۱۳۹۲ تیر ۲۲, شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


همکاری توییتر با دولت فرانسه برای جاسوسی از شهروندان

Posted: 13 Jul 2013 05:57 AM PDT

مدیران سایت توییتر، اطلاعاتی را در مورد هویت برخی کاربران خود در اختیار دولت فرانسه گذاشته‌اند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ادعا شده که این افراد مطالبی را در ضدیت با یهودیان در سایت توییتر منتشر کرده اند. دولت فرانسه نیز به دنبال فشارها و اعتراضات گروه های حامی یهودیان که از نفوذ زیادی در این کشور برخوردارند، توییتر را برای افشای هویت افراد یاد شده تحت فشار گذارده است.

دادگاهی در فرانسه در ماه ژانویه به توییتر دستور داد تا اطلاعات کاربران ضد یهود خود را افشا نماید. شکایت در این زمینه از سوی اتحادیه دانشجویان یهودی فرانسه و همین طور چهار گروه مشابه دیگر تقدیم دادگاه شده بود.

توییتر نیز در این زمینه بیانیه‌ای صادر کرده و افشای اطلاعات این کاربران را تایید نموده است. بر همین اساس داده‌های یاد شده در اختیار مقامات قضایی فرانسه قرار گرفته تا آنان بتوانند هویت این افراد را شناسایی نمایند. همچنین قرار است دو طرف در زمینه شناسایی چنین افرادی در آینده نیز با یکدیگر همکاری کنند.

اتحادیه دانشجویان یهودی فرانسه برای وادار کردن توییتر به همکاری شکایتی را در ماه مارس گذشته علیه مدیر این سایت دیک کاستلو تقدیم دادگاه کرده و به بهانه انتشار مطالب ضدیهودی در توییتر خواستار دریافت غرامت 50 میلیون دلاری از وی شده بود. به دنبال این شکایت توییتر ضمن پاک کردن برخی مطالب مورد مناقشه در این سایت افشای هویت کاربران مورد نظر این اتحادیه را نیز آغاز کرد.

مجرمان جنسی اینترنت در دام دختر رباتیک

Posted: 13 Jul 2013 05:57 AM PDT

مهندسان اسپانیایی رباتی مجازی را طراحی کرده‌اند که برای به دام‌انداختن کودک‌آزارها در شبکه‌های اجتماعی، نقش یک دختر دانش آموز چهارده‌ساله‌ را بازی می‌کند.

به گزارش ایسنا، این برنامه رایانه‌ای پیشرفته که همچنین به عنوان یک chatbot شناخته شده، Negobot نام دارد و قادر است با شکارچیان جنسی بالقوه آنلاین مکالمه داشته باشد و به آن‌ها بقبولاند که یک انسان واقعی است.

این ربات در فارومی قرار داده و تصور می‌شود کودک‌آزار در آن کمین کرده و سپس به عنوان عضوی خنثی و منفعل وارد یک مکالمه آنلاین کلی می‌شود.

هنگامی که مکالمه دوستانه‌تر یا وسوسه‌آمیز می‌شود و شخص مورد هدف شروع به استفاده از ترفندهای راضی‌کننده می‌کند، رفتار Negobot به شیوه‌هایی که برای به دام‌انداختن وی طراحی شده، تغییر می‌کند.

این ربات می‌تواند مصر یا رنجیده ظاهر شده و تلاش وی برای کسب اطلاعات شخصی منجر به دانستن بیشتر در مورد مظنون شود.

دانشمندان طراح از یک نظریه بازی و یک سیستم ریاضیاتی تصمیم‌گیری استراتژیک برای متقاعدکننده‌تر کردن رفتار آن استفاده کرده‌اند.

ربات به گونه‌ای طراحی شده که یک شخصیت غیرمنسجم داشته‌ باشد و همچنین دارای هفت الگوی مکالمه‌ای متفاوت است که وی را جذاب‌تر نشان می‌دهد.

دیگر حقه‌ها شامل واردکردن اشتباهات زبانی تعمدی برای تقلید از رفتار یک دختر نوجوان است.

به گفته دکتر کارلوس لائوردن از دانشگاه دوستو، در آزمایش‌های انجام‌شده این برنامه نه تنها بحث‌های قطع‌شده را از سر گرفت، بلکه قادر بود رهبری مکالمات را بر عهده بگیرد و از اصطلاحات عامیانه زبانی استفاده کند.

برنامه ارائه‌شده پیش‌تر در سرویس چت گوگل اجرا و آزمایش شده و می‌توان آن را به دیگر زبان‌ها ترجمه کرد.

علی‌ رغم برخورداری از درجه بالایی از هوش مصنوعی، قدرت زبانی برنامه مزبور هنوز محدود بوده و به طور مثال، قادر به شناسایی ظرایف زبانی از قبیل طعنه نیست.

نیروی پلیس باسک علاقه قابل توجهی را به استفاده از این ربات نشان داده است.

بررسی پرونده فعالیت‌های مالی صداوسیما در کمیسیون اصل 90

Posted: 13 Jul 2013 05:57 AM PDT

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از بررسی پرونده عدم اعلام فعالیت‌های مالی صداوسیما به سازمان حسابرسی در این کمیسیون خبر داد.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا گفت: پرونده عدم اعلام فعالیت‌های مالی صداوسیما به سازمان حسابرسی به کمیسیون اصل 90 ارجاع شده است.

وی ادامه داد: اگر مسوولان صداوسیما فعالیت‌های مالی خود را به این سازمان اعلام کنند، پرونده مختومه می‌شود، در غیراین صورت این پرونده در کمیسیون اصل 90 بررسی شده و به هیات رییسه ارجاع می‌گردد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین از بررسی پرونده‌ای مربوط به سازمان ثبت اسناد در این کمیسیون خبر داد و اظهار کرد: مسوولان سازمان ثبت اسناد برای توضیح درخصوص اجرایی نکردن احکام دیوان عالی کشور در کمیسیون اصل 90حاضر می‌شود.

افضلی‌فرد خاطرنشان کرد: پرونده دیگری نیز به کمیسیون ارجاع شده که مربوط به پارک خودروها است که میزان تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی در این پرونده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

روسیه ماشین تحریر را جانشین رایانه می‌کند

Posted: 13 Jul 2013 05:57 AM PDT

سازمان اطلاعات روسیه در نظر دارد به منظور حفاظت از اطلاعات دولتی به جای رایانه از ماشین تحریر استفاده کند.

به گزارش ایسنا، سازمان اطلاعات دولتی روسیه موسوم به "اداره حفاظت فدرال"، که حفظ امنیت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری نیز از جمله وظایف آن است، تشخیص داده است که لازم است در کاخ کرملین، دفتر رئیس جمهوری، گزارش‌های محرمانه به جای رایانه، با ماشین تحریر تایپ شود.

سرویس اطلاعات دولت روسیه از آن روی چنین تصمیمی را اتخاذ کرده که نگران آن است استفاده از رایانه برای تحریر گزارش‌ها باعث دسترسی غیرمجاز به اطلاعات محرمانه شود.

ظاهرا تحولاتی مانند انتشار گزارش‌های محرمانه دولت آمریکا در شبکه اینترنتی ویکی‌لیکس و افشاگری‌های ادوارد اسنودن، مامور سابق سازمان سیا در اقدامات سازمان‌های اطلاعاتی غربی در کنترل ارتباطات افراد و نهادهای مختلف باعث نگرانی تشکیلات اطلاعاتی روسیه و لزوم مقابله با خطر "درز اطلاعات محرمانه" شده است.

وب‌سایت سازمان خریدهای دولتی روسیه اطلاعیه‌ای را حاوی دعوت به مناقصه برای خرید تعدادی ماشین تحریر برقی به ارزش کل حدود نیم میلیون روبل (حدود پانزده هزار دلار) منتشر کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به سازمان اطلاعات دولتی روسیه گزارش کرده است که خرید ماشین تحریر و استفاده از آنها به جای رایانه حدود یک سال پیش اتخاذ شده است.

روزنامه ایزوستیا که از دولت ولادیمیر پوتین حمایت می‌کند، هم نوشته است که اداره حفاظت فدرال روسیه در نظر دارد بیست دستگاه ماشین تحریر خریداری کند زیرا "ممکن است رایانه دیگر دستگاه قابل اعتمادی برای آماده کردن اسناد سری دولتی نباشد."

این روزنامه در مطلبی در این مورد نوشته است که "با توجه به رسوایی‌های انتشار اسناد محرمانه توسط ویکی‌لیکس و افشاگری ادوارد اسنودن در مورد شنود ارتباط‌های دمیتری مدودف، رئیس جمهوری سابق، هنگام شرکت در اجلاس سران گروه ٢٠ در لندن، دولت تصمیم گرفته است که روش تهیه گزارش‌های کاغذی به جای گزارش الکترونیکی را ترویج کند."

استفاده از ماشین تحریر به این معنی است که از هر سندی، تنها یک نسخه کاغذی تهیه می‌شود و دسترسی به محتوای سند تنها با در اختیار گرفتن این نسخه برای مطالعه یا تکثیر از روی آن امکانپذیر است در حالیکه همیشه امکان نفوذ به رایانه و سرقت اطلاعات از آن وجود دارد.

افشاگری‌های ادوارد اسنودون از جمله حاکی از آن است که در جریان اجلاس سران گروه ٢٠ در سال ٢٠٠٩، دستگاه‌های اطلاعاتی بریتانیا به جاسوسی در مورد مراودات هیات‌های شرکت کننده، از جمله هیات همراهان رئیس جمهوری وقت روسیه مبادرت کردند.

دولت روسیه از این رفتار ابراز ناخرسندی شدید کرده اما گفته است که از این پس، "از خود در برابر چنین اقداماتی حفاظت خواهد کرد."

به گزارش بی‌بی‌سی، بیش از دو هفته است که ادوارد اسنودون در بخش پروازهای بین‌المللی فرودگاه مسکو در آنچه که خبرگزاری‌ها "برزخ قانونی" نام داده‌اند گرفتار آمده در حالیکه دولت آمریکا خواستار استرداد و محاکمه او به اتهام افشای اسرار دولتی است.

آقای اسنودون درصدد است به کشور ثالثی پناهنده شود.

افشاگری‌های ادوارد اسنودن انعکاس گسترده‌ای داشته و انتقاد شماری از کشورها، از جمله برخی کشورهای دوست آمریکا را در پی آورده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر