۱۳۸۹ مرداد ۲۱, پنجشنبه

واکنش ها به شکایت از سپاه در ایران و احضار یکی از شاکیان

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 


هفت چهره اصلاح طلب

شکایت هفت چهره اصلاح طلب ایران از یک فرمانده سپاه پاسداران واکنش هایی را به دنبال داشته و پارلمان نیوز خبر داده که محسن صفایی فراهانی، یکی از این شاکیان، به زندان احضار شده است.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون اقلیت مجلس ایران، پارلمان نیوز، مسئولان قضایی ایران روز چهارشنبه ۲۰ مرداد (۱۱اوت) از آقای فراهانی خواسته اند که خودش را به زندان اوین معرفی کند.

آقای فراهانی که دو روز پیش از این درباره پیگیری شکایت خود و شش تن از چهره های سیاسی از یک فرمانده سپاه با پارلمان نیوز مصاحبه کرده بود، اعلام کرد که شکایتش را پس نخواهد گرفت و به زندان باز خواهد گشت.

دو روز پیش از احضار آقای صفایی فراهانی به زندان، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به زندانیانی که در مرخصی به سر می برند، هشدار داده بود.

آقای جعفری دولت آبادی، روز دوشنبه ۱۸ مرداد (۹ اوت) در مراسمی در تهران گفته بود: "تعدادی از زندانیان اغتشاشات پس از انتخابات در مرخصی هستند و جالب این که در زمان استفاده از مرخصی، همچنان برخی از اعمال و رفتارهایی را هم که به خاطر آنها محکوم شده اند ادامه می دهند و حتی بیانیه و اطلاعیه نیز صادر می کنند که به نوبه خود قابل رسیدگی خواهد بود."

این در حالی است که پیش تر آقای صفایی فراهانی در مصاحبه اش با پارلمان نیوز گفته بود که شکایتنامه آنها یک بیانیه یا اقدام سیاسی نبوده است و هدف از نوشتن آن رساندن صدای اعتراض شان به اظهار نظر ها و عملکرد برخی از نیروهای سپاه پاسداران، به گوش دستگاه های قضایی بوده است.

او با تاکید بر اینکه این نامه فقط در قالب شکوایه ای به رئیس قوه قضائیه، کمیسیون اصل نود مجلس و سازمان قضایی نیروهای مسلح ارسال شده بود و گفت: "این نامه به هیچ عنوان سرگشاده نبوده است و نمی دانیم چه افرادی و با چه قصد و نیتی آن را منتشر کرده اند ولی به طور حتم انتشار آن از طرف ما نبوده است."

اوایل هفته جاری نامه ای منتشر شد که نشان می داد آقای صفایی فراهانی و شش چهره سیاسی که بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات بوده اند، از اقدامات گروهی از فرماندهان سپاه در جریان وقایع پس از انتخابات به قوه قضائیه شکایت کرده اند.

استناد این افراد اظهارات فردی به نام سردار مشفق، "یکی از مسئولان ارشد اطلاعاتی قرارگاه ثارالله" بود که فایل صوتی از سخنرانی او که گفته می شود مربوط به ماه ها پیش بوده است به تازگی در اینترنت منتشر شده است.

امضا کنندگان آن نامه بهزاد نبوی، مصطفی تاج زاده و فیض الله عرب سرخی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت، محسن امین زاده، عبدالله رمضان زاده و محسن صفایی فراهانی دیگر اعضای جبهه مشارکت بودند.

این هفت نفر که بعد از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری دستگیر و محاکمه شده اند در این نامه خود را "تعدادی از قربانیان پرونده سازی ها و خلاف کاری های گروهی استبدادطلب" معرفی کرده بودند.

در این نامه با استناد به بخش هایی از سخنان سردار مشفق، آمده است که این سخنان "صریحا پرده از روی مداخلات غیرقانونی این گروه نظامی و اطلاعاتی در جهت پیروز کردن آقای احمدی نژاد در انتخابات دوره دهم و جلوگیری از پیروزی نامزدهای دیگر بر می دارد."

واکنش های تند اصولگرایان

در پی انتشار خبر شکایت هفت چهره اصلاح طلب از سپاه پاسداران، رسانه های نزدیک به جناح اصولگرا به تندی به این موضوع واکنش نشان دادند و چهره های شاخص این جناح در اظهاراتی از قوه قضاییه خواستند که با امضا کنندگان این نامه برخورد کند.

فاطمه آلیا، نماینده اصولگرای مجلس ایران روز چهارشنبه ۲۰ مرداد (۱۰ اوت) به خبرگزاری فارس گفت که مسئولان قوه قضائیه به جای در اولویت قرار دادن رسیدگی به شکایت "فتنه گران" و "جسورکردن" آنها، باید محاکمه و مجازات "فتنه گران مجرم" را در اولویت رسیدگی قرار دهند.

ولی اسماعیلی دیگر نماینده اصولگرای مجلس به خبرگزاری فارس گفت که قوه قضائیه باید با نویسندگان این نامه قاطعانه برخورد کند "تا اطمینان مردم به این قوه جلب شود چرا که در حال حاضر که انتظارات ار قوه قضائیه بر آورده نشده است."

نیره اخوان بیطرف، عضو کمیسیون قضایی مجلس نیز در گفت و گو با خبرگزاری فارس این افراد را "دشمن اسلام" نامید و خواهان مجازات آنها شد.

او گفت: "با افرادی که در راس فتنه بودند نمی توان با رافت برخورد کرد و تخفیف شامل حال کسانی است که از سران اغتشاشات نبودند."

روزنامه اصولگرای کیهان نیز امروز چهارشنبه ۲۰ مرداد در مطلبی با عنوان "فتنه گران برای فرار از مجازات دست به عملیات روانی زده اند" از دستگاه قضایی ایران انتقاد کرد.

در این مطلب آمده است: "هفت تن از عوامل اصلی فتنه ۸۸ که در پرتو رفتار سوال بر انگیز قوه قضائیه در مرخصی های بی حد و مرز به سر می برند، اخیرا در ادامه جنایات گذشته خود به تنظیم شکایتی علیه سربازان گمنام امام زمان پرداخته و سعی دارند با استفاده از جنگ روانی جای شاکی و متهم را عوض کنند."

روزنامه کیهان در این مطلب نویسندگان این نامه را "از عوامل اصلی فتنه" نامیده که جرم شان در دادگاه ثابت شده است اما به دلیل "رفتار سوال بر انگیز قوه قضائیه جسور شده" و به این شکایت دست زده اند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر