنوان حرفه‌ای سخت و زیان‌آور تلقی شود تا اهالی رسانه بتوانند با کار و تلاش در این حوزه ظرف مدت 20 سال بازنشسته شوند و هر سال اشتغال، 5/1 سال برای آنها محاسبه شود.

وصیت شخصیت‌های معروف آنلاین شد

Posted: 13 Aug 2010 07:57 AM PDT

یک پایگاه اطلاعاتی انگلیسی مجموعه ای شامل 6 میلیون وصیتنامه از شخصیتهای معروف علمی، ادبی و سیاسی تاریخ را به صورت آنلاین در اختیار کاربران خود قرار داده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت انگلیسی Ancestry.co.uk وصیتنامه شخصیتهای معروفی علمی، هنری، ادبی و سیاسی را که بین سالهای 1861 تا 1941 از دنیا رفته اند به کاربران شبکه عرضه کرده است.

در این خصوص دن جونز از سایت Ancestry.co.uk توضیح داد: "این اطلاعات برای کسانی که به تاریخ علاقه مند هستند یک منبع بزرگ و جالب است. در این وصیتنامه ها جزئیاتی وجود دارند که می توانند به افسانه هایی که در مورد شخصیتهای بزرگ گفته می شود پایان دهد یا آنها را تائید کنند. برای مثال تاکنون تصور بر این است که کارل مارکس مالک مقدار زیادی پول باشد. این درحالی است که با خواندن وصیتنامه این فیلسوف آلمانی که در سال 1883 در لندن درگذشت می توان فهمید که وی تنها 250 استرلین برابر با 23 هزار پوند فعلی یا 28 هزار یورو را برای دخترش النور به ارث گذاشته است."

همچنین با بررسی اطلاعات مندرج در این سایت مشخص می شود که اسکار واید نویسنده انگلیسی نیز همانند کارل مارکس تنها 250 پوند برای فرزندان خود به ارث گذاشته است که این می تواند تائیدی بر جمله معروف واید باشد: "اگر نبوغم نباشد من هیچ چیز برای اظهار کردن ندارم."

اطلاعات سایت Ancestry.co.uk نشان می دهد که خانواده چارلز دیکنز در زندگی بسیار خوش شانس بودند چرا که این نویسنده معروف انگلیسی در وصیتنامه خود برای آنها حدود 80 هزار استرلین برابر با 1/7 میلیون پوند فعلی (حدود 5/8 میلیون یورو) به ارث گذاشته است.

همچنین دارایی سر آرتور کانن دایل خالق شخصیت گاراگاهی "شرلوک هولمز" که در سال 1931 درگذشت برابر با 3 میلیون پوند کنونی (حدود 6/3 یورو) بوده است.

براساس گزارش تلگراف، چارلز داروین، طبیعت شناس برجسته انگلیسی نیز که در سال 1882 درگذشت دارایی به ارزش 13 میلیون پوند فعلی (حدود 6/15 میلیون یورو) از خود به جا گذاشت.

دن جونز از سایت Ancestry.co.uk در ادامه افزود: "ما حفاریهای خود را در کشف اطلاعات مربوط به شخصیت معروف تازه آغاز کرده ایم. در آینده این اسناد حتی می توانند اطلاعاتی را درباره نادانسته های زندگی خصوصی شخصیتها عرضه کنند."

ایکس باکس ۳۶۰ پرفروش‌ترین کنسول بازی شد

Posted: 13 Aug 2010 07:57 AM PDT

بر اساس آمار NPD Group، کنسول بازی ایکس باکس 360 برای نخستین بار در رتبه بندی فروش بازی ویدیویی آمریکا در سه سال گذشته در صدر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، ایکس باکس 360 در طول ماه ژوییه 443 هزار و 500 دستگاه فروش کرد که دو برابر شمار به فروش رفته از این دستگاه در مدت مشابه سال گذشته است.

دستگاه ارتقایافته ایکس باکس 360 از پیشرفت ها در فن آوری تراشه و قطعات بهره گرفته و باریک تر از مدل اولیه این کنسول بازی است و دربردارنده ارتقاهای دیگری مانند وای فای سریعتر و پورتهای USB بیشتر است.

ایکس باکس 360 جلوتر از Wii نینتندو که 253 هزار و 900 دستگاه فروش رفت و پلی استیشن 3 سونی که 214 هزار دستگاه فروش داشت، قرار گرفت.

بر اساس گزارش NPD، در فضای دستگاه‌های بازی دستی، نینتندو دی اس با 398 هزار و 400 دستگاه به فروش رفته این بازار را در اختیار داشت در حالیکه پلی استیشن دستی سونی تنها 84 هزار دستگاه فروش کرد.

پرفروش ترین بازی ماه نیز NCAA Football 11 شرکت الکترونیک آرتس شناخته شد که نسخه ایکس باکس 360 آن با فروش 368 هزار عدد، رتبه اول و نسخه پلی استیشن 3 آن با فروش 298 هزار و 800 عدد رتبه دوم را به دست آورد.

بررسی مقررات و جرائم برای کسانی که با شبکه‌های ماهواره‌‌ای معاند همکاری می‌کنند

Posted: 13 Aug 2010 07:57 AM PDT

مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بررسی مقررات و جرائم برای کسانی که با شبکه‌های ماهواره‌یی معاند همکاری می‌کنند خبر داد.

علیرضا کریمی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: ما برای شبکه‌های ماهواره‌یی هم مقرراتی داریم و جرائمی را برای کسانی که با شبکه‌های ماهواره‌یی معاند همکاری کنند، در نظر گرفته‌ایم که اکنون در دست بررسی است و مراحل نهایی خود را سپری می‌کند.

کریمی در ادامه گفت: با تصویب این قانون نحوه برخورد با افراد خاطی در این زمینه مشخص می‌شود و راهکارهای اجرایی کردن آن هم از طریق قوانین و مقرراتی است که پیشنهاد کردیم.

مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم این موضوع در سال جاری انجام شده و نهایی شود.

مغز شبیه شبکه اینترنت است

Posted: 13 Aug 2010 07:57 AM PDT

مطالعات جدید نشان می دهند مغز به شبکه ای درهم و به هم پیوسته مانند اینترنت شباهت دارد دیدگاهی که کاملا با فرضیه سلسله مراتبی بودن ساختار مغز که در قرن 19 میلادی ارائه شد متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیوه جدیدی که برای ردیابی سیگنالهای مغزی بر روی مناطق کوچکی از مغز ارائه شده اتصال نواحی از مغز که با استرس، افسردگی و اشتها در ارتباط هستند را آشکار کرده است.

این شیوه می تواند به ارائه نقشه ای کامل و دقیق از سیستم عصبی مغز منجر شود. محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با جدا سازی بخشی کوچک از مغز موش در منطقه ای از مغز که با خشنودی و رضایت در ارتباط است، ردیابهایی را در نقاط ظریفی از بافت مغز تزریق کردند.

این ردیابها مولکولهایی هستند که با حرکات سیگنالها در سطح مغز درگیر نخواهند شد اما با استفاده از یک میکروسکوپ امکان ردیابی و شناسایی آنها وجود خواهد داشت. نکته جالب و جدید در این مطالعات استفاده از دو نوع ردیاب، یکی برای تعیین مسیر سیگنالها و دیگری برای تعیین منشاء آنها است. این شیوه می تواند چهار سطح از اتصالات عصبی مغز را نمایان کند.

در صورتی که مغز از ساختاری مشابه سلسله مراتب شرکتهای بزرگ برخوردار باشد، مشابه آنچه عصب شناسان از گذشته آن را باور داشتند نمودار "از سوی " و "به سوی"، خطوط حرکت سیگنالها را به شکل خطوط مستقیمی نشان می دهد که از مناطقی مستقل به یک واحد پردازشگر مرکزی، یعنی دفتر رئیس شرکت، وصل شده اند.

اما در عوض دانشمندان توانستند با کمک این شیوه جدید همپوشانی میان نقاط متفاوت، مناطقی که تا کنون ارتباط میان آنها شاخته نشده بود را شناسایی کنند. نتیجه به دست آمده بیشتر به شبکه های بزرگ و به هم متصلی مانند اینترنت شباهت دارد تا مدل سلسله مراتبی.

مناطق مورد مطالعه دانشمندان، مناطقی از شبکه های متصل به هم را نمایان کرد که با استرس، افسردگی و اشتها در ارتباط بودند. فرضیه چنین ساختار به هم پیوسته ای که برای مدتی مورد بحث و بررسی قرار داشت می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای بررسی چگونگی پردازش اطلاعات توسط مغز مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس گزارش بی بی سی، این مطالعه تنها گوشه ای بسیار کوچک از اتصالات بی شمار موجود در مغز کوچک موش را نشان می دهد. اما با همپوشانی تدریجی یک منطقه از مغز با منطقه ای جدید و فراهم آوردن نقشه منطقه جدید می توان به تصویر و الگویی بزرگتر و دقیق تر از اتصالات مغزی دست پیدا کرد.

پیشنهاد تشکیل کانون خبرنگاران شهرسازی، معماری و ساختمان

Posted: 13 Aug 2010 07:56 AM PDT

انجمن مفاخر معماری ایران پیشنهاد کرد کانون تخصصی با عنوان «شمس» که متشکل از خبرنگاران حوزه شهرسازی، معماری و ساختمان است تشکیل شود.

به گزارش فارس، انجمن مفاخر معماری ایران به مناسبت روز خبرنگار جمعی از خبرنگاران حوزه معماری شهرسازی و ساختمان را در خانه هنرمندان ایران گردهم آورد تا پیشنهادش را درباره تشکیل کانونی به عنوان کانون خبرنگاران شهرسازی، معماری و ساختمان با علامت اختصاری شمس با آنها مطرح کند.

علیرضا قهاری، رئیس هیئت مدیره انجمن مفاخر معماری ایران در این نشست بر ضرورت تشکیل چنین کانونی تأکید کرد و گفت: خبرنگاران هر حوزه‌ای همچون دیگر کشورهای دنیا باید در حوزه کاری خود متخصص باشند تا به این ترتیب پس از چندین سال کار در یک حوزه به مرجعی از اطلاعات حوزه تخصصی خود تبدیل شوند و کوله‌باری از دانش و تجربه متخصصان آن رشته را به همراه داشته باشند این اطلاعات بسیار ارزشمند خواهد بود که می‌تواند مبنای کار تحقیقی قرار بگیرد.

وی از خبرنگاران خواست تا زمانی که در حوزه کاری خود تخصص لازم دست نیافته‌اند و تحلیل موضوعات حوزه خود اجتناب کنند چرا که این تحلیل‌ها ممکن است صحیح نباشد و در آینده پایه کار تحقیقی قرار گیرد و به نتایج اشتباه برسد.

قهاری خبرنگاران را تاریخ‌نگار هم خواند و گفت: کتیبه‌هایی که امروز از گذشته‌های دور در اختیار داریم و مرجعی برای دانستن تاریخ گذشته ما هستند توسط تاریخ‌نگاران و واقع‌نگاران آن زمان نوشته شده است که می‌توان آنها را خبرنگاران آن زمان نامید.

وی افزود: مورخان امروز هم برای نوشتن تاریخ سراغ نوشته‌های خبرنگاران آن زمان می‌روند بنابراین شما مسئولیت بسیار سنگینی را بر دوش دارید و به همین دلیل از شما خواسته می‌شود که صدها واقعیت و حقیقت را بنویسید و تا زمانی که در حوزه کاری خود به تخصص نرسیده‌اید دست به تحلیل نبرید.

رئیس هیئت مدیره انجمن مفاخر معماری ایران تصریح کرد: با تخصص هر خبرنگار در حوزه کاری خود تاریخ ارزشمندی را رقم خواهیم زد.

وی در ادامه درباره تشکیل کانون «شمس» گفت: ما تنها پیشنهاددهنده هستیم و از این کانون مستقل انتظار داریم تا به گفت‌وگوی دوجانبه با انجمن‌های مختلف بپردازد و در جهت رشد فرهنگی کشورمان گام بردارد.

قهاری با تاکید بر ضرورت همکاری خبرنگاران حوزه شهرسازی، معماری و ساختمان گفت: این 3 حوزه که به دو بخش فرهنگی و اقتصادی تقسیم شده‌اند به هم مرتبط هستند و تا زمانی که به مسائل فرهنگی آن توجه نشود بخش اقتصادی آن نیز رشدی نخواهد داشت.

قهاری با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تشکیل کانون شمس گفت: با تشکیل این کانون و ثبت نام خبرنگاران حوزه شهرسازی، معماری و ساختمان بخش خصوصی هر ساله خبرنگاران برتر این حوزه‌ها 10 مدال شمس اهداء خواهد کرد و برای این منظور خبرنگاران این 3 حوزه باید اخبار منتشر شده خود را در رسانه‌ها به آدرس ایمیل این بخش خصوصی ارسال کنند و در پایان هر سال که می‌توانند مبنای آن روز خبرنگار باشد به 10 نفر از بهترین خبرنگاران فعال این حوزه‌ها 10 مدال با عنوان «شمس» اهدا خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر