۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

يک شاخه ي گل؛ من در کاشانه دارم - مرضیه



يک شاخه ي گل؛ من در کاشانه دارم

دائم به برش؛ حال پروانه دارم


پـيراهـن او، چـون نو عـروسـان، سپيد
بويش همه شب، چون نسيم صبح عيد


هر گوشه نشانه، از عارف و عامي ديدم
از جــور زمــانــه، افـتـاده به دامـي ديدم

آري اين چـشمان زيبا پـسند من
هر دم ز گيسويي سازد کمند من


رنـگ سپيد آن زيـبا گل، لطف و صـفايي ديـگر دارد
از همه رنگي در چشم من، زيب و جلايي بهتر دارد


هر گوشه نشانه، از عارف و عامي ديدم
از جــور زمــانــه، افـتـاده به دامـي ديدم

 


ز جهان شـما، اي اهل جـهان
شده قسمت من چشمي نگران
که اگر ز وفا، يارم ز در آيد

هجران به سر آيد

آشـفته نـهم چو سـر بـر شانه ي او
در حلقه ي آن گيسوي ديوانه ي او


گل را بر زلف او زيور سازم
زيـب آن نـازنـيـن دلـبـر سازم


رنـگ سپيد آن زيـبا گـل، لطف و صـفايي ديگر دارد
از همه رنگي در چشم من، زيب و جلايي بهتر دارد


هر گوشه نشانه، از عارف و عامي ديدم
از جــور زمــانــه، افـتـاده به دامـي ديدم





 بانو مرضیه

   حجم: 2.0 مگابایت         دانلود



پایدار باشید - امیر پارسا مقدم
برگرفته از وبلاگ ندای گلها










هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر