۱۳۹۲ تیر ۱۵, شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


حلزون از صداوسیما دل نمی کند!

Posted: 06 Jul 2013 12:25 PM PDT

مجله مهر: حلزون، همچنان از تلویزیون دل نمی کند. «الانتونین و کلاژن». این روزها کمتر کسی هست که لااقل یک بار این کلمات به گوشش نخورده باشد. اصلی ترین مواد تشکیل دهنده یک نوع کرم پوستی که ادعا می شود از ترشحات حلزون به دست امده و در این کرم پوستی موجود است. تبلیغات پیاپی این محصول هم سبب شده تا بینندگان تلویزیونی بارها و بارها نام آن و تاثیرات ادعاشده آن را در این پیام های تبلیغاتی شنیده باشند.

اما امروز رسانه ها از توقف ساخت کرم حلزون در ایران خبر دادند. معاون امور غذایی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به خبرگزاری «فارس»گفت: «به علت ضعف نظارت در تولید کرم حلزون و ادعاهای اثبات نشده در تبلیغات این کرم، تولید این محصول آرایشی در کشور متوقف شد.»محمدرضا فاضلی البته این را هم گفت که کرم حلزون در گذشته از سازمان غذا و دارو مجوز داشته است اما به علت ضعف نظارت دانشگاه علوم پزشکی البرز کمیته فنی قانونی سازمان غذا و دارو هفته گذشته رأی به توقف تولید این محصول داد.

معاون سازمان غذا و دارو با اشاره به این که هنوز مجوز تولید این محصول باطل نشده، از بررسی در مورد تولید این محصول و ادعاهای آن که در تبلیغات تلویزیونی دیده می‌شود هم سخن گفت تا ماجرای کرم حلزون وارد مرحله تازه ای شود.

اما نکته مهم سخنان فاضلی، ممنوعیت پخش تبلیغات این محصول از صداوسیما بود.آن طور که معاون سازمان غذا و دارو گفته، طرف این سازمان نامه‌ای هم به سازمان صدا و سیما ارسال شده که تبلیغات این محصول فعلاً متوقف شود.

فاضلی گفته :تبلیغات این محصول در صدا و سیما در مورد اثرات کرم حلزون کاذب و نادرست است و ادعاهایی که در این تبلیغات می‌شود، اثبات نشده است ضمن اینکه مستندات لازم برای تولید این محصول و اثرات آ‌ن به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی البرز ارائه نشده است.

وی گفت: البته توزیع این محصول آرایشی در شبکه رسمی توزیع و داروخانه‌ها وجود نداشته است و فقط از طریق تبلیغات تلویزیونی و به صورت تلفنی این محصول فروش داشته است.

حلزون از صداوسیما جدا نمی شود

معاون سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درحالی از ارسال نامه ممنوعیت تبلیغات کرم حلزون در صداوسیما سخن گفته است که تبلیغات این محصول تلویزیونی همچنان به روال سابق در حال پخش است. به عنوان مثال امروز پس از پخش اخبار ورزشی نیمروزی شبکه سوم سیما، همچنان از مردم خواسته می شد که با ارسال پیامک یا تماس با یک شماره تلفنف بسته محصولات حلزون را در محل تحویل بگیرند. اتفاقی که با وجود تاکید مسئولان وزارت بهداشت برغیرقانونی و غیرعلمی بودن این محصول، کمی عجیب به نظر می رسد.

شاید مسئولان وزارت بهداشت، نامه را با همان سرعت حلزون به صداوسیما ارسال کرده است. شاید هم چسبندگی حلزونی، تبلیغات صداوسیما را به خود دچار کرده است.

عینک‌های هوشمند متصل به اینترنت

Posted: 06 Jul 2013 12:24 PM PDT

آیا همه ما روزی عینک‌های هوشمند به چشم می‌زنیم؟ عینک‌های هوشمندی که توان فیلمبرداری را دارند و تلفن می‌شوند و می‌توان با آنها جست‌وجوی اینترنتی کرد.

به گزارش ایتنا از یورونیوز، در ایالات متحده محققان در حال آزمایش عینک‌هایی هستند که به آنها عینک‌های گوگلی هم گفته می‌شود. عینک‌هایی که قرار است از سال آینده میلادی در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرند.

استاد مدرسه پلی تکنیک لوزان می‌گوید: "دو بخش اصلی ویژگی مهم این عینک‌ها هستند. اول اینکه این عینک‌ها قدرت فیلمبردای دارند. بخش دیگر ارتباط آسان با شبکه اینترنتی است. عینک‌هایی که براحتی به رایانه متصل می‌شوند. مثل من هم می‌توانید مناظر طبیعی را مناظره کنید، و هم می‌توانید فیلم ببینید و فیلم بگیرید."

در آزمایشگاه‌های شهر لوزان، فناوری‌های تولید این عینک مورد مطالعه محققان است.
بواسطه این عینک‌ها می توانید پیام‌هایتان را بخوانید. با این حال اکران تصویریتان بسیار کوچک است.

چینی‌ها هم در حال تولید عینکی‌ها با همین ویژگی‌های عینک های گوگل هستند.
قدرت فیلمبرداری این عینک‌ها باعث نگرانی است چرا که بسیاری از خود می‌پرسند آیا روزمره‌شان همواره فیلمبرداری خواهد شد، بدون آنکه در جریان باشند؟

فراموش نکنیم که در بریتانیا و ایالات متحده گروه‌هایی پیشاپیش مخالفت خود را با گسترش این نوع عینک‌ها نشان داده‌اند و حمل و گذاشتن این عینک‌ها در برخی از مکان‌ها چون کازینوها ممنوع شده است.

اینترنت رایگان در اتوبوس‌های تهران

Posted: 06 Jul 2013 12:24 PM PDT

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران از راه اندازی خط اینترنت در داخل اتوبوس های یکی از خطوط اتوبوسرانی خبر داد.

به گزارش تسنیم، مهندس پیمان سنندجی افزود: برای نخستین بار در کشور، اتوبوس های یکی از خطوط اتوبوسرانی تهران ( شهید برادی - پایانه علم و صنعت) که حدود 5/10 کیلومتر طول دارد و بخش قابل توجهی از مسافران آن را دانشجویان تشکیل می دهند، به اینترنت مجهز شده اند و ازامروز مسافران می توانند به طور رایگان از اینترنت در داخل این اتوبوس ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تجهیز اتوبوس های این خط به اینترنت به صورت آزمایشی و طرح پایلوت اجرایی می شود، ادامه داد : مسافران به وسیله تبلت ، گوشی های تلفن، لب تاپ و.. می توانند در داخل اتوبوس های این خط از اینترنت بهره مند شوند و در صورتی که استفاده از اینترنت در داخل این اتوبوس ها مورد استقبال قرار گیرد، این آمادگی و امکان وجود دارد که سایر خطوط اتوبوسرانی پایتخت را به اولویت خطوطی که دانشجویان بیشتر از آن استفاده می کنند، به اینترنت مجهز کنیم.

سنندجی با بیان اینکه مسافران این خط بدون نیاز به نام کاربری و رمز ورود می توانند از اینترنت استفاده کنند گفت: تجهیز اتوبوس های تهران به اینترنت گامی دیگر در راستای ارتقای سطح خدمات رسانی به شهروندان و رسیدن به سیستم اتوبوس رانی مدرن و پیشرفته است چنانچه چنین امکانی تنها در شبکه اتوبوسرانی برخی از کشورهای پیشرفته وجود دارد و هدف مدیریت شهری تهران نیز این است که سیستم حمل و نقل عمومی را به سیستمی کارآمد، مورد اقبال و مدرن تبدیل کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که استفاده از اینترنت در نخستین خط اتوبوسرانی پایتخت مورد استقبال شهروندان قرار گیرد و زمینه گسترش این طرح در کلیه خطوط اتوبوسرانی فراهم شود.

خبرنگار بی.بی.سی در مصر مورد اصابت گلوله قرار گرفت

Posted: 06 Jul 2013 12:11 PM PDT

در پی درگیری‌های سیاسی در پایتخت مصر، خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی از ناحیه‌ی سر و پا مورد هدف گلوله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، «جرمی بوون»، خبرنگار باسابقه‌ بی‌بی‌سی که برای پوشش اخبار پس از سرنگونی «محمد مرسی» راهی مصر شده بود، روز جمعه از ناحیه‌ گوش و پا مورد اصابت گلوله واقع شد.

این واقعه زمانی رخ داد که نظامیان، هزاران طرفدار رییس‌جمهور سابق مصر که به تظاهرات پرداخته بودند را به آتش بستند.

این خبرنگار 53 ساله در این‌باره گفت: فکر می‌کنم یک تفنگ ساچمه‌ای بود. دو گلوله به پا و یکی به گوشم اصابت کرد. نظامیان مصری به جای استفاده از روش‌های غیرمرگبار مثل گاز اشک‌آور، به طرف جمعیت شلیک کردند.

وی در ادامه افزود: همانطور که جمعیت عصبانی و عصبانی‌تر می‌شد، روبه جلو حرکت می‌کرد تا این که یک نفر از میان نظامیان مستقیما به سمت مردم شلیک کرد. من به عنوان یک خبرنگار در شرایط مشابه بسیاری حضور داشتم، اما طی این سال‌ها هیچ وقت مورد اصابت گلوله قرار نگرفته بودم.

نابسامانی سیاسی مصر در حالی ادامه پیدا می‌کند که هفته‌ گذشته نیز خبر رسید، خبرنگار 22 ساله‌ زن هلندی مورد تجاوز گروهی معترضان حاضر در میدان «التحریر» قرار گرفت. این زن دومین فردی بود که پس از «لارا لوگن»، خبرنگار آمریکایی شبکه «CBS» مورد چنین حمله وحشیانه‌ای قرار گرفته است.

پشیمانی بعد از مرگ گوگل ریدر

Posted: 06 Jul 2013 12:11 PM PDT

کریس وترل مبدع خدمات گوگل ریدر می‌گوید اگر در شرایط امروز گوگل این ایده به ذهن او رسیده بود آن را در این شرکت اجرایی نمی کرد.

به گزارش فارس به نقل از فوربس وی می گوید اگر به عقب بازمی گشت ترجیح می‌داد به جای کمک گرفتن از مدیران گوگل، گوگل ریدر را به صورت شخصی و مستقل راه اندازی کند. گوگل ریدر از جمله خدمات محبوب گوگل برای به اشتراک گذاری اخبار و اطلاعات میان کاربران بود که هفته قبل رسما تعطیل شد.

این در حالی بود که بسیاری از کاربران گوگل ریدر به استفاده از این خدمات علاقه داشته و از تعطیلی آن اظهار ناخرسندی کرده بودند، اما گوگل ترجیح داد آن را بازنشسته کند تا کاربران را به زور به استفاده از گوگل پلاس وادار کند. گوگل پلاس شبکه اجتماعی است که برای رقابت با فیس بوک ایجاد شده است.

کریس وترل افزوده است: ای کاش این کار را در داخل گوگل انجام نداده بود. من متنفرم که ایده من در برابر ایده گوگل پلاس قرار گرفته است. این مساله بسیار ناامیدکننده است. کارشناسان معتقدند رفتارهای اخیر گوگل در برابر خلاقیت‌های کارکنانش قرار گرفته و آنها از این بیم دارند که گوگل بعد از موفقیت این طرح‌ها بعد از مدتی آنها را از دور خارج کند و لذا ممکن است در آینده خلاقیت در این شرکت کمتر شود.

تداوم فیلترینگ یوتیوب با حکم دادگاه پاکستانی

Posted: 06 Jul 2013 12:10 PM PDT

دادگاهی در پاکستان حکم به تداوم فیلتر شدن سایت یوتیوب در این کشور داده است.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، در حالی که دولت این کشور پیشنهاد داده بود حکم فیلتر شدن این سایت لغو شود، دادگاه با تصمیم مذکور موافقت کرده است.

سایت یوتیوب درسپتامبر گذشته در پاکستان فیلتر شد. علت این تصمیم نمایش ویدیو کلیپی جنجالی در سایت مذکور بود که در آن به حضرت محمد(ص)، پیامبر عظیم الشان اسلام توهین شده بود. به دنبال اعتراضات و تظاهرات گسترده مردمی سایت یاد شده در پاکستان بلوکه شد. زیرا از نظر فنی، فیلتر کردن کردن لینک ویدیوی یاد شده در یوتیوب امکان پذیر نشده بود.

پیش از این نیز مقامات پاکستانی برخی وب سایت‌های توهین کننده به مقدسات یا برهم زننده امنیت ملی و مختل کننده ثبات کشور را برای مدت کوتاه یا طولانی فیلتر کرده بودند. تعداد این وب سایت‌ها به 17 یا 18 وب سایت می‌رسد.

گوگل سال گذشته و به دنبال بالاگرفتن اعتراضات خود دسترسی به ویدیوهای یاد شده را در کشورهایی مانند هند و عربستان بلوکه کرده بود، اما در پاکستان به علت نداشتن دفتر محلی از این کار خودداری کرده بود.

راه حل روسی؛ پیشنهاد ازدواج به «اسنودن» در توییتر

Posted: 06 Jul 2013 12:10 PM PDT

یک جاسوس زن روس که قبلا در آمریکا دستگیر شده بود به ادوارد اسنودن، پیشنهاد ازدواج داده‌است.

به گزارش همشهری آنلاین از AFP، آنا چاپمن در سال 2010 به جرم جاسوسی برای روسیه در آمریکا دستگیر شد و بعد از مدتی به همراه چند جاسوس دیگر با یک جاسوس آمریکایی در روسیه مبادله شد.

وی که در حال حاضر یکی از چهره‌های محبوب تلویزیونی در روسیه است روز گذشته در نمایه توییتر خود از اسنودن تقاضای ازدواج کرد.

در صورتی که اسنودن با یک شهروند روسیه ازدواج کند می‌تواند از این کشور تقاضای اقامت کرده و به صورت قانونی در روسیه زندگی کند. اسنودن 23 ژوئن هنگ کنگ را به مقصد روسیه ترک کرد و از آن روز در فرودگاه بین‌المللی مسکو به سر می‌برد. روز گذشته دو کشور ونزوئلا و نیکاراگوئه برای اعطای پناهندگی به اسنودن اعلام آمادگی کردند.

هزینه ۶۳۰ هزار دلاری دولت آمریکا برای لایک فیس‌بوک

Posted: 06 Jul 2013 12:09 PM PDT

یک گزارش رسمی در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که وزارت خارجه این کشور برای افزایش تعداد لایک‌‌های صفحات فیسبوک خود ۶۳۰هزار دلار هزینه کرده است. این گزارش بخشی از این لایک‌ها را بی فاید و جعلی می‌خواند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، وب‌سایت Washington Examiner از تلاش وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا برای افزایش لایک‌ها صفحات فیسبوک خود خبر می‌دهد که نارضایتی کارکنان این وزارت‌خانه را در پی داشته است.

این گزارش که توسط دفتر بازرسی عمومی تهیه شده، مربوط به هزینه‌های صورت گرفته از سال‌های ۲۰۱۱ تا مارس ۲۰۱۳ است که برای تبلیغ دو صفحه فیسبوک صرف شده است.

هزینه‌های صورت گرفته تعداد لایک‌های صفحه فیسبوک انگلیسی زبان وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا را از ۱۰۰هزار عدد به بیش از ۲ میلیون و ۴۵۰هزار رسانده است.

این گزارش ۵۷ صفحه‌ای تصریح می‌کند که ممکن است بسیاری از این ''هواداران خریداری شده'' ممکن است بر روی یک تبلیغ کلیک و یا یک عکس را لایک کنند اما به شکل واقعی درگیر موضوعات نمی‌شوند و مطالب صفحه را دنبال نمی‌کنند.

بر اساس این تحقیق تنها ۲ درصد از افرادی که صفحات را لایک کرده‌اند درگیر مطالب شده‌اند و با گذاشتن نظر و هم‌خوان کردن مطالب، حضور فعالی در آن‌ها دارند.

گزارش دفتر بازرسی کل می‌افزاید با تغییرات فید فیسبوک در سپتامبر ۲۰۱۲، این ارتباط این ''هواداران گران قیمت'' با صفحات وزارت‌ خارجه کاهش قابل توجه‌ای داشته است.

نبود استراتژی مشخص برای به دست آوردن مخاطبان مؤثر و عدم هدف‌گذاری درست در فضای مجازی از دیگر ایرادات وارد شده به تبلیغات صورت گرفته توسط وزارت‌خارجه ایالات متحده است.

این گزارش همچنین به ۱۵۰ حساب کاربری و صفحات مختلف این وزارتخانه در شبکه‌های اجتماعی اشاره می‌کند که عملکردی ناهماهنگ و متداخل دارند.

فروش لایک‌های تقلبی

مشکل هواداران غیر فعال تنها مختص صفحات وزارت امورخارجه ایالات متحده آمریکا نیست. در یک سال اخیر این موضوع به مشکل بسیاری از صفحات شرکت‌های تجاری تبدیل شده است. بخشی از این مشکل ناشی از لایک‌های جعلی صفحات فیسبوک است.

فیسبوک تلاش کرد لایک‌های جعلی را بیاید و بازار خرید و فروش آن‌ها را کساد کند. اتفاقی که به نظر می‌رسد تاکنون موفقیت زیادی نداشته است.

با یک جستجوی ساده می‌توانید ده‌ها صفحه را بیابید که به صورت تضمینی به شما لایک فیسبوک می‌فروشند. گرچه در ابتدا به نظر می‌رسید اقدام این وب‌سایت‌ها قانونی است، اما بسیاری برای این لایک‌ها جعلی پول پرداخت کرده و می‌کنند.

با بررسی میزان فعالیت هواداران یک صفحه می‌توان به راحتی فهمید که چقدر از این لایک‌ها جعلی است و حتی ممکن است کاربران از لایک کردن این صفحه خبر نداشته باشند.

به نظر می‌رسد نه تنها شرکت‌های خواهان هواداران بیشتر در فیسبوک باید مراقب باشند تا در دام سودجویان نیفتند، بلکه کاربران نیز باید با چک مداوم صفحاتی که لایک کرده‌اند، مراقب باشند تا مورد سو استفاده قرار نگیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر