۱۳۸۹ مرداد ۲۵, دوشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


سایت کاوشگران روابط عمومی راه‌اندازی شد

Posted: 16 Aug 2010 08:16 AM PDT

سایت کاوشگران روابط عمومی با توجه به نیاز جامعه روابط عمومی کشور برای آشنایی با اصول نوین روابط عمومی و همچنین مطرح کردن دیدگاههای مختلف در این حوزه آغاز به کار کرد.

محمد خجسته نیا، مدیر سایت کاوشگرن روابط عمومی در گفت و گو با سیتنا اظهار داشت: تنها پنج سایت و هفت وبلاگ تخصصی در حوزه روابط عمومی فعالیت داشتند که با توجه به نیاز به مطرح شدن دیدگاه های مختلف در این حوزه سایت کاوشگران روابط عمومی راه اندازی شد.

وی گفت: 105 سال است که از تشکیل نخستین واحد روابط عمومی در دنیا می گذرد. در طول این مدت روابط عمومی ها در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته تحولات فراوان در وظایف و کارکردها پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز موضوع روابط عمومی اهمیت و جایگاه آن سالهاست که مورد توجه سیاستمداران، صاحبنظران و مدیران جامعه است. اما سرعت تحولات و تغییرات در این حوزه با سرعت شتاب آن در دنیای پیشرفته همخوانی مناسبی ندارد.

خجسته نیا گفت: بر همین اساس سایت کاوشگران روابط عمومی تلاش دارد تا با انعکاس نظرات استادان و صاحبنظران و فعالان عرصه روابط عمومی نقشی در رشد آن ایفا کند.
مدیر سایت کاوشگران روابط عمومی همچنین با تاکید بر پیوند عمیق فناوری اطلاعات و ارتباطات با موضوع ارتباطات اجتماعی گفت: این سایت در حوزه جامعه اطلاعاتی فعالیت خواهد داشت چرا که بحث پیوند ICT با بحث ارتباطات اجتماعی در این حوزه تعریف می شود.

گفتنی است ، سایت کاوشگران به آدرس www.prr.ir در دسترس مخاطبان است.

کشف ساختار آتشفشانی در صحرای سودان به کمک نقشه گوگل

Posted: 16 Aug 2010 08:16 AM PDT

دانشمند‌ان با استفاده از نقشه های گوگل یک ساختار جدید شبه دهانه آتشفشانی را در صحرای سودان کشف کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، اگر وجود این دهانه آتشفشانی تایید شود، دومین کشفی خواهد بود که با استفاده از یک ابزار نقشه‌ای آنلاین معمولی انجام می‌شود و بدین ترتیب نسل جدیدی از شکارچیان آماتور خانگی برای کشف دهانه‌های آتشفشانی به وجود خواهد آمد.

آملیا اسپاراویگنا، استادیار مرکز پلی تکنیک تورینو در ایتالیا درباره کشف خود می‌گوید: در این پژوهش از وینسنزو دی میشل محقق ایتالیایی ایده گرفته که با انتشار مقاله‌ای در مجله معروف ساینس گزارش داده بود، تصایور گوگلی زمین به وی امکان داده یک دهانه آتشفشانی واقعی را در صحرایی دور افتاده در جنوب مصر در سال 2008 شناسایی کند.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی، اسپاراویگنا از تصاویر ماهواره‌یی حاصل از نقشه های گوگل برای مطالعه یک ساختار حلقه‌یی که به وسیله خمیدگی در رود نیل احاطه شده، استفاده کرده است.

البته محققان می‌گویند: این مشاهده به تنهایی برای تایید وجود آتشفشان واقعی در این منطقه کافی نیست، بلکه تحقیقات نزدیک روی شواهد مواد معدنی در محل باید صورت گیرد.

بیل گیتس: من جزئی از محصولات جدید مایکروسافتم

Posted: 16 Aug 2010 08:16 AM PDT

خبرگزاری مهر - بنیانگذار شرکت مایکروسافت در مصاحبه ای اعلام کرد با ارسال پیامهای متعدد به گروه ویندوز به آنها می گوید که چگونه در برابر بازی تبلتی جدید شرکت اپل مقاومت کنند.

"بیل گیتس" بنیانگذار و از اعضای هیئت مدیره شرکت مایکروسافت در مصاحبه ای با نشریه سی-نت گفت: از اینکه صنعت رایانه ای را می بیند که وی به گرایش جهتگیری آن به سمت چالشهای اجتماعی کمک کرده خوشحال است.

وی ادامه داد: به اعتقاد من سطح آگاهی درباره استفاده از نوآوری برای کمک به افراد مختلف به گونه ای متفاوت و جدا از درآمدزایی ارتقا یافته است. گیتس پس از سخنرانی هایش در کنفرانس "تکونومی" با نشریه سی-نت به مصاحبه پرداخته است. در این کنفرانس سالانه گیتس درباره آینده ساخت نرم افزارها و مدل سازی رایانه ای و نارضایتی وی از سیستم سیاسی آمریکا سخن گفته است.

در این کنفرانس وی فرصت پیدا کرد تا با "لری پیج" یکی از بنیانگذاران گوگل درباره فناوری باطری گفتگو کرده و با مدیر اجرایی 15 ساله RandomKid.org ملاقات کند.

وی در مسیر بازگشت به فرودگاه درباره تلاشهای اخیر خود از جمله راضی کردن 40 خانواده ثروتمند آمریکایی برای بخشیدن نیمی از ثروت خود به خیریه صحبت کرد. وی به عنوان کار پاره وقت خود در مایکروسافت بیشتر خود را درگیر بخش جستجوی اینترنتی کرده است اما مکالماتش با استیو بالمر رئیس کنونی مایکروسافت را همواره ادامه می دهد و پیامهایی را برای تیم ویندوز ارسال می کند تا از مقاومت شرکت مایکروسافت در "تبلت بازی" جدید شرکت اپل اطمینان حاصل کند.

در ادامه خلاصه ای از گفتگوی سی - نت با بیل گیتس را می خوانید:

* دیدن برگزاری کنفرانسی درباره مواردی که ذهن شما را به خود مشغول کرده و همیشه درباره آنها سخن گفته اید چگونه بود؟ تکنولوژی چگونه می تواند در مرزهایی که در این کنفرانس تشریح شده به کار گرفته شود؟

- بیل گیتس: به نظرم میزان استفاده از نوآوری در راستایی به جز درآمدزایی رو به رشد گذاشته است. برای مثال فناوری در آموزش یکی از موارد مورد بحث در این کنفرانس بود. زمانی که به کنفرانسهایی که در گذشته در حوزه صنعت رایانه برگزار می شدند فکر می کنم، می بینم که این مجالس تنها با هدف افزایش تولید نرم افزار و رایانه ای خانگی برگزار می شدند. این اشکالی ندارد اما دیدن رشد و تعالی در هر زمینه ای همیشه خوشایند است.

* آیا همیشه این فرصت را دارید تا درباره تکنولوژی های جدیدی مانند تکنولوژی باطری ها با لری پیج صحبت کنید؟

- صحبت کردن با "لری" فوق العاده است. با او به راحتی می شود حرف زد. ما درباره بسیاری از موارد نظر و دیدگاهی مشابه داریم و این به تنهایی بسیار ارزشمند است.

* یکی از مواردی که برای مدتی درباره آن سخن می گفتید قانع کردن افراد ثروتمند برای به اشتراک گذاشتن ثروتهایشان بود. اکنون شما افراد زیادی را قانع کرده اید، در این باره چه نظری دارید؟

- بسیار خوشحالم. این یعنی افراد در زندگی بیشتر به جوانان فکر کرده و آنها را بیشتر به حساب می آورند. ما اکنون یک گروه خوب و بزرگ داریم که قرار است از هم چیزهای زیادی یاد بگیرند. به نظر من همین موضوع بسیار مهمی است. افرادی هم هستند که برای کمک به خیریه بهانه تراشی می کنند زیرا برای انجام این کار باید به قبضها، کودکان و بسیاری از دشواری های زندگی فکر کرد و به همین دلیل راحت ترین کار طفره رفتن از آن خواهد بود.

* و این پولها مستقیما به بنیاد خیریه گیتس نخواهد رفت؟

- این پول به تعدادی از فعالیتهای خیریه تعلق دارد، چه گروهی بنیاد خیره ای برای خود تشکیل داده باشند و یا قصد انجام کار خیریه ای را داشته باشند. بنیاد ما تنها تعدادی موضوع را برای اجرا انتخاب کرده در حالی که پروژه جمع آوری کمک های مالی توانسته توجه تعداد زیادی از خیرین را به خود جلب کند. دلایل زیادی وجود دارد که بنیاد گیتس در تمامی کارهای خیریه شریک نباشد.

* قرار است رابطه شما با "لری الیسون" (مدیر شرکت اوراکل) بیشتر شود؟

- در واقع من و او با هم ایمیل رد و بدل می کردیم اما اکنون یک دهه است که این کار متوقف شده است. در آن زمان مضمون نامه های ما درباره خصوصیات نرم افزار ویندوز و چنین حرفهایی بود. او به عنوان یکی از چهل نفری که حضور در برنامه خیریه ما را پذیرفته نمونه فردی است که لزوما انتظارش را نداشته اید. در واقع او فکر می کرد از کاری که انجام می دهد مطمئن است اما ما او و دیگران را متقاعد کردیم که پیوستنش به پروژه خیریه ما کار درستی است.

*یکی از موضوعات مورد توجه شما نیاز به نرم افزارهای مدل سازی قوی برای مقابله با بیماری ها و یا کنترل سیستم های رایانه ای بوده است. چرا چنین نرم افزارهایی به این اندازه اهمیت دارند؟

- اگر بخواهیم ترکیبات تازه ای داشته باشیم که استفاده از آنها امکان پذیر باشد، آزمایش بر روی آنها می تواند کاملا زمان گیر و کند باشد. اگر بتوانیم الگوی ژنتیکی یک بیماری را مدل سازی کنیم، مدلهایی از پروتئین عامل بیماری، مدلهایی که امکان تعامل با آنها وجود داشته باشد، می توان به سادگی به عوارض جانبی داروها قبل از اجرای دوره های آزمایشی چند مرحله ای و طولانی مدت و 100 میلیون دلاری پی برد. نرم افزارهای مدل سازی میزان کارایی را در این زمینه های مطالعاتی افزایش خواهد داد. این نرم افزارها اکنون همه جا از جمله برای طراحی خودروها و هواپیماها مورد استفاده قرار دارند. تمامی این توانایی های مدل سازی منجر به بهبود چرخه طراحی و تولید و کیفیت بالاتر نتیجه نهایی خواهد شد. نرم افزارهای مدل سازی در واقع جعبه ابزارهایی هستند که خلاقیت و نوآوری را در خود گنجانده اند.

* آیا بنیاد گیتس قصد ساختن چنین نرم افزارهایی را دارد؟

- نه نه نه! البته حوزه ویژه ای وجود دارد که من از طریق موسسه خیریه بر روی آن سرمایه گذاری کرده ام که این حوزه نرم افزار مدل سازی برای بیماری ها است. بخشهای متفاوتی وجود دارد، نرم افزارهای مدل ساز بیماری باید برای محققان رایگان و قابل دسترس باشند. من اکنون بر روی پروژه ای به نام Global Good کار می کنم که بودجه آن را از طریق گروه "ناتان میرولد" تامین کرده ام. این پروژه مدلسازی بیماری است که در سال 2011 در دسترس محققان قرار خواهد گرفت.

* کاملا واضح است که بیشتر زمان شما در موسسه خیریه صرف می شود. آیا هنوز پروژه خاصی در مایکروسافت وجود دارد که شدیدا درگیر آن باشید؟

- خوب من یکی از اعضای هیئت مدیره هستم و این خود به تنهایی موضوع مهمی است. "استیو" (بالمر) با من همفکری می کند. زمانی که محصولی جدید متولد می شود، من همیشه بخشی از آن خواهم بود. اما شاید جستجو تنها موضوعی باشد که من اغلب اوقات خود را برای آن صرف می کنم.

* می دانم که تبلت ها از رویاهای قدیمی شما بوده اند، اکنون تبلتی خاص که از نرم افزارهای شما هم استفاده نمی کند، تمامی توجه ها را به خود جلب کرده است، آیا این حوزه هنوز جایی است که می خواهید در آن ریسک کنید؟

- گروه ویندوز همیشه تعداد زیادی ایمیل از من دریافت می کنند که در این پیامها به آنها خاطر نشان می کنم چگونه می توانند ویندوز را به بهترین انتخاب برای تمامی ابزارهای جدید، حتی تبلت ها تبدیل کنند.

رمز عبورتان را ۱۲ حرفی کنید

Posted: 16 Aug 2010 08:16 AM PDT

افزایش میزان استفاده از کارتهای گرافیکی قوی با قدرت پردازشی برابر ابررایانه ها می تواند برای کاربرانی که از رمزهای عبور کوتاه استفاده می کنند دردسر آفرین باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به گفته محققان تعداد رو به افزایش پردازشگرهای کارتهای گرافیکی می تواند به زودی شکستن رمزهای عبور کوتاه را برای هکرها تسهیل کند. در واقع یک رمز عبور هفت رقمی یا کمتر به زودی با هیچ برابری خواهد کرد. محققان پیشنهاد می کنند رمزهای عبور برای رعایت ایمنی باید حداقل 12 حرف داشته باشند.

تیمی از محققان موسسه تحقیقات تکنولوژی جورجیا طی بررسی تاثیر قدرت بالای پردازشی کارتهای گرافیکی مدرن بر روی میزان قابل نفوذ بودن رمزهای عبور این نکته را اعلام کردند.

بسیاری از کارتهای گرافیکی برای ارائه خروجی نهایی تصاویر از صدها پردازشگر که به صورت موازی در فعالیت هستند، استفاده می کنند. بسیاری از دانشمندان اکنون از ویژگی های محاسباتی این پردازشگرها برای پردازش اعداد و ارقامی که مطالعات به دست می آیند، استفاده می کنند.

به گفته دانشمندان قدرت رمزگشایی و پردازش اطلاعاتی کارتهای گرافیکی جدید را می توان با قدرت بالای ابررایانه های چند میلیون دلاری که یک دهه پیش ساخته شده اند مقایسه کرد.

سیستم پردازش موازی داخلی کارتهای گرافیکی در اجرای حملات نیروی "بروت" که برای رمزگشایی از اطلاعات تمامی ترکیبات ممکن از حروف و اعداد را تا زمان یافتن کد درست مورد آزمایش قرار می دهد بسیار چیره دست است.

رمز گشایی از رمزهای عبور طولانی تر زمان بیشتری نیاز خواهد داشت و به همین دلیل ایمنی بالاتری را برای کاربران به همراه خواهد داشت.

محققان با اطمینان اعلام کردند در حال حاضر یک رمز ورود هفت رقمی کاملا آسیب پذیر و نامناسب است و با بالاتر رفتن قدرت کارتهای گرافیکی این خطر نیز افزایش خواهد یافت. جایگزین مناسب تر برای چنین رمز ورود ناقصی می تواند ترکیبی از حداقل 12 حروف، نشانه ها یا اعداد باشد.

بر اساس گزارش بی بی سی، در نهایت دانشمندان استفاده از جمله ای کامل متشکل از علامتها و حروف مختلف را برای اطمینان حاصل کردن از اینکه فردی قادر به حدس زدن آن نیست به عنوان رمز ورود ایمن پیشنهاد می دهند.

مسئله جدید شبکه‌های اجتماعی: حساب کاربری اعضایی که می‌میرند

Posted: 16 Aug 2010 08:07 AM PDT

سالانه 1.5 میلیون نفر از کاربران سایت های فیس بوک و توئیتر می میرند که این مساله مشکلات زیادی را برای مدیران این سایت ها به وجود آورده است.

به گزارش فارس به نقل از پی سی پرو، با مرگ این تعداد کاربر این سایت ها دسترسی به اطلاعات حساس و شخصی این افراد برای اقوام و خویشاوندان آنها به یک دغدغه مهم مبدل می شود و این در حالی است که راهکارهای دقیق و مشخص شده قانونی در این زمینه پیش بینی نشده است.

پاک کردن خودکار حساب کاربری افراد فوت شده یا یاداوری وضعیت این افراد به دوستان و اقوام آنها، دو روشی است که در وهله اول به ذهن می رسد. اما به نظر نمی رسد هیچ یک از این روش به تنهایی و به خودی خود کافی باشند.

به نظر می رسد یکی از روش های مناسب تعامل با حساب کاربری کاربران فوت شده این باشد که اقوام فرد فوت شده پس از اثبات فوت وی بتوانندبه کلمه عبور وی دسترسی پیدا کرده و سپس در مورد اطلاعات شخصی کاربر تصمیم گیری کنند.

به نظر می رسد با گذشت زمان و افزایش سن کاربران شبکه های اجتماعی این مساله هم مشکلات حادتری برای این سایت ها به وجود آورد.

نگرانی کارشناسان از محدود شدن استانداردهای جدید وب

Posted: 16 Aug 2010 08:06 AM PDT

برخی کارشناسان عرصه وب از این نگران هستند که شرکت های تجاری برای انحصاری کردن استاندارد نوپای HTML5 و کنترل اختصاصی آن اقدام کنند.

به گزارش فارس به نقل از تک وب،‌ HTML5 استاندارد جدیدی برای تسهیل مشاهده محتوای چند رسانه ای در محیط سایبر است که با استفاده از آن دیگر نیازی به نصب برنامه های ثالث چندرسانه ای اعم از فلش و انواع پلیر برای مشاهده ویدیو در وب نخواهد بود.

کارشناسان تاکید می کنند که این استاندارد باید آزاد باقی بماند و شرکت های تجاری هم نباید تلاش کنند HTML5 را در انحصار خود در آورند و آن را به عرصه جدیدی برای رقابت با یکدیگر مبدل کنند.

یکی از نگرانی های اصلی در این زمینه احتمال تلاش شرکت های رسانه ای و شبکه های تلویزیونی برای انحصاری کردن این استاندارد است که در عمل آن را بی فایده و غیرقابل استفاده خواهد کرد و به روز شدن فناوری های وب و حرکت رو به جلوی آن را کند خواهد کرد.

اگر چه اکثر مرورگرهای فعلی با HTML5 سازگاری ندارند، اما مایکروسافت در مرورگر IE9 این مشکل را برطرف کرده و فایرفاکس هم در نسخه های آتی با HTML5 سازگار خواهد شد.

اختلاف قیمت دوربین‌های عکاسی در بازارهای جهانی و ایرانی: ۱۰ درصد گران تر می‌خریم

Posted: 16 Aug 2010 08:06 AM PDT

روزنامه‌ی دنیای اقتصاد، مریم عسگری - بازار دوربین‌های عکاسی مانند هر کالای دیگری، طی سال‌های اخیر دستخوش تغییر و تحولاتی چه از لحاظ تکنولوژی و چه از لحاظ قیمت و ... بوده است.


علاوه بر اینکه طی سال‌های اخیر دوربین‌های عکاسی دیجیتال جای نمونه‌های آنالوگ را گرفته‌اند و روز به روز تنوع مدل و ویژگی‌های تکنولوژیکی این کالاها افزوده می‌شود، شرکت‌های بیشری نیز به عرضه این کالا و ارائه خدمات پس از فروش برای دوربین‌های عکاسی دیجیتال می‌پردازند، البته این موضوع، یعنی افزایش تعداد شرکت‌های عرضه‌کننده و گارانتی‌کننده دوربین عکاسی موضوعی ناآشنا در بازار نیست و در بازار کالاهای دیگری نظیر لپ‌تاپ، دستگاه‌های پخش‌کننده موسیقی و... هم شاهد این مساله هستیم، اما موضوعی که مطرح است اختلاف شدید قیمت دوربین‌های عکاسی با گارانتی‌های مختلف است.

به عنوان مثال بین قیمت یک دوربین عکاسی دیجیتال با گارانتی نورنگار با همان دوربین با گارانتی شرکت دیگری شاهد یک اختلاف 40 تا 100 و گاه 150 هزار تومانی هستیم. این موضوع تا حدودی باعث سردرگمی‌خریداران و حرف و حدیث‌هایی در بازار شده است.
گروهی معتقدند علت ارائه دوربین‌های عکاسی با قیمت کمتر از سایر نمایندگی، عدم ارائه خدمات پس از فروش مطلوب از سوی شرکتی است که قیمت‌های کمتری برای دوربین‌اش در نظر گرفته‌اند و گروهی از واردات این دوربین‌ها از مبادی غیر رسمی ‌می‌گویند. گروهی نیز برخوردی جانبدارانه نسبت به این موضوع دارند و می‌گویند در نظر گرفتن سود کمتر، در مقابل فروش بیشتر از دلایل ارائه کالا با قیمت کمتر توسط برخی از نمایندگی‌های فروش است.

به هر حال به هر دلیل باشد در بازار داخلی دوربین عکاسی شاهد یک چنددستگی قیمت دائم هستیم.

چند دستگی که این سوال را نزد خریداران دوربین‌های عکاسی پیش می‌آورد که واقعا باید دوربین عکاسی را از چه شرکتی خریداری کنند.

علاوه بر اینها یک اختلاف قیمت 10 تا 15 درصدی بین قیمت دوربین‌های عکاسی در بازار داخلی و بازار جهانی وجود دارد که این موضوع تا حدودی به دلیل مسائلی مانند حقوق گمرکی و هزینه‌های حمل و نقل و ... برای خریداران قابل هضم است.

اختلاف قیمت بین بازار داخلی و جهانی

اختلاف قیمت کالاها بین بازار داخلی و جهانی موضوعی است که تقریبا برای خریداران کالاهای مختلف جا افتاده است و کمتر کسی را می‌توان یافت که نسبت به این موضوع اعتراضی داشته باشد.

به بیان ساده‌تر، نمایندگی‌های فروش خریداران را با دلایلی مانند، پرداخت حقوق گمرکی، هزینه‌های حمل و نقل و خدمات پس از فروش و بیمه و... راضی می‌کنند.

اما نکته‌ای که مطرح است این است که تعرفه واردات دوربین‌های عکاسی تنها چهار درصد است و با توجه به این موضوع که تعرفه واردات کالاهای دیگری در حوزه کامپیوتر و دیجیتال در این حد است، ولی شاهد اختلاف قیمت کمتری برای این کالا در بازار جهانی و داخلی هستیم. فعالان بازار تنها دلیل این تفاوت قیمت را ارائه خدمات پس از فروش قوی و متمرکز برای دوربین‌های عکاسی عنوان کرده و می‌گویند علاوه بر اینکه اکثر شرکت‌ها گارانتی تعویض دوربین را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند، دوربین عکاسی را بیمه نیز می‌کنند که این مستلزم پرداخت هزینه بیمه است.

البته برخی از عرضه‌کنندگان دوربین زیر بار این موضوع نمی‌روند و می‌گویند اختلاف قیمت چندانی بین محصولات آنها در بازار داخلی و بازار‌های جهانی وجود ندارد. شرکت بازرگانی ایران، نمایندگی فروش محصولات صوتی و تصویری سونی در ایران از دسته شرکت‌هایی است که می‌گوید این شرکت تمام سعی خود را می‌کند تا اختلاف زیادی بین قیمت محصولات این برند، به ویژه دوربین‌هایش با بازار‌های جهانی وجود نداشته باشد.

اما سایر نمایندگی‌های فروش دوربین‌های عکاسی، منکر این اختلاف قیمت نیستند. جماعت، مسوول یکی از نمایندگی‌های فروش شرکت نیکونگرش، عرضه‌کننده دوربین‌های عکاسی نیکون میزان اختلاف قیمت دوربین‌های عکاسی در بازار‌های جهانی و داخلی را ده در صد عنوان کرد و گفت: به دلیل مسائل تعرفه‌ای و هزینه‌های خدمات پس از فروش و بیمه دوربین‌ها با یک اختلاف ده درصدی قیمت بین دوربین‌های عکاسی در بازار داخلی و بازارهای جهانی مواجه هستیم.
آفومار، نورنگار و... نیز این موضوع را تایید کردند.

دوربین‌های کانن

دوربین‌های کانن با نمایندگی شرکت‌های آفوما و نور نگار در بازار داخلی عرضه می‌شوند، ولی بنا به دلایلی قیمت دوربین‌هایی که توسط آفومار ارائه می‌شود با قیمت‌هایی که توسط نور نگار ارائه می‌شود، در حدود 50 تا 100 هزار تومان متفاوت است.

به عنوان مثال، قیمت مدل EOS-550D که یک دوربین پرفروش در بازار داخلی است، با گارانتی نور نگار 880 هزار تومان است.

در حالی‌که همین دوربین با گارانتی شرکت آفومار با قیمت یک میلیون و 70 هزار تومان به فروش می‌رسد، البته قیمت واقعی این دوربین در بازارهای جهانی 632 یورو، حدود 840 هزار تومان است. همچنین مدل EOS 50D از دوربین‌های حرفه‌ای خوش فروش کانن در بازار داخلی است که با گارانتی شرکت آفومار با قیمت یک میلیون و 70 هزار تومان و با گارانتی شرکت نورنگار با قیمت 970 هزار تومان به فروش می‌رسد، البته آفومار این دوربین را همراه با یک لنز با قیمت یک میلیون و 577 هزار تومان به فروش می‌رساند. این دوربین همراه سایر تجهیزات اضافی با قیمت یک میلیون و 793 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت این دوربین در بازار‌های جهانی نیز به طور متوسط حدود 900 تا یک هزار و 150 دلار است که این اختلاف قیمت به دلیل همراهی دوربین با لنز بوده است.

همچنین مدل EOS 450D از دوربین‌های پرفروش کانن در بازار داخلی است که با گارانتی آفومار با قیمت 621 هزار تومان به فروش می‌رسد. این دوربین همراه با لنز با قیمت 718 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت EOS 450D در بازارهای جهانی نیز حدود 550 تا 624 دلار است.

مدل‌های IXUS 210 وixus 130 نیز از دوربین‌های نیمه حرفه‌ای کانن است که در بازار داخلی با گارانتی آفومار به ترتیب با قیمت 383 هزار تومان و 297 هزار تومان به فروش می‌رسند.

مدل ixus 210 در بازار جهانی با قیمتی حدود 195تا 272 یورو و مدل IXUS 130 با قیمتی 168 تا 186 یورو به فروش می‌رسند.

به گفته یار محمدی، یکی از کارشناسان فروش شرکت آفومار کلیه دوربین‌های این برند با گارانتی یکساله شرکت آفومار و بیمه این شرکت به فروش می‌رسند.

وی علت اختلاف قیمت بین دوربین‌های این برند را با نمایندگی آفومار و نورنگار ارائه بیمه مخصوص شرکت آفومار می‌داند. در حالی‌که نورنگار برای دوربین‌هایش بیمه در نظر نگرفته است، اما عمادی، مدیر فروش شرکت نورنگار معتقد است این شرکت سود کمتری را برای خود در نظر می‌گیرد و درصدد است این دوربین‌ها را با کمترین میزان اختلاف قیمت با بازارهای جهانی به مصرف کننده عرضه کند.

نیکون

دو شرکت نیکونگرش و نورنگار نیز به عرضه دوربین‌های نیکون در بازار داخلی می‌پردازند.
بر اساس اعلام جماعت، مسوول یکی از نمایندگی‌های فروش شرکت نیکونگرش، در حال حاضر مدل D90 از دوربین‌های نیکون در بازار فروش خوبی دارد که با گارانتی شرکت نیکونگرش با قیمت یک میلیون و 150 هزار تومان به روش می‌رسد.

این دوربین با گارانتی شرکت نورنگار نیز با قیمت یک میلیون و 110 هزار تومان به فروش می‌رسد. و اما قیمت جهانی این دوربین حدود 974 تا یک هزار و 90 دلار است.

مدل D5000 نیز از دوربین‌های حرفه‌ای پرفروش نیکون است که با ضمانت شرکت نیکونگرش با قیمت 790 هزار تومان و با ضمانت شرکت نورنگار با قیمت 680 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت این دوربین در بازارهای جهانی نیز 625دلار است.

مدل P100 نیز از دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای پرفروش این برند در بازار داخلی است که با گارانتی نورنگار با قیمت 430 هزار تومان و با ضمانت شرکت نیکونگرش با قیمت 520 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت این دوربین در بازارهای جهانی هم 338 دلار است.
به گفته جماعت، مسوول فروش این شرکت، دوربین‌های این برند با گارانتی شرکت نیکونگرش با گارانتی یکساله و بیمه تعمیرات و تعویض به فروش می‌رسد.

پاناسونیک

در بین دوربین‌های عکاسی دیجیتال برند پاناسونیک نیز مدل TZ10 از پرفروش‌های بازار معرفی شد. این دوربین نیمه حرفه ای در بازار با قیمت 480 هزار تومان و با ضمانت شرکت بانیان الکتریک به فروش می‌رسد. قیمت جهانی این دوربین در بازار جهانی نیز 267 یورو است.

حسینی، مسوول فروش یکی از نمایندگی‌های فروش این شرکت با بیان این مطلب که پاناسونیک بیشتر روی محصولات کامپکت مانور می‌دهد، گفت: در حال حاضر دوربین‌های خانگی که ظاهری شبیه دوربین‌های حرفه‌ای لنز خور دارند، فروش خوبی در بازار دارند. وی همچنین مدل FZ35 را از دوربین‌های نیمه حرفه‌ای پرفروش خانگی این برند در بازار داخلی معرفی کرد که با قیمت 467 هزار تومان به فروش می‌رسد.
قیمت این دوربین در بازار جهانی نیز 443 دلار است.

و اما مدل FG1 از دوربین‌های ضدضربه و ضد آب این برند است که با قیمت 385 هزار تومان به فروش می‌رسد. این دوربین در بازار جهانی قیمتی حدود 310 تا 330 دلار دارد.

برندهای گمنام

سونی، سامسونگ، المپیوس و سیگما از برندهای دیگری هستند که در بازار داخلی با گارانتی شرکت‌هایی نظیر سام‌سرویس، شرکت بازرگانی ایران، نورنگار و... به فروش می‌رسند، ولی نمایندگی فروش برخی از این برندها تمایلی برای معرفی مدل‌های پرفروش خود ندارند.

مدیر فروش یکی از این شرکت‌های عرضه‌کننده دوربین عکاسی علت این امر را لو رفتن مدل‌های پرفروش این برند نزد رقبا دانست و گفت: در صورتی که سایر رقبا نسبت به مدل‌های پرفروش ما آگاهی یابند، روی این مدل‌ها با قابلیت‌های بیشتر با برند دیگر مانور می‌دهند و به این ترتیب بازار را از دست ما می‌گیرند.

به هر حال برخی از نمایندگی‌های فروش در تهیه این گزارش حاضر به همکاری در تهیه این گزارش نشدند.

کمیته بررسی شبکه‌‌های فارسی‌ زبان بیگانه تشکیل می‌شود

Posted: 16 Aug 2010 08:06 AM PDT

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از تشکیل کمیته ای به منظور بررسی برنامه‌های شبکه‌های فارسی ‌زبان بیگانه و برنامه‌های رسانه ملی برای مقابله با این شبکه ها خبر داد.

منصور واعظی با بیان مطلب فوق به خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: در پانصد و سی و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور که هفته گذشته برگزار شد، موضوع تهاجم رسانه‌های بیگانه و معاند با نظام و انقلاب اسلامی به عنوان یکی از گزینه‌های براندازی مطرح شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: تهاجم رسانه‌های بیگانه و معاند با نظام و انقلاب اسلامی مدتی است در قالب جنگ نرم و با هدف تخریب بنیان خانواده و هویت ملی ایرانیان از سوی استکبار جهانی دنبال می‌شود و هر روز شکل گسترده‌تر و خصمانه‌تری به‌ خود می‌گیرد.

واعظی ادامه داد: با عنایت به انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی از رسانه ملی در «مدیریت افکار عمومی جامعه» به نظر می‌رسد نقش خطیر و آگاهی‌بخش این رسانه در کم کردن فاصله خود با این بیان ارزشمند، قطعی و ضروری و نیازمند برنامه‌ریزی برای تهیه و تدوین برنامه جامع رسانه‌ای درون‌مرزی و برون‌مرزی است.

وی با اشاره به اینکه در دو جلسه پیشین شورای فرهنگ عمومی کشور نیز این موضوع مورد بررسی قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر، با تأکید اعضای شورا، قرار شد کمیته کارشناسی با حضور دستگاهها و عناصر نقش‌آفرین در این خصوص در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تشکیل شود.

واعظی همچنین گفت: این کمیته در مهلتی مشخص، وظیفه تهیه و تنظیم برنامه کلان راهبردی و ارائه آن به شورای فرهنگ عمومی کشور را به منظور افزایش توان کشور در تأثیرگذاری بر افکار عمومی مردم و نخبگان سایر کشورها و مقابله عالمانه با جنگ نرم دشمن به عهده خواهد داشت.

ردپای اینترنت در تولید ۳۰۰ میلیون تن دی‌اکسید کربن

Posted: 16 Aug 2010 08:06 AM PDT

رایانه ها، ابررایانه ها، سرورها و پایگاههای داده ها با مصرف انرژی موجب افزایش دی اکسید کربن اتمسفر می شوند که در این میان اینترنت به تنهایی سالانه یک درصد از کل دی اکسیدکربنی که در اثر فعالیتهای انسانی منتشر می شود را تولید می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، میلیاردها ماشین محاسباتی همه روزه در تمام دنیا مشغول به کار هستند و با صرف انرژی به تبادل داده ها به روشهای آفلاین (مثل ایجاد پرونده با استفاده از مایکروسافت آفیس) و یا به روش آنلاین (مثل ارسال ایمیل به دوستان یا همکاران) می پردازند.

این اطلاعات از طریق پایگاه داده ها و ساختمانهای محل سرورهای صفحات وب مبادله می شوند. تمام این سرورها، ساختمانها و پایگاههای داده ها از انرژی برق استفاده می کنند و این انرژی سالانه مقادیر بسیار زیادی دی اکسید کربن را به اتمسفر وارد می کند.

موسسه تحقیقاتی "گارتنر" در تازه ترین گزارش خود میزان انرژی مصرف شده در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و دی اکسید کربن تولید شده در این بخش را مورد ارزیابی قرار داده است.

بررسیهای گارتنر نشان می دهد مانیتورها و رایانه های شخصی در دنیا حدود 40 درصد از کل مطالبات انرژی بخش ICT را مصرف کرده و در مجموع 8/0 درصد از انتشار دی اکسیدکربن جهانی را تولید می کنند.

همچنین نیمی از دی اکسید کربنی که از لپ تاپها و رایانه های شخصی رومیزی تولید می شود در اثر استفاده از اینترنت است.

درصورتیکه به تمام این موارد، انتشار دی اکسید کربن تولید شده توسط مراکز و پایگاههای اطلاعاتی نیز افزوده شود می توان فهمید که اینترنت حدود یک درصد از تمام دی اکسید کربنی که از سوزاندن سوختهای فسیلی به دست می آید را تولید می کند.

این محاسبات نشان می دهد که اینترنت سالانه 300 میلیون تن دی اکسید کربن را وارد اتمسفر می کند. این میزان برابر با مصرف داخلی سوختهای فسیلی در کشورهای ترکیه و لهستان و یا بیش از نیمی از کل سوخت مصرفی در انگلیس در مدت یکسال است.

همچنین اگر تک تک شهروندان انگلیسی به آمریکا پرواز کنند و دوباره به کشور خود بازگردند 300 میلیون تن دی اکسید کربن تولید می کنند.

براساس گزارش گاردین، اطلاعات ارائه شده توسط گارتنر به نتایج یک تحقیق انگلیسی بسیار نزدیک است. برپایه این تحقیقات انگلیسی در سال 2005 بخش ICT تجاری 5/343 میلیون تن دی اکسید کربن تولید کرده است که براساس پیش بینی ها این رقم تا سال 2030 حدود 60 درصد افزایش خواهد یافت.

هرچند رسیدن به این نتایج به این مسئله بستگی دارند که در فاصله میان حال و آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. در حقیقت بسیاری از شرکتها امروز به دنبال فناوریهایی می گردند که می توانند گرمای حاصل از پایگاههای داده ها را جمع آوری کرده و از آن برای گرم کردن ساختمانهای اطراف استفاده کنند. به این ترتیب استفاده از دستگاههای خنک کننده و تهویه هوا در این مراکز کاهش می یابد و در نتیجه از مصرف سوخت آنها کاسته می شود.

از سویی دیگر به منظور کاهش دی اکسید کربن قرار است شمالی ترین نقطه کشور ایسلند به پایتخت جهانی "پایگاه داده ها" تبدیل شود. سرما و یخبندانهای تقریبا دائمی این مناطق می تواند به عنوان یک دستگاه تهویه و خنک کننده طبیعی برای سرورهای اطلاعاتی به کار رود.

بی تردید، در عصر ارتباطات استفاده از اینترنت اجتناب ناپذیر است و نباید فراموش کرد که اینترنت با وجود مصرف بالای انرژی، خود می تواند در کاهش مصرف سوختهای فسیلی نقش مهمی ایفا کند. برای مثال استفاده از ویدئوکنفرانسهای آنلاین در شبکه های هوشمند می تواند موجب کاهش تعداد پروازهای کاری شود.

بنابراین تنها توسعه فناوری نیست که بر روی افزایش دی اکسید کربن تاثیر می گذارد بلکه نحوه استفاده از آن در برجا گذاشتن ردپای کربن در اتمسفر مهم است.

بزرگ‌ترین پیام جهان نوشته شد

Posted: 16 Aug 2010 08:00 AM PDT

مردی با استفاده از ابزار ثبت اطلاعات جی پی اس و طی کردن مسیری ۱۹ هزار کیلومتری بزرگترین پیام نوشتاری جهان را به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "نیک نیوکومن" برای نوشتن پیام "Read Ayn Rand" یا "آثار آین رند را بخوان" مسافتی در حدود 19 هزار و 650 کیلومتر را در میان ایالتهای مختلف آمریکا راند تا ماهواره های گوگل ارث بتوانند پیام وی را ببینند.

نیوکومن در طی این سفر 30 روزه مسافتی میان اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام را تحت پوشش پیام خود قرار داد. وی ابتدا بر روی نقشه مسیر مورد نظر خود را برای نوشتن حروف پیام خود انتخاب کرد، سپس با استفاده از ابزار جی پی اس و نصب آن بر روی خودروی خود، خودرو را در مسیرهای مورد نظر راند.

تنها هدف این مرد از آغاز چنین سفری این است که وی یکی از طرفداران جدی "آین رند" نویسنده آمریکایی - روسی است و به اعتقاد وی اگر افراد بیشتری در جهان کتابهای وی را بخوانند و ایده های وی را جدی بگیرند، کشورها و کل جهان به جایی بهتر برای زندگی تبدیل خواهد شد، جوامع آزادتر شده و رونق خواهند یافت و دیدگاه انسانها نسبت به آینده امیدوارانه تر خواهد شد.

نیوکومن بر خلاف هنرمند جی پی اسی قبلی، بر روی خطوطی حرکت می کرد که بر روی نقشه تعیین شده بودند و وی با استفاده از ابزار ثبت اطلاعات جی پی اس پیامهای خود را به صورت دیجیتال به ثبت می رساند.

این سفر 30 روزه از شهر مارشال ایالت تگزاس آغاز شد و هر زمان که وی قصد ثبت حرفی را داشت، ابزار ثبت اطلاعات جی پی اس خود را روشن می کرد و در زمان طی مسیر میان دو حروف دستگاه را خاموش نگاه می داشت. سپس اطلاعات به ثبت رسیده بر روی برنامه گوگل ارث بارگذاری شدند تا تصویر نهایی پیام دیده شود.

نیوکومن می گوید: اولین واژه ای که نوشته Rand بوده، سپس با حرکت به سوی شمال واژه Read را نوشته و در نهایت پیام خود را با ثبت واژه Ayn به پایان رسانده است.

بر اساس گزارش ویرد، آین رند نویسنده و فیلسوف مشهور آمریکایی-روسی است که کتابهای Atlas Shrugged و The Fountainhead وی در میان پرفروشترین کتابهای جهان قرار دارند.

نماینده مجلس: طرح اذان تا اذان به مصلحت ماه مبارک رمضان و نظام و معنویات ما نیست

Posted: 16 Aug 2010 08:00 AM PDT

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون حقوق مصنفان و مولفان در جلسه دیروز کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدجلال یحیی‌زاده درگفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از جلسه‌ی دیروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دستور کار جلسه دیروز مجلس به چند بخش تقسیم می‌شد که طبق معمول در ابتدا اخبار فرهنگی مطرح شد که به دلیل تعطیلی مجلس و زیاد بودن این اخبار، این مساله وقت زیادی از کمیسیون گرفت.

وی افزود: در این راستا نسبت به برنامه‌های سینماهای کشور در ماه مبارک رمضان تحت عنوان از اذان تا اذان که سال قبل نیز مطرح شده بود و با موضع‌گیری کمیسیون فرهنگی مواجه شده بود و امسال نیز همین مساله قرار است مجددا اجرایی شود بحث‌هایی صورت گرفت که قرار شد به وزارت ارشاد تذکر داده شود که به مصلحت ماه مبارک رمضان و نظام و معنویات ما نیست که به خاطر کسب درآمد سینما در ماه رمضان به این شکل برنامه‌ی از اذان تا اذان برای باز بودن سینماها اجرا شود.

یک ایستگاه تلویزیونی در مکزیک با نارنجک مورد حمله قرار گرفت

Posted: 16 Aug 2010 08:00 AM PDT

یک ایستگاه رادیویی در مکزیک مورد حمله‌ی گروه‌های شبه‌ نظامی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در جریان حمله‌ به یک ایستگاه تلویزیونی در شهر مونتری در شمال مکزیک که به انفجار یک نارنجک در نزدیکی آن انجامید، دو نفر به شدت زخمی شدند.

به گزارش رویتر، در سال جاری میلادی حملات گروه‌های شبه نظامی به ایستگاه‌های تلویزیونی به شدت افزایش یافته و تنها در سه ماه گذشته به سه ایستگاه، تلویزیونی حمله شده است، این درحالی است که دولت مکزیک قاچاقچیان مواد مخدر را که دولت این کشور از سال 2006 مبارزه جدی به آنها را آغاز کرده، عامل این حوادث معرفی کرده است.

در حدود سه هفته قبل نیز کارکنان شبکه تلویزیونی تلویزا (Televisa) کشور مکزیک که بزرگ‌ترین شبکه تلویزیونی این کشور محسوب می‌شود، در اعتراض به ربوده شدن چهار خبرنگار، پخش اخبار این شبکه را متوقف کردند.

در این حادثه چهار خبرنگار شامل دو گزارشگر تلویزیونی شبکه تلویزا، گزارشگر یک شبکه تلویزیونی دیگر و خبرنگار یک روزنامه محلی توسط افراد مسلح در مناطق ناامن شمالی این کشور ربوده شدند.

کارکنان شبکه تلویزیونی تلویزا خواستار تلاش بیشتر دولت برای آزادی خبرنگاران ربوده شده شده‌اند.

چند روز قبل از وقوع این حادثه نیز به دفتر شبکه العربیه در بغداد حمله شد که به مرگ شش تن انجامید.

در این حادثه که عامل آن یک بمبگذار بود که مینی‌بوس خود را در جلوی دفتر شبکه العربیه که یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای پرطرفدار عراق محسوب می‌شود، منفجر کرد.

در این انفجار علاوه بر ساختمان شبکه العربیه که به شدت آسیب دیده به ساختمان‌های اطراف نیز خساراتی وارد شد.

در ماه آوریل نیز طرفداران قربان بیک باقی‌یف، رییس‌جمهور مخلوع قرقیزستان، پس از حمله به یک ایستگاه تلویزیونی در شهر جلال‌آباد در جنوب قرقیزستان، تجهیزات آن را در اختیار خود درآوردند.

ارتباط بی‌سیم پزشکان با بیماران در منزل

Posted: 16 Aug 2010 07:59 AM PDT

اتحادیه اروپا مجوز تولید انبوه دستگاهی با نام BIOTRONIK Home Monitoring را صادر کرده که به افراد امکان می‌دهد بین دستگاه‌های مخابراتی قابل نصب در منزل و پزشکی که در مطب خود حاضر است، به صورت بی‌سیم ارتباط برقرار کنند.

به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، این سیستم پزشکی–مخابراتی به گونه‌ای ساخته شده است که اطلاعات اصلی و اولیه از وضعیت بیمار را در اختیار پزشک مربوطه می‌گذارد تا وی در هر زمان بتواند در مورد بیماران بهترین تصمیم را اتخاذ کند.

سیستم جدید Biotronik که قابلیت معاینه کلیه افراد را در منزل دارد، به صورت خودکار اطلاعات مربوط به هر بیمار را به‌روز می‌کند و از طریق سرویس CardioReport این اطلاعات را در اختیار پزشک می‌گذارد و متقابلاً توصیه‌های پزشک را به بیماران انتقال می‌دهد.

اطلاعات پزشکی روی این دستگاه به راحتی قابل خواندن هستند و شامل اختلالات قلبی، نارسایی‌های شریانی، الکتروگرام‌های مربوط به ضربان قلب و فشار خون، سیستم IEGM-Online HD برای مشخص شدن فعالیت الکتریکی قلب می‌شوند.

پزشکان نیز می‌توانند پس از مشاهده وضعیت بیمارها، به صورت گروهی برای آن‌ها توصیه‌های خود را از طریق سایت اینترنتی مربوطه ارسال کنند.

آمازون تلفن همراه می‌سازد

Posted: 16 Aug 2010 07:59 AM PDT

آمازون به‌دنبال توسعه کتابخوان الکترونیکی کیندل خود به دستگاه‌های سخت‌افزاری دیگر از جمله یک تلفن همراه است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه، فروشنده اینترنتی آمازون به‌دنبال ساخت دستگاه‌های دیگری است که بتواند به مصرف‌کنندگان بفروشد.

بر اساس این گزارش، آمازون می‌خواهد با ساخت دستگاه‌های بیش‌تر، مصرف‌کنندگان را قادر سازد محتوای آمازون از جمله کتاب‌های الکترونیکی، آهنگ و فیلم‌ها را کرایه یا خریداری کنند.

این شرکت بخشی به‌نام Lab 126 دارد که در طراحی کیندل تخصص دارد و بر اساس گزارش این روزنامه، به تازگی استخدام‌هایی در این بخش انجام گرفته که هدف آن به‌کارگیری افرادی با مهارت‌های ساخت تلفن همراه بوده است.

به گفته منابع آگاه، Lab 126 بحث ورود به بازار تلفن همراه برای رقابت با اپل و گوگل را مطرح کرده اما به نظر می‌رسد این پروژه قابل اجرا نباشد البته آمازون به صورت قطعی ایده ساخت تلفن همراه در آینده را رد نکرده است.

یک مدیر رادیو در واکنش به عدم پخش ربنای شجریان: خودمان ۶۲ ربنا تولید کردیم

Posted: 16 Aug 2010 07:51 AM PDT

خبرگزاری ایسنا - مدیر کل اداره‌ی نغمات آیینی رادیو با اعلام اینکه سال گذشته ۵۱ اثر و امسال هم ۱۱ دعای ربنا در این اداره تهیه شد، به پرسشی درباره عدم پخش دعای ربنای شجریان از صداوسیما و اینکه آیا اداره کل نغمات آیینی برای تولید و پخش دعاهای ربنا با صداهای جدید تمهیدی اندیشیده‌است، پاسخ گفت.

مهدی دهقان نیری در گفت‌وگو با ایسنا، وظیفه اداره کل نغمات آیینی رادیو را تولید آثار مذهبی دانست و افزود: ما تولیدکننده اثر محمدرضا شجریان نبوده‌ایم که بخواهیم درباره پخش آن ابراز عقیده کنیم؛ ضمن اینکه ما تنها آثار را تولید و ارسال می‌کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: محمدرضا شجریان استاد آواز است، اما بقیه خوانندگان ما هم حق دارند و دوست دارند آثارشان شنیده شود؛ ‌ما در تولید نغمات به صدا و نوع کار نگاه می‌کنیم و از آثار خوب استفاده می‌کنیم.

مدیرکل اداره‌ نغمات آیینی رادیو همچنین به اعلام تولیدات جدید این اداره پرداخت و گفت: تولیدات جدید این اداره، شامل ادعیه، دعاهای قرآنی ربنا، دعای افتتاح، گلچین سخنرانی، ‌آوازهای عرفانی و کارهای مناسبتی برای ماه مبارک رمضان به شبکه‌های رادیویی ارائه شده‌است.

مدیر کل نغمات آیینی رادیو با اشاره به اینکه رادیو ندا که زیر نظر اداره نغمات آیینی رادیو است، هر شب از ساعت 24 تا 6 صبح به مناسبت ماه مبارک برنامه خواهد داشت، اظهار کرد: از ساعت 3 تا 4 بامداد از این شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود و از ساعت 4 تا 6 بامداد نیز برنامه ویژه سحرگاهی به نام « با من طلوع کن» پخش می‌شود.

دهقان نیری در پایان گفت: تمام تولیدات مرکز نغمات آیینی رادیو در این برنامه هر شب به صورت زنده اجرا می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر