۱۳۹۲ تیر ۱۸, سه‌شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


آغاز پخش سریال‌هایش رمضانی تلویزیون

Posted: 09 Jul 2013 12:48 PM PDT

تلویزیون از چهارشنبه - 19 تیر ماه - پخش سریال‌های رمضانی‌اش را آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا، پخش سریال‌های ماه رمضانی شبکه‌های سیما که شامل «دودکش»، «خروس»، «مادرانه» و «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» می‌شود، از چهارشنبه (اولین روز ماه مبارک رمضان) شروع می‌شود.

بر این اساس، سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» تنها سریال ماه رمضانی است که پیش از افطار به روی آنتن می‌رود.

سری جدید این مجموعه هر روز ساعت 19 از شبکه تهران پخش می‌شود. این سریال اپیزودیک در هر قسمت راوی یک ماجرا است و کارگردان‌های مختلفی کار ساخت آن را بر عهده داشته‌اند.

تکرار سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» روز بعد ساعت 23 به روی آنتن برود.

طبق جدول پخش در نظر گرفته شده از سوی تلویزیون، سریال «مادرانه» به کارگردانی جواد افشار اولین سریالی است که پس از افطار از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود. «مادرانه» از فردا شب هر شب ساعت 21 پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی آمده است: اردلان تمجید 20 سال پیش، پس از‌ رها کردن نامزد سابقش مریم، با زنی متمول به نام رعنا ازدواج می‌کند. حالا این ازدواج به جدایی رسیده و زن، بچه‌هایش را می‌خواهد، ولی مرد امتناع می‌کند.

مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، شقایق فراهانی، مهرداد ضیایی، عباس غزالی، هستی مهدوی‌فر از بازیگران سریال«مادرانه»هستند.

تکرار مجموعه «مادرانه» به طور خلاصه روزهای جمعه از ساعت 8 الی 13 از شبکه سه پخش می‌شود.

همچنین سریال «خروس» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی علیرضا ابراهیمی دومین سریالی است که پخشش از فردا شب ساعت 21و30 دقیقه به روی آنتن می‌رود.

حمید لولایی، جواد رضویان، یوسف تیموری، سپند امیر سلیمانی، ملیکا شریفی‌نیا، عزت‌الله مهر آوران و ... در این سریال ایفای نقش دارند.

«خروس» روایتی است از زندگی پدری که دچار مشکل غیرمنتظره‌ای می‌شود. این مشکل خانواده را به تکاپو می‌اندازد و پسر خانواده با همفکری دوستانش تلاش می‌کند تا چاره‌ای برای رفع این مشکل بیاندیشند. در نقشه بچه‌ها، مغز متفکر یک خروس است.

سومین سریالی که قرار است پس از افطار به روی آنتن برود سریال محمد حسین لطیفی با عنوان «دودکش» است. این مجموعه‌ی نسبتا طنز از فردا شب هر شب ساعت 22 و 30 از شبکه یک پخش خواهد شد.

داستان «دودکش» درباره دو خانواده است که زندگی ساده‌ای دارند و یک قالیشویی را اداره می‌کنند، اما هر بار ماجرا‌ها و مسایلی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد.

بهنام تشکر، هومن برق نورد، سیما تیرانداز، الناز حبیبی، نگار عابدی از جمله بازیگران «دودکش» هستند.


آی‌.فیلم ماه رمضان بیش از ۱۰ سریال پخش می‌کند

شبکه آی‌فیلم در ماه رمضان امسال 11 سریال نمایشی را برای پخش در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، در ایام رمضان سریال‌هایی چون «روز حسرت»، «سی‌امین روز»، «پرواز در حباب» و «شیدایی» به روی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌روند.

همچنین «رانت خوار کوچک»، «روزگار خوش حبیب آقا»، «این چند نفر»، «چک برگشتی»، «ملکوت»، «اشک‌ها و لبخندها» دیگر مجموعه‌های در نظر گرفته شده برای پخش از آی‌فیلم هستند.

شبکه آی‌فیلم چند روزی است که آنتن خود را با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مناسبتی کرده است. این شبکه در حال حاضر چند روزی است که پخش سریال «رانت‌خوار کوچک» را شروع کرده است و هر روز ساعت 13 و 30 دقیقه به وقت تهران این سریال را به مدت 100 دقیقه پخش می‌کند.

از 25 تیر ماه پخش سریال «روز حسرت» به کارگردانی سیروس مقدم در آی‌فیلم آغاز می‌شود. این سریال قرار است به مدت 15 روز روی شبکه‌ی آی‌فیلم قرار بگیرد و هر روز ساعت 13 و 30 دقیقه به وقت تهران به مدت 100 دقیقه به روی آنتن می‌رود.

همچنین شبکه‌ی آی‌فیلم با پایان سریال «روز حسرت» سیروس مقدم، سریال طنز «روزگار خوش حبیب‌آقا» را جایگزین می‌کند. این سریال طنز هر روز به مدت یک هفته ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه‌ی آی‌فیلم پخش می‌شود.

به گزارش ایسنا، سریال «این چند نفر» در حال حاضر از شبکه‌ی آی‌فیلم پخش می‌شود. این سریال هر روز ساعت 19 و 30 دقیقه به وقت تهران به روی آنتن می‌رود، همچنین تکرارش هر روز ساعت 15 و 30 دقیقه است.

بخش‌هایی از سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» برای شب‌های قدر ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است که به جای سریال «این چند نفر» به روی آنتن آی‌فیلم می‌رود.

در حال حاضر شبکه‌ی آی‌فیلم سریال «ستایش» به کارگردانی سعید سلطانی را روی آنتن خود دارد. این سریال در 22 قسمت هر شب به جز پنج‌شنبه‌ها ساعت 22 و 30 دقیقه پخش می‌شود.

شبکه‌ی آی‌فیلم پنج‌شنبه‌ها ساعت 22 و 30 دقیقه و 23 و 30 دقیقه فیلم سینمایی به روی آنتن می‌برد.

از سوی شبکه‌ی آی‌فیلم اعلام شده که سریال طنز «چک برگشتی» به کارگردانی سیروس مقدم از 20 تیرماه از شبکه‌ی آی‌فیلم هر شب ساعت 20 و 30 دقیقه به روی آنتن می‌رود و تکرارش هر روز ساعت 16 و 30 دقیقه از این شبکه پخش می‌شود.

با پایان سریال «چک برگشتی» سریال «شیدایی» جایگزین آن می‌شود. این مجموعه هر شب ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه‌ی آی‌فیلم پخش می‌شود.

به گزارش ایسنا، سریال تلویزیونی «ملکوت» در حال حاضر از شبکه‌ی آی‌فیلم در حال پخش است. این سریال هر روز ساعت 17 و 30 دقیقه به روی آنتن می‌رود و گفته شده که پس از آن سریال «پرواز در حباب» جایگزین این مجموعه می‌شود.

همچنین سریال «اشک‌ها و لبخندها» در 11 قسمت از 21 تیر ماه از شبکه‌ی آی‌فیلم به روی آنتن می‌رود و پس از آن سریال مناسبتی «سی‌امین روز» در 20 قسمت هر روز ساعت 18 و 30 دقیقه پخش خواهد شد.

همچنین شبکه‌ی آی‌فیلم قصد دارد سریال «دست بالای دست» را در 13 قسمت به زبان عربی برای مخاطبان عرب‌زبانش به روی آنتن ببرد.

مهلت ثبت‌نام اصحاب رسانه برای بهره‌مندی از بیمه تکمیلی تمدید شد

Posted: 09 Jul 2013 12:41 PM PDT

مدیر عامل صندوق حمایت از نویسندگان با بیان اینکه در سال جاری حدود 22هزار نفر برای بهره‌مندی از مزایای بیمه تکمیلی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: مهلت ثبت‌نام اصحاب رسانه برای بهره‌مندی از مزایای بیمه‌ تکمیلی تا پایان تیرماه تمدید شد.

مهدی شجاعی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در سال جاری حدود 22هزار نفر برای بهره‌مندی از مزایای بیمه تکمیلی ثبت نام‌ کرده‌اند.

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان افزود: با توجه به استقبال قابل توجه اصحاب رسانه به منظور اینکه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند، مهلت متقاضیان واجد شرایط برای ثبت نام تا پایان تیرماه سال جاری تمدید شد.

وی ادامه داد: طی سال‌های 86، 90 و 91 به ترتیب5 هزار، 15هزار و 25هزار نفر از اصحاب رسانه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

شجاعی بیان داشت: هم‌اکنون علی رغم کسری بودجه، هیچگونه محدودیتی برای ثبت‌نام به منظور بهره‌مندی از مزایای بیمه تکمیلی برای متقاضیان واجد شرایط وجود ندارد.

وی یادآور شد: مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام شامل کپی کارت ملی بیمه شده اصلی افراد تحت تکفل، کپی صفحه اول دفترچه بیمه شده اصلی افراد تحت تکفل، کپی صفحه اول و دوم بیمه شده اصلی و فیش بانکی به مبلغ 70 هزار تومان می‌شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان خاطرنشان کرد: از تعرفه حق بیمه فقط 70 هزار تومان را اعضا تقبل می‌کنند و مابقی را صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان تأمین می‌کند.

شروط ۱۷گانه ارائه خدمات میزبانی وب و ثبت دامین

Posted: 09 Jul 2013 12:40 PM PDT

فردا موعد یک ماهه فعالین حوزه میزبانی وب برای کسب شرایط لازم و قانونی کردن این فعالیت‌هاست و در این راستا برای نخستین بار فهرست حداقل‌های کیفی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب و ثبت دامین منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس فردا موعد اتمام مهلت یک ماهه ساماندهی فعالین حوزه میزبانی وب به پایان می‌رسد.

در 19 خردادماه 92 کمیسیون فضای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اعلام کرد که به شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات میزبانی وب، یک ماه مهلت داده که با کسب حداقل استانداردهای کیفی میزبانی وب مصوب سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، فعالیت خود را قانونی کنند و از سازمان مجوز بگیرند؛‌ در غیر این صورت با متخلفان میزبانی وب ابتدا از طریق فیلتر شدن سایت و سپس مسدودسازی سرویس دهنده، برخورد خواهد شد.

اکنون برای پیگیری از اجرای یک ماه طرح ساماندهی فعالین حوزه میزبانی وب، مهرداد سیجانی رئیس کمیسیون فضای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، گفت: در مدت یک ماه گذشته بسیاری از فعالان این حوزه برای احراز شرایط حداقلی کیفی فعالیت خود مراجعه کردند و تعداد اندکی نیز اقدامی نکرده‌اند.

وی اظهار داشت: حدود 200 فعال در حوزه میزبانی وب در IPهای کشور فعالیت‌ می‌کنند که پیگیری و تشویق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از فعالین این حوزه برای استاندارد کردن فعالیت‌شان همچنان ادامه دارد.

براساس این گزارش، پیرو پیگیری این موضوع، فهرست حداقل‌های کیفی ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب و ثبت دامین برای نخستین بار منتشر می‌شود که به شرح زیر است.

*حداقل‌های کیفی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب و ثبت دامین

1- شرکت ارائه‌دهنده خدمات باید ثبت شده باشد.

2- شرکت عضو شاخه حقوقی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان مربوطه باشد.

3- شرکت دارای رتبه‌بندی معتبر از شورای عالی انفورماتیک کشور باید یا دارای لیست بیمه و کد اقتصادی باشد.

4- شرکت در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت‌نام کرده و گواهی مربوطه را ارائه دهد.

5- ساعات اداری شرکت در وب‌سایت رسمی آن شرکت مشخص و مجموع این ساعات از 40 ساعت در هفته بیشتر باشد.

6- نام ثبتی شرکت در وب‌سایت به همراه ایمیل و نشانی و تلفن ثابت (نه همراه) درج شده باشد.

7- شرکت باید شرایط سرویس خدمات میزبانی وب مصوب سازمان نظام صنفی را در وب‌سایت خود قرار داده و طبق آن اقدام به سرویس‌دهی کند.

8- مشخصات پلن‌های میزبانی وب و تعرفه‌های خدمات به صورت بروز روی وب‌سایت مشخص شده باشد.

9- امکان پاسخ‌گویی به صورت حضوری در محل شرکت در ساعات اداری وجود داشته باشد.

10- کارشناس فروش تمام وقت جهت رسیدگی به درخواست‌ها و پاسخ‌دهی به صورت تلفنی و حضوری وجود داشته باشد.

11- شرکت دارای پورتال کاربران با قابلیت ورود مشترکان به آن جهت مشاهده و انجام اموری مانند تمدید سرویس‌ها را داشته باشد.

12- نحوه به‌کار گیری و وجود اطلاعات (شامل فایل‌ها، ایمیل‌ها‌ و دیتابیس‌ها) و برنامه زمان‌بندی آنها مشخص بوده و توسط کاربران قابل مشاهده باشد.

13- شرکت دارای پورتال پشتیبانی و سیستم تیکت جهت پاسخ‌گویی باشد.

14- شرکت دارای بخش رسیدگی به شکایات در پورتال پشتیبانی بوده یا دارای ایمیل اختصاصی جهت رسیدگی به شکایات باشد.

15- شرکت باید ظرف مدت حداکثر 24 ساعت پاسخ اولیه درخواست‌های کتبی (مبتنی بر ایمیل با تیکت) مربوط به پشتیبانی فنی را ارسال کند. منظور از پاسخ اولیه، پاسخی است که توسط نیروی پشتیبانی سطح 1 شرکت ارسال شده و به معنی ارجاع آن به سطوح بالاتر پشتیبانی یا شروع عملیات لازم مربوط به درخواست است.

16- جهت بررسی این امر یک ایمیل حاوی یک لینک به صورت اتفاقی به ایمیل پشتیبانی متقاضی ارسال می‌شود و زمان بین ارسال ایمیل تا کلیک روی لینک به عنوان زمان پاسخ اولیه در نظر گرفته می‌شود.

17- کارشناس پشتیبانی تمام وقت مستقر در محل شرکت حضور داشته و برقراری ارتباط تلفنی با کارشناس پشتیبانی در تمام ساعات اداری مقدور باشد.

مقطع کارشناسی ارشد بین المللی خبرنگاری در دانشکده خبر تهران

Posted: 09 Jul 2013 12:40 PM PDT

رئیس دانشکده خبر کشور گفت: پس از گذشت هشت سال رایزنی در شهریور جاری مقطع کارشناسی ارشد بین المللی خبرنگاری در دانشکده خبر تهران آغاز به کار می کند.

به گزارش ایرنا، دکتر قاسم فرج الهی، در جمع خبرنگاران افزود: 30 نفر از نخبگان عرصه رسانه در کشور بورسیه خواهند شد و به انضمام 10نفر پذیرفته شده در آزمون، در مجموع 40 نفر را تشکیل می دهند، که امیدواریم وزارت علوم تحقیقات و فناوری بورسیه را بپذیرد.

وی گفت: اولین شعبه دانشکده خبر در سال 74 در تهران تاسیس و شعبه های استانی آن در شیراز، مشهد، اهواز ، میمند یزد ،اردبیل و اصفهان در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و در تهران هم کارشناسی ارشد می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد:تمامی مسئولان در هر جایگاهی باید ارتقا سطح دانشکده خبر را در استان های خود و کشور مد نظر قرار دهند چرا که این دانشکده رکن چهارم دموکراسی را فراهم می کند.

دکتر فرج الهی با اشاره به اضافه شدن رشته کارشناسی عکاسی خبری در مهر سال جاری به دانشکده خبر شیراز، افزود: پژوهش به عنوان مهمترین بحث در خبر و رسانه است و امروز خلا پژوهش در بحث رسانه ها حس می شود .

وی ادامه داد: برای رفع این خلاء در دانشکده خبر شیراز در نظر داریم مرکز پژوهش این دانشکده را در شیراز ایجاد و فعال کنیم.

وی اضافه کرد: اگر دانشکده خبر شیراز به این کیفت پیش برود، مقطع کارشناسی ارشد بین المللی خبرنگاری را در سال آینده در شیراز خواهیم داشت.

اولین استفاده از عینک گوگل برای فیلمبرداری مخفیانه در آمریکا

Posted: 09 Jul 2013 12:06 PM PDT

یک مستندساز آمریکایی برای اولین بار با استفاده از عینک گوگل توانست تصاویری از دستگیری یک خلافکار توسط پلیس را در معابر نیوجرسی ثبت کند.

به گزارش فارس به نقل از آپروکس کریس بارت در حاشیه مراسم چهار جولای به مناسبت استقلال آمریکا تصمیم گرفت تا امکانات و محدودیت های عینک گوگل برای فیلم برداری را بررسی کند. اما او توانست در همین حین درگیری یک خلافکار و دستگیری او توسط پلیس را هم بدین وسیله ثبت و ضبط کند.

به اعتقاد این مستندساز ضبط این تصاویر نشان می دهد که با اختراع عینک گوگل روزنامه نگاری شهروندی برای همیشه تغییر خواهد کرد. زیرا افراد در صورتی که در محل مناسب حضور داشته باشند می توانند تا سر حد امکان به سوژه مورد نظر نزدیک شوند و وقایع و رویدادها را ثبت کنند.

عینک گوگل که 1500 دلار قیمت دارد برای اتصال به اینترنت و شبکه های بلوتوث و وای – فای، فیلم برداری ویدیویی، اجرای برنامه های مختلف با صدور فرامین صوتی و .... قابل استفاده است و از 16 گیگابایت حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات برخوردار می باشد.

در ویدیوی یاد شده که بر روی سایت یوتیوب ارسال شده لحظاتی بعد از یک درگیری نشان داده شده و فیلم بردار با استفاده از عینک گوگل و بدون اینکه که جلب توجه کند، در کنار مجرم و پلیس قرار می گیرد و حتی صحنه دستبند زده شدن وی را نیز ضبط می کند.

ثبت کننده این تصاویر می‌گوید در تمام مدتی که وی در طول شب در لابلای مردم راه می‌رفته فقط دو نفر متوجه شدند که او عینک گوگل را به چشم زده است. کریس برت معتقد است اگر استفاده از عینک گوگل فراگیر شود برخی از مردم شاید تمام طول زندگی خود را ثبت کنند. اما حتما چیزهای مهم‌تری هم برای ثبت توسط این دوربین‌ها وجود دارد و نگرانی‌های مربوط به حریم شخصی نیز تشدید خواهد شد.

دبی، «هالیوود خلیج‌فارس» برای ساخت سریال‌های تلویزیونی

Posted: 09 Jul 2013 12:06 PM PDT

گروه‌های فیلم‌برداری در کشورهای ناآرام منطقه، دبی را برای تصویربرداری و تولید سریال‌های رمضانی انتخاب کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، دبی امسال با میزبانی از گروه‌های متعدد فیلم‌سازی و بازیگران کشورهای منطقه، لقب «هالیوود خلیج‌فارس» را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شبکه العرب، با افزایش گرمای تابستان و آغاز ماه رمضان، تولیدکنندگان سریال‌های عربی شهر دبی را به عنوان مکانی مناسب برای ضبط سریال‌های خود انتخاب می‌کنند.

تا کنون دبی و دیگر شهرهای امارات، میزبان گروه‌های سریال‌سازی متعددی از کشورهای مصر و سوریه بوده است.

وجود مکان‌های بکر تصویربرداری،‌ هتل‌ها و مکان‌های متعدد برای اسکان گروه‌های فیلم‌برداری و همچنین ناآرامی در بیشتر پایتخت‌های کشورهای منطقه، دبی را به یکی از مقاصد مناسب ساخت فیلم تبدیل کرده است.

تا کنون گروه‌های متعددی از لبنان، سوریه، مراکش، مصر و به ویژه کویت برای ضبط و تولید سریال‌های رمضانی خود به این کشور آمده‌اند.

کانال یوتیوب برای ماه رمضان در مالزی

Posted: 09 Jul 2013 12:06 PM PDT

یوتیوب برای ماه رمضان یک کانال ویژه در مالزی راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایسنا از مالزی، یوتیوب به عنوان بزرگترین سایت اشتراک‌گذاری ویدئوی جهان با همکاری پنج تولیدکننده محتوای مالزیایی کانال ویژه‌ای برای ماه رمضان راه‌اندازی کرد.

ساجیت سیواناندان، مدیر شرکت گوگل در مالزی، با اعلام خبر فوق گفت: میلیون‌ها مالزیایی ماهانه به یوتیوب مراجعه می‌کنند تا از اخبار، اطلاعات و سرگرمی‌های موجود در این شبکه اشتراک‌گذاری تصاویر استفاده کنند.

شرکت یوتیوب در ماه مارس سال گذشته میلادی برای اولین بار وب‌سایت مخصوصی برای کاربران خود در مالزی راه‌اندازی کرد.

پیش‌بینی زلزله با تلفن‌های هوشمند

Posted: 09 Jul 2013 12:06 PM PDT

یک گروه از محققان موسسه فناوری کالیفرنیا اپلیکیشنی تولید کرده اند که با استفاده از سرعت سنج تلفن هوشمند کار می کند و تلفن هوشمند را به یک دستگاه ساده زلزله نگار تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، زندگی در منطقه های زلزله خیز چاشنی خاصی به زندگی افراد اضافه می کند. برای تجربه هر روز باید در انتظار این احتمال بود که ممکن است زمین دهان باز کند و زندگی را در خود فرو دهد.

اولین زلزله وحشتناک است اما لرزه های بزرگ به دنبال آن ممکن است عادی شوند. این شرایطی است که آماده بودن برای آن مهم است این که همراه خود آب داخل بطری داشته باشید و بدانید که کجا پناه بگیرد، اما همه این موارد با وجود دستگاهی که بتواند از پیش نسبت به وقوع زلزله هشدار دهد، بی معنا می شود.

ریچارد گای یکی از اعضای این گروه تحقیقات موسسه فناوری کالیفرنیا است که اپلیکیشن " CrowdShake" را همراه با مت فالکنر دانشجوی علوم رایانه ای طراحی کرده است.

گای مدیریت شبکه ارتعاشات موسسه فناوری کالیفرنیا را برعهده دارد که یک پروژه مونیتور زلزله طی سه سال و نیم گذشته بوده است.

این دستگاه چه به یک روتر و چه به یک رایانه شخصی متصل شود، می تواند ارتعاشات ایجاد شده توسط لرزش را تشخیص دهد. سیستمهای پیش هشدار زلزله به حسگرهای بسیاری متکی هستند که در سراسر یک منطقه پخش شده است، بنابراین وقتی زلزله آغاز می شود، نزدیک ترین ایستگاه این لرزشها را شناسایی می کند.

اطلاعاتی که این ایستگاه ها جمع آوری می کند به مراکز پردازش اطلاعات ارسال می شود تا شدت آن و زمانی که زلزله به سایر نقاط می رسد، محاسبه شود، پس از این فرآیند هشدارها صادر می شود. این سیستم اگرچه ساده تر است اما براساس همین اصول کار می کند.

این پروژه موانعی در راه خود داشت، یکی هزینه دستگاه و دیگری این که ممکن است این حسگرها هرگز نصب نشوند اما گام منطقی بعدی یک اپلیکیشن تلفن هوشمند به نام " CrowdShake" بود که عملا به معنای عدم نیاز به خرید هیچ سخت افزاری بود.

گای گفت: موضوع جذاب درباره تلفنهای هوشمند این است که این تلفنها دارای تجهیزات داخلی هستند. شتاب سنج از جمله تجهیزاتی است که در تلفنهای همراه وجود دارد، مکان یابی و اعلام دقیق ساعت از دیگر ویژگیهای این دستگاه ها است بنابراین استفاده از آن بسیار ساده می شود.

وی افزود: از یک نقطه نظر، تلفنهای هوشمند دستگاه های جالب و فوق العاده ای برای مونیتور زلزله ها هستند و از سوی دیگر این دستگاه ها چالشهای جدیدی را مطرح می کنند. حسگرهای شتاب سنج در یک تلفن هوشمند دارای کیفیتی نیست که بتوان آن را به رایانه شخصی و یا سایر تنظیمات افزود، همچنین تشخیص بین حرکتهای عادی و لرزه های یک زلزله نیز چالش دیگری بود که در این رابطه مورد تأکید قرار می گرفت.

اپلیکیشن نهایی ارائه شده در حال حاضر یک نمونه اولین است و اجرای آن در کالیفرنیا بعید به نظر می رسد، مگر این که توسط سازمانهای دولتی انجام شود. هدف این اپلیکیشن کشورهای در حال توسعه است، کشورهایی که در معرض خطر زلزله شدید هستند اما دارای زیرساختهای پیش هشدار نیستند، از سوی دیگر داشته شبکه تلفن همراه در این کشورها عادی است.

هفته‌نامه «آسمان» دوباره منتشر می‌شود

Posted: 09 Jul 2013 12:05 PM PDT

هفته‌نامه‌ی «آسمان» با سردبیری محمد قوچانی انتشار خود را از سر می‌گیرد.

عباس بزرگمهر - مدیرمسوول آسمان - در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره‌ی انتشار دوباره‌ی این نشریه، اظهار کرد: این هفته‌نامه با کمی تغییر، انتشار خود را از ۲۲ تیرماه از سر می‌گیرد. جابه‌جایی برخی سرویس‌ها و ایجاد سردبیری، از جمله‌ی این تغییرات هستند.

او با بیان این‌که قیمت هفته‌نامه‌ی «آسمان» در دور جدید انتشار پنج‌هزار تومان خواهد بود، افزود: تمام تلاش ما این بود که افزایش قیمت نداشته باشیم، اما با توجه به افزایش تعداد صفحات به ۱۳۰ صفحه، این افزایش قیمت ناگزیر است.

«آسمان» هفته‌نامه‌ای تحلیلی - خبری است که اسفندماه سال گذشته همراه با نشریه‌های «مهرنامه» و «تجربه» همزمان انتشار خود را متوقف کرد.

هفته‌نامه‌ی «آسمان» پیش از این در ۱۰۰ صفحه و با قیمت سه‌هزار تومان منتشر می‌شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر