۱۳۹۲ تیر ۲۳, یکشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


آلوده‌ترین استان‌های اینترنتی اعلام شدند

Posted: 14 Jul 2013 08:17 AM PDT

مروری بر لیست آلوده‌های اینترنتی گویای آن است که همچنان استان تهران با اختلافی فاحش نسبت به استان‌های دیگر در صدر این جدول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، براساس بررسی‌های صورت گرفته خردادماه امسال استان تهران با داشتن 13 آدرس ارسال‌کننده بدافزار برای چندمین ماه متوالی به عنوان آلوده‌ترین استان اینترنتی کشور شناخته شده است.

پس از تهران، استان البرز و خوزستان به ترتیب با 6 و 3 آدرس ارسال‌کننده بدافزار در رده‌های دوم و سوم آلوده‌های اینترنتی قرار گرفته‌اند.

همچنین طبق اعلام مرکز ماهر، استان‌های اردبیل، ایلام، کرمان، مازندران و یزد هر یک با داشتن یک آدرس آلوده‌کننده استان‌هایی به شمار می‌روند که کمترین ارسال کننده بدافزار را داشته‌اند و پس از آن‌ها آذربایجان شرقی، قزوین، گیلان و استان مرکزی با داشتن دو آدرس آلوده در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

در جدول منتشر شده از سوی مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) درباره وضعیت استان‌های دیگر توضیحی ارائه نشده است که احتمالا این امر به معنای آن است که این استان‌ها فاقد آدرس ارسال کننده بدافزار بوده‌اند.

اردیبهشت ماه امسال استان تهران با 36 و گیلان و مرکزی به ترتیب با 13 و 10 آدرس ارسال کننده بدافزار رده‌های اول تا سوم آلودگی‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده بودند.

خرداد ماه سال گذشته نیز تهران با 41، آذربایجان شرقی با 36 و قم با 32 آدرس ارسال کننده بدافزار به عنوان آلوده‌ترین استان‌های اینترنتی کشور معرفی شده بودند و استان‌های متعددی مانند ایلام، مازندران، آذربایجان غربی ، گیلان، اصفهان، قزوین و گلستان هر یک بیش از 10 آدرس آلوده داشتند.

بخش ویژه گوگل برای ماه مبارک رمضان

Posted: 14 Jul 2013 08:11 AM PDT

گوگل اعلام کرد به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان یک بخش ویژه برای این ماه و افراد روزه‌دار راه اندازی کرده است.

به گزارش فارس به نقل از آی‌تی‌پی، این بخش ویژه در پایگاه اینترنتی گوگل با آدرس www.google.com/ramadan قابل دسترس می‌باشد و به مسلمانان سراسر جهان خدمات مختلفی را ارایه می‌دهد تا از این ماه بیشترین بهره را ببرند.

این صفحه اینترنتی جدید که Ramadan 2013 نام‌گذاری شده است این امکان را فراهم می‌آورد تا افراد بتوانند از نقاط مختلف جهان با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشند، به صورت مستقیم و مبتنی بر تصاویر ویدیویی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و این فرصت را داشته باشند تا با حضور سرآشپزانی از سراسر جهان آشپزی کنند.

این صفحه اختصاصی در سایت اینترنتی گوگل همچنین به کاربران امکان می‌دهد در بزرگترین زیارت مجازی خانه خدا در شهر مکه حضور یابند. برای این اتفاق شرکت گوگل تصاویر زنده و مستقیم را از شهر مکه روی شبکه تلویزیونی مبتنی بر سایت YouTube منتشر می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های بخش اختصاصی ماه مبارک رمضان در سایت اینترنتی گوگل بررسی روند جست‌وجوی کلیدواژه‌ها است که نشان می‌دهد ساکنان منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین آسیای جنوب شرقی بیشتر به چه کلیدواژه‌هایی برای جست‌وجوی اینترنتی علاقه‌مند هستند.

مروری بر فعالیت‌های تنها شبکه انیمیشن ایران

Posted: 14 Jul 2013 08:11 AM PDT

فردا دوشنبه 24 تیر ماه شبکه پویا به عنوان تنها شبکه انیمیشن ایرانی یک سالگی خود را جشن می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته تیر ماه بود که طبق دستور عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما، دست اندرکاران مرکز پویانمایی صبا مأمور شدند شرایط را برای افتتاح آزمایشی شبکه‌ای مختص انیمیشن تا دوشنبه 12 تیر 91 فراهم کنند. شبکه‌ای که وعده راه اندازی آن در سال 90 داده شده بود.

ماموریتی که به سرانجام رسید و افتتاح آزمایشی شبکه انیمیشن با در مجموع پنج هزار ساعت انیمیشن آغاز شد. به این ترتیب دارندگان سیستم پخش دیجیتال از آن تاریخ شبکه تازه‌ای به نام پویا را بر روی سیستم خود به عنوان هجدهمین شبکه دریافت کردند که نام آن از بین 36 عنوان پیشنهادی انتخاب شده بود.

حسین ساری مدیر مرکز پویانمایی صبا نیز با حفظ سمت به عنوان رییس شبکه پویا منصوب شد و حدود دو هفته بعد در تاریخ 24 تیر این شبکه به افتتاح رسمی رسید.

آمار پخش آثار ایرانی و خارجی

در طی یک سالی که از سن شبکه پویا می‌گذرد 60 تا 70 درصد آثار پخش شده خارجی بوده‌اند و آثار ایرانی نیز 30 تا 40 درصد جدول پخش را به خود اختصاص داده‌اند.

گرچه اغلب، آمار پخش آثار خارجی در مناسبت‌هایی چون ولادت‌ها و شهادت‌ها پایین آمده است.

دسته بندی گروه سنی

یکی از فعالیت‌های اهالی این شبکه در سال اخیر، دسته بندی گروه سنی خردسال و کودک و نوجوان بوده است؛ به این ترتیب که تا ساعت 16 برنامه‌هایی ویژه مخاطب خردسال روی آنتن می‌رود و پس از آن تا ساعت 20 برنامه‌ها با شیب ملایمی مخاطب خود را از کودک به نوجوان تغییر می‌دهند.

همچنین در چیدمان جدول پخش شبکه پویا تلاش شده از نگاه روانشناسی بهره گرفته شده و برنامه‌هایی که نیاز به تمرکز و دقت بیشتر دارند را در زمان‌هایی پخش کنند که کودکان ذهنی خلاق‌تر دارند و برعکس برنامه‌هایی که نیاز به تمرکز بالا ندارند نیز در زمان دیگری روی آنتن می‌رود.

پخش انیمیشن‌های خارجی برای اولین بار

از میان انیمیشن‌های خارجی که در طول یک سال برای اولین بار از شبکه پویا پخش شد، می‌توان به پخش کامل سری‌های "باب اسفنجی" اشاره کرد که طی تماس‌های متعدد مخاطب روی آنتن رفته است. "باگز بانی" تولید 2012، "پشمالوهای بامزه"، "توپولوهای دردساز" و "مانی خوش دست" نیز آثار خارجی دیگری هستند که برای نخستین بار از شبکه پویا روی آنتن می‌رود.

در بررسی کارنامه یک ساله شبکه پویا، به تعداد بی شماری آثار ایرانی می‌رسیم که از این شبکه پخش شده‌اند؛ به ویژه که ماموریت پخش آثار مرکز پویانمایی صبا با این شبکه است.

دوبله آثار خارجی در شبکه پویا

در این میان عوامل تنها شبکه انیمیشن صدا و سیما آستین بالا زده‌اند و دوبله چند فیلم سینمایی را نیز خود برعهده گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به انیمیشن‌های "شجاع"، "پنگوئن ببری"، "شهر بدون درخت" و "خال خالی" اشاره کرد.

شبکه پویا همچنین موفق شد در نظرسنجی سال گذشته صدا و سیما در رقابت با سه شبکه دیگر؛ شبکه دو، شبکه تهران و شبکه نمایش رتبه اول بهترین برنامه کودک را از آن خود کند.

همچنین این شبکه با هدف حمایت از انیمیشن‌های ایرانی آثار تولید داخلی را در اولویت پخش خود می گذارد و تاکنون بسیاری از انیمیشن‌های تولید انیماتورهای ایرانی را روی آنتن برده است. "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" بر اساس قصه‌های زنده‌یاد آذریزدی، "مشاهیر"، "پوتین شقایق"، "راز هدیه"، "میدان 101"، "علی و ذره بین"، "کلاغ زبل"، "سنگان"، "من و ماهی" و... از این جمله‌اند.

جشن تولد یک سالگی روی آنتن

این شبکه فردا نیز به مناسبت تولد یک سالگی‌اش برنامه‌های جذابی در نظر گرفته و 90 درصد جدول پخش خود را تغییر داده است. به این ترتیب که فردا بیشتر برنامه‌های تک قسمتی جذاب روی آنتن می رود و البته پخش سه فیلم سینمایی انیمیشن در ساعت‌های 10، 13:30 و 21 نیز در نظر گرفته شده است.

تشکیل شورای سیاستگذاری در حوزه فرهنگ ارتباطات و فناوری اطلاعات

Posted: 14 Jul 2013 08:11 AM PDT

شورای سیاستگذاری فرهنگ ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای برطرف کردن دغدغه‌های احتمالی موجود در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حضور متخصصان، کارشناسان و اندیشمندان این حوزه تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی افتخاری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین نشست شورای سیاستگذاری فرهنگ ICT اظهار داشت: تاکنون تلاش‌های گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری اطلاعات امنیت و زیرساخت‌های ارتباطی در مجموعه وزارت ارتباطات صورت گرفته است که ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور و ایجاد پژوهشگاه‌های ICT در دانشگاه‌ها از جمله این اقدامات است.

وی خاطر نشان کرد: برغم تلاش‌های زیادی که در خصوص اطلاع رسانی در حوزه ICT صورت گرفته اما به نظر می‌رسد تاکنون فعالیت‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی حوزه فاوا در قالب یک کارگروه منسجم پیگیری و دنبال نشده است.

مشاور وزیر ارتباطات سرعت تغییرات در حوزه تکنولوژی را بسیار بالا دانست و تاکید کرد: با توجه به تغییرات که هر روزه در این حوزه شاهد آن هستیم باید برنامه ریزی لازم به منظور آمادگی ورود این فناوری‌ها به کشور را داشته باشیم.

افتخاری با اشاره به اهمیت این موضوع در نگاه وزیر ارتباطات تصریح کرد: در همین راستا شورای سیاستگذاری فرهنگ‌سازی در حوزه فاوا با حضور مقام‌های عالی رتبه مجموعه وزارت ارتباطات، متخصصان و صاحب‌نظران این حوزه تشکیل شده است.

افتخاری با اشاره به کمیته‌های تخصصی که ذیل این شورا تشکیل می‌شود گفت: مباحث اصلی در این شورا پس از بحث و بررسی تدوین و پس از تصویب در کارگروهای تخصصی، برای اجرا به مراجع ذیربط ابلاغ می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌ها و پروژه‌های ICT گفت: پیوست‌های فرهنگی برای فناوری‌های وارد شده و یا طرح‌های در حال اجرا نظیر شبکه ملی اطلاعات می‌تواند از بروز مشکلات احتمالی در این بخش کاسته و دغدغه کارشناسان و صاحب‌نظران را برطرف کند.

پیش‌بینی زمان باروری زنان با نرم‌افزار جدید

Posted: 14 Jul 2013 08:11 AM PDT

یک کارآفرین هلندی مدعی ساخت برنامه جدیدی شده که می‌تواند در آینده جای قرص‌های ضد بارداری را گرفته و حتی به زنان در مورد زمان تنش پیش از قاعدگی هشدار دهد.

به گزارش ایسنا، آیدا تین 34 ساله با هدف تغییر صنعت برنامه‌ریزی خانواده و همچنین این که از زمان ابداع قرص‌های ضدبارداری در 60 سال گذشته هیچ فناوری جدیدی در این زمینه معرفی نشده، این طراحی موسوم به Clue را ابداع کرده است.

برنامه رایگان Clue ‌برای تلفن‌های همراه آیفون به پیگیری چرخه قاعدگی کاربر پرداخته و می‌تواند زمان تخمک‌گذاری را پیش‌بینی کند.

این برنامه همچنین می‌تواند زمانی را که کاربر در بالاترین حد باروری قرار داشته، برای شانس بالاتر بارداری اطلاع‌رسانی کند.

زنان می‌توانند اطلاعاتی در مورد حالت خود،‌ سطح درد و عوامل دیگر را در این برنامه وارد کرده و Clue به مرور زمان با چرخه آنها آشنا شده و زمان باروری‌شان را پیش‌بینی خواهد کرد.

این برنامه اولین نمونه از مجموعه‌ای از محصولات این شرکت بوده و تین در حال کار بر روی یک دستگاه سخت‌افزاری برای دقیق‌تر کردن این برنامه است.

این برنامه در نشست MobileBeat در سان‌فرانسیسکو ارائه شده است.

اولین شبکه خبری اچ.دی در پاکستان راه‌اندازی می‌شود

Posted: 14 Jul 2013 08:11 AM PDT

نخستین شبکه خبری کیفیت بالای (HD) تلویزیون پاکستان به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، شبکه «92» اولین شبکه خبری HD تلویزیون پاکستان خواهد بود که ماه آینده آغاز به کار می‌کند.

ایستگاه تلویزیونی «92» در لاهور واقع است که از اوت 2013 شروع به پخش برنامه می‌کند.

به گزارش ای‌بی‌یو، کمپانی رادیویی و تلویزیونی «گلکسی» و «هریس» شرکای خارجی پاکستان برای راه‌اندازی این شبکه هستند.

مدیر این شبکه خبری ضمن ابراز امیدواری برای شروع به‌کار هر چه سریع‌تر «92» گفت، واقع شدن ایستگاه تلویزیونی این شبکه با فناوری مدرن HD در کشور خود باعث افتخار و اعتماد به نفس است.

سلطه‌ سیاست بر سریال‌های ماه رمضان در مصر

Posted: 14 Jul 2013 08:11 AM PDT

حدود 50 سریال درحالی در ماه مبارک رمضان از تلویزیون مصر به روی آنتن می‌رود که موضوع غالب آن‌ها رخدادهای اخیر سیاسی این کشور است.

به گزارش ایسنا، در طول ماه مبارک رمضان تلویزیون مصر حدود 50 سریال با بازی معروف‌ترین بازیگرانش را به روی آنتن می‌برد که اکثر آن‌ها حول محور انقلاب و ناآرامی‌های سیاسی این کشور ساخته شده‌اند.

اغتشاشات سیاسی که از سال 2011 تا کنون چهره‌ی مصر را متحول کرده، سوژه‌ی حدود 40 سریال جدید شده و جدول برنامه‌های تلویزیون ماه رمضان این کشور را دچار تغییر اساسی کرده است.

به گزارش الاهرام، پس از رکود اقتصادی سینماها در اثر انقلاب 25 ژانویه، بسیاری از ستاره‌های پرده‌ی نقره‌ای به عرصه‌ تلویزیون روی آورده‌اند. تماشاچیان مصری در این ماه می‌توانند شاهد حضور هنرپیشگان معروف سینمایی در سریال‌هایی باشند که اکثرا با موضوع یک دیکتاتور و رابطه‌اش با جامعه‌ای سرکوب شده تولید شده‌اند.

در این سریال‌ها بازیگران معروفی از دیگر کشورهای عرب‌زبان همچون تونس، سوریه و الجزیره نیز نقش‌آفرینی کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر