۱۳۹۲ تیر ۲۴, دوشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


اسنودن هنوز اطلاعات اصلی را افشا نکرده است

Posted: 15 Jul 2013 07:03 AM PDT

یکی از روزنامه‌نگاران نزدیک به ادوارد اسنودن می‌گوید آنچه تاکنون از سوی وی افشا شده، فقط طرح‌های اولیه دولت آمریکا برای جاسوسی سایبری از کاربران اینترنت و تلفن همراه است.

به گزارش فارس به نقل از کانزاس سیتی، گلن گرین والد از روزنامه‌نگاران روزنامه گاردین که در زمینه افشای اسناد جاسوسی سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری نزدیکی با اسنودن داشته معتقد است که وی اطلاعات بسیار حساسی را در زمینه ساختار آژانس امنیت ملی آمریکا و نحوه عملکرد آن در اختیار دارد که به شدت به وجهه دولت اوباما آسیب می زند، اما قصد ندارد این اطلاعات را افشا کند.

گلن گرین والد اولین فردی بود که رسوایی جاسوسی کاخ سفید را علنی کرد. وی در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفته است که افشای اطلاعاتی که اسنودن در اختیار دارد به هر فردی امکان می‌دهد تا درک کند آژانس امنیت ملی آمریکا چگونه فعالیت‌هایش را انجام می‌دهد، چگونه فعالیت‌های نظارتی و جاسوسی خود را مخفی می‌کند و چگونه آنها را تکرار می کند.

وی معتقد است اسنادی که اسنودن در اختیار دارد راهنمایی است که ساختار آژانس امنیت ملی آمریکا را به طور کامل تبیین می کند. البته اسنودن برای اثبات صحت ادعاهایش باید جزییات مفصل و حساس بیشتری را افشا کند.

این روزنامه‌نگار بر خلاف اسنودن باور ندارد که افشای اطلاعات در اختیار اسنودن به ضرر امنیت ملی آمریکا باشد، به اعتقاد او این افشاگری تنها به ضرر دولت آمریکا خواهد بود، اما اسنودن چنین نظری ندارد. اسناد یاد شده فعلا رمزگذاری شده اند تا مشاهده آنها ممکن نباشد.

گرین والد افزوده که اسنودن نگران امنیت شخصی خود است، زیرا دولت آمریکا می خواهد به هر نحو ممکن هر چیزی را که تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می شود خنثی کند. اما در صورتی که آسیبی به اسنودن برسد اسناد محرمانه‌ای که دولت آمریکا را نگران می‌کند افشا خواهند شد. وی توضیحی در مورد جزییات این طرح نداد.

این روزنامه‌نگار که در برزیل زندگی می‌کند گفته از زمانی که لپ تاپ شخصیش از منزل او سرقت شده خودش هم احساس امنیت نمی‌کند. با این حال وی قصد دارد ظرف چهار ماه آینده مقالاتی را در مورد اقدامات جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا در آمریکای لاتین و همین طور تخلفات دیگر این آژانس تالیف کند.

سگ‌ها هم عینک گوگل را به چشم می‌زنند

Posted: 15 Jul 2013 07:03 AM PDT

گوگل با همکاری مؤسسه فناوری جرجیا به دنبال طراحی نوع خاصی از عینک دیجیتال خود است که برای سگ‌ها هم قابل استفاده باشد.

به گزارش فارس به نقل از نیویورک پست، گوگل امیدوار است که سگ‌ها با استفاده از این عینک‌ها بتوانند وظایفی همچون یافتن مواد مخدر و بمب‌های مخفی شده در چمدان‌ها را راحت‌تر انجام دهند.

این عینک ها برقراری ارتباط با سگ ها و یافتن آنها را نیز راحت‌تر کرده و حتی به مالکان آنها امکان می‌دهند دنیا را از دریچه نگاه سگ ها مشاهده کنند. عینک گوگل برای انسان ها قرار است تا سال آینده میلادی روانه بازار شود، اما از هم اکنون بهینه سازی آن برای دیگر استفاده‌ها آغاز شده است.

طرح یاد شده که FIDO نام دارد با هدف تسهیل برقراری ارتباط میان سگ‌ها با ابزار فناوری اجرا می‌شود و برای اجرای آن نباید حسگری خاص به عینک‌های گوگل افزوده شود. با تکمیل این طرح برقراری ارتباط ویدیویی با سگ‌ها و مشاهده نمای دید آنها و دریافت اطلاعات در مورد عملکرد آنها نیز ممکن می شود.

این حسگرها که با حرکت دهان سگ‌ها فعال می شوند علاوه بر کمک به انجام فعالیت‌های نظارتی و کنترلی به این حیوانات کمک می کند تا امور روزمره خود مانند بیرون رفتن و غذا خوردن و ... را هم بر اساس برنامه ‌ی منظم انجام دهند. هنوز مشخص نیست این عینک‌ها چه زمانی رسما روانه بازار می شوند.

نخستین شماره فصلنامه «پژوهش هنر» روی دکه رفت

Posted: 15 Jul 2013 07:03 AM PDT

نخستین شماره «پژوهش هنر» با آثار و گفتاری از احمد مسجدجامعی، محمدجواد شوشتری، اصغر فهیمی‌فر، اصغر کفشچیان، معصومه پوربخش، کتایون تفرشی، سیدبدرالدین احمدی، منصور مهرنگار، رضا فلسفی، حمیده بزرگ و آمنه اسفندیاری، منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع شماره اول «پژوهش هنر» دیوارنگاری است که در آغازین مطلب آن، دکتر ایرج اسکندری تربقان به عنوان چهره درخشان دیوارنگاری معرفی شده و سوابق او هم ذکر شده است.

در ادامه گفتگویی با احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران درباره دیوارنگاری روی میز انجام شده است. مصاحبه با سیدمحمدجواد شوشتری مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در رابطه با مقوله زیبایی در شهر از دیگر مطالب این نشریه است.

دکتر اصغر فهیمی‌فر مدیر گروه نقاشی دانشگاه تربیت مدرس که در واقع موسس رشته دیوارنگاری در ایران است، در این نشریه به بیان دیدگاه‌های خود درباره ضرورت آموزش دیوارنگاری در دانشگاه‌ها پرداخته و در ادامه با اصغر کفشچیان مقدم از هنرمندان این عرصه نیز مصاحبه شده است.

در این شماره از نشریه «پژوهش هنر» در میزگردی با حضور دکتر جهانشاه پاکزاد، مححمدرضا پورجعفر، مهندس سهیلا صادق‌زاده و مهندس علی موسوی، آرمان مشترک دیوارنگاری و طراحی شهری بررسی شده است.

در ادامه مطالب این نشریه مقالتی درباره روش‌ها و مصالح سنتی پیاده‌سازی نقاشی دیواری و نقش برجسته در ایران و فناوری دیجیتال و دیوارنگاره‌های تعاملی نیز آمده است.

سنگ نگاره‌های دوره‌های دوره قاجار مقاله‌ای است به قلم جی پی لوفت که علیرضا اسماعیلی آن را ترجمه کرده و در شماره تازه «پژوهش هنر» آمده است. در این نشریه و در قالب یک گزارش با تیتر «بزنگاه تخریب»، روند تخریب آثار برجسته دیوارنگاری بررسی شده است.

صاحب‌امتیاز، مدیرمسئول و سردبیر فصلنامه آموزشی، پژوهشی و تحلیلی «پژوهش هنر»، بهنام زنگی است. این نشریه همچنین یک شورای علمی هم دارد که متشکل از حبیب‌الله آیت‌الهی، محمود طاووسی، اصغر فهیمی‌فر، مهدی محمدزاده، ممحمد خزایی، مصطفی گودرزی، غلامعلی حاتم، فرزانه فرخ‌فر، پریسا قزوینی‌شاد و ایرج اسکندری است.

نخستین شماره «پژوهش هنر» در 170 صفحه و با بهای 10 هزار تومان منتشر شده است.

پخش نورهای رنگی تلویزیون در تمام خانه

Posted: 15 Jul 2013 07:03 AM PDT

شرکت هلندی تولید کننده لوازم الکترونیکی نخستین تلویزیونی را که می تواند رنگهای خانه را با رنگهایی که در تلویزیون به نمایش در می آید تطابق دهد، روانه بازار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تلویزیون الویشین فیلیپس اولین تلویزیونی است که نورهای خانه را با لامپهای متصل به اینترنت با فناوری 'Ambilight' با آنچه در تلویزیون به نمایش در آمده همساز می کند. این لامپها در حاشیه صفحه نمایش تلویزیون قرار گرفته است و نور را از آن قسمت در فضا پخش می کند.

این فناوری برای اولین بار در سال 2004 معرفی شد تا کل اتاق نشیمن را در نورهایی که در تلویزیون پخش می شود، غرق کند.

فیلیپس مدعی شده است که نورهای اضافی موجب می شود که صفحه نمایش تلویزیون عریض تر به نظر برسد و کاربر را در تجربه نمایشی خود غوطه ور سازد. این تلویزیون جدید همچنین این شرایط را فراهم می کند که نورهای اطراف تلویزیون با وارد کردن شماره سریال به سیستم اضافه شوند. لامپهای روی سقف و سایر منابع نوری می توانند با نور تلویزیون همساز شده و تجربه نمایش را در کل اتاق و فضای مورد نظر گسترش دهند.

این ویژگی می تواند ضعف بینایی ناشی از تماشای تلویزیون در یک اتاق تاریک را نیز کاهش دهد.

از سوی دیگر این لامپهای رنگی فیلیپس را می توان برای سایر اتاقها خریداری کرد و آنها را به وسیله یک شبکه اینترانت به صورت وایرلس به یک تلفن هوشمند متصل کرد. این لامپها با موسیقی که گوش می کنید تغییر رنگ خواهند داد.

این نوآوری در شرایطی عرضه شده که قیمت آن مورد انتقاد قرار گرفته است. هر سه لامپ در یک بسته به قیمت 270 دلار و هر لامپ اضافه به قیمت 75 دلار به فروش می رسد.

اینترنت به درمان افسردگی کمک می کند

Posted: 15 Jul 2013 07:03 AM PDT

کارشناسان سلامت روانی استدلال کرده اند که افزایش محبوبیت اینترنت را می توان به عنوان تسکین افسردگی مدنظر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارشناسان سلامت روانی توجه خود را به افرادی معطوف کرده اند که به منظور کسب کمک وقت خود را آنلاین سپری می کنند.

بنیاد سلامت روانی نیوزیلند با تجلیل ار سانه اجتماعی آن را معادل مدرن صحبت کردن پای تلفن توصیف کرده اند.

جودی کلمنت مدیر اجرایی این بنیاد گفت: مردم در دهه 1950 به این نتیجه رسیده اند که در مقایسه با یک دیدار رو در رو، این احتمال بیشتر است که مردم پشت تلفن، دوستانشان را از افسردگی خود مطلع کنند؛ اما امروز مردم کمتر به تماس تلفنی فکر می کنند و این موضوع را از طریق اینترنت با دوستانشان مطرح می کنند.

کلمنت اظهار داشت که مردم اغلب صحبت کردن با غریبه ها در اینترنت را راحت تر قلمداد می کنند و این امر می تواند درمان خوبی باشد تا به آنها کمک کند بدون احساس ناراحتی، شرم و یا خجالت درباره مشکل افسردگی خود صحبت کنند، چرا که آنها هنگام صحبت کردن با مشاوری که حتی وی را نمی شناسند احساس آزادی بیشتری می کنند.

براساس این گزارش، بنیاد سلامت روانی نیوزیلند تلاش کرده است که راه هایی برای اطلاع از این که یک فرد فعال در شبکه های اجتماعی ممکن است به نظر برسد که در خطر آسیب به خود قرار گرفته ارائه کرده است.

برای ارائه مشاوره های آنلاین باید به افراد یک شماره تماس برای حفظ ارتباط، باز نگاه داشتن گفتگو و روحیه دریغ نکردن هر کمکی را ارائه کرد و اگر مشاور احساس کرد که فرد در خطر صدمه به خود قرار گرفته در تماس با خدمات اضطراری تردید نکند.

وی اعتقاد دارد که صحبت کردن با یک فرد در مواقع افسردگی یک گزینه مناسب است، نیازی نیست که این فرد یک درمانگر آموزش دیده یا مشاور باشه بلکه صرف صحبت کردن با دیگران به درمان افسردگی کمک می کند.

اینترنت کشور از کجا می‌آید؟

Posted: 15 Jul 2013 07:02 AM PDT

طبق اعلام مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت که وظیفه تامین پهنای باند اینترنت را برعهده دارند، در حال حاضر 20 درگاه بین الملل داریم که از هشت درگاه آن پهنای باند اینترنت کشور تامین می‌شود.

مدیرکل مهندسی عملیات شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی سال‌های گذشته به منظور افزایش امنیت تامین پهنای باند، شمار مسیرها را افزایش داده‌ایم تا در صورت اختلال و یا قطعی در یک مسیر ظرفیت پهنای باند از دیگر مسیرها تامین شود.

حسن کریمی همچنین عنوان کرد: نقاط اتصال ما با دیگر کشورها برای تامین پهنای باند اینترنت هشت نقطه است که به ترتیب در سمت جنوب: چابهار(کابل فالکون و کابل پیشگامان)، جاسک و بندرعباس، ترکیه: سرو و بازرگان، آذربایجان: آستارا، ارمنستان: نوردوز را داریم و به زودی GBI در بوشهر نیز به این درگاه‌ها افزوده می‌شود و تعداد این درگاه‌ها به 9 نقطه افزایش پیدا می کند.

بر اساس آخرین اعلام های رسمی تا آبان ماه سال گذشته، دو درگاه اینترنتی در مرزهای چابهار هر یک با ظرفیتی معادل STM1 64 و درگاه بندر‌عباس با ظرفیتی معادل STM1 55 فعال بوده اند.

درگاه آستارا نیز حدود STM1 56 و نوردوز STM1 64 از پهنای باند کشور را تامین می‌کردند و درگاه بازرگان با ظرفیت STM1 96 فعال بود. درگاه‌های سه‌رود و جاسک نیز به ترتیب با ظرفیت‌های 64 و STM1 4 دیگر درگاه‌های اینترنتی کشور به‌شمار می‌روند که البته همان طور که گفته شد ظرفیت این درگاه‌ها بر اساس آنچه آبان ماه گذشته اعلام شد در این گزارش آمده است.

حسن کریمی در گفت‌وگویی که آبان ماه سال گذشته با ایسنا داشت یادآور شده بود که از طریق 9 درگاه اینترنتی کشور ظرفیتی معادل STM1 467 تامین می‌شود و قرار است در آینده نزدیک ظرفیت مرز آستارا تا STM1 72 و نوردوز تا STM1 64 افزایش پیدا کند.

وی همچنین از آغاز به کار درگاه بوشهر در آینده ای نزدیک خبر داده و ظرفیت این درگاه را حدود STM1 64 دانسته و اظهار امیدواری کرده بود طی چند ماه آتی STM1 200 به ظرفیت درگاه های کشور افزوده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر