۱۳۸۹ مرداد ۲۴, یکشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


پیشنهاد بانک مرکزی برای صاحبخانه شدن خبرنگاران

Posted: 15 Aug 2010 01:05 PM PDT

خبرگزاری فارس - رئیس کل بانک مرکزی از برنامه‌های این بانک برای ارائه واحدهای مسکونی آماده به خبرنگاران در قالب تعاونی و عدم افزایش تسهیلات ازدواج خبر داد.

محمود بهمنی در مورد پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها، اظهار داشت: بانک مرکزی این بخشنامه را ابلاغ کرده است، هم‌اکنون به تمامی کارکنان بانک‌ها تسهیلات خرید مسکن پرداخت می‌شود و این هم در حال اجراست.

خبرنگار فارس با طرح این پرسش که چرا به خبرنگاران نیز مانند کارکنان بانک‌ها، تسهیلات «خرید» مسکن پرداخت نمی‌‌شود، پاسخ بهمنی را جویا شد.

وی گفت: تعداد کارکنان بانک‌ها 30 هزار نفر است و قابل قیاس با تعداد خبرنگاران نیست به همین دلیل پیشنهاد دادیم تا تعاونی تشکیل شود که ساختمان‌های ساخته شده را به خبرنگاران بدهیم.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: با وجود اینکه بنده هنوز اطلاعی در این باره ندارم ولی به خبرنگاران می‌گویم که کسی را به عنوان نماینده انتخاب کنند تا در قالب تعاونی مسکن ساخته شده را تحویل بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 20 درصد منابع در سال گذشته به تسهیلات مسکن اختصاص یافته است،‌ اضافه کرد: منابع برای پرداخت تسهیلات به مسکن محدود است، اگر قابل توجه بود آزاد‌سازی احداث یکی دیگر از این راه‌ها می‌شد.

بهمنی جلوگیری از ارایه تسهیلات خرید مسکن را بی‌تاثیر در کاهش قیمت‌ها ندانست.

برنامه‌ای برای افزایش تسهیلات ازدواج نداریم

بهمنی در ادامه اظهارات خود در خصوص افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، گفت: وام ازدواج برای زوج و زوجه در مجموع 4 میلیون تومان است که بعد از ثبت نام این مقدار پول را دریافت خواهند کرد.

وی از ثبت‌نام یک میلیون و چهارصد هزار نفر در سال گذشته برای تسهیلات قرض‌الحسنه خبر داد و افزود: از این میزان یک میلیون و دویست و نود هزار نفر این وام را دریافت کردند.

ناتو هم به ویکی‌لیکس هشدار داد

Posted: 15 Aug 2010 01:05 PM PDT

ناتو نسبت به انتشار اسناد دیگر مربوط به جنگ افغانستان توسط سایت ویکی لیکس هشدار داد.

به گزارش ایسنا، یوزف بلوتس، سخنگوی ایساف در همین ارتباط گفت: انتشار این اسناد محرمانه مربوط به جنگ افغانستان نه تنها به لحاظ حقوق جزایی با اهمیت نیست بلکه از لحاظ اخلاقی نیز غیر مسئولانه است.

بلوتس افزود: نام بردن از اسامی نیروهای افغان، ایساف و سازمان‌های کمک رسان بین‌المللی بویژه از آن جایی مورد انتقاد است که این مساله برای افرادی که اسامی آنها منتشر شده، خطرات بیشتری ایجاد می‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری آلمان، این سخنگوی ایساف گفت: کلیت این مساله اقدامی اشتباه است چرا که برنامه صلح و آشتی دولت افغانستان را به خطر می‌اندازد.

علاوه بر این سازمان گزارشگران بدون مرز نیز از انتشار اسناد ویکی لیکس تحت عنوان اقدامی غیر مسئولانه و بسیار خطرناک برای صدها افغان یاد کرد که با نیروهای آمریکا در افغانستان همکاری می‌کنند.

این سازمان اعلام کرد که طالبان و دیگر گروه‌های مسلح می‌توانند با کمک این اسناد بدون هیچ مشکلی لیستی سیاه از افراد تهیه کنند، افرادی که آنها را خواهند کشت.

طرح «صندوق حمایت از اصحاب رسانه» همچنان در انتظار بررسی

Posted: 15 Aug 2010 01:04 PM PDT

شورای شهر تهران دی ماه سال گذشته و در دویست و چهل و نهمین جلسه خود، طرح تشکیل «صندوق حمایت از اصحاب رسانه» (خبرنگاران) را مورد بررسی قرار داد و بر این اساس قرار شد تا اعتبار این طرح در ماده 16 بودجه شهرداری تهران پیش‌بینی شود، حال آن که بیش از هشت‌ماه از ابلاغ طرح شورای شهر تهران که با اکثریت آرا هم به تصویب رسید گذشته، اما خبری از شکل‌گیری این صندوق نیست.

به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی ـ عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ـ روز سه‌شنبه و در پایان سیصد و دومین جلسه شورای شهر تهران از بی خبری از مراحل اجرایی تشکیل صندوق خبرنگاران انتقاد کرد و از مهدی چمران ـ رییس شورای شهر تهران ـ خواست تا شهرداری گزارش مربوط به پیگیری‌های تشکیل صندوق خبرنگاران را به شورای شهر تهران ارائه دهد.

به گفته وی، سال گذشته همزمان با تعطیلی موقت روزنامه‌ «همشهری»، موضوع امنیت کاری خبرنگاران مطرح و در نهایت موضوع تشکیل این صندوق تصویب شد، اما پس از آن اخباری از پیگیری‌های شهرداری به شورا نرسید.

مسجد جامعی یادآور شد: گویا هنوز معاونت مالی و اداری شهرداری موضوع منابع مالی را روشن نکرده است.

از سوی دیگر حسین محمد پورزرندی ـ معاون مالی و اداری شهردار تهران ـ نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب که تاکنون هیچ نامه‌ای در مورد این صندوق به من ابلاغ نشده است، گفت: این موضوع در جلسه‌ اخیر شورای شهر تهران مطرح شده و به همین دلیل قرار شد تا جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران برگزار شود.

عرضه تلفن همراهی که مجهز به پلی‌استیشن است

Posted: 15 Aug 2010 01:04 PM PDT

برخی شایعات منتشر شده در اینترنت نشان می دهند که شرکت سونی اریکسون قصد دارد یک تلفن همراه جدید را که با کنسول بازی "پلی استیشن قابل حمل" ترکیب شده است از ماه اکتبر به بازار عرضه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت Engadget شایعاتی مبنی از عرضه یک تلفن همراه جدید را منتشر کرده است. این دستگاه جدید محصول شرکت سونی اریکسون ترکیبی از یک تلفن همراه هوشمند لمسی و یک دستگاه پلی استیشن قابل حمل بوده و Psp Phone نام دارد.

Psp Phone که احتمالا از ماه اکتبر وارد بازار می شود به جای صفحه کلید کشویی Qwerty که در زیر صفحه لمسی تلفن قرار می گیرد دارای کنترل کننده های کنسول بازی است.

صفحه نمایشگر فوق عریض لمسی این تلفن همراه- پلی استیشن از 7/3 تا 1/4 اینچ با وضوح تصویر Wvga است.

یک دوربین 5 مگاپیکسلی، یک پردازشگر Snapdragon یک گیگاهرتزی و یک کارت گرافیگ Nvidia از دیگر ویژگیهای این دستگاه است.

سیستم عامل این تلفن همراه، نسخه آینده آندروئید گوگل (آندورئید 3.0) خواهد بود. شرکت ژاپنی - سوئدی سونی اریکسون یک سکوی پیشرفته را برای بازیهای این تلفن همراه در نظر گرفته که در سطح بازیهای موجود در "پلی استیشن قابل حمل" است.

به نوشته سایت Engadget قرار است سونی جزئیات این محصول جدید را در نمایشگاه بازیهای ویدئویی توکیو (از 15 تا 19 سپتامبر) ارائه کند.

بسته حمایتی خبرنگاران؛ هیاهو برای هیچ

Posted: 15 Aug 2010 12:51 PM PDT

خبرگزاری فارس - هدیه‌ای که قرار بود در روز خبرنگار امسال در قالب «بسته‌ای حمایتی» به خبرنگاران اهدا شود و آنها را شگفت‌زده کند، اکنون گشوده شده و خبرنگاران را هم شگفت‌زده کرده اما در عمل تاکنون هیچ چیزی را عاید آن‌ها نکرده است.

روز خبرنگار امسال قرار بود با اعلام خبرهای خوشی از سوی رئیس‌جمهور و اعطای بسته حمایتی از سوی وی، خبرنگاران شگفت‌زده شوند.

محمد‌علی رامین، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دهم مرداد در نشستی خبری، از خبر غیر‌منتظره رئیس‌جمهور برای خبرنگاران در روز خبرنگار خبر داد و گفت: «امسال به مناسبت روز خبرنگار برای نخستین بار دیداری با رئیس‌جمهور خواهیم داشت که تمام خبرنگاران در این دیدار حضور خواهند داشت و برای نخستین بار، شأن و جایگاه رسانه‌ها و اهالی رسانه در این برنامه هویدا خواهد شد؛ خبرنگاران در این جلسه عنایت خاص احمدی‌نژاد به خبرنگاران را مشاهده خواهند کرد و خبر خوشی در این روز برای خبرنگاران و اهالی رسانه خواهیم داشت.»

اما شنیدن وعده‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم برای شگفت‌زده کردن خبرنگاران در روز خبرنگار امسال هم خالی از لطف نیست.

سید ‌محمد حسینی نهم مرداد ماه در جمع خبرنگاران خبر از اعطای «بسته حمایتی» به خبرنگاران در روز خبرنگار داد و گفت: «این بسته شامل بخش‌های مختلف حمایتی از قشر زحمتکش خبرنگاران است که در روز خبرنگار و در آیین تجلیلی که با حضور احمدی‌نژاد برگزار خواهد شد، به عنوان هدیه به خبرنگاران اعلام و معرفی خواهد شد.

وعده‌های وزیر و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین روز مانده به 17 مرداد و روز خبرنگاران، باعث شد که امسال خبرنگاران مشتاق‌تر از همیشه برای فرا رسیدن روز خبرنگار بی‌صبرانه منتظر این روز بمانند.

اما اصل ماجرا در روز خبرنگار!

روز 16 مرداد و در همایش بزرگداشت مقام خبرنگار که با حضور رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، سید ‌محمد حسینی در پاسخ به انتظار خبرنگاران در اعلام جزئیات بسته حمایتی هدیه خبرنگاران، تنها به اعطای بن‌کارت خرید کتاب به مبلغ 50 هزار تومان اشاره کرد و پس از آقای وزیر، نوبت احمدی‌نژاد بود که به تشریح سایر محتویات این بسته شگفت‌انگیز بپردازد.

احمدی‌نژاد در آن بخش از سخنان خود که مربوط به اعلام خبرهای خوش برای خبرنگاران بود، از وزیر ارشاد درخواست کرد که مبلغ بن‌کارت خرید کتاب خبرنگاران را از 50 هزار تومان به 100 هزار افزایش دهد.

۴۰۰ هزار تومانی که انکار شد

اما احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، خبر از اعطای هدیه نقدی 300 و 400 هزار تومان به خبرنگاران مجرد و متاهل داد اما از جزئیات این هدیه چیزی اعلام نکرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در شب 17 مرداد در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، از بخش دیگری از بسته حمایتی خبرنگاران پرده‌برداری کرد، سید ‌محمد حسینی از اعطای تسهیلات 30 میلیون تومانی به خبرنگاران برای خرید مسکن خبر داد و گفت: با موافقت رئیس‌جمهور تسهیلات، 30 میلیون تومانی خرید مسکن «به‌زودی» در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد.

در ادامه پروسه شگفت‌زده کردن خبرنگاران، محمد‌علی رامین طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که وام 30 میلیون تومانی خرید مسکن تنها به 2 هزار نفر از خبرنگاران تعلق خواهد گرفت!

پیگیری هدایای انبوه خبرنگاران

برای ارزیابی میزان تحقق وعده‌های داده شده از سوی رئیس‌جمهور، وزیر ارشاد و معاون مطبوعاتی با گذشت حدود یک هفته از روز خبرنگار؛ در ابتدا طی تماسی با اداره‌کل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی، اعلام شد که بن‌کارت 50 هزار تومانی وعده داده شده از سوی وزیر ارشاد تنها به خبرنگارانی تعلق خواهد گرفت که در بانک اطلاعات خبرنگاران ارشاد ثبت هستند و نه تمام خبرنگاران و این دسته از خبرنگاران می‌توانند از روز دوشنبه ( 18 مرداد) برای گرفتن بن کارت‌های خود مراجعه کنند. همچنین اعلام شد که به علت عدم تأمین اعتبار، امکان تحقق وعده رئیس‌جمهور مبنی بر افزایش بن‌کارت خرید کتاب از 50 هزار تومان به 100 هزار تومان نیز وجود ندارد.

اما روز دوشنبه 18 مرداد با پیگیری مجدد موضوع اعطای بن‌کارت از معاونت مطبوعاتی، اعلام شد که فعلاً خبری از همان 50 هزار تومان نیز به علت عدم تأمین اعتبار نیست.

در نهایت با پیگیری‌های مکرر، روز شنبه 23 مرداد برای تحویل این بن‌کارت‌ها اعلام شد و این تاریخ نیز مجدداً به 24 مرداد‌( امروز) موکول شد، با این اوصاف تا حدودی می‌توان حدس زد که به سر سایر محتویات این بسته حمایتی(!) که قرار بود خبرنگاران را شگفت‌زده کند، چه آمده است.

طی تماس‌هایی که با نهاد ریاست‌جمهوری و معاونت ارتباطات نهاد گرفته شد، اصل موضوع اعطای هدیه 300 و 400 هزار تومان از سوی احمدی‌نژاد در همایش بزرگداشت روز خبرنگار انکار شد و اعلام شد که اصلا رئیس‌جمهور در آن همایش چنین وعده‌ای نداده است.

اما نکته جالب ماجرا این که رامین روز 22 مرداد در سفر به استان سمنان مجدداً از پرداخت کمک نقدی 400 هزار تومانی برای خبرنگاران متاهل و 300 هزار تومان برای خبرنگاران مجرد خبر داد و این باعث شد که برای بار دوم موضوع را از دفتر نهاد ریاست‌جمهوری پیگیری کنیم.

معاون ارتباطات نهاد ریاست‌جمهوری در پاسخ به فارس گفت که هیچ مصوبه‌ای در این خصوص در هیئت دولت تاکنون وجود نداشته و هیچ تصمیمی نیز در دولت برای اعطای چنین هدیه‌ای به خبرنگاران گرفته نشده است.

این میزان لطف و عطای مسئولان در حق خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار باعث شد که از پیگیری موضوع وام 30 میلیون تومانی خرید مسکن خبرنگاران منصرف شویم و عطای آن را به لقای آن ببخشیم.

این بود حکایت «بسته حمایتی» که قرار بود خبرنگاران را شگفت‌زده کند؛ اکنون این بسته کاملا گشوده شده و درون آن تمام خبرنگارانی که با انبوه مشکلات و سختی‌ها به انجام رسالت رسانه‌ای خود مشغولند، واقعا شگفت‌زده کرد.

فراخوان جشنواره اینترنتی فیلم‌های تبلیغاتی منتشر شد

Posted: 15 Aug 2010 12:51 PM PDT

نخستین جشنواره اینترنتی فیلم‌های تبلیغاتی در سطح ملی فراخوان خود را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، دبیرخانه نخستین جشنواره اینترنتی فیلم های تبلیغاتی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی، شرکت‌های خصوصی و تولیدکنندگان با اعلام فراخوان به منظور حضور در این رویداد هنری، فرهنگی دعوت بعمل آورد.

در فراخوان این جشنواره به اهداف زیر اشاره شده است:

- بررسی سطح کیفی فیلم های تبلیغاتی
- ارائه الگوهای موثر و مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی
- تاکید بر رعایت صداقت در تبلیغات
- تاکید بر تولید فیلم تبلیغاتی مبتنی بر خلاقیت ایرانی نه بر اساس تقلید
- تاکید بر علمی بودن صنعت تبلیغات
- تاکید بر ایجاز و تاثیرگذاری تبلیغات در کمترین زمان
- تاکید و معرفی توانمندی های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی، صنعتی، علمی و ...
- تاکید بر لزوم تعمیق محتوای فیلم های تبلیغاتی
- ایجاد تحرک و پویایی در میان شرکت های تبلیغاتی
- ترغیب صاحبان کالا جهت ارائه سفارش به شرکت های تبلیغاتی حرفه ای و توانمند
- آشنا نمودن صاحبان کالا با علمی بودن صنعت تبلیغات
- ایجاد فضایی متفاوت برای دوباره دیده شدن تبلیغ
- ایجاد پایگاه اطلاعات شرکت های تبلیغاتی
- برگزاری جشنواره ای نوین با استفاده از فن آوری روز دنیا (این جشنواره کاملا اینترنتی می‌باشد)

دبیرخانه جشنواره در فراخوان خود بخش های جشنواره را نیز بدین ترتیب بیان کرده است:

جشنواره اینترنتی فیلم های تبلیغاتی در این دوره تنها دارای یک بخش اصلی است که مربوط به مسابقه ملی است و کلیه آثاری که با موضوعات ذیل تولید شده باشند می توانند در این بخش حضور یابند.

● فیلم های تبلیغاتی صنعتی
● فیلم های تبلیغاتی آموزشی و فرهنگی
● فیلم های تبلیغاتی اطلاع رسانی

در ادامه فراخوان نخستین جشنواره اینترنتی فیلم های تبلیغاتی شرایط و مقررات حضور در این رویداد اینگونه اعلام شده است:

- فیلم های تبلیغاتی نباید قبل از سال 86 تولید شده باشند.
- مدت زمان فیلم ها نباید بیشتر از یک دقیقه باشد.
- هر شرکت کننده فقط می تواند 5 اثر به جشنواره ارسال نماید.
- هر فیلم باید به صورت مجزا بر روی دی وی دی همراه با تکمیل شده فرم فراخوان به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.
- فیلم باید با یکی از موضوعات جشنواره مطابقت داشته باشد.
- جشنواره هیچ مسئولیتی در قبال آسیب های احتمالی ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت کنندگان را ندارد.
- به درخواست های شرکت در جشنواره که مدارک آنها ناقص ارسال شده و یا فیلم آنها معیوب باشد ، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
- امضاء کننده فرم درخواست شرکت در جشنواره به منزله صاحب اثر شناخته می شود و مسئولیت های مربوط به امور حقوقی فیلم را پذیرفته است و هر گونه مشکلی در این خصوص متوجه و برعهده وی خواهد بود.
- فیلم های ارسال شده به جشنواره باز پس داده نمی شوند.
- فیلم هایی که به جشنواره ارسال می شوند، پس از حضور در این رویداد، امکان خارج کردن آنها از برنامه وجود ندارد.
- برگزار کننده جشنواره مجاز است تا آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره را، برای هر نوع استفاده رسانه ای، اعم از نمایش در وب سایت، تکثیر و توزیع با ذکر نام صاحب اثر مورد بهره برداری قرار دهد.
- تصمیم گیری نهایی درباره هر نکته ای که در مقررات حاضر پیش بینی نشده، در اختیار برگزار کننده جشنواره است.
- یک فیلم با توجه به رای هیئت داروان و رای تماشاگران، می تواند جوایز متعددی را کسب کند.

مهلت ارسال آثار نیز تا اول شهریورماه 89 اعلام شده و نتایج جشنواره در اول مهرماه 89 منتشر خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را به تهران صندوق پستی 3385 – 14155 ارسال نمایند.
لازم به یادآوری است که جوایز برندگان نیز برای ایشان ارسال خواهد شد.

زندانی شدن خبرنگار سومالیایی برای یک مصاحبه

Posted: 15 Aug 2010 12:51 PM PDT

یک خبرنگار رادیویی سومالیایی برای پخش مصاحبه با رهبر شبه نظامیان مرتبط با القاعده در ایالت پانت لند این کشور، به شش سال زندان محکوم شد.

به گزارش ایسنا، عبدی فتاح جامه میر، مدیر شبکه Horsed Media هفته گذشته پس از پخش مصاحبه با محمد سعید اتم که شبه نظامیانش با دولت ایالت نیمه خودمختار پانت لند، نبرد مسلحانه می‌کنند، دستگیر شد.

به گفته معاون وزیر اطلاعات پانت لند، این خبرنگار به شش سال زندان و پرداخت 500 دلار جریمه به دلیل نقض قانون ضد ترور محکوم شده است.

بنا بر اظهارات همکاران میر، نیروهای امنیتی به این شبکه رادیویی هجوم آورده و اعضای متعددی را با خود بردند که بعدا همگی آن‌ها به جز مدیر این شبکه آزاد شدند.

نیروهای پانت لند با شبه نظامیان اتم در منطقه کوهستانی شمالی گالگالای سومالی نبرد می‌کنند.

مرداک برای آی.‌پد روزنامه‌ی دیجیتالی راه‌اندازی می‌کند

Posted: 15 Aug 2010 12:51 PM PDT

روپرت مرداک، مدیر اجرایی امپراطوری رسانه‌یی نیوزکورپ در تدارک آماده‌سازی یک روزنامه دیجیتالی برای آی‌پد اپل و تلفن‌های هوشمند دیگر است.

به گزارش ایسنا، برخلاف نیویورک تایمز و خروجی‌های خبری دیگری که برنامه‌هایی برای دسترسی به جدیدترین نسخه‌های روزنامه‌شان برروی دستگاه‌های قابل حمل مانند آی‌پد عرضه کرده‌اند، خروجی مرداک شامل محتوای دیجیتالی پولی خواهد بود و به‌طور انحصاری برای رایانه‌های لوحی مانند آی‌پد و تلفن‌های همراه تولید می‌شود.

بر اساس گزارش لس‌آنجلس تایمز به نقل از منابع آگاه در نیوزکورپ، این روزنامه ممکن است تا پایان سال شروع به فعالیت کند و ده‌ها دبیر و نویسنده خواهد داشت.

مرداک در یک کنفرانس مطبوعاتی تایید کرده که اتاق خبری آی‌پد تحت نظارت جس آنجلو، سردبیر نیویورک پست، فعالیت خواهد کرد و از منابع بخش‌های دیگر نیوزکورپ مانند نیویورک پست و داوجونز استفاده می‌کند.

مدیر اجرایی نیوزکورپ قیمت این روزنامه را مشخص نکرده است اما برنامه وال استریت ژورنال در حال حاضر چهار دلار هزینه اشتراک هفتگی دارد. سایر نشریات از جمله نیویورک تایمز برای کاربران رایگان بوده و تحت پشتیبانی تبلیغات هستند. البته نیویورک تایمز قصد دارد دریافت هزینه برای دسترسی به محتوای دیجیتالی‌اش را آغاز کند.

آی پد که امکان خواندن محتوای دیجیتالی مانند کتاب‌ها و روزنامه‌ها را نیز دارد، در ماه آوریل به بازار عرضه شد. این رایانه لوحی می‌تواند به فروشگاه کتاب الکترونیکی اپل که حاوی ده‌ها هزار عنوان کتاب از ناشران بزرگ است، متصل شود.

برنامه‌های عرضه شده از سوی روزنامه‌ها و مجلات برای استفاده در آی پد مورد استقبال زیادی قرار گرفته و توجه تبلیغات کنندگان را جلب کرده که به دنبال دستگاه‌های دیجیتالی به‌عنوان ابزارهای تبلیغاتی جدید هستند.

«خبرگزاری شهر» وابسته به شهرداری تهران فیلتر شد

Posted: 15 Aug 2010 12:51 PM PDT

خبرگزاری فارس - خبرگزاری شهر وابسته به شهرداری تهران فیلتر شد.

سرپرست خبرگزاری شهر، علت فیلتر شدن این خبرگزاری را صرفا نداشتن مجوز فعالیت تحت عنوان «خبرگزاری» عنوان کرد.

حامد رضایی در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: حدود 2.5 سال پیش درخواست مجوز فعالیت «خبرگزاری شهر» را به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی ارائه کرده‌ایم اما تاکنون این مجوز صادر نشده است.

وی هرگونه ارتباط فیلتر شدن خبرگزاری شهر را با درج برخی اخبار در خصوص دولت تکذیب کرد و گفت: در گذشته به خاطر انعکاس برخی اخبار در این خبرگزاری، تذکراتی از سوی معاونت مطبوعاتی به ما داده شده بود اما در خصوص فیلتر اخیر، این امر ارتباطی با اخبار این خبرگزاری نداشته است.

دانشکده روزنامه‌نگاری اسلامی راه‌اندازی می‌شود

Posted: 15 Aug 2010 12:21 PM PDT

دبیر کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان از پیگیری این انجمن برای راه اندازی خانه روزنامه نگاران جوان خبر داد.

" حسن اختری" در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت های در دست اقدام انجمن روزنامه نگاران مسلمان اظهار داشت: خانه روزنامه نگاران جوان با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس خواهد شد.

وی پیگیری ایجاد مرکز آموزش های تخصصی خبرنگاری را از دیگر برنامه های انجمن روزنامه نگاران مسلمان بیان کرد و افزود: همچنین این انجمن قصد دارد با هماهنگی وزارت علوم و وزارت ارشاد، دانشکده روزنامه نگاری اسلامی را از طریق دانشگاه جامع علمی کاربردی راه اندازی کند.

دیبر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان، پیگیری برگزاری دوره های پودمانی روزنامه نگاری و پیگیری تملک ساختمان فعلی انجمن با درخواست تامین بودجه از ریاست جمهوری را از دیگر برنامه های انجمن روزنامه نگاران مسلمان بیان کرد.

اختری اضافه کرد: راه اندازی کتابخانه تخصصی روزنامه نگاری از دیگر برنامه های انجمن روزنامه نگاران مسلمان است که تا کنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای 302 عنوان کتاب شامل 604 جلد موافقت کرده است.

وی تصریح کرد همچنین این انجمن قصد دارد یک اتاق مصاحبه در ساختمان انجمن ایجاد کند تا خبرنگاران در صورت تمایل، قرار مصاحبه های خود را در این اتاق بگذارند.

محرومیت کاربران اکس.پی از دانلود اینترنت اکسپلورر ۹

Posted: 15 Aug 2010 12:21 PM PDT

نسخه نسل جدید مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت 15 ماه سپتامبر به کاربران عرضه می‌شود اما افرادی که هم‌چنان از ویندوز اکس پی استفاده می‌کنند، نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس برآوردهای انجام گرفته، حدود 68 درصد از کاربران ویندوز هم‌چنان از سیستم عامل قدیمی ویندوز اکس پی استفاده می‌کنند.

بسیاری از آن‌ها کاربران اداری هستند که نمی‌توانند از عهده تامین یک ارتقاء در ابعاد بزرگ بربیایند اما شماری از کاربران عادی نیز وجود دارند که نیازی نداشته یا نحوه ارتقاء به نسخه‌های جدیدتر ویندوز آن‌ها را سردرگم می‌کند.

نسخه جدید مرورگر وب مایکروسافت طی چند ماه گذشته با انتشار چند نسخه پیش‌نمایشی، از سوی طراحان آزمایش شده است.

اینترنت اکسپلورر که زمانی بیش از 90 درصد سهم بازار مرورگرهای اینترنتی را در اختیار داشت، میزان قابل توجهی از سهم بازارش را به فایرفاکس و مرورگرهای دیگر واگذار کرده است. با این همه با نارضایتی کاربران از مرورگرهای جایگزین، به کندی در حال به دست آوردن مجدد سهمش است.

مایکروسافت با افزایش قابلیت‌ها و ارتباط قوی‌تر با طراحان محتوای وب، به‌دنبال جذب و بازگرداندن کاربران مرورگرش بوده است. در نسخه جدید مرورگر مایکروسافت پشتیبانی از HTML5 و یک موتور جاوا اسکریپت جدید معروف به "چاکرا" افزوده شده است.

رونمایی نخستین بلو.ری پلیر سه‌بعدی قابل حمل جهان

Posted: 15 Aug 2010 12:21 PM PDT

نخستین بلوری پلیر قابل حمل با قابلیت سه‌بعدی ساخته شده در جهان که می‌تواند به هنگام اتصال به تلویزیون‌های سه‌بعدی تصاویر سه‌بعدی نمایش دهد، از سوی سامسونگ معرفی شد.

به گزارش ایسنا، بلوری پلیر BD-C8000 سامسونگ دارای یک نمایشگر 10.3 اینچی است که از آن می‌توان برای مشاهده محتوا در هنگام جابه‌جایی استفاده کرد.

این دستگاه قابلیت اتصال بی‌سیم وای فای نیز دارد که می‌توان با بهره گرفتن از آن از سرویس Internet@TV سامسونگ استفاده کرد و به سایت‌های ویدیویی مانند یوتیوب دسترسی یافت.

اما قابلیت سه‌بعدی این بلوری پلیر در نمایشگر کوچک آن قابل استفاده نیست و تنها با اتصال به یک تلویزیون مجهز به این فن‌آوری و مشاهده محتوا در نمایشگر بزرگ از طریق عینک‌های ویژه ممکن می‌شود.

بر اساس این گزارش بلوری پلیر BD-C8000 سامسونگ که شکل باریکی دارد به قیمت 449 دلار به فروش می‌رود.

راه‌اندازی کانال پخش زنده در فیس‌بوک

Posted: 15 Aug 2010 12:21 PM PDT

شبکه اجتماعی فیس بوک کانال پخش زنده‌ای را با هدف فراهم کردن جزئیات مربوط به رویدادهای به وقوع پیوسته در مقر این شرکت راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایسنا، سرویس جدید که "فیس بوک لایو" نام دارد، در اصل یک کانال PR برای این شرکت است و به گفته نماینده فیس بوک، درواقع گسترش طبیعی وبلاگ این شرکت و راهی برای ارتباط مستقیم‌تر با کاربران است.

فیس بوک از طریق این کانال به پخش مصاحبه با افراد در مقر مرکزی‌اش خواهد پرداخت و محصولات جدید را معرفی می‌کند.

محتوا به‌صورت روزانه در "فیس بوک لایو" موجود خواهد بود و هنگامی که پخش برنامه زنده باشد، کاربران فیس بوک می‌توانند اظهارنظر کرده و میهمان برنامه به سوالات آن‌ها پاسخ دهد. پس از برنامه نیز کاربران می‌توانند به صفحه این کانال برگشته و برنامه را دوباره مشاهده کنند.

"فیس بوک لایو" می‌تواند در وب سایت‌های دیگر قرار داده شود یا کاربران می‌توانند صفحه این کانال را به‌منظور دسترسی سریع‌تر به این سرویس، به صفحات پروفایل خود اضافه کنند.

کانال فیس بوک قصد ندارد برای رقابت با سرویس‌هایی مانند Ustream یا Livestream وارد کسب و کار محتوا شود که کاربران را قادر می‌سازند کانال‌های پخش زنده خود را ایجاد و به بینندگان نشان دهند و تنها هدف آن تبلیغ فعالیت‌ها و محصولات این شرکت است.

ایمیلی با ۳۴۵ حرف: رکورد طولانی‌ترین آدرس ایمیل دنیا شکسته شد

Posted: 15 Aug 2010 12:11 PM PDT

یک کاربر اینترنت موفق شد رکورد طولانی ترین و فعال ترین آدرس ایمیل دنیا را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کاربر که "پیتر کریگ" نام دارد آدرس ایمیلی را ساخته است که از 345 حرف تشکیل شده است.

براساس گزارش دیوایس، این آدرس بسیار طولانی به شرح زیر است.
contact-admin-hello-webmaster-info-services-peter-crazy-but-oh-so-ubber-cool-english-alphabet-loverer-abcdefghijklmnopqrstuvwxyz@please-try-to.send-me-an-email-if-you-can-possibly-begin-to-remember-this-coz.this-is-the-longest-email-address-known-to-man-but-to-be-honest.this-is-such-a-stupidly-long-sub-domain-it-could-go-on-forever.pacraig.com

در این آدرس پیش از علامت @ نوشته شده است: تماس با مدیریت. سلام. سرویس اطلاع رسانی وب مستر پیتر دیوانه، البته اوه، خیلی دوست داشتنی و عاشق الفبای انگلیسی (و بعد 23 حرف الفبای انگلیسی).

پس از علامت @ این کاربر نوشته است: لطفا سعی کنید که به من یک ایمیل بزنید اگر شاید شما نتوانید شروع به یادآوری این کنید چرا که این طولانی ترین آدرس ایمیل شناخته شده برای انسان است اما صادق باشید. این همچنین بی مزه ترین زیر دامنه طولانی نیز هست. این می تواند برای همیشه ادامه داشته باشد. پا. کریگ. کام

مخالفت «اپل» و « آمازون» با کاهش قیمت کتاب‌های الکترونیکی

Posted: 15 Aug 2010 12:11 PM PDT

ریچارد بلومنتال، دادستان کل کانکتیکات روز دوشنبه اعلام کرد شرکت‌های «اپل» و « آمازون» در تلاش هستند تا دیگر رقابت کنندگان در عرصه ارائه آثار الکترونیکی را از کاهش قیمت کتابها باز دارند.

به گزارش ایسنا، بلومنتال در این باره گفت که وی در حال انجام بررسی‌های متعدد در زمینه قراردادهای منعقد شده توسط این دو شرکت است که منجر به منع ناشران از ارائه تخفیف در قیمت نسخه‌های الکترونیکی است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این دو شرکت مدعی هستند که این قراردادها به رقابت میان فروشندگان این دسته از آثار لطمه وارد کرده است. در همین راستا بلومنتال در نشستی با مدیران این دو شرکت در این باره گفت‌وگو خواهد کرد.

بنابراین گزارش، مسوولان «اپل» و آمازون تاکنون از ارائه هرگونه نظری در این باره امتناع کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر